Σελίδες

Τρίτη 22 Ιανουαρίου 2019

Ἱερά Μονή Ἁγίου Θεοδοσίου-Ἱερουσαλήμ, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ἱερά Μονή Ἁγίου Θεοδοσίου-Ἱερουσαλήμ, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 21-7-2018 (ὁμιλία σέ προσκυνητές), http://hristospanagia3.blogspot.com, http://www.hristospanagia.gr/ καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com, Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.com/2...

Φρέαρ τοῦ Ἰακώβ-Ἅγιος Φιλούμενος, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης

Φρέαρ τοῦ Ἰακώβ-Ἅγιος Φιλούμενος, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 20-7-2018, (ὁμιλία σέ προσκυνητές), http://hristospanagia3.blogspot.com, http://www.hristospanagia.gr/ καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com, Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.com/2...

Δέν μποροῦμε νά σωθοῦμε χωρίς τήν ἐργασία τῶν ἐντολῶν (Ἅγιος Συμεών ὁ Νέος Θεολόγος)

  Ποιος είναι πιο ανόητος από εκείνον που παρακούει τον Θεό και δεν φροντίζει να αποκτήσει την υιοθεσία του; Διότι εκείνος που πιστεύει ότι υπάρχει Θεός, φαντάζεται για τον Θεό κάποια μεγάλα πράγματα. Γνωρίζει δηλαδή ότι αυτός είναι ο μόνος Δεσπότης και Κτίστης και Κύριος των απάντων, και ότι είναι αθάνατος, αιώνιος, ακατανόητος, απερίγραπτος, άφθαρτος, και ότι δεν θα υπάρχει τέλος της βασιλείας του.

Εκείνος λοιπόν που γνωρίζει ότι ο Θεός είναι τέτοιος, πώς δεν θα τον ποθήσει; Πώς δεν θα φροντίσει να παραδώσει στο θάνατο για χάρη της αγάπης του και την ίδια του τη ζωή, για να αξιωθεί, ας μην πω να γίνει υιός του και κληρονόμος, αλλά έστω ένας από τους γνήσιους δούλους του, που στέκονται κοντά του;
Αν όμως καθένας, που αγωνίζεται και φυλάγει απαρασάλευτα όλες τις εντολές του Θεού, γίνεται, με το να γεννηθεί από τον ουρανό (Ιω. 3:3), και τέκνο του Θεού και υιός του Θεού, και αναγνωρίζεται αληθινά από όλους πιστός και Χριστιανός, εμείς απεναντίας καταφρονούμε τις εντολές του Θεού και παραβαίνουμε τους νόμους του, που για την παράβασή τους θα μας δικάσει εκείνος, όταν θα έρθει πάλι με δόξα και με φοβερή δύναμη, και δείχνουμε τους εαυτούς μας με τα ίδια μας τα έργα ως προς την πίστη βέβαια άπιστους, ως προς την απιστία όμως πιστούς μόνο με τα λόγια.
Διότι η πίστη μόνη της χωρίς τα έργα, μην πλανάσθε, δεν θα μας ωφελήσει διόλου· διότι αυτή η πίστη είναι νεκρή, και οι νεκροί δεν γίνονται συμμέτοχοι στη ζωή, αν δεν την επιζητήσουν προηγουμένως με την εργασία των εντολών.
Διότι μ’ αυτή την εργασία αναβλαστάνει μέσα μας, σαν ένας άφθονος καρπός, η αγάπη, η ευσπλαχνία, η συμπόνια προς τον συνάνθρωπό μας, η πραότητα, η ταπείνωση, η υπομονή στους πειρασμούς, η αγνότητα, η καθαρότητα της καρδιάς, με την οποία γινόμαστε άξιοι να δούμε τον Θεό (Ματθ. 5:8), αλλά και μέσα στην οποία πραγματοποιείται η παρουσία και η έλλαμψη του Αγίου Πνεύματος· η οποία και μας γεννά από τον ουρανό και μας κάνει υιούς του Θεού και μας ντύνει με τον Χριστό· και ανάβει το λυχνάρι μας (Ματθ. 25:8) και μας αναδεικνύει τέκνα του φωτός και ελευθερώνει τις ψυχές μας από το σκότος και μας κάνει απ’ αυτή ακόμη τη ζωή συνειδητά κοινωνούς της αιώνιας ζωής.

22 Ἰανουαρίου. Τιμοθέου ἀποστόλου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἀποστόλου. 22ας Ἰανουαρίου. (Β΄ Τιμ. α΄ 3-9).
Β Τιμ. 1,3           Χάριν ἔχω τῷ Θεῷ, ᾧ λατρεύω ἀπὸ προγόνων ἐν καθαρᾷ συνειδήσει, ὡς ἀδιάλειπτον ἔχω τὴν περὶ σοῦ μνείαν ἐν ταῖς δεήσεσί μου νυκτὸς καὶ ἡμέρας,
Β Τιμ. 1,3                  Ευχαριστώ τον Θεόν, τον οποίον λατρεύω καθώς έχω διδαχθή από τους προγόνους μου με καθαράν συνείδησιν, τον ευχαριστώ, διότι συνεχώς και ακατάπαυστα σε ενθυμούμαι εις τας δεήσεις μου ημέραν και νύκτα.

«Ὁ Θεός ἡµῶν πῦρ καταναλίσκον»

Αποτέλεσμα εικόνας για FOC CERESC HRISTOS

 -Γέροντα, τι σηµαίνει αυτό πού λέει ό Απόστολος Παύλος «Ό Θεός ηµών πυρ καταναλίσκον» 

- Σε ένα καµίνι άµα πετάξεις χαρτιά, σκουπίδια, τι θα γίνουν; ∆εν θα καούν; Έτσι και στον πνευµατικό άνθρωπο, ότι και αν τού πετάξη ο πειρασµός,καίγεται.

«Πύρ καταναλίσκον 
  Όταν ανάψη στον άνθρωπο η θεία φλόγα, όλα καίγονται. ∆έν κολλούν οι άσχηµοι λογισµοί µετά. ∆ηλαδή δέν παύει ο διάβολος νά τού πετάη άσχηµους λογισµούς, αλλα ο πνευµατικός άνθρωπος είναι «πύρ» καί τους καίει. Όποτε κουράζεται µετά ο διάβολος καί σταµατάει.
Γι' αυτό καί ό Απόστολος Παύλος πάλι λέει:«Πάντα καθαρά τοις καθαροίς». 
  Στους καθαρούς είναι όλα καθαρά· δέν υπάρχει τίποτε ακάθαρτο. Τους καθαρούς καί µέσα στον βούρκο νά τους ρίξης, θά παραµείνουν καθαροί σάν τις ακτίνες τού ήλιου πού, όπου καί αν πέσουν, παραµένουν φωτεινές καί καθαρές.

Ό πνευµατικός άνθρωπος από τόν άγιο αλλοιώνεται µέ τήν καλή έννοια καί από τόν σαρκικό άνθρωπο δεν ερεθίζεται.Τόν βλέπει, τόν πονάει,άλλα δεν παθαίνει κακό. 
Ένας άνθρωπος σέ µέση πνευµατική κατάσταση από έναν πνευµατικό άνθρωπο αλλοιώνεται προς το καλό· από έναν σαρκικό άνθρωπο αλλοιώνεται πάλι, άλλα προς το κακό. 

Δημοψήφισμα γιά τήν Συμφωνία τῶν Πρεσπῶν


dimopsifismatora.wordpress.com
Εμείς οι Δημοκρατικοί πολίτες που συνυπογράφουμε αυτό το κείμενοδηλώνουμε την αντίθεσή μας στη Συμφωνία των Πρεσπών μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας και της ΠΓΔΜ επειδή αυτή απεμπολεί τα ύψιστα δίκαια του ελληνικού λαού στο σύνολό του και δεσμεύει το μέλλον των επερχόμενων γενεών.

Για το λόγο αυτό ζητούμε να πραγματοποιηθεί δημοψήφισμα για την κύρωση ή όχι της Συμφωνίας των Πρεσπών, ώστε να αποφασίσει ο ίδιος ο κυρίαρχος ελληνικός λαός γι’ αυτήν. Εξάλλου δεν είναι δυνατόν οι κάτοικοι της ΠΓΔΜ να έχουν ήδη εκφραστεί με δημοψήφισμα επί της συγκεκριμένης συμφωνίας και να μην παρέχεται το αντίστοιχο δικαίωμα στους Έλληνες πολίτες.

Κάλεσμα γιά προσευχή ὑπέρ μετανοίας τοῦ ἑλληνικοῦ ἔθνους


Κύριε Ιησού Χριστέ,Υιέ του Θεού, ελέησόν με ...
ΑΔΕΛΦΙΑ ΜΟΥ, 
ΧΘΕΣ, ΑΠΟΔΕΙΧΘΗΚΕ ΓΙΑ ΜΙΑ ΑΚΟΜΗ ΦΟΡΑ ΤΟ "ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ ΙΔΕΩΔΕΣ" ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ. 
2.000.000 ΛΑΟΥ, ΑΠΟ ΚΑΘΕ ΓΩΝΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΚΟΜΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΣΑΝ ΝΑ ΒΡΕΘΟΥΝ Σ' ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΛΑΪΚΟ ΞΕΣΗΚΩΜΟ, ΜΕ ΤΟΝ ΠΛΕΟΝ ΕΙΡΗΝΙΚΟ ΤΡΟΠΟ, ΕΔΕΙΞΑΝ ΤΗΝ ΘΕΛΗΣΗ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΑ ΣΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΜΑΣ! 
Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΩΝ ΑΘΛΙΩΝ ΚΥΒΕΡΝΗΤΩΝ, ΗΤΑΝ ΤΟ ΑΙΜΑΤΟΚΥΛΙΣΜΑ ΤΟΥ ΛΑΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΛΗΓΜΕΝΑ ΔΑΚΡΥΓΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΙΜΩΣΟΥΝ ΤΙΣ ΚΡΑΥΓΕΣ ΔΙΑΜΜΑΡΤΥΡΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ "ΜΟΙΡΑΣΜΑ" ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΗΣ. 
ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΓΙΝΕ, ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ, ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΣΕΒΑΣΘΗΚΑΝ, ΟΥΤΕ ΤΟΣΟΥΣ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΠΟΥ ΗΣΑΝ ΕΚΕΙ, ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ, ΟΥΤΕ ΤΟΥΣ ΓΕΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΕΣ ΠΟΥ ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΕΚΕΙ ΜΕ ΤΑ ΜΠΑΣΤΟΥΝΑΚΙΑ ΤΟΥΣ, ΟΥΤΕ ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΙΚΡΑ ΠΑΙΔΙΑ, ΤΑ ΝΗΠΙΑ, ΠΟΥ ΟΙ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΦΕΡΑΝ Σ' ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ, ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΑΠΟ ΜΙΚΡΑ, ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΤΙΜΗΜΕΝΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΜΑΣ. 
151 ... ΑΥΤΟΙ, ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΜΕΙΣ. ΜΗΝ ΑΝΗΣΥΧΕΙΤΕ ... Ο ΚΥΡΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ! 
Ο ΑΓΙΟΣ ΜΑΣ, Ο π. ΠΑΪΣΙΟΣ, ΤΟ ΕΙΠΕ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ ΑΚΡΑΔΑΝΤΑ. "ΧΑΛΒΑΔΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΣΚΟΠΙΑΝΟΙ ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΑΛΥΘΟΥΝ ΑΠΟ ΜΟΝΟΙ ΤΟΥΣ!" 
ΟΜΩΣ, ΑΣ ΜΗΝ ΞΕΧΝΟΥΜΕ, ΟΤΙ, ΑΝ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ Σ'  ΑΥΤΗ ΤΗ ΔΕΙΝΗ ΘΕΣΗ, ΔΕΝ ΦΤΑΙΝΕ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΥΒΕΡΝΟΥΝ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ... ΟΙ ΔΙΚΕΣ ΜΑΣ ΑΜΑΡΤΙΕΣ! 
ΠΟΤΕ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ ... 

Ἁγίου Ἰγνατίου Μπριαντσιανίνωφ, Ἡ προσευχή τοῦ Ἰησοῦ, (ἀποσπάσματα)


 Αποτέλεσμα εικόνας για Ἁγίου Ἰγνατίου Μπριαντσιανίνωφ, Ἡ προσευχή τοῦ Ἰησοῦ, (ἀποσπάσματα)


Η προσευχή του Ιησού λέγεται μ' αυτά τα λόγια: «Κύριε Ιησού Χριστέ, Υιέ του θεού, ελέησον με τον αμαρτωλόν». Αρχικά λεγόταν χωρίς την προσθήκη των λέξεων «τον αμαρτωλόν». Οι λέξεις αυτές προστέθηκαν στα άλλα λόγια της προσευχής μεταγενέστερα. Οι τελευταίες αυτές λέξεις, παρατηρεί ο άγιος Νείλος Σόρσκυ, πού υποδηλώνουν συνείδηση και ομολογία της πτώσης, είναι ταιριαστές για μας και ευάρεστες στο Θεό, πού μας έδωσε εντολή να προσευχόμαστε για να αναγνωρίζουμε και να εξομολογούμαστε την αμαρτωλότητά μας. (….)
Αυτός ο τρόπος προσευχής, το να προσεύχεται δηλαδή κανείς λέγοντας την προσευχή του Ιησού, είναι θειος θεσμός, πού θεσπίστηκε όχι μέσω Αποστόλου ή Αγγέλου, αλλά από τον Υιόν του Θεού, πού είναι Θεός ο ίδιος. Μετά τον μυστικό δείπνο, ανάμεσα σ' άλλες υψηλές, ύστατες εντολές και οδηγίες, ο Κύριος Ιησούς Χριστός θέσπισε την προσευχή στο όνομα Του. Έδωσε αυτό τον τρόπο προσευχής σαν μια νέα, εξαίρετη και ανεκτίμητη δωρεά. Οι Απόστολοι γνώριζαν ήδη μερικώς τη δύναμη του ονόματος του Ιησού, μ' αυτό θεράπευσαν ανίατες αρρώστιες και υπέταξαν δαίμονες, και μ' αυτό τους κατανίκησαν, τους έδεσαν και τους εξέβαλαν. Αυτό το πανίσχυρο και θαυμαστό όνομα ο Κύριος μας αφήνει εντολή να το χρησιμοποιούμε στην προσευχή. Υποσχέθηκε ότι τέτοια προσευχή θα είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική. «Ό,τι αν αιτήσητε τον πατέρα», είπε στους αγίους Αποστόλους, «εν τω ονόματι μου, τούτο ποιήσω, ίνα δοξασθή ο πατήρ εν τω υίω. Εάν τι αιτήσητε εν τω ονόματι μου, εγώ ποιήσω» (Ίωάν. 14,13). « Αμήν αμήν λέγω υμίν ότι όσα αν αιτήσετε τον πατέρα εν τω ονόματι μου, δώσει υμίν. Έως άρτι ουκ ητήσατε ουδέν εν τω ονόματί μου αιτείτε και λήψεσθε, ίνα η χαρά υμών η πεπληρωμένη» ( Ίωάν. 16,23-24)
Η αγαθοεργός δύναμη της προσευχής του Ιησού εμπεριέχεται στο ίδιο το θείο όνομα του Θεανθρώπου, του Κυρίου μας Ιησού Χριστού. Μολονότι στην Αγία Γραφή υπάρχει πλούσια μαρτυρία, πού αποδείχνει το μεγαλείο του ονόματος του Θεού, εν τούτοις η σπουδαιότητα του ονόματος αυτού εξηγήθηκε με ιδιαίτερη ακρίβεια από τον άγιο Απόστολο Πέτρο μπροστά στο εβραϊκό συνέδριο, όταν ερωτήθηκε «εν ποία δυνάμει ή εν ποίω ονόματι» είχε θεραπεύσει κάποιον άνθρωπο χωλό εκ γενετής.

Ἡ Ὀρθόδοξη θεολογία δέν ἔχει ἀνάγκη ἐκσυγχρονισμοῦ



Ἡ Ὀρθόδοξη θεολογία
δέν ἔχει ἀνάγκη ἐκσυγχρονισμοῦ

Διακηρύσσουν οἱ μεταπατερικοί θεολόγοι ὅτι θά πρέπει ἡ θεολογία καί ἡ Ὀρθοδοξία νά ἐκσυγχρονιστεῖ, νά προσαρμοστεῖ στά σύγχρονα κοινωνικά-πολιτιστικά δεδομένα καί νά ἀποβάλλει νεκρά στοιχεῖα τοῦ παρελθόντος. Ὅμως, ἄραγε, «σήμερα ρθοδοξία», ἐρωτᾶ ὁ σοφός Γέρων Θεόκλητος Διονυσιάτης, «χει νάγκη προσλήψεως συγχρόνων στοιχείων, ν’ ποβάλλει παλαιές «δόξες» (δηλ. ἀντιλήψεις), νά προβε σέ κάποιες ναθεωρήσεις, γιά νά μιλήσει στόν σύγχρονο νθρωπο; Ατό εναι να συνηθισμένο ρώτημα. λλά σ’ ατό μιά πάντηση πάρχει: «Γεύσασθε καί δετε». Χριστιανισμός εναι Χριστός καί ο κτιστες νέργειές Του. σοι τόν δέχονται, μέ ποιά ργανα Τόν πιστεύουν; Μέ ξωτερικά τεκμήρια, θαύματα. λλά Χριστός επε: «Μα­κάριοι ο μή δόντες καί πιστεύσαντες». Ποιοί εναι ατοί; Εναι ο «ο βλεφάροις δόντες, λλά καρδίας πόθω πεπιστευκότες»[1]. πομένως, ταν ψυχή φθάσει στήν μέθεξη το Θεο, τότε θά καταλάβει τι στήν ρθοδοξία πάρχουν π’ ρχς λα, τίποτε δέν εναι περιττό, τίποτε δέν λείπει, τίποτε δέν χρειάζεται σάν ναμόρφωση χωρίς νά τήν βλάψει.

Ἀπολυτίκιον Ἁγίας Οἰκογενείας Μεγάλου Βασιλείου

Η εικόνα ίσως περιέχει: 8 άτομα

  Ήχος δ΄ Ταχύ Προκατάλαβε

Όκτάριθμον σύστημα των θεραπόντων Χριστού, Βασίλειον μέλψωμεν και Εμμελείαν ομού , τον Μέγαν Βασίλειον, Γρηγόριον συν τω Πέτρω και Ναυκράτιον θείον, Μακρίναν την Θεοφόρον, Θεοσέβειαν άμα, ως θεία γεννεά γαρ Χριστώ ευηρέστησαν . 
(Ποίημα Μοναχού Γερασίμου Μικραγιαννανίτου)

https://paraklisi.blogspot.com/2019/01/blog-post_90.html

Πέντε λεπτά ποιοτικῆς προσευχῆς κάθε νύχτα, ἀρκεῖ νά...

Πέντε λεπτά ποιοτικῆς προσευχῆς κάθε νύχτα, ἀρκεῖ νά γίνει συναγερμός.. Γέρων Ἐφραίμ τῆς Ἀριζόνα...

http://apantaortodoxias.blogspot.com/2019/01/blog-post_306.html

22 Ιανουαρίου Συναξαριστής. Τιμοθέου Αποστόλου, Αναστασίου του Πέρσου, Βικεντίου Διακόνου, των Αγίων Μαρτύρων Μανουήλ Επισκόπου, Γεωργίου Επισκόπου, Πέτρου, Λέοντος Επισκόπου, Σιωνίου, Γαβριήλ, Ιωάννου, Λέοντος, Παρόδου πρεσβυτέρου και των λοιπών 377, Αναστασίου Διακόνου, Ιωσήφ Ηγιασμένου, Μακαρίου εκ Ρωσίας, Ιωάσαφ Φωτιστού, Ανάμνηση ευρέσεως εικόνος Παναγίας Ελεηστρίας.

Ο Άγιος Τιμόθεος ο Απόστολος (Εορτή Τιμόθεος)

Σύμφωνα με τις πληροφορίες που μας παρέχουν οι Πράξεις των Αποστόλων και οι Επιστολές του Αποστόλου Παύλου, ο Τιμόθεος ήταν ο πιο αγαπητός μαθητής του και ένας από τους πιο στενούς συνεργάτες του Αποστόλου Παύλου. Το όνομά του είναι ελληνικό και σημαίνει αυτός που τιμά τον Θεό, αλλά και αυτόν που τιμά ο Θεός.
Ο Άγιος Απόστολος Τιμόθεος γεννήθηκε μάλλον στα Λύστρα της Λυκαονίας ή πιθανών στη Δέρβη, από πατέρα Έλληνα Εθνικό και μητέρα πιστή Ιουδαία, προφανώς εκ γενετής και πιθανόν προσήλυτη, που ονομαζόταν Ευνίκη.
Κατά την μαρτυρία του Αποστόλου Παύλου, ήταν ευσεβής, όπως και η μαμή του, εκ μητρός, Λωίς.
Ο Τιμόθεος δέχθηκε από τις ευσεβείς αυτές γυναίκες την πρώτη θρησκευτική αγωγή και διδάχθηκε από βρέφος τα ιερά γράμματα. Με τον τρόπο αυτό προετοιμάσθηκε κατάλληλα να αποδεχθεί στη συνέχεια την Χριστιανική πίστη.
Η οριστική μεταστροφή του στον Χριστιανισμό φαίνεται να έγινε κατά την Α΄ Αποστολική περιοδεία, όταν ο Απόστολος Παύλος μαζί με τον Βαρνάβα επισκέφθηκαν τα Λύστρα της Λυκαονίας και πιθανόν φιλοξενήθηκαν από την οικογένεια του Τιμοθέου.