Σελίδες

Δευτέρα 10 Οκτωβρίου 2022

Προϊστάμενος καί ὑποτακτικός, Ἀββᾶ Δωροθέου, Β' Ἐπιστολή στούς προεστούς καί τούς ὑποτακτικούς-τρόποι συμπεριφορᾶς, Γ καί Δ ἐπιστολή στόν κελλαρίτη, Ἀρχιμ. Σάββα ἁγιορείτου

 ΟΜΙΛΙΑ_28. Προϊστάμενος και υποτακτικός, Αββά Δωροθέου, Β' Ἐπιστολή στους προεστούς και τους υποτακτικούς-τρόποι συμπεριφοράς, Γ και Δ επιστολή στον κελλαριτη, 9-10-2022, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ δρόμος γιά τίς ἅγιες θεωρίες, Ἅγιου Ἠσύχιου ὁ Πρεσβύτερου, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

 ΚΗΡΥΓΜΑ_441. Ο δρόμος για τις άγιες θεωρίες, Άγιου Ησύχιου ο Πρεσβύτερου - Προς τον Θεόδουλο, Λόγος περί νήψεως και αρετής χωρισμένος σε 203 κεφάλαια (τα λεγόμενα αντιρρητικά και ευκτικά), Φιλοκαλία τόμος Α', Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου, 10-10-2022

Συγχωρῆστε καί θά συγχωρηθεῖτε, Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ- Λόγος στήν ἀνάσταση τοῦ υἱοῦ τῆς χήρας τῆς Ναίν, Γ' Κυριακή Λουκᾶ (β' μέρος), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορειτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ_Συγχωρήστε και θα συγχωρηθείτε, Αγ. Γρηγορίου Παλαμά- Λόγος στην ανάσταση του υιού της χήρας της Ναιν, Γ' Κυριακή Λουκά (β' μέρος), 9-10-2022, Αρχιμ. Σάββα Αγιορειτου

Ο ΙΕΡΕΑΣ ΕΙΝΑΙ ΣΑΝ ΤΟΝ ΧΕΙΡΟΥΡΓΟ Εἶπε ἕνας Ἱερομόναχος:


-Ἐμεῖς οἱ Ἱερεῖς ὁμοιάζουμε κατά πολύ μέ τούς χειρούργους.Μάλιστα εἴμαστε πολλάκις ἀνώτεροι ἀπό αὐτούς διότι διαχειριζόμαστε ὄχι ἀνθρώπινες σάρκες ἀλλά τήν ἴδια Θεϊκή σάρκα τοῦ Κυρίου . Γιαυτό κάθε Λειτουργία νά τήν ἐβλέπετε μέ ὑπευθυνότητα χειρούργου.Οἱ κινήσεις σας λεπτές καί προσεχτικές ,μήν σᾶς πέσει κάπου ἕνας μαργαρίτης καί ἄς εἶναι σάν τήν μύτη τῆς καρφίτσας καί ἐκεῖ ἀκόμη θρονιάζεται ὁλόκληρος ὁ Θεός.Οὔτε μισῆ σταγόνα Θεϊκοῦ Αἵματος νά μήν περιφρονεῖτε.Ἀκόμη καί τόν ἀτμό πού ἐξέρχεται ἀπό τό ζέον καθώς ἀναμιγνύεται μέ τό ἅγιον Αἷμα νά εὐλαβεῖστε καί νά τρέμετε.Νά συστέλετε τά Ἅγια σάν νά κάμετε ἐγχείρηση ἀνοικτῆς καρδιᾶς καί ὄχι μέ βιασύνες καί προχειρότητες.
Ἀκόμη καί στήν κατάλυση νά εἶστε ὑπερπροσεχτικοί. Ἀργά καί μέ πνεῦμα ὑπευθυνότητος σάν αὐτούς πού διαχειρίζονται μία ὡρολογιακή βόμβα. Ἰδίως ἐκείνη τήν στιγμή νά μήν συνομιλεῖτε μέ τούς ἀνθρώπους τοῦ Ἱεροῦ ἀλλά καί νά μήν βιάζεστε καί κουνᾶτε τό Ἅγιον Δισκοπότηρο πάνω –κάτω ὅπως κατεβάζουνε οἱ μπεκρῆδες τά οὐζοπότηρα.
Καλύτερα νά μᾶς λένε τρελούς καί μυγιάγγιχτους σέ αὐτά τά θέματα παρά νά κολαστοῦμε αἰώνια τῶν αἰωνίων γιά τήν ἐπιολαιότητα, ἀπροσεξία καί ἀμέλεια στίς Θεῖες παρακαταθῆκες.

Ἡ Παναγία«Τοῦ Προφήτου Ἠλιού-Τσερνιγκώφ»


Ἡ Παναγία«Τοῦ Προφήτου Ἠλιού-Τσερνιγκώφ»


Η Παναγία τού προφήτου Ἠλιού-Τσερνιγκωφ βρισκόταν στη Μονή Αγίας Τριάδος-Προφήτου Ηλιού στο βουνό. Μπολύτεκ κοντά στην πόλη Τσερνηγχώρι. Φιλοτεχνήθηκε το 1658 ἀπὸ τὸν εἶχονογράφο μοναχό Γενάδα κατα κόσμον Γρηγόριο Κωνσταντίνοβιτς Ντουμπενσκι.
Το 1662 ὅλοι οἱ κάτοικοι τοῦ Τσερνιγκωφ έγιναν μάρτυρες ἑνός θαυμαστοῦ γεγονότος. Γιὰ πολλές ἡμέρες ἀπό τις 16 μέχρι τις 24 Ἀπριλίου ετρεχαν διαρκῶς δάκρυα ἀπὸ τὰ μάτια της Παναγίας.
Αὐτὸ ἦταν τὸ πρῶτο ἀπὸ τὰ ἀναρίθμητα θαύματα τῆς θεομητορικῆς εἰκόνας «Τοῦ Προφήτου Ηλιού Τσερνεγκώφ», ἡ ὁποία ἀπό τότε ἑορτάζεται στις 16 Ἀπριλίου. Ἀπὸ τὰ θαύματα αὐτὰ θὰ διηγηθούμε στη συνέχεια δύο χαρακτηριστικά, Το 1662, λίγο μετὰ τὴν ἔκκριση δακρύων ἀπὸ τὴν εἰκόνα τῆς Παναγίας, οἱ Τάταροι άρχισαν να λεηλατοῦν καὶ νὰ ἐρημώνουν τις περιοχές γύρω ἀπὸ τό Τσερνιγκώφ. Ἕνα βράδυ οἱ μοναχοί τῆς Μονής Ἁγίας Τριάδος-Προφήτου Ηλιού πληροφορήθηκαν ὅτι οἱ ἐχθροί ἑτοιμάζονταν να τοὺς ἐπιτεθούν. Ὁ ηγούμενος Ζωσιμάς συγκέντρωσε αμέσως τὴν ἀδελφους στο καθολικό. Άφού προσευχήθηκαν θερμά, κρύφτηκαν στην σπηλιά του οσίου Αντωνίου, κτίτορα των Σπηλαίων του Κιέβου (1073) Στη σπηλιά αυτή είχε μείνει για ένα διάστημα ο ὅσιος Ἀντώνιος, ὅταν, τό 1069, κατατρεγμένος ἀπό τὸν ἡγεμόνα τοῦ Κιέβου Ἰζιασλάβο, κατέφυγε στην ἐπικράτεια τοῦ ἡγεμόνα τοῦ Τσερνιγκώφ Σβιατοσλάβου.
Τα μεσάνυχτα οἱ Τάταροι εἰσέβαλαν στο μοναστήρι. Ἀμέσως ἄρχισαν νά λαφυραγωγοῦν, νά καταστρέφουν καί νά πυρπολοῦν τά πάντα μέ θηριώδη μανία.

Ἐταιρεία «Σκοπιά»:Προσωπεῖο εὐγένειας

ΕΤΑΙΡΙΑ «ΣΚΟΠΙΑ»: ΠΡΟΣΩΠΕΙΟ ΕΥΓΕΝΕΙΑΣ

Νικόλαος Μηλιώνης.

Είναι συχνό το φαινόμενο όσοι έρχονται σε επαφή με οπαδούς της «Σκοπιάς» να εντυπωσιάζονται από τη συμπεριφορά τους, ακόμα και όταν γνωρίζουν ότι πρόκειται για αίρεση που έχει στόχο τον προσηλυτισμό τους. Πολλές φορές έχουμε ακούσει την τοποθέτηση «γιατί να μην είναι και οι Χριστιανοί τόσο ευγενικοί;». Είναι όμως τα πράγματα όπως φαίνονται, ή μήπως συμβαίνει κάτι άλλο;

Για να το καταλάβουμε αυτό, θα πρέπει κατ’ αρχάς να κατανοήσουμε κάτι βασικό για τους «μάρτυρες του Ιεχωβά»: δεν έχουν λατρευτική ζωή. Σύμφωνα με την εταιρία «Σκοπιά», «το κήρυγμα των καλών νέων δεν αποτελεί μόνο δημόσια υπηρεσία προς εκείνους που ακούν τα καλά νέα, αλλά είναι επίσης πράξις λατρείας προς τον Ιεχωβά» («Σκοπιά» 15/11/2000).

«Λατρεία» λοιπόν για τον οπαδό της εταιρίας είναι η προώθηση των εντύπων της οργάνωσης και ο προσηλυτισμός νέων μελών. Και όμως οι οπαδοί καλούνται να αφιερώνουν αρκετές ώρες την εβδομάδα για να παρίστανται σε «συναθροίσεις». Εύλογο το ερώτημα: αν δεν συγκεντρώνονται με σκοπό τη λατρεία, τότε τι κάνουν;

Η απάντηση είναι απλή: εκπαιδεύονται. Εκπαιδεύονται τόσο στο πώς θα παρουσιάζουν τη διδασκαλία της οργάνωσης όσο και στο πώς θα είναι ευγενικοί και πειστικοί, ώστε να παρασύρουν όσο το δυνατόν περισσότερους ανυποψίαστους. Κάθε τους λέξη, κάθε τους χαμόγελο, κάθε τους προσπάθεια να φανούν καλοί άνθρωποι με αξίες και ηθική, όλα έχουν προετοιμαστεί με ακρίβεια από την οργάνωση. Η προσωπικότητα του οπαδού θα πρέπει να εκμηδενιστεί, και να αντικατασταθεί από την προσωπικότητα ενός πλασιέ. Δεν έχει σημασία αν ο οπαδός είναι από μόνος του καλός άνθρωπος. Πρέπει να γίνει ο «καλός άνθρωπος» που έχει κατασκευάσει η εταιρία, ένα ακόμα ρομπότ ανάμεσα στα υπόλοιπα.

Αλλά καλύτερα να αφήσουμε την ίδια την εταιρία «Σκοπιά» να μας παρουσιάσει το πρόγραμμά της. Το έντυπο «η Διακονία μας της Βασιλείας» -που στο παρελθόν απευθυνόταν μόνο στους «πρεσβύτερους» και απαγορευόταν να μοιράζεται σε απλούς οπαδούς- περιλαμβάνει οδηγίες για το πώς θα πρέπει οι κατά τόπους υπεύθυνοι να οργανώνουν την εκπαίδευση των οπαδών. Ας δούμε μερικά χαρακτηριστικά παραδείγματα.

«Συζήτηση με βάση το βιβλίο Οργανωμένοι… Ζητήστε από τους παρόντες να κάνουν σχόλια σχετικά με τη χαρά που έχουν νιώσει διδάσκοντας την αλήθεια σε κάποιο άτομο και βλέποντάς το να σημειώνει πνευματική πρόοδο. Ένα ή δύο σχόλια μπορούν να διευθετηθούν εκ των προτέρων» («Διακονία» 06/2011).

Στόν Νῶε ἁρμόζει πλήρως ἡ ἔννοια τῆς λέξεως ἄνθρωπος

Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ΚΓ' Ὁμιλία εἰς τήν Γένεσιν

Ἀπόδοση στήν Νεοελληνική - Ἐπιμέλεια:
Σάββας Ἠλιάδης - ΑΜΑΣΕΥΣ
Δάσκαλος

"Αὐτό δέ, λέει ἡ Γραφή, εἶναι τό γενεαλογικό δένδρο τοῦ Νῶε: Ὁ Νῶε ἦταν ἄνθρωπος δίκαιος καί διῆγε τόν βίο του στήν τελειότητα ἀνάμεσα στούς ἀνθρώπους τῆς γενιᾶς του. Ὁ Νῶε ἦταν εὐάρεστος στόν Θεό ".

Πολύ παράξενος καί πρωτόγνωρος ὁ τρόπος περιγραφῆς τῆς γενεαλογίας του! Διότι, ἀφοῦ εἶπε ἡ Γραφή, "Αὐτή εἶναι ἡ γενεαλογία τοῦ Νῶε" καί ἀφοῦ μᾶς ἀναπτέρωσε τήν... ἐπιθυμία γιά ἀκρόαση, σάν νά ἐπρόκειτο νά διηγηθεῖ κανονικά τήν γενεαλογία του, δηλαδή, ποιός ἦταν ὁ πατέρας του, ἀπό ποιό γένος καταγόταν καί πῶς ἦρθε στήν ζωή, ἀλλά καί ὅλα τά ὑπόλοιπα, τά ὁποῖα συνηθίζουν νά διηγοῦνται αὐτοί πού ἀναλύουν τίς γενεαλογίες, ἀφοῦ λοιπόν τά ἄφησε αὐτά ὅλα καί ἀνέβηκε πάνω ἀπό τίς συνηθισμένες περιγραφές, λέει: "Ὁ Νῶε ἦταν δίκαιος ἄνθρωπος, τέλειος μεταξύ τῶν ἀνθρώπων τῆς γενιᾶς του. Ὁ Νῶε ἦταν εὐάρεστος στόν Θεό".

Εἶδες θαυμαστή γενεαλογία; Ὁ Νῶε, λέει, ἦταν ἄνθρωπος! Πρόσεξε, πῶς τό κοινό ὄνομα τῆς φύσεως (δηλ. ἄνθρωπος) ἀποδίδεται σ'αὐτόν τόν δίκαιο ὡς ἐγκώμιο.

Πνευματικές συμβουλές-Νουθεσίες γέροντος Γαβριήλ τοῦ Ἁγιορείτου


ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ - ΝΟΥΘΕΣΙΕΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΓΑΒΡΙΗΛ ΤΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ

Με ρωτούν μερικοί άνδρες: «Aν γκρινιάζουν οι γυναίκες, τί να κάνουμε»;
Και τους λέω:
«Nα θυμάστε τον Τσόρτσιλ, τον μεγάλο πολιτικό». Μια γυναίκα του λέει μια μέρα: «Αν σε είχα άνδρα μου θα σου έδινα δηλητήριο». Και εκείνος της απάντησε:

Σύντομα θά συμβεῖ κάτι..

- Σύντομα θά συμβεῖ κάτι..- Τί συγκεκριμένα Mάτουσκα;- Πόλεμος, πόλεμος θά εἶναι παντού...

ρωσίδα Γερόντισσα Μακαρία προφητεία της πού ἐλέχθη στίς 4 Μαρτίου 1992.


http://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/09/m-4-1992.html

10 Ὀκτωβρίου. Εὐλαμπίου καὶ Εὐλαμπίας μαρτύρων. Θεοφίλου ὁσίου (η ́ αἰ.). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Δευτ. ιη΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἐφεσ. δ΄ 25-32).

Εφ. 4,25            Διὸ ἀποθέμενοι τὸ ψεῦδος λαλεῖτε ἀλήθειαν ἕκαστος μετὰ τοῦ πλησίον αὐτοῦ· ὅτι ἐσμὲν ἀλλήλων μέλη.

Εφ. 4,25                   Δι' αυτό, αφού πετάξετε από επάνω σας, οριστικώς και αμετακλήτως, το ψέμα, να λαλήτε ο καθένας με τον πλησίον του αλήθειαν, διότι συγκροτούμεν όλοι ένα σώμα και είμεθα μέλη ο ένας του άλλου (πως δε είναι δυνατόν τα μέλη του αυτού σώματος να εξαπατούν και να επιβουλεύωνται το ένα το άλλο;).