Σελίδες

Τετάρτη 9 Ιανουαρίου 2019

Mitropolitul Ierotheos Vlachos - Despre sinodul din Creta


https://www.youtube.com/watch?v=torUMZOeJPw&feature=youtu.be

42. Τί συνέβη τήν Πεντηκοστή, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

42. Τί συνέβη τήν Πεντηκοστή, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, 22-12-2018, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

41. Ἡ Ὁρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ὁ Παράδεισος στή γῆ καί ἡ ἀγάπη μας, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

41. Ἡ Ὁρθόδοξη Ἐκκλησία εἶναι ὁ Παράδεισος στή γῆ καί ἡ ἀγάπη μας, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, 21-12-2018, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

40. Ἡ πορεία πρός τήν ἀθανασία, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

40. Ἡ πορεία πρός τήν ἀθανασία, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, 20-12-2018,ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

«Μακαρισμός ἕβδομος»

π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου

Ἀγαπητοί μου, σ᾿ ἕνα μουσεῖο ὑπάρχει ἕνας ζωγραφικός πίνακας, μία ἐλαιογραφία, πού παριστάνει μιά καταιγίδα στή θάλασσα. Ἄγρια κύματα, μαῦρα σύννεφα καί ζωηρές λάμψεις αὐλακώνουν τόν οὐρανό. Τά συντρίμμια ἑνός ναυαγίου ἐπιπλέουν στούς ἀφρούς τῆς θάλασσας, καί κάπου – κάπου φαίνεται κανένα χέρι νά βγαίνει ἀπό τή θάλασσα ζητώντας ἀπελπισμένα βοήθεια. Ἔξω ἀπό τήν ἐπιφάνεια τῆς θάλασσας προβάλλει ἕνας βράχος, πού πάνω του σπάζουν τά κύματα. Σ᾿ ἕνα κοίλωμα τοῦ βράχου ὑπάρχει λίγη πρασινάδα, καί καθισμένο πάνω της ἕνα ἀγριοπερίστερο κοιτάζει ἤρεμο καί ἀτάραχο τήν καταιγίδα.
Ἡ εἰκόνα αὐτή φανερώνει τήν εἰρήνη πού βασιλεύει στήν ψυχή τοῦ Χριστιανοῦ, πού μέσα στίς κατιγίδες τῆς ζωῆς μένει ἤρεμος, ἀτάραχος καί εἰρηνικός, γιατί ἡ εἰρήνη του εἶναι ὁ Θεός.
Γι᾿ αὐτό λέει ὁ ἕβδομος μακαρισμός: «μακάριοι οἱ εἰρηνοποιοί, ὅτι αὐτοί υἱοί Θεοῦ κληθήσονται»1. Εὐτυχισμένοι εἶναι ἐκεῖνοι πού ἔχουν τήν εἰρήνη, πού φέρνουν τήν εἰρήνη –αὐτό θά πεῖ εἰρηνοποιός– γιατί αὐτοί θά ἀποκληθοῦν “παιδιά τοῦ Θεοῦ”.
Πραγματικά, τό πολυτιμότερο ἀγαθό εἶναι ἡ εἰρήνη, πού μόνο ὁ Χριστιανός μπορεῖ νά ἀποκτήσει, ὅπως θά δοῦμε στή συνέχεια τοῦ θέματός μας. Ὁ κόσμος οὐσιαστικά δέν ἔχει εἰρήνη. Ὁ κόσμος ἔχει ἀγωνιώδη φροντίδα, τήν ἀγωνιώδη μέριμνα, τό ἄγχος.
Ὁ μακαρισμός τῶν εἰρηνοποιῶν εἶναι καρπός αὐτῶν πού ἔχουν καρδίαν καθαράν· δηλαδή ὁ μακαρισμός αὐτός εἶναι συνέπεια τοῦ προηγούμενου μακαρισμοῦ, πού ἤδη ἐξετάσαμε, καί λέει: «μακάριοι οἱ καθαροί τῆ καρδίᾳ, ὅτι αὐτοί τόν Θεόν ὄψονται». Γι᾿ αὐτό καί ὁ ἀπόστολος Παῦλος σημειώνει: «Εἰρήνην διώκετε μετά πάντων, καί τόν ἁγιασμόν, οὗ χωρίς οὐδείς ὄψεται τόν Κύριον»2. Δηλαδή: Νά ἐπιδιώκετε τήν εἰρήνη μέ ὅλους, ὅσο τοῦτο εἶναι δυνατόν, ἀλλά νά ἐπιδιώκετε καί τόν ἁγιασμό, χωρίς τόν ὁποῖο –ἐννοεῖται μαζί καί τήν εἰρήνη– κανείς δέν μπορεῖ νά δεῖ πρόσωπο Θεοῦ.
Ἐδῶ βλέπουμε ὅτι ὁ ἀπόστολος Παῦλος μᾶς παρουσιάζει δύο στοιχεῖα, τόν ἁγιασμό καί τήν εἰρήνη, ὡς προϋπόθεση γιά νά δεῖ κανείς τό πρόσωπο τοῦ Θεοῦ.Διότι τό πρόσωπο τοῦ Θεοῦ εἶναι ἄκρως ἐφετόν, δηλαδή τό ἀκραῖο τοῦ ἀνθρώπινου πόθου θά λέγαμε. Τί ἄλλο θά ἤθελα νά δῶ; Τί ἄλλο θά ἤθελα νάα ἀποκτήσω; Τί ἄλλο θά ἤθελα νά γίνω; Ὅλα αὐτά εἶναι ἐπιθυμίες κατώτερες ἀπό αὐτό τό ἀκραῖο, ἀπό τό νά δῶ δηλαδή τό πρόσωπο τοῦ Θεοῦ! Αὐτή ἡ θεωρία, ἡ ὅραση, τοῦ προσώπου τοῦ Θεοῦ μοῦ δίνει ὅλη τή μακαριότητα.

Μερικές ἐρωτήσεις πρός τόν ἀναγνώστη γιά τήν ἐφαρμογή τῆς ταπείνωσης

- Στήν ἰδιοτροπία τοῦ ἤ τῆς συζύγου σου, ἀπάντησες µέ καλωσύνη καί χωρίς νεῦρα; 

- Στήν ἀταξία ἤ τήν παρακοή τοῦ παιδιοῦ σου φέρθηκες µέ ἀγάπη καί ὑποµονή καί στίς σοβαρές ἀπαιτήσεις του προσπάθησες µέ λογικά ἐπιχειρήµατα καί µέ ἀγάπη νά τόν πείσεις; 
- Στό δρόµο, ἀντιµετώπισες µέ ὑποµονή καί πραότητα τήν κακή συµπεριφορά ἤ τό λάθος τοῦ συνανθρώπου σου; 
- Στήν ἐργασία σου, ἀνέχθηκες µά ὑποµονή καί χωρίς µορφασµούς τήν ἰδιοτροπία τοῦ συναδέλφου σου ἤ τοῦ προϊσταµένου σου; 
 
- Στή διάρκεια τῆς ἡµέρας σκέπασες τά λάθη τῶν ἄλλων, χωρίς νά τούς ἐκθέσεις; 
 
- Τίς κατηγορίες ἤ συκοφαντίες πού προῆλθαν ἀπό φθόνο καί κακία ἄλλων τίς ἀγνόησες µέ σιωπή καί γαλήνη; 
 
- Σέ ἐκείνους πού σοῦ προξένησαν ζηµιά ἀπό λάθος ἤ ἠθεληµένα ἔδειξες µακροθυµία καί συγχώρεση; 

Ὁ παπισμός θέλει νά ὑποτάξει τήν Ὀρθοδοξία

 Ὁ Παπισμός θεωρεῖ τόν ἑαυτό του ὡς τήν μόνη ἀληθινή καί πλήρη Ἐκκλησία. Καλεῖ δέ τούς Ὀρθοδόξους σέ «μετάνοια» καί ἐπιστροφή σ’ αὐτόν. Στήν πραγματικότητα θά πρέπει νά γίνει τό ἀντίστροφο, ὁ πάπας, δηλαδή, νά ἀποκηρύξει τά αἱρετικά του δόγματα καί νά ἐπιστρέψει στήν Ὀρθοδοξία... Ὅπως δίδασκε καί ὁ Ὅσιος Γέροντας Ἀναστάσιος Κουδουμιανός: «Ὁ παπισμός εἶναι ἡ μεγάλη διαστροφή τοῦ Εὐαγγελίου. Ὅσοι ἐπιδιώκουν ἕνωση μαζί του, ματαιοπονοῦν. Δέν θά ἀφήσει ὁ Χριστός τήν Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία νά πλανηθεῖ, γιατί ταυτίζεται μαζί της.

Ὁ Ἀϊνστάιν ὑποστηρικτής ἤ ἐπικριτής τοῦ ἀθεϊσμοῦ; (Ἱερά Μητρόπολη Πειραιῶς)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 3η Ιανουαρίου 2019

Ο ΑΪΝΣΤΑΪΝ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ Ή ΕΠΙΚΡΙΤΗΣ ΤΟΥ ΑΘΕΪΣΜΟΥ;

Όπως έχουμε κατ’ επανάληψη επισημάνει, η Εκκλησία του Χριστού από της ιδρύσεώς της μέχρι σήμερα, επί 20 αιώνες και πλέον, πολεμήθηκε και πολεμείται με ένα πρωτοφανές μίσος και μανία από τα ποικίλα συστήματα της αθεΐας, είτε αυτά εμφανίστηκαν υπό την μορφή του Ευρωπαϊκού Διαφωτισμού, είτε του άθεου Ουμανισμού, είτε του Διαλεκτικού Υλισμού και Μαρξισμού, είτε υπό άλλες μορφές και προσωπεία, πίσω από τα οποία,βέβαια,κρύβεται ο εμπνευστής των, ο πατέρας του ψεύδους, ο διάβολος. Μεταξύ Χριστού και Αντιχρίστου, πίστεως και απιστίας, αληθείας και ψεύδους, φωτός και σκότους,  διεξάγεται ένας αδιάλειπτος και τιτάνιος αγώνας,ο οποίος θα συνεχίζεται μέχρι συντελείας των αιώνων. Στον αγώνα αυτόν η απιστία και ο αθεϊσμός ανέκαθεν στρατολόγησε όλα τα μέσα που έχει στη διάθεσή του. 
Με ένα ιδιαίτερο τρόπο στράφηκε προς την επιστήμη, στην οποία αναζήτησε στηρίγματα, για να δικαιωθεί. Ένα δε από τα σπουδαιότερα επιχειρήματα τα οποία προέβαλε ήταν ότι η επιστήμη είναι ο μεγάλος πολέμιος του Χριστιανισμού και ότι οι μεγάλοι επιστήμονες της ανθρωπότητος με τις επιστημονικές τους ανακαλύψεις έρχονται δήθεν σε αντίθεση με τη χριστιανική πίστη και καταρρίπτουν τον «μύθο περί του Χριστιανισμού».  
Μέσα στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας θα πρέπει να εντάξουμε ένα πρόσφατο δημοσίευμα στην εφημερίδα «Καθημερινή», (6-12-2018), με τίτλο: «Η Επιστολή του Θεού». Ο ορθότερος τίτλος θα ήταν κατά τη γνώμη μας «Η επιστολή του Αϊνστάιν περί του Θεού», διότι έτσι όπως διατυπώνεται,τη θέση του Θεού παίρνει ο επιστολογράφος, φυσικός επιστήμονας, ο οποίος ως «θεός», αποφαίνεται για την ύπαρξη, ή μη του Θεού, κάτι το οποίο είναι βλασφημία. Αλλά και ασέβεια προς το πρόσωπο του μεγάλου επιστήμονα, ο οποίος ποτέ δεν χρησιμοποίησε τέτοιες εκφράσεις στην επιστολή του και γενικά στο έργο του.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα, «Το ποσόν των 2,89 εκατ. δολαρίων εξασφάλισε σε πλειστηριασμό του οίκου Christie’s επιστολή του Άλμπερτ Αϊνστάιν, στην οποία εκθέτει τις απόψεις του για τον Θεό. Η χειρόγραφη επιστολή, γνωστή ως ‘Επιστολή του Θεού’, έκτασης 1,5 σελίδας, συντάχθηκε το 1954 στα γερμανικά και είχε παραλήπτη τον Γερμανό φιλόσοφο Έρικ Γκούτκιντ. Θέμα της είναι οι σκέψεις του Αϊνστάιν για τον Θεό, τη Βίβλο και τον Ιουδαϊσμό». 

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΑΚΥΡΩΣΗ ΣΗΜΕΡΙΝΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΣΤΙΣ ΑΜΠΕΛΕΙΕΣ



ΠΡΟΣΟΧΗ! Η ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΙΣ ΑΜΠΕΛΕΙΕΣ 18.00-19.00 ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΣΗΜΕΡΑ  9-1-2018

ΣΥΝ ΘΕΩ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΤΗΝ ΕΡΧΟΜΕΝΗ ΤΕΤΑΡΤΗ 16-1-2019 (18.00-19.00) ΜΕ ΤΟ ΙΔΙΟ ΘΕΜΑ

5. Χάνει τούς κόπους του ἐκεῖνος πού πεθαίνει ἀμετανόητος; Β΄, Ἐρωταποκρίσεις Ἁγ. Ἀναστασίου Σιναΐτου (Ἐρώτηση 3η), 16-1-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἂν ὁ ἄνθρωπος δὲν δεῖ τὸν Χριστὸ σ΄ αὐτὴν τὴν ζωὴ, δὲν θὰ δεῖ τὸν Πατέρα καὶ τὸ Φῶς Του οὔτε στὴν ἄλλη ζωή

Ἀπομαγνητοφωνημένο ἀπόσπασμα ὁμιλίας τοῦ πατρὸς Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου, ἀπὸ τὸ 2ο μέρος τοῦ ἀφιερώματος στὸν π. Ἰωάννη Ρωμανίδη.

Ἡ Κάθαρση καὶ ὁ Φωτισμὸς γιὰ ποιὸ λόγο χρειάζονται; Γιὰ νὰ πάει ὁ ἄνθρωπος στὸν Παράδεισο καὶ νὰ ἀποφύγει τὴν κόλαση; Γι΄ αὐτὸ χρειάζονται; Σὲ τί συνίσταται αὐτὴ ἡ Κάθαρση καὶ ὁ Φωτισμός; Καὶ γιὰ ποιὸν λόγο ἐπιδιώκονται ἀπ΄ τοὺς Ὀρθοδόξους ὡς μοναδικὴ θεραπευτικὴ μέθοδος;
Γιὰ νὰ βρεῖ κανεὶς τὸν λόγο καὶ νὰ δώσει ἀπάντηση στὴν ἐρώτηση αὐτή, πρέπει νὰ κατέχει τὸ βασικὸ κλειδί, τὸ ὁποῖο εἶναι τοῦτο: Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι πάνω στὴν γῆ ἔχουν τὸ ἴδιο τέλος ἀπὸ Ὀρθόδοξη θεολογικὴ ἄποψη. Εἴτε εἶναι κανεὶς Ὀρθόδοξος, εἴτε εἶναι Βουδιστής, εἴτε Ἰνδουιστὴς ἢ ἀγνωστικιστὴς ἢ ἄθεος, ὁτιδήποτε καὶ ἂν εἶναι, κάθε ἄνθρωπος πάνω στὴν γῆ εἶναι προορισμένος νὰ δεῖ τὴν δόξα τοῦ Θεοῦ. Προσέξτε ἐδῶ, πρέπει νὰ κρατιέστε καλὰ καὶ νὰ μὴν παρανοεῖτε αὐτὰ ποὺ λέω, γιατί λίγο ἂν τὰ παρανοήσετε θὰ μᾶς βγάλετε ὅλους αἱρετικούς.
Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι λοιπὸν σ΄ αὐτὴν τὴν γῆ πάνω, εἶναι προορισμένοι νὰ δοῦν τὴν δόξα τοῦ Θεοῦ. Θὰ δεῖ τὴν δόξα τοῦ Θεοῦ κατὰ τὸ κοινὸ τέλος τῆς ἀνθρωπότητος, κατὰ τὴν Δευτέρα Παρουσία τοῦ Χριστοῦ, ὅλη ἡ ἀνθρωπότητα, οἱ πάντες. Εἶναι ὅλων τῶν ἀνθρώπων, δὲν εἶναι ἀποκλειστικὸ προνόμοιο τῆς Ὀρθοδοξίας. Ὅλοι οἱ ἄνθρωποι θὰ δοῦν τὴν δόξα τοῦ Θεοῦ καὶ...
ἀπ΄ αὐτῆς τῆς ἀπόψεως ἔχουν τὸ ἴδιο τέλος. Ὅλοι βέβαια θὰ δοῦν τὴν δόξα τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ μὲ μιά διαφορά: Οἱ μὲν σεσωσμένοι θὰ δοῦν τὴν δόξα τοῦ Θεοῦ ὡς Φῶς γλυκήτατον καὶ ἀνέσπερον, οἱ δὲ ὑπόλοιποι θὰ δοῦν τὴν δόξα τοῦ Θεοῦ ὡς πῦρ καταναλίσκον, σὰν φωτιὰ ποὺ τοὺς καίει.
Αὐτὸ τὸ ὅτι ὅλοι θὰ δοῦμε τὴν δόξα τοῦ Θεοῦ, εἶναι ἕνα ἀληθινὸ ἀναμενόμενο γεγονός, τὸ νὰ δεῖ δηλ. κανεὶς τὸν Θεὸ καὶ τὴν δόξα τοῦ Θεοῦ καὶ τὸ Φῶς Του. Αὐτὸ εἶναι κάτι ποὺ θὰ γίνει εἴτε τὸ θέλουμε, εἴτε δὲν τὸ θέλουμε. Ἡ βίωση ὅμως αὐτοῦ τοῦ Φωτὸς θὰ εἶναι διαφορετικὴ ἀπὸ τοὺς μὲν καὶ τοὺς δε, καὶ ἐδῶ εἶναι ὅλη ἡ ἱστορία.
Ὁπότε, τὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας δὲν εἶναι νὰ μᾶς βοηθήσει νὰ δοῦμε τὴν δόξα τοῦ Θεοῦ, γιατί αὐτὸ θὰ γίνει, θέλουμε δὲν θέλουμε θὰ τὸ κάνει ἡ ἀγάπη τοῦ Θεοῦ, θὰ γίνει ὁπωσδήποτε. Τὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας ἑστιάζεται στὸ πῶς θὰ δεῖ ὁ κάθε ἄνθρωπος τὸν Θεό, ὄχι ἂν θὰ Τὸν δεῖ, στὸ πῶς θὰ Τὸν δεῖ. Δηλ. τὸ ἔργο τῆς Ἐκκλησίας εἶναι νὰ κηρύττει στοὺς ἀνθρώπους ὅτι ὑπάρχει Θεὸς ἀληθινός, ὅτι ὁ Θεὸς ἀποκαλύπτεται ὡς Φῶς, ὅτι ὅλοι θὰ Τὸν δοῦν καὶ νὰ προετοιμάζει τοὺς ἀνθρώπους νὰ δοῦν τὸν Θεό, ἀλλὰ σὰν Φῶς ὄχι σὰν φωτιά.
Καὶ ἐδῶ εἶναι ἀκριβῶς ἡ Κάθαρση καὶ ὁ Φωτισμὸς ποὺ ἀνήκει στὸν χῶρο τῆς Ὀρθοδοξίας, καὶ ἐδῶ (εἶναι) ἡ ἰδιάζουσα διαφορὰ τῆς Ὀρθοδοξίας, γιατί ὅλοι οἱ ἄνθρωποι στὸν κόσμο θὰ δοῦν τὸν Θεό, ἀλλὰ ἡ Ἐκκλησία ἔχει αὐτὴν τὴν θεραπευτική, στὸ πῶς θὰ Τὸν δεῖς. Αὐτὴ ἡ προετοιμασία τῶν μελῶν τῆς Ἐκκλησίας καθὼς καὶ ὅλων τῶν ἀνθρώπων ποὺ θέλουν νὰ δοῦν τὸν Θεὸ ὡς Φῶς, εἶναι στὴν οὐσία της μιά θεραπευτικὴ ἀγωγή, ἡ ὁποία πρέπει νὰ ἀρχίσει καὶ νὰ τελειώσει σ΄ αὐτὴν τὴν ζωή. Πρέπει σ΄ αὐτὴν τὴν ζωὴ νὰ γίνει ἡ θεραπεία καὶ νὰ περατωθεῖ, γιατί ὅπως τὸ εἴπαμε μετὰ θάνατον «οὐκ ἔστι μετάνοια», αὐτὸ εἶναι «οὐκ ἔστι μετάνοια», δὲν ὑπάρχει πιὰ θεραπεία (μετὰ θάνατον).

Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο http:// hristospanagia3.blogspot.gr γιά τίς 4-1-2019 ἕως 6-1-2019.

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Πατέρες καί ἀδελφοί
Εἴθε ὁ ἐνανθρωπήσας δι' ἡμᾶς Κύριος Ἰησοῦς Χριστός νά μᾶς χαρίζει μετάνοια, κάθαρση ἀπό τά πάθη καί ἀληθινά ὀρθόδοξη πίστη καί ζωή. 
Εἴθε καί ἐμεῖς νά ἀγωνιζόμαστε ζώντας ἀσκητικά καί μυστηριακά μέσα στήν μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία, τήν Μία, Ἅγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. 
Ἔτσι θά μετέχουμε στήν θεία Του εὐλογία σ' ὅλη τήν διάρκεια τοῦ νέου ἔτους, ἀλλά καί στήν αἰωνιότητα.
Λαμβάνετε αὐτό τό μήνυμα ὡς ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο 
http://hristospanagia3.blogspot.gr, τήν ἱστοσελίδα http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr γιά τίς 4-1-2019 ἕως 6-1-2019


Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο: http://hristospanagia3.blogspot.gr

▼  2019 (101)

Ἡ Ἐκκλησία τῆς Κρήτης ἐκφράζει τή ρητή διαφωνία της στήν προτεινόμενη προσθήκη στό 3ο ἄρθρο τοῦ Συντάγματος, ὅτι ἡ Ἑλληνική Πολιτεία εἶναι: «θρησκευτικά οὐδέτερη».


ΙΕΡΑ ΕΠΑΡΧΙΑΚΗ ΣΥΝΟΔΟΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΡΗΤΗΣ

Ἀριθμ. Πρωτ. 1095                                        Ἡράκλειο, 21 Δεκεμβρίου 2018

 Πρός τούς Αἰδεσιμολογιωτάτους Κληρικούς,
τούς Ὁσιωτάτους Μοναχούς καί τό εὐσεβές πλήρωμα τῆς Ἐκκλησίας Κρήτης

     Ἀγαπητοί μας,
     Ἀξιωθήκαμε καί φέτος νά ἑορτάσουμε τό Ἅγιο Δωδεκαήμερο, τό ὁποῖο ὁλοκληρώνεται σήμερα μέ τήν ἑορτή τῶν Θεοφανείων. Ἡ ἁγία ἡμέρα τῶν Φώτων ἔχει κύριο σημεῖο της τή Βάπτιση τοῦ Χριστοῦ. Στό μυστήριο αὐτό φανερώθηκε ἡ Ἁγία Τριάδα καί μάλιστα τό δεύτερο Πανάγιο Πρόσωπό Της, ὁ Ἰησοῦς, ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ, μόλις ἀνέβηκε ἀπό τά νερά τοῦ Ἰορδάνη ποταμοῦ, ὅπως ἀναφέρει τό κατά Ματθαῖον Εὐαγγέλιο: «...ἀνεώχθησαν αὐτῷ οἱ οὐρανοί...», (Ματθ. 3,16), δηλαδή «...ἀνοίχτηκαν χάριν αὐτοῦ οἱ οὐρανοί...» καί παρακάτω ἀναφέρει: «...καὶ ἰδοὺ φωνὴ ἐκ τῶν οὐρανῶν λέγουσα· οὗτός ἐστιν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν ᾧ εὐδόκησα...», (Ματθ. 3,17), δηλαδή, «...καί ἰδού ἀκούσθηκε ἀπό τούς οὐρανούς φωνή πού ἔλεγε· αὐτός εἶναι ὁ Υἱός μου ὁ ἀγαπημένος στόν ὁποῖο εὐδόκησα…».
     Ἡ ἑορτή τῶν Φώτων εἶναι ἕνα ἐξαιρετικό γεγονός Θεοφάνειας, γιά τό ὁποῖο ὁ Ἀπόστολος Παῦλος, ὅταν ἔστειλε τή γνωστή Ἐπιστολή του στόν Τίτο, Πρῶτο Ἐπίσκοπο τῆς Κρήτης, μέσα σ᾽ αὐτή συμπεριέλαβε τήν ἑξῆς χαρακτηριστική φράση: «...Ἐπεφάνη ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ, ἡ σωτήριος πᾶσιν ἀνθρώποις...», (Τίτ. 2,11), δηλαδή, «...φανερώθηκε ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ, σωτήρια γιά ὅλους τούς ἀνθρώπους…».
     Ὁ Χριστός, «...ὁ ἀμνός τοῦ Θεοῦ...», (Ἰωάν. 1,29), ὅπως τόν ἀποκάλεσε ὁ Βαπτιστής Ἰωάννης, κατερχόμενος στό νερό δέν ἁγίασε μόνο τόν ἄνθρωπο μέ τά θεῖα γεγονότα πού τελεσιουργήθηκαν στόν Ἰορδάνη, ἀλλά καί τή φύση τῶν ὑδάτων, καθώς καί ὅλη τήν κτίση.

Πρώην μάγος ἀποκαλύπτει: «Τὰ Θεοφάνεια λύνονται ὅλα τὰ μάγια καὶ γιὰ 40 ἡμέρες ὅλοι οἱ μάγοι εἴχαμε φοβεροὺς πονοκεφάλους»!

 

Πρώην μετανοημένος μάγος ἀποκαλύπτει: «Τὴν ἡμέρα τῆς ἑορτῆς τῶν Θεοφανείων καὶ 40 ἡμέρες μετά, λόγω τοῦ μεγάλου γεγονότος τῆς Βαπτίσεως τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ καὶ τοῦ ἁγιασμοῦ τῶν ὑδάτων, ὅλοι οἱ μάγοι εἴχαμε φοβεροὺς πονοκεφάλους καὶ μία κατάσταση τρέλας! Αὐτὸ κρατοῦσε γιὰ 40 ἡμέρες μετὰ τὰ Θεοφάνεια! Λύνονται δηλαδὴ ὅλα τὰ μάγεια ἀπὸ τὴν ἡμέρα τῶν Θεοφανείων, σὰν ἔνδειξη δώρου τοῦ Θεοῦ γιὰ τὸν Υἱό Του ποὺ Βαπτίζεται πρὸς τοὺς Ὀρθοδόξους. Καὶ τότε ὅλοι οἱ μάγοι ὁμολογούσαμε ὅτι πράγματι μόνο ὁ Χριστὸς καὶ ἡ Ἐκκλησία ἔχουν τὴν δύναμη»!
 http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2019/01/40.html

Ὕμνος στόν Ἅγιο Ἰωάννη τόν Πρόδρομο καί Βαπτιστή. Ἁγίου Νικολάου Ἀχρίδος

Τριάντα χρόνια νηστείας και σιωπής -ούτε τα θηρία του δρυμού δεν μπορούν να το αντέξουν!

Το λιοντάρι ξεγελάει την πείνα του με τούς ήχους τού βρυχηθμού του,
το δέντρο θροΐσει, όταν ό άνεμος πλησιάζει τα φύλλα του. Εσύ όμως ούτε θροΐζεις, ούτε βρυχάσαι, ούτε βογγάς.
Ούτε θρηνείς, ούτε το τραγούδι σου ηχεί μέσα στην ερημιά! Πες μου, είσαι άνθρωπος; Ποιο είναι το όνομά σου;
Θά θελήσεις ποτέ με κάποιον να μιλήσεις;
«Ή φωνή, ή φωνή, ή φωνή: Εγώ είμαι ή φωνή - όμως Εκείνος είναι ό 
Λόγος του Θεού. Απεσταλμένος είμαι στα παιδιά του Ισραήλ γιά να τούς φωνάξω:
μετανοείτε, ώ άνθρωποι δείτε, έρχεται Εκείνος!
Καλούς καρπούς ποιείτε, ό καθένας κατά τη δύναμή του. Ιδού, ιδού. 
Έρχεται -ώ θαύμα θαυμάτων- καταμεσής των υδάτων κρύβεται το πυρ εξ ουρανού!
Ιδού, ό Αμνός του Θεού βαδίζει εν μέσω λύκων.
Λύκοι, ξεπλύνετε στο νερό τη θηριώδη φύση σας!

9 Ιανουαρίου Συναξαριστής. Πολυεύκτου Μάρτυρος, Ευτρατίου Θαυματουργού, Βασιλείου και Γρηγορίου Θαυματουργών, Πέτρου Επισκόπου, Αντωνίνας Μάρτυρος, Λαυρεντίου Μάρτυρος, Αδριανού εξ Αγγλίας, Brithwald, Μνήμη του Μεγάλου Σεισμού, Παρθένας Εδεσσαίας, Φιλίππου Μόσχας, Ιωνά του Γέροντος.

Ο Άγιος Πολύευκτος

Ο Άγιος Μάρτυς Πολύευκτος έζησε κατά την εποχή των αυτοκρατόρων Δεκίου (249-251 μ.Χ.) και Ουαλεριανού (251-259 μ.Χ.). Όταν κηρύχθηκε ο διωγμός κατά των Χριστιανών και αυτοί διετάχθησαν να επιστρέψουν στην ειδωλολατρία, υπήρξε ο πρώτος που μαρτύρησε για τον Χριστό στη Μελιτηνή της Αρμενίας, όπου εκτελούσε τα στρατιωτικά του καθήκοντα.
Ο Άγιος Πολύευκτος, χωρίς να δειλιάσει, διεκήρυξε με παρρησία την πίστη του στον Χριστό και με Πνευματική ανδρεία συνέτριψε τα είδωλα που λάτρευαν οι εθνικοί. Οι παραινέσεις του πεθερού του, καθώς και οι θρηνώδεις κραυγές της γυναίκας του, δεν τον κλόνισαν καθόλου. Παρέμεινε σταθερός στην ομολογία του, γεγονός που επιβεβαίωσε και στον Μάρτυρα Νέαρχο, το φίλο του, που φοβόταν μήπως από τα βασανιστήρια αρνηθεί τον Χριστό. Έτσι, λοιπόν, ο Άγιος Πολύευκτος μαρτύρησε διά ξίφους.
Η Σύναξη του Αγίου Μάρτυρος Πολυεύκτου ετελείτο στο σεπτό ναό που ανήγειραν οι πιστοί στον τόπο του μαρτυρίου του, που έκειτο κοντά στην περιοχή του Φιλαδελφίου και του Ταύρου Κωνσταντινουπόλεως.


9 Ἰανουαρίου. Τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Πολυεύκτου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Τοῦ Ἁγίου. (Β΄ Τιμ. β΄ 1-10).
Β Τιμ. 2,1           Σὺ οὖν, τέκνον μου, ἐνδυναμοῦ ἐν τῇ χάριτι τῇ ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ,
Β Τιμ. 2,1                  Συ λοιπόν, τέκνον μου, να ενδυναμώνεσαι με την χάριν, που δίδει ο Ιησούς Χριστός (δια να μένης πιστός εις αυτόν και εις εμέ, χωρίς να επηρεάζεσαι από το παράδειγμα εκείνων, που με εγκατέλειψαν).