Σελίδες

Τρίτη 15 Νοεμβρίου 2011

Ο Άδης είναι πράγματι κάτω από την Γη;


undefined
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΡΘΡΟ
[...] Εμείς οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί θα πρέπει να βρίσκουμε απάντηση στα ερωτήματά μας μέσα από την ερμηνεία των αγίων μας και όχι μέσα από αυθαίρετες πολλές φορές ερμηνείες των διαφόρων κοινών θνητών, που έχουν επηρεασθεί από αρχαιοελληνικές η εβραϊκές αντιλήψεις οι οποίες ίσχυαν πριν την ενανθρώπηση του Υιού και Λόγου του Θεού.
Οι αρχαίοι Έλληνες όντως παρίσταναν τον άδη ως έναν υποχθόνιο, ανήλιο και απομονωμένο τόπο, που δεν έφθαναν μάλιστα εκεί ούτε οι προσευχές των ζώντων. Ο Τάρταρος για τους ασεβείς, τα Ηλύσια πεδία για τους μακαρίους και ήρωες.

Για τους Εβραίους ο άδης αποτελούσε το κοινό κατοικητήριο των νεκρών, που διακρινόταν σε δύο μέρη, τον Παράδεισο για τους αγαθούς και την κόλαση για τους κακούς.
Στην Καινή Διαθήκη όμως, με την κάθοδο του Χριστού στον άδη συνετρίβη η ισχύς του θανάτου και διαλύθηκε το σκοτάδι του. «θανάτου εορτάζομεν νέκρωσιν, άδου την καθαίρεσιν, άλλης βιοτής της αιωνίου απαρχήν» (κανών Κυριακής του Πάσχα, ωδή ζ΄).
Για τους χριστιανούς επομένως, ο άδης είναι η στέρηση της θέας και της αγάπης του Θεού , η αιώνια τιμωρία, η συναίσθηση της δικαίας οργής του Θεού , τα διάφορα παθήματα του σώματος και της ψυχής, κατ’ανάλογο βαθμό προς την ευθύνη του αμαρτήσαντος.(Λουκ.ιβ΄, 47-48 ).
Καλείται δε ο άδης και «Σκότος το εξώτερον»(Ματθ. η΄,12), «Κάμινος πυρός»(Ματθ. ιγ΄,42), «πυρ αιώνιον»(Ματθ. κε΄,41)
Έτσι λοιπόν και ο άγ. Νικόδημος ο αγιορείτης ερμηνεύοντας το «ερρύσω την ψυχήν μου εξ Άδου κατωτάτου» (Ψαλμ. πε΄(85),13) του προφητάνακτος Δαυΐδ, λέει ότι ο άδης έχει τη σημασία της αμαρτίας ή του πνευματικού θανάτου ή του θανατηφόρου κινδύνου που προξενείται στον άνθρωπο από ορατούς η αοράτους δαίμονες.
Ο άγ. Κύριλλος Αλεξανδρείας ερμηνεύοντας το Ησ.ιδ΄(14), 15 «νυν δε εις άδην καταβήση και εις τα θεμέλια της γης» λέει ότι ο άδης ενομίζετο υπό την γην, αφού ο Θεός ήταν υπεράνω της γης, στον ουρανό. Ο παρατατικός δηλώνει ότι τότε, πριν την σάρκωση του Υιού του Θεού, είχαν αυτήν την αντίληψη. Όχι τώρα όμως που ήδη έχει έρθει ο Χριστός!
Ο άγ. Γρηγόριος Νύσσης λέει ότι ο άδης είναι «κατάστασις ζωής αειδής και ασώματος», δηλ. πνευματική κατάσταση, άμορφος, αφανής, αόρατος, ασαφής, αγνώριστος, άδηλος.
Επίσης, ο άγ.Ιωάννης ο Χρυσόστομος λέει να μη μας ενδιαφέρει που είναι ο τόπος της κολάσεως αλλά το πως θα την αποφύγουμε.
Πηγές:
  • αγ. Νικοδήμου του αγιορείτου «Ερμηνεία εις τους Ψαλμούς»
  • Γ. Κωνσταντίνου «Λεξικόν των Αγίων Γραφών»,
  • Ν. Βασιλειάδη «Το μυστήριον του θανάτου»,
  • Αρχ/του Ιωήλ Γιαννακοπούλου, ερμηνευτικά σχόλια σε όλη την Παλαιά Διαθήκη.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΡΘΡΟ

http://www.orthros.eu/index.php?option=com_content&view=article&id=321%3A2011-11-08-07-18-39&catid=50%3A2011-04-05-10-54-49&Itemid=160&lang=el
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ:
http://www.egolpion.com/kolasi_tropos.el.aspx
http://www.egolpion.com/heaven_hell.el.aspx
 http://egolpio.wordpress.com/2011/11/10/hell-in-earth/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου