Σελίδες

Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2020

Ἡ ὑπέρβαση τοῦ φόβου Β, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 
Ἡ ὑπέρβαση τοῦ φόβου συζήτηση, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 13-10-2020

Ἡ ὑπέρβαση τοῦ φόβου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ἡ ὑπέρβαση τοῦ φόβου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 13-10-2020, ΟΜΙΛΙΑ

Ἡ Θεία Κοινωνία καί τό τέλος τῆς Θείας Λειτουργίας. 5η Μυσταγωγική κατήχηση Ἁγίου Κυρίλλου Ἱεροσολύμων 3ο μέρος. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 Η ΘΕΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ ΘΕΙΑΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ_5η ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΚΗ ΚΑΤΗΧΗΣΗ. ΑΓ. ΚΥΡΙΛΛΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ_3ο ΜΕΡΟΣ 23-03-2013 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἀναμνήσεις γιά τόν Ὅσιο Γαβριήλ (Urgebadze), τόν διά Χριστόν Σαλό


Η Ηγουμένη Μαρία (Μικελάντζε) αναθυμάται:

– Λόγω της αμαρτωλότητάς μου, η στάση μου απέναντί του ήταν διφορούμενη: μερικές φορές ήμουν αδιάφορη και τον κατέκρινα, ακούγοντας τις απόψεις άλλων ανθρώπων. Και παρόλο που δεν του έδειχνα τον δέοντα σεβασμό, πάντα ένιωθα τη μεγάλη του αγάπη για μένα. Ήταν εύκολο να τον πλησιάσετε, να ζητήσετε συγχώρεση διότι πάντα συγχωρούσε όλους, ακόμα κι αν δεν το ζητούσαν. Σε ιδιαίτερα δύσκολες στιγμές, μόνο ο Γέροντας Γαβριήλ μπορούσε να με καταλάβει και να με παρηγορήσει: ήταν γεμάτος θυσιαστική αγάπη, δεν ήταν ποτέ αδιάφορος. Το πιο σημαντικό πράγμα που μου προσέφερε ο Γέροντας ήταν ότι κατέστρεψε τις συγκεκριμένες ψεύτικες ιδέες που βρήκα στα βιβλία και τα «πλαίσια» μου για τη μοναστική ζωή. Οι ιδέες μου για το μοναχισμό είχαν στη βάση τους τις «ξηρές» θεωρίες και δημιουργούσαν μια συγκεκριμένη πνευματική άνεση για μένα – αυτό με κολάκευε πολύ. Αλλά ο Γέροντας σιγά σιγά τα κατέστρεψε όλα αυτά. Μερικές φορές η αγανάκτησή μου δεν είχε όρια:•ένιωθα έντονη οργή όταν ο Γέροντας Γαβριήλ παρενέβη στα σχέδιά μου. Για παράδειγμα, τη στιγμή που ήθελα να μείνω εντελώς μόνος με τις σκέψεις μου, στο κελλί μου, ξέσπαγε από μέσα και φώναζε δυνατά: «Έλα, μάτουσκα, η ιντελλιγκέντσια έφτασε στο μοναστήρι, φτιάξτε στα γρήγορα κάποια σούπα!».
Μια μέρα ενώ προσευχόταν, άρπαξε το προσευχητάριο από τα χέρια μου. Τότε αντιστάθηκα και μάλιστα τον καταδίκασα για τέτοια ενέργεια. Μόνο αργότερα κατάλαβα γιατί τότε είχε πει:

Ὁ ἅγιος Πατήρ ἡμῶν Ἰωάννης Καλαΐδης καί ὁ Τίμιος Σταυρός τοῦ Κυρίου μας!

Ο άγιος Πατήρ ημών Ιωάννης Καλαΐδης και ο Τίμιος Σταυρός του Κυρίου μας!

Σήμερα το απόγευμα σκεφτόμουν να δημοσιεύσω κάποιο θέμα σχετικό με τον Άγιο Πατέρα και μια πνευματική μου αδερφή, η Μαρία Χαλδούπη, μου τηλεφώνησε και με ρώτησε αν σκέφτομαι να γράψω κάτι για τον π. Ιωάννη και το σύμβολο του Τιμίου Σταυρού, μια που ξημερώνει η μεγάλη αυτή γιορτή της Ορθοδοξίας. Θεώρησα λοιπόν ότι δεν ήταν τυχαία αυτή η συνομιλία μας και θα ήθελα να καταθέσω στην αγάπη σας κάποιες σχετικές αναμνήσεις από τον Άγιο Πατέρα.
Ο π. Ιωάννης είχε υπερβολική αγάπη για τον Τίμιο και ζωοποιό Σταυρό του Κυρίου! Είχε πάντοτε μαζί του έναν απλό ξύλινο Σταυρό και με αυτόν σταύρωνε τους χριστιανούς. Μας έλεγε ότι πρέπει να κάνουμε συνέχεια τον Σταυρό μας, αλλά και ότι έχει μεγάλη σημασία το ποιος είναι αυτός που κάνει το σημείο του Σταυρού! Ακόμη και όταν τον καλούσαν στο τηλέφωνο, πριν σηκώσει το ακουστικό, το σταύρωνε! Κάποτε που ήταν στο νοσοκομείο, με κάποια προβλήματα υγείας, καθόμουν δίπλα του, μήπως και κάτι χρειαστεί και τον παρακάλεσα να με σταυρώσει με το χέρι του σε κάποιο σημείο που είχα ένα πρόβλημα. Επειδή όμως δεν μπορούσε να κινήσει το δεξί του χέρι τον παρακάλεσα να με σταυρώσει με το αριστερό. Τότε μου είπε:" Δεν επιτρέπεται αυτό παιδί μου"! Σε λίγο όμως σήκωσε με κόπο το δεξί του χέρι και με σταύρωσε λέγοντας: " Δεν άντεξα παιδί μου και σε σταύρωσα"!

Προφητεῖες καί Ἀποκάλυψη. Π. Εὐσέβιος Βίττης

...Ὃσα λέγονται στήν Ἀποκάλυψη, καίτοι δέν τά κατανοοῦμε ἐπαρκῶς, δέν ἀποτελοῦν γρίφους γιά νά περνοῦμε τήν ὣρα μας ἠ γιά νά μᾶς δημιουργοῦν ἀνησυχίες χωρίς νά δίνεται διέξοδος σ' αὐτές, ἀλλά σαφεῖς προειδοποιήσεις μέ τή διαφορά πώς τό περιεχόμενό τους εἶναι συνεσκιασμένο.
Μέ τόν καιρό ὂμως ὃλα αὐτά θά γίνουν κατανοητά ἀπό τούς πιστούς.Μή λησμονοῦμε δέ καί τό ἂλλο΄ ὃλα ὃσα λέγονται στίς προφητεῖες καί κατατίθενται στή Γραφή θά μᾶς βοηθήση τό Ἃγιον Πνεῦμα νά τά κατανοήσουμε πέρα γιά πέρα στόν καιρό τους.
Ἑπομένως οἱ προφητεῖες δέν ἀποτελοῦν ἀντικείμενο "ἰδίας ἐπιλύσεως", δέν ἀποκρυπτογραφοῦνται μέ τήν ἐξυπνάδα μας καί τήν διορατικότητά μας, μέ καθαρῶς ἀνθρώπινες δηλαδή δυνάμεις, ἀλλά μέ τόν φωτισμό καί τήν χάριν τοῦ Θεοῦ. Γι' αὐτό καί οἱ προφητεῖες τοῦ Ἁγίου Πνεύματος μόνον μέσα στήν Ἐκκλησία κατανοοῦνται καί πουθενά ἀλλοῦ.
Ἒξω ἀπό τήν Ἐκκλησία παρανοοῦνται καί ὁδηγοῦν στήν πλάνη. Παράδειγμα πρός ἀποφυγήν τό κατάντημα τῶν λεγομένων Μαρτύρων τοῦ Ἰεχωβᾶ, πού δέν ὑπάρχει αἳρεση καί πλάνη πού νά μήν τήν ἒχουν περιμαζέψει στό σατανικό ὂντως καί ἀπαίσιο σύστημά τους πού δέν εἶναι μέ κανένα τρόπο δυνατό νά θεωρηθῆ χριστιανικό, ἒστω καί κάπως παραέξω ἀπό τήν Παράδοση.

Ἅγιος Ἰωσήφ ὁ Ἡσυχαστής (+1959): ''...χωρίς τό θέλημα τοῦ Κυρίου μήτε ἀσθενοῦμεν μήτε ἀποθνήσκομεν...


Σε καιρούς δύσκολους...σε καιρούς μικροβιο-φοβίας, σε καιρούς υπάρξεως επιδημίας μικρής ή μεγάλης, σε καιρούς τρομοκρατήσεως υπό ανόμων... πολιτικών, δημοσιολογούντων ή άλλων τινών η Ορθόδοξη Εκκλησία μας έχει -από την ιερά των Αγίων Πατέρων παρακαταθήκη και διδασκαλία- τις απαντήσεις. Απαντήσεις που μάς παρέδωσαν οι Άγιοί της αφού καθάρθηκαν, φωτίσθηκαν και θεώθηκαν, ακολουθώντας την ασκητική-ησυχαστική και Μυστηριακή πορεία που παραγγέλνει το Άγιο Ευαγγέλιο και η διδασκαλία των Πατέρων. Αυτούς ακούμε, σε αυτούς πειθώμεθα, αυτούς εμπιστευόμαστε. Τι χρείαν λοιπόν έχουμε των λοιπών φλυαριών εκκλησιαστικών και μη προσώπων;
Ο Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής (1898-1959), ο άτλας της νοεράς προσευχής μάς το γράφει ξεκάθαρα: ''χωρίς το θέλημα του Κυρίου μήτε ασθενούμεν μήτε αποθνήσκομεν''.

α.α.κ.

***

Λ' (30η) επιστολή*
Φόβος Κυρίου αρχής της σοφίας, ομιλεί ο σοφός Σολομών, και συμφωνούν οι Πατέρες. Καγώ δε λέγω υμίν· «μακάριος και τρισμακάριος ανήρ ο φοβούμενος τον Κύριον».
Εξ αυτού του θείου φόβου γεννάται η πίστις προς τον Θεόν. Και πιστεύει ο άνθρωπος ολοψύχως ότι, αφού αφιερωθή εις τον Θεόν, έχει και ο Θεός όλην την πρόνοιαν δι’ αυτόν. Και εκτός τροφής και σκεπάσματος –όπου πάλιν Αυτός τον παρακινεί να φροντίζη- άλλην φροντίδα δεν έχει. Αλλά με όλην την απλότητα εις το θέλημα του Κυρίου ακολουθών υποτάσσεται.
Οπότε, όταν ριζώση η πίστις αυτή καταργείται τελείως η γνώσις εκείνη όπου γεννά την αμφιβολίαν εις όλα και σμικρύνει την πίστιν, και πολλάκις την αφαιρεί· διότι έχει ισχύν φύσεως, καθότι με αυτήν ανετράφημεν.

Άγιος Ιωσήφ ο Ησυχαστής (+1959)

Αφού όμως νικήση η πίστις κατόπιν πολλών δοκιμασιών, τότε στρέφεται και γεννά, η μάλλον της δίδεται δώρον γνώσις πνευματική, όπου δεν αντίκειται εις την πίστιν, αλλά με τας πτερύγας της πετά και εξερευνά τα βάθη των μυστηρίων· και είναι πλέον αυτές αι δύο, πίστις και γνώσις –γνώσις και πίστις, αχώριστες αδελφές.

Λόγοι τοῦ Μακαριστοῦ Γέροντα Γρηγορίου Ζούμη.

Λόγοι του Μακαριστού Γέροντα Γρηγορίου Ζούμη.

Πρέπει να αποφεύγεις την παρατηρητικότητα. Να μην παρατηρείς τους άλλους.
Αλλά έστω το να μην έρθει η κρίση-Κατάκριση στο μυαλό είναι των τελείων ανθρώπων. Αλλά αν έρθει η κατάκριση στο μυαλό τουλάχιστον μην το πεις μην το κάνεις καταλαλιά μην το πεις στον άλλον , κράτησε το για τον εαυτό σου. Διότι ο άλλος μπορεί να έχει ένα καλό λογισμό για τον αδερφό.
Εδώ στο Άγιον Όρος έλεγαν: «μην πεις τίποτα και χαλάσεις το λογισμό του αδερφού μου».
Είναι μεγάλη αμαρτία το να χαλάμε το λογισμό του αδελφού. Αφού εγώ έχω καλό λογισμό για τον αδερφό, ότι είναι αγωνιστής , κάνει τις ασκήσεις του, τις προσευχές του , τις νηστείες του , τις μετάνοιες του , γιατί εσυ έρχεσαι να μου πεις το τόσο δα ..., να μου χαλάσεις τον λογισμό μου ;

Ποιές εἶναι οἱ ἰδιότητες τῆς Ἐκκλησίας:Ἡ Ἐκλησία εἶναι καθολική.Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ἡ Ἐκλησία εἶναι καθολική 

Ἡ Ἐκκλησία εἶναι καθολική. Ἡ καθολικότητα τῆς Ἐκκλησίας ἔγκειται στό ὅτι ἐκτείνεται σέ ὅλες τίς ἐποχές, ἀλλά καί σέ ὅλους τούς ἀνθρώπους. Τείνει νά ἀγκαλιάσει τούς πάντας, πού ἔζησαν, ζοῦν ἤ θά ζήσουν σέ ὅλες τίς ἐποχές, γιατί εἶναι οἰκουμενική καί διαχρονική. Ἡ ὕπαρξή Της δέν ἔχει ἀρχή, ἀλλά οὔτε καί τέλος. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι καθολική διότι ἀφορᾶ σ΄ὅλη τήν οἰκουμένη, ἀλλά καί σ’ ὅλη τήν Κτίση, πρός τήν ὁποία καί ἀπευθύνεται.

Βανκούβερ τοῦ Καναδᾶ . Ἡ ἀφίσα λέει :


Βανκούβερ του Καναδά . Η αφίσα λέει : ¨Το πιο αγαπημένο δώρο που μπορείς να κάνεις στο πρώτο σου παιδί, είναι να μην κάνεις άλλο." Προσέξτε η αφίσα είναι της οργάνωσης Ένας Πλανήτης-Ένα παιδί¨Τα ταγκαλάκια χορεύουν ! ....


http://apantaortodoxias.blogspot.com/2020/09/blog-post_455.html

14 Ὀκτωβρίου. Τῶν Ἁγίων Μαρτύρων Ναζαρίου, Γερβασίου, Προτασίου καί Κελσίου. Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Κοσμᾶ τοῦ Ποιητοῦ, τοῦ Ἁγιοπολίτου, Ἐπισκόπου Μαϊουμᾶ. Ἰγνατίου τοῦ Ἀγαλλιανοῦ, Ἀρχιεπισκόπου Μηθύμνης (Κτήτορος τῆς Ἱερᾶς Μονῆς Λειμῶνος). Παρασκευῆς Ὁσίας, τῆς Ἐπιβατηνῆς. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Τετ. ιθ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Φιλιπ. α΄ 12-20).


ΠΡΟΣ ΦΙΛΙΠΠΗΣΙΟΥΣ Α´ 12 - 20
12 Γινώσκειν δὲ ὑμᾶς βούλομαι, ἀδελφοί, ὅτι τὰ κατ’ ἐμὲ μᾶλλον εἰς προκοπὴν τοῦ εὐαγγελίου ἐλήλυθεν, 13 ὥστε τοὺς δεσμούς μου φανεροὺς ἐν Χριστῷ γενέσθαι ἐν ὅλῳ τῷ πραιτωρίῳ καὶ τοῖς λοιποῖς πᾶσι, 14 καὶ τοὺς πλείονας τῶν ἀδελφῶν ἐν Κυρίῳ πεποιθότας τοῖς δεσμοῖς μου περισσοτέρως τολμᾶν ἀφόβως τὸν λόγον λαλεῖν. 15 τινὲς μὲν καὶ διὰ φθόνον καὶ ἔριν, τινὲς δὲ καὶ δι’ εὐδοκίαν τὸν Χριστὸν κηρύσσουσιν· 16 οἱ μὲν ἐξ ἐριθείας τὸν Χριστὸν καταγγέλλουσιν, οὐχ ἁγνῶς, οἰόμενοι θλῖψιν ἐπιφέρειν τοῖς δεσμοῖς μου· 17 οἱ δὲ ἐξ ἀγάπης, εἰδότες ὅτι εἰς ἀπολογίαν τοῦ εὐαγγελίου κεῖμαι. 18 τί γάρ; πλὴν παντὶ τρόπῳ, εἴτε προφάσει εἴτε ἀληθείᾳ, Χριστὸς καταγγέλλεται, καὶ ἐν τούτῳ χαίρω. ἀλλὰ καὶ χαρήσομαι· 19 οἶδα γὰρ ὅτι τοῦτό μοι ἀποβήσεται εἰς σωτηρίαν διὰ τῆς ὑμῶν δεήσεως καὶ ἐπιχορηγίας τοῦ Πνεύματος Ἰησοῦ Χριστοῦ, 20 κατὰ τὴν ἀποκαραδοκίαν καὶ ἐλπίδα μου ὅτι ἐν οὐδενὶ αἰσχυνθήσομαι, ἀλλ’ ἐν πάσῃ παρρησίᾳ, ὡς πάντοτε, καὶ νῦν μεγαλυνθήσεται Χριστὸς ἐν τῷ σώματί μου εἴτε διὰ ζωῆς εἴτε διὰ θανάτου.