Σελίδες

Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2012

Πρεσβυτέρου Βασιλείου Σπηλιόπουλου, ΝΕΟΕΠΟΧΗΤΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΑΡΚΙΔΗ . β' μέρος

ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ:

ΟΡΟΣ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ, ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ, ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΛΕΟΝΤΑ

Δεῖτε ἐδῶ:α' μέρος

Κατ’ ρχήν φείλουμε νά τονίσουμε εθύς ξ’ ρχς τι μέσα πό τούς διαλόγους καί τίς ρωταποκρίσεις το συγγραφέα μέ τόν π. Μάξιμο δίνονται πό τόν συγγραφέα μερικά σημεα, κόμη καί λόκληρα κεφάλαια, τά ποα ποτελον πραγματικά πόσταγμα τς Πατερικς σοφίας καί εναι ντελς ρθόδοξα καί Πατερικά.  Τό γεγονός μως ατό δέν μπορε νά χαρακτηριστε ς θετικό οτε νά προσδώσει στό βιβλίο τήν διότητα το φελίμου καί καθαρς ρθοδόξου ναγνώσματος λλά, ντίθετα, καθιστ κόμα πιό πικίνδυνο τό βιβλίο διότι ναμιγνύει τήν λήθεια μέ τό ψεδος, στε ατό νά προσλαμβάνεται καί νά φομοιώνεται μέ μεγαλύτερη νεση.  Ατή ξάλλου εναι μιά συνηθισμένη μεθοδεία το διαβόλου.
Μέσα λοιπόν πό τίς σελίδες το βιβλίου καί μετά ννοεται πό μιά σοβαρή καί προσεγμένη νάγνωση, παλλαγμένη πό τούς συνηθισμένους συναισθηματισμούς καί τίς προσωποληψίες, μπορε κανείς μέ σχετική εκολία νά διαπιστώσει τι κόμα καί τά πιό πατερικά καί ρθόδοξα σημεα το βιβλίου Κυριάκος Μαρκίδης τά ντιλαμβάνεται ντελς διαφορετικά, τούς δίνει λλο περιεχόμενο καί τά προσλαμβάνει μέσα πό τά φίλτρα τν νατολικν θρησκειν καί τν μεθόδων τους.  Φυσικό πακόλουθο καί ποτέλεσμα εναι συγγραφέας, καί φυσικά ναγνώστης, νά ξισώνει τήν ρθοδοξη νηπτική παράδοση τς κκλησίας μας καί τίς θεραπευτικές Της Μεθόδους μέ τά διάφορα δαιμονοκρατούμενα συστήματα τν νατολικν θρησκειν.
Συγκεκριμένα:
σύγγραφέας σέ λο τό βιβλίο κάνει χρήση νδουιστικν καί πνευματιστικν ρων καί λέξεων πως “συνειδητότητα”[3],  “αρα”[4], “μάτι τς νατένισης”[5], “νέργεια”[6], “πνευματικές πρακτικές - σκησεις”[7], “ξαφνικό φωτισμό” “μετασχηματισμό”[8], “χημα”[9], “πίπεδα” ξαγνισμο - πνευματικότητας - συνειδητότητας κ.α[10], “δάσκαλοι – μαθητές”[11], “οή νέργειας-χάρης”[12].
Βέβαια, θά μποροσε κάποιος νά σχυριστε τι πλς συγγραφέας κάνει χρήση τς συγκεκριμένης ρολογίας διότι ατήν γνώριζε, δέν δινε μως καί τό διο νόημα στίς λέξεις.  σχύει ραγε κάτι τέτοιο;  Κατηγορηματικά λέμε χι, καί παραθέτουμε λάχιστα μόνο σημεα το βιβλίου στά ποα εναι μφανέστατη σύγχυση, σκεμμένη χι, καί ταύτιση τς ρθοδόξου πνευματικότητος μέ τίς νατολικές θρησκεες καί κόμα πιό μφανές εναι τό γεγονός τι Μαρκίδης εδε τήν ρθόδοξη κκλησία πλς σάν μιά κόμη θρησκεία πού κατά τύχη, λόγω καταγωγς, το ταίριαζε πιό πολύ.
 
[3] σελ. 20,135,140
[4] σελ. 23,82
[5] σελ. 25, 26,44,296
[6] σελ. 38,70,84,96.102,129, 157,162,165,166,179,180,181,196,224,236,240,310,336
[7] σελ. 95,96,98,99, 160,173,197,218,300,306,378
[8] σελ. 69,94,107
[9] σελ. 147,187,326
[10] 20,151,179,244,248,268
[11] 201,292,299
[12] 218
συνεχίζεται...
 
Δεῖτε ὁλόκληρο τό κείμενο: ἐδῶ
 
http://www.alopsis.gr/alopsis/Markidhs.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου