Σελίδες

Παρασκευή 20 Μαρτίου 2020

Μαρτυρικό φρόνημα. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης


Μαρτυρικό φρόνημα (ὁμιλία σέ παιδιά), 29-5-2010, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

https://www.brighteon.com/2c705ca9-5406-46a2-9f3f-d4811a864826

17. Ἁγίες Σιλβανία, Τάλις, Ταώρ καί Ταρσίλλα, Μητερικόν Α΄ τόμος (Δ. Τσάμη), 19-3-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


17. Ἁγίες Σιλβανία, Τάλις, Ταώρ καί Ταρσίλλα, Μητερικόν Α΄ τόμος (Δ. Τσάμη),
19-3-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com,
http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

16. Ἀγίες Μοῦσα, Πιαμοῦν καί Ρωμύλα, Μητερικόν Α΄ τόμος (Δ. Τσάμη),18-3-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου


16. Ἀγίες Μοῦσα, Πιαμοῦν καί Ρωμύλα, Μητερικόν Α΄ τόμος (Δ. Τσάμη),
18-3-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Προτροοπές τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου γιά ἐγκράτεια καί σύνεση στή νεανική καί τή γεροντική ἡλικία καί γιά ἕναν τιμημένο καί ψυχοσωτήριο γάμο



ΠΡΟΤΡΟΠΕΣ ΤΟΥ ΙΕΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ 

ΓΙΑ ΕΓΚΡΑΤΕΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΣΗ ΣΤΗ ΝΕΑΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΓΕΡΟΝΤΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ

ΚΑΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΤΙΜΗΜΕΝΟ ΚΑΙ ΨΥΧΟΣΩΤΗΡΙΟ ΓΑΜΟ

Τώρα είναι ο καιρός της δωρεάς, η περίοδος της χάριτος, ας μην απελπίζεται κανένας. Τότε θα είναι ο καιρός της απόγνωσης, όταν θα κλείνεται ο νυμφώνας, όταν θα μπει ο βασιλιάς να δει εκείνους που βρίσκονται μέσα, όταν θα απολαύσουν τους κόλπους του πατριάρχη Αβραάμ εκείνο που πρόκειται να τους αξιωθούν. Τώρα όμως δεν είναι, γιατί το θέατρο των αγώνων μας ακόμη υπάρχει, ο αγώνας ακόμη συνεχίζεται, το βραβείο ακόμη είναι αβέβαιο. 
Ας προσπαθήσουμε, λοιπόν. Γιατί και ο απόστολος Παύλος λέγει: «ἐγὼ τοίνυν οὕτω τρέχω, ὡς οὐκ ἀδήλως, οὕτω πυκτεύω, ὡς οὐκ ἀέρα δέρων, ἀλλ᾿ ὑποπιάζω μου τὸ σῶμα καὶ δουλαγωγῶ, μήπως ἄλλοις κηρύξας αὐτὸς ἀδόκιμος γένωμαι (: μιμηθείτε το παράδειγμά μου. Εγώ λοιπόν τρέχω έτσι, ώστε ξέρω καλά τι ζητώ, για ποιο σκοπό αγωνίζομαι και με ποιο τρόπο θα τον πετύχω. Δεν παρουσιάζομαι σαν να πυγμαχώ δίνοντας γροθιές στον αέρα και αγωνιζόμενος στα κούφια, αλλά ταλαιπωρώ το σώμα μου και το μεταχειρίζομαι ως δούλο, για να μην αποδοκιμαστώ και αποδειχτώ ανάξιος του βραβείου εγώ ο ίδιος που κήρυξα σε άλλους και με τη δική μου προτροπή και διδασκαλία αυτοί πήραν το βραβείο)» [ Α΄Κορ. 9,26-27]. 
Έχουμε ανάγκη από δρόμο, και μάλιστα από δρόμο πολύ. Όποιος τρέχει δεν βλέπει εντελώς κανέναν, είτε περνάει μέσα από λιβάδια, είτε μέσα από τόπους ξερούς. Ο δρομέας δεν βλέπει προς τους θεατές, αλλά προς το βραβείο· είτε υπάρχουν πλούσιοι ή φτωχοί, είτε τον περιπαίζει κάποιος ή τον επαινεί, ή τον βρίζει ή τον λιθοβολεί, ή του κλείνει το σπίτι, είτε δει τα παιδιά ή τη γυναίκα του ή οτιδήποτε άλλο, πουθενά δεν προσέχει. Αλλά σε ένα πράγμα μόνο αφοσιώνεται, στο τρέξιμο και στο να λάβει το βραβείο. Ο δρομέας πουθενά δεν σταματάει, γιατί αν αδρανήσει έστω και για λίγο, έχασε τα πάντα. Ο δρομέας όχι μόνο δεν ελαττώνει την προσπάθειά του πριν το τέλος, αλλά τότε μάλιστα αυξάνει την ταχύτητά του.
Αυτά τα λέγω προς εκείνους που λέγουν «όταν ήμασταν νέοι ασκηθήκαμε, νηστέψαμε, τώρα έχουμε γεράσει». Ιδιαίτερα τώρα πρέπει να αυξήσει κανείς την ευσέβεια. Μη μου απαριθμείς τα παλαιά κατορθώματα, τώρα περισσότερο να φέρεσαι σαν νέος και να αισθάνεσαι ακμαίος. Γιατί όποιος τρέχει αυτόν τον σωματικό δρόμο, εύλογα όταν τον πιάσουν τα γεράματα δεν μπορεί πια να τρέχει με τον ίδιο τρόπο, γιατί ό,τι έχει σχέση με τον αγώνα εξαρτάται από το σώμα. Εσύ όμως για ποιο λόγο ελαττώνεις την ταχύτητα; Γιατί εδώ χρειάζεται ψυχή, ψυχή διεγερμένη. Η ψυχή όμως δυναμώνει στα γηρατειά, περισσότερο τότε ακμάζει, τότε σκιρτάει. Όπως δηλαδή ένα σώμα όσο ενοχλείται από πυρετούς και συνεχείς αρρώστιες, έστω και αν είναι δυνατό, εξαντλείται, όταν όμως απαλλαγεί από την πολιορκία αυτή αποκτάει τη δύναμή του, έτσι και η ψυχή όσο είναι στη νεότητα έχει πυρετό και την κατέχει πάρα πολύ η επιθυμία της δόξας και της απόλαυσης και των σαρκικών ηδονών και πολλών άλλων φαντασιώσεων, όταν όμως έρθουν σε αυτήν τα γηρατειά, όλα αυτά τα πάθη απομακρύνονται, άλλα εξαιτίας του καιρού και άλλα εξαιτίας της εγκράτειας.

Ἅγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης: «Νά μιλᾶτε, ὅταν ἔχετε σχετική κατάρτιση στό θέμα. Ἄν δέν ἔχετε, νά μιλᾶτε μέ τό παράδειγμά σας»


(Μιλάει ο όσιος γέρων Πορφύριος) 

Ακούστε ένα σχετικό παράδειγμα.
Κάποτε ένας παπάς είχε πάει σε μία ομιλία με μορφωμένους· τον είχε πάρει μαζί του ένας εξάδελφός του. Ο ομιλητής είπε πολλά πάνω σ’ ένα θέμα μαρξιστικό.
Οι ακροατές του ενθουσιάστηκαν και τον εχειροκρότησαν στο τέλος. 
Αλλά, όπως ήταν ακόμη πάνω στην έδρα, είδε τον παπά και είπε:
- Έχομε κι έναν παπά στην ομιλία μας. Αν μπορεί, να μας έλεγε το θέμα από θρησκευτικής και φιλοσοφικής πλευράς.
Το είπε ειρωνικά νομίζοντας ότι θα τον ταπεινώσει και θα εξευτελίσει την Εκκλησία. Ο παπάς σηκώθηκε και είπε:
- Τι να σου πω εγώ, παιδί μου, δεν ξέρω, αλλά έχω ακούσει· ο τάδε σοφός λέει έτσι κι έτσι στην τάδε σελίδα, ο τάδε λέει έτσι κι έτσι στην τάδε σελίδα, ο τάδε λέει έτσι κι έτσι στην τάδε σελίδα, ο τάδε… κ.λ.π., κ.λ.π. Ο Μωυσής λέει έτσι κι έτσι στην τάδε σελίδα, ο Ησαΐας, ο Δαβίδ, ο Χριστός.
Συνέχισε λέγοντας αυτό το χωρίο από τον Απόστολο Παύλο: «…που σοφός; που γραμματεύς; που συζητητής του αιώνος τούτου;… τα μωρά του κόσμου εξελέξατο ο Θεός, ίνα τους σοφούς καταισχύνη… όπως μη καυχήσηται πάσα σάρξ ενώπιον του Θεού».
Έκλεισε το στόμα ο «σοφός», ο ομιλητής. Το σπουδαίο είναι ότι ο παπάς τα είπε με πραότητα και χωρίς εγωισμό. Ήταν δεσπότης του Πατριαρχείου. Όταν τελείωσε, είπε:

Γιά τό λοιμῶδες σύννεφο καί τή θεραπεία πολλῶν.



Μια άλλη φορά επίσης, ενώ ο άγιος ζούσε στο νησί Iouan (τώρα Iona), και καθόταν στο µικρό λόφο που ονοµάζεται, στα λατινικά, Magna Munitio, είδε στα βόρεια ένα πυκνό σύννεφο βροχής να σηκώνεται από τη θάλασσα µια καθαρή µέρα. Καθώς ο άγιος το είδε να σηκώνεται, είπε σε έναν από τους µοναχούς του, ονόµατι Silnan, γιο του Nemandon Mocusogin, που καθόταν δίπλα του, «Αυτό το σύννεφο είναι πολύ απειλητικό για ανθρώπους και κτήνη, και αφού περάσει γρήγορα σήµερα πάνω από ένα σηµαντικό µέρος της Scotia (Ιρλανδίας), δηλαδή, από το ρεύµα που ονοµάζεται Ailbine (Delvin, στο Meath) µέχρι το Ford Clied (Athcliath, τώρα ∆ουβλίνο) θα ρίξει το βράδυ µια µολυσµατική βροχή, η οποία θα προκαλέσει µεγάλα και σάπια έλκη στα σώµατα των ανθρώπων και στους µαστούς των αγελάδων . έτσι ώστε οι άνθρωποι και τα βοοειδή θα αρρωστήσουν και θα πεθάνουν, κατεστραµένοι από αυτή την δηλητηριώδη πάθηση. Αλλά εµείς, αισθανόµενοι οίκτο για τα βάσανά τους, πρέπει να τους απαλλάξουµε µε την φιλάνθρωπη βοήθεια του Θεού . γιαυτό Silnan, κατέβα από αυτόν τον λόφο µαζί µου, και προετοιµάσου για το αυριανό ταξίδι. Θεού θέλοντος και αν είµαστε ακόµη ζωντανοί, θα λάβεις από µένα λίγο ψωµί που θα έχει ευλοηθεί µε την επίκληση του ονόµατος του Θεού . αυτό θα το βουτάς στο νερό, και ραντίζοντας µ’ αυτό ανθρώπους και ζώα, γρήγορα θα ανακτούν την υγεία τους». Γιατί λοιπόν καθυστερούµε; Την επόµενη µέρα, όταν όλα τα αναγκαία πράγµατα είχαν βιαστικά ετοιµαστεί, ο Silnan έλαβε το ευλογηµένο ψωµί από τα χέρια του αγίου, και ξεκίνησε το ταξίδι του εν ειρήνη. Καθώς ξεκινούσε, ο άγιος τον παρηγόρησε, λέγοντας: «Να έχεις θάρρος, αγαπητέ µου γιε, και θα σε συνοδεύουν ευχάριστες αύρες µέρα και νύχτα, µέχρι να φτάσεις σε εκείνη την περιοχή που ονοµάζεται Ard-Ceannachta (στο Meath), για να φέρεις την ταχύτερη ανακούφιση µε το θεραπευτικό ψωµί σε όσους είναι άρρωστοι εκεί». Τι άλλο λοιπόν;

Ὁμιλία π. Στέφανου Ἀναγνωστόπουλου γιά τήν τρέχουσα κατάσταση μέ τόν Κορονοϊό


ΟΜΙΛΙΑ Π.ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΡΕΧΟΥΣΑ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΡΟΝΟΪΟ

https://www.youtube.com/watch?v=IVNt9A1ZYdM&feature=youtu.be

Ἐκκλησία... κάτι ἀκόμη στή ζωή σου;



(Ένα άρθρο αφιερωμένο στους υποκριτικά σκεπτόμενους και υβριστικά φερόμενους εναντίον του Εκκλησιασμού)

Το "κακό" το περιμέναμε. Αιώνες τώρα λειτουργούν οι πνευματικοί νόμοι και δεν ξεγελιούνται με το τίποτα. Αποστασία οδηγεί σε παιδαγωγία. Οι Έλληνες ειδικά, τουλάχιστον από τα χρόνια του Ομήρου, είμαστε αδικαιολόγητοι αν το αγνοούμε αυτό.
Και; Ο κόσμος συγχύστηκε. Απόλυτα φυσιολογικό. Όταν δεν τα έχεις βρει με τον εαυτό σου και τον Θεό σου, στο πρώτο τσακ!... άγεσαι και φέρεσαι ως έρμαιο και ως φελλός. 
Βγήκαν λοιπόν οι "παραδοσιακοί" χριστιανοί πολιτικοί και είπαν "Μην πάτε στις Εκκλησίες". Αναμενόμενο, και μπράβο τους που δεν διέψευσαν τους προηγουμένους τους.
Βγήκαν οι "παραδοσιακοί" αριστερόφρονες και είπαν "Να κλείσουν οι Εκκλησίες". Επίσης, αναμενόμενο και λογικό. Αυτή είναι η ιστορία τους και τα πιστεύω τους. Σεβαστό.
Βγήκαν οι γιατροί και είπαν τα ιατρικά ανακοινωθέντα τους. Λογικό και επαγγελματικό.
Βγήκαν οι Ιταλοί, χρόνια τώρα ουμανιστές, με την ανθρωποκεντρική θεώρηση που έχουν για τον θεό τους και κλείσανε τις εκκλησίες τους. Και κλείστηκαν κάποιοι ερμητικά σπίτια τους με τα πτώματα τους, ζωντανά "πτώματα" και οι ίδιοι δίνουν "συμβουλές". 
Ωραία, όλοι αυτοί. Έπραξαν ότι ξέραν, είπαν ότι αισθάνονταν. Όλα καλά.
Μα τώρα ας έλθουμε στους "δικούς μας", και ας προειδοποιήσω ότι θα πονέσει.
Αιώνες τώρα... στην Πατρίδα μας σε κάθε κίνδυνο, πόλεμο, "κακό", (διαβάζεις Έλληνα γονιέ την Ιστορία στα παιδιά σου), η Εκκλησία ΣΩΖΕΙ ΖΩΕΣ. Και το γνωρίζεις. Παπάδες - ιεραπόστολοι στη τουρκική σκλαβιά, κοντά 4 αιώνες, μάζευαν Χριστιανούς και τους ξεστράβωναν, παπάδες και μοναχές και μοναχοί δεν άφηναν τον λαό απαίδευτο, παπάδες εκποιούσαν σκεύη της Εκκλησίας για τον πόλεμο και την απελευθέρωση, με αίμα ελληνικό να χύνεται και να ποτίζει ανεξίτηλα την Ελληνική γη. Παπάδες έμπαιναν μπροστάρηδες σε αγώνες, το ίδιο και αργότερα... Μητροπολιτάδες στην Σμύρνη... Δεσποτάδες στην Μακεδονία οργάνωναν αντίσταση... (Να ΄χαμε, όχι πολλούς, μα μοναχά έναν από αυτούς και σήμερα!!!) Κάποιοι βέβαια νεοέλληνες τώρα θα τους κατηγορούσαν όλους τους παραπάνω ως έχοντες ευθύνη τάχατες που ξεστράβωναν τα παιδιά για να σκέφτονται ελεύθερα, που έστελναν τα παιδιά στον πόλεμο και ευλογούσαν τους αγώνες τους και τρέχαν στην πρώτη γραμμή να τα κοινωνήσουν. Άλλο αν τώρα, οι επιπόλαιοι αυτοί νεοέλληνες, είναι ελεύθεροι σε μια ελεύθερη πατρίδα.

Κορωνοϊός: πανδημία ἤ τό “φιάσκο” τοῦ αἰῶνα;

Περίληψη άρθρου του καθηγητή Ιωάννη Ιωαννίδη (professor of medicine, of epidemiology and population health, of biomedical data science, and of statistics at Stanford University and co-director of Stanford’s Meta-Research Innovation Center) 

Ο πολύ γνωστός καθηγητής κ. Ιωάννης Ιωαννίδης από το Stanford University αναφέρει ότι δεν έχουμε μέχρι τώρα δημοσιευμένα αξιόπιστα στοιχεία σχετικά με τον αριθμό των ατόμων που έχουν μολυνθεί από τον ιό και ότι απαιτούνται περισσότερες πληροφορίες για τη σωστή αντιμετώπιση της επιδημίας. 
Παραδόξως όμως, έχουν υιοθετηθεί δρακόντεια μέτρα σε πολλές χώρες. Αυτά τα μέτρα θα μπορούσαν όμως να οδηγήσουν στην οικονομική καταστροφή αυτών των χωρών! 
Συνεχίζοντας εξηγεί ότι τρεις μήνες μετά το ξέσπασμα της επιδημίας οι περισσότερες χώρες, συμπεριλαμβανομένων των ΗΠΑ, δεν έχουν επάρκεια διαγνωστικών εξετάσεων (tests) για τον απαραίτητο έλεγχο ενός αντιπροσωπευτικού αριθμού του γενικού πληθυσμού. Συνεπώς καμιά χώρα δεν έχει αξιόπιστα στοιχεία όσον αφορά την επίπτωση του ιού σε ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα του πληθυσμού (δηλ. πόσοι είναι οι φορείς στο σύνολο του πληθυσμού). Το επίσημο σήμερα ποσοστό θνησιμότητας 3,4% είναι αναξιόπιστο, διότι ελέγχονται μόνο αυτοί οι οποίοι έχουν σοβαρά συμπτώματα και προφανώς κακή εξέλιξη. Αυτό το πρόβλημα θα συνεχίσει επιδεινούμενο, κάνοντας όλο και πιο αναξιόπιστα τα αποτελέσματα θνησιμότητας από τον ιό. 
Η μόνη περίπτωση όπου μελετήθηκε ένας ολόκληρος κλειστός πληθυσμός ήταν αυτή του κρουαζιερόπλοιου Diamond Princess, με τους επιβάτες του που τέθηκαν σε καραντίνα. Σε αυτή την περίπτωση η θνησιμότητα της ίωσης ήταν μόνο 1% (από τα 700 και πλέον κρούσματα κατέληξαν τα 7) και προφανώς αφορά έναν σχετικά ηλικιωμένο πληθυσμό, ο οποίος σαφώς και είναι πιο ευαίσθητος.

Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης:"Δεῖξε ντροπὴ ἀδελφέ μου, γιὰ τὴν ἀθλιότητά σου καὶ ἔλα στὸν ἑαυτό σου. Ὁ Κύριος τῶν πάντων σου ἔδωσε τὸ ὑπέρτατο ἀγαθό, διὰ τοῦ σώματός καὶ τοῦ αἵματός του"


Ἀπόδοση στὴν Νεοελληνική, ἐπιμέλεια 
Σάββας Ἠλιάδης, Δάσκαλος-Κιλκὶς

Ἐπειδὴ αὐτὲς τὶς ἡμέρες δοκιμάζεται ἡ ἀνθρωπότητα ἀπὸ τὸν γνωστὸ λοιμώδη ἰὸ καὶ ὁ διάβολος βρῆκε τὴν εὐκαιρία νὰ ξεσηκωθεῖ καὶ νὰ βάλει μπροστά τους δικούς του συνεργάτες, γιὰ νὰ τρομοκρατήσει τὶς ψυχές, ποὺ πιστεύουν στὸν Χριστὸ καὶ στὰ Ἅγια Μυστήρια τῆς Ἐκκλησίας του, δημοσιεύουμε τὶς πνευματικὲς συμβουλὲς τοῦ Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, γιὰ τοὺς πιστοὺς καὶ τοὺς καλοπροαίρετους βαπτισμένους Ὀρθοδόξους Χριστιανούς, σχετικὰ μὲ τὴν συμμετοχὴ στὴν θεία Κοινωνία καὶ εἰδικότερα γιὰ τὶς ὠφέλειες ποὺ παίρνει ὁ ἄνθρωπος ἀπὸ τὴ χάρη τοῦ Μυστηρίου. 

Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου: ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΜΑΤΑ - ΜΕΛΕΤΗ ΚΣΤ΄.
Περὶ τοῦ ὅτι στὸ μυστήριο τῆς θείας εὐχαριστίας φανερώνεται ἡ ὠφέλεια ἐκείνου ποὺ τὸ λαμβάνει: 
γ. Συλλογίσου ἀδελφέ, τὴν ὠφέλεια ποὺ παίρνεις ἀπὸ αὐτὸ τὸ δῶρο τῆς εὐχαριστίας, τὸ ὁποῖο λέγεται κοινωνία, ὅπως προείπαμε, γιὰ νὰ μᾶς δείξει πὼς αὐτὸ καθιστὰ κοινὰ μέσα στὴν ψυχὴ μᾶς ὅλα τὰ ἀγαθὰ καὶ τὴν βασιλεία τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ, γιὰ τὸ ὁποῖο λέγει καὶ ὁ ἅγιος Ἰσίδωρος ὁ Πηλουσιώτης` «κοινωνία ἔχει ὀνομαστεῖ ἡ μετάληψη τῶν θείων μυστηρίων, διότι μᾶς χαρίζει τὴν ἕνωσή μας μὲ τὸν Χριστὸ καὶ μᾶς καθιστὰ κοινωνοὺς τῆς βασιλείας του». Ἄρα λοιπόν, ὅλο ἐκεῖνο τὸ ἄπειρο κεφάλαιο καὶ τὸ συνάθροισμα τῶν ἀγαθῶν καὶ τῆς δόξης, ποὺ συγκέντρωσε ὁ Ἰησοῦς στὸν ἑαυτό του, μὲ τὴν ζωή του καὶ μὲ τὸν θάνατό του, μᾶς τὸ προσφέρει ὅλο` ὅλο, μ` αὐτὸ τὸ μέγα μυστήριο, διὰ μέσου του ὁποίου θέλει ὁ Κύριος νὰ ἀνανεώσει ἐπὶ μέρους στὸν καθένα μας τὰ ἀποτελέσματα καὶ τὴν ὠφέλεια ἐκείνη τὴν ὁποία ἔδειξε σὲ ὅλον τὸν κόσμο τὸ θεῖο πάθος του. Ὁ Χριστός, μὲ αὐτὸ τὸ μυστήριο, ὄχι μόνο δὲν νομίζει πὼς κοπίασε πολύ, ποὺ ἔπαθε μία φορὰ μὲ ἕνα...
μόνο σῶμα γιὰ τὴν σωτηρία μας, ἀλλὰ φαίνεται πὼς ἐπιθυμεῖ νὰ πάθει πάλι γιὰ λογαριασμό μας καὶ γὶ` αὐτὸ θέλει νὰ πολλαπλασιάζει διὰ τοῦ μυστηρίου σὲ κάθε θυσιαστήριο αὐτὸ τὸ ἴδιο σῶμα ἀναρίθμητες φορὲς καὶ πάνω σ` αὐτὸ νὰ παίρνει μυστηριωδῶς ὅλα τὰ πάθη, γιὰ νὰ πολλαπλασιάζει μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο ἀναρίθμητες φορὲς καὶ τὴν δική μας ὠφέλεια` «ἐν παντὶ τόπω θυμίαμα προσάγεται τῷ ὀνόματί μου καὶ θυσία καθαρά». (Μαλαχ. 1,11).

Ἡ ἐχεμύθεια τῶν Πιστῶν σέ θέματα ἐκκλησιαστικά.π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου


Απόσπασμα ομιλίας του Μακαριστού Γέροντος (1927 – 2006) πατρός Αθανασίου Μυτιληναίου. Πράξεις τῶν Ἀποστόλων.12, 17 - 19 ημερομηνία πού διεξήχθη ἡ ὁμιλία 04-02-90

https://www.youtube.com/watch?v=e1fL-MbzWDo&feature=youtu.be

Άγιος Πορφύριος Καυσοκαλυβίτης: «Ὅλες σχεδόν οἱ ἀρρώστιες προέρχονται ἀπό τήν ἔλλειψη ἐμπιστοσύνης στόν Θεό»

"Είναι ωραίο να περπατάς, να εργάζεσαι, να κινείσαι και να έχεις υγεία. Αλλά πρώτα να έχεις ψυχική υγεία. Η βάση είναι η ψυχική υγεία· ακολουθεί η σωματική. Όλες σχεδόν οι αρρώστιες προέρχονται από την έλλειψη εμπιστοσύνης στον Θεό και αυτό δημιουργεί το άγχος."


https://paraklisi.blogspot.com/2020/02/blog-post_509.html

20 Μαρτίου. Τῶν ὁσίων πατέρων ἡμῶν τῶν ἐν τῇ μονῇ τοῦ ἁγίου Σάββα ἀναιρεθέντων. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα Τριθέκτης. (Ἡσαΐου ιγ΄ 2-13).
Ησ. 13,2            ἐπ᾿ ὄρους πεδινοῦ ἄρατε σημεῖον, ὑψώσατε τὴν φωνὴν αὐτοῖς, μὴ φοβεῖσθε, παρακαλεῖτε τῇ χειρί· ἀνοίξατε, οἱ ἄρχοντες.
Ησ. 13,2                    Επάνω στο οροπεδιον της Βαβυλώνος, σεις οι επιτιθέμενοι επισημάνατε τον στόχον σας, σηκώσατε φωνήν και αλαλάξατε εναντίον αυτών. Μη φοβείσθε· ενθαρρύνετε και ενισχύετε ο ένας τον άλλον και με τας κινήσεις των χειρών σας. Και σεις, οι άρχοντες της Βαβυλώνος, ανοίξατε τας πύλας της πόλεως.