Σελίδες

Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2020

Ἁμάρτησα ὡς ἄνθρωπος, ὡς Θεός σπλαχνίσου με, Γεροντικό-Ἀββᾶ Ἀπολλώ, Ἀββᾶ Ἀνδρέα, Ἀββᾶ Ἀϊώ, Ἀββᾶ Ἀμμωναθᾶ, ἀποφθέγματα, Ἀρχιμ. Σάββα ἉγιορεΊτου

 Ἁμάρτησα ὡς ἄνθρωπος, ὡς Θεός σπλαχνίσου με, Γεροντικό-Ἀββᾶ Ἀπολλώ, Ἀββᾶ Ἀνδρέα, Ἀββᾶ Ἀϊώ, Ἀββᾶ Ἀμμωναθᾶ, ἀποφθέγματα, 26-11-2020, Ἀρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Προσοχή καί σιωπή, Γεροντικό Ἀββᾶ Ἀμμοῦν τοῦ Νιτριώτου, Σάββα Ἁγιορείτου

 Προσοχή καί σιωπή, Γεροντικό Ἀββᾶ Ἀμμοῦν τοῦ Νιτριώτου, 24-11-2020, Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

Ἄν θέλετε νά μείνουμε μαζί ἄς γίνουμε σάν τό ἄγαλμα Ἀρχιμ.Σάββα Ἁγιορείτου

  Ἄν θέλετε νά μείνουμε μαζί ἄς γίνουμε σάν τό ἄγαλμα 25-11-2020 Ἀρχιμ.Σάββα Ἁγιορείτου Κήρυγμα

Ἄν θέλη ὁ ἄνθρωπος ἕως τό βράδυ φθάνει σέ θεῖα μέτρα Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 Ἄν θέλη ὁ ἄνθρωπος ἕως τό βράδυ φθάνει σέ θεῖα μέτρα 25-11-2020 Ἀρχιμ Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

Κυριακή ΙΓ Λουκᾶ. Ὑπομνηματισμός τοῦ Ἱεροῦ Χρυσοστόμου στά ἐδάφια 1-3 του κεφ. 4 τῆς «Πρός Ἐφεσίους» ἐπιστολῆς τοῦ ἀποστόλου Παύλου. ΜέροςΔεύτερο


ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΓ΄ΛΟΥΚΑ [:Εφεσ. 4,1-7] 

Υπομνηματισμός του Ιερού Χρυσοστόμου στα εδάφια 1-3 του κεφ. 4 

της «Πρός Ἐφεσίους» επιστολής του αποστόλου Παύλου 

[Μέρος δεύτερο: ο πανίσχυρος και ψυχοσωτήριος δεσμός της αγάπης] 

Πώς όμως διατηρείται αυτή η ενότητα του Πνεύματος; «Ἐν τῷ συνδέσμῳ τῆς εἰρήνης(:χρησιμοποιώντας ως σύνδεσμο την ειρήνη, η οποία θα σας δένει όλους μαζί σε ένα)»[Εφ.4,3]. Δεν είναι δυνατό να ζει αυτή μέσα σε έχθρα και διχόνοια· διότι «ὅπου γὰρ ἐν ὑμῖν ζῆλος καὶ ἔρις καὶ διχοστασίαι, οὐχὶ σαρκικοί ἐστε καὶ κατὰ ἄνθρωπον περιπατεῖτε;(:εφόσον μεταξύ σας υπάρχει φθόνος και φιλονικία και διαιρέσεις, δεν είστε άνθρωποι κυριευμένοι από σαρκικά ελατήρια και πάθη και δεν συμπεριφέρεστε με διαγωγή κοινού ανθρώπου και μη αναγεννημένου;)»[Α΄Κορ.3,3]· διότι όπως ακριβώς το πυρ, όταν μεν βρει ξερά φύλλα, σε μία φωτιά μετατρέπει τα πάντα, ενώ όταν είναι υγρά, ούτε ενεργεί επάνω τους, ούτε τα ανάπτει, έτσι και εδώ· τίποτε από όσα ψυχραίνουν την αγάπη δεν μπορεί να την κάνει να συνενώνει, ενώ αυτό μπορεί να το κάνει, ως επί το πλείστον, το καθένα από όσα τη θερμαίνουν. Από αυτό λοιπόν γεννάται και η θερμότητα της αγάπης· από τον σύνδεσμο της ειρήνης θέλει να δέσει μαζί όλους εμάς. «Όπως ακριβώς, δηλαδή», λέγει, «εάν θέλεις να προσδέσεις τον εαυτό σου σε κάποιο άλλο, δε θα μπορέσεις να το κάνεις αυτό με άλλον τρόπο, παρά με το να προσδέσεις και εκείνον στον εαυτό σου· εάν βέβαια θέλεις να κάνεις διπλό τον δεσμό, πρέπει και εκείνος να προσδεθεί σε εσένα»· έτσι και εδώ θέλει να συνδεθούν μεταξύ τους, όχι απλώς να ειρηνεύουν, ούτε απλώς να αγαπούν, αλλά να είναι όλοι ένα, μία ψυχή. 

..."ἀπόδοτε αὐτῆ ὡς καί αὐτή άπέδωκε...στίχ.6-8"...Ἀπό τήν ἱστορία ἓνα δίδαγμα βγαίνει: οἱ ἀνθρωποι δέν ἒμαθαν ἱστορία!

..."ἀπόδοτε αὐτῆ ὡς καί αὐτή άπέδωκε...στίχ.6-8".

Ἂνταποδώστε της ὃ,τι αὐτή ἒκανε στούς ἂλλους. Ὁ Θεός δίνει τήν ἂδεια σ' αὐτούς πού ἒχουν ὑποστῆ δεινά νά ἀνταποδώσουν τά ἲδια στούς ἐχθρούς τους, ἀσεβεῖς αὐτοί πρός ἀσεβεῖς ἐπιτιθέμενοι. Μέσα στήν ἱστορία ἐπιτρέπει ὁ Θεός αὐτά πού κάποιοι ἒκαναν σέ ἂλλους νά τά ὑποστοῦν καί οἱ ἲδιοι.Ἡ Ρώμη εἶχε μεταβάλει σέ χειρότερους ἀπό κτήνη 320.000 Γότθους αἰχμαλώτους. Ἡ συμπεριφορά τῶν Ρωμαίων ἒναντι τῶν δυστυχῶν αὐτῶν αἰχμαλώτων ξεπερνάει κάθε ὃριο κτηνωδίας. Καί λοιπόν ὁ Θεός ἐπέτρεψε στόν βασιλιά τῶν Γότθων νά μπῆ στή Ρώμη καί νά τά κάνη ὃλα κατά τή λαϊκή ἒκφραση "λίμπα", νά μήν ἀφήση τίποτε ὂρθιο καί, νά σφάξη ὃσους μποροῦσε πιό πολλούς, ἐκδικούμενος τό κακό πού ἒκαναν στούς Γότθους. Τήν ἲδια τιμωρία διά μέσου τῶν αἰώνων ἐπιφυλάσσει ὁ Θεός σέ κάθε ἀντίχριστη δύναμη πού ἐνεργεῖ ἐναντίον τῶν στοιχειωδῶν ἀρχῶν τῆς ἀνθρώπινης, ὂχι τῆς θείας, δικαιοσύνης.

Σύντομο ἐγκώμιο στόν ἅγιο πατέρα μας και θαυματουργό Ἀνδρόνικο καί τή σύζυγό του Ὁσία Ἀθανασία. Ἁγίου Νεοφύτου τοῦ Ἐγκλείστου


Αγίου Νεοφύτου του Εγκλείστου

Σύντομο εγκώμιο στον Άγιο πατέρα μας και θαυματουργό Ανδρόνικο και τη σύζυγό του Οσία Αθανασία και μερικά από τα θαύματά τους (9 Οκτωβρίου)


Ο λαμπρός και σπουδαίος βίος του Ανδρονίκου και της Αθανασίας μαρτυρεί καθαρά τη σωστή κλήση τους. Δέθηκαν με τα αναπόφευκτα δεσμά της ζωής και έγιναν γονείς δύο παιδιών, τα οποία πέθαναν. Αν και δεν έπαθαν κάτι εύκολο, όμως μιμήθηκαν την μεγαλοψυχία του Ιώβ που είπε «ο Κύριος έδωσε, ο Κύριος τα αφαίρεσε». Έπειτα, αφού με ανδρεία και σύνεση έσπασαν τα δεσμά του βίου και διαμοίρασαν τον πλούτο σ’ όσους είχαν ανάγκη, θησαύρισαν στον ουρανό. Δεν έδωσαν σημασία στη ζωή και τη σάρκα, δεν νικήθηκαν από τον πλούτο και την άνεση, δεν είπαν, δώσε μας άλλο παιδί, Δημιουργέ της φύσεως, αλλά αφού έβαλαν κατά μέρος κάθε εύλογη πρόφαση, αποχαιρέτισαν την πόλη τους Αντιόχεια και όλους τους γνωστούς και πορεύθηκαν στους Αγίους Τόπους των Ιεροσολύμων. Μόνο σε κάποιον γαμπρό από την αδελφή τους εμπιστεύτηκαν: «Εάν ο θάνατος εμποδίσει την επιστροφή μας, κάνε ξενώνα το σπίτι μας, αδελφέ». Αυτό αφού είπαν, έφυγαν με πρόθυμη τη ψύχη προς τον Θεό, για να προσκυνήσουν τους ιερούς τόπους και να αξιωθούν να φορέσουν το άγιο και αγγελικό σχήμα.

Ὅταν ἡ τρομοκρατία γίνεται νόμος. Ὁ ὁσιομάρτυρας Μητροπολίτης Ζάγκρεμπ Δοσίθεος (Βάσιτς)

Όταν η τρομοκρατία γίνεται νόμος

Ιερομόναχος Ιγνάτιος (Σεστακόβ)

Ο οσιομάρτυρας Μητροπολίτης Ζάγκρεμπ Δοσίθεος (Βάσιτς)Η Αγιοκατάταξη του Μητροπολίτου Ζάγκρεμπ Δοσιθέου (Βάσιτς) έγινε τον Μάιο του 2000, από την Αγία και Ιερά Σύνοδο της Σερβικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, μαζί με άλλους Σέρβους νεομάρτυρες, που δολοφονήθηκαν στα μέσα του 20ού αιώνα από τους Κροάτες «Ούστασι» και τους κομμουνιστές. Τα πάθη της Σερβικής Εκκλησίας συγκρίνονται στην κλίμακα και τη σκληρότητά τους με αυτά που υπέφερε η Ρωσική Εκκλησία τον περασμένο αιώνα, αλλά, δυστυχώς, οι πληροφορίες σχετικά με τον μαρτυρικό θάνατο και τη ζωή των Σέρβων νεομαρτύρων είναι ελάχιστες.

Μετά την ήττα της Γιουγκοσλαβίας τον Απρίλιο του 1941, στο Ζάγκρεμπ ιδρύθηκε το Ανεξάρτητο Κράτος της Κροατίας (NDH). Πριν από τον πόλεμο, σε αυτό έδαφος του ζούσαν περίπου 5 εκατομμύρια Καθολικοί, κυρίως Κροάτες, σχεδόν 2 εκατομμύρια Ορθόδοξοι Σέρβοι και περίπου 750 χιλιάδες Μουσουλμάνοι.

Στις 13 Απριλίου 1941, μετά την είσοδο των γερμανικών στρατευμάτων στο Ζάγκρεμπ, τα οποία καλωσορίσθηκαν με λουλούδια και χορούς, ακολούθησε ο Άντε Πάβελιτς, ηγέτης των Κροατών φασιστών-Ούστασι. Την επόμενη μέρα τον επισκέφθηκε ο Ρωμαιοκαθολικός αρχιεπίσκοπος Ζάγκρεμπ Αλοΐσιος Στέπινατς, ο οποίος ενέκρινε κι ευλόγησε τον αρχηγό του νέου κράτους. Ταυτόχρονα, οι εφημερίδες δημοσίευσαν κυβερνητικές εντολές, σύμφωνα με τις οποίες ολόκληρος ο Ορθόδοξος σερβικός πληθυσμός υποχρεούτο να εγκαταλείψει την πρωτεύουσα της Κροατίας εντός 12 ωρών, ενώ προσπάθειες απόκρυψης ορθοδόξων θα είχαν ως συνέπεια άμεση σύλληψη.

Το Πάσχα του 1941, ευλογώντας τον Άντε Πάβελιτς εκ μέρους του Βατικανού, ο αρχιεπίσκοπος Ζάγκρεμπ Στέπινατς είπε: «Σας συγχαίρω θερμά για τη θέση του αρχηγού του Ανεξάρτητου Κράτους της Κροατίας, προσευχόμαστε στον Ουράνιο Θεό να μεταδώσει την ευλογία Του σ’ εσάς, τον ηγέτη του λαού μας».

Ο Πάβελιτς, για τον οποίο η υποστήριξη από το Βατικανό ήταν εξαιρετικά σημαντική, έφτασε στη Ρώμη στις 18 Μαΐου 1941, με αντιπροσωπεία των Ούστασι, για να παραδώσει, με την ευλογία του Βατικανού, το στέμμα της Κροατίας στον Τόμισλαβ Β΄. Ο Πάπας Πίος ΙΒ΄ συναντήθηκε με την κυβερνητική αντιπροσωπεία και είχε μακρά συνομιλία με τον Πάβελιτς, ο οποίος ύστερα συναντήθηκε με τον Μπενίτο Μουσολίνι.

Ὑπομνηματισμός 24ου κεφ τοῦ «Κατά Ματθαῖον» εὐαγγελίου ἀπό τόν Ἅγιο Ἰωάννη τόν Χρυσόστομο ['Ὅσα εἶπε ὁ Κύριος γιά τούς ἔσχατους χρόνους].Μέρος Ἕκτο

ΥΠΟΜΝΗΜΑΤΙΣΜΟΣ 24ου ΚΕΦΑΛΑΙΟΥ ΤΟΥ «ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ» ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ [ΟΣΑ ΕΙΠΕ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΕΣΧΑΤΟΥΣ ΧΡΟΝΟΥΣ] 

[Mέρος έκτο: Υπομνηματισμός των χωρίων Ματθ.24,27-31(:σχετικά με τον ερχομό του Κυρίου κατά τη Δευτέρα Παρουσία)] 

Αφού λοιπόν είπε πώς θα έλθει εκείνος(:ο αντίχριστος), δηλαδή ότι θα έλθει σε τόπο, λέγει τώρα πώς θα έλθει και Αυτός. Πώς λοιπόν θα έλθει Αυτός; «ὥσπερ γὰρ ἡ ἀστραπὴ ἐξέρχεται ἀπὸ ἀνατολῶν καὶ φαίνεται ἕως δυσμῶν, οὕτως ἔσται καὶ ἡ παρουσία τοῦ υἱοῦ τοῦ ἀνθρώπου(:διότι ο Μεσσίας ούτε θα είναι κρυμμένος σε δωμάτια ούτε θα παρουσιαστεί σε μέρος ερημικό. Αλλά όπως η αστραπή βγαίνει από το ανατολικό σημείο του ορίζοντα και φαίνεται αμέσως μέχρι το αντιδιαμετρικό δυτικό σημείο, έτσι θα γίνει και η παρουσία του υιού του ανθρώπου. Θα γίνει αμέσως αισθητή παντού και σε όλους)»[Ματθ.24,27]. Πώς λοιπόν φαίνεται η αστραπή; Δεν χρειάζεται να την εξαγγείλει κανείς, δεν χρειάζεται κήρυκα, αλλά φαίνεται ακαριαία σε ολόκληρη την οικουμένη, και σε εκείνους που κάθονται μέσα στις οικίες και σε εκείνες που βρίσκονται μέσα στους γυναικωνίτες. Έτσι θα γίνει εκείνη η παρουσία, θα φαίνεται παντού ταυτόχρονα από τη λάμψη της δόξας. Αναφέρει όμως και άλλο σημείο· « ὅπου γὰρ ἐὰν ᾖ τὸ πτῶμα, ἐκεῖ συναχθήσονται οἱ ἀετοί», εννοώντας το πλήθος των αγγέλων, των μαρτύρων και όλων των αγίων. 

Έπειτα αναφέρει ότι θα γίνουν και θαύματα φοβερά. Ποια λοιπόν είναι τα θαύματα; «Εὐθέως δὲ μετὰ τὴν θλῖψιν τῶν ἡμερῶν ἐκείνων ὁ ἥλιος σκοτισθήσεται(:αμέσως ύστερα από τη θλίψη και τις δοκιμασίες των ημερών εκείνων, όταν πλέον θα πλησιάζει η συντέλεια του κόσμου, ο ήλιος θα χάσει τη λάμψη του και θα σκοτιστεί, και η σελήνη θα πάψει να φέγγει, ενώ τα άστρα θα πέσουν απ’ τον ουρανό˙ κι όλος ο κόσμος θα γίνει καινούργιος. Και οι ουράνιες δυνάμεις των αγγέλων, που συγκρατούν ήδη την τάξη του σύμπαντος, θα σαλευτούν και θα μετακινηθούν απ’ τη βαθιά τους συγκίνηση για τα όσα θα συμβαίνουν κατά τη δευτέρα παρουσία, αλλά κι επειδή αυτή η μορφή του κόσμου θα παρέλθει για να ανακαινιστεί το σύμπαν)»[Ματθ.24,29]. 

Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο http:// hristospanagia3.blogspot.gr γιά τίς 10-11-2020 ἕως 12-11-2020.

 

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Πατέρες καί ἀδελφοί

Δόξα τῇ Ἁγίᾳ καί ὁμουσίῳ καί ζωοποιῷ καί ἀδιαιρέτῳ Τριάδι πάντοτε νῦν καί ἀεί καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων

Εἴθε ὁ Πανάγιος Τριαδικός Θεός μας, ὁ Πατήρ, ὁ Υἱός καί τό Ἅγιον Πνεῦμα, νά εὐλογεῖ τήν ζωή μας.

Εἴθε καί ἐμεῖς νά ἀγωνιζόμαστε ζώντας ἀσκητικά καί μυστηριακά μέσα στήν μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία, τήν Μία, Ἅγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.

Ἔτσι θά μετέχουμε στήν θεία Του εὐλογία σ' ὅλη τήν διάρκεια τοῦ νέου ἔτους, ἀλλά καί στήν αἰωνιότητα.

 

Λαμβάνετε αὐτό τό μήνυμα ὡς ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο 

http://hristospanagia3.blogspot.gr, την ἱστοσελίδα https://www.hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr γιά τίς 10-11-2020 ἕως 12-11-2020.

 

1) Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο: http://hristospanagia3.blogspot.gr

▼  2020 (4497)

Στή σημερινή τρομερή ὧρα ... οἱ ἱεράρχες ... δέν φωτίζουν τά βήματα πού ὁδηγοῦν στήν αἰωνιότητα γιά μᾶς..

Έπειτα έρχεται αυτό που πονάει περισσότερο απ’ όλα, το πιο ευαίσθητο, το πιο αγαπημένο και οικείο: ο Ορθόδοξος άνθρωπος του σήμερα. Οι ιεράρχες της ανατολής επιδεικνύουν μία μάλλον έντονη δραστηριότητα. Ο καθημερινός τύπος αναφέρει αυτή τη δραστηριότητα μόλις στην τρίτη σελίδα. Κι ίσως έχουνε δίκιο γι’ αυτό: μαθαίνουμε από τις εφημερίδες ότι πρόσκεινται στους συμμάχους και καταδικάζουν τη Θεομίσητη Γερμανική δύναμη. Είναι μάλιστα πολύ πιο σαφής από τους οικουμενιστές, που τώρα σιωπούν ή την άκρως προσεκτική και μετρημένη παπική εγκύκλιο.

Οἱ Ἅγιοι ξέρουν πότε πρέπει νά μᾶς βοηθήσουν.

– Γέροντα, οι Άγιοι πότε βοηθούν;
– Όποτε χρειάζεται να βοηθήσουν, όχι όποτε νομίζουμε εμείς ότι χρειάζεται να βοηθήσουν.
Βοηθούν δηλαδή, όταν αυτό μας ωφελεί. 
Κατάλαβες; 
Ένα παιδί π.χ. ζητάει από τον πατέρα του μοτοσακό, αλλά ο πατέρας του δεν του παίρνει.
Το παιδί του λέει: «Το θέλω το μοτοσακό, γιατί κουράζομαι να πηγαίνω με τα πόδια, παιδεύομαι». 

Γι’ αὐτό εὐχαρίστως θά ξανασταύρωναν τό Χριστό ἄν ...

"...Λέμε ότι ζούμε σε χριστιανική κοινωνία, αλλά αυτό δεν ισχύει. Ζούμε σε μια κοινωνία πιο ειδωλολατρική και πιο εχθρική προς το Χριστό, από εκείνη στην οποία ο ‘ίδιος γεννήθηκε… οι άνθρωποι μισούν την αλήθεια και γι’ αυτό ευχαρίστως θα ξανασταύρωναν το Χριστό αν ερχόταν ανάμεσα τους..."



π. Σεραφείμ Ρόουζ († 2 Σεπτεμβρίου 1982)

27 Νοεμβρίου. Τοῦ Ἁγίου Μεγαλομάρτυρος Ἰακώβου τοῦ Πέρσου καί τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Ναθαναήλ. Τῶν Ὁσίων Πατέρων ἡμῶν Γρηγορίου τοῦ Σιναΐτου καί Γερασίμου τοῦ μαθητοῦ αὐτοῦ καί τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Ἀρσενίου, τοῦ ἐν Ῥάξῳ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Παρ. κε΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Β΄ Θεσ. γ΄ 6-18).


ΠΡΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΕΙΣ Β' Γ´ 6 - 18
6 Παραγγέλλομεν δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, ἐν ὀνόματι τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, στέλλεσθαι ὑμᾶς ἀπὸ παντὸς ἀδελφοῦ ἀτάκτως περιπατοῦντος καὶ μὴ κατὰ τὴν παράδοσιν ἣν παρέλαβον παρ’ ἡμῶν. 7 αὐτοὶ γὰρ οἴδατε πῶς δεῖ μιμεῖσθαι ἡμᾶς, ὅτι οὐκ ἠτακτήσαμεν ἐν ὑμῖν, 8 οὐδὲ δωρεὰν ἄρτον ἐφάγομεν παρά τινος, ἀλλ’ ἐν κόπῳ καὶ μόχθῳ, νύκτα καὶ ἡμέραν ἐργαζόμενοι, πρὸς τὸ μὴ ἐπιβαρῆσαί τινα ὑμῶν· 9 οὐχ ὅτι οὐκ ἔχομεν ἐξουσίαν, ἀλλ’ ἵνα ἑαυτοὺς τύπον δῶμεν ὑμῖν εἰς τὸ μιμεῖσθαι ἡμᾶς. 10 καὶ γὰρ ὅτε ἦμεν πρὸς ὑμᾶς, τοῦτο παρηγγέλλομεν ὑμῖν, ὅτι εἴ τις οὐ θέλει ἐργάζεσθαι, μηδὲ ἐσθιέτω. 11 ἀκούομεν γάρ τινας περιπατοῦντας ἐν ὑμῖν ἀτάκτως, μηδὲν ἐργαζομένους, ἀλλὰ περιεργαζομένους· 12 τοῖς δὲ τοιούτοις παραγγέλλομεν καὶ παρακαλοῦμεν διὰ τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ, ἵνα μετὰ ἡσυχίας ἐργαζόμενοι τὸν ἑαυτῶν ἄρτον ἐσθίωσιν. 13 Ὑμεῖς δέ, ἀδελφοί, μὴ ἐκκακήσητε καλοποιοῦντες. 14 εἰ δέ τις οὐχ ὑπακούει τῷ λόγῳ ἡμῶν διὰ τῆς ἐπιστολῆς, τοῦτον σημειοῦσθε, καὶ μὴ συναναμίγνυσθαι αὐτῷ, ἵνα ἐντραπῇ· 15 καὶ μὴ ὡς ἐχθρὸν ἡγεῖσθε, ἀλλὰ νουθετεῖτε ὡς ἀδελφόν. 16 Αὐτὸς δὲ ὁ Κύριος τῆς εἰρήνης δῴη ὑμῖν τὴν εἰρήνην διὰ παντὸς ἐν παντὶ τρόπῳ. Ὁ Κύριος μετὰ πάντων ὑμῶν. 17 Ὁ ἀσπασμὸς τῇ ἐμῇ χειρὶ Παύλου, ὅ ἐστι σημεῖον ἐν πάσῃ ἐπιστολῇ· οὕτω γράφω. 18 Ἡ χάρις τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ μετὰ πάντων ὑμῶν· ἀμήν.