Σελίδες

Κυριακή 4 Ιανουαρίου 2015

The Theophany of Our Lord and God and Savior Jesus Christ, St. Nikolai Velimirovic


Θεοφάνεια_ Theophany_Богоявле́ние-Теофа́ния_Teofanía_ნათლისღება_Boboteaza Greek Byzantine Orthodox Icon    Epiphany

“This is My beloved Son, in Whom I am well pleased.”( Matthew 3:16-17)

Behold! The Lamb of God Who takes away the sin of the world.

The Theophany of Our Lord and God and Savior Jesus Christ

Commemorated on January 6

St. Nikolai Velimirovic


ΑΓ.ΠΝΕΥΜΑ-ΒΥΖ.ΜΟΥΣΕΙΟ 2When our Lord reached thirty years from His physical birth, He began His teaching and salvific work. He Himself signified this “beginning of the beginning” by His Baptism in the Jordan River. St Cyril of Jerusalem says: “The beginning of the world is water; the beginning of the Gospel is the Jordan.” At the time of the Baptism of the Lord in water, the mystery was declared to the world — the mystery that was prophesied in the Old Testament; the mystery that was known only in fables in ancient Egypt and India — the mystery of the Divine Holy Trinity. The Father was revealed to the sense of hearing, the Spirit was revealed to the sense of sight, and the Son was revealed to the sense of touch.

Ἀποδείξεις γιὰ τὴν σάρκωση τοῦ Λόγου μέσα ἀπὸ τὶς προφητεῖες.Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης

Ἀποδείξεις γιὰ τὴν σάρκωση τοῦ Λόγου μέσα ἀπὸ τὶς προφητεῖες, 12η Κατήχηση, 3ο Μέρος.Ἱερομόναχος Σάββας Ἁγιορείτης.Ὁμιλία στίς 25/12/2011

http://hristospanagia3.blogspot.gr/ 

Τά σαρκικά πάθη καί ἡ ἁγνότητα

Πῶς καταπολεμοῦνται τά σαρκικά πάθη καί διαφυλάσσεται ἡ ἁγνότητα
«Ὁ καθένας σας», λέγει ὁ Ἅγιος Ἀπόστολος Παῦλος, ἀπευθυνόμενος πρός τούς Θεσσαλονικεῖς, ἀλλά καί πρός ὅλους μας,«πρέπει νά γνωρίζει νά ἔχει ὑπό τήν κυριαρχία του καί νά διατηρεῖ τό σῶμα του ἁγιασμένο καί τιμημένο»[1]. Λίγο πρίν τόνιζε ὅτι τό θέλημα τοῦ Θεοῦ εἶναι ὁ ἁγιασμός μας μέ τήν ἁγνότητα δηλαδή θά πρέπει οἱ Χριστιανοί νά ἀπέχουμε ἀπό τήν πορνεία καί κατ’ ἐπέκταση ἀπό κάθε σαρκική ἁμαρτία (Α΄ Θεσσ. 4, 3).

Οἱ γονεῖς ἄς ὁδηγοῦν τούς νέους γρήγορα στό ζυγό τοῦ γάμου

Ὁ ἱερός Χρυσόστομος σχολιάζοντας τίς παραινέσεις τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Παύλου γιά ἁγνότητα, καθαρότητα, ἁγιασμό καί ἀποφυγή κάθε σαρκικῆς ἁμαρτίας στήν Α΄ Θεσσαλονικεῖς στό 4ο Κεφάλαιο καί μάλιστα στό στίχο 4, παρατηρεῖ (σέ ἐλεύθερη ἀπόδοση):
«Εἶναι ἀναγκαῖο νά σᾶς μιλήσω γιά τούς νέους· νά μιλήσω ἀπευθυνόμενος ὄχι τόσο σ' αὐτούς, ὅσο σέ σᾶς. Διότι ὄχι μόνο σέ ἐκείνους ἀφοροῦν, ἀλλά καί σέ σᾶς (ἐνν. τούς γονεῖς) αὐτά πού θά πῶ. -Γιατί; -Διότι αὐτός πού ἔμαθε νά μήν πορνεύει μαθεύει καί νά μήν μοιχεύει· ἀντίθετα ὅποιος πέφτει στό πρῶτο, σύντομα θά πέσει καί στό δεύτερο.

Το αγιογραφικό ανάγνωσμα της Δευτέρας 05-01-2015

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιαν. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2015. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Κορινθίους Α΄ κεφ. θ΄ 19 - 27  

θ΄ 19 - 27



Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Γ΄ 1 - 16

Γ΄ 1 - 16



Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει εκπονήσει ὁ μακαριστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Ναυπάκτου Ἱερόθεος: Ἡ θεωρία τῆς «Μεγάλης Ἔκρηξης» καί τό «μποζόνιο τοῦ Χίγκς»


Του Μητροπολίτου Ναυπάκτου κ. Ιεροθέου 

Αυτές τις ημέρες ανακοινώθηκε ότι ανακαλύφθηκε το «μποζόνιο του Χίγκς», δηλαδή το έως τώρα αόρατο σωματίδιο, που αντιστοιχεί στο πεδίο του Χίγκς, και προσδίδει μάζα στην ύλη.
Είναι στοιχειώδες σωματίδιο, δηλαδή δεν έχει εσωτερική δομή και δεν αποτελείται από άλλα, συστατικά σωματίδια.
Είναι εξαιρετικά ασταθές και όταν σχηματισθή, καταρρέει σχεδόν ακαριαία και δίνει άλλα υποατομικά σωματίδια.
Άν και λέγεται και γράφεται ευρέως ότι το «μποζόνιο του Χίγκς» δίνει στα στοιχειώδη σωματίδια την μάζα τους, αυτό δεν είναι απόλυτα σωστό.
Την μάζα την δίνει το πεδίο του Χίγκς, το οποίο δεν την δημιουργεί εκ του μηδενός, αλλά την εμπεριέχει από πριν ως ενέργεια.
Λέγεται «μποζόνιο του Χίγκς», γιατί ο βρεττανός επιστήμων Χίγκς, που ζή ακόμη, πριν πολλά χρόνια είχε ομιλήσει για την ύπαρξή του.
Οι επιστήμονες εδώ και μερικά χρόνια προσπαθούσαν να βρούν τον τρόπο της δημιουργίας του κόσμου, με την θεωρία της «Μεγάλης Έκρηξης» και με τα ανάλογα πειράματα αναζητούσαν να βρούν τα υποατομικά σωματίδια που δίνουν μάζα στην ύλη.

1. Περί οὐσίας καί ἐνεργείας στό Θεό_2. Περί τῆς Ἐνσαρκώσεως καί τῆς Ἁγίας Τριάδας_Πατερικὴ Θεολογία_19ο μέρος_π. Ἰωάννου Ρωμανίδη_mp3



Π. Σάββας 2014-11-29_1.Περί οὐσίας καί ἐνεργείας στό Θεό_2.Περί τῆς Ἐνσαρκώσεως καί τῆς Ἁγίας Τριάδας_Πατερικὴ Θεολογία_19ο μέρος_π. Ἰωάννου Ρωμανίδη_mp3


Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 29-11-2014 (Σύναξη στὸ Ἀρχονταρίκι στόν Ι. Ν. Ἁγίων Ἀναργύρων Πενταπλάτανου Γιαννιτσῶν).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία).

Στιγμὲς ἀπὸ τὴν ζωὴ τοῦ ἀββᾶ Σισώη

11) Εἶπε ὁ ἀββὰς Σισώης:- Ὅταν ὑπάρχει ἄνθρωπος ποὺ σὲ φροντίζει, δὲν πρέπει νὰ τὸν διατάσσεις.
12) Ἦρθαν κάποτε Σαρακηνοὶ καὶ κατάκλεψαν τὸν Γέροντα καὶ τὸν ἀδελφό του. Καὶ ὅταν αὐτοὶ βγῆκαν στὴν ἔρημο γιὰ νὰ βροῦν κάτι φαγώσιμο, βρῆκε ὁ Γέρων κόπρανα καμήλων καὶ σπώντας τα βρῆκε μέσα σπόρους κριθαριοῦ· ἔτρωγε δὲ ἕνα σπόρο καὶ τὸν ἄλλο ἔβαζε στὸ χέρι του. Ὅταν δὲ ἐρχόμενος ὁ ἀδελφός του τὸν βρῆκε νὰ τρώγει, τοῦ λέγει:
- Αὐτὴ εἶναι ἡ ἀγάπη, ὅτι βρῆκες φαγώσιμο καὶ τὸ τρώγεις μόνος σου καὶ δὲν μὲ φώναξες; Τοῦ λέγει ὁ ἀββὰς Σισώης:
- Δὲν σὲ ἀδίκησα, ἀδελφέ, ἰδοὺ τὸ μερίδιό σου, τὸ κράτησα στὸ χέρι μου.
13) Διηγήθηκε κάποιος ἀπὸ τοὺς πατέρες γιὰ τὸν ἀββὰ Σισώη τοῦ Καλαμῶνος, ὅτι θέλοντας κάποτε νὰ νικήσει τὸν ὕπνο, κρεμάσθηκε ἀπὸ τὸν κρημνὸ τῆς Πέτρας· καὶ ἦλθε ἄγγελος ποὺ τὸν ἔλυσε καὶ τοῦ παράγγειλε νὰ μὴ κάνει πλέον αὐτὸ τὸ πρᾶγμα οὔτε σὲ ἄλλους νὰ ἀφήσει τέτοια παράδοση.

Θαυμαστές ὁπτασίες στή Θεία Λειτουργία! (Ἅγιος Νήφων Κωνσταντιανής)



Ο Άγιος Νήφων, επίσκοπος Κωνσταντιανής (4ος αι.) αξιώθηκε να δεί πολλά θεϊκά οράματα με τα φωτισμένα απο το Άγιο Πνεύμα, μάτια της ψυχής του.
Κάποτε σε μιά θεία λειτουργεία, μόλις ο λειτουργός εκφώνησε:
Ευλογημένη η βασιλεία…”, ο άγιος είδε φωτιά να κατεβαίνει απο τον ουρανό και να καλύπτει το άγιο θυσιαστήριο και τον ιερέα, που δέν είχε καταλάβει τίποτα.  Αργότερα , όταν άρχισε να ψάλλεται ο τρισάγιος ύμνος απο τον λαό, τέσσερις άγγελοι κατέβηκαν και έψαλλαν μαζί τους.
Στον Απόστολο, φανερώθηκε ο μακάριος απόστολος Παύλος να καθοδηγεί τον αναγνώστη. Στο “Αλληλούια”, μετά τον Απόστολο, οι φωνές του λαού ανέβαιναν ενωμένες στον ουρανό, σαν ένα πύρινο, σφιχτοπλεγμένο σχοιν και στο ευαγγέλιο, κάθε λέξη έβγαινε σαν φλόγα απο το στόμα του ιερέα και υψωνόταν στα επουράνια.

1941 - 1945: Σφαγές, ἐγκλήματα καί βίαιοι προσηλυτισμοί Ὀρθοδόξων ἀπό τόν Παπισμό στήν Κροατία.

ΠΗΓΗ: Καθηγητού  Edmond Paris: "Genocide in Satellite Croatia 1941 - 1945" σελ. 235 . Το κείμενο κάτω από τη φωτογραφία λέει: "Vlado Margetic, Φραγκισκανός, προσηλυτίζει με τη βία Ορθοδόξους Σέρβους"
 
Η εγκληματική ιστορία του Παπισμού, από την αρχή του ως σήμερα, δεν έπαψε. Και ειδικά για τους Χριστιανούς, οι Παπικοί ήταν πάντα μια καταστροφική και εχθρική προς εμάς αίρεση.
 
Στο βιβλίο του Avro Manhattan: "The Vatican's Holocaust" κάτω από μία παρόμοια φωτογραφία, στη σελίδα 68 της Αγγλικής έκδοσης, γράφει:
Προσηλυτίζοντας" τους Ορθόδοξους Σέρβους, 12 Δεκέμβρη, 1941. Μοναχοί, εκτός από Ιερείς, λάμβαναν μέρος στις ΒΙΑΙΕΣ μεταστροφές. Δεν ήταν λιγότερο ανελέητοι, από τους κληρικούς τω ενοριών. π.χ. ο μοναχός Ambrozije Novak φύλακας της μονής των Καπουτσίνων στο Varazdin, ο οποίος, αφού περικύκλωσε το χωριό Mosanica με Ουστάσι μαχητές, είπε στον λαό: "Εσείς οι Σέρβοι είστε καταδικασμένοι σε θάνατο, και μπορείτε να γλιτώσετε από αυτήν την ποινή, μόνο, αν αποδεχθείτε τον Καθολικισμό"
Οι Καθολικοί Πατέρες, δεν είχαν πρόβλημα να εξοντώσουν όσους αντιστέκονταν.

Εἰς τήν πρώτην τοῦ ἔτους (†Ἀρχ. Γεώργιος Καψάνης)

Ομιλία του μακαριστού π. Γεωργίου Καψάνη, στην τράπεζα της Ιεράς Μονής Γρηγορίου Αγίου Όρους, την Πρωτοχρονιά του 2002

Ακούστε την ομιλία πατώντας εδώ


http://www.alopsis.gr/modules.php?name=News&file=article&sid=3396

«Τό ἀναλόγιο εἶναι ὁ θρόνος τοῦ Θεοῦ· ἐκεῖ παρίστανται τά πολυόμματα Χερουβείμ καί τά ἑξαπτέρυγα Σεραφείμ»

David

...Κάποια Χριστούγεννα

Νά εὐχηθοῦμε στόν Θεό νά μᾶς δώση τήν Χάρι νά συγκεντρωνόμαστε πιό πολύ, νά προσέχουμε τίς συζητήσεις καί τά διάφορα. Ὁ καθένας μας νά ἐμβαθύνη στό νόημα τῶν Χριστουγέννων, γιά νά ἔρθη δωρεάν ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ μέσα μας. Σέ λίγες μέρες φθάνει τό γενέθλιο τοῦ Χριστοῦ μας. Καταδέχτηκε νά γεννηθῆ μέσα σέ σπήλαιο, ἀλλά καί νά κατοικήση καί μέσα στό δικό μας, τό πενιχρό, τό βρώμικο καί λασπωμένο. Ἐμεῖς ὅμως –πρώτη ἐγώ– ποῦ νά Τόν βάλουμε; Δέν ὑπάρχει καμμία ἀρετή. Νά παρακαλοῦμε νά ἔρθη ἡ Χάρις Του καί νά μᾶς ξεπλύνη ἀπό ὅλα αὐτά πού ἔχουμε μέσα στήν καρδιά μας. Νά μᾶς δώση τήν ἀγάπη Του καί τήν εὐσπλαγχνία Του, γιά νά μπορέσουμε νά βιώσουμε πιό καλά καί πιό συνετά.
Νά δείξουμε προσοχή καί στό θέμα τοῦ ἀναλογίου. Νά πηγαίνουμε στό ἀναλόγιο. Τό ἀναλόγιο εἶναι ὁ θρόνος τοῦ Θεοῦ.

Γέρων Σάββας Λαυριώτης, Ἡ πατερική στάση ἔναντι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί τῶν αἱρέσεων

Ομιλία Γέροντα Σάββα Λαυριώτη στον Ορθόδοξο Τύπο
Την Κυριακή 28 Δεκεμβρίου και ώρα 18.00, πραγματοποιηθηκε ομιλία από τον μοναχό Γέροντα Σάββα Λαυριώτη με θέμα "Ιησούς Χριστός, χθες και σήμερα ο Αυτός και εις τους Αιώνας", στην αίθουσα του Ορθόδοξου Τύπου, Λεωφ. Θησέως 25, Νέα Ερυθραία Αττικής. 
http://thriskeftika.blogspot.gr/2014/12/blog-post_85.html

Ὑπάρχουν θαυματουργές εἰκόνες;

Υπάρχουν θαυματουργές εικόνες;

Επιφάνιος Θεοδωρόπουλος – Αρχιμανδρίτης, 1930-1989)

Ημείς οι Ορθόδοξοι δεν λατρεύομεν τας Εικόνας, ούτε τους Αγίους, ούτε τους Αγγέλους, ούτε αυτήν την Παναγίαν Μητέρα του Κυρίου.
Μόνον τον εν Τριάδι Θεόν λατρεύομεν. Τον Πατέρα, τον Υιόν και το Άγιον Πνεύμα.
Τιμώμεν και δοξάζομεν τους Αγίους, τους Αγγέλους, και περισσότερον πάντων την «Τιμιωτέραν των Χερουβείμ και ενδοξοτέραν ασυγκρίτως των Σεραφείμ», την Αειπάρθενον και Παναγίαν Μητέρα του Σωτήρος μας, αλλά λατρείαν δεν απονέμομεν ούτε εις τα πρόσωπά των ούτε εις τας Εικόνας των. Άλλο η τιμή και ο σεβασμός και άλλο η λατρεία.
Ο λαός μας, καθώς και άλλοι Ορθόδοξοι λαοί, θεωρούν μερικάς Εικόνας ως θαυματουργούς. Είναι αυτό αλήθεια; Υπάρχουν όμως θαυματουργοί Εικόνες; Ή μάλλον: Είναι δυνατόν να υπάρχουν Εικόνες θαυματουργοί, Εικόνες που κάμνουν θαύματα;

«Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ, καί ἐπί γῆς εἰρήνη, ἐν ἀνθρώποις εὐδοκία, τῷ ἐλθόντι σῶσαι ἐκ φθορᾶς τό γένος ἡμῶν»

Δόξα. Καί νῦν. Ἦχος πλ. α΄. Ἰωάννου Μοναχοῦ.


Εὐφραινέσθωσαν οἱ οὐρανοί, καί ἀγαλλιάσθω ἡ γῆ·
σήμερον γάρ ἀληθῶς, μία ποίμνη γέγονεν Ἀγγέλων καί ἀνθρώπων.

Ὤ τοῦ θαύματος! Ὁ ἀόρατος ὁρᾶται, ὁ ἀχώρητος χωρεῖται, ὁ ἄναρχος ἄρχεται, ὁ Υἱός τοῦ Θεοῦ, Υἱός ἀνθρώπου γίνεται·

καί Παρθένος ἀπείρανδρος, Μήτηρ ὁρᾶται Θεοῦ, καί ἡ Μήτηρ μετά τήν κύησιν, Παρθένος εὑρίσκεται·

ὁ σαρκωθεῖς Λόγος τοῦ Πατρός, ἐν φάτνῃ ἀνακέκλιται, καί Ποιμένες κήρυκες, κοινωνοί τοῦ μυστηρίου γίνονται.

4 Ιανουαρίου Συναξαριστής. Σύναξις τῶν Ἁγίων Ἑβδομήκοντα Ἀποστόλων, Ζωσίμου μοναχοῦ καὶ Ἀθανασίου Κομενταρησίου Μαρτύρων, Ἀπολλιναρίας Συγκλητικῆς, Χρυσάνθου καὶ Εὐφημίας, τῶν Ἁγίων ἕξι Μαρτύρων, Θεοκτίστου Ὁσίου, Θεοπρόβου Ὁσίου, Εὐθυμίου τοῦ Νέου, Εὐαγρίου καὶ Σίου Ὁσίων, Τιμοθέου Στυλίτου, Εὐθυμίου Βατοπαιδινοῦ καὶ τῶν σὺν αὐτῷ δώδεκα Μαρτυρήσαντες, Εὐσταθίου Ἀρχιεπισκόπου Σερβίας, Ἀχιλλίου Διακόνου, Συμεὼν ὉσίουὈνουφρίου τοῦ Νέου Ὁσιομάρτυρος, Εὕρεσις τιμίων λειψάνων Νεομάρτυρος Ἰωάννου ἐκ Κονίτσης.


Ἡ Σύναξις τῶν Ἁγίων Ἑβδομήκοντα Ἀποστόλων

Περὶ τῶν Ἁγίων Ἀποστόλων μᾶς πληροφορεῖ τὸ κατὰ Λουκᾶν Εὐαγγέλιον στο ι’ κεφάλαιον: «Μετὰ δὲ ταῦτα ἀνέδειξεν ὁ Κύριος καὶ ἑτέρους ἑβδομήκοντα καὶ ἀπέστειλεν αὐτοὺς ἀνὰ δύο πρὸ προσώπου αὐτοῦ εἰς πᾶσαν πόλιν καὶ τόπον οὗ ἤμελλεν αὐτὸς ἔρχεσθαι.
Ἔλεγεν οὖν πρὸς αὐτοὺς· ὁ μὲν θερισμὸς πολύς, οἱ δὲ ἐργάται ὀλίγοι. Δεήθητε οὖν τοῦ κυρίου τοῦ θερισμοῦ, ὅπως ἐκβάλῃ ἐργάτας εἰς τὸν θερισμὸν αὐτοῦ. Ὑπάγετε· ἰδοὺ ἐγὼ ἀποστέλλω ὑμᾶς ὡς ἄρνας ἐν μέσῳ λύκων.
Μὴ βαστάζετε βαλλάντιον, μὴ πήραν, μηδὲ ὑποδήματα, καὶ μηδένα κατὰ τὴν ὁδὸν ἀσπάσησθε· εἰς ἣν δ’ ἂν οἰκίαν εἰσέρχησθε, πρῶτον λέγετε· εἰρήνη τῷ οἴκῳ τούτῳ καὶ ἐὰν ᾖ ἐκεῖ υἱὸς εἰρήνης, ἐπαναπαύετε ἐπ’ αὐτὸν ἡ εἰρήνη ὑμῶν· εἰ δὲ μήγε, ἐφ’ ὑμᾶς ἀνακάμψει… καὶ θεραπεύετε τοὺς ἐν αὐτῇ ἀσθενεῖς, καὶ λέγετε αὐτοῖς· ἤγγικεν ἐφ’ ὑμᾶς ἡ βασιλεία τοῦ Θεοῦ».
Τοὺς ἐξέλεξε ὁ Χριστὸς ὕστερα ἀπὸ τοὺς Δώδεκα, γιὰ νὰ
βοηθοῦν τὸ σωτήριο ἔργο του καὶ νὰ διακονοῦν τὸ σχέδιο τῆς Θείας Οἰκονομίας.
Οἱ Πατέρες τῆς Ἐκκλησίας, τῆς πρώτης χριστιανικῆς περιόδου, προσπάθησαν νὰ τοὺς ταυτίσουν σταχυολογώντας πρόσωπα τῆς Καινῆς Διαθήκης, κυρίως ἀπὸ τὸ βιβλίο τῶν Πράξεων καθὼς καὶ ἀπὸ τὶς Ἐπιστολὲς τοῦ Ἀποστόλου Παύλου.