Σελίδες

Τρίτη 19 Δεκεμβρίου 2023

Μνήμη τοῦ Ἐπισκόπου τοῦ χρέους καὶ τῆς θυσίας Σεβαστιανοῦ

Γράφει ὁ Κωνσταντῖνος Χασόγιας, Θεολόγος τοῦ Ε.Κ.Π.Α.

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΔΡΥΪΝΟΥΠΟΛΕΩΣ, ΠΩΓΩΝΙΑΝΗΣ ΚΑΙ ΚΟΝΙΤΣΗΣ (1967-1994)

Μία μεγάλη ἐκκλησιαστικὴ προσωπικότητα ποὺ διακρίθηκε τόσο στὰ Ἰωάννινα ὅσο καὶ στὴν ἀκριτικὴ Κόνιτσα, ἀφήνοντας μέχρι τὶς μέρες μας ἀνεξίτηλη τὴν ἀξία της, ἦταν ὁ μακαριστὸς μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης Σεβαστιανὸς Οἰκονομίδης (1922-1994).
Τὴν 20η Ἰουνίου 1922 γεννήθηκε ὁ κατὰ κόσμον Σωτήριος Οἰκονομίδης, στὰ Καλογριανὰ Καρδίτσας.
Ὑπῆρξε τέκνο τοῦ Ἀχιλλέα Οἰκονομίδη τῆς Χρυσούλας Οἰκονομίδου. Μεγάλωσε ἀπὸ τοὺς εὐλαβεῖς γονεῖς του μὲ τὰ νάματα τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας.
Τὸ 1941 εἰσῆλθε στὴ Θεολογικὴ Σχολὴ τοῦ Πανεπιστημίου Ἀθηνῶν.
Μετὰ τὴ λήξη τῆς στρατιωτικῆς θητείας (1946-1949), ἀποπεράτωσε τὶς θεολογικές του σπουδὲς καὶ τὸν Δεκέμβριο τοῦ ἔτους 1949 ἔλαβε τὸ πτυχίο του μὲ γενικὸ βαθμὸ «λίαν καλῶς».
Τὸ 1956 ἐκάρη μοναχὸς στὴν Ἱερὰ Μονὴ Ἀσωμάτων Πετράκη τῆς πόλεως... τῶν Ἀθηνῶν καὶ ἔλαβε τὸ μοναχικὸ ὄνομα Σεβαστιανός.

Ἔχοντας τὸ χάρισμα τῆς ἐπικοινωνιακῆς θεολογίας, κατάφερε νὰ γίνει κοινωνὸς τοῦ σωτήριου μηνύματος τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Χριστοῦ καὶ τοῦ Εὐαγγελίου μιλῶντας στὶς ψυχὲς τοῦ πιστοῦ λαοῦ.
Χάρη στὴν ἄριστη δογματική του κατάρτιση, διακρίθηκε ὡς ἱεροκήρυκας ἐπὶ δέκα ἔτη (1957-1967) στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Ἰωαννίνων.

Τὸν Ἰούνιο τοῦ 1967, ἐξελέγη Ἐπίσκοπος στὴν Ἱερὰ Μητρόπολη Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης.
Ὡς ὑπεύθυνος Ποιμενάρχης τῆς ἱστορικῆς καὶ ἀκριτικῆς Μητροπόλεώς του μὲ ἐδάφη πέραν τῶν ἑλληνικῶν συνόρων τὰ ὁποῖα βρίσκονταν ἐντὸς τοῦ κράτους τῆς Ἀλβανίας ὅπου τότε ἐπικρατοῦσε ὁ κομμουνισμὸς ἐπὶ Ἐνβὲρ Χότζα, ἀσχολήθηκε ἐνεργὰ μὲ τὰ θέματα τῆς Πίστης καὶ τῶν ἀνθρωπίνων δικαιωμάτων τῶν Βορειοηπειρωτῶν.
Ὁ ἴδιος μὲ τὶς ἐνέργειές του ἔγινε ἡ φωνὴ τῶν διωκόμενων ὁμογενῶν, ἀφοῦ ἱστορικὰ ὁ τίτλος τοῦ ἑκάστοτε Μητροπολίτη Δρυϊνουπόλεως εἶναι καί: «ὑπέρτιμος καὶ ἔξαρχος πάσης Βορείου Ἠπείρου».

Κάθε Πάσχα ἀπὸ τὸ χωριὸ Μαυρόπουλο μέσῳ τῶν μεγαφώνων μετέφερε τὸ μήνυμα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου, κλείνοντας τὸ λόγο του μὲ τὴ φράση: «Χριστὸς Ἀνέστη καὶ ἡ Βόρειος Ἤπειρος Ἀνέστη», ἀναμένοντας τὴν σὺν Θεῷ, εὐλογημένη ὥρα τῆς ἀπελευθέρωσης τῆς Βορείου Ἠπείρου.
Ἀρωγοὺς στὸν ἀγῶνα του εἶχε τὴ Σ.Φ.Ε.Β.Α. καὶ τὸν ΠΑ.ΣΥ.Β.Α., τὶς δύο ὀρθόδοξες ὀργανώσεις ποὺ ἴδιος ἵδρυσε.

Εἰδικότερα, ἀπὸ τὸ καλοκαίρι τοῦ 1981 μέχρι τὸν θάνατό του τὸ Δεκέμβριο τοῦ 1994, δὲν ὑπῆρξε πόλη τῆς Ἑλλάδος, ἀλλὰ καὶ τῆς ὁμογένειας τοῦ ἐξωτερικοῦ (Εὐρώπη καὶ Η.Π.Α.), ποὺ νὰ μὴν τὴν ἐπισκέφθηκε, μιλῶντας καὶ ἀφυπνίζοντας συνειδήσεις γιὰ τὸ δρᾶμα τοῦ εἰσέτι διωκόμενου καὶ βασανιζόμενου Βορειοηπειρωτικοῦ Ἑλληνισμοῦ.

Σημειώνεται ἀκόμη ὅτι τὴν 7η Ὀκτωβρίου 1981, ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος ἐξέδωσε ἕνα ἱστορικὸ ψήφισμα διὰ τοῦ ὁποίου ἡ Ἡγεσία τῆς Ἑλληνικῆς Ἐκκλησίας συμπαρίσταται στὸν δοκιμαζόμενο ἑλληνισμὸ τῆς Βορείου Ἠπείρου.
Μὲ τοὺς ἀγῶνες ἀνέδειξε τὰ δίκαια αἰτήματα τῆς ἐθνικῆς ἑλληνικῆς μειονότητας τῆς Βορείου Ἠπείρου, τὴν ἐποχὴ τῆς δοκιμασίας τους ἀπὸ τὸ κομμουνιστικὸ καθεστώς των Χότζα καὶ Ἀλία.
Ἐπιπλέον καὶ τὸ συγγραφικὸ ἔργο τοῦ Σεβαστιανοῦ ὑπῆρξε πολύτιμο γιὰ τὴν ἀνάδειξη τοῦ βορειοηπειρωτικοῦ ζητήματος, μὲ κυριότερο ἀνάμεσα σὲ ἄλλα τὸ βιβλίο του μὲ τίτλο: «Ἡ ἐσταυρωμένη Βόρ. Ἤπειρος».
Δυστυχῶς, ἀκόμα καὶ στὶς μέρες μας συνεχίζονται οἱ δοκιμασίες τῶν Βορειοηπειρωτῶν.

Τὸ ποιμαντικὸ ἔργο τοῦ Σεβαστιανοῦ ὑπῆρξε πλούσιο καθὼς μὲ τὶς πατρικές του ἐνέργειες κτίσθηκε οἰκοτροφεῖο Θηλέων καὶ Ἀρρένων στὴν Κόνιτσα.
Ἐπίσης, δική του ἔμπνευση ἦταν τὸ γηροκομεῖο Κονίτσης καὶ ὁ ραδιοφωνικὸς σταθμὸς «ΡΑΔΙΟ Δρυϊνουπολισ 89 fm».
Ἐνῶ ὁ περικαλλὴς ναὸς τοῦ Ἁγίου Κοσμᾶ τοῦ Αἰτωλοῦ ποὺ λαμπρύνει τὴν Κόνιτσα ἦταν δικό του ἔργο καὶ αὐτό.

Ἀνάλωσε κυριολεκτικὰ τὴν ζωή του διακονῶντας τὸν πονεμένο ἄνθρωπο καὶ τὴν Ἐκκλησία.
Ἡ ψυχή του πέταξε γιὰ τὴν Ἐπουράνια Βασιλεία τὴν Δευτέρα 12 Δεκεμβρίου 1994.
Ἡ ταφή του πραγματοποιήθηκε στὴν Ἰερά Βασιλικὴ καὶ Σταυροπηγιακὴ Μονὴ Παναγίας Μολυβδοσκεπάστου Κόνίτσης.

Λόγῳ τοῦ σπουδαίου ποιμαντικοῦ καὶ πατριωτικοῦ ἔργου του, ὁ μακαριστὸς Μητροπολίτης Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανῆς καὶ Κονίτσης Σεβαστιανὸς ἀνεγράφη στὴ νεότερη ἐκκλησιαστικὴ καὶ ἐθνικὴ Ἱστορία ὡς ὁ Ἐπίσκοπος τοῦ χρέους καὶ τῆς θυσίας.

http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2023/12/blog-post_276.html

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου