Κήρυγμα 508. Ἡ πορεία πρός τήν ἁμαρτία -ἡ συγκατάθεση τοῦ νοῦ στίς δαιμονικές φαντασίες, Ἀββᾶ Ἠσύχιου τοῦ Πρεσβύτερου - Πρός τόν Θεόδουλο, Λόγος περί νήψεως καί ἀρετῆς χωρισμένος σέ 203 κεφάλαια (τά λεγόμενα ἀντιρρητικά καί εὐκτικά), Φιλοκαλία τόμος Α', Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 19-12-2022
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τρίτη 20 Δεκεμβρίου 2022
«Ὑπέρ βωμῶν καί ἑστιῶν»: Ὀρθοδοξία, ἡ μόνη κιβωτός τῆς σωτηρίας
Χαράλαμπος Ἄνδραλης. Νομικός-Συγγραφέας, Δικηγόρος παρ’ ἈρείῳΠάγῳ
Τίτλος ἐκπομπῆς: Ὀρθοδοξία, ἡ μόνη κιβωτός τῆς σωτηρίας - ΜΕΡΟΣ 1/2
Καλεσμένος: Σεβ. Μητρ. Κυθήρων κ. Σεραφείμ (Στεργιούλης)
Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Κυθήρων καί Ἀντικυθήρων κ. Σεραφείμ Στεργιούλης
Σήμερα θά μιλήσουμε γιά τήν Ὀρθοδοξία, αὐτό τόν πολύτιμο θησαυρό πού κληρονομήσαμε ἀπό τούς πατέρες μας μέ τήν ἀποστολή νά τόν παραδώσουμε ἀλώβητη στίς ἑπόμενες γενιές. Ὅμως, οἱ καιροί γιά τήν ὀρθοδοξία μας εἶναι δύσκολοι. Καί αὐτός εἶναι ἕνας λόγος πού ὅλοι οἱ χριστιανοί, εἴτε κληρικοί εἴτε λαϊκοί ὀφείλουμε νά ἐπαγρυπνοῦμε μέ καλή ἀνησυχία, ἔχοντας κατά νοῦ ὅτι θά δώσουμε λόγο γιά τό τί κάναμε γιά τή διαφύλαξη τῆς Ὀρθοδοξίας, ἀνάλογα μέ τή θέση πού βρισκόμαστε.
orthros.eu
https://aktines.blogspot.com/2022/12/blog-post_8.html#more
Ἀσκητές στόν κόσμο Γ΄: Θωμᾶς Γκαϊτατζῆς
Γεννήθηκε στίς 14 Αὐγούστου 1929 στό χωριό Φυτιά Ἠμαθίας. Γονεῖς του ἦταν ὁ Νικόλαος καί ἡ Ἐλισάβετ. Ἦταν ἄνθρωποι τῆς Ἐκκλησίας καί προεῖδαν τόν θάνατό τους. Ὁ πατέρας του πού χρόνια ἦταν ἐπίτροπος στήν Ἐκκλησία, κάποια ἡμέρα εἶπε στήν γυναῖκα του: «Πᾶμε νά σοῦ δείξω πῶς θά παίρνης τήν σύνταξη, γιατί ἐγώ θά πεθάνω», καί σέ λίγες ἡμέρες ἐκοιμήθη. Ἡ Ἐλισάβετ κοιμήθηκε εἴκοσι χρόνια περίπου ἀργότερα. Προεῖδε τήν κοίμησή της καί εἶπε στήν νύφη της: «Ἐγώ αὔριο τό ἀπόγευμα στίς τάδε ἡ ὥρα θά πεθάνω», καί ὄντως πέθανε τήν ὥρα πού προεῖπε.
Ὁ Θωμᾶς ἀπό μικρός ἐκκλησιαζόταν. Ἔβοσκε γουρούνια ἀπό 12 χρονῶν. Κατέβηκαν στήν Βέροια τό 47, ἐπειδή οἱ Ἀντάρτες θά ἔκαιγαν τό χωριό. Τούς φιλοξένησε ἡ Ἐκκλησία τοῦ Ἁγίου Νικολάου. Ὁ πατέρας του ἀγόρασε οἰκόπεδο καί ἔκανε σπίτι.
Παντρεύτηκε τήν Θεοδώρα, ἀπέκτησε τόν Νικόλαο, τήν Ἐλισάβετ, τήν Λουκία καί ἕνα βρέφος πέθανε στήν ἐγκυμοσύνη τοῦ 9ου μῆνα.
Ὁ Θωμᾶς ὅπου εὕρισκε ἐργασία πήγαινε, γι’ αὐτό καί ἔκανε διάφορες δουλειές. Ὕστερα προσλήφθηκε ὡς ὑπάλληλος στό ΣΕΚ (Σιδηρόδρομος Ἑλληνικοῦ Κράτους). Πήγαινε μαζί μέ τόν γυιό του σχολεῖο, γιατί χρειαζόταν τό Ἀπολυτήριο γιά τήν ἐργασία του.
Ἐργαζόταν πολύ καί, ὅταν ἄκουγε βλασφημίες, ἀντιδροῦσε μέ τήν σιωπή του, ἀλλά κάποια φορά ἀντέδρασε διαφορετικά καί ἔγινε μεγάλη φασαρία.
Ἐξωμολογεῖτο συχνά, ἐκκλησιάζετο, ἀγαποῦσε τήν Ἐκκλησία. Πήγαινε συχνά σέ συγκεντρώσεις – ὁμιλίες τοῦ Πνευματικοῦ του π. Ἀρσενίου. Τόν γυιό του τόν ἔπαιρνε ἀπό τό χέρι στήν Ἐκκλησία καί ὑπηρετοῦσε στό Ἱερό. Πήγαιναν μέ τά πόδια καί ἔφθαναν πρίν ν’ ἀρχίση ἡ Ἀκολουθία.
Τηροῦσε ὅλες τίς νηστεῖες. Ἐργαζόταν πολύ καί νήστευε πολύ. Ἔκανε πολλά τριήμερα. Δέν πήγαινε καφενεῖο.
«Ἐσύ κοίταξε νά κάνεις αὐτό πού ἔταξες στόν Ἅη-Νικόλα» Όσιος Γεώργιος Καρσλίδης
Μία νέα, πού ἐργαζόταν σ' ἕνα πλουσιόσπιτο στή Δράμα, μία ἡμέρα κατά λάθος ἔσπασε μία γυάλινη κούπα. Φοβούμενη μή τήν ἀπολύσουν τ' ἀφεντικά της παρακάλεσε μετά δακρύων τόν Ἅγιο Νικόλαο νά μή τή διώξουν κι ὅταν μεγάλωνε, θά τοῦ πρόσφερε κάτι στήν ἐκκλησία του.
Μετά ἀπό χρόνια ἐκκλησιαζόταν στόν ἱερό ναό τῆς Ἀναλήψεως, πού λειτουργοῦσε ὁ ὅσιος. Στό τέλος τῆς Θείας Λειτουργίας ὁ ὅσιος μιλοῦσε ἀπό τήν Ὡραία Πύλη στούς πιστούς. Μεταξύ τῶν ἄλλων μέ λύπη καί πόνο ἔλεγε πώς εἶναι μεγάλη ἁμαρτία πού ἕνας πουλοῦσε γατίσιο κρέας, ἐξαπατώντας τόν κόσμο ὅτι εἶναι κουνέλι.
«Χειροβομβίδα» ἀπό τόν καθηγητή Βιοχημείας Κωνσταντῖνο Πουλᾶ: «Ὁ ἰός ἦταν προσπάθεια πειραματική καί συνεργάζονταν καί Ἕλληνες»
Ὑποστήριξε ἀκόμα ὅτι δέν μπορεῖ νά χτιστεῖ τεῖχος ἀνοσίας καί πώς οἱ μαζικοί ἐμβολιασμοί προκαλοῦν μεταλλάξεις
Σέ μιά ἀποκάλυψη «βόμβα», ἡ ὁποία μπορεῖ νά ἀνατρέψει ὅλα τά δεδομένα πού εἴχαμε ὡς σήμερα γιά τόν κορωνοϊό, προχώρησε χθές ὁ ἀναπληρωτής καθηγητής Βιοχημείας τοῦ τμήματος Φαρμακευτικῆς τοῦ Πανεπιστημίου Πατρῶν Κωνσταντῖνος Πουλᾶς, ὁ ὁποῖος ἐξέφρασε τή βεβαιότητά του ὅτι ὁ Covid-19 εἶναι προϊόν ἐργαστηρίου!
Μάλιστα, ἀναφέρθηκε καί στόν ρόλο τοῦ Peter Daszak (χωρίς νά τόν κατονομάσει) καί τῶν Ἑλλήνων ἐπιστημόνων πού... συνεργάστηκαν μαζί του στήν προσπάθεια πού ἔκανε γιά νά ἀποκρύψει τήν πραγματική προέλευση τοῦ ἰοῦ.
«Πλέον εἶναι δεδομένο ὅτι ὁ ἰός ἀποτελοῦσε προσπάθεια πειραματική σέ συγκεκριμένο ἐργαστήριο στό ὁποῖο συνεργάζονταν πολλές ὁμάδες ἀπό ὅλο τόν κόσμο, δέν ἦταν μόνο Ἀμερικανοί, ἦταν καί Ἕλληνες. Ἦταν μιά προσπάθεια πού εἶχε ξεκινήσει χρόνια πρίν νά μελετήσουν τή συμπεριφορά κορωνοϊῶν. Φαίνεται πώς σέ αὐτή τήν προσπάθεια -ἠθελημένα ἤ μή- ὁ κορωνοϊός ἀγρίου τύπου ξέφυγε ἀπό τό ἐργαστήριο. Καί ἀφοῦ ξέφυγε ἀπό τό ἐργαστήριο, ἔγινε μιά προσπάθεια ἀπό τούς ἐρευνητές πού ἔκαναν πειράματα νά θολώσουν τά νερά καί μέ ἐμβληματικά γράμματα σέ μεγάλα περιοδικά νά μᾶς διαβεβαιώσουν ὅτι εἶναι προϊόν φυσικῆς ἐξέλιξης. Καί σέ αὐτό τό σημεῖο θά ξαναπῶ πώς βρῆκαν πρόθυμους συνεργάτες καί συμμάχους ἑλληνικά ἐργαστήρια, ἀνθρώπων πού πρωτοστατοῦν στήν ἀντιμετώπιση τῆς νόσου!» ἀποκάλυψε ὁ καθηγητής βιοχημείας σέ διαδικτυακό κανάλι.
Παράλληλα ὁ Ἕλληνας καθηγητής βάζει ταφόπλακα καί στά κυβερνητικά σενάρια γιά τήν ἀντιμετώπιση τῆς πανδημίας, ἐκφράζοντας τή βεβαιότητα ὅτι τό τεῖχος ἀνοσίας γιά τό ὁποῖο μιλοῦν κυβέρνηση καί ἐπιτροπή δέν πρόκειται νά χτιστεῖ.
Ἡ μετάνοια ὁδηγεῖ στήν ἁγιότητα, Βίος καί λόγοι Ἁγ. Πορφυρίου. Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης
«Ἐπίστρεφε ἐπί Κύριον καί ἀπόλειπε ἁμαρτίας, δεήθητι κατά πρόσωπον καί σμίκρυνον πρόσκομμα»[1]. Αὐτά λέγει ἡ Σοφία Σειράχ. Γύριζε δηλαδή, λοιπόν, ὤ ἁμαρτωλέ, καί ἔλα πρός τόν Κύριον! Ἀπαρνήσου καί ἄφησε τίς ἁμαρτίες. Παρακάλεσέ Τον προσωπικῶς καί λιγόστεψε τίς παραβάσεις σου, οἱ ὁποῖες παρατίθενται πρόσκομμα μεταξύ σοῦ καί τοῦ Κυρίου. Καί πάλι λέγει, ὅταν ἁμαρτήσεις, δεῖξε ἀμέσως μετάνοια καί ἐπιστροφή πρός τόν Κύριο. «Ἐν καιρῷ ἁμαρτημάτων δεῖξον ἐπιστροφήν»[2].
Βλέπουμε πῶς τό Πνεῦμα τό Ἅγιον, ἀπό τήν Παλαιά Διαθήκη καλεῖ τόν ἄνθρωπο σέ μετάνοια, διότι, ἐάν πεθάνει κάποιος ἀμετανόητος καί καταβεῖ στόν Ἅδη, δέν εἶναι δυνατόν ἐκεῖ νά Σέ ἐνθυμεῖται Κύριε καί νά Σέ δοξάζει. «Ὅτι οὐκ ἔστιν ἐν τῷ θανάτῳ ὁ μνημονεύων σου· ἐν δέ τῷ Ἅδῃ τίς ἐξομολογήσεταί σοι»[3]. Στόν Ἅδη δέν ὑπάρχει μετάνοια. Στόν Ἅδη ποιός ἀμετανόητος εἶναι δυνατόν νά Σέ δοξολογήσει; Ἐγώ ὅμως Κύριε, μετανοῶν γιά τίς παραβάσεις μου κλαίω. Ἐγώ, Κύριε, μετανοῶ γιά τίς παραβάσεις μου, μετανοώντας γιά αὐτές κλαίω. Ἐκοπιάσα, ἀπέκαμα ἀπό τούς στεναγμούς μου γιά τίς παρεκτροπές μου. Ἔλουσα καί λούζω κάθε νύκτα τό κρεβάτι μου καί βρέχω μέ τά ἄφθονα δάκρυά μου τό στρώμα μου», λέγει στόν 6ο Ψαλμό. «Ἐκοπίασα ἐν τῷ στεναγμῷ μου, λούσω κάθ᾿ ἑκάστην νύκτα τήν κλίνην μου, ἐν δάκρυσί μου τήν στρωμνήν μου βρέξω»[4]. Ὁ Προφήτης καί Βασιλιάς Δαυίδ εἶναι πρότυπο μετανοίας καί ὅποιος θέλει ἀληθινά νά μετανοήσει, ἐκεῖ θά βρεῖ τόν τρόπο. Ὅπως ἔκανε ὁ Δαυίδ, ὅπως ἔβρεχε κάθε νύκτα τήν κλίνη του μέ τά δάκρυά του, ὅπως ἀγρυπνοῦσε καί κοπίαζε στενάζοντας γιά τά σφάλματά του, ἔτσι πρέπει νά κάνει ὁ καθένας μας.
«Ὁ ἄνομος ἐάν ἀποστρέψῃ ἐκ πασῶν τῶν ἀνομιῶν αὐτοῦ, ὧν ἐποίησε, καί φυλάξηται πάσας τάς ἐντολάς μου», λέει ὁ Θεός «καί ποιήσῃ δικαιοσύνην καί ἔλεος, ζωῇ ζήσεται καί οὐ μή ἀποθάνῃ∙ πάντα τά παραπτώματα αὐτοῦ, ὅσα ἐποίησεν, οὐ μνησθήσεται»[5]. Δηλαδή, λέγει ὁ προφήτης Ἰεζεκιήλ μέ τήν φώτιση τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, ἐάν ὁ ἁμαρτωλός μετανοήσει καί ἀποστραφεῖ ὅλες τίς ἁμαρτίες τίς ὁποῖες διέπραξε καί προσπαθήσει νά τηρήσει ὅλες τίς ἐντολές Μου καί νά ἐφαρμόσει δικαιοσύνη καί ἔλεος, θά μακροημερεύσει. Θά ζήσει πολύ χρόνο καί δέν θά τιμωρηθεῖ μέ πρόωρο θάνατο. Ὅλα τά ἁμαρτήματα πού εἶχε διαπράξει δέν θά τά ἐνθυμηθεῖ πλέον ὁ Θεός.
Ἡ σύγχρονη παρακμή, ὡς ἔλλειψη ἐσωτερικῆς ἐλευθερίας (Ἡρακλῆς Ρεράκης, Καθηγητής Παιδαγωγικῆς-Χριστιανικῆς Παιδαγωγικῆς Α.Π.Θ.)
Ελευθερία δεν είναι απλώς η δυνατότητα να επιλέγεις αυτό που θέλεις ή αυτό που σε ευχαριστεί, αλλά η δυνατότητα να επιλέγεις το καλό και το αληθινό. Κατά τον Ε. From, δεν μπορεί να είναι κανείς ελεύθερος, αν είναι δούλος των παθών του.
Ελευθερία, επομένως, δεν είναι η ασύδοτη ελευθεριότητα, ως δυνατότητα φανέρωσης της κακότητας έναντι των συνανθρώπων και της κτίσεως, αλλά η απαλλαγή από τα πάθη και τις καταστάσεις, που κρατούν τον άνθρωπο δέσμιο και εγκλωβισμένο σε μια παρακμιακή κατάσταση.
Στην εποχή μας υπάρχει έντονο το ερώτημα, αν ο άνθρωπος είναι όντως ελεύθερος, με τόσες εξωτερικές επιδράσεις που δέχεται καθημερινά, που τον μετατρέπουν σε ένα άγριο θηρίο, έτοιμο να κατασπαράξει τον «άλλο», προκειμένου να διακριθεί ή να εξυπηρετήσει το οποιοδήποτε ατομικό ή κακόβουλο συμφέρον του.
Ιδιαίτερος προβληματισμός υπάρχει, σήμερα ως προς την κυριαρχία της κοινωνίας της πληροφορίας και του διαδικτύου, που, πολύ συχνά, με τη δική τους επιρροή, κατασκευάζεται, επιλεκτικά, μια πλασματική αλήθεια, καθώς δημιουργούνται νέα νοήματα, πεποιθήσεις, αντιλήψεις, ανάγκες κ.ά., που προσανατολίζουν τους δέκτες των μηνυμάτων τους -και ιδιαίτερα τους νέους- μακράν της αληθινής ελευθερίας σε συγκεκριμένες δουλικές κατευθύνσεις και σκοπιμότητες.
Παρατηρείται, έτσι, μια σταδιακή απώλεια της αλήθειας και του νοήματος της ζωής, που συνεπάγεται ταυτόχρονα και μια απώλεια ή διαστρέβλωση της αληθινής ελευθερίας, που δεν επιτρέπει στον άνθρωπο να σκέπτεται, να οραματίζεται και να αποφασίζει σωστά.
Βρισκόμαστε σέ ἐποχή διαστροφῆς. Ὄχι γιατί οἱ ἄνθρωποι δέν γνωρίζουν τόν Θεό, ἀλλά διότι δέν θέλουν νά Τόν γνωρίσουν.
Βρισκόμαστε σε εποχή διαστροφής. Όχι γιατί οι άνθρωποι δεν γνωρίζουν τον Θεό, αλλά διότι δεν θέλουν να Τον γνωρίσουν.
Όταν μιλήσεις σήμερα στους ανθρώπους για τον Χριστό, είναι σαν να τους ποτίζεις με ρετσινόλαδο. Έτσι το εισπράττουν.
ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΓΙΟΥ ΙΓΝΑΤΙΟΥ ΘΕΟΦΟΡΟΥ, 20-12-2022
https://youtu.be/6XUCMC3OLJY
ΑΓΙΟΙ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΑΙ ΣΠΥΡΙΔΩΝ. Μεγάλοι Θαυματουργοί! Ὁ πατέρας Κλεόπα Ἰλίε εἶπε:
"Όταν φτάσει η ημέρα των Αγίων Νικολάου και Σπυρίδωνα, να είστε πολύ προσεκτικοί, γιατί αυτοί είναι Μεγάλοι Θαυματουργοί. Και έχουμε χιλιάδες άλλους Αγίους, αλλά αυτοί είναι από τους Μεγαλύτερους Θαυματουργούς του Χριστιανικού κόσμου".
https://apantaortodoxias.blogspot.com/2022/12/blog-post_867.html
20 Δεκεμβρίου. Προεόρτια τῶν Χριστουγέννων. Ἰγνατίου ἱερομάρτυρος τοῦ Θεοφόρου (†107). Φιλογονίου ἐπισκόπου Ἀντιοχείας (†323), Ἰωάννου νεομάρτυρος ἐκ Θάσου (†1652), Ἰωάννου ἁγίου τῆς Κροστάνδης (†1908). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό
ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρ. κη΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Β΄ Τιμ. γ΄ 16 - δ΄ 4).
Β Τιμ. 3,16 πᾶσα γραφὴ θεόπνευστος καὶ ὠφέλιμος πρὸς διδασκαλίαν, πρὸς ἔλεγχον, πρὸς ἐπανόρθωσιν, πρὸς παιδείαν τὴν ἐν δικαιοσύνῃ,
Β Τιμ. 3,16 Ολη η Αγία Γραφή είναι θεόπνευστος, έχει γραφή με την έμπνευσιν του Αγίου Πνεύματος. Και επομένως είναι ωφέλιμη, δια να αποκαλύπτη και διδάσκη την αλήθειαν του Θεού, δια να φανερώνη και ελέγχη την πλάνην και την κακίαν, δια να διορθώνη και ανορθώνη τους παρεκτρεπομένους, δια να μορφώνη τους καλοπροαιρέτους εις κάθε αρετήν,