Σελίδες

Δευτέρα 9 Ιουλίου 2012

Γάμος καὶ οἰκογένεια.Ποιὰ εἶναι ἡ ἔννοια τοῦ μυστηρίου τοῦ γάμου;



1. Ποιὰ εναι ννοια το μυστηρίου το γάμου;
«Τὸ μυστήριον τοτο μέγα στι, γ δ λέγω ες Χριστν κα ες τν κκλησίαν» (φ. 5,32).
Στ φράση ατπ. Παλος παραλληλίζει τ σχέση νδρα-γυναίκας, ποπάρχει στ γάμο, μ τ σχέση Χριστο-κκλησίας. πως Κύριός μας -ς κεφαλή-, νωσε τν αυτό Του μὲ τν κκλησία καποτελον να σμα -ν κα τελευταία ποτελεται π πολλ μέλη-, τσι κα στ γάμο νόμιμη νωση τν δύο μερν -νδρα κα γυναίκας-, ποτελενα· μία φύση πως κατασκευάσθηκε π τν ρχ τς δημιουργίας.

νθρωπος δημιουργήθηκε «καθ’ ὁμοίωσιν» τς γίας Τριάδας. Θες -ν κα εναι νας στ φύση οσία-, εναι κα τριάδα προσώπων ποστάσεων. Μεταξ τν προσώπων πάρχει γαπητικ κοινωνία. διος Θες μετ τ δημιουργία τονθρώπου μολογε «τι ο καλν εναι τν νθρωπον μόνον» (Γεν. 2,18).π τν πλευρ το σώματος παίρνει μέρος Θες μοούσιο καμοφυς κα κατασκευάζει ατ πολειπε. Μέσα στ σχέδιο τς δημιουργίας τ πλθος θντικαθιστοσε τ μονάδα. νθρώπινη φύση θ γινόταν «μυριυπόστατος», δηλαδ μ πολλὲς ποστάσεις πρόσωπα.
πως λέξη «κκλησία» εναι σνικριθμ καμως περιλαμβάνει πλθος μελν, τσι κα λέξη «νθρωπος» -ν κα εναι σνικριθμό-, περιέχει τ στοιχεο τς κοινωνίας τν περισσοτέρων. Χριστς -ς κεφαλή-, εναι νωμένος μὲ τ σμα τς κκλησίας καποτελον να. νδρας, ς κεφαλ τς γυναίκας εναι νωμένος σνα σμα μ ατήν, κα «ρα οκέτι εσ δύο» λλ «σονται ο δύο ες σάρκα μίαν» (Ματθ. 19,5-6). Στν νότητα ατή, πο δν εναι φυσική, κρύβεται τ μυστήριο.
συνεχίζεται…
πηγή: Γέροντος Ἰωσφ Βατοπαιδινο, «Συζητήσεις στν θωνα», Ψυχωφελ Βατοπαιδιν 13, σ. 141-164
http://www.pemptousia.gr/2011/06/%CE%B3%CE%AC%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου