Σελίδες

Τετάρτη 13 Φεβρουαρίου 2019

Ἀπό τό Συναξάρι τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἀπό τό Συναξάρι τοῦ Ἁγίου Χαραλάμπους, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 10-2-2019 , Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

Ἡ ἐπιμονή στά καλά ἔργα, Ἐπ. Νικηφόρου Θεοτόκη, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη

Ἡ ἐπιμονή στά καλά ἔργα, Ἐπ. Νικηφόρου Θεοτόκη, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη,10-2-2019, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...

Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία καί “ἐξωσωματικές ἐμπειρίες”


Μιχαήλ Χούλη, Θεολόγου

"Εξωσωματικές εμπειρίες" θεωρούνται οι εμπειρίες ορισμένων ασθενών ή κλινικά νεκρών, που περιγράφουν και εκθέτουν δημοσίως μετά την "επάνοδο" της ψυχής τους στην πρότερη κατάσταση. Τέτοιου είδους γεγονότα είναι πολύ της μόδας σήμερα και ΘΥΜΙΖΟΥΝ αστρικά ταξίδια της Γιόγκα (διαδίδουν ότι πραγματοποιούνται δια του διαλογισμού ή της γιόγκα του ύπνου), ταξίδια των μάγων έξω από το σώμα τους, καθώς και εξωσωματικές εμπειρίες γνωστικών παραθρησκευτικών ομάδων για να συλλέξουν, όπως ισχυρίζονται, διάφορες πληροφορίες από τον ορατό ή μεταφυσικό κόσμο. Τέτοιου είδους πρακτικές, η παράδοση 2.000 ετών της χριστιανικής Αποκαλύψεως –η οποία διακρίνεται για τη μεγάλη της εμπειρία όσον αφορά τον πόλεμο με τον αόρατο, πονηρά πνευματικό, κόσμο- χαρακτηρίζει αποκρυφιστικές, απορριπτέες και επικίνδυνες για την ψυχοσωματική υγεία των ανθρώπων.  
Το 1974 ο Έκκαρτ Βιζενχύττερ, γερμανός ψυχίατρος στο Πανεπιστήμιο της Τύμπιγκεν, προκάλεσε σωρεία συζητήσεων, αντιρρήσεων και επιδοκιμασιών στον ιατρικό, φιλοσοφικό και θεολογικό κόσμο της εποχής, δημοσιεύοντας το βιβλίο του με τίτλο "Ματιές στο υπερπέραν". Σ’ αυτό ισχυρίστηκε πως, μετά από δύο συνεχόμενα εμφράγματα που υπέστη, δοκίμασε ο ίδιος -ξέχωρα από τις περιγραφόμενες εμπειρίες εκατοντάδων ανθρώπων, που όσο βρίσκονταν σε κλινικά νεκρή κατάσταση ταξίδεψαν έξω από το σώμα τους και των οποίων γνώριζε το ιστορικό- αισθήματα αγαλλίασης και μεγάλης χαράς, όταν βυθίστηκε σε μια πορεία προς το άπειρο, απελευθερωμένος από το γήινο περίβλημά του (το σώμα του), οδηγούμενος σε μια ανείπωτη πραγματικότητα. Τον επόμενο χρόνο ο Ραϊμόν Μούντυ, αμερικανός ψυχίατρος, στο βιβλίο του "Ζωή μετά τη ζωή" ασχολήθηκε με περιπτώσεις "κλινικού θανάτου" ασθενών, που επανήλθαν στη ζωή αφού είχαν ζήσει καταστάσεις "out of the body" (εκτός σώματος), και παρέθεσε για τουλάχιστον 150 ομοιοπαθείς τις κοινές τους περιγραφές:

Ἡ ἀποφυγή τῆς τεκνογονίας ὡς ἡ κύρια αἰτία διαζυγίου

Ἡ ἀποφυγή τῆς τεκνογονίας
ὡς ἡ κύρια αἰτία διαζυγίου

Ὁ Ὅσιος Πορφύριος τόνιζε ὅτι ἡ ἀποφυγή τεκνογονίας εἶναι ἡ κυριότερη αἰτία διαζυγίου.
«Ἡ βασικότερη αἰτία πού χωρίζουν (τά ἀνδρόγυνα)», δίδασκε, «εἶναι πού παίρνουν προφυλάξεις γιά νά μήν κάνουν παιδιά. Αὐτό εἶναι πολύ κακό καί τσακίζονται τά νεῦρα τῶν γυναικῶν»[1]. Δίδασκε δηλαδή ὁ Ἅγιος ὅτι ἡ ἀποφυγή τῆς σύλληψης, ἐνῶ ὑπάρχουν συζυγικές σχέσεις, δημιουργεῖ ἀναστάτωση καί δυσλειτουργία-βλάβη στό νευρικό σύστημα τῶν γυναικῶν, ἀφοῦ ἀντιστρατεύεται τήν ἴδια τήν φύση καί τήν φυσιολογική λειτουργία τῆς μητρότητας. Ἡ ἀσθένεια στό νευρικό σύστημα τῶν γυναικῶν δημιουργεῖ ἐντάσεις-δυσαρμονία-τσακωμούς μέ τόν σύζυγο, ὁπότε ἐπέρχεται πολύ συχνά τό διαζύγιο. Σύμφωνα μέ τόν Ἅγιο, ἡ καταστολή τῆς -φυσιολογικῆς γιά τήν ἔγγαμο γυναίκα- λειτουργίας τῆς μητρότητος, εἶναι ἡ κύρια αἰτία τῶν διαζυγίων. Ἡ μόνη κατά Θεόν νόμιμη ἀντισύλληψη εἶναι ἡ πλήρης ἀποχή ἀπό τίς συζυγικές σχέσεις, κατόπιν ἀμοιβαίας συμφωνίας τῶν συζύγων.


Ὁ Ἅγιος Πορφύριος
γιά τήν καλή καί τήν κακή συζυγία

Ὁ Ὅσιος Πορφύριος, διατυπώνοντας τό σωστό πλαίσιο τῆς συζυγικῆς ζωῆς δίδασκε ὅτι ὅλα πρέπει νά γίνονται σύμφωνα μέ τόν νόμο τοῦ Θεοῦ καί μέ εὐλάβεια.

«Θετική» ἤ «ἀρνητική» ἐνέργεια;

 Η συζήτηση σε ένα ταξί όπου ο οδηγός μιλά στό κινητό:

— Σου τό είπα φίλε μου, ο άνθρωπος έχει αρνητική ενέργεια. Φυλάξου όσο είναι καιρός, κράτα αποστάσεις πριν νά είναι αργά. Προμηνύονται κακά ξεμπερδέματα… Μα δέ μ' ακούς! Σου λέω, μακριά από τό πρόσωπο αυτό! Όποιος μπλέκει μαζί του δέ γλιτώνει εύκολα. Σου τό τονίζω, δέν έχει θετική ενέργεια! Πώς τό λένε! Ενώ πρίν τόν συναντήσεις όλα πάνε καλά, μετά από λίγο καταλαβαίνεις τήν αρνητική αύρα που εκπέμπει! Μακριά!...
 Στήν αρχή δέν έδωσα προσοχή... Προσωπική υπόθεση του οδηγού, είπα μέ τό μυαλό μου... Η επανάληψη όμως της έκφρασης «θετική ενέργεια», «αρνητική ενέργεια» μ' έβαλαν σέ σκέψεις... Είχα ακούσει κι άλλοτε τις εκφράσεις αυτές, του τύπου «αντιμετωπίστε τις καταστάσεις θετικά», «Βάλτε σέ εφαρμογή τη θετική ενέργεια», «αποφύγετε τούς τόπους και τά πρόσωπα πού εκπέμπουν αρνητική ενέργεια», πίστευα όμως ότι εννοούν μιά στάση αισιόδοξη, προσγειωμένη, τήν καλή διάθεση, χωρίς μιζέρια και κακομοιριά, ή τήν ευδιαθεσία που δημιουργεί ένα ευχάριστο περιβάλλον, μιά καλή παρέα. Άρχισα όμως νά αμφιβάλλω αν όντως εννοούν αυτό. Έτσι αποφάσισα νά ρωτήσω τό θεολόγο μας, μιας καί μας έδωσε αυτή την άνεση.
— Κάνεις πολύ καλά πού τό ρωτάς, Κωστή. Πράγματι, θά συναντήσετε αυτές τις εκφράσεις σέ στήλες κοσμικών περιοδικών, σέ διαφημίσεις γιά προϊόντα πού δήθεν παρέχουν «θετική ενέργεια», σέ ιστοσελίδες όπου γίνεται πολύς λόγος πώς θα τη «βοηθήσουμε» νά μας κατακλύσει, επίσης, όταν πρόκειται νά οργανωθεί μιά εκδήλωση, νά διακοσμηθεί ένας χώρος, συνήθως ένα Γυμναστήριο ή ένα σπίτι, ή νά επιλέξει κάποιος τά πρόσωπα μέ τά οποία θά συναναστραφεί και τόν τόπο που θά τά συναντά. Θά ακούσετε νά λένε ότι άλλες μέρες έχουν «θετική ενέργεια» καί άλλες όχι, καί πολλά πολλά τέτοια. Υπάρχουν πράγματι άνθρωποι που απλώς χρησιμοποιούν αυτή την ορολογία γιά νά δηλώσουν την καλή ψυχική κατάσταση που νιώθει κάποιος όταν συναντά αγαπημένα πρόσωπα, ευχάριστους τύπους μέ χιούμορ καί ευστροφία. Ή όταν γυρίζουν από μιά εκδήλωση που τούς έδωσε χαρά, ακόμη κι από ένα ξεκούραστο περίπατο στή φύση. Τϊ πιό ωραίο καί πιό φυσικό; Δυστυχώς όμως, τά τελευταία χρόνια οι όροι «θετική ενέργεια», «αρνητική ενέργεια» δέν είναι πιά τόσο αθώοι. Τούς χρησιμοποιούν συγκαλυμμένα, γιά νά ξεγελάσουν, κύκλοι πού προέρχονται από ανατολικές θρησκείες, ινδουισμό καί βουδισμό κυρίως, (οι βουδιστές χρησιμοποιούν τον όρο «αύρα») εννοώντας την «ενέργεια» που γιά αυτούς υπάρχει διάχυτη σέ όλο τό σύμπαν («συμπαντική ενέργεια») καί η οποία έχει κατά τή γνώμη τους θεϊκές ιδιότητες (ο θεός τους δηλ. είναι μιά αφηρημένη δύναμη).

Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο http:// hristospanagia3.blogspot.gr γιά τίς 7-2-2019 ἕως 9-2-2019.

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Πατέρες καί ἀδελφοί
Εἴθε ὁ ἐνανθρωπήσας δι' ἡμᾶς Κύριος Ἰησοῦς Χριστός νά μᾶς χαρίζει μετάνοια, κάθαρση ἀπό τά πάθη καί ἀληθινά ὀρθόδοξη πίστη καί ζωή.
Εἴθε καί ἐμεῖς νά ἀγωνιζόμαστε ζώντας ἀσκητικά καί μυστηριακά μέσα στήν μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία, τήν Μία, Ἅγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Ἔτσι θά μετέχουμε στήν θεία Του εὐλογία σ' ὅλη τήν διάρκεια τοῦ νέου ἔτους, ἀλλά καί στήν αἰωνιότητα.
Λαμβάνετε αὐτό τό μήνυμα ὡς ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο
http://hristospanagia3.blogspot.gr, τήν ἱστοσελίδα http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr γιά τίς 7-2-2019 ἕως 9-2-2019.
Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο: http://hristospanagia3.blogspot.gr
▼  2019 (532)

Ζήτησε προϋπάντηση ἀρχιερέως. ..Ο ΧΑΡΙΣΜΑΤΙΚΟΣ ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΤΩΝ ΡΟΥΣΤΙΚΩΝ Π ΕΥΜΕΝΙΟΣ ΛΑΜΠΑΚΗΣ.

Όταν νοσηλευόταν στο νοσοκομείο, τον επισκέφτηκε ένας επίσκοπος πού δεν τον γνώριζε ο Γέροντας και δεν έφερε τα διακριτικά του, συνεπώς φαινόταν σαν απλός ιερέας. Ενώ ακόμη πλησίαζε ο επίσκοπος αύτός, ο Γέροντας ζήτησε από τούς ανθρώπους πού ήσαν πλησίον του να βγουν να τον προϋπαντήσουν. Και ό ίδιος εκείνος επίσκοπος σάστισε όταν τον αναγνώρισαν. Καθώς όλοι πίεζαν τον Γέροντα να τούς πει πώς κατάλαβε ότι ερχόταν ο επίσκοπος, εκείνος είπε:

Ἅγιε τοῦ Θεοῦ Τρύφωνα, πρέσβευε ὑπέρ ἡμῶν

Η εικόνα ίσως Ï€ÎµÏ Î¹Î­Ï‡ÎµÎ¹: ÎµÏƒÏ‰Ï„ÎµÏ Î¹ÎºÏŒÏ‚ Ï‡ÏŽÏ Î¿Ï‚

Η Τίμια Κάρα του Αγίου Τρύφωνο, βρίσκετιστη Ιερά Μονή Ξενοφώντος Αγίου Όρους.


https://paraklisi.blogspot.com/2019/02/blog-post_66.html

13 Φεβρουαρίου. Μαρτινιανοῦ ὁσίου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἡμέρας. Τετ. λγ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Πέτρ. δ΄ 1-11).
Α Πε. 4,1           Χριστοῦ οὖν παθόντος ὑπὲρ ἡμῶν σαρκὶ καὶ ὑμεῖς τὴν αὐτὴν ἔννοιαν ὁπλίσασθε, ὅτι ὁ παθὼν ἐν σαρκὶ πέπαυται ἁμαρτίας,
Α Πε. 4,1                   Αφού λοιπόν, ο Χριστός έπαθε κατά την ανθρωπίνην αυτού φύσιν υπέρ ημών, και σεις οπλισθήτε με την αυτήν σκέψιν και απόφασιν, να δέχεσθε με υπομονήν ανάλογα παθήματα, χωρίς να παρασύρεσθε ποτέ εις την αμαρτίαν. Διότι εκείνος ο οποίος έπαθε και εσταυρώθη κατά το σώμα μαζή με τον Χριστόν είναι νεκρός ως προς την αμαρτίαν και έχει παύσει να αμαρτάνη,