Σελίδες

Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010

ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΩΝ ΤΡΙΩΝ ΜΑΓΩΝ: Ανεκτίμητο κειμήλιο της Ιεράς Μονής Αγίου Παύλου

«Και ελθόντες εις τον οικίαν είδον το παιδίον μετά Μαρίας της μητρός αυτού, και πεσόντες προσεκύνησαν αύτω και ανοίξαντες τους θησαυρούς αυτών προσήνεγκαν αύτω δώρα, χρυσόν και λίβανον και σμύρναν»
(Ματθ. β' 11).

Μεταξύ των ποικίλων θησαυρών και πολυτίμων κειμηλίων πού με πολλή ευλάβεια φυλάσσονται στην Ιερά Μονή του Αγίου Παύλου στο Αγιον Όρος, χωρίς αμφιβολία την πρώτη θέση καταλαμβάνουν τα Τίμια Δώρα πού προσέφεραν οι τρεις εξ Ανατολών Μάγοι στον ως Βρέφος ένανθρωπήσαντα Κύριο. Τα Δώρα αυτά ως γνωστόν είναι χρυσός, λίβανος και σμύρνα. Ό χρυσός βρίσκεται υπό την μορφή εικοσιοκτώ επιμελώς σκαλισμένων επιπέδων πλακιδίων, ποικίλων σχημάτων (παραλληλογράμμων, τραπεζοειδών, πολυγώνων κτλ.) και διαστάσεων περίπου 5 εκ. χ 7 εκ. Κάθε πλακίδιο έχει διαφορετικό σχέδιο πολύπλοκης καλλιτεχνικής μικροεπεξεργασίας. Ό λίβανος1 και ή σμύρνα2 διατηρούνται ως μείγμα υπό την μορφή εξήντα δύο περίπου σφαιρικών χανδρών μεγέθους μικρής ελιάς. 
Επειδή κυρίως ή πνευματική αλλά και ή υλική, ιστορική και αρχαιολογική αξία των Τιμίων Δώρων είναι ανυπολόγιστη, φυλάσσονται με ιδιαίτερη επιμέλεια στο θησαυροφυλάκιο της Ιεράς Μονής Αγίου Παύλου. Για λόγους ασφαλείας είναι κατανεμημένα σε διάφορες λειψανοθήκες, μόνο μέρος δε αυτών εκτίθεται εις προσκύνησιν των επισκεπτών της Ιεράς Μονής ή μεταφέρεται προς αγιασμό εκτός Αγίου Όρους στις κατά τόπους Ιερές Μητροπόλεις.

Τό κρίσιμο πλῆθος τῶν 333! Κυκλοφορεῖ σχέδιο ἐωσφορικῆς - ἀποκρυφυστικῆς «ἀφύπνισης» τῶν Ἑλλήνων!


Προσοχή Ὀρθόδοξοι Ἕλληνες Χριστιανοί!
Ἐν καιρῶ κρίσεως στή χώρα μας, ἔχει ἀρχίσει νά κυκλοφορεῖ διαδικτυακά ἕνα ἐωσφορικό - νεοεποχίτικο σχέδιο, γιά δῆθεν «ἀφύπνιση καί ἐξυγείανση τῆς Ἑλλάδας»! Γιά δῆθεν «ἔξοδο ἀπό τήν κρίση»!
-Πῶς ὅμως; 
-Ἐωσφορικά…

Ἡ Νέα Ἐποχή πάλι ΚΤΥΠΑ ΥΠΟΥΛΑ. Πρῶτα κατασκευάζει ψεύτικες κρίσεις κι ἔπειτα ἐμφανίζεται μέ σκοταδιστικές-ἀποκρυφιστικές μεθόδους, γιά νά μᾶς ἀπαλλάξει δῆθεν ἀπό αὐτές καί νά μᾶς παραδόσει στόν ἀρχηγό της Ἐωσφόρο. Αὐτό ἐξάλλου ἀποτελεῖ καί τόν τελικό στόχο της. Ἄς μήν πέσουμε στήν παγίδα πού μᾶς στήνει, ἐκμεταλλευόμενη τίς τυχόν δυσκολίες μας προσωπικά καί σάν ἔθνος!

Εὐχαριστοῦμε λοιπόν, δέν θά πάρουμε. Ἔχουμε Σωτήρα! Τόν Ἐνανθρωπήσαντα Κύριο ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστό. Αὐτός θά μᾶς τραβήξει μέ τέλειο καί ἀσφαλή τρόπο, μέσα  ἀπό κάθε κρίση! 
Πλούσιοι ἐπτώχευσαν καί ἐπείνασαν, οἱ δέ ἐκζητοῦντες τόν Κύριον οὐκ ἐλαττωθήσονται παντός ἀγαθοῦ!
ΔΙΑΒΑΣΤΕ:

Ο αποκρυφισμός και οι παγίδες που έχουν στήσει τα νεοεποχίτικα ιστολόγια (blogs) και forums στην Ελλάδα.

Πόλεμο κατά της Εκκλησίας ετοιμάζουν, με άνωθεν εντολή, τα ΜΜΕ! Στόχος 15 Mητροπολίτες!

Όπως μας λέγει ο Απόστολος Παύλος στην Β’ Επιστολή του προς Θεσσαλονικείς Κεφ. Β’ και στίχος 9-10, η παρουσία του αντιχρίστου θα γίνει «εν πάσι δυνάμει και σημείοις και τέρασι ψεύδους και εν πάσι απάτη…». Με λίγα λόγια ο αντίχριστος για να επιβληθεί στο λαό, τα όργανά του και οι δυνάμεις που θα τον στηρίζουν προ και μετά την εμφάνισή του, θα εξαπατούν το λαό ακόμη δε και τους εκλεκτούς με τερατουργήματα ψεύδους και με κάθε απάτη.

Ο Απόστολος Παύλος μας προτρέπει να έχουμε τεταμένη την προσοχή μας διότι ως λέγει, θα προσπαθούν συνεχώς να μας εξαπατούν. Κι ενώ ξεκάθαρα ο νυν Πρωθυπουργός Γεώργιος Παπανδρέου από το βήμα της Έκθεσης Θεσσαλονίκης το 2010, δήλωσε ότι θα υπάρξει ηλεκτρονική διακυβέρνηση και ότι θα κυκλοφορήσει η Κάρτα του Πολίτη που θα περιλαμβάνει το Α.Φ.Μ., το ΑΜΚΑ, την ταυτότητα, το δημοτολόγιο κτλ., αντιθέτως το αρμόδιο Υπουργείο της Κυβέρνησης διαψεύδει ενώπιον της Ιεράς Συνόδου τον Πρωθυπουργό της χώρας δηλώνοντας ότι «συμφωνούν με τις παρατηρήσεις των Μελών των αρμοδίων Επιτροπών της Εκκλησίας και θα τις λάβουν υπ' όψιν τους». (Ανακοινωθέν Ιεράς Συνόδου 17 Νοεμβρίου 2010).

Χριστούγεννα: Ἡ νίκη κατά τῆς φιλαργυρίας (Ἁγίου Νικοδήμου, Συμβουλευτικόν Ἐγχειρίδιο+Σχόλια)

Ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, Εἰς τήν Γέννησιν τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ
1. Γράφει ὁ ἅγιος Νικόδημος:«Σκέψου, γαπητέ μου, τι πως εναι συναρμολογημένος π' λα τ κτίσματα ατς  ὁ ασθητς πέραντος κόσμος, τσι κόμη εναι καμωμένος νας λλος κόσμος νοητς πού ποτελεται π μαρτωλούς, το ποίου τ στοιχεα εναι ο τρες διεστραμμένοι ρωτες, πού ναφέρει  ὁ Θεολόγος ωάννης: δηλ.
α)  ὁ ρωτας τν δονν,
β)  ὁ ρωτας το πλούτου κα
γ)  ὁ ρωτας τς δόξας·
ν ν τ κόσμ πιθυμία τς σαρκς κα πιθυμία τν φθαλμν κα λαζονεία το βίου" (Α΄ Ἰω. 2, 16)».
Σχόλιο-Δίδαγμα: Τά τρία κυρίαρχα πάθη πού κυβερνοῦν τούς ἀνθρώπους τοῦ κόσμου εἶναι αὐτά πού βδελύσσεται ὁ Θεός. Ὅποιος τά ἔχει, αὐτός εἶναι φίλος τοῦ κόσμου. Αὐτός «ἀγαπᾶται» ἀπό τούς ὁμοίους του κοσμικούς ἀνθρώπους μέ μία ἀγάπη ψεύτικη καί ἰδιοτελῆ. «Ἀγαπᾶται» γιά ὅσο χρόνο τούς ἐξυπηρετεῖ στά δικά τους ἀντίστοιχα πάθη τῆς φιληδονίας, φιλαργυρίας καί φιλοδοξίας. Ἐάν ὅμως συγκρουσθοῦν τά συμφέροντά τους, τότε οἱ πρώην κοσμικοί φίλοι του γίνονται οἱ χειρότεροι ἐχθροί του.

Ὅτι καί ὅλοι οἱ Ἅγιοι συλλαμβάνουν μέσα τους τόν Λόγο τοῦ Θεοῦ παρόμοια μέ τήν Θεοτόκο καί Τόν γεννοῦν καί γεννιῶνται ἀπό Αὐτόν· καί πῶς χρηματίζουν υἱοί καί ἀδελφοί καί μητέρες Του (Ἁγίου Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου) (mp3+κείμενο).

Π. Σάββας 2010-12-16_ΠΩΣ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΔΕΡΦΟΣ ΚΑΙ ΜΗΤΕΡΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 16-12-10 (Σύναξη Kυκλαρχισσν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)


 Παραθέτουμε καί τό κείμενο τοῦ Ἁγίου Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου πού ἀναλύεται στήν ὁμιλία:
-->

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΝΑΞΕΙΣ
ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΠΑΤΕΡΙΚΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΕΤΟΣ 2010-2011


Ὅτι καί ὅλοι οἱ Ἅγιοι συλλαμβάνουν μέσα τους τόν Λόγο τοῦ Θεοῦ παρόμοια μέ τήν Θεοτόκο καί Τόν γεννοῦν καί γεννιῶνται ἀπό Αὐτόν·  καί πῶς  χρηματίζουν υἱοί καί ἀδελφοί καί μητέρες Του[1].
Ὁ Υἱὸς τοῦ Θεοῦ καὶ Θεός, ἀφοῦ εἰσῆλθε στὰ σπλάχνα τῆς Παναγίας Παρθένου καὶ ἔλαβε σάρκα ἀπ᾿ Αὐτήν, γεννήθηκε, ὅπως εἴπαμε, τέλειος ἄνθρωπος καὶ τέλειος Θεὸς ἀσυγχύτως. Τί σημαντικότερο ἔγινε ποτὲ γιά μᾶς; Ὅλοι μας πιστεύουμε σ᾿ Αὐτὸν τὸν Υἱὸ τοῦ Θεοῦ καὶ Υἱὸ τῆς ἀειπαρθένου καὶ Θεοτόκου Μαρίας καὶ γι᾿ αὐτὸ δεχόμαστε τὸν περὶ Αὐτοῦ λόγο μὲ ἐμπιστοσύνη. Ἂν Τὸν ὁμολογοῦμε λοιπὸν καὶ μετανοοῦμε ἀπὸ τὰ βάθη τῆς ψυχῆς μας γιὰ τὶς προηγούμενες ἁμαρτίες μας, τότε ὁ λόγος τῆς εὐσεβείας, τὸν ὁποῖο δεχόμαστε, γεννιέται μέσα μας σὰν σπόρος, ὅπως ἀκριβῶς ὁ Λόγος τοῦ Πατρὸς εἰσῆλθε στὴν γαστέρα τῆς Παρθένου. Θαύμασε τὸ μέγα τοῦτο καὶ ἐκπληκτικὸ μυστήριο καὶ δέξου το μὲ κάθε πληροφορία καὶ πίστη.
Συλλαμβάνουμε λοιπὸν αὐτὸν τὸν Λόγο ὄχι σωματικά, ὅπως τὸν συνέλαβε ἡ Παρθένος καὶ Θεοτόκος, ἀλλὰ πνευματικὰ μὲν, πραγματικὰ ὅμως. Καὶ ἔχουμε μέσα στὶς καρδιές μας Αὐτὸν τὸν Ἴδιο ποὺ συνέλαβε καὶ ἡ Ἁγνὴ Παρθένος, ὅπως λέει ὁ θεῖος Παῦλος: «Ὁ Θεὸς ποὺ εἶπε νὰ λάμψει φῶς μέσα στὶς καρδιές μας πρὸς φωτισμὸν τῆς γνώσεως τοῦ Υἱοῦ Του» (Β' Κορινθίους 4:6), σὰν νὰ λέει: Αὐτὸς ὅλος γεννήθηκε ἀληθινὰ μέσα μας. Καὶ ὅτι εἶναι ἔτσι τὸ φανερώνει μὲ ὅσα παραθέτει στὴν συνέχεια: «Ἔχουμε δὲ τὸν θησαυρὸν αὐτὸν μέσα σὲ πήλινα σκεύη» (Β´ Κορινθίους 4:6), ὀνομάζοντας θησαυρὸ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα. Καὶ σὲ ἄλλο σημεῖο ὀνομάζει τὸ Πνεῦμα Κύριο: «Γιατὶ τὸ Πνεῦμα» λέει «εἶναι ὁ Κύριος» (Β´ Κορινθίους 4:6), ὥστε ὅπου ἀκοῦς Υἱὸν Θεοῦ νὰ ἐννοεῖς μαζὶ καὶ τὸ Πνεῦμα καὶ ἂν πάλι ἀκούσεις γιὰ τὸ Ἅγιο Πνεῦμα νὰ ἐννοεῖς μαζὶ μὲ Αὐτὸ καὶ τὸν Πατέρα, ἐπειδὴ καὶ γι᾿ Αὐτὸν λέει: «Πνεῦμα ὁ Θεός» (κατὰ Ἰωάννη 4:24), διδάσκοντάς σε παντοῦ τὸ ἀχώριστο καὶ ὁμοούσιο τῆς Ἁγίας Τριάδος, ὅτι δηλαδὴ ὅπου εἶναι ὁ Υἱὸς ἐκεῖ εἶναι καὶ ὁ Πατήρ, καὶ ὅπου ὁ Πατὴρ ἐκεῖ καὶ τὸ Πνεῦμα, καὶ ὅπου τὸ Ἅγιο Πνεῦμα ἐκεῖ ὅλη ἡ τρισυπόστατη Θεότητα, ὁ ἕνας Θεὸς καὶ Πατὴρ μαζὶ μὲ τὸν Υἱὸ καὶ τὸ Πνεῦμα τοὺς Ὁμοουσίους, «Αὐτὸς ποὺ εἶναι εὐλογητὸς στοὺς αἰῶνες, ἀμήν» (Ρωμαίους 1:25).

24 Δεκεμβρίου Συναξαριστής. Ευγενίας οσιομάρτυρος, Βασίλας μάρτυρος, Φιλίππου, Πρώτα και Υακίνθου, Νικολάου Οσίου, Αχαϊκού, Αντιόχου Οσίου, Βιτιμίωνος Οσίου, Αφροδισίου Οσίου, Σοσσίου και Θεοκλείου, Καστούλου, Αχμέδ, Αγαπίου Οσίου.

Η Αγία Ευγενία η Οσιοπαρθενομάρτυς (Εορτή Ευγενία)
Έζησε στο δεύτερο μισό του 3ου αιώνα μ.Χ. Καταγόταν από τη Ρώμη και οι γονείς της ονομάζονταν Φίλιππος και Κλαυδία. Επίσης, είχε και δύο άλλα αδέλφια, τον Αβίτα και το Σέργιο. Ο πατέρας της διορίστηκε έπαρχος στην Αλεξάνδρεια και πήγε εκεί με όλη του την οικογένεια. Εκεί η Ευγενία σπούδασε κατά τον καλύτερο δυνατό τρόπο και έμαθε άριστα την ελληνική και ρωμαϊκή φιλολογία. Όταν τελείωσε τις σπουδές της, ψάχνοντας για περισσότερη γνώση πήρε στα χέρια της από μια χριστιανή κόρη τις επιστολές του Αποστόλου Παύλου. Όταν τις διάβασε, εντυπωσιάσθηκε πολύ. Εκεί μέσα δεν υπήρχαν θεωρίες και φιλοσοφικές δοξασίες. Οι γραμμές τους ενέπνεαν ζωή και ελπίδα. Εκείνη την περίοδο, οι γονείς της ήθελαν να τη δώσουν σύζυγο σε κάποιο Ρωμαίο αξιωματούχο, τον Ακυλίνα. Τότε η Ευγενία, αρνούμενη να δεχθεί αυτή την πρόταση των γονέων της, κάποια νύχτα ντύθηκε ανδρικά και έφυγε σε άλλη πόλη. Εκεί κατηχήθηκε, βαπτίσθηκε χριστιανή και έλαβε συγχρόνως το μοναχικό σχήμα. Μετά από χρόνια, επέστρεψε στο σπίτι της και η αναγνώριση από τους γονείς της έγινε μέσα σε δάκρυα και ανέκφραστη χαρά. 

Περί σαρκώσεως τοῦ Λόγου, Ἁγίου Συμεών τοῦ Νέου Θεολόγου (mp3+κείμενο).

Π. Σάββας 2010-12-09_ΠΕΡΙ ΤΗΣ ΣΑΡΚΩΣΕΩΣ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΠΟΙΟ ΤΡΟΠΟ ΣΑΡΚΩΘΗΚΕ ΓΙΑ ΜΑΣ_ΑΓ. ΣΥΜΕΩΝ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 09-12-10 (Σύναξη Kυκλαρχισσῶν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, ‘Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία)

Ο ΘΕΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΑΝΘΡΩΠΟ ΘΕΟ


Περί τῆς Σαρκώσεως τοῦ Λόγου καί κατά ποῖον τρόπο σαρκώθηκε γιά μᾶς[1].
Γιὰ νὰ προσεγγίσουμε τὴν σάρκωση τοῦ Λόγου καὶ τὴν ἀπόῤῥητη γέννησή Του ἀπὸ τὴν ἀειπάρθενο Μαρία καὶ νὰ κατανοήσουμε καλὰ τὸ μυστήριο τῆς οἰκονομίας γιὰ τὴν σωτηρία τοῦ γένους μας τὸ κρυμμένο πρὸ τῶν αἰώνων (Ἐφεσίους 3:9), θὰ μᾶς βοηθήσει ἡ ἑξῆς γνωστὴ εἰκόνα:
Κατὰ τὴν δημιουργία τῆς προμήτορος Εὔας ὁ Θεὸς πῆρε τὴν ἔμψυχη πλευρὰ τοῦ Ἀδὰμ καὶ τὴν ὁλοκλήρωσε σὲ γυναῖκα. Γι᾿ αὐτὸ δὲν ἐμφύσησε σ᾿ αὐτὴν πνοὴ ζωῆς καθὼς καὶ στὸν Ἀδάμ, ἀλλὰ τὸ μέρος ποὺ ἔλαβε ἀπὸ τὴν σάρκα του τὸ τελειοποίησε σὲ ὁλόκληρο σῶμα γυναικός·  τὴν δὲ ἀπαρχὴ τοῦ πνεύματος ποὺ ἔλαβε μαζὶ μὲ τὴν ἔμψυχη σάρκα τὴν τελειοποίησε σὲ ψυχὴ ζωντανὴ δημιουργώντας μὲ τὰ δυὸ μαζὶ ἕναν ἄλλον ἄνθρωπο.