Σελίδες

Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2014

Σέ παπικό ναό θέλει νά μετατρέψει τό Πατριαρχεῖο τόν Ἅγιο Φωκά στήν Πάτμο

CHORA


Σε Καθολική εκκλησία θέλει να μετατρέψει το Πατριαρχείο τον Άγιο Φωκά.
Γράφτηκε από τον Nίκο Μελιανό
ΜΩΡΑΙΝΕΙ ΚΥΡΙΟΣ ΟΥΣ ΒΟΥΛΕΤΑΙ ΑΠΩΛΕΣΑΙ"
Αυτό αναφέρει μια εκκλησιαστική ρήση και φαίνεται ότι βρίσκει την πιστή εφαρμογή της, μετά τις έντονες φήμες που κυκλοφορούν ότι γίνεται προσπάθεια και μάλιστα από το Πατριαρχείο να αλωθεί το κέντρο της Ορθοδοξίας που είναι η Πάτμος, με τη δημιουργία ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ στο νησί μας και μάλιστα να στεγαστεί στον υφιστάμενο ναό του Αγίου Φωκά στο λιμάνι.
Ίσως γίνεται μια προσπάθεια όχι μόνο άλωσης του νησιού αλλά και της ορθοδοξίας γενικότερα αφού όπως αναφέρεται ο Κολοκοτρώνης για να καταλάβει την Τριπολιτσά κατέλαβε πρώτα τα περίχωρα και απέκοψε τον ανεφοδιασμό.
Ναός λοιπόν για τους Καθολικούς στην Πάτμο και μάλιστα έτοιμος θέλει να χαριστεί το Πατριαρχείο στον Πάπα - άραγε έναντι ποιου ανταλλάγματος; - και τώρα ίσως εξηγούνται οι προ ημερών εναγκαλισμοί των δύο στο Πατριαρχείο. Άραγε θα δεχτεί ο Πάπας αν αύριο , λέμε αν, που δεν, του ζητηθεί να φτιαχτεί ναός ορθόδοξος στο Βατικανό ή στην πλατεία του Αγίου Πέτρου ή Μάρκου; Τί σκοπός εξυπηρετείται; Μάλλον ίσως δεν μάθουμε ποτέ αφού τα πάντα κινούνται στα καλοκουρδισμένα γρανάζια, μιας σκόπιμης και βραδυκίνητης φαναριώτικης διπλωματίας, που όμως εγκυμονούν κινδύνους για την ορθοδοξία και το έθνος γενικότερα.

Αν ανατρέξει κάποιος στην ιστορία θα διαπιστώσει ότι το πρώτο σχίσμα έγινε το 867 μ.Χ. όταν ο Πατριάρχης Φώτιος κατηγόρησε τη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία για θέματα λατρείας και εκκλησιαστικής τάξης, κυρίως για το fillioque - εκπόρευση του αγίου πνεύματος και από τον υιό - και αναθεμάτισε τον τότε πάπα Νικόλαο. Ακολούθησε το οριστικό σχήμα το 1054 με τον Πατριάρχη Μιχαήλ Κηρουλάριο ο οποίος αρνιόταν να υιοθετήσει τις προτάσεις σε θεολογικά και δογματικά ζητήματα που έλεγε ο τότε πάπας δια του εκπροσώπου της Ρώμης καρδινάλιου Ουμπέρτο.
Και έρχονται τώρα και προσπαθούν να αλώσουν το πιστεύω μας με την προτροπή, ανοχή και ίσως την παραδοχή, ποιός ξέρει και άνευ όρων του Πατριαρχείου.
Σ' αυτές τις περιπτώσεις χρειάζεται πυγμή και κάποιοι να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Ας παραδειγματιστούν από αυτά που συνέβησαν στη Σύνοδο Φερράρας - Φλωρεντίας (1438-1439) που ο βυζαντινός λαός παρά το πρόβλημα των Τούρκων δεν αποδέχτηκε τους όρους υποταγής στην ουσία της Ανατολικής στη δυτική εκκλησία, και το λαϊκό αίσθημα κατά καθολικών τότε συμπυκνώθηκε στην περίφημη φράση του μεγάλου δούκα Λουκά Νοταρά όταν πληροφορήθηκε τα γεγονότα: "Είναι προτιμότερο να δω να κυριαρχεί στην αγορά της Πόλης το φακιόλι (τουρμπάνι) των Τούρκων, παρά η καλύπτρα των Λατίνων". Σε προ μηνών ρεπορτάζ μας είχαμε αναφέρει ότι με το νέο κανονισμό που έκοψε και έραψε το Πατριαρχείο για τη μονή στα μέτρα του, ξημερώνουν μαύρες ημέρες. Δεν εισακουστήκαμε και μάλιστα έγιναν και εθιμοτυπικές επισκέψεις. Και τώρα, μετά από επαφές, διακεκριμένου υποτίθεται φίλου της Πάτμου, που έχει προσβάσεις σε πάπα και Πατριάρχη, ξεκίνησαν οι ενέργειες για ΚΑΘΟΛΙΚΟΠΟΙΗΣΗ της Ορθοδοξίας.
Γνωρίζουμε αρκετά, τις παρασκηνιακές ενέργειες και πιέσεις που ασκούνταν στον ηγούμενο και προφανώς στην αδελφότητα της Μονής και θα επανέλθουμε. Υπάρχει απορία όμως. Είναι καθαρά θέμα Πατριαρχείου και Μονής ή και κατοίκων; Γνωρίζει ο πατριάρχης πως θ' αντιδράσει ο κόσμος; Μήπως έχει ξεχάσει ότι με τα γεγονότα αγοραπωλησιών της Μονής, έχει να έλθει 20 χρόνια επικαλούμενος πάντα ότι χρειάζεται χρόνος προετοιμασίας του ταξιδιού, ενώ κάθε φορά μόλις βρει ευκαιρία κάνει τα ταξιδάκια του σε Ελλάδα και εξωτερικό και όχι στην Πάτμο που ανήκει αποκλειστικά στο Πατριαρχείο; Μήπως φοβάται; αν ναι για ποιο γεγονός; Αν λοιπόν γίνουν πράξη οι προθέσεις του και με ενάντιο τον κόσμο για τη δημιουργία ναού καθολικών στην Πάτμο, μάλλον θα πρέπει να την ξεχάσει αφού θα πρέπει να το σκεφτεί καλά για να ξαναπατήσει σε χώματα που αγίασε η παρουσία του μεγάλου οραματιστή της Αποκάλυψης.
Καλό θα είναι να το ξανασκεφτεί. Και αντί να πιέζει ηγούμενο και αδελφούς που έχει καταστήσει ομήρους του, ας έλθει να τα πει ο ίδιος ή στέλλοντας κάποιο γράμμα με προτάσεις και όχι προφορικά. Τότε πραγματικά θα αντιληφθεί και θα αισθανθεί το:
"Πόσα απίδια βάζει ο σάκος".
http://www.patmostimes.gr
Aντιδράσεις για τη δημιουργία καθολικής εκκλησίας στην Πάτμο από το Πατριαρχείο.΄
Αγαπητή Σμαράγδα,
 Που φτάσαμε! Πληροφορούμαστε έγκυρα οτι το Πατριαρχείο πιέζει τη Γεροντική Σύναξη της Μονής να παραχωρήσει την εκκλησία του Άγιου Φωκά στη Ρωμαιοκαθολική εκκλησία, προκειμένου να την μετατρέψουν σε λατρευτική καθολική εκκλησία!!..
Δηλαδή, να δημιουργήσουν θύλακο καθολικισμού μέσα στην αγκαλιά του πιο αντιπροσωπευτικού και αυθεντικού χώρου της Ορθόδοξης εκκλησίας μας, την ιερά νήσο Πάτμο, που οι κάτοικοί της παραδοσιακά έχουν ανατραφεί με τα νάματα της ορθοδοξίας!.. Είναι μια πράξη απεχθής και προσβλητική για τους κατοίκους του νησιού και πρωτοφανής για το νησί και τη Μονή, αφού ανατρέπει το ορθόδοξο χριστιανικό STATUS αιώνων και εισάγει νέα ήθη στην εκκλησιαστική πρακτική του νησιού με άγνωστες συνέπειες. Ποτέ μα ποτέ κανείς δεν διανοήθηκε επί 900 χρόνια να αλλάξει τον εκκλησιαστικό χάρτη του νησιού και έρχεται εύκολα το πατριαρχείο να τον αλλάξει από τη μια μέρα στην άλλη.. Τι άλλο πρέπει να συμβεί για να καταλάβει ο κόσμος και ο Δήμος τι βλέψεις έχει το πατριαρχείο για τη μονή; Η απροκάλυπτη αυτή διοικητική του παρέμβαση στα διοικητικά της μονής, κόντρα στους ακατάλυτους θεσμούς ανεξαρτησίας και αυτοδιοίκητου που την προστάτευαν επί αιώνες (Χρυσόβουλο, Υποτύπωση Οσίου κ.λ.π.), δεν έχει προηγούμενο.
Πότε θα αντιληφθεί το πατριαρχείο ότι η υπομονή και το φιλότιμο των Πατμίων έχει πλέον εξαντληθεί; Σε λίγο θα χρειάζεσαι διαβατήριο για να μπαίνεις στην Πάτμο και βίζα για να προσκυνάς τη Μονή!. Φαίνεται ότι η επίσκεψη του Πάπα και του δημάρχου για την «ευλογία» του Πατριάρχη στο Φανάρι είχε τις παρενέργειές της...
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Θεολόγος Μαυρουδής
http://www.patmostimes.gr
Στα δημοσιεύματα μας να μη γίνει Καθολική εκκλησία ο Άγιος Φωκάς απαντά Ιταλός φίλος της Πάτμου.
Αγαπητή Σμαράγδα
> Διάβασα στην εφημερίδα σου τις παρεμβάσεις των κ.κ. Θεολόγου Μαυρουδή και Νίκου Μελιανού και ομολογώ ότι έμεινα άφωνος. Σε σημείο ώστε να κρίνω επιβεβλημένο να εξηγήσω το θέμα της εκκλησίας για τους καθολικούς ξεκινώντας από την αρχή.
> Εδώ και δεκαετίες έρχομαι συχνότατα στην Πάτμο και όλοι γνωρίζουν ότι προσπαθώ με όλους τους τρόπους και με τις μικρές μου δυνάμεις να βοηθήσω αυτό το μέρος που είναι η δεύτερη πατρίδα μου. Συζητώντας με φίλους που έχουν και αυτοί στην καρδιά τους την Πάτμο διερωτηθήκαμε με ποιο τρόπο θα μπορούσαμε να αυξήσουμε το ρεύμα των τουριστών εκτός εποχής. Έχοντας πληροφορηθεί ότι η Πάτμος περιλήφθηκε στην COESIMA, που περιλαμβάνει τα 7 σημαντικότερα ιερά προσκυνήματα του κόσμου, και ότι ο Δήμος είχε στείλει απεσταλμένους του σε διάφορες συναντήσεις, θεώρησα ότι ο θρησκευτικός τουρισμός είναι σε διαρκή ανάπτυξη με πάνω από 50 εκατομμύρια προσκυνητές το χρόνο και ότι αυτό το είδος του τουρισμού παρατείνεται σε όλη τη διάρκεια του έτους. Τόνισα επίσης ότι θα αρκούσε μία μόνον εκκλησία για να ξεκινήσει το σχέδιο και υπενθύμισα ότι ο τότε ηγούμενος π. Αντύπας μου είχε υποσχεθεί ότι θα έθετε στη διάθεση των καθολικών προσκυνητών και τουριστών την εκκλησία του Αγίου Φωκά. Ήταν μια καθ' όλα χριστιανική και πολύ ωραία χειρονομία προς την αδελφή καθολική εκκλησία.
> Στο σημείο αυτό θα ήθελα να υπενθυμίσω ότι εδώ και δεκαετίες αυτή είναι μια φυσιολογική πρακτική για την καθολική εκκλησία που έχει θέσει εκατοντάδες εκκλησίες στη διάθεση των αδελφών ορθοδόξων χριστιανών.
Σημειώνω εν προκειμένω την παραχώρηση της εξαιρετικού κάλλους εκκλησίας των Αγίων Θεοδώρων του 5ου αιώνα στο κέντρο της Ρώμης ως κεντρικής εκκλησίας του ελληνορθόδοξου ποιμνίου, ενώ η πλειοψηφία των Ελλήνων φοιτητών στην Ιταλία εκκλησιάζονται σε ναούς που έχει παραχωρήσει η καθολική εκκλησία. Άλλωστε το ίδιο καθεστώς διευκολύνσεων εφαρμόζει και η Εκκλησία της Ελλάδος.
> Το να χρησιμοποιείται τώρα αυτό το πρόσχημα της παραχώρησης της εκκλησίας στους καθολικούς για να γίνει επίθεση στον Οικουμενικό Πατριάρχη, ο οποίος παγκοσμίως εκτιμάται και εισακούεται για τη σοφία του, την οξύνοια και την καλοσύνη του είναι μια ενέργεια που δεν τιμά τους συντάκτες των άρθρων.
> Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
> Βιργίλιος Αβάτο
http://www.patmostimes.gr
Ο Θεολόγος Μαυρουδής απαντά στον φίλο της Πάτμου για την εκκλησία του Αγίου Φωκά.
Αγαπητή Μάγδα,
Λυπάμαι που αναγκάζομαι να επανέλθω επί προσωπικού, προκειμένου να απαντήσω σε ένα άγνωστο σε μένα άνθρωπο, που με την πρόθεση της δήθεν προαγωγής του θρησκευτικού τουρισμού στο νησί και εκτιμώντας την οικουμενική του διάθεση, διαπιστώνω ότι ανακινεί ένα ανύπαρκτο για την Πάτμο θέμα:
Τη μεταμόρφωση του Αγ. Φωκά σε εκκλησία των καθολικών! Λέγεται Βιργίλιος Άβατο, καθολικός προφανώς που προσπαθεί να «γεφυρώσει» το αγεφύρωτο επί 10 αιώνες Σχίσμα των δύο εκκλησιών με υπαιτιότητα των καθολικών!. Θυμηθείτε τον αναθεματισμό της Ανατολικής Εκκλησίας, την Δ' Σταυροφορία του 1204, την κυριαρχία των Δυτικών πάνω στην Ανατολή, τους αφορισμούς του 1054, Πάπας, ορατή κεφαλή της εκκλησίας και "αλάθητος" κ.ά. Τα αγεφύρωτα ζητήματα αιώνων που χωρίζουν τις δύο Εκκλησίες δεν λύνονται με αυτή την αφελή πρόταση!. Επικαλείται την υπόσχεση που του έδωσε ο Αντίπας ότι... « θα έθετε στη διάθεση των καθολικών την εκκλησία του Αγ. Φωκά", πράγμα που διέψευσε, όπως έμαθα, ο ίδιος ο Αντίπας.
Αλλά, αφού είναι «φυσιολογική πρακτική», όπως λέει, να παραχωρούν οι καθολικοί εκατοντάδες εκκλησίες στη διάθεση των ορθοδόξων, γιατί, ως γεφυροποιός, δεν μας κάνει τη χάρη να ζητήσει από τους καθολικούς ένα οικόπεδο μέσα στο Βατικανό να χτίσουν οι Πάτμιοι τον Ιωάννη το Θεολόγο τους; Δεν λέω να μας παραχωρηθεί η Capella Sistina, όπως την παραχώρησαν οι Καθολικοί τον περασμένο Οκτώβρη στην Porsche για τη διοργάνωση ιδιωτικής συναυλίας!..
Όσο για την «επίθεση» που κάνουμε τάχα στον Πατριάρχη, όπως μας κατηγορεί, ας μάθει πρώτα γιατί «φωνάζουμε» επί χρόνια και μετά μας βρίζει! Μπορεί αυτός να μην γνωρίζει, γνωρίζει όμως ο Πατριάρχης... Τον Παναγιότατο, ως σοφό, οξύνου κ.λ.π, όπως τον περιγράφει, όλοι τον σεβόμασταν ως τον πνευματικό μας ποιμένα. Δεν πιστεύω όμως πως τιμά τον πατριάρχη να δέχεται τη μεσολάβηση ενός αλλόδοξου αγνώστου για ένα θέμα που οι Πάτμιοι και οι περήφανοι μοναχοί έχουν τον πρώτο και αποκλειστικό λόγο.
Η Πάτμος δεν είναι το νησί της συμβατικής θρησκείας. Είναι αυτό που συνιστά και εκφράζει την απόλυτη θρησκευτική αυθεντικότητα και έτσι πρέπει να το βλέπει ο κύριος αυτός!..
 Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Θεολόγος Μαυρουδής
http://www.patmostimes.gr
http://aktines.blogspot.gr/2014/12/blog-post_671.html#more

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου