Σελίδες

Τετάρτη 11 Ιουλίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Πέμπτης 12-07-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2011. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Α΄ κεφ. γ΄ 18 - 23

γ΄ 18 - 23


Ευαγγέλιον: Κατά Ματθαίον Κεφ. Ιγ΄ 36 - 43

Ιγ΄ 36 - 43
                                                    
Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

http://hristospanagia1.wordpress.com/


http://www.hristospanagia.gr/

Ἡ ἁγία Εὐφημία καί οἱ αἱρετικοί Μονοφυσίτες


«ΛΙΑΝ ΕΥΦΡΑΝΑΣ ΤΟΥΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΚΑΙ ΚΑΤΗΣΧΥΝΑΣ ΤΟΥΣ ΚΑΚΟΔΟΞΟΥΣ»
Η ΑΓΙΑ ΕΥΦΗΜΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΡΕΤΙΚΟΙ ΜΟΝΟΦΥΣΙΤΕΣ
Εν Πειραιεί 10-7-2012     
Πρεσβ.  Άγγελος Αγγελακόπουλος, εφημέριος Ι. Ν. Παναγίας Μυρτιδιωτίσσης Νέου Φαλήρου Πειραιώς
Κάθε χρόνο στις 11 Ιουλίου, η Ορθόδοξος Εκκλησία εορτάζει το θαύμα της αγίας ενδόξου μεγαλομάρτυρος Ευφημίας, με το οποίο εκράτυνε τον τόμο του όρου της πίστεως των 630 θεοφόρων Πατέρων, που συνεκρότησαν την Δ΄ Αγία και Οικουμενική Σύνοδο στη Χαλκηδόνα το 451 μ.Χ.
Η καλλίνικος μάρτυς του Χριστού Ευφημία ήκμασε κατά τους χρόνους του βασιλέως Διοκλητιανού και του ανθυπάτου της Ρώμης Πρίσκου, το 288 μ.Χ. Καταγόταν από την Χαλκηδόνα και ήταν κόρη του Φιλόφρονος και της Θεοδοσιανής. Αφού διαβλήθηκε ότι ομολογούσε τον Χριστό και δεν θυσίασε στον ψευδοθεό Άρη. τιμωρήθηκε με τροχούς και φωτιά και με πολλά άλλα βάσανα. Ύστερα, αφού δόθηκε στα θηρία, για να την κατασπαράξουν, έμεινε αβλαβής απ’ αυτά. Έπειτα δαγκώθηκε από μια αρκούδα και, αφού προσευχήθηκε, παρέδωσε την ψυχή της στα χέρια του Θεού στο θέατρο. Το τίμιο λείψανό της εναποτέθηκε μέσα σε θήκη και ενταφιάσθηκε σε κάποιο τόπο κοντά στην Χαλκηδόνα, όπου παρέμεινε για αρκετά χρόνια, αναβρύοντας παντοδαπάς ιάσεις και επιτελώντας άπειρα θαύματα. Μετά την παρέλευση πολλού χρόνου, όταν εξαπλώθηκε η ευσέβεια στον κόσμο, έγινε αυτό το παράδοξο.

Γάμος καὶ οἰκογένεια.Πῶς θὰ γίνει κατορθωτὴ αὐτὴ ἡ ἑνότητα;β' μέρος

Δ. «Αὐξάνεσθε κα πληθύνεσθε»
τίμιος γάμος εναι βάση τς ρμονίας, τῆς ερήνης, τς κατ τ δυνατν ετυχίας λλ τ κυριότερο π’ λα εναι βάση τς δημιουργίας νθρώπων, τς πι ψηλς στος κόσμους μας ξίας, φ’ σον Κύριός μας ποκαλύπτει τι δν εναι ξιος λος κόσμος γι ναν νθρωπο. Τ ψηλότατο ατ ξίωμα ποὺ θεία παναγαθότητα παραχώρησε στος δύο συζύγους, ν γεννον νθρωπο, πο χει τ δυνατότητα ν ποκτήσει θεοαγχιστεία κα ν γίνει «κληρονόμος το Θεο Πατρς κα συγκληρονόμος το Υο ατο» δν μπορε ν περιγραφε. Τ μέγιστο ατ ξίωμα ποὺ παράγει ὄχι λιους στρα λιακ συστήματα, λλ τν «κατ’ εκόνα κα μοίωσιν» το Δημιουργο μορφή, τ παράγει σεμνότητα κα συμφωνία το γάμου κα γίνεται νθρωπος συνεργς τς ειζωείας χάρη στὸν Θεό.
Τὸ παραίτητο μέσο ατο τοῦ θριάμβου εναι γνήσια κα ληθιν γάπη τν συζύγων, κυρίως στς ντιξοότητες τς ζως, φ’ σον κα νύστακτός μας χθρς πολεμ. πειδ μως κεφαλ τς γυναίκας εναι νδρας, ατς πρέπει ν χει τ μέριμνα γι τν διάλειπτη γάπη ποία θ τος συνδέει. π. Παῦλος συμβουλεύει: «Τ γυναικ νρ τν φειλόμενην ενοιαν ποδιδότω· μοίως κα γυν τ νδρ» (Α’ Κορ. 7,3).

Ὁ Καλλικράτης, οἱ δύο χώρες καί ὁ πόλεμος...

Ο ΚΑΛΙΚΡΑΤΗΣ, ΟΙ ΔΥΟ ΧΩΡΕΣ, ΚΑΙ Ο ΠΟΛΕΜΟΣ...
( Μιά ανέκδοτη προφητεία του Αγίου Κοσμά τού Αιτωλού πού  τελευταίως κυκλοφόρησε από την Ι. Μ. Αιτωλοακαρνανίας )


Η προφητεία αυτή, φωτογραφίζει επιτυχώς την εποχή μας, τα τελευταία συμβάντα στήν χώρα μας, καί την φορολογική επέμβαση τών ξένων πού πιέζουν καί υποκύπτει έναν φοβισμένο πρωθυπουργό εντελώς ακατάλληλο για τίς συγκυρίες πού διερχόμαστε... 
Τά προτεινόμενα μέτρα "μιάς ακόμη νέας  λιτότητας", στοχεύουν προφανώς στήν εξαγρίωση καί στήν Επανάσταση τού λαού ώστε να πέσει η Ελλάδα σε ακυβερνησία, σέ χάος, καί σέ νέο  Εμφύλιο...
Μιά ικανή δικαιολογία δηλαδή, γιά να μπούνε ξένες στρατιωτικές δυνάμεις καί να καταλάβουν την χώρα...

Γιά νά κατακτήσουμε τόν οὐρανό.β' μέρος


«Πατρικές Συμβουλές Γέροντος ΦιλοθέουΖερβάκου»
Ἀπό τό ἡμερολόγιο τοῦ ἐκδοτικοῦ οἴκου «ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΚΥΨΕΛΗ»
ἔτους 2010

Γιά νά κατακτήσουμε τόν οὐρανό
  • Μοῦ γράφεις ὅτι ζῆς ὡς κοσμικός. Πρόσεξε μή σέ πλανήσει διάβολος, σέ αἰχμαλωτίσει καί σέ κάμει δοῦλον του. Τί καλόν προσδοκᾶς ἀπό τόν διάβολο καί τρέχεις πίσω του καί τόν ἀκολουθεῖς; Φρόντισε μέ ὅλες σου τίς δυνάμεις νά τοῦ φύγης...Φρόντισε νά μελετᾶς τήν ἁγία Γραφή, τούς βίους τῶν Ἁγίων, πατερικά καί ἄλλα ἠθικά θρησκευτικά βιβλία, νά προσεύχεσαι, νά ἐξομολογῆσαι, νά κοινωνῆς τῶν ἀχράντων, νά ἀγαπᾶς τόν Θεό, τόν πλησίον, νά ἔχης ταπείνωση, ὑπομονή, ἐγκράτεια, πραότητα, πίστη καί ἐλπίδα.

Β´ Ἡ Ἐκκλησία εἶναι Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολική

Ἡ ἁγία Ἐκκλησία [2]

Β´  Ἡ Ἐκκλησία εἶναι Μία, Ἁγία, Καθολικὴ καὶ Ἀποστολική

Ἀπὸ τὸ βιβλίο 

«Η ΟΡΘΟΔΟΞΗ ΠΙΣΤΗ, ΛΑΤΡΕΙΑ ΚΑΙ ΖΩΗ» 
(Σχεδίασμα Ὀρθοδόξου Κατηχήσεως)

Ἱ. Κουτλουμουσιανὸν Κελλίον Ἁγ. Ἰω. Θεολόγου,
Ἅγιον Ὄρος (Μάρτιος 2012)

Α´ Μέρος: 

Ἡ Ἐκκλησία εἶναι Μία

.           Ἡ Ἐκκλησία εἶναι μία, ἁγία, καθολικὴ καὶ ἀποστολική. Οἱ ἰδιότητες αὐτὲς τῆς Ἐκκλησίας συνδέονται μεταξύ τους καὶ ἀλληλοσυμπληρώνονται. Ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἁγία ἐπειδὴ εἶναι ἀποστολική, δηλαδὴ θεμελιωμένη στὴν διδαχὴ τῶν ἁγίων Ἀποστόλων. Καὶ εἶναι μία ἐπειδὴ εἶναι τὸ ἅγιο σῶμα τοῦ ἑνὸς Ἁγίου, τοῦ Χριστοῦ1.

.        Ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ εἶναι μία, διότι ἕνας εἶναι ὁ Κύριος: «Γίναμε μία Ἐκκλησία, ἀποτελοῦμε μέλη συνενωμένα τῆς μιᾶς κεφαλῆς (δηλαδὴ τοῦ Χριστοῦ), ἕνα Σῶμα γίναμε οἱ πάντες». Καὶ «μπορεῖ νὰ ἰδῆ κανεὶς πρᾶγμα θαυμαστό: οἱ πολλοὶ νὰ εἶναι ἕνα (Σῶμα) καὶ στὸ ἕνα (Σῶμα τῆς Ἐκκλησίας) νὰ εἶναι πολλοὶ»2 πιστοί.
.          Οἱ διάφορες τοπικὲς Ἐκκλησίες ἀποτελοῦν ὅλες μαζὶ τὴν μία καὶ μόνη Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ. Ὅπως εἶναι πολλὲς οἱ θεῖες Λειτουργίες ποὺ ἱερουργοῦνται σὲ διαφόρους τόπους, ἀλλὰ ἕνας εἶναι ὁ Χριστὸς ποὺ προσφέρεται χωρὶς νὰ διαιρῆται, ἔτσι καὶ ἡ ἁγία Του Ἐκκλησία εἶναι μία καὶ ἀδιαίρετη. Αὐτὴ εἶναι ἡ Ὀρθόδοξος Ἐκκλησία ἡ ὁποία φυλάσσει τὴν πίστη, τὴν λατρεία καὶ τὴν πνευματικὴ ζωὴ ὅπως τὴν παρέδωσαν οἱ ἅγιοι Ἀπόστολοι, χωρὶς νὰ κάνη «οὔτε ἀφαίρεση οὔτε ἀλλαγὴ οὔτε προσθήκη»3.

Ἀββᾶς Ἰσαάκ ὁ Σύρος:Ὁ κόπος καί ὁ ἀγῶνας στήν προσευχή μπορεῖ νά φέρει πνευματική ἀλλοίωση

ΠΡΟΣΕΥΧΗ

Ό Θεός δεν ακούει αμέσως τις ικεσίες των αμελών και ανώριμων

Ό κόπος και ό αγώνας στην προσευχή μπορεί να φέρει πνευματική αλλοίωση.
Πολλές φορές βρίσκεται ό άνθρωπος να προσεύχεται κυρτωμένος και γονυκλινής, και έχοντας απλωμένα τα χέρια του στον ουρανό, και ατενίζοντας στο σταυρό του Χριστού, και μαζεύοντας το νου του στην προσευχή. Ενώ λοιπόν ό άνθρωπος παρακαλεί το Θεό με δάκρυα και κατάνυξη, ξαφνικά μια πηγή αναβλύζει μέσα στην καρδιά του με άφατη γλυκύτητα, οπότε παραλύουν τα μέλη του σώματος του, και δε βλέπει τίποτε γύρω του, και σκύβει το πρόσωπο του προς τη γη όμως οι έννοιες και οι λογισμοί του εξαλλάσσονται, ώστε να μην μπορεί να κάνει μετάνοιες από την πολλή χαρά, πού διαπερνάει όλο το σώμα του. Πρόσεχε λοιπόν, άνθρωπε μου, αυτά πού διαβάζεις. Γιατί, αν δεν αγωνισθείς, δε θα βρεις αυτά τα ουράνια αγαθά και αν δεν κρούσεις τη θύρα δυνατά και επίμονα και δεν αγρυπνήσεις απέξω, περιμένοντας ν' ανοίξει, δεν πρόκειται να εισακουσθείς.



Συνεχίζεται...


pigizois.net
http://agiosmgefiras.blogspot.gr/2012/06/blog-post_9074.html

Γι' αὐτό στό ἐξῆς νά μήν πολυεξετάζεις τίς κρίσεις τοῦ Θεοῦ

9431_1043695988970_1722746418_87372_7378427_n.jpg
Ένας ασκητής βλέποντας την αδικία πού υπάρχει στον κόσμο προσευχόταν στο Θεό και του ζητούσε να του αποκαλύψει το λόγο που δίκαιοι και ευλαβείς άνθρωποι δυστυχούν και βασανίζονται άδικα, ενώ άδικοι και αμαρτωλοί πλουτίζουν και αναπαύονται.
Ενώ προσευχόταν ο ασκητής να του αποκαλύψει ο Θεός το μυστήριο, άκουσε φωνή που του έλεγε:
- Μη ζητάς εκείνα που δε φτάνει ο νους σου και η δύναμη της γνώσης σου.
Ούτε να ερευνάς τα απόκρυφα, γιατί τα κρίματα του Θεού είναι άβυσσος.
Αλλά, επειδή ζήτησες να μάθεις, κατέβα στον κόσμο και κάθισε σ' ένα μέρος και πρόσεχε αυτά που θα δεις, για να καταλάβεις από τη μικρή αυτή δοκιμή, ένα μικρό μέρος από τις κρίσεις του Θεού.
Θα γνωρίσεις τότε ότι είναι ανεξερεύνητη και ανεξιχνίαστη η προνοητική διακυβέρνηση του Θεού για όλα.

Ἡ Θεία Λειτουργία εἶναι διαρκές Πάσχα

 
 
 
   ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ  ΚΑΙ ΠΩΣ ΘΑ ΤΗ ΖΗΣΟΥΜΕ

8) Ἡ Θεία   Λειτουργία εἶναι διαρκές Πάσχα 
Ὕστερα ἀπό τήν Ἀνάσταση τοῦ Χριστοῦ ὁ θάνατος καταργήθηκε· πολιτεύεται ἡ Ζωή. Ὁ χρό­νος παύει νά μᾶς σφίγγει. Ζοῦμε μέ τήν προ­οπτική τῆς αἰωνιότητας. Αὐτήν τή νίκη τοῦ Χριστοῦ γιορτάζουμε μέ τή Θεία   Λειτουργία.
 Ἡ Θεία   Λειτουργία εἶναι ἕνα διαρκές Πάσχα: «ἀεί Πάσχα ἐστί». Γι' αὐτό καί ἡ κατ' ἐξοχήν ἡμέρα τοῦ εὐχαριστιακοῦ Μυστηρίου εἶναι ἡ ἡμέρα τῆς Ἀναστάσεως τοῦ Κυρίου, ἡ Κυριακή. Ἡ ἡμέρα, πού συμβολίζει τήν κατάλυση τοῦ χρόνου, γιατί εἶναι ταυτόχρονα ἡ πρώτη ἡμέρα τῆς δημιουργίας καί ἡ ὀγδόη, ἡ «ἀνέσπερος καί ἀδιάδοχος καί ἀτελεύτητος ἡμέρα»[16].

Πληροφορίες χωρίς ἐνημέρωση:Ἡ μηχανική τῶν ψευδαισθήσεων


 ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ:Ο ΑΠΟΛΥΤΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΕ ΠΛΗΡΗ ΕΞΕΛΙΞΗ


ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ: Η ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΨΕΥΔΑΙΣΘΗΣΕΩΝ
Η αρχή της νεοταξικής λογοκρισίας να εξαφανίζει τις ουσιαστικές πληροφορίες μέσα σε έναν κυκεώνα ασήμαντων πληροφοριών, επιτρέπει στη νέου τύπου λογοκρισία να εμφανίζεται πλουραλιστική και δημοκρατική. Αυτή η στρατηγική εφαρμόζεται, κατ’ αρχάς, στη τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, τη βασική πηγή ενημέρωσης των πολιτών.
Όλοι οι ψυχολόγοι και ειδικοί της νευροεπιστήμης γνωρίζουν ότι η απομνημόνευση πληροφοριών από τον εγκέφαλο γίνεται καλλίτερα όταν αυτές παρουσιάζονται με δομημένο τρόπο. Όμως τα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων κάνουν ακριβώς το αντίθετο, ανακατεύοντας άναρχα ετερόκλητα θέματα διαφορετικής σπουδαιότητας (λίγο πολιτική, αθλητικά, ένα κοινωνικό θέμα, κάτι διασκεδαστικό, μετά ξανά πολιτική κ.λπ.). Έτσι είναι πολύ εύκολο να χειραγωγήσεις έναν πληθυσμό…

Περί του μοναχοῦ Νικήτα



ΑΓΙΟΡΕΙΤΙΚΕΣ ΔΙΗΓΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΙΩΑΚΕΙΜ
ΜΩΥΣΕΩΣ ΜΟΝΑΧΟΥ ΑΓΙΟΡΕΙΤΟΥ
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΟ "ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ" - 1989
Περί του μοναχού Νικήτα
 
Όταν ο παπα-Χαρίτων ο πνευματικός ήταν στην έρημο τού Αγίου Βασιλείου, κούρευσε μοναχό έναν πρώην ληστή, από τη Θεσσαλία και τον ονόμασε Νικήτα. Τότε, η Μ. Λαύρα κάλεσε τον παπα-Χαρίτωνα και τον έθεσε διακονητή στο σπήλαιο τού Αγίου Αθανασίου. Ο Νικήτας όμως έμεινε στον Άγιο Βασίλειο. Ζούσε πολύ πτωχικά, αρκούμενος σε ότι τού έδιναν ελεημοσύνη.
Πήγαινε στη Μ. Λαύρα ή στη μονή τού Αγίου Παύλου κι ευχαριστούσε θερμά τούς πατέρες, με μεγάλη ταπείνωση, και για το παραμικρό πού θα τού έδιναν. Μερικές φορές πήγαινε και στον Γ. Ιωακείμ, όταν είχε κελλί στην Κερασιά, και τον φίλευε από το βρισκούμενο.

Εὐδαιμονισμός , Ἐκκοσμίκευση, Ἔμπρακτη ἀθεΐα , νέες μορφές πρακτικοῦ ὑλισμοῦ στήν ἐποχή μας.


Α. Εὐδαιμονισμός
Ὁ ὑλισμός, ὡς βιοθεωρία εἶναι πιά ξεπερασμένος. Ἐπιστημονικῶς, δέν εἶχε ποτέ σοβαρά ἐρείσματα. Ἀναπτύχθηκε. ἀπό τούς Feurbach καί Marx σάν ἀντίδραση στόν Γερμανικό ἰδεαλισμό τοῦ Ηegel. Ἔκτοτε οἱ θεωρητικοί τοῦ ὑλισμοῦ εἶναι λίγοι καί κυρίως, μόνο ὀπαδοί κάποιων ἰδεολογιῶν.
Ὅμως, ὁ ὑλισμός, ὡς τρόπος ζωῆς, ἔχει ἐπικρατήσει στήν πλειονότητα τῶν ἀνθρώπων τῆς ἐποχῆς μας. Τό βλέπει κανείς αὐτό, ὅταν παρατηρεῖ μέ σοβαρότητα τά ἐνδιαφέροντα τῶν σημερινῶν ἀνθρώπων, τή σκέψη τους καί τόν τρόπο ζωῆς τους. Ἔτσι βλέπει ὅτι οἱ ἄνθρωποι στίς μέρες μας, νά ἐνδιαφέρονται μόνο γιά τό τί θά φᾶνε, τί θά φορέσουν πῶς θά διασκεδάσουν, τί ἀνέσεις θά ἀπολαύσουν κ.λ.π. «Φάγωμεν, πίωμεν, αὔριον γάρ ἀποθνήσκομεν» ἦταν τό σύνθημα τῶν Ἐπικουρείων, πού ἐπαναλαμβάνει ὁ Ἄπ. Παῦλος στίς ἐπιστολές του, ἀλλά ἰσχύει στήν πράξη καί σήμερα.

Γιά τήν κατάνυξη.γ' μέρος

 Εἶπε ὁ ἀββᾶς Παφνούτιος, ὁ μαθητὴς τοῦ ἀββᾶ Μακαρίου, ὅτι εἶπε ὁ Γέροντας:
«Ὅταν ἤμουν μικρὸ παιδί, μαζὶ μὲ ἄλλα παιδιὰ ἔβοσκα μοσχάρια. Κάποια μέρα πῆγαν νὰ κλέψουν σῦκα, καὶ καθὼς ἔτρεχαν, ἔπεσε ἕνα ἀπὸ τὰ σῦκα κι ἐγὼ τὸ πῆρα καὶ τὸ ἔφαγα. Ἀπὸ τότε, ὅποτε τὸ θυμᾶμαι αὐτό, κάθομαι καὶ κλαίω».
. Διηγήθηκαν γιὰ τὸν ἀββᾶ Μακάριο τὸν μεγάλο ὅτι περπατώντας κάποια φορὰ στὴν ἔρημο, βρῆκε παραπεταμένο πάνω στὸ χῶμα ἕνα κρανίο νεκροῦ.
Τὸ κούνησε λίγο μὲ τὸ φοινικένιο ραβδὶ τοῦ λέγοντάς του: «Σύ, ποιὸς εἶσαι; Ἀποκρίσου με».
Τὸ κρανίο τοῦ μίλησε καὶ εἶπε:

Ἐπισκόπου Καρπασίας Χριστοφόρου, Ἡ διαφορά μεταξύ Ἀνατολῆς καί Δύσης (Α)

Episk.1


Η διαφορά μεταξύ Ανατολής και Δύσης
Eπισκόπου Καρπασίας Χριστοφόρου 
ΜΕΡΟΣ Α΄
Ὀρθόδοξη Παράδοση  καί Δυτική Παράδοση
Εἶναι μεγάλη ἀνάγκη νά συνειδητοποιήσουμε τήν τεράστια διαφορά, ἡ ὁποία ὑπάρχει μεταξύ τῆς Ὀρθόδοξης-Ἀνατολικῆς-Πατερικῆς Παράδοσης καί τῆς Παπικῆς-Προτεσταντικῆς-Δυτικῆς Παράδοσης. Ἡ ἀναγκαιότητα αὐτή προκύπτει μέσα ἀπό τήν ἔνταξη ἀμιγῶς ὀρθοδόξων κρατῶν (π.χ. Ἑλλάδας, Κύπρου, Ρουμανίας, Βουλγαρίας κ.τ.λ.) στήν Ἑνωμένη Εὐρώπη.

Πρέπει νά γνωρίζουμε ποιά εἶναι ἡ βάση, πάνω στήν ὁποία στηρίζονται τά δυτικά παπικά καί προτεσταντικά κράτη καί ποιά εἶναι ἡ βάση, πάνω στήν ὁποία θεμελιώνονται τά δικά μας Ὀρθόδοξα Κράτη. Ὅπως χαρακτηριστικά σημειώνει ὁ μεγάλος θεολόγος τοῦ περασμένου αἰώνα, π. Ἰουστῖνος Πόποβιτς, ἡ Εὐρώπη κυριαρχεῖται ἀπό δύο βασικές τάσεις καί ἐπιδιώξεις:
 Τόν πόθο τῆς ἐξουσίας καί τῆς ἡδονῆς καί ἀπό τήν τάση γιά ἀπόκτηση τῆς κοσμικῆς γνώσης. Ὁλόκληρη ἡ Εὐρώπη «εἶναι ἡ ἐπιθυμία καί ὁ πόθος τῆς ἐξουσίας καί τῆς ἡδονῆς καί ἡ γνῶσις. Ἀμφότερα ἀνθρώπινα: Ἡ ἀνθρώπινη ἐπιθυμία καί πόθος καί ἡ ἀνθρώπινη γνῶσις». Ὁλόκληρη ἡ Εὐρώπη προσωποποιεῖται ἀπό τόν Πάπα καί τόν Λούθηρο: «Ὁ εὐρωπαϊκός πάπας εἶναι ἡ ἀνθρώπινη ἐπιθυμία τῆς ἐξουσίας.

Εἶπε Γέρων Ἁγιορείτης…

 
Είπε Γέρων: «Οι σημερινοί καλόγεροι έχουν αλλάξει την καλογερική λίγο, αλλά αυτό οφείλεται στο ότι χάλασε η οικογένεια. Τα παιδιά που έρχονται για καλόγεροι δεν έχουν την σειρά από το σπίτι που είχαμε εμείς.
 Μετά φταίνε και οι δάσκαλοι. Παλαιά μας μάθαιναν να εκκλησιαζόμαστε, να κάνουμε προσευχή πριν από το μάθημά, μας δίδασκαν σωστά τα θρησκευτικά. Σήμερα οι περισσότεροι γονείς κάνουν λίγα παιδιά, είναι αδιάφοροι για την διαπαιδαγώγηση των παιδιών και κοιτάζουν τη διασκέδασή τους.
Παλαιά όλοι οι πατέρες εδώ, στην Σκήτη Ξενοφώντος ασχολούνταν με τη γεωργία.

11 Ιουλίου Συναξαριστής. Ευφημίας Μεγαλομάρτυρος, Κινδέου Πρεσβυτέρου, Λέοντος Οσίου, Μαρκιανού, Μαρτυροκλή, Νικολάου Οσιομάρτυρα, Νικοδήμου, Νικοδήμου από το Ελβασάν, Νεκταρίου του Νέου Οσιομ., Όλγας Ισαποστόλου, Αρσενίου Πατριάρχου.


Θαῦμα Ἁγίας Εὐφημίας τῆς Μεγαλομάρτυρος

Ἦταν χριστιανὴ παρθένος, ποὺ μὲ τὸ αἷμά της σφράγισε τὴν πίστη της στὸν Χριστὸ καὶ μὲ τὴν αὐταπάρνησή της καταντρόπιασε τοὺς ἰσχυροὺς εἰδωλολάτρες αὐτοκράτορες.
Ἡ Εὐφημία καταγόταν ἀπὸ τὴ Χαλκηδόνα καὶ οἱ γονεῖς της ὀνομάζονταν Φιλόφρων καὶ Θεοδοσιανή. Μόρφωσαν τὴν κόρη τους σύμφωνα μὲ τὶς ἐπιταγὲς τοῦ Εὐαγγελίου, γι’ αὐτὸ καὶ ἡ Εὐφημία ἀπὸ πολὺ νωρὶς διακρίθηκε γιὰ τὸν ἅγιο ζῆλο της, τὸ σεμνὸ ἦθος καὶ τὴ φιλανθρωπία της. Ἦταν ὡραῖα στὸ σῶμα, καὶ πολλοὶ εἰδωλολάτρες νέοι περίμεναν ἔστω ἕνα ἐνθαρρυντικὸ χαμόγελό της.
Ἀλλὰ ἡ σεμνὴ παρθένος διατηροῦσε ἀκηλίδωτη τὴν ἁγνότητά της καὶ εἶχε ἀφοσιωμένη τὴν καρδιά της στὸν Θεό, στὴν περιποίηση τῶν ἀσθενῶν καὶ τῶν ἀπροστάτευτων ὀρφανῶν.
Ὅταν ἐπὶ Διοκλητιανοὺ διατάχθηκε σκληρὸς διωγμὸς κατὰ τῶν χριστιανῶν, ἡ Εὐφημία συνελήφθη καὶ ὁμολόγησε ὅτι εἶναι χριστιανή. Τότε ὁ κριτής, ὑπολογίζοντας στὴν ἀδύνατη γυναικεία φύση της, τὴν καταδίκασε σὲ θάνατο μὲ βασανιστήρια.