ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Σάββατο 3 Αυγούστου 2019
Τό δημόσιο βάσταγμα τοῦ Σταυροῦ ἀπό τόν Χριστό μας, 19-9-2010, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης
Τό δημόσιο βάσταγμα τοῦ Σταυροῦ ἀπό τόν Χριστό μας, 19-9-2010, Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης
http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Κυριακή Ζ Ματθαίου. Ἑρμηνεία τῆς Ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο.Μέρος Δεύτερο
ΚΥΡΙΑΚΗ Ζ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ(:Ρωμ. 15,1-7)
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ
ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
[Δεύτερο μέρος: υπομνηματισμός του εδαφίου Ρωμ.15,7 και
παραινέσεις για αγνή και ανιδιοτελή αγάπη ακόμα και προς όσους μας περιφρονούν και
μας μισούν]
«διὸ προσλαμβάνεσθε
ἀλλήλους,
καθὼς καὶ ὁ Χριστὸς
προσελάβετο ὑμᾶς εἰς δόξαν
Θεοῦ(:για να κατορθώσετε όμως όλοι σας σαν ένας
άνθρωπος και με μια καρδιά να δοξάζετε τον Θεό, σας συνιστώ να δέχεστε με αγάπη ο ένας τον άλλον,
όπως και ο Χριστός, σας δέχθηκε όλους
και σας έκανε αγαπητούς και δικούς Του, για να δοξάζεται ο Θεός)»[Ρωμ.15,7].
Ας
υπακούμε λοιπόν και ας είμαστε ενωμένοι
μεταξύ μας· γιατί εδώ η προτροπή δεν απευθύνεται προς τους αδυνάτους, αλλά
προς όλους. Και αν ακόμη θέλει κανείς να χωριστεί από εσένα, εσύ να μην
χωριστείς, ούτε να πεις τον ψυχρό εκείνο λόγο: «αν με αγαπάει, τον αγαπώ»· «αν
δεν με αγαπάει το δεξί μάτι μου, το βγάζω»· γιατί τα λόγια αυτά είναι
σατανικά και αρμόζουν στους τελώνες και στη μικροψυχία των ειδωλολατρών. Εσύ όμως, που κλήθηκες για μεγαλύτερη
πολιτεία και γράφτηκες πολίτης στους ουρανούς, είσαι υπεύθυνος για μεγαλύτερους
νόμους. Να μη λες λοιπόν αυτά τα λόγια, αλλά όταν δεν θέλει να σε αγαπάει, τότε να δείχνεις μεγαλύτερη την αγάπη
σου, για να τον προσελκύσεις· καθόσον είναι μέλος και όταν το μέλος από
κάποια ανάγκη χωρίζεται από το υπόλοιπο σώμα, κάνουμε τα πάντα για να το
ενώσουμε πάλι και δείχνουμε τότε μεγαλύτερη φροντίδα· γιατί και ο μισθός είναι περισσότερος, όταν
κανείς προσελκύει κάποιον που δεν θέλει να αγαπάει.
Εάν
λοιπόν ο Κύριος προστάζει να προσκαλούμε σε γεύμα εκείνους που δεν μπορούν να
μας το ανταποδώσουν, για να αυξηθούν όσα προέρχονται από την ανταπόδοση, πολύ
περισσότερο πρέπει να το κάνουμε αυτό στην περίπτωση της αγάπης· γιατί εκείνος που αγαπιέται και αγαπάει σου
απέδωσε την αμοιβή, ενώ εκείνος που αγαπιέται και δεν αγαπάει, έκανε χρεώστη
του τον Θεό αντί για τον εαυτό του. Αλλά και εκτός από αυτά, όταν σε
αγαπάει, δεν χρειάζεται πολλή φροντίδα· όταν όμως δεν σε αγαπάει, τότε
χρειάζεται τη βοήθειά σου.
Ἁγίου Παϊσίου Ἁγιορείτου – Γέροντα πῶς ἔρχεται ἡ ταπείνωση;
Ερώτησε κάποιος αρκετά μορφωμένος – ίσως καυχιόταν και για τις γνώσεις του – τον Γέροντα πως έρχεται η ταπείνωση.
Και έλαβε την απάντηση: «Αν έχουμε λίγο μυαλό, θα πρέπει να είμαστε ταπεινοί».
Σε άλλον που τον παρεκάλεσε με πόνο για το ίδιο θέμα απάντησε ο Γέροντας: «Έχει πολλή ταπείνωση ο Χριστός, θα δώσει και σε μας. Αρκεί να το αναγνωρίζουμε και να εξομολογούμεθα την αδυναμία μας».
Όταν κοιμήθηκε ο π. Ιάκωβο Βαλοδήμος (†1960), ο άγιος αυτός άνθρωπος, τον διαδέχτηκε στο Μοναστήρι του κάποιος ανιψιός του, Ιάκωβος και αυτός, ο οποίος όμως καθόλου δεν έμοιαζε στον θείο του, μάλιστα κάπνιζε κι όλας.
Θαῦμα τοῦ Ἁγίου Παϊσίου.
Το παιδί αυνανιζόταν συνεχώς κάθε μέρα.
Από την πράξη αυτή δεν είχε πια το κουράγιο να πράξει την όποια ανάγκη της καθημερινότητός του.
Λύση δε βρισκόταν.
Πήγαν τελικά το παιδί στον άγιο Πα'ί'σιο τον Αγιορείτη.
'Οταν το είδε το παιδί ο άγιος , φωτισμένος από το 'Αγιο Πνεύμα είπε :
ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ: ΑΚΟΛΟΥΘΙΑ τῆς Θ' ΩΡΑΣ (Ἑνάτη)
Ἱερεὺς Εὐλογητὸς ὁ Θεὸς ἡμῶν, πάντοτε, νῦν, καὶ ἀεί, καὶ εἰς τοὺς αἰῶνας τῶν αἰώνων. Ἀμήν.
Δόξα σοι ὁ Θεὸς ἡμῶν, δόξα σοι.
Ἅγιος ὁ Θεός, ἅγιος ἰσχυρός, ἅγιος ἀθάνατος ἐλέησον ἡμᾶς (ἐκ τρίτου).
Δόξα... Καὶ νῦν...
Παναγία Τριάς, ἐλέησον ἡμᾶς.
Κύριε, ἱλάσθητι ταῖς ἁμαρτίαις ἡμῶν.
Δέσποτα, συγχώρησον τὰς ἀνομίας ἡμῖν.
Ἅγιε, ἐπίσκεψαι καὶ ἴασαι τὰς ἀσθενείας ἡμῶν,
ἕνεκεν του ὀνόματός σου.
Κύριε ἐλέησον (ἐκ τρίτου)
Δόξα... Καὶ νῦν...
Πάτερ ἡμῶν, ὁ ἐν τοῖς οὐρανοῖς, ἁγιασθήτω τὸ ὄνομά σου, ἐλθέτω ἡ βασιλεία σου, γενηθήτω τὸ θέλημά σου ὡς ἐν οὐρανῷ καὶ ἐπί τῆς γῆς. Τὸν ἄρτον ἡμῶν τὸν ἐπιούσιον δὸς ἡμῖν σήμερον καὶ ἄφες ἡμῖν τὰ ὀφειλήματα ἡμῶν, ὡς καὶ ἡμεῖς ἀφίεμεν τοῖς ὀφειλέταις ἡμῶν, καὶ μὴ εἰσενέγκῃς ἡμᾶς εἰς πειρασμόν, ἀλλὰ ῥῦσαι ἡμᾶς ἀπὸ τοῦ πονηροῦ.
Ἱερεὺς Ὅτι σοῦ ἐστιν ἡ βασιλεία...
Ἀμήν.
Κύριε ἐλέησον ιβ'
Δόξα... Καὶ νῦν...
Κυριακή Ζ Ματθαίου. Ἑρμηνεία τῆς Ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο.Μέρος Πρῶτο
ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ
ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ
[Πρώτο μέρος: υπομνηματισμός των εδαφίων Ρωμ.15,1-6]
Αφού
λοιπόν ο Παύλος απέδωσε τη δοξολογία προς τον Θεό, πάλι από την ευχή προχωρεί
σε παραίνεση, στρέφοντας τον λόγο στους πιο δυνατούς κατά την πίστη και
λέγοντας τα εξής: «Ὀφείλομεν
δὲ ἡμεῖς οἱ δυνατοὶ τὰ ἀσθενήματα
τῶν ἀδυνάτων
βαστάζειν, καὶ μὴ ἑαυτοῖς ἀρέσκειν(: οφείλουμε εμείς οι δυνατοί στην πίστη και
στην αρετή να δείχνουμε ανεκτικότητα και συμπάθεια στις αδυναμίες των αδυνάτων
στην πίστη ανθρώπων και να μην κάνουμε εκείνα που αρέσουν στον εαυτό μας)»[Ρωμ.15,1].
Είδες πώς εξύψωσε αυτούς με τους επαίνους, όχι
με το να τους πει μόνο δυνατούς, αλλά και με το να τους τοποθετήσει μαζί με τον
εαυτό του; Και όχι μόνο έτσι, αλλά και τους παρακινεί πάλι με το χρήσιμο και το
ευχάριστο. «Γιατί εσύ βέβαια είσαι
δυνατός», λέγει, «και όταν δείχνεις
συγκατάβαση δεν βλάπτεσαι καθόλου αλλά σε εκείνον ο κίνδυνος είναι για τα
χειρότερα κακά, αν δεν βαστάζεται». Και δεν είπε «να βαστάζουμε τους αδυνάτους», αλλά «τις αδυναμίες των αδυνάτων ανθρώπων», για να παρακινήσει και να
οδηγήσει τον δυνατό σε ευσπλαχνία,
όπως και αλλού λέγει: «ἐὰν καὶ προληφθῇ ἄνθρωπος ἔν τινι
παραπτώματι, ὑμεῖς οἱ
πνευματικοὶ καταρτίζετε τὸν τοιοῦτον ἐν πνεύματι πρᾳότητος(:εάν από αδυναμία πέσει ένας άνθρωπος σε
κάποιο αμάρτημα, εσείς που είστε πνευματικά ισχυροί, να τον διορθώνετε και να
τον παιδαγωγείτε με πνεύμα πραότητας)»[Γαλ.6,1].
Έγινες δυνατός; Απόδωσε την αμοιβή στον Θεό
που σε έκανε τέτοιον και θα την
αποδώσεις, αν διορθώνεις την ασθένεια του αρρώστου. Καθόσον και εμείς
ήμασταν ασθενείς, αλλά γίναμε δυνατοί
από τη θεία χάρη. Και αυτό δεν πρέπει
να το κάνεις μόνο στην περίπτωση αυτή, αλλά και σε εκείνους που πάσχουν από
διαφορετική αρρώστια, όπως αν κάποιος είναι οξύθυμος, αν είναι υβριστής, αν
έχει κάποιο άλλο παρόμοιο ελάττωμα, να τον βαστάζεις.
‘Θεραπεύοντας τόν φόβο” Ἅγιος Λουκάς ὁ Ἰατρός Ἀρχιεπίσκοπος Συμφερουπόλεως – Κριμαίας (Ὁ βίος του)
Κινηματογραφικὴ βιογραφία τοῦ ἐπισκόπου, παραγωγής 2013. Η απόδοση των διαλόγων στα Ελληνικά, ο υποτιτλισμός και η επεξεργασία έγιναν από εθελοντές της ενορίας Άγιος Παντελεήμων Χαλέπας Χανίων.
Νέα ταινία ἐμπνευσμένη ἀπὸ τὴν ζωὴ τοῦ Ἁγίου Λουκᾶ Αρχιεπισκόπου Συμφερουπόλεως και Κριμαίας. Στὴν οὐσία πρόκειται γιὰ μία κινηματογραφικὴ βιογραφία τοῦ ἐπισκόπου ποὺ ἔζησε μέσα σὲ ἕνα καθεστὼς ἐχθρικὸ πρὸς τὴν ὀρθόδοξη πίστη καὶ τὴν ἐλευθερία καὶ ἀντιστάθηκε ἀπέναντι στὸ κομμουνιστικὸ κόμμα, τοὺς καταδότες, τὴν ἀστυνομία, ἀκόμα καὶ τὸν ἴδιο τὸν Στάλιν μὲ ἀποτέλεσμα τὴν δίωξη, φυλάκιση καὶ ἐξορία του. Ἔζησε καὶ πάλεψε σὰν οἰκογενειάρχης, ἰατρὸς καὶ ἀργότερα ἀρχιερέας, δύο παγκοσμίους πολέμους καὶ δεκάδες κινήματα καὶ ἐπαναστάσεις. Ἡ ταινία ξεκινᾶ τὴν ἀφήγηση ἀπὸ τὸ 1917, ὅταν ὁ νεαρὸς ἰατρὸς Βάλεντιν Γιασενέτσκι (τὸ κατὰ κόσμον ὄνομα τοῦ Ἁγίου) μαζὶ μὲ τὴν γυναίκα καὶ τὰ τέσσερα παιδιὰ τοὺς μετακομίζουν στὴν Τασκένδη λόγω τοῦ ἐμφυλίου πολέμου.
3 Αὐγούστου. Ἁγίας Θεοδώρας τῆς ἐν Θεσσαλονίκῃ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Ἡμέρας. Σαβ. ζ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ῥωμ. ιβ΄ 1 - 3).
Ρωμ. 12,1 Παρακαλῶ οὖν
ὑμᾶς, ἀδελφοί, διὰ τῶν οἰκτιρμῶν τοῦ
Θεοῦ, παραστῆσαι τὰ σώματα ὑμῶν θυσίαν ζῶσαν,
ἁγίαν, εὐάρεστον τῷ Θεῷ, τὴν λογικὴν
λατρείαν ὑμῶν,
Ρωμ. 12,1 Σας παρακαλώ, λοιπόν, αδελφοί, και σας εξορκίζω εν
ονόματι της στοργής και της ευσπλαγχνίας, που δεικνύει εις ημάς ο Θεός, να καταστήσετε
και να παρυσιάσετε, σαν άλλοι ιερείς με θυσιαστήριον, τον ευατόν σας, τα σώματά
σας, θυσίαν ζωντανήν, αγίαν, ευάρεστον στον Θεόν, η οποία αποτελεί έτσι την
πράγματι ορθήν και πνευματικήν λατρείαν σας, αξίαν του λογικού σας.