Σελίδες

Δευτέρα 5 Νοεμβρίου 2012

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Τρίτης 06-11-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Εβραίους κεφ. β΄ 2 - 10

β΄ 2 - 10

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Ι΄ 16 - 21 

Ι΄ 16 - 21

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Hl. Johannes von Kronstadt: „Was sucht ihr?“


Hl. Johannes von Kronstadt

„Was sucht ihr?“ [1]
Der heilige Apostel Christi Andreas war ursprünglich ein Jünger des heiligen Johannes des Täufers, der die Menschen vorbereitete auf den Empfang des Messias. Als der Erlöser heraustrat aus der Wildnis, sagte der Vorläufer zum Volk: „Seht das Lamm Gottes“ (Joh 1,36). Andreas folgte Ihm sogleich nach. Da wandte Sich der Herr um, und als Er ihn zusammen mit dem anderen Jünger des Johannes sah, fragte Er sie: „Was sucht ihr?“ Sie antworteten: „Meister, wo wohnst Du?“ Er sagte zu ihnen: „Kommt und seht.“ Die Jünger sahen, wo Er wohnte, und sie verbrachten den Tag bei Ihm (Joh 1,37-39). Kurz danach rief der Herr den Andreas und seinen Bruder Petrus, Ihm zu folgen, und Er sagte ihnen, dass sie Menschenfischer werden würden zur Rettung vieler. Von jener Zeit an blieben sie bei Christus. Sie waren Ihm treu bis ans Ende und gaben ihr  Leben hin aus Liebe zu Ihm.

Περί μετανοίας. Γέρων Ἰωσήφ Βατοπαιδινός

Περί μετανοίας

 Γέρων Ιωσήφ Βατοπαιδινός

Η ομιλία αύτη εκφωνήθηκε από τον Γέροντα σε φοιτητές, στην εκκλησία του Αγίου Γερασίμου, Άνω Ιλισίων Αθηνών.

Θέλω και πάλιν να εκφράσω την συγκίνηση και την ευχαριστία μου, όπου πάλι ευρέθηκα εις το μέσον σας με την ιδιαιτέραν πρόνοια του π. Γεωργίου, ο οποίος είναι τόσο αγαπητός και σε μας και σε σας.
Στην εδώ σύναξή σας, μας δίδεται η ευκαιρία να ανακαινίσωμε μέσα μας, υπό μορφήν επαναλήψεως, τους στόχους και τους σκοπούς αυτούς ακριβώς πού μας απασχολούν και προς τους οποίους επειγόμεθα οι πάντες. Ένας είναι ο σκοπός, ένας είναι ο στόχος.
 Η επαναφορά μας, η επιστροφή μας εκεί, όπου ο Ιησούς μας με την κένωση και την παρουσία Του μας παρεχώρησε κληρονομικά. Το θέμα φυσικά της πίστεως μας και της εμμονής μας εις την αλήθεια την οποία κατέχομε είναι ήδη γνωστό και δεν χρειάζεται να το σχολιάσωμε.

Ἡ θεία χάρις σοφίζει τόν ἄνθρωπο πού τήν δέχεται καί τήν ἔχει ἐνεργό μέσα του.


  Ο ΠΑΤΗΡ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ
Ἡ θεία χάρις σοφίζει τόν ἄνθρωπο πού τήν δέχεται καί τήν ἔχει ἐνεργό μέσα του.
«Στήν ἀμέσως ἐπόμενη συνάντηση πού εἶχα μαζί του, ἄρχισε νά μοῦ λέει, αὐτελοξεί ὁλόκληρα ἀποσπάσματα ἀπό τό βιβλίο τοῦ Ἰωάννου τῆς Κλίμακος! Ἦταν καταπληκτικός! Ἡ δέ ἑρμηνεία, πού ἔδιδε, δέν ἦταν μόνον αὐθεντική, ἦταν καί διασταλτική! Ἀπό κάθε λέξη ἔβγαζε καί ἕνα βαθύ νόημα, πού ξεπερνοῦσε κατά πολύ τήν γραμματική της ἑρμηνεία! Ἐγώ, μέ πολύ μεγάλη δυσκολία τόν παρακολουθοῦσα! Ἐάν δέν ντρεπόμουν, θά… τὄβαζα στά πόδια! Καί ἐκεῖνος, σάν νά τό ἔκανε σκοπίμως… ἐξακολουθοῦσε νά μέ βομβαρδίζει μέ ὁλόκληρες περικοπές καί νά δίδει τέτοιες σοφές ἑρμηνεῖες, πού κυριολεκτικά, μέ ἄφηνε ἄφωνο!»9.

Ὁ γέροντας Γαβριήλ γιά τήν ἀντίδραση τῶν χριστιανῶν, τό Corpus Christi καί τήν Πανυπεραγιότητα τοῦ Κυρίου (Β΄ μέρος συνέντευξης)

2ο ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΟΣ  ΓΑΒΡΙΗΛ
ΕΔΩ ΤΟ Α΄ ΜΕΡΟΣ
(Γαβριήλ Μοναχός-Γέρων στό Ἱερό Κουτλουμουσιανό κελλί Ὁσίου Χριστοδούλου-Καρυές Ἁγίου Ὄρους)
Ἀκολουθεῖ ἀπομαγνητοφώνηση τῆς ὑπαγόρευσης ἀπό τόν Γέροντα Γαβριήλ ὑπέροχων ἐγκωμίων πρός τό Πρόσωπο τοῦ Κυρίου ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ καί Θεοῦ μέ ἀφορμή τό βλάσφημο θεατρικό ἔργο CorpusChristi.
Τά παρακάτω καταπληκτικά καί πλήρη εὐωδίας Ἁγίου Πνεύματος ἐγκώμια πρός τό Πρόσωπο τοῦ Ἰησοῦ Χριστοῦ πού πλέκει ὁ Γέροντας Γαβριήλ, ἀποτελοῦν ἕνα ὑπερβαλλόντως συγκινητικό «ράπισμα» στούς ὑβριστές τοῦ Κυρίου!

Πνευματικοί Διάλογοι μέ τόν Ρουμάνο ἡσυχαστή π.Ἡλίε Κλεόπα. Ἕνατη συνομιλία (ἐρωτ. 257 -258)


 Πνευματικοί Διάλογοι με τον Ρουμάνο ησυχαστή π. Ηλίε Κλεόπα. Ένατη συνομιλία (ερωτ. 257 -258)

257.    Να σας πω καί ένα άλλο πού μου συνέβη στην νεότητα μου.

Όταν ήμουν δόκιμος μοναχός, είχα ταλέντο στην αγιογραφία.

Με δίδαξε την αγιογραφία των εικόνων ένας μοναχός, ονόματι Νείλος από το μοναστήρι Σέκου.
 Αφού συνήθισα στο σχέδιο καί την ζωγραφική με νερομπογιές, κατόπιν άρχισα με τα χρώματα. Μερικές φορές ερχόταν ό Ηγούμενος στο κελί μου, κοίταζε πώς αγιογραφώ καί χαιρόταν. Άλλα εγώ είχα αρχίσει να πειράζομαι από τον πειρασμό της φιλοχρηματίας, διότι μόνος μου αγόραζα χρώματα καί όλα τα αναγκαία για τίς εικόνες.
Κάποτε ήλθε ό Ηγούμενος καί Γέροντας μου καί μου είπε:
Τι τιμή έχει αυτή ή εικόνα; Δεν πωλείται, Πανοσιώτατε. Του απάντησα.
Αυτήν, αδελφέ Κωνσταντίνε, να την πώλησης διότι είναι ωραία.

Σχετικά μέ τήν ἐνάρετη ζωή


ΚΕΦΑΛΑΙΟ Κ΄

Σχετικά μέ τήν ἐνάρετη ζωή

1.        Κάποια φορά την ώρα που ο άγιος Αντώνιος προσευχόταν στο κελί του, άκουσε μια φωνή που του έλεγε:
«Αντώνιε, δεν έφθασες ακόμη στο μέτρο του τάδε τσαγκάρη που ζει στην Αλεξάνδρεια».
Σηκώθηκε το πρωί, πήρε το βαϊτικο ραβδί του και πήγε να τον βρει.
Έφθασε σε κείνο το μέρος και μπήκε στο εργαστήριό του.
Εκείνος όταν τον είδε ταράχτηκε. Του λέει λοιπόν ο Γέροντας:
«Μίλησέ μου για τις πράξεις σου».
Ο τσαγκάρης είπε:

Ἡ ὀργανική διάπλασις καί ἡ ζωή τῶν ἐνοργάνων ὄντων.Μέρος Α'. Μητροπολίτου Πειραιῶς Σεραφείμ.



Η.  Ἡ ὀργανική διάπλασις καί ἡ ζωή τῶν ἐνοργάνων ὄντων

 Μητροπολίτου Πειραιῶς Σεραφείμ

Ἑτέρα ἀπόδειξις τῆς δημιουργίας ὑπό τοῦ Θεοῦ τοῦ κόσμου καί τοῦ ἕωλου καί ἀβασίμου καί ἀνεπερείστου τῶν θεωριῶν τῆς ἐξελίξεως, τῆς τυχαιότητος καί τῆς φυσικῆς ἐπιλογῆς εἶναι οἱ ὀργανισμοὶ τῶν πολυποικίλων καί πολυμόρφων ἐνοργάνων ὄντων τῶν διακοσμούντων, τόσον θαυμαστῶς, τό ἐπὶ τοῦ πλανήτου τούτου ὑπέροχον φαινόμενον τῆς ζωῆς. 


Διότι μετά τήν ἀπόδειξίν τοῦ ἀναληθοῦς καί ἀβασίμου τῆς θεωρίας τῆς ἐξελίξεως τῶν ἐνοργάνων ὄντων ἐκ τῶν ἁπλουστέρων εἰς τά ἀνώτερα, ὡς καί τῆς θεωρίας τῆς αὐτομάτου γενέσεως καί τῶν μονοκυττάρων ἔστω ὀργανισμῶν ἐκ τῆς ἐνοργάνου ὕλης, δύο ἄλλαι ἐκδοχαὶ ἀπομένουν πρός ἐξήγησιν τοῦ φαινομένου τῆς ὑπάρξεως καί τῆς ζωῆς ἐν γένει τῶν διαφόρων ἐνοργάνων ὄντων, ἀπό ἀπόψεως, κατ' ἀρχήν, μόνον ὀργανικῆς. α) Ἡ ἐκδοχή τῆς αὐτομάτου καί τυχαίας γενέσεως τῶν πρώτων εἰδῶν καί γενῶν ὅλων τῶν ἐνοργάνων ὄντων, ἅτινα ὑπάρχουν σήμερον, ὡς ἀπ' ἀρχῆς ἐνεφανίσθησαν ταῦτα καί εἶναι εἰσέτι ἐπὶ τῆς σκηνῆς τῆς ζωῆς- ἐπίσης δέ καί τῶν ἐν τῷ μεταξὺ ἐξαφανισθέντων. Καί β) Ἡ ἐκδοχή τῆς αὐτοαιτιότητος, ἤ ἄλλως τῆς αὐτοδημιουργίας αὐτῶν.

Πρεσβυτέρου Βασιλείου Σπηλιόπουλου, ΝΕΟΕΠΟΧΗΤΙΚΗ ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΚΥΡΙΑΚΟΥ ΜΑΡΚΙΔΗ . ε' μέρος

 
 

ΚΡΙΤΙΚΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ:

ΟΡΟΣ ΤΗΣ ΣΙΩΠΗΣ, ΤΑ ΔΩΡΑ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ, ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΛΕΟΝΤΑ

Δεῖτε ἐδῶ:δ' μέρος

  

ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΛΕΟΝΤΑ

Το τρίτο στή σειρά κδόσεως βιβλίο λλά τό πρτο χρονολογικά.  Τό βιβλίο ατό δέν ντέχει εκολα σέ κριτική γιά τό ν εναι δέν εναι ρθόδοξο καί φέλιμο διότι πλούστατα εναι καθαρς ποκρυφιστικό.  Καμιά πολύτως σχέση καί ναφορά δέν χει στό Χριστιανισμό.  Στίς 420 σελίδες το βιβλίου βλέπει κανείς λη τή Νέα  ποχή, τίς νατολικές θρησκεες, τόν μυστικισμό, τόν πνευματισμό, τόν ποκρυφισμό.  Τίτλος το βιβλίου εναι “Ταξίδι μέ τό Λέοντα”  καί πότιτλος “ναζητώντας τόν μυστικιστικό χριστιανισμό” γεγονός πού προϊδεάζει γιά τό  σκοπό το συγγραφέα πού εναι φ’ νός μέν νά μς εσάγει γιά τά καλά στό πνεμα τς Νέας ποχς, καί φ’ τέρου νά μς ποδείξει τι τό διο μυστικιστικό πνεμα πικρατε καί στόν Χριστιανισμό. 

Νοσηλευτική δεοντολογία.Σχέσεις νοσηλευτή μέ τούς ἀσθενεῖς.γ' μέρος


ΕΙΚΟΝΑ ΠΑΝΩ: Η Αγία Φοίβη εις Κεχριές της Κορίνθου, η διακόνισσα του Αποστόλου Παύλου και προστάτης των νοσοκόμων που γιορτάζει στις 3 Σεπτεμβρίου.
 
Δεῖτε ἐδῶ:β' μέρος
 

Α. ΣΧΕΣΕΙΣ ΝΟΣΗΛΕΥΤΗ ΜΕ ΤΟΥΣ ΑΣΘΕΝΕΙΣ


Να έχει ταπείνωση και να μην κατακρίνει (η αγάπη ουκ ασχημονεί, η αγάπη ου λογίζεται το κακό).Η κατάκριση του αδελφού μας ασθενούς μαρτυρεί έλλειψη αγάπης και υπερηφάνεια. « Να ανέχεστε με αγάπη ο ένας τις αδυναμίες του άλλου» ( Προς Εφεσίους δ’ 2)και «Μη κρίνετε, ίνα μη κριθήτε.» (Ματθαίου ζ΄ στιχ.1).Έλεγε ο γέροντας Παίσιος ποτέ να μην κατακρίνουμε,όλους να τους θεωρούμε αγίους και μόνο τον εαυτό μας αμαρτωλό.15Δεν είναι δουλεία του νοσηλευτή να κρίνει το ποιόν και την συμπεριφορά του κάθε ασθενή αλλά να τον υπηρετεί ταπεινά στις ανάγκες του. Ούτε και μέσα του να σκέφτεται κάτι κακό για αυτόν.

Ποιά εἶναι τά ἀπαραίτητα σκεύη γιά τήν τέλεση τοῦ γάμου;

Απαραίτητα σκεύη για το μυστήριο του γάμου είναι ένα ευτρεπισμένο τραπέζι στο κέντρο του ναού. Επάνω στο τραπέζι σήμερα τοποθετείται ένας επάργυρος δίσκος, συνήθως στολισμένος με μικρά άνθη. Μέσα σ' αυτόν τοποθετούνται ρύζι και κουφέτα λευκά. Επάνω στο στολισμένο δίσκο τοποθετεί ο λειτουργός ιερέας το ιερόν Ευαγγέλιον. Επίσης απαιτείται ένα ποτήριο και ένα μπουκάλι με κρασί γλυκό κόκκινο. Απαραιτήτως στο γάμο χρειάζονται δύο λαμπάδες και τα στέφανα. Οτιδήποτε άλλο στο γάμο θεωρείται δευτερεύον και όχι ιδιαίτερα απαραίτητο. 

Ποιος είναι ο υπουργός τελέσεως του μυστηρίου του γάμου;
Όπως γνωρίζουμε, για την τέλεση του μυστηρίου του γάμου απαραίτητος θεωρείται ο κληρικός, ο οποίος έχει κανονική και ακώλυτη ιερωσύνη.

Ὁμιλίες (3) π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στήν Κυριακή Ε΄ Λουκᾶ


1. Ἡ σημασία τῶν μηδαμινῶν πράξεων
Ὁμιλία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στήν Κυριακή Ε΄ Λουκᾶ. (Λουκᾶ 16, 19-31)
Πραγματοποιήθηκε στίς 02-11-1980



Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς)

Ἅγ. Γέρων Ἰωάννης τῆς Ἀμφιάλης

  Ἅγ. Γέρων Ἰωάννης τῆς Ἀμφιάλης
Ἡ πνευματική, ἠθική, ἀσκητική, ἀνθρωπιστική,
λειτουργικὴ καὶ χαρισματικὴ φυσιογνωμία του

ὑπὸ Δρ. Ἰω. Καλλιανιώτου, 
Καθηγ. Πανεπ. Scrantοn, U.S.A.

.             Εἰς τὸ μικρὸν τοῦτο ἄρθρον σκιαγραφεῖται, ἐν περιλήψει, ὁ βίος, ἡ πνευματικότης, ἡ προσφορά, τὰ δράματα, τὸ μακάριον τέλος καὶ ἡ ἐν γένει ὁσιακὴ μορφὴ τοῦ ἀειμνήστου Ἀρχιμανδρίτου, π. Ἰωάννου, διατελέσαντος ἡγουμένου τῆς ἐν Ἀμφιάλῃ Ἱερᾶς Μονῆς τοῦ Ἁγίου Δημητρίου. Ἀλλ᾽ ἐστὶ δι᾽ ἠμᾶς δύσκολον νὰ διαγράψωμεν λεπτομερῶς τὴν ἐπίγειον διάβασίν του, καθ᾽ ὅτι ὁ Γέρων ἀπέκρυπτεν ἐπιμελῶς, τὰ τοῦ βίου του πεπραγμένα καὶ ἀκόμη περισσότερον, τὰ ὑπὸ τοῦ Θεοῦ ἀποκαλυφθέντα εἰς αὐτόν. Ἡ ἐπὶ πολλῶν ἐτῶν ἐπιβληθεῖσα «ψευδώνυμος γνῶσις» ὡς σοφία ὡδήγησεν τὸν ἄνθρωπον εἰς τὴν παγκόσμιον σημερινὴν κρίσιν καὶ ἡ μόνη διέξοδος ἡμῶν ἐστὶν ἡ ἐπιστροφὴ εἰς τὴν παράδοσιν καὶ εἰς τὴν μίμησιν τῶν ἁγίων μας. Εὐελπιστοῦμεν εἰς τὴν ἀνάνηψιν πάντων.