Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ ὁσίου. Σαβ. κζ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Γαλ. ε΄ 22 - ς΄ 2).
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Ε´ 22 - 26
22 ὁ δὲ καρπὸς τοῦ Πνεύματός ἐστιν ἀγάπη, χαρά, εἰρήνη, μακροθυμία, χρηστότης, ἀγαθωσύνη, πίστις, 23 πρᾳότης, ἐγκράτεια· κατὰ τῶν τοιούτων οὐκ ἔστι νόμος. 24 οἱ δὲ τοῦ Χριστοῦ τὴν σάρκα ἐσταύρωσαν σὺν τοῖς παθήμασι καὶ ταῖς ἐπιθυμίαις. 25 Εἰ ζῶμεν πνεύματι, πνεύματι καὶ στοιχῶμεν. 26 μὴ γινώμεθα κενόδοξοι, ἀλλήλους προκαλούμενοι, ἀλλήλοις φθονοῦντες. ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Ϛ´ 1 - 2
1
Ἀδελφοί, ἐὰν καὶ προληφθῇ ἄνθρωπος ἔν τινι παραπτώματι, ὑμεῖς οἱ
πνευματικοὶ καταρτίζετε τὸν τοιοῦτον ἐν πνεύματι πρᾳότητος σκοπῶν
σεαυτόν, μὴ καὶ σὺ πειρασθῇς. 2 ἀλλήλων τὰ βάρη βαστάζετε, καὶ οὕτως ἀναπληρώσατε τὸν νόμον τοῦ Χριστοῦ. Ερμηνευτική απόδοση Ι. Θ. Κολιτσάρα
ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Ε´ 22 - 26
22
Ο καρπός όμως, τον οποίον το Αγιον Πνεύμα παράγει εις τας
καλοπροαιρέτους και πιστάς καρδίας, είναι η αγάπη προς όλους, η χαρά από
την λύτρωσιν που δίδει ο Χριστός, η ειρήνη που παρέχει η αγαθή
συνείδησις, η μακροθυμία προς εκείνους που πταίουν απέναντι μας, η
καλωσύνη και η διάθεσις να είμεθα εξυπηρετικοί προς τους άλλους, η
αγαθότης της καρδίας, η αξιοπιστία στους λόγους και τας υποσχέσεις μας, 23
η πραότης απέναντι εκείνων, που μας φέρονται κατά τρόπον εξοργιστικόν, η
εγκράτεια και η αποφυγή κάθε πονηράς επιθυμίας και πράξεως. Εναντίον
των ανθρώπων, που έχουν αυτάς τας αρετάς, δεν υπάρχει και δεν ισχύει ο
νόμος. 24 Οι δε αληθινοί οπαδοί και μαθηταί
του Χριστού έχουν σταυρώσει και νεκρώσει τον παλαιόν σαρκικόν άνθρωπον,
μαζή με τα πάθη και τας αμαρτωλάς επιθυμίας του. 25
Εάν πράγματι ζώμεν την ζωήν του Αγίου Πνεύματος, πρέπει να πορευθώμεθα
και να συμπεριφερώμεθα σύμφωνα με όσα το Πνεύμα μας διδάσκει. 26
Ας μη γινώμεθα κενόδοξοι, προσκαλούντες και εξερεθίζοντες ο ένας τον
άλλον εις αντιθέσεις και φιλονεικίας και φθονούντες ο ένας τον άλλον. ΠΡΟΣ ΓΑΛΑΤΑΣ Ϛ´ 1 - 2
1
Αδελφοί, εάν από αδυναμίαν παρασυρθή κανείς και περιπέση εις κάποιο
αμάρτημα, σεις οι πνευματικώς προωδευμένοι και ισχυροί ας διορθώνετε
αυτόν και ας τον καθοδηγήτε με πνεύμα πραότητος. Αλλά και συ που
διορθώνστον άλλον, πρόσεχε τον ευατόν σου, μήπως και ο ίδιος περιπέσης
εις πειρασμόν και παρασυρθής είτε στο ίδιον αμάρτημα, είτε στο αμάρτημα
της υψηλοφροσύνης. 2 Ας υπομένετε με
πραότητα ο ένας του άλλου τα ελαττώματα, τα οποία, καθό αλαττώματα,
είναι φορτικά και ενοχλητικά και έτσι τηρήσατε πλήρως τον νόμον του
Χριστού, που διδάσκει την αγάπην. (Ανθρωπος, που δεν δείχνει τέτοιαν
υπομονήν, αλλ' οργίζεται και περιφρονεί τον παρασυρθέντα, δεν έχει την
αγάπην του Χριστού).
Εὐαγγελικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ ὁσίου. Πέμ. δ΄ ἑβδ. Ματθ. (Μτθ. ια΄ 27-30).
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΙΑ´ 27 - 30
27
Πάντα μοι παρεδόθη ὑπὸ τοῦ πατρός μου· καὶ οὐδεὶς ἐπιγινώσκει τὸν υἱὸν
εἰ μὴ ὁ πατήρ, οὐδὲ τὸν πατέρα τις ἐπιγινώσκει εἰ μὴ ὁ υἱὸς καὶ ᾧ ἐὰν
βούληται ὁ υἱὸς ἀποκαλύψαι. 28 Δεῦτε πρός με πάντες οἱ κοπιῶντες καὶ πεφορτισμένοι, κἀγὼ ἀναπαύσω ὑμᾶς. 29
ἄρατε τὸν ζυγόν μου ἐφ’ ὑμᾶς καὶ μάθετε ἀπ’ ἐμοῦ, ὅτι πρᾷός εἰμι καὶ
ταπεινὸς τῇ καρδίᾳ, καὶ εὑρήσετε ἀνάπαυσιν ταῖς ψυχαῖς ὑμῶν· 30 ὁ γὰρ ζυγός μου χρηστὸς καὶ τὸ φορτίον μου ἐλαφρόν ἐστιν.
Ερμηνευτική απόδοση Ι. Θ. Κολιτσάρα
ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΙΑ´ 27 - 30
27
Ολα έχουν παραδοθή από τον Πατέρα εις εμέ και, ως γνήσιος μονογενής
Υιός του, έχω κάθε εξουσίαν. Και κανείς δεν γνωρίζει πλήρως και τελείως
τον Υιόν, παρά μόνον ο Πατήρ και κανείς άλλος δεν γνωρίζει πλήρως και
τελείως τον Πατέρα ειμή ο Υιός, ο ομοούσιος και ίσος προς αυτόν, και εν
μέρει τον γνωρίζει ακόμη και εκείνος, στον οποίον ο Υιός θα φανερώση τον
Πατέρα. 28 Ελάτε κοντά μου όλοι όσοι
μοχθήτε και κοπιάζετε και είσθε φορτωμένοι από το βάρος των αμαρτιών και
των θλίψεων και των πλανών και εγώ θα σας αναπαύσω και θα σας
ξεκουράσω. 29 Σηκώσατε επάνω σας τον ζυγόν
της υπακοής σας εις εμέ και μάθετε από εμέ τον ίδιον ότι είμαι πράος και
ταπεινός κατά την καρδίαν και θα εύρετε τότε ανάπαυσιν και ειρήνην εις
τας ψυχάς σας. 30 Μη διστάσετε· διότι ο
ζυγός μου είναι καλός και χρήσιμος και το φορτίον των υποχρεώσεων και
των καθηκόντων, που επιβάλλω εγώ, είναι ελαφρόν”. (Εγώ το επιβάλλω, αλλά
και εγώ σας βοηθώ να το σηκώσετε).
http://www.saint.gr/index.aspx
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου