Σελίδες

Παρασκευή 13 Ιουλίου 2012

Γάμος καὶ οἰκογένεια.«Ὁ ἀνὴρ ἔστι κεφαλὴ τῆς γυναικός», ἀναφέρει ὁ Ἀπ. Παῦλος. Ποιὸ νόημα ἔχει ἡ φράση;

 

3. «Ὁ νρ στι κεφαλ τς γυναικός», ναφέρει π. Παλος. Ποι νόημα χει φράση;
σότητα κα σοτιμία το νδρα κα τς γυναίκας μέσα στ γάμο εναι πόλυτη. Μπροστὰ στὸν Θε λοι ο νθρωποι εναι σοι. «Οκ νι ουδαος οδ λλην, οκ νι δολος οδ λεύθερος, οκ νι ρσεν κα θλυ· πάντες γρ μες ες στε ν Χριστ ησο» (Γαλ. 3,28). νδρας κα γυναίκα χουν τν δια νθρώπινη φύση. Τ διαφορετικ πάρχει «κατὰ τν το σώματος διότητα».
Κοιτάξτε τί προφητεύει, ὡς θεοκτίστη παρξη, γεμάτη π θεο φωτισμό, πρωτόπλαστος δμ ταν ντικρίζει τ γυναίκα, πο δημιουργήθηκε π τν πλευρά του. «Τοτο νν στον κ τν στέων μου κα σρξ κ τς σαρκός μου». Πρέπει νὰ νομασθε «γυνή, τι κ το νδρς ατς λήφθη». «Εδες Πνεύματος γίου κοινωνίας μετέχοντα τν δμ κα χάριτος, ς ξίωται; Εδες ξαίρετον λόγον τν μετ πολλάς γενεάς ως σχάτου βεβαιούμενον;»(Σεβηριανς Καβάλας).
Καὶ μάλιστα φανερώνοντας τὸ προορατικό του χάρισμα δμ λέγει τι «νεκεν τούτου» (δηλ. τς γυναίκας) θ γκαταλείπει νδρας τν πατέρα κα τ μητέρα κα «σονται ο δύο ες σάρκα μίαν». Εναι φανερ τι προφητεύει δμ γιατί δν γνώριζε γονες. «Δν φαίνεται ν χει λοιπόν, ἀφο εναι νθρωποι, λλη φύση γυναίκα κα λλη φύση νδρας- χουν τν δια φύση, κα ρα κα τν ρετ» (Κλήμης λεξανδρεύς).
Πράγματι στὴ Γραφ συναντομε μία προτεραιότητα το νδρα πως στ χωρίο τς Α’ Κορ. 11, 1 κ.ε. κε λέγεται τι, «κεφαλὴ γυναικὸς νήρ», «κα γρ οκ κτίσθη νρ δι τν γυναίκα, λλ γυν δι τν νδρα». προτεραιότητα μως το νδρα δν σημαίνει περοχ πέναντι στ γυναίκα. χει προτεραιότητα στ καθήκοντα παρ στ δικαιώματα. Τ θέλημα το Θεο εναι μοιβαία ποταγὴ τν συζύγων «ποτασσόμενοι λλήλοις ν φόβῳ Χριστοῦ». νδρας πρέπει ν γαπ κα ν περιθάλπει τ γυναίκα του, «καθς κα Κύριος τν κκλησίαν». ν κα εναι Κύριος δν τν καταδυναστεύει, δν τν ποδουλώνει, λλ θυσιάζει τν αυτό του γι χάρη της, «ἵνα ατν γιάσῃ» (φ. 5,26). προτεραιότητα το νδρα μέσα στ γάμο κδηλώνεται ς καθκον γάπης, διακονίας κα θυσίας γι χάρη τς γυναίκας του.
φυσικ περοχ το νδρα μέσα στ για Γραφ ποτελε κφραση το θελήματος το Θεο. ρνηση τς προτεραιότητας θεωρεῖται ρνηση το θείου θελήματος κα ατν καταπολεμε στν Α’ Κορινθίους 11,2-16 Παλος. φυσικ μως περοχ το νδρα εναι ατονόητη γι’ ατόν; νδρας δν εναι, φείλει ν γίνει, ατ τ ποο θέλει Θεός, δηλαδ κεφαλ τς γυναίκας. Αὐτ σημαίνει τι πρέπει ν συμπεριφέρεται πρς τ γυναίκα του, πως θέλει Θεός.
ν γυναίκα μέσα στ γάμο θεωρε τν προσφορά της πρς τ νδρα ς δουλεία, τότε θ θέλει ν πελευθερωθε κα ν φανε νώτερη π ατόν. ν νδρας θεωρε τν γάπη τῆς γυναίκας του ς δυναμία κα ξάρτηση, τότε κάνει κατάχρηση κα τν καταδυναστεύει. δ μως μιλομε γι κατάπτωση.
συνεχίζεται...

πηγή: Γέροντος Ἰωσφ Βατοπαιδινο, «Συζητήσεις στν θωνα», Ψυχωφελ Βατοπαιδιν 13, σ. 141-164

http://www.pemptousia.gr/2011/06/%CE%B3%CE%AC%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%BF%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%B3%CE%AD%CE%BD%CE%B5%CE%B9%CE%B1/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου