Σελίδες

Ἀντίσταση στήν ἀκηδία καί στήν λύπη (Εὐεργετινός), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἀντίσταση στήν ἀκηδία καί στήν λύπη (Εὐεργετινός), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 27-06-2009

 

ιατί εὐλόγησε ὁ Κύριος κατά τήν Ἀνάληψή Του τούς Ἁγ. Ἀποστόλους, Β' Κανών Ἀναλήψεως- ἑρμηνεία/Εορτοδρόμιο, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

ιατί εὐλόγησε ὁ Κύριος κατά τήν Ἀνάληψή Του τούς Ἁγ. Ἀποστόλους, Β' Κανών Ἀναλήψεως- ἑρμηνεία/Εορτοδρόμιο, Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου, 17-6-2024,
 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης

 

Ἡ ἐνασχόληση μέ τήν δημιουργία καί τήν κτίση διδάσκεται ἀπό ὅλους τούς Ἁγίους Πατέρες , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἐνασχόληση μέ τήν δημιουργία καί τήν κτίση διδάσκεται ἀπό ὅλους τούς Ἁγίους Πατέρες , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Πῶς ἐκδηλώνεται ὁ σαρκικός πόλεμος καί πῶς πρέπει νά ἀγωνιζόμαστε (Εὐεργετινός). Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Πῶς ἐκδηλώνεται ὁ σαρκικός πόλεμος καί πῶς πρέπει νά ἀγωνιζόμαστε (Εὐεργετινός), 21-02-2009

 

Περί ὑπακοῆς καί ἡ ὠφέλειά της (Εὐεργετινός, Ὑπόθεση ΙΘ΄), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Περί ὑπακοῆς καί ἡ ὠφέλειά της (Εὐεργετινός, Ὑπόθεση ΙΘ΄), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 23-08-2008

 

Ἡ πρόνοια τοῦ Θεοῦ γιὰ τὸν ἄνθρωπο – Ἁγίου Παισίου τοῦ Ἁγιορείτου.


«Ζητείτε πρώτον την Βασιλείαν του Θεού»

– Γέροντα, ο Αββάς Μακάριος λέει ότι ο Θεός μας δίνει τα ουράνια αγαθά, και αυτό το πιστεύουμε. Πρέπει να πιστεύουμε ότι θα μας δώση και τα επίγεια, που δεν είναι τόσο σημαντικά;

– Ποια επίγεια;

– Ό,τι μάς χρειάζεται.

– Ναί, καλά το είπες. ο Θεός αγαπάει το πλάσμα Του, την εικόνα Του, και το φροντίζει γι’ αυτά που του χρειάζονται.

– Αυτό πρέπει να το πιστεύη ο καθένας και να μήν ανήσυχη;

– Αν δεν το πιστεύη Και παλεύη μόνος του να τα αποκτήση, θα ταλαιπωρηται. Μά Και αν ο Θεός δεν δώση αυτά τα επίγεια, τα υλικά πράγματα, δεν θα στενοχωρηθή ο άνθρωπος που ζή πνευματικά. Αν ζητάμε πρώτα την Βασιλεία του Θεού Και αυτή είναι η μόνη μεριμνα μας, όλα τα αλλά θα μάς δοθούν. θα άφήση ο Θεός το πλάσμα Του; Το μάννα που ερριχνε ο Θεός καθημερινά στους Ισραηλίτες στην έρημο, αν το κρατούσαν για την άλλη μερα, σάπιζε. Έτσι τα οικονόμησε ο Θεός, για να έχουν εμπιστοσύνη στην θεία πρόνοια.

Ακόμη το «ζητείτε πρώτον την Βασιλείαν του Θεου» δεν το έχουμε καταλάβει. Ή πιστεύουμε ή δεν πιστεύουμε. Όταν πήγα να μείνω στο Σινά, δεν είχα τίποτε. δεν σκέφθηκα όμως καθόλου τί θα γίνω στην έρημο, μεσα σε άγνωστους ανθρώπους, τί θα φάω, πώς θα ζήσω.

Ὅταν τελείωνε τὴν προσευχή της κατέβαινε καὶ πατοῦσε κάτω....

Έλεγε η γερόντισσα Μακρίνα:
Στο Βόλο υπάρχει η συνοικία του Αγίου Βασιλείου. Εκεί μετά την Μικρασιατική Καταστροφή εγκαταστάθηκαν Καππαδόκες πρόσφυγες. Ζούσαν στα προσφυγικά σπιτάκια των δυο δωματίων που ήταν χαμηλοτάβανα και πολύ φτωχικά. Η εκκλησία όμως του Μ. Βασιλείου που έχτισαν είναι πετρόκτιστη, ευρύχωρη και μεγαλοπρεπής.
Στο τέμπλο τις εικόνες του Χριστού, της Παναγίας, του Τιμίου Προδρόμου και του Μ. Βασιλείου τις έφεραν από την Καππαδοκία. Είναι εικόνες με πρόσωπα ασκητικά που δημιουργούν κατάνυξη.
«Σε ένα απ’ αυτά τα προσφυγικά σπιτάκια ζούσε μια γιαγιά με την οικογένεια του γιού της .Κάθε πρωί ο γιος με τη νύφη της πήγαιναν για δουλειά.
Η γιαγιά έμενε στο σπίτι με τα εγγονάκια της.
Όταν τελείωνε τις απαραίτητες δουλειές του νοικοκυριού έλεγε:
-«Τώρα παιδιά, θα προσευχηθούμε».
Στεκόταν μπροστά στις εικόνες και έλεγε με κατάνυξη την Ευχή στην τουρκική γλώσσα.
Η γιαγιά μιλούσε τουρκικά, όπως οι περισσότεροι Καππαδόκες.

Ἀνοικτή Ἐπιστολή εἰς τὸν «ΔΕΣΠΟΤΗΝ τοῦ ἐν Περιστερίῳ Δεσποτάτου»


Ἀδελφέ μου ἐν Χριστῷ, Γρηγόριε.

Σᾶς ἔχω γράψει καὶ ἄλλη ἐπιστολή, ἀλλὰ σ’ αὐτὴν ἐδῶ, προβληματίσθηκα ἐάν, ὑποκριτικά, θὰ σᾶς προσφωνοῦσα «Σεβασμιώτατον». Σκέφθηκα, μὲ τὸν Κύριό μας πῶς μιλᾶς; Πῶς προσ­εύχεσαι; Ἀποκάλεσες ποτὲ τὸν Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστὸ «Σεβασμιώτατον»; Μήπως «Μακαριώτατον»; Μήπως «Παναγιώτατον»;

Γιατί λοιπὸν ἐσᾶς, ποὺ δὲν μοῦ ἐμπνέετε καθόλου σεβασμό, νὰ σᾶς προσφωνήσω καὶ «Σεβασμιώτατον»; Καὶ δὲν ἐμπνέετε πλέον σεβασμὸ σὲ κάθε συνειδητὸ Χριστιανό, ἰδιαίτερα ἐκείνων τοῦ ποιμνίου τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Περιστερίου, ποὺ καὶ τοὺς ἔχετε ἀναστατώσει καὶ τοὺς ἔχετε πολὺ σκανδαλίσει μὲ τὴν ἀσεβέστατη πράξη σας, νὰ ἀφαιρέσετε τὸν Ἐσταυρωμένο ἀπὸ τὴν Ἁγία Τράπεζα τῶν Ἱερῶν Ναῶν. Ὅμως, δεν παύετε νὰ εἶστε ὁ ἐν Χριστῷ ἀδελφός, τοῦ ὁποίου τὴν ἱερωσύνη καὶ ἀσφαλῶς σέβομαι, ποὺ μὲ πολλὴ ἀγάπη καὶ πόνο καρδιᾶς, σᾶς γράφω.

Ἔχετε λάβει πολλὲς ἐπιστολές (δημοσιευμένες καὶ μή), τόσες, ποὺ πιστεύω πὼς ὁ κάλαθος τῶν ἀχρήστων τοῦ γραφείου σας δὲν χωράει πλέον ἄλλες. Δὲν φαίνεται νὰ σᾶς ἔχει συγκινήσει καμμία ἐπιστολή, κανένα ἄρθρο ἐφημερίδος, καμμία ἐπίσκεψη ἐκ τῶν συνειδητῶν χριστιανῶν.

Ἀδελφὲ ἐν Χριστῷ, Γρηγόριε,

Μὲ ὅσα στὴ συνέχεια θὰ σᾶς γράψω, θέλω νὰ σᾶς προβληματίσω, χωρὶς νὰ εἶμαι αἰσιόδοξος ὅτι θὰ τὰ καταφέρω. Τὴν βούληση τοῦ πιστοῦ λαοῦ – τοῦ κατὰ τὰ ἄλλα «ποιμνίου σας»- δέν τήν ὑπολογίζετε, προκλητικὰ τὴν περιφρονεῖτε.

Σημεῖα τῶν καιρῶν ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΟΔΟΜΩΝ;

Σημεῖα τῶν καιρῶν ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΣΟΔΟΜΩΝ;

Τοῦ μακαριστοῦ Ἐπισκόπου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτου

(Τὸ κείμενο ποὺ ἀκολουθεῖ ἐγράφη ἀπὸ τὸν ἀείμνηστο ἐπίσκοπο Φλωρίνης Αὐγου­στῖνο τὸ 1982, ὅταν ἐπρόκειτο νὰ ψηφισθῇ τὸ συναινετικὸ διαζύγιο, νὰ ἐπανέλθῃ τὸ αὐτόματο διαζύγιο κ.ἄ.. Ἀναδημοσιεύεται σὲ ἐλαφρὰ ἁπλοποιημένη γλῶσσα, γιατὶ ἔχει πάλι ἐπικαιρότητα).

«Ἔστω ἡμῶν ἡ ἰσχὺς νόμος τῆς δικαιοσύνης» (Σ. Σολ. 2,11)

Ἡ πολυνομία καταντᾶ ἀνομία

Νόμοι, ἀγαπητοί μας, ἀνα­γνῶσται, νόμοι ἐπὶ νόμων. Ὀργανισμὸς νομοθετικῆς παραγωγῆς. Ἡ Βουλὴ τῶν Ἑλλήνων, σὰν ἄλλος φοῦρνος τοῦ Ναστραδὶν Χότζα, ἐπὶ αἰῶνα καὶ πλέον παράγει συνεχῶς νόμους. Μὲ τοὺς νόμους αὐτοὺς οἱ γεννήτορές των καυχῶνται, ὅτι θὰ διορθώσουν τὰ κακῶς κείμενα στὴν κοινωνία. Ἀλλ᾽ αὐτά, ἀντὶ νὰ διορθωθοῦν, χειροτερεύουν. Ἡ κατάστασι μοιάζει μὲ κουβάρι, ποὺ ματαίως προσπαθοῦν νὰ ξεμπλέξουν ἀδέξια χέρια μικροῦ παιδιοῦ. Νομοθετικὸ χάος! Θέσεις καὶ ἀντιθέσεις, καταφάσεις καὶ ἀντιφάσεις, ναὶ καὶ ὄχι, ἰδοὺ τί παρατηρεῖται ἀπὸ εἰδήμονες στὴν κειμένη κρατικὴ νομοθεσία. Πληθώρα νόμων. Λέγεται ὅτι τὸ σύνολο τῶν νόμων, οἱ ὁποῖοι ἔχουν ἐκδοθῆ ἀπὸ τὶς διάφρες κυβερνήσεις ποὺ ἐκυβέρνησαν τὸ ταλαίπωρο τοῦτο ἔθνος, ὑπολογίζεται σὲ τριάντα χιλιάδες (30.000) καὶ ἄνω. Φρίκη! Καὶ ἐνῷ μὲ στόμφο διακηρύττεται ὅτι ἄγνοια νόμου δὲν ἐπιτρέπεται, ἐν τούτοις εἶνε γεγονός, ὅτι οὔτε αὐτοὶ οἱ διαπρεπέστεροι τῶν δικηγόρων καὶ δικαστῶν γνωρίζουν ὅλους τοὺς νόμους. Ἔτσι ἡ πολυνομία καταντᾷ ἀνομία. Ὑπάρχουν πολλοὶ νόμοι ποὺ ἡ προέλευσί τους εἶναι σκοτεινή. Ψηφίστηκαν ἐσπευσμένα καὶ ἐν καιρῷ νυκτὸς ἀπὸ νυσταλέους βουλευτὰς πρὸς ἐξυπηρέτησιν ἀνόμων συμφερόντων ὡρισμένων ἀτόμων ἢ καὶ ἑνὸς μόνο ἀτόμου. Ἤ μήπως δὲν λέγεται ὅτι ὁ ἐπὶ τῆς προηγουμένης κυβερνήσεως ψηφισθεὶς νόμος περὶ αὐτομάτου διαζυγίου τεχνουργήθηκε πρὸς ἐξυπηρέτησιν ἰσχυρῶν ἢ κάποιου ἰσχυροῦ προσώπου; Δυστυχῶς βρισκόμαστε ἐμπρὸς σὲ ἐκφυλισμὸ τῆς κρατικῆς νομοθεσίας. Μόνο οἱ φωτογραφίες τους λείπουν.

Συνείδησις, ὁ ἄγραφος νόμος

Καὶ ἤδη ἐπίκειται ἡ ψήφισις νέου νόμου περὶ συναινετικοῦ διαζυγίου, ἐπαναφορᾶς τοῦ αὐτομάτου καὶ κάποιων ἄλλων παρομοίων θεμάτων. Ἐξ ἀφορμῆς τῆς ψηφίσεως τοῦ νόμου αὐτοῦ θὰ διατυπώσουμε ὡρισμένες κρίσεις, τὶς ὁποῖες καὶ ἄλλοτε ἔχουμε ἀναφέρει, ὅσον ἀφορᾶ τὸ κῦρος καὶ τὴν ἀξία τῆς κρατικῆς νομοθεσίας γενικά.

Ἐρωτοῦμε λοιπόν: Εἶνε ἀπεριόριστη ἡ ἐξουσία τοῦ κράτους στὸ νὰ νομοθετῇ; Δὲν ὑπάρχει κάποιο ἀνώτερο κριτήριο ἐπὶ τῇ βάσει τοῦ ὁποίου ἕνας κρατικὸς νόμος νὰ κρίνεται ὡς ἀκατάλληλος καὶ ἀσύμφορος; Στὸ ἐρώτημα αὐτὸ θὰ ἀπαντήσουμε συντόμως.

Γεωργία: Προτείνεται ἀπαγόρευση τῆς ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδας καὶ τῶν ὁμοφυλοφυλικῶν "γάμων"


Το Γεωργιανό κοινοβούλιο θα εξετάσει μια δέσμη νομοσχεδίων που περιλαμβάνει απαγορεύσεις για γάμους ομοφυλόφιλων, χειρουργικές επεμβάσεις αλλαγής φύλου και ΛΟΑΤΚΙ προπαγάνδα. Πρόσφατα, ψηφίστηκε νόμος για ξένους πράκτορες, όπως αναφέρει ο ρωσικός ειδησεογραφικός ιστότοπος RBK , επικαλούμενος τη Georgia Online .

Στις 4 Ιουνίου, μια δέσμη νομοσχεδίων με τίτλο «Για την προστασία των οικογενειακών αξιών και των ανηλίκων» θα εισαχθεί στο γεωργιανό κοινοβούλιο, δήλωσε ο Σάλβα Παπουασβίλι, ο πρόεδρος του νομοθετικού σώματος. Το πακέτο περιλαμβάνει το κύριο νομοσχέδιο και 18 σχετικές τροποποιήσεις στους υφιστάμενους γεωργιανούς νόμους, συμπεριλαμβανομένων εκείνων για την εργασία και την εκπαίδευση, διευκρίνισε ο Παπουασβίλι.

Σύμφωνα με τη Georgia Online, αυτή η πρωτοβουλία προτείνει επίσης:

-Απαγόρευση καταχώρισης γάμων ομοφυλοφίλων.

-Απαγόρευση της υιοθεσίας παιδιών από άτομα που έχουν αλλάξει φύλο ή έχουν μη παραδοσιακό προσανατολισμό.

-Απαγόρευση αναγραφής στα έγγραφα διαφορετικού φύλου από το βιολογικό.

-Απαγόρευση χειρουργικών επεμβάσεων αλλαγής φύλου και άλλων συναφών ιατρικών διαδικασιών.

-Απαγόρευση της «προπαγάνδας ΛΟΑΤΚΙ» σε εκπαιδευτικά ιδρύματα, διαφημίσεις και μέσα ενημέρωσης.

Ἅγιος Ἀναστάσιος Γόρδιος: "Καί ὁ πάπας εἶναι ὅλως διόλου ἡ ἀφορμή ὁποῦ ἐπαραδόθημεν εἰς τούς μωαμεθίτας..."

Καί ὁ πάπας εἶναι ὅλως διόλου ἡ ἀφορμή ὁποῦ ἐπαραδόθημεν εἰς τούς μωαμεθίτας. Διατί δέν ἠγάπησε νά εἶναι πάπας καί πατριάρχης μόνον τῆς Ῥώμης καί ὅλης τῆς Δύσεως, ἀλλά ἠθέλησε νά ὑποτάξῃ ὅλους τούς πατριάρχας καί ὅλους τούς βασιλεῖς ἀποκάτω εἰς τά ποδάρια του.
Καί μήν ἠμπορῶντας νά τό κατορθώσῃ, ἔγινε προδότης καί ἀποστάτης καί ἄλλος Ἀντίχριστος καί διώκτης τῆς Ἐκκλησίας καί τῶν ὀρθοδόξων χριστιανῶν φοβερώτατος· δεύτερος ἀπό τόν Μωάμεθ εἰς τήν ἀξίαν, ἀλλά πρῶτος εἰς τήν κακίαν καί εἰς τήν πρός τούς ὀρθοδόξους μανίαν καί ἔχθραν.

18 Ἰουνίου. Λεοντίου μάρτυρος. Ὑπατίου, Θεοδούλου, Αἰθερίου τῶν μαρτύρων (†70), Λεοντίου ὁσίου τοῦ Ἀργείου. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρίτης ζ΄ ἑβδ. Πράξεων (Πρξ. κα΄ 26-32).

Πραξ. 21 ,26      τότε ὁ Παῦλος παραλαβὼν τοὺς ἄνδρας τῇ ἐχομένῃ ἡμέρᾳ σὺν αὐτοῖς ἁγνισθεὶς εἰσῄει εἰς τὸ ἱερόν, διαγγέλλων τὴν ἐκπλήρωσιν τῶν ἡμερῶν τοῦ ἁγνισμοῦ, ἕως οὗ προσηνέχθη ὑπὲρ ἑνὸς ἑκάστου αὐτῶν ἡ προσφορά.

Πραξ. 21,26             Τοτε ο Παύλος επήρε την επομένην ημέραν τους τέσσαρας άνδρας, υπεβλήθη στους αγνισμούς, που ώριζε ο νόμος, εισήλθε στο ιερόν και ανήγγειλε εις όλους ότι συνεπληρώθησαν αι ημέραι του αγνισμού, έως ότου προσεφέρθη δι' ένα έκαστον από αυτούς η καθιερωμένη θυσία.