ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Παρασκευή 15 Μαρτίου 2024
Ἡ γαστριμαργία καὶ τὰ ἔκγονα της-φιλαργυρία καὶ θυμός, Ἅγιου Νείλου Σιναίτου-Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἡ γαστριμαργία καὶ τὰ ἔκγονα της-φιλαργυρία καὶ θυμός, Ἅγιου Νείλου Σιναίτου- Λόγος Ἀσκητικὸς/Φιλοκαλία τόμος Α', 12-3-2024,
Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
http://hristospanagia3.blogspot.com
Φώτιος ὁ διά Χριστόν παπα-σαλός παρα θὶν ἀλος
Ὁ μακαριστός Ἀρχιμανδρίτης Φώτιος Σαρδέλλης (ὁ περιώνυμος παπα-Φώτης Λαυριώτης, "ἡ παπα-Φώκς" γιά τούς ἀγαπητούς συμπατριῶτες του), ἐγεννήθη στά Πάμφιλα τῆς Λέσβου στίς 5 Ἰανουαρίου 1913. Οι γονείς του Δημήτριος και Μαρία Σαρδέλλη ήσαν καλοκάγαθοι άνθρωποι του μόχθου· κατεσκεύαζαν τοῦβλα καί κεραμίδια.
Ο Φώτης δεν επροχώρησε στα γράμματα, μά αγαπούσε ἰδιαιτέρως την μελέτη των λόγων των Θεού και δεν έχανεν ευκαιρία να βρίσκεται σε ναούς -στις ιερές Ακολουθίες, στά κηρύγματα- ενώ ταυτοχρόνως ἠργάζετο σε επιπλοποιείο στην Μυτιλήνη.
Το 1931 πήρε την μεγάλην απόφαση να αφιερωθή ψυχῇ τε καί σώματι στον Θεόν κι ανεχώρησε μαζί με συμπατριώτη και φίλο του στο Άγιον Όρος. Έγιναν Μοναχοί στην πρώτη τῇ τάξει Μονήν Μεγίστης Λαύρας κι εγκαταβίωσαν είκοσι χρόνια υπό την πνευματικήν καθοδήγηση του Γέροντος Παύλου. Εχειροτονήθησαν ἀμφότεροι. Ο π. Φώτιος το 1936. Περνούσε πολλές ώρες με την μελέτη των βίων των Αγίων, κυρίως τα Ιερά Μαρτυρολόγια. Ιδιαιτέρως δε αγαλλίαζεν η ψυχή του με τις πληροφορίες για τους βίους των Λεσβίων Αγίων!..
Ἅγιος Νικόλαος Πλανᾶς, Ἡ θεραπεία του παπα-Δημήτρη
Τώρα θα περιγράψουμε και ένα από τα θαύματά του (του αγίου παπα-Νικόλα Πλανά), προς δόξαν του Θεού.
Ένας ιερεύς από τα χωριά του Μαραθώνος -το επώνυμον του οποίου παραλείπω διά λόγους ευνοήτους- επιστρέφων μίαν επίσημον ημέραν το απόγευμα, εις το σπίτι του, καθώς εμπήκε μέσα, άρχισε να τραβά αναστατωμένος με επιμονή τα μανίκια του, για να αφαιρέση κάτι που τον ενοχλούσε.
Τον ρώτησε η παπαδιά του, τι έχει. Και αυτός της είπε, ότι στο δρόμο που ερχότανε, τον έπιασαν κάτι παλιανθρώποι και του φόρεσαν αλυσίδες.
Και να προσπαθή, κατά την αφήγησιν να τραβά τις φανταστικές αλυσίδες!…
Αμέσως τον έφεραν σε μια γνωστή κλινική της πρωτευούσης, και η επιστήμη απεφάνθη, ότι έπαθε δηλητηρίαση του αίματος διότι είχε αδιάκοπον αϋπνίαν. Κάθησε σαράντα ημέρες, βαίνων εις το χειρότερον.
Απεφάσισαν να τον φέρουν στο μικρό και ήσυχο λιμανάκι, εκεί που κατέφευγον όλες οι κυματοδαρμένες από τις φουρτούνες της ζωής ψυχούλες.
Τον έφεραν ένα βράδυ, για να επακολουθήση αγρυπνία υπέρ της υγείας του. Είχε μαζί του για να τον φυλάγουν, μόνον την πρεσβυτέραν του και το παιδί του, ως 19 χρόνων.
Καθώς τον είδε η συνοδεία του παπα-Νικόλα, αποτελουμένη από 5-6 γυναίκες, εφοβήθη πολύ.
Τέλος άρχισε η αγρυπνία. Αυτός να κάνη θόρυβο, να θέλη να ανεβή επάνω εις το στασίδι, και από εκεί να πηδήση έξω από το παράθυρον. Αλλά αυτό είχε κιγκλίδωμα και δεν μπορούσε.
Ήθελε να φύγη από την θέσιν του, να πάη να κτυπήση τις αδελφές που έψαλλαν.
Διαμαρτυρία τῆς Πανελλήνιας Ἕνωσης Θεολόγων γιὰ τὴν Ἀφίσα τῆς διαφήμισης τοῦ Ντοκιμαντέρ της Ἐλίνας Ψύκου «Ἀδέσποτα Κορμιά»
Αθήνα 10 Μαρτίου 2024
Aριθμ. Πρωτ. 51
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΘΕΜΑ: Διαμαρτυρία της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων για την Αφίσα της διαφήμισης του Ντοκιμαντέρ της Ελίνας Ψύκου «Αδέσποτα Κορμιά»
ΠΡΟΣ
Την Δ/ντρια του 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης κ. Ελίζ Ζαλαντό
Αξιότιμη κ. Ζαλαντό,
Τα μέλη της Πανελλήνιας Ενώσεως Θεολόγων, με κάθε σεβασμό στο δημιουργικό έργο που επιτελεί, εδώ και αρκετά χρόνια, το Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ στην πόλη της Θεσσαλονίκης, θα θέλαμε να σας εκφράσουμε την βαθιά αγανάκτηση και την έντονη αντίθεσή μας για την αφίσα της ταινίας της σκηνοθέτιδας Ελίνας Ψύκου «Αδέσποτα Κορμιά», που έχει προγραμματιστεί να προβληθεί στο Φεστιβάλ, την Τρίτη 12-03-2024, στο πλαίσιο του φετινού 26ου Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης.
Η διαμαρτυρία μας αφορά στην απαράδεκτη κατάχρηση του κατ’ εξοχήν Ιερότατου Συμβόλου του Χριστιανισμού, του Τιμίου και Ζωοποιού Σταυρού, πάνω στον Οποίο απεικονίζεται μια ημίγυμνη έγκυος γυναίκα.
Με την παρούσα παρέμβασή μας δεν θέλουμε να κρίνουμε και να υποτιμήσουμε το περιεχόμενο της ταινίας, ούτε να αμφισβητήσουμε την ελευθερία της έκφρασης του/της εκάστοτε σκηνοθέτη/δας, καθώς, αφενός, σεβόμαστε όλους τους ανθρώπους και όλους τους δημιουργούς και, αφετέρου, γνωρίζουμε ότι είναι μια ταινία που χρηματοδοτείται, μέσω κάποιου Προγράμματος, από το ελληνικό Δημόσιο.
Κυριακή τῆς Τυροφάγου. Ἡ ὠφέλεια τῆς νηστείας. Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος
ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΤΥΡΟΦΑΓΟΥ[:Ματθ. 6, 14-21]
Πνευματικά θησαυρίσματα από ομιλίες του αγίου Ιωάννου του Χρυσοστόμου
H ΩΦΕΛΕΙΑ ΤΗΣ ΝΗΣΤΕΙΑΣ
Πολλοί χριστιανοί, αγνοώντας τη μεγάλη ωφέλεια της νηστείας, την τηρούν με δυσφορία ή και την αθετούν. Και όμως, τη νηστεία πρέπει να τη δεχόμαστε με χαρά, όχι με βαρυγκόμια ή φόβο. Γιατί δεν είναι σε εμάς φοβερή, αλλά στους δαίμονες. Φέρτε την μπροστά σε έναν δαιμονισμένο, και θα παγώσει από τον φόβο, θα μείνει ακίνητος σαν πέτρα, θα δεθεί με δεσμά αόρατα, όταν μάλιστα δει να τη συνοδεύει η αδελφή της και αχώριστη συντρόφισσά της, η προσευχή. Γι’ αυτό και ο Χριστός είπε: «Τοῦτο δὲ τὸ γένος οὐκ ἐκπορεύεται εἰ μὴ ἐν προσευχῇ καὶ νηστείᾳ(:Αυτό όμως το είδος των δαιμόνων δεν βγαίνει από τον άνθρωπο που έχει καταληφθεί από αυτό, παρά μόνο με προσευχή που συνοδεύεται και με νηστεία, ώστε η προσευχή να γίνεται με διάνοια όσο δυνατόν ελαφρότερη και περισσότερο προσηλωμένη στον Θεό)»[Ματθ.17,21].
Αφού, λοιπόν, η νηστεία διώχνει μακριά τους εχθρούς της σωτηρίας μας και είναι τόσο φοβερή στους δυνάστες της ζωής μας, πρέπει να την αγαπάμε και όχι να τη φοβόμαστε. Αν πρέπει κάτι να φοβόμαστε, αυτό είναι η πολυφαγία, προπαντός όταν συνδυάζεται με τη μέθη· γιατί αυτή μας δένει πισθάγκωνα και μας σκλαβώνει στα τυραννικά πάθη, ενώ η νηστεία, απεναντίας, μας απαλλάσσει από την τυραννία των παθών και μας χαρίζει την πνευματική ελευθερία. Όταν, λοιπόν και εναντίον των εχθρών μας πολεμάει και από τη δουλεία μάς λυτρώνει και στην ελευθερία μάς ξαναφέρνει, ποιαν άλλη απόδειξη της αγάπης της χρειαζόμαστε;
Δεν είναι μόνο οι μοναχοί που έχουν σε όλη τους την ισάγγελη ζωή σύντροφο τη νηστεία, μα και πολλοί κοσμικοί χριστιανοί, που με τα φτερά της έχουν ανέβει κι αυτοί σε ύψη ουράνιας φιλοσοφίας.
Τὰ «ἀδέσποτα κορμιὰ» εἶναι γιὰ τοὺς ἀδέσποτους. Ἐμεῖς ἔχουμε τὸν Δεσπότη Χριστὸ καὶ τὴν Παναγία.
Υπάρχουν κάτι άψυχα κορμιά στο ντοκυμαντέρ της Ελίνας Ψύκου, που περιπλανώνται αδέσποτα για να ικανοποιήσουν τα θέλω τους. Οι προβληματικοί χαρακτήρες στο ντοκιμαντέρ «αδέσποτα κορμιά» έχουν ο καθένας από ένα «πρόβλημα», η «λύση» του οποίου «τυγχάνει» να αποτελεί πρόταση ζωής στη λεγόμενη «νέα τάξη»: άμβλωση, εξωσωματική γονιμοποίηση και ευθανασία! Οι χαρακτήρες της Ελίνας Ψύκου μπροστά στα θέλω τους είναι αδίστακτοι, ανεύθυνοι, ανώριμοι. Έρμαιοι των παθών τους, αδέσποτοι οι ίδιοι, καταλήγουν να κακοποιούν τα σώματά τους. Σε όλες τις περιπτώσεις υπάρχει θάνατος.
Η μία είναι έγκυος αλλά δεν θέλει το παιδί και διεκδικεί «το δικαίωμα» να διαπράξει φόνο μέσα στο σώμα της. Η άλλη θέλει να γίνει μητέρα αλλά δεν μπορεί και διεκδικεί «το δικαίωμα» να καταφύγει στην επικερδή βιομηχανία γονιμότητας που «κλώθει» ανθρώπους με σωρούς κατεψυγμένων εμβρύων που συνήθως καταλήγουν στον θάνατο. Η τρίτη θέλει να πεθάνει «με αξιοπρέπεια», τερματίζοντας «ανώδυνα» την ζωή της, για να «χρυσώσει» τις εγωιστικές φιλήδονες επιλογές της που την κάνανε να στέκεται ανέτοιμη και έντρομη μπροστά στον πόνο και στον θάνατο.
Είναι αξιοσημείωτο ότι και οι τρεις χαρακτήρες είναι γυναίκες. Διότι οι γυναίκες πρέπει να διατρανώσουν στην κοινωνία ότι αρνούνται το φυσικό δώρο της μητρότητας, αρνούνται την έμφυτη αυτοθυσία της μάνας για το βλαστάρι της, την φυσική δημιουργία μεταξύ ανδρός και γυναικός, την μοναδικότητα του κάθε ανθρώπου, αρνούνται την προστασία της ίδιας της ζωής. Αν πέσουν οι γυναίκες ακολουθεί ολόφωτο το χάος: οι σοδομίτες, οι άφυλοι, οι τρανς, οι τεχνητές μήτρες, οι ανθρωπομηχανές, οι εταιρείες κολοσσοί σε ρόλο θεού. Δεν είναι τυχαία η εικόνα στην περιγραφή του ντοκιμαντέρ με ένα πλακάτ που γράφει: «οι τσαντισμένες γυναίκες θ’ αλλάξουν τον κόσμο».
15 Μαρτίου. Παρασκευὴ τῆς τυρινῆς. Ἀγαπίου καὶ τῶν σὺν αὐτῷ (†303). Ἀριστοβούλου ἀποστόλου Βρετανίας, Μανουὴλ νεομάρτυρος τοῦ Κρητός (†1792). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.
Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα τριθέκτης. Ζαχαρίας Η΄ 7-17.
Ζαχ. 8,7 τάδε λέγει Κύριος παντοκράτωρ· ἰδοὺ ἐγὼ σῴζω τὸν λαόν μου ἀπὸ γῆς ἀνατολῶν καὶ ἀπὸ γῆς δυσμῶν
Ζαχ. 8,7 Αυτά ακόμη λέγει ο Κυριος ο παντοκράτωρ· “ιδού εγώ θα σώσω και θα σώζω τον λαόν μου από ανατολών μέχρι δυσμών.
Ζαχ. 8,8 καὶ εἰσάξω αὐτοὺς καὶ κατασκηνώσω ἐν μέσῳ Ἱερουσαλήμ, καὶ ἔσονται ἐμοὶ εἰς λαόν, κἀγὼ ἔσομαι αὐτοῖς εἰς Θεὸν ἐν ἀληθείᾳ καὶ ἐν δικαιοσύνῃ.
Ζαχ. 8,8 Θα τους επαναφέρω και θα τους εγκαταστήσω εις την Ιερουσαλήμ και αυτοί θα είναι λαός μου, εγώ δε θα είμαι ο Θεός των εν αληθεία και δικαιοσύνη.
Ὁ π. Αὐγουστῖνος Καντιώτης κατὰ τοῦ Καταστατικοῦ Χάρτη γιὰ τὸν ἀφορισμό.
από το βιβλίο «ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΜΙΑΣ ΤΕΤΡΑΕΤΙΑΣ»
για τον Καταστατικό Χάρτη που προέκυψε από το ΝΟΜΟ 126/69
Aπὸ τὴν ἐπίσκεψη τοῦ Ὁσίου Ἐφραὶμ Κατουνακιώτη στὴν Ι. Μονὴ Ἁγ. Ραφαὴλ Μυτιλήνης,το 1989
Aπό την επίσκεψη του Οσίου Εφραίμ Κατουνακιώτη στην Ιερά Μονή Αγίου Ραφαήλ Μυτιλήνης, το έτος 1989.
https://proskynitis.blogspot.com/2024/03/a-1989.html