Σελίδες

Παρασκευή 15 Οκτωβρίου 2021

140. Μόνο ὁ ἄνθρωπος εἶναι δυνατόν νά δεχθῇ τόν Θεό καί μόνο στόν ἄνθρωπο ὁμιλεῖ ὁ Θεός, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

https://youtu.be/MIJGwHDJX9Q                        Συν Θεῷ ζωντανή μετάδοση σέ λίγο ὁμιλίας μέ τίτλο: 140. Μόνο ὁ ἄνθρωπος εἶναι δυνατόν νά δεχθῇ τόν Θεό καί μόνο στόν ἄνθρωπο ὁμιλεῖ ὁ Θεός,  ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ-ΠΑΡΑΙΝΕΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΗΘΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΩΝ ΚΑΙ ΧΡΗΣΤΗΣ ΠΟΛΙΤΕΙΑΣ, Φιλοκαλία τόμος Α΄, 15-10-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Βίος καί μαρτύριον τοῦ Ἁγίου καί ἐνδόξου Μεγαλομάρτυρος ΘΑΛΛΕΛΑΙΟΥ, (Β' μέρος), Αγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου,- Νέον Ἐκλόγιον, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου,

 Βίος καί μαρτύριον τοῦ Ἁγίου καί ἐνδόξου Μεγαλομάρτυρος ΘΑΛΛΕΛΑΙΟΥ, μαρτυρήσαντος ἐν ἔτει ἀπό Χριστοῦ σπδ΄ 284 (Β' μέρος), Αγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου,- Νέον Ἐκλόγιον, 14-10-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου,

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com Κάνετε ἐγγραφή στό κανάλι μας "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos" τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://www.youtube.com/channel/UCEtO...

Κάνουμε λοιπόν λάθος, μᾶς γελάει ὁ Σατανᾶς καί μένουμε μακριά ἀπό τόν Χριστό...


Μετά το τέλος μιας ομιλίας που έκανα στην Πάτρα, ήρθε κάποιος και μου λέει:

- κ. Παναγόπουλε όπως τα είπες στην ομιλία, πρέπει να πάω στην Εκκλησία;

- Ναι στην Εκκλησία...

- Μα είναι οι παπάδες στην Εκκλησία!

- Τί δουλειά κάνεις;

- Είμαι δικηγόρος...

- Τί θα ήθελες να υπάρχουν στην Εκκλησία; Δικηγόροι; Οι δικηγόροι θα είναι στα δικαστήρια και οι παπάδες στην Εκκλησία.

- Μα δεν διαβάζεις τις εφημερίδες, δεν βλέπεις και δεν ακούς τί σκάνδαλα γίνονται με τους παπάδες;

Είχα ένα σημείωμα από τον Ιερό Χρυσόστομο στην τσέπη μου, το έβγαλα και του είπα:

- Ο Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος έλεγε: ''Πολύ ''οργίζεται'' ο Θεός, όταν κάποιος ανάξιος γίνεται παπάς. Θα δώσει φοβερό λόγο και αν δεν μετανοήσει τον περιμένει μεγάλη κόλαση. Αλλά εσύ άνθρωπε πρόσεχε, να εκλάβεις αυτόν τον ανάξιο και αμαρτωλό παπά, σαν έναν λεπρό ο οποίος όμως μοιράζει χρυσάφι! Εσύ πάρε το χρυσάφι από τα χέρια του και άσε την λέπρα σε αυτόν''...

- Ώστε έτσι; μου λέει

Τότε εἶδα μέ χρυσά γράμματα μήκους ἑνός μέτρου μπροστά εἰς τό σῶμα τοῦ Ἁγίου τρία γράμματα «Ναί».


Ένα ακόμα θαυμαστό περιστατικό από την ζωή των οσίων γερόντων του Αγίου Όρους, που συνέβη στον Μακαριστό Γέρων Εμμανουήλ Γρηγοριάτη (1918-2008)

~ Ἐγώ κάποτε, ὡς Μοναχός θυμᾶμαι, ἤμουν πολύ ἄρρωστος. ῎Επρεπε νά κάνω μία ἐγχείρησι στήν καροτίδα. Οἱ ἰατροί μοῦ εἶπαν, ὅτι ἐάν δέν τήν κάνω, θά τελειώσω τήν ζωήν μου σέ ὀλίγες ἡμέρες. Ἐάν θά τήν κάνω, θά συμβοῦν δύο πράγματα· ἤ θά πεθάνω ἐπάνω εἰς τήν ἐγχείρησι, ἤ θά παραμείνω «φυτό».
Εἶπα στόν ἑαυτόν μου, ὅτι ἐκείνη τήν νύκτα θά κάνω ἀγρυπνία, νά παρακαλέσω τόν Χριστό, τούς ῾Αγίους μας, νά μέ πληροφορήσουν τί πρέπει νά κάνω. Προσευχόμουν ὄρθιος ἐπί ἀρκετές ὧρες. Κουράσθηκα κάι κάθισα λίγο νά ξεκουρασθῶ. Τότε μέ πῆρε ὁ ὕπνος καί εἶδα τό ἑξῆς ὄνειρο.
Εἶδα ὅτι εὑρισκόμουν σέ μία ἐκκλησία. Στό τέμπλο τῆς ὁποίας οἱ ῞Αγιοι ἦσαν διαστάσεων τριῶν μέτρων καί φάρδους δύο μέτρων. Μέ θαυμασμό ἔβλεπα, ὅτι τά πρόσωπα τοῦ Χριστοῦ, καί τῆς Παναγίας, ἦσαν ζωντανά, δηλαδή ἐστέκοντο ἐκεῖ ὡς ζωντανοί ἄνθρωποι. Ἐπλησίασα στόν Χριστό, τοῦ ἔβαλα τρεῖς μετάνοιες, καί τοῦ εἶπα·

«Πές μου Δέσποτα Χριστέ μου, εἶναι θέλημά σου νά γίνῃ ἡ ἐγχείρησις ἤ ὄχι;»

Ὁ ἀναγκαστικός ἐμβολιασμός καί οἱ παιδαγωγικές του συνέπειες

Ηρακλής Ρεράκης, Καθηγητής ΑΠΘ

Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων

Ο αναγκαστικός εμβολιασμός και οι παιδαγωγικές του συνέπειες

Έχουμε εκφράσει, αρκετές φορές, την πλήρη αντίθεσή μας στις λανθασμένες επιλογές όσων έχουν την ευθύνη να αποφασίζουν και να εφαρμόζουν, σταδιακά, τον υποχρεωτικό και αναγκαστικό εμβολιασμό για τον Κορωναϊό, μη λαμβάνοντας υπόψη τις αρνητικές παιδευτικές συνέπειες που προκύπτουν από αυτήν την επιβολή τόσο για τους νέους όσο και για τους ενήλικες.

Είναι γεγονός ότι η πολιτεία στηλιτεύεται, με δική της υπαιτιότητα, επειδή διαχωρίζει και διακρίνει τους πολίτες σε «πρόβατα και ερίφια», σε καλούς και κακούς, σε εμβολιασμένους και ανεμβολίαστους, πυροδοτώντας, μάλιστα, ανάμεσά τους εστίες αλληλοσυγκρούσεων, διχασμού και διχόνοιας.

Όμως, η επιβολή του υποχρεωτικού εμβολιασμού αποτελεί, για ολόκληρη την κοινωνία και ιδιαίτερα για τους νέους μας, ένα πολύ αρνητικό ηθικοκοινωνικό πρότυπο.

Οι ειδικοί επιστήμονες θεωρούν την ανθρώπινη συμπεριφορά, ως αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης ανάμεσα στους ανθρώπους και στο περιβάλλον τους, επισημαίνοντας ότι οι συνθήκες του περιβάλλοντος, η διδασκαλία και η κοινωνική πειθώ, επηρεάζουν τους νέους ανθρώπους κι αυτοί με τη σειρά τους αντιδρούν ανάλογα, έναντι του κοινωνικού τους περίγυρου.

Ἅγιος Παίσιος: «Οἱ Ἅγιοι Πατέρες κάτι ἤξεραν καὶ ἀπαγόρευσαν τὶς σχέσεις μὲ αἱρετικό»

Ὁσίου Παϊσίου Ἁγιορείτου ΛΟΓΟΙ Β΄ «Πνευματικὴ Ἀφύπνιση», (1999) Βασιλικά Θεσσαλονίκης: Ἱερὸν Ἡσυχαστήριον «Εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης ὁ Θεολόγος».

Πολλοί ἅγιοι Μάρτυρες, ὅταν δὲν ἤξεραν τὸ δόγμα, ἔλεγαν: «Πιστεύω ὅ,τι θέσπισαν οἱ Ἅγιοι Πατέρες». Ἄν κάποιος τὸ ἔλεγε αὐτό, μαρτυροῦσε. Δὲν ἤξερε δηλαδή νὰ φέρη ἀποδείξεις στούς διῶκτες γιὰ τὴν πίστη του καὶ νὰ τούς πείση, ἀλλὰ εἶχε ἐμπιστοσύνη στούς Ἁγίους Πατέρες. Σκεφτόταν; «Πῶς νὰ μήν ἔχω ἐμπιστοσύνη στούς Ἁγίους Πατέρες; Αὐτοί ἦταν καὶ πιὸ ἔμπειροι καὶ ἐνάρετοι καὶ ἅγιοι. Πῶς ἐγώ νὰ δεχθῶ μία ἀνοησία; Πῶς νὰ ἀνεχθῶ νὰ βρίζη ἕνας τους Ἁγίους Πατέρες;» Νὰ ἔχουμε ἐμπιστοσύνη στὴν παράδοση. Σήμερα, δυστυχῶς, μπῆκε ἡ εὐρωπαϊκή εὐγένεια καὶ πᾶνε νὰ δείξουν τὸν καλό. Θέλουν νὰ δείξουν ἀνωτερότητα καὶ τελικά πᾶνε νὰ προσκυνήσουν τὸν διάβολο μὲ τὰ δύο... κέρατα. «Μία θρησκεία, σοῦ λένε, νὰ ὑπάρχη» καὶ τὰ ἰσοπεδώνουν ὅλα. Ἦρθαν καὶ σ’ ἐμένα μερικοί καὶ μοῦ εἶπαν: «Ὅσοι πιστεύουμε στὸν Χριστό, νὰ κάνουμε μία θρησκεία». «Τώρα εἶναι σάν νὰ μοῦ λέτε, τούς εἶπα, χρυσό καὶ μακίρι, χρυσό τόσα καράτια καὶ τόσα ποὺ τὰ ξεχώρισαν, νὰ τὰ μαζέψουμε πάλι καὶ νὰ τὰ κάνουμε ἕνα. Εἶναι σωστό νὰ τὰ ἀνακατέψουμε πάλι; Ρωτῆστε ἕναν χρυσοχόο: «Κάνει νὰ ἀνακατέψουμε τὴν σαβούρα μὲ τὸν χρυσό;» Ἔγινε τόσος ἀγώνας, γιὰ νὰ λαμπικάρη τὸ δόγμα». Οἱ Ἅγιοι Πατέρες κάτι ἤξεραν καὶ ἀπαγόρευσαν τὶς σχέσεις μὲ αἱρετικό. Σήμερα λένε: «Ὄχι μόνο μὲ αἱρετικό ἀλλὰ καὶ μὲ Βουδδιστή καὶ μὲ πυρολάτρη καὶ μὲ δαιμονολάτρη νὰ συμπροσευχηθοῦμε. Πρέπει νὰ βρίσκωνται στὶς συμπροσευχές τους καὶ στὰ συνέδρια καὶ οἱ Ὀρθόδοξοι. Εἶναι μία παρουσία». Τί παρουσία; Τὰ λύνουν ὅλα μὲ τὴν λογική καὶ δικαιολογοῦν τὰ ἀδικαιολόγητα. Τὸ εὐρωπαϊκό πνεῦμα νομίζει ὅτι καὶ τὰ πνευματικά θέματα μποροῦν νὰ μποῦν στὴν Κοινή Ἀγορά.

15 Ὀκτωβρίου. Λουκιανοῦ πρεσβυτέρου Ἀντιοχείας τῆς μεγάλης (+310). Σαβίνου ὁσίου (+760), Βάρσου ὁμολογητοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Παρ. ιζ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἐφεσ. δ΄ 17-25).

Εφ. 4,17            Τοῦτο οὖν λέγω καὶ μαρτύρομαι ἐν Κυρίῳ, μηκέτι ὑμᾶς περιπατεῖν καθὼς καὶ τὰ λοιπὰ ἔθνη περιπατεῖ ἐν ματαιότητι τοῦ νοὸς αὐτῶν,

Εφ. 4,17                    Αυτό, λοιπόν, τονίζω και λέγω και διαμαρτύρομαι ενώπιον του Κυρίου, να μη πορεύεσθε και συμπεριφέρεσθε πλέον σεις, όπως ζουν και συμπεριφέρονται οι άλλοι εθνικοί, οι οποίοι πορεύονται σύμφωνα με τας ψευδείς και επιβλαβείς επινοήσστου νου των.

«Περί βασκανίας» Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου

«Περί βασκανίας»

Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἀπόσπασμα ὁμιλίας  17/ 12/ 17
 
Νά σᾶς πῶ κάτι, ἔτσι ἀρχικὰ. Ὁ διάβολος εἶναι μαϊμοὺ. Εἶναι πίθηκος. Δηλαδὴ, μιμεῖται, προσπαθεῖ νὰ μιμηθεῖ τὸν Χριστὸ. Αὐτὸ νὰ τὸ ξέρετε, εἶναι κανόνας. Καὶ κάνει πράγματα ποὺ μοιάζουν Χριστιανικὰ, καὶ ὅμως εἶναι δαιμονικὰ. 
Νά σᾶς πῶ ἕνα παράδειγμα: τὸ ξεμάτιασμα. Τὸ ξεμάτιασμα φαίνεται ὅτι εἶναι Χριστιανικὸ, γιατὶ αὐτοὶ ποὺ τὸ κάνουν λένε προσευχὲς. Καὶ παίρνουν καὶ τὸ καντήλι καὶ τὸ λάδι, τὰ ἀνακατεύουν ἐκεῖ, δὲν ξέρω τὶ κάνουν, λοιπὸν, λένε καὶ προσευχὲς ἀκατάληπτες, λίγο μπερδεμένες. Καὶ ὁ ἄλλος, σοῦ λέει, κοίταξε αὐτὸς, καλὸ πράγμα δὲν κάνει; Καὶ ἡ Ἐκκλησία μας, λέει, δὲν τὸ δέχεται τὸ μάτι; Καὶ πλανᾶται. Πάρα πολλοὶ πλανῶνται. Καὶ οὐσιαστικὰ ὑπηρετοῦν τὸν διάβολο ὅλοι αὐτοὶ· καὶ αὐτοὶ ποὺ ξεματιάζουν καὶ αὐτοὶ ποὺ ξεματιάζονται. Νομίζουν ὅτι ξεματιάζονται μὲ αὐτὸν τὸν τρόπο. Ἐνῷ ὁ Χριστὸς ἄλλα λέει, ἔτσι, καὶ ἡ Ἐκκλησία μας ἄλλα λέει, ὅτι θὰ πρέπει νὰ ταπεινωθεῖς, νὰ πᾶς στὸν Ἱερέα, νὰ ἐξομολογηθεῖς, καὶ θὰ φύγει ἡ δαιμονικὴ ἐνέργεια. Δὲν φεύγει μὲ μαγικὸ τρόπο. 

Ὁ Θεὸς εὐδοκεῖ τὴ σωτηρία μας, παρα­χωρεί τὴν ἀσθένεια. Εὐδοκεῖ τὴν ἀρετή, παραχωρεῖ τὴν πτῶσι στὴν ἁμαρτία.


Καὶ ἕνα δεύτερο. Τὸ «ἴνα» δὲν ἔχει πάντοτε τελικὴ σημασία, ἀλλὰ καὶ ἐκβατική. Τὸ «ὅπως» καὶ τὸ «ἴνα» δὲν εἶναι μόνο τελικοὶ σύνδεσμοι στὴ Γραφὴ - καί στὴν ἑλληνιστικὴ περίοδο, ἰδιαίτερα ὅμως στὴ Γραφή -, ἀλλὰ καὶ ἐκβατικοί. Δηλαδὴ δὲν δείχνουν τὸ σκοπό, ἀλλὰ τὸ ἀποτέλεσμα. Κάνε αὐτό καὶ ’κεῖνο ἴνα, μὲ ἀποτέλεσμα. «Τετύφλωκεν αὐτῶν τὸν νοῦν καὶ πεπώρωκεν αὐτῶν τὴν καρδίαν ἵνα μὴ .... ἐπιστραφῶσι» (Ίω 12, 40· πρβλ. Ήσ 6, 10). Ἐπέτρεψε - τό ἑπόμενο θέλημα, δηλαδὴ ἡ παραχώρησι -, παρεχώρησε ὁ Θεὸς νὰ σκληρυνθοῦν ἴνα μὴ ἐπιστρέψωσι, μὲ ἀποτέλεσμα νὰ μὴν ἐπιστρέφουν. Τὸ «ἴνα» εἶναι ἐκβατικό, δὲν εἶναι τελικό.

Ὁ Τάφος τοῦ Ὁσίου Ἐφραίμ τοῦ Κατουνακιώτη

Ο Τάφος του Οσίου Εφραίμ του Κατουνακιώτη στο περιβόλι της καλύβης του που το έσκαψε ο ίδιος με τα χέρια του.