Σελίδες

Τετάρτη 4 Μαΐου 2022

«Δὲν ἐπιτρέπονται ἀπὸ τοὺς Ἱεροὺς Κανόνες οἱ καινοτομίες στὴν Θεία Λατρεία» Ἀρχιμανδρίτου Σάββα Ἁγιορείτου





…Ὑπάρχει ἡ ἰδέα ὅτι φορᾶμε τὴν μάσκα ἀπὸ ἀγάπη στὸν ἀδελφὸ καὶ ὅποιος δὲν τὴν φοράει, εἶναι μεγάλος ἐγωϊστής. Τί πρέπει νὰ κάνουμε; Τί νὰ ἀπαντήσουμε σ’ αὐτό; Αὐτὴ εἶναι ἡ ἐρώτηση. Ἡ ἀπάντηση εἶναι ὅτι ἀπὸ ἀγάπη δὲν τὴν φορᾶμε τὴν μάσκα. Γιατί; Γιατὶ ἡ μάσκα εἶναι μία μουτζούρα, εἶναι ἕνα φίμωτρο, εἶναι μία κάλυψη τῆς εἰκόνας τοῦ Θεοῦ ποὺ εἶναι τὸ πρόσωπό μας. Ὅπως δὲν ἐπιτρέπεται νὰ καλύψουμε μία Εἰκόνα τοῦ Χριστοῦ μας, τῆς Παναγίας μας, ἔτσι δὲν ἐπιτρέπεται νὰ καλύπτεται τὸ ἀνθρώπινο πρόσωπο, γιατὶ κατ’ ἐξοχὴν στὸ ἀνθρώπινο πρόσωπο φανερώνεται ὁ Χριστός, ὁ Θεός. Λέμε, εἴμαστε κοινωνία προσώπων· προσωπικὴ κοινωνία ἔχουμε καὶ μὲ τὸν Θεὸ καὶ μεταξύ μας, ποὺ σημαίνει ὁ ἕνας βλέπει τὸ πρόσωπο τοῦ ἄλλου. Ἄν καλύπτεις τὸ πρόσωπό σου, χάνεται ἡ κοινωνία. Τί λέμε μέσα στὴν Ἁγία μας Ἐκκλησία; Λέει στὴν Ἁγία Γραφὴ ὁ Ἀπόστολος, «ἀνακεκαλυμμένῳ προσώπῳ βλέπουμε τὴν δόξα τοῦ Θεοῦ» (Β‘ Κορινθ. 3, 18).

Σὲ καμμιὰ περίπτωση! Μποροῦμε νὰ φανταστοῦμε τὸν Ἅγιο Παῒσιο νὰ φοράει μάσκα ἤ τὸν Ἅγιο Πορφύριο; Τί λέτε; Θὰ φοροῦσε ὁ Ἅγιος Παῒσιος μάσκα; Οὔτε νὰ τὸ φανταστοῦμε δὲν μποροῦμε αὐτὸ τὸ πράγμα! Σὲ καμμιὰ περίπτωση! Καὶ θὰ λέγαμε ὅτι δὲν εἶχε ἀγάπη ὁ Ἅγιος Παΐσιος; Μά, ἀκριβῶς, ἐπειδὴ ἔχει ἀγάπη, τὴν ἐν Χριστῷ ἀγάπη ποὺ ἐμπνέει στὸν ἄλλον τὴν ἀλήθεια! Ἡ ἀλήθεια εἶναι ὅτι δὲν ἐπιτρέπεται νὰ καλύπτουμε τὸ ἀνθρώπινο πρόσωπο, τὸ πρόσωπό μας ποὺ εἶναι εἰκόνα Θεοῦ. Εἶναι μιὰ βλασφημία στὴν Ἁγία Τριάδα αὐτό, στὸ ‘κατ’ εἰκόνα’. Εἶναι μιὰ ἀπαξίωση τοῦ ‘κατ’ εἰκόνα’ νὰ κρύβουμε τὸ πρόσωπό μας καὶ εἶναι ἕνα τεκμήριο δουλείας, μία ἀπόδειξη ὅτι εἴμαστε δούλοι· ἔτσι καλύπτανε, φοράγανε μάσκα στοὺς δούλους τὰ ἀφεντικά τους.

Σὲ καμμιὰ περίπτωση! Πῶς θὰ ἀσπαστοῦμε τὶς Εἰκόνες μὲ τὴν μάσκα μέσα στὸν ναό; Σύμφωνα μὲ τὴν Ζ’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο, δὲν ἐπιτρέπεται νὰ μὴν προσκυνᾶμε τὶς Εἰκόνες, νὰ μὴν τὶς ἀσπαζόμαστε. Ὅποιος Χριστιανὸς δὲν ἀσπάζεται τὶς Εἰκόνες ἀφορίζεται, βγαίνει ἐκτὸς σωτηρίας. Καὶ πάλι, ἐπίσης λέει ἡ Ζ’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος, στοὺς πρώτους κανόνες λέει πὼς δὲν ἐπιτρέπεται καμμία καινοτομία στὴν Λατρεία μέσα στὴν Ἐκκλησία. Αὐτὸ ποὺ εἰσάγουν τώρα μέσα στὸν ναό, τὴν μάσκα, εἶναι μιὰ καινοτομία, εἶναι κάτι καινούγιο. Αὐτὸ ἀντιτίθεται στὴν Ζ’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο· δὲν ἐπιτρέπεται καμμιὰ καινοτομία μέσα στὴν Λατρεία. Ἐπίσης, μέσα στὴν Λατρεία, μέσα στὴ Θεία Λειτουργία, κανονικά, ὅπως τὸ ἔκαναν οἱ πρῶτοι Χριστιανοὶ καὶ τὸ κάνουν καὶ οἱ ἱερεῖς μέχρι τώρα, θὰ ἔπρεπε νὰ ἀσπάζονται οἱ ἄνδρες τοὺς ἄνδρες καὶ οἱ γυναῖκες τὶς γυναῖκες μὲ φίλημα ἅγιο, ὅταν ὁ ἱερέας λέει ‘ἀγαπήσωμεν ἀλλήλους’. Πῶς θὰ τοὺς ἀσπαστεῖς τοὺς ἀδελφούς σου ὅταν φορᾶς μάσκα καὶ ὁ ἄλλος φοράει μάσκα; Ὅταν δὲν βλέπεις τὸ πρόσωπο τοῦ ἄλλου;

Λοιπόν, γιὰ ὅλους αὐτοὺς τοὺς λόγους καὶ γιὰ τὸ ὅτι ἔχει καταντήσει ἡ Ἐκκλησία ἕνα καρναβάλι, ὅταν βλέπεις αὐτὴν τὴν εἰκόνα, τί ἰδέα σχηματίζεται μέσα σου; Καρνάβαλου! Ἡ Ἐκκλησία ἔχει γίνει ἕνα καρναβάλι τώρα καὶ ἡ Λατρεία! Καὶ μᾶς λένε ἀπὸ ἀγάπη τὸ κάνουμε; Δὲν εἶναι αὐτὸ ἀγάπη! Αὐτὸ εἶναι μία προσβολὴ στὴν Λατρεία! Εἶναι ἀπαξίωση τοῦ ‘κατ’ εἰκόνα’, εἶναι παρακοὴ στοὺς Ἱεροὺς Κανόνες τῶν Ἁγίων Οἰκουμενικῶν Συνόδων καὶ εἶναι μία δαιμονικὴ -θὰ λέγαμε- ὑποβολὴ ὅλο αὐτὸ καὶ κάτι τὸ ὁποῖο μᾶς κάνει νὰ ἁμαρτάνουμε· νὰ βλασφημοῦμε στὴν Χάρη ποὺ ὑπάρχει μέσα στὴν Ἐκκλησία.

Ὅταν φοβᾶσαι καὶ βάζεις τὴ λογικὴ καὶ μέσα στὴν Ἐκκλησία, καὶ λὲς ὅτι ὑπάρχει φόβος - γιατὶ αὐτὸ λὲς ὅταν φορᾶς μάσκα, ὅτι ὑπάρχει φόβος καὶ μέσα στὴν Ἐκκλησία νὰ μολυνθῶ· μά, στὴν Ἐκκλησία εἶναι ὅλα ἁγιασμένα! Καὶ οἱ Εἰκόνες εἶναι ἁγιασμένες, καὶ ὁ ἀέρας εἶναι ἁγιασμένος καὶ ὁ ἀδελφός σου εἶναι ἁγιασμένος! Καὶ ἐσὺ εἶσαι ἁγιασμένος ἐφόσον πιστεύεις! Ἄν δὲν πιστεύεις, βέβαια δὲν ἁγιάζεσαι, δὲν παίρνεις τὴν Χάρη ποὺ ὑπάρχει. Ἄν πιστεύεις ὅμως, ἁγιάζεσαι! Καὶ ὅταν κοινωνοῦμε, δὲν γινόμαστε παρὰ τί; Ἅγιοι καὶ ἐμεῖς! Γινόμαστε τέλειοι! Γινόμαστε Χριστοί, μικροὶ Χριστοί! «Θεοῦ τὸ Σῶμα» λέμε, «καὶ θεοῖ με καὶ τρέφει, θεοῖ τὸ πνεῦμα, τὸν δὲ νοῦν τρέφει ξένως»· τὸ Σῶμα τοῦ Χριστοῦ μᾶς θεώνει, γινόμαστε μικροὶ θεοί, θεοὶ κατὰ Χάριν. Ὁ Θεὸς ὑπάρχει περίπτωση νὰ σὲ μολύνει; Ὁ ἀδελφός σου ποὺ εἶναι μικρὸς θεός, ὑπάρχει περίπτωση νὰ σὲ μολύνει ἤ ἐσὺ νὰ τὸν μολύνεις; Σὲ καμμιὰ περίπτωση! Βλέπετε πῶς βλασφημοῦμε στὸν Θεό;

Ὅταν λοιπὸν συμπράττουμε μὲ αὐτὴν τὴν ντιρεκτίβα τοῦ κράτους, τῆς πολιτείας ποὺ ὑπηρετεῖ ἄλλους σκοποὺς –εἴπαμε ποιοὺς σκοποὺς ὑπηρετεῖ- τί κάνουμε; Δὲν δείχνουμε ἀληθινὴ ἀγάπη, γιατὶ ἀληθινὴ ἀγάπη εἶναι αὐτὴ ποὺ λέει στὸν ἄλλο τὴν ἀλήθεια. Ἐμεῖς λέμε ψέματα· ὅταν φορᾶς μάσκα μέσα στὸν ναό, λὲς ψέματα! Λὲς ὅτι ὑπάρχει περίπτωση καὶ μέσα στὸν ναὸ νὰ ἀρρωστήσεις. Νὰ μολυνθεῖς ἀπὸ τὸν Χριστό; Ἀπὸ τὴν Χάρη τοῦ Ἁγίου Πνεύματος ποὺ ὑπάρχει ἐκεῖ, ὑπάρχει περίπτωση νὰ μολυνθεῖς; Ὄχι βέβαια! Εἶναι ἕνα μεγάλο ψέμα! Ὅπως καὶ αὐτοὶ ποὺ κάνουν καὶ ἄλλα, γιατὶ δὲν θὰ σταματᾶνε στὴ μάσκα. Βάζουν καὶ πολλὰ κουταλάκια στὴν Θεία Μετάληψη, βάζουν καὶ σακουλάκια στὸ ἀντίδωρο, βάζουν καὶ γάντια μαῡρα κλπ. κλπ. καὶ γίνεται πλῆρες τὸ καρναβάλι μέσα στὴν Ἐκκλησία, ποὺ εἶναι μία μεγάλη βλαφημία!

Λοιπόν, ἀπὸ ἀγάπη δὲν φορᾶμε μάσκα, γιὰ νὰ δείξουμε ποιά εἶναι ἡ ἀλήθεια καὶ ποιά εἶναι ἡ σωστὴ τοποθέτηση ἀπέναντι σὲ ὅλα αὐτά. Καὶ νὰ σᾶς πῶ καὶ τὸ ἄλλο, τὸ πολὺ ἁπλό: ἐσὺ κύριε, φοβᾶσαι καὶ πᾶς στὴν ἐκκλησία μὲ μάσκα. Ἔ, δὲν εἶσαι προστατευμένος; Σὲ ἔχουνε πείσει ὅτι εἶσαι προστατευμένος. Τί σὲ ἐνοχλεῖ ἐγὼ ποὺ δὲν φοράω μάσκα καὶ μοῦ λὲς ὅτι δὲν ἔχω ἀγάπη; Ἀφοῦ δὲν κινδυνεύεις ἀπὸ ἐμένα, ἐσὺ εἶσαι πεπεισμένος ὅτι φορῶντας αὐτὴ τὴν προβοσκίδα, δὲν θὰ κολλήσεις τίποτα. Λοιπόν, γιατί πειράζεσαι ἀπὸ ἐμένα ποὺ δὲν φοράω καὶ μοῦ ἐπιτίθεσαι; Ἐσὺ δὲν ἔχεις ἀγάπη! Αὐτοὶ δὲν ἔχουν ἀγάπη, ποὺ θέλουν νὰ μᾶς ἐξομοιώσουν μὲ τὸν ἑαυτό τους. Θέλουν νὰ περάσουν ἐγωϊστικὰ τὴν ἄποψή τους ἐνῷ ἰατρικά, ὅλο αὐτὸ δὲν στέκει· ἄν τὸ πάρουμε καὶ ἰατρικά, ἡ μάσκα δὲν φοριέται στοὺς ὑγιεῖς, φοριέται στοὺς ἀσθενεῖς. Ἄν δὲν τὸ καταλαβαίνεις αὐτό, κάτι δὲν πάει καλὰ μὲ τὸ μυαλό σου. Ποτὲ δὲν βάζουμε σὲ καραντίνα τοὺς ὑγιεῖς, ὅπως κάνανε τώρα οἱ παγκοσμιοποιητές. Πάντα σὲ καραντίνα μπαίνουν οἱ ἀσθενεῖς καὶ ὄχι οἱ ὑγιεῖς. Τώρα, κινδυνεύει νὰ ἀρρωστήσει ὅλος ὁ πληθυσμός, γιατὶ ὅταν ἀναπνέεις μέσα ἀπὸ τὴ μάσκα, κινδυνεύεις νὰ ἀρρωστήσεις καὶ πολὺ σοβαρὰ μάλιστα, γιατὶ ἀναπνέεις τὸν ἴδιο ἀέρα συνεχῶς· ὑγραίνεται ἡ μάσκα, δημιουργεῖται πάρα πολὺ κατάλληλο ἔδαφος γιὰ νὰ πολλαπλασιαστοῦν τὰ μικρόβια ἐκεῖ πέρα, καὶ ὑπάρχει πολὺ μεγάλος κίνδυνος νὰ ἀρρωστήσεις ἐπειδὴ φορᾶς μάσκα. Ὄχι μόνο λοιπὸν δὲν σὲ προστατεύει, καὶ ἰατρικὰ δηλαδὴ δὲν στέκει καὶ μὲ τὴν λογικὴ δὲν στέκει ὅλο αὐτὸ ποὺ κάνανε.

Ἀλλὰ σᾶς εἶπα ὅτι εἶναι ἄλλοι οἱ σκοποὶ ποὺ τὸ ἐπιβάλλουν καὶ ἀκριβῶς τὸ ὅτι εἶναι ἕνα ψέμα, γι’ αὐτὸ χρειάζεται βία γιὰ νὰ ἐπιβληθεῖ. Ἄν ἦταν ἀληθές, δὲν θὰ χρησιμοποιοῦσαν τὴ βία γιὰ νὰ ἐπιβληθεῖ. Ὅ,τι εἶναι ἀληθινὸ δὲν φοβᾶται καὶ κάποιος ποὺ δὲν θέλει νὰ τὸ ἀκολουθήσει. Βλέπετε, ὁ Χριστὸς μᾶς λέει, «Εἶμαι ἡ ἀλήθεια. Θέλεις νὰ μὲ ἀκολουθήσεις; Ἔλα». Δὲν στὸ ἐπιβάλλει μὲ τὴ βία. Ἐνῷ τὸ Ἰσλὰμ σοῦ λέει, Ὄχι! Θὰ μὲ ἀκολουθήσεις μὲ τὴ βία, θέλεις δὲ θέλεις. Ἄν δὲν μὲ ἀκολουθήσεις, θὰ πληρώνεις χαράτσι. Ἤ θὰ γίνεις μουσουλμάνος ἤ θὰ πληρώνεις φόρο ποὺ δὲν γίνεσαι μουσουλμάνος! Ἄν δὲν πληρώσεις καὶ φόρο, θὰ σοῦ πάρω τὸ κεφάλι». Αὐτὸς εἶναι ὁ νόμος τοῦ Ἰσλάμ! Λοιπόν, γιατί; Γιατὶ εἶναι ἕνα ψέμα! Καὶ τὸ ψέμα χρειάζεται βία γιὰ νὰ ἐπιβληθεῖ.

Ἄν λοιπὸν ἡ μάσκα ἦταν κάτι τὸ ἀληθινό, δὲν θὰ χρησιμοποιοῦσε βία γιὰ νὰ ἐπιβληθεῖ. Θὰ ἐπιβαλλόταν, θὰ τὸ υἱοθετοῦσαν ὅλοι γιατὶ θὰ τὸ βλέπανε· ὅπως κανεὶς δὲν χρειάζεται νὰ σοῦ ἐπιβάλλει βία γιὰ νὰ πίνεις νερό. Ἔτσι δὲν εἶναι; Γιατὶ εἶναι κάτι τὸ ἀληθές, γιατὶ πρέπει νὰ πιεῖς νερό· κάτι τὸ φυσιολογικό! Κάτι τὸ ἀφύσικο, κάτι τὸ ἀντίθετο μὲ τὴν ἀλήθεια, αὐτὸ χρειάζεται βία γιὰ νὰ ἐπιβληθεῖ.

Γιὰ ὅλους αὐτοὺς λοιπὸν τοὺς λόγους καὶ ἀπὸ ἀγάπη, δὲν δεχόμαστε αὐτὸ ποὺ πάει νὰ γίνει στὴν Ἐκκλησία μας, νὰ τὴν μετατρέψουν σὲ καρναβάλι πρὸς μεγάλη χαρὰ του διαβόλου καὶ πρὸς ἀπώλειαν τῶν ψυχῶν. Γιατὶ σᾶς εἶπα, ἡ Ἁγία Ζ’ Οἰκουμενικὴ Σύνοδος τὸ ὁρίζει σαφέστατα: ἄν δὲν προσκυνᾶς τὶς Ἅγιες Εἰκόνες, ἀφορίζεσαι. Πέτυχε ὁ διάβολος δηλαδὴ τώρα, μὲ τὸν φόβο τοῦ κοροϊδοϊοῦ, νὰ βγάλει ἔξω ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία πολλοὺς ἀνθρώπους· νὰ χαθοῦν ψυχὲς δηλαδή. Καὶ ἐσὺ ποὺ λὲς ὅτι δὲν ἔχω ἀγάπη, ἐγὼ σοῦ λέω ὅτι ἐγὼ ἔχω ἀγάπη, καὶ σοῦ λέω ὅτι αὐτὸ ποὺ κάνεις εἶναι λάθος καὶ ὄχι αὐτὸ ποὺ μοῦ λὲς ἐσύ· νὰ μπῶ στὸ δικό σου τὸ σκεπτικὸ τὸ ὁποῖο εἶναι ἀντίθετο μὲ αὐτὸ ποὺ λέει ὁ Θεός.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου