Σελίδες

Τετάρτη 17 Απριλίου 2024

72 Ψαλμός , στίχος 7, «Ἐξελεύσεται ὡς ἐκ στέατος ἡ ἀδικία αὐτῶν», Ὁ Τίμιος Πρόδρομος, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης (Κήρυγμα) Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

72 Ψαλμός , στίχος  7, «Ἐξελεύσεται ὡς ἐκ στέατος ἡ ἀδικία αὐτῶν», Ὁ Τίμιος Πρόδρομος, Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης Ὁμιλία  τοῦ π. Σάββα  στίς 23-9-2017 (Κήρυγμα) Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ ταπείνωση καὶ τὰ χαρακτηριστικὰ της Γ' , Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος- Λόγος Κε' Περὶ ταπεινοφροσύνης, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ταπείνωση καὶ τὰ χαρακτηριστικὰ της Γ' , Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος- Λόγος Κε' Περὶ ταπεινοφροσύνης, 16-4-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ ταπείνωση καὶ τὰ χαρακτηριστικὰ της Β' , Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος- Λόγος Κε' Περὶ ταπεινοφροσύνης, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ταπείνωση καὶ τὰ χαρακτηριστικὰ της Β' , Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος- Λόγος Κε' Περὶ ταπεινοφροσύνης, 15-4-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

72 Ψαλμός , στίχ. 9, «Ἔθεντο εἰς οὐρανὸν τὸ στόμα αὐτῶν» ,Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης,

72 Ψαλμός , στίχ. 9, «Ἔθεντο εἰς οὐρανὸν τὸ στόμα αὐτῶν» ,Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὁμιλία  τοῦ π. Σάββα  στίς 24-9-2017 (Κήρυγμα) 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Μ. ΚΑΝΩΝ ΑΓ. ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΡΗΤΗΣ, 17-4-2024

Μ. ΚΑΝΩΝ ΑΓ. ΑΝΔΡΕΟΥ ΚΡΗΤΗΣ, 17-4-2024 
https://www.youtube.com/live/vVDxOjYZk3A?si=Q8BYbloOB0DTXlK1

Βαρὺ θὰ εἶναι τὸ ἀντίτιµο γιὰ τὴν ἀποστασία µας

Βαρύ θα είναι το αντίτιµο για την αποστασία µας

«… Ο Θεός ου µυκτηρίζεται, ο γαρ εάν σπείρη άνθρωπος τούτο και θερίσει» (Γαλ. 6,7)

«Έρχεται καιρός ίνα οι άνθρωποι µανώσι, και επάν ίδωσί τινα µή µαινόµενον, επαναστήσονται αυτώ λέγοντες, ότι σύ µαίνη, διά το µή είναι όµοιον αυτοίς» (Είπε ο άγιος Αντώνιος ότι θά ’ρθει καιρός που οι άνθρωποι θα τρελαθούν· κι αν δουν κανέναν γνωστικό, θα τα βάλουν µαζί του λέγοντας, «εσύ τρελάθηκες», επειδή δε θα είναι όµοιος µ’ αυτούς).

Είναι ηλίου φαεινότερον ότι βρισκόµαστε ήδη στην εποχή της προφητείας αυτής... Σήµερα το ψέµα βαφτίζεται αλήθεια, το αφύσικο θεωρείται φυσικό, η ανηθικότητα γίνεται µόδα, το παράλογο έγινε λογικό, κάθε ιερό, όσιο και ηθικό κατάντησε (το κατάντησαν κάποιοι...) ξεπερασµένο. Πρόοδος είναι πλέον µόνο η ισοπέδωση των πάντων. Και η διαστροφή θεωρείται µια κοινωνική κατάσταση που πρέπει να την αποδεχθείς, θέλεις δε θέλεις...

Είναι πολύ επίκαιρη η κραυγή του προφήτη Ησαΐα: «Ουαί οι λέγοντες το πονηρόν καλόν και το καλόν πονηρόν, οι τιθέντες το σκότος φως και το φώς σκότος, οι τιθέντες το πικρόν γλυκύ και το γλυκύ πικρόν» (Αλίµονο σ’ εκείνους, οι οποίοι το κακό το ονοµάζουν καλό και το καλό κακό. Αλίµονο σ’ εκείνους, οι οποίοι παρουσιάζουν το σκοτάδι ως φώς και το φώς ως σκοτάδι, οι οποίοι παρουσιάζουν το πικρό ως γλυκύ και το γλυκύ ως πικρό - Ησ. 5,20).

Κι ενώ τα ευρωπαϊκά κοινοβούλια (ή µάλλον… κυνοβούλια!) συναγωνίζονται µεταξύ τους ποιό θα ψηφίσει νόµους, οι οποίοι θα νοµιµοποιούν τη διαστροφή και την ανωµαλία, στην ορθόδοξη χριστιανική Ελλάδα τα τελευταία χρόνια συµβαίνουν πράγµατα εξίσου αδιανόητα και παρανοϊκά! Μετά τη θέσπιση της ανηθικότητας ως νόµου (βλ. τα διάφορα σύµφωνα συµβίωσης, την προώθηση της ελεύθερης πορνείας µε «µαθήµατα» από το δηµοτικό σχολείο, αλλαγή φύλλου από τα 15η, κ.τ.λ) τελευταίως προέκυψε ακόµη ένα εκφυλιστικό φαινόµενο. Στις 15 Φεβρουαρίου 2024, η Ελληνική Πολιτεία εισήγαγε στη Βουλή και ψήφισε νοµοσχέδιο για ‘’το γάµο των οµόφυλων ζευγαριών’’!! Και συνέβη, δυστυχώς, το απευκταίον! Το επαίσχυντο νοµοθέτηµα από τους ‘’Πατέρες’’ του έθνους. Συνολικά στη διαδικασία συµµετείχαν 254 βουλευτές, εκ των οποίων οι 176 ψήφισαν «ναι», 76 «όχι», 2 «παρών», ενώ 46 απείχαν από την ψηφοφορία (!).

«Χαῖρε, ἡ πόλις τοῦ Παμβασιλέως»


«Χαῖρε, ἡ πόλις τοῦ Παμβασιλέως»

Σοφία Μπεκρῆ, φιλόλογος-θεολόγος

Ἀνάμεσα στοὺς πολλοὺς καὶ θαυμαστοὺς χαιρετισμοὺς ποὺ ἀπευθύνει ὁ ὑμνογράφος στὴν Παναγία μας ἕνας ξεχωρίζει ἰδιαιτέρως γιὰ τὸν συμβολισμὸ καὶ τὴν σημασία του: «Χαῖρε, πόλις τοῦ Παμβασιλέως».

Ὁ χαρακτηρισμὸς τῆς Παναγίας ὡς «πόλεως τοῦ (βασιλέως) Θεοῦ» προέρχεται ἀπὸ τὸν προφήτη Δαυίδ: «Τοῦ ποταμοῦ τὰ ὁρμήματα εὐφραίνουσιν τὴν πόλιν τοῦ Θεοῦ. ἠγίασε τὸ σκήνωμα αὐτοῦ ὁ Ὕψιστος» (45ος ψαλμός, στ. 5). Οἱ θεόπνευστοι Πατέρες βλέπουν σ’ αὐτὴν τὴν «πόλιν» τὴν προτύπωση τῆς Παναγίας, ὁ δὲ Ἰωάννης Δαμασκηνὸς ἑρμηνεύει ὅτι τὰ ὁρμήματα τοῦ ποταμοῦ εἶναι οἱ ποταμοὶ τῶν δωρεῶν τοῦ ἁγίου Πνεύματος, ποὺ κατέκλυσαν ὅλη της τὴν ὕπαρξη καὶ τὴν χαρίτωσαν, ὥστε νὰ ἁγιαστῆ, πρὶν ἀκόμη κατέλθη ὁ Ὕψιστος καὶ τὴν ἐπισκιάσῃ μὲ τὴν πρόσθετη χάρη Του.

Νὰ γιατὶ ὁ Δαυίδ, αἰῶνες πρὶν συμβοῦν τὰ γεγονότα αὐτά, ὑμνεῖ τὴν Παναγία ὡς «πόλι τοῦ Θεοῦ», γιὰ τὴν ὁποία «δεδοξασμένα ἐλαλήθη» (86ος ψαλμός), ὅπως καὶ ὁ ὑμνογράφος τοῦ Κανόνος τοῦ Ἀκαθίστου Ὕμνου, στὴν συνέχεια τοῦ ἰδίου τροπαρίου τῆς ε’ ὠδῆς, χαιρετίζει τὴν Παναγία, «περὶ ἧς δεδοξασμένα καὶ ἀξιάκουστα λελάληνται σαφῶς».

Ὁδεύουμε πρὸς θεσμοθέτηση καὶ τῆς πολυγαμίας;


ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 1η Απριλίου 2024

ΟΔΕΥΟΥΜΕ ΠΡΟΣ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΣ ΠΟΛΥΓΑΜΙΑΣ;

Παρά τις σφοδρές αντιδράσεις της συντριπτικής πλειοψηφίας του ορθοδόξου ελληνικού λαού ψηφίστηκε από το Ελληνικό Κοινοβούλιο ο επαίσχυντος «γάμος» των ομοφυλόφιλων «ζευγαριών». Αλλά απ’ ότι φαίνεται, η λεγόμενη ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, μαζί με άλλες μειονότητες δεν αρκούνται σ’ αυτό. Προβάλλουν και άλλες απαιτήσεις. Πριν προλάβει να στεγνώσει το μελάνι των υπογραφών, σε κάποια τηλεοπτική εκπομπή «άνοιξε» νέα συζήτηση για την θεσμοθέτηση και της πολυγαμίας! Η πρόεδρος του κινήματος «Ουράνιο Τόξο» αποκάλυψε στον βουλευτή Θεσσαλονίκης κ. Στράτο Σιμόπουλο, ότι «υπάρχει αίτημα» από «καταπιεσμένες μειονότητες» για την καθιέρωση πολυγαμικών γάμων.

Παραθέτουμε την είδηση, όπως την δημοσιοποίησε ιστολόγιο: Θέλουν καί πολυγαμία οἱ ΛΟΑΤΚΙ, ἡ «ἰσότης» εἶναι μόνον ἡ ἀρχή! Εδώ έχει ανοίξει ο ασκός του Αιόλου. …Οι ΛΟΑΤΚΙ, (εντός και εκτός Μεγάρου Μαξίμου), θεωρούν ότι η συγκυρία τους ευνοεί και έρχονται να αποδομήσουν ό,τι μπορούν περισσότερο από τις σταθερές και τις αξίες της ελληνικής κοινωνίας. Απέναντι σε αυτήν την επερχομένη λαίλαπα, η Κυβέρνησις εξακολουθεί να αντιδρά επιπολαίως κινητοποιώντας αφελείς βουλευτές της πλειοψηφίας, οι οποίοι εκτίθενται στα ΜΜΕ προσπαθώντας να υπερασπισθούν το επερχόμενο νομοσχέδιο, χωρίς να γνωρίζουν, τι έχουν να αντιμετωπίσουν. Σε τέτοια θέση ευρέθη ο βουλευτής Θεσσαλονίκης κ. Στράτος Σιμόπουλος, ο οποίος άκουσε εμβρόντητος την πρόεδρο του συλλόγου οικογενειών “Ουράνιο Τόξο” από την ΛΟΑΤΚΙ κοινότητα Στέλλα Μπελιά να ομιλεί για… πολυγαμία και προοπτική θεσμοθετήσεώς της στην Ελλάδα!»[1]!

Στη συνέχεια του δημοσιεύματος αποκαλύφτηκε και η «ανάγκη» θεσμοθέτησης του πολυγαμικού γάμου: «Ο βουλευτής ευρέθη στην εκπομπή, “FAY’S TIME” του τηλεοπτικού σταθμού “Σκάι” όπου καταφανώς δεν περίμενε αυτό που θα αντιμετώπιζε. Παραθέτουμε απομαγνητοφώνηση αποσπάσματος της εκπομπής: “Στράτος Σιμόπουλος: Στο εξωτερικό υπάρχει και η πολυγαμία. Έτσι; Βέβαια, αυτό φαίνεται υπερβολικό από εμένα. Δημοσιογράφος: Ο προβληματισμός του κυρίου Σιμόπουλου πιθανότατα είναι ότι στη χώρα μας φιλοξενούμε πολίτες χωρών, που στη χώρα τους επιτρέπεται η πολυγαμία. Και σου λέει, αν απαιτηθεί να τους αναγνωριστεί και εδώ αυτό το δικαίωμα, τι θα γίνει; Αυτός είναι ο προβληματισμός. Στέλλα Μπελιά: Ναι, αυτό το δικαίωμα εδώ για αυτούς τους ανθρώπους που στην κουλτούρα τους είναι μέσα, δεν ξέρω γιατί θα έπρεπε να απαγορευτεί. Πως το λέω… Πως το εννοώ… Στράτος Σιμόπουλος: Είστε σαφέστατη. Είναι καταπληκτική η κυρία Μπελιά. Εκφράζει τον δικαιωματισμό με τον οποίο εγώ στέκομαι απέναντι”»[2]!

Οι υπέρμαχοι του δικαιωματισμού και προωθητές των «δικαιωμάτων των μειονοτήτων» επεκτείνουν τώρα την δραστηριότητά τους και στους αλλόθρησκους μουσουλμάνους, οι οποίοι εισήλθαν λαθραία στη χώρα μας, να τους δοθούν δικαιώματα, τα οποία απορρέουν από την πρωτόγονη θρησκεία τους, το Ισλάμ. Νομίζουμε όμως ότι η υπεράσπιση του «δικαιώματος» του πολυγαμικού γάμου των μουσουλμάνων είναι η αφορμή. Και τούτο διότι η ηθική κατάπτωση στον «πολιτισμένο» δυτικό κόσμο οδήγησε πλήθος δυτικών να αποζητούν την πολυγαμία. Και απ’ ότι φαίνεται, υποκινείται από σκοτεινά κέντρα, τα οποία στοχεύουν να πλήξουν τον ιερό θεσμό της παραδοσιακής οικογένειας, όπως θεσπίστηκε από τον ίδιο το Θεό Δημιουργό (Γέν.1,26) και όπως την βιώνει η ανθρωπότητα εδώ και χιλιάδες χρόνια.

Ὁ ἅγιος Μάξιμος ὁ Ὁμολογητής, ἡ ὁλότητα  χώρου καὶ χρόνου καὶ ἡ Θεωρία Σχετικότητας


Εικ.: Σχηματική παράσταση της καμπύλωσης του χωροχρόνου από την ύλη

Ο άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής, η ολότητα  χώρου και χρόνου και η Θεωρία Σχετικότητας

Παντελεήμων Καραφίλογλου, Καθηγητής Κβαντικής Χημείας Α.Π.Θ.

1. Οι ψευδαισθήσεις του αισθητού κόσμου

O άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής είναι από τους σημαντικότερους πατέρες της Χριστιανικής πίστεως. Μέσα στη πολύ πλούσια θεολογία του, αναφέρεται εκτός των άλλων και στον φυσικό χώρο και χρόνο: «Είναι αδύνατο να γίνει αντιληπτή η έννοια του χώρου (‘πού’), χωρίς την έννοια του χρόνου (‘πότε’), και αντιστρόφως, δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή η έννοια του χρόνου χωρίς να συγκατανοηθεί με την έννοια του χώρου»1.

Χρησιμοποιώντας αποκλειστικά και μόνον θεολογικά επιχειρήματα, και βασιζόμενος στον τρόπο με τον οποίον εκείνος ως θεόπτης βλέπει το φυσικό κόσμο, κατέληξε στο συμπέρασμα ότι ο χώρος και ο χρόνος αποτελούν στην ουσία μία ολότητα. Αναφέρεται επίσης και στην θεμελιώδη σημασία που έχουν ο χώρος και ο χρόνος για την ύπαρξη των όντων: «και οι δυο περιλαμβάνουν την αναγκαία συνθήκη για να υπάρξουν όλα τα όντα που επιδέχονται περιγραφή. Όλα τα όντα, αλλά και τα ΄γεγονότα’, δηλαδή τα δημιουργήματα, που υπόκεινται σε περιγραφική οριοθέτηση, χρειάζονται τον χώρο και τον χρόνο ως απόλυτους όρους για την ύπαρξη και την περιγραφή τους»1.

Πολλούς αιώνες αργότερα (στον 20ον αιώνα) η ανθρώπινη επιστήμη με την Θεωρία της Σχετικότητας (ΘΣ) του Einstein, χρησιμοποιώντας μεθοδολογία και εργαλεία των φυσικών επιστημών, αποδεικνύει με επιστημονικά επιχειρήματα ότι πράγματι ο χώρος και ο χρόνος αποτελούν μία ολότητα, σε αντίθεση με τις μέχρι τότε δοξασίες, και εισάγει την έννοια του λεγόμενου χωροχρονικού συνεχούς. Μέσα στο χωροχρονικό συνεχές μπορεί να συμβαίνουν πολλά και παράδοξα φαινόμενα, τα οποία δεν συνάδουν με την λογική που βασίζεται σε εμπειρίες από τον αισθητό κόσμο, ήτοι την ανθρώπινη κοινή λογική. Η ΘΣ του Einstein είτε ως Ειδική ΘΣ, είτε ως Γενική ΘΣ, έχει περάσει από την αξιολόγηση χιλιάδων επιστημόνων παγκοσμίως εδώ και περισσότερα από 100 χρόνια, και σήμερα είναι αποδεκτή από όλους. Προφανώς, ο σκοπός του Einstein και των άλλων επιστημόνων δεν ήταν να επιβεβαιώσουν τον Άγιο Μάξιμο (τον οποίον μάλλον αγνοούσαν). Αυτό έχει ιδιαίτερη σημασία, επειδή τα συμπεράσματά του για την δομή του κτιστού κόσμου επιβεβαιώνονται στην εποχή μας και από την ‘απέναντι όχθη’, ήτοι από την ανθρώπινη επιστήμη που είναι εκ θεμελίων αγνωστική, και γενικά από τον επιστημονικό χώρο στον οποίον υπάρχουν αρκετοί αγνωστικιστές και άθεοι.

2. Χώρος και χρόνος: Μία αδιαχώριστη ολότητα στον τετραδιάστατο φυσικό χώρο

Επειδή τόσο θεολογικά όσο και επιστημονικά ο χρόνος αποτελεί μία ολότητα με τον χώρο, δεν ταυτίζεται με τον χρόνο που χρησιμοποιεί ο άνθρωπος στις διάφορες δραστηριότητές του. Ο κτιστός χρόνος που μετρούν τα ρολόγια μας και τα ημερολόγιά μας είναι ανεξάρτητος από τον τρισδιάστατο ευκλείδειο χώρο (ήτοι, μήκος, πλάτος, ύψος). Η αντίληψη αυτή υπαγορεύεται από τις ανθρώπινες αισθήσεις και τις εμπειρίες μας από την καθημερινή ζωή, αλλά είναι βασικά λανθασμένη και αντίκειται στο χωροχρονικό συνεχές. Επίσης, η διδασκαλία των Θετικών Επιστημών, κυρίως στη Μέση Εκπαίδευση, προϋποθέτει και βασίζεται στο ότι ο χώρος και ο χρόνος είναι διαχωρίσιμα μεγέθη, με αποτέλεσμα να αιωρείται μία εσφαλμένη γενική αντίληψη στο ευρύ κοινό.

Για να αντιληφθούμε το μέγεθος των εσφαλμένων αντιλήψεων που προκύπτουν από τον διαχωρισμό των συστατικών του χωροχρονικού συνεχούς, και για διδακτικούς λόγους, μπορούμε να αναφερθούμε μεταφορικά στα συστατικά του δυναμίτη (τρινιτρογλυκερίνη), που αποτελείται από γλυκερίνη (καλλυντικό) και νιτρικά (που χρησιμοποιούνται στα λιπάσματα), ή του βρώσιμου άλατος που αποτελείται από χλώριο (πολεμικό αέριο) και νάτριο (έντονα καυστικό). Όπως τα επιμέρους συστατικά τους είναι τελείως διαφορετικά από την ολότητα ‘δυναμίτης’ ή ‘άλας’ αντίστοιχα, έτσι και ο χρόνος και ο χώρος που διαχωρίζουμε αυθαίρετα (υπακούοντας στις αισθήσεις του περασμένου ανθρώπου), είναι διαφορετικά από τα αντίστοιχα μεγέθη μέσα στην ολότητα του χωροχρονικού συνεχούς. Την ύπαρξη αυτής της ολότητας, την οποία αντιλήφθηκε πρώτος ο άγιος Μάξιμος, μόνο ο Θεός μπορεί να γνωρίζει πώς είναι και πώς λειτουργεί επακριβώς.

Ὁμολογηταὶ τῆς Ὀρθοδοξίας

Ὁμολογηταὶ τῆς Ὀρθοδοξίας

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Στὴν ἐποχή μας οἱ Ὀρθόδοξοι Χριστιανοὶ πρέπει νὰ τονίζουμε πάντα καὶ σὲ ὅλους ὅτι οἱ διάφορες θρησκεῖες τοῦ κόσμου δὲν μποροῦν νὰ συγκριθοῦν μὲ τὴν Ὀρθοδοξία καὶ φυσικὰ εἶναι ἀδιανόητο νὰ δημιουργεῖται ἡ ψευδαίσθηση ὅτι δὲν ὑπάρχουν οὐσιώδεις διαφορὲς καὶ ἄρα μποροῦν νὰ συνεργασθοῦν καὶ νὰ ἀποτελέσουν μία πανθρησκεία. Ἡ ἐπιδίωξη αὐτὴ τῶν ἰσχυρῶν τῆς γῆς, ποτὲ δὲν θὰ συμβεῖ. Θὰ ὑπάρχει, θὰ προκαλεῖ γενικὴ ἀναστάτωση καὶ θὰ δημιουργεῖ ἀγωνία στοὺς λαούς, παρὰ τὶς θεωρίες γιὰ παγκόσμια εὐτυχία, στὴν ἐπίτευξη τῆς ὁποίας οἱ θρησκευτικὲς πεποιθήσεις πρέπει νὰ ἀτονήσουν καὶ ἡ λατρεία τοῦ Θεοῦ νὰ εἶναι προσωπικὸ θέμα τοῦ καθενός, χωρὶς προεκτάσεις στὴν κοινὴ ζωὴ τῶν ἀνθρώπων. Γιὰ τὰ ὅποια προβλήματα παρουσιάζονται, θὰ ἀσχολοῦνται οἱ ἰσχυροὶ πολιτικοὶ καὶ οἱ πλούσιοι.

Μέσα σὲ αὐτὴ τὴν ἀποπνικτικὴ ἀτμόσφαιρα ἐμφανίζονται καὶ οἱ οἰκουμενιστές, ποὺ ἀγωνίζονται κατ’ ἀρχὰς γιὰ τὴν ἕνωση τῶν «ἐκκλησιῶν», γιὰ νὰ ἀκολουθήσει καὶ ἡ πανθρησκεία. Συνεδριάζουν, συσκέπτονται, συναποφασίζουν, συνεφραίνονται καὶ προσπαθοῦν νὰ ἐξαλείψουν τὶς διαφορὲς ποὺ ὑπάρχουν ἀνάμεσα στὶς «ἐκκλησίες» καὶ τὴν Ὀρθοδοξία.

17 Ἀπριλίου. Συμεὼν ἱερομάρτυρος τοῦ ἐν Περσίδι (†344). Ἀδριανοῦ μάρτυρος (†251), Μακαρίου ἐπισκόπου Κορίνθου († 1805). Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα. Τριθέκτης (Ἡσαΐας ΜΑ´ 4-14).

Ησ. 41,4            τίς ἐνήργησε καὶ ἐποίησε ταῦτα; ἐκάλεσεν αὐτὴν ὁ καλῶν αὐτὴν ἀπὸ γενεῶν ἀρχῆς· ἐγὼ Θεὸς πρῶτος, καὶ εἰς τὰ ἐπερχόμενα ἐγώ εἰμι.

Ησ. 41,4                    Ποιός ενήργησε και έκαμεν αυτά; Εκείνος εκάλεσε την δικαιοσύνην, ο οποίος απ' αρχής των γενεών επιζητεί και θέλει αυτήν. Εγώ είμαι Θεός πρώτος και μόνος· και στους επερχομένους αιώνας εγώ υπάρχω πάντοτε.

Ἡ ΔΙΣ ἐξαπατᾶ τὴν Ἱεραρχίαν;

Διὰ νὰ συλλειτουργήση ὁ Διδυμοτείχου εις Σκόπια σημαίνει ὅτι ἔλαβεν ἄδειαν ἀπὸ τὴν ΔΙΣ. Ὁ ἴδιος ἐδήλωσεν ὅτι εἶναι ἐκπρόσωπος αὐτῆς! Ἔχει ἀναγνωρίσει ἡ ΔΙΣ τὴν αὐτοαποκαλουμένην «Μακεδονικὴ Ἐκκλησία» χωρὶς νὰ τὸ γνωρίζη ἡ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας; Ἂν ναί, τότε πρόκειται δι’ ἐκκλησιαστικὸν σκάνδαλον μεγατόνων!

Συμφώνως πρὸς τὴν ἱστοσελίδα τῆς Ἱ. Μ. Βατοπαιδίου «orthodoxianewsagency.gr» τῆς 8ης Ἀπριλίου 2024:

«Ὁ Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης κ. Δαμασκηνὸς μαζὶ μὲ τὸν Μητροπολίτη Ἴμβρου καὶ Τενέδου κ. Κύριλλο παρέστησαν στὴν Γ’ Στάση τῶν Χαιρετισμῶν, ἡ ὁποία τελέστηκε στὴ Μονὴ Πρέτσιστα στὸ Κιτσέβο τὴν Παρασκευή, 5 Ἀπριλίου 2024…

Στὴν προσφώνησή του πρὸς τοὺς Ἀρχιερεῖς, ὁ Ἐπίσκοπος Ἀντανίας κ. Παρθένιος εἶπε: «…Ἡ ἔλευσή σας ἐδῶ, σὲ αὐτὴν τὴν εὐλογημένη στι­γμή, στὴν παραμονὴ τῆς ἑορτῆς τοῦ Εὐαγγελισμοῦ, ἀποτελεῖ ἔκφραση ἐκείνης τῆς μυστηριώδους συναντήσεως μεταξὺ Θεοῦ καὶ ἀνθρώπου καὶ μεταξὺ ἀνθρώπου καὶ ἀνθρώπου, τὴν ὁποίαν ἡ Παρθένος Μαρία μᾶς παρέσχε μία φορὰ καὶ γιὰ πάντα μὲ τὸ μοιραῖο της: «ἰδοὺ ἡ δούλη Κυρίου· γένοιτό μοι κατὰ τὸ ρῆμά σου»…

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ΑΓΙΩΝ ΣΥΜΕΩΝΟΣ ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΝΟΤΑΡΑ, 17-4-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΗΓΙΑΣΜΕΝΩΝ Τ. ΔΩΡΩΝ/ΑΓΙΩΝ ΣΥΜΕΩΝΟΣ ΚΑΙ ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΝΟΤΑΡΑ, 17-4-2024
https://www.youtube.com/live/p-eAJnaWKkw?si=AVAx2gNXZXb5p8Ib

Ἡ ὑπερηφάνεια εἶναι...

- Άρνηση του Θεού
- Εφεύρεση των δαιμόνων
- Εξουδένωση των ανθρώπων
- Μητέρα της κατακρίσεως
- Απόγονος των επαίνων
- Απόδειξη ακαρπίας
- Φυγαδευτήριο της βοήθειας του Θεού
- Πρόδρομος της παραφροσύνης
- Πρόξενος πτώσεων
- Αιτία της επιληψίας
- Πηγή του θυμού