Σελίδες

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2021

1)«Ἀπόθου φόβον ἅπαντα...», 2) «Ρημάτων ὡς ἀκήκοεν...», Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Κήρυγμα_1)«Ἀπόθου φόβον ἅπαντα...», 2) «Ρημάτων ὡς ἀκήκοεν...», 3-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Περί θανάτου καί πῶς λύονται οἱ ὠδῖνες του, Κυριακή πρό τῶν Φώτων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΟΜΙΛΙΑ

Περί θανάτου καί πῶς λύονται οἱ ὠδῖνες του, Κυριακή πρό τῶν Φώτων, Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφ. Θεοτόκη, 3-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

«Ἐγώ γάρ ἤδη σπένδομαι», Κυριακή πρό τῶν Φώτων, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ -

Ἐγώ γάρ ἤδη σπένδομαι», Κυριακή πρό τῶν Φώτων, Ἑρμηνεία ἀποστ. περικοπης, Ἐπ. Σταυρουπόλεως Νικηφ. Θεοτόκη, 3-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Ἡ ἀποστολική περικοπή τῶν Θεοφανείων σέ ἑρμηνευτική ἀπόδοση Π. Τρεμπέλα


Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ ΤΩΝ ΘΕΟΦΑΝΕΙΩΝ 

ΣΕ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Π. ΤΡΕΜΠΕΛΑ 

ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ, Β΄11-14 και Γ΄4-7 

Κεφ. Β΄ 11᾿Επεφάνη γὰρ ἡ χάρις τοῦ Θεοῦ ἡ σωτήριος πᾶσιν ἀνθρώποις, 12 παιδεύουσα ἡμᾶς ἵνα ἀρνησάμενοι τὴν ἀσέβειαν καὶ τὰς κοσμικὰς ἐπιθυμίας σωφρόνως καὶ δικαίως καὶ εὐσεβῶς ζήσωμεν ἐν τῷ νῦν αἰῶνι, 13 προσδεχόμενοι τὴν μακαρίαν ἐλπίδα καὶ ἐπιφάνειαν τῆς δόξης τοῦ μεγάλου Θεοῦ καὶ σωτῆρος ἡμῶν ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ, 14 ὃς ἔδωκεν ἑαυτὸν ὑπὲρ ἡμῶν, ἵνα λυτρώσηται ἡμᾶς ἀπὸ πάσης ἀνομίας καὶ καθαρίσῃ ἑαυτῷ λαὸν περιούσιον, ζηλωτὴν καλῶν ἔργων. 

Κεφ. Γ΄ 4 ὅτε δὲ ἡ χρηστότης καὶ ἡ φιλανθρωπία ἐπεφάνη τοῦ σωτῆρος ἡμῶν Θεοῦ, 5 οὐκ ἐξ ἔργων τῶν ἐν δικαιοσύνῃ ὧν ἐποιήσαμεν ἡμεῖς, ἀλλὰ κατὰ τὸν αὐτοῦ ἔλεον ἔσωσεν ἡμᾶς διὰ λουτροῦ παλιγγενεσίας καὶ ἀνακαινώσεως Πνεύματος ῾Αγίου, 6 οὗ ἐξέχεεν ἐφ΄ ἡμᾶς πλουσίως διὰ ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ τοῦ σωτῆρος ἡμῶν, 7ἵνα δικαιωθέντες τῇ ἐκείνου χάριτι κληρονόμοι γενώμεθα κατ΄ ἐλπίδα ζωῆς αἰωνίου. 

Ερμηνευτική απόδοση Παν. Τρεμπέλα 

ΠΡΟΣ ΤΙΤΟΝ, Β΄11-14 και Γ΄4-7 

Κεφ. Β΄ 11 Διότι με την ενανθρώπηση του Υιού του Θεού φανερώθηκε η χάρις του Θεού, η οποία σώζει όλους τους ανθρώπους.

Συνόμιλος τῶν Ἀγγέλων καὶ σχεδὸν ἀσώματος, ὡς ἄφθαρτος, γίνεται ἐκεῖνος ποὺ καθάρισε τὸ νοῦ του μὲ τὰ δάκρυα...

19. Ὁ νόμος τοῦ ζωοποιοῦ Πνεύματος, κατὰ τὸν Ἀπόστολο(Ρώμ. 8, 2), εἶναι αὐτὸς ποὺ ἐνεργεῖ καὶ λαλεῖ μέσα στὴν καρδιά, ὅπως καὶ ὁ νόμος τοῦ γράμματος εἶναι ἐκεῖνος ποὺ ἐνεργεῖται στὴ σάρκα. Ὁ πρῶτος ἐλευθερώνει τὸ νοῦ ἀπὸ τὸ νόμο τῆς ἁμαρτίας καὶ τοῦ θανάτου, ἐνῶ ὁ ἄλλος ἀνεπαίσθητα τὸν κάνει φαρισαῖο, νὰ πράττει καὶ νὰ νοεῖ τὸ νόμο σωματικὰ καὶ νὰ ἐργάζεται τὶς ἐντολὲς πρὸς τὸ θεαθῆναι(Μάτθ. 23, 5).

23. Ὅπως τὰ αἰσθητὰ μάτια βλέπουν τὰ γράμματα καὶ ἀπὸ αὐτὰ παίρνουν τὰ αἰσθητὰ νοήματα, ἔτσι καὶ ὁ νοῦς ὅταν καθαρθεῖ κι ἐπανέλθει στὸ ἀρχικό του ἀξίωμα, βλέπει στὸ Θεὸ καὶ ἀπὸ Αὐτὸν παίρνει τὰ θεία νοήματα. Ἀντὶ βιβλίο ἔχει τὸ πνεῦμα, κι ἀντὶ κονδυλοφόρο ἔχει τὴ διάνοια καὶ τὴ γλώσσα, ὅπως λέει ὁ Ψαλμωδός: «Ἡ γλώσσα μου κάλαμος»(Ψάλμ. 44, 2)· ἀντὶ μελάνι τέλος, ἔχει τὸ φῶς. Βυθίζει λοιπὸν τὴ διάνοια στὸ φῶς, καὶ ἀφοῦ αὐτὴ γίνει φῶς, γράφει τοὺς πνευματικοὺς λόγους στὶς καθαρὲς καρδιὲς τῶν ἀκροατῶν του. Τότε καταλαβαίνει τὸ νόημα τῶν προφητικῶν λόγων, πῶς δηλαδὴ οἱ πιστοὶ θὰ διδαχθοῦν ἀπὸ τὸ Θεὸ(Ἤσ. 54, 13· Ἰω. 6, 45), καὶ πῶς ὁ Θεὸς διδάσκει μὲ τὸ πνεῦμα τὴ γνώση στὸν ἄνθρωπο(Ψάλμ. 93, 10).

24. Ὡς νόμο τῶν ἐντολῶν, νὰ θεωρήσεις τὴν ἄμεση πίστη ποὺ ἐκδηλώνει τὴν ἐνέργειά της στὴν καρδιά. Ἀπὸ αὐτὴν πηγάζει κάθε ἐντολὴ καὶ ἐνεργεῖ τὸν φωτισμὸ τῶν ψυχῶν. Οἱ καρποὶ τῆς ἀληθινῆς καὶ ἐνεργοῦ πίστεως εἶναι ἡ ἐγκράτεια καὶ ἡ ἀγάπη, καὶ σκοπὸς ἡ θεοδώρητη ταπείνωση, ποὺ εἶναι ἡ ἀρχὴ καὶ τὸ στήριγμα τῆς ἀγάπης.

“Ἀνοίγετε” τίς ἐκκλησίες γιά νά ζητήσετε ἐμβόλια ἀπό ἐκτρωμένα ἔμβρυα;

Ενώ οι Ιεράρχες της εκκλησίας μας, τάχα μου αντιδράνε για το κλείσιμο των εκκλησιών κατά τα Θεοφάνεια, παράλληλα ζητάνε να έρθουν, και μάλιστα άμεσα, τα εμβόλια!

Όπως διαβάσαμε στην Ρομφαία, η ΔΙΣ, μεταξύ άλλων ανακοίνωσε:

“Κάνει έκκληση τόσο προς την ηγεσία της Ευρωπαϊκής Ενώσεως όσο και προς την Ελληνική Κυβέρνηση να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες ούτως ώστε να εξασφαλιστεί άμεσα ο ικανός αριθμός εγκεκριμένων εμβολίων για τους πολίτες.

Κανείς δεν έχει το δικαίωμα να υπηρετεί αλλότριους σκοπούς απέναντι σε ένα τόσο σημαντικό θέμα όπως η υπέρβαση της πανδημίας, διότι το δικαίωμα στην υγεία ανήκει σε όλους.”

“Ἡ πείνα γρήγορα θά ἔλθει”... Μακαριστός ἐπίσκοπος Σιατίστης Ἀντώνιος

Πριν από το θάνατο του εγχειρίσθηκε και κατά την διάρκεια της εγχείρησης είδε θαυμαστά πράγματα και ευχαριστούσε τον Κύριο γι αυτά που είδε.
“Η πείνα γρήγορα θα έλθει”

Είχαμε μπροστά μας έναν Άγιο.-

Μετά από πληροφορία που πήρα από το Άγιο Όρος,πήγαμε μαζί με τη σύζυγο να συναντήσουμε και να πάρουμε ευλογία πριν από 17 χρόνια,από τον Μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κ.κ.Αντώνιο.

Μείναμε έκθαμβοι με την απλότητα του.Μαγείρευε ο ίδιος.Αυτοκίνητο δεν είχε.Τον ρωτάμε πως μετακινείσθε και μας απαντά ότι βγαίνει στο δρόμο και ο κόσμος τρέχει ποιός να με πρωτοπάρει.
Πολλές φορές κάνουν και καρτέρι. Μας είπε ότι τα χρήματα που συγκεντρώνει στη Μητρόπολη από την εισφορά των Εκκλησιών τα δίνει σε φτωχούς το δε μισθό του τον έδινε στο Γηροκομείο. Είχε κάνει ο ίδιος μία κατάσταση σε όλη την περιοχή και τα διένειμε ο ίδιος.

Πρός τούς πρεσβυτέρους τῆς Νικοπόλεως


ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ
Η αφορμή για αυτή την ανάρτηση εδώ

ΕΠΙΣΤΟΛΗ 238* 

ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΝΙΚΟΠΟΛΕΩΣ

Εδέχθην το γράμμα της ευλαβείας σας, αλλά δεν έμαθα από αυτό τίποτε νεότερον από όσα ήδη εγνώριζα. Διότι εις όλην την γειτονίαν έφθασεν η φήμη που διέδωσε την αισχύνην του καταπεσόντος μέλους σας, ο όποιος από επιθυμίαν της κενής δόξης έφερεν επάνω του ατιμίαν και ευρέθη τους μεν μισθούς διά την πίστιν να έχη χάσει εξ αιτίας της φιλαυτίας, την δε θλιβεράν δοξούλαν, χάριν της επιθυμίας τής οποίας επωλήθη εις την ασέβειαν, να μη έχη εξ αιτίας του δικαίου μίσους των φοβουμένων τον Κύριον. Άλλ’ εκείνος μεν μέ την σημερινήν του στάσιν έδωσε σαφέστατον δείγμα όλου του βίου του, δείγμα δηλαδή του ότι ποτέ δεν έζη μέ ελπίδα των υποκειμένων δι’ ήμας επαγγελιών από τον Κύριον, αλλά τόσον τας περί των ανθρωπίνων ασχολίας του όσον και τους λόγους της πίστεως και την ευσεβοφάνειαν, όλα τα έχρησιμοποιούσε πρός εξαπάτησίν των συναντώντων αυτόν. 

Σας δε διατί θλίβει το συμβάν; Διατί έχετε γίνει χειρότεροι εαυτών διά τούτο; Έλειψεν ένας από το πλήρωμα σας· εάν δε επήγαν μαζί του και ένας ή δύο ακόμη, αυτοί είναι ελεεινοί λόγω της πτώσεως των, ενώ το ιδικόν σας σώμα είναι με την χάριν του Θεού ολόκληρόν διότι και το άχρειωμένον απεσπάσθη και το απομείναν δεν κολοβώθη. Εάν δε σας στενόχωρη το γεγονός ότι έξεδιώχθητε από τους τοίχους αλλά θα κατασκηνώσετε υπό την σκέπην του Θεού του ουρανού, καί μαζί σας ήλθεν ο άγγελος επόπτης της Εκκλησίας.

Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο http:// hristospanagia3.blogspot.gr γιά τίς 13-12-2020 ἕως 15-12-2020.

 Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Πατέρες καί ἀδελφοί ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΤΕΧΘΗ!

Δόξα τῇ Ἁγίᾳ καί ὁμουσίῳ καί ζωοποιῷ καί ἀδιαιρέτῳ Τριάδι πάντοτε νῦν καί ἀεί καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων

Εἴθε ὁ Πανάγιος Τριαδικός Θεός μας, ὁ Πατήρ, ὁ Υἱός καί τό Ἅγιον Πνεῦμα, νά εὐλογεῖ τήν ζωή μας.

Εἴθε καί ἐμεῖς νά ἀγωνιζόμαστε ζώντας ἀσκητικά καί μυστηριακά μέσα στήν μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία, τήν Μία, Ἅγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.

Ἔτσι θά μετέχουμε στήν θεία Του εὐλογία σ' ὅλη τήν διάρκεια τοῦ νέου ἔτους, ἀλλά καί στήν αἰωνιότητα.

 

Λαμβάνετε αὐτό τό μήνυμα ὡς ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο 

http://hristospanagia3.blogspot.gr, την ἱστοσελίδα https://www.hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr γιά τίς 13-12-2020 ἕως 15-12-2020.

 

1) Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο: http://hristospanagia3.blogspot.gr

Κυριακή πρό τῶν Φώτων. Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τό κήρυγμα μετανοίας ἀπό τόν Ἅγιο Ἱωάννη τόν Βαπτιστή.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΟ ΤΩΝ ΦΩΤΩΝ[:Ματθ.3,1-12] 

Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ 

ΓΙΑ ΤΟ ΚΗΡΥΓΜΑ ΜΕΤΑΝΟΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ ΤΟΝ ΒΑΠΤΙΣΤΗ 

«᾽Εν δὲ ταῖς ἡμέραις ἐκείναις παραγίνεται ᾽Ιωάννης ὁ βαπτιστὴς κηρύσσων ἐν τῇ ἐρήμῳ τῆς ᾽Ιουδαίας καὶ λέγων, Μετανοεῖτε, ἤγγικεν γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν (:εκείνες τις ημέρες που ο Ιησούς ζούσε αφανής στη Ναζαρέτ, βγήκε ο Ιωάννης ο Βαπτιστής στη δημόσια δράση του και κήρυσσε στην έρημο της Ιουδαίας [που εκτείνεται στα βόρεια της Νεκράς Θάλασσας και δυτικά του Ιορδάνη ποταμού],και έλεγε: “Μετανοείτε, αλλάξτε αποφασιστικά σκέψεις και φρονήματα και ζωή, διότι πλησιάζει ο καιρός που ο Μεσσίας θα εγκαθιδρύσει και στη γη τη βασιλεία των ουρανών με τη νέα ουράνια ζωή που θα μας φέρει)»[Ματθ.3,1-2]. 

«᾽Εν δὲ ταῖς ἡμέραις ἐκείναις»: Ποιες ημέρες εννοεί ο Ευαγγελιστής Ματθαίος; Διότι ο Ιωάννης ο Βαπτιστής δεν εμφανίζεται τότε, όταν δηλαδή ο Ιησούς ήταν παιδί, αλλά ύστερα από τριάντα έτη, όπως μαρτυρεί και ο Λουκάς[Λουκ. 3,1-3: «Ἐν ἔτει δὲ πεντεκαιδεκάτῳ τῆς ἡγεμονίας Τιβερίου Καίσαρος, ἡγεμονεύοντος Ποντίου Πιλάτου τῆς Ἰουδαίας, καὶ τετραρχοῦντος τῆς Γαλιλαίας Ἡρῴδου, Φιλίππου δὲ τοῦ ἀδελφοῦ αὐτοῦ τετραρχοῦντος τῆς Ἰτουραίας καὶ Τραχωνίτιδος χώρας, καὶ Λυσανίου τῆς Ἀβιληνῆς τετραρχοῦντος, ἐπ᾿ ἀρχιερέως Ἄννα καὶ Καϊάφα, ἐγένετο ῥῆμα Θεοῦ ἐπὶ Ἰωάννην τὸν Ζαχαρίου υἱὸν ἐν τῇ ἐρήμῳ, καὶ ἦλθεν εἰς πᾶσαν τὴν περίχωρον τοῦ Ἰορδάνου κηρύσσων βάπτισμα μετανοίας εἰς ἄφεσιν ἁμαρτιῶν(:το δέκατο πέμπτο έτος της αυτοκρατορίας του Τιβερίου Καίσαρος, όταν ηγεμόνας της Ιουδαίας ήταν ο Πόντιος Πιλάτος, και τετράρχης της Γαλιλαίας ο Ηρώδης Αντίπας, ο δε Φίλιππος, ο αδελφός του, τετράρχης της Ιτουραίας και της Τραχωνίτιδας χώρας και ο Λυσανίας, τετράρχης της Αβιληνής, τις ημέρες που αρχιερείς στα Ιεροσόλυμα ήταν ο Άννας και ο Καϊάφας, ήλθε εντολή από τον Θεό στον Ιωάννη, τον υιό του Ζαχαρία που έμενε στην έρημο. Έτσι, μετά από τη θεία αυτή κλήση, πήγε ο Ιωάννης σε όλα τα περίχωρα του Ιορδάνη, και με το κήρυγμά του προέτρεπε τους ανθρώπους να μετανοήσουν και να δεχθούν βάπτισμα μετανοίας, για να λάβουν αργότερα την άφεση των αμαρτιών τους, την οποία θα τους εξασφάλιζε ο Μεσσίας που θα ερχόταν μετά από λίγο)». 

Ἀδελφοί, μὴν ἐξαπατάσθε. ..

Ἀδελφοί, μὴν ἐξαπατάσθε. Ὅποιος ἀκολουθεῖ ἐκεῖνον ποὺ ἀποσχίζει ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, δὲν θὰ κληρονομήσει τὴ βασιλεία τοῦ Θεοῦ, καὶ ὅποιος δὲν ἀποχωρίζεται ἀπὸ τὸν κήρυκα ποὺ διδάσκει ψέματα, θὰ καταδικασθεῖ στὴ γέεννα. Διότι οὔτε νὰ ἀποκὀπτεστε ἀπὸ τοὺς εὐσεβεῖς πρέπει, οὔτε νὰ συνυπάρχετε μὲ τοὺς ἀσεβεῖς εἶναι σωστὸ. Ὅποιος βαδίζει ἀκολουθώντας ξένη γνώμη, αὐτὸς δὲν εἶναι τοῦ Χριστοῦ, οὔτε εἶναι μέτοχος τοῦ πάθους του, ἀλλ᾽ εἶναι ἀλεποῦ, καταστροφέας τοῦ ἀμπελώνα τοῦ Χριστοῦ. Νὰ μὴ ἀναμιγνύεσθε μὲ αὐτόν, γιὰ νὰ μὴ χαθεῖτε μαζὶ μ’ αὐτόν, ἔστω καὶ ἂν εἶναι πατέρας σας ἢ γιός σας ἢ ἀδελφὸς ἢ συγγενής. Γιατὶ λέει, «νὰ μὴ τὸν λυπηθεῖ τὸ μάτι σου»[1]. Ἐκείνους λοιπὸν ποὺ μισοῦν τὸν Θεό, πρέπει καὶ σεῖς νὰ τοὺς μισεῖτε, καὶ γιὰ τοὺς ἐχθρούς του νὰ λειώνετε[2], όχι ὅμως καὶ νὰ τοὺς χτυπᾶτε ἢ νὰ τοὺς διώχνετε, ὄπως κάνουν «οί ἐθνικοὶ ποὺ δὲν γνωρίζουν τὸν Κύριο καὶ Θεό»[3] ἀλλὰ νὰ τοὺς θεωρεῖτε βέβαια ἐχθροὺς καὶ νὰ ὰπομακρύνεσθε ἀπὸ αὐτούς, ὅμως νὰ τοὺς συμβουλεύετε καὶ νὰ τοὺς προτρέπετε νὰ μετανοήσουν, ἑὰν φυσικὰ σας ἀκούσουν καὶ ἐὰν ἐνδώσουν. Διότι ὁ Θεός μας εἶναι φιλάνθρωπος καὶ «Θέλει νὰ σωθοῦν ὅλοι οἱ ἄνθρωποι καὶ νὰ γνωρίσουν τὴν ἀλήθεια»[4].

Νά μήν τούς ὑπενθυμίζει Θεό...Αὐτός εἶναι ὁ λόγος...

Γιατί βάλλεται η Ορθόδοξη Εκκλησία και δεν βάλλεται η παπική, δεν βάλλεται η προτεσταντική, δεν βάλλονται οι στοές, δεν βάλλονται τα τζαμιά; Γιατί; 
Πάει να πει, ότι κάτι ζημιά κάνει στον Διάβολο. 
Γι' αυτό θέλουν να την απαλείψουν από τη μέση, να φύγει από τη μέση, να χαθούνε αυτά τα πράγματα, να μην χτυπάει η καμπάνα, να μην τους υπενθυμίζει θάνατο, να μην τους υπενθυμίζει Θεό. Αυτός είναι ο λόγος...

Ὁ Χριστὸς θὰ κατοικήσει στὴν καρδιὰ μας, ὅταν...

Ὁ Χριστὸς θὰ κατοικήσει στὴν καρδιὰ μας, ὅταν ἡ μνήμη τοῦ Θεοῦ στερεωθεῖ στὸν νοῦ μας. Τότε ἔρχεται μέσα μας ἡ ἀγάπη πρὸς τὸν Θεό, πού μᾶς παρακινεῖ νὰ ἐφαρμόσουμε τὶς ἐντολὲς Του καὶ ἀπ' αὐτὲς πάλι, συντηρεῖται διαρκῶς ἡ μνήμη τοῦ Θεοῦ μέσα μας. 


Μέγας Βασίλειος

4 Ἰανουαρίου. Προεόρτια τῶν Φώτων. Σύναξις τῶν Ἁγίων Ο΄ Ἀποστόλων καί τοῦ Ὁσίου Θεοκτίστου. Τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Νικηφόρου τοῦ Λεπροῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας. Δευτ. λα΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Ἑβρ. ια΄ 17-31).


Εβρ. 11,17         Πίστει προσενήνοχεν Ἀβραὰμ τὸν Ἰσαὰκ πειραζόμενος, καὶ τὸν μονογενῆ προσέφερεν ὁ τὰς ἐπαγγελίας ἀναδεξάμενος,

Εβρ. 11,17                 Ενεκα της μεγάλης του πίστεως επρόσφερε θυσίαν τον Ισαάκ ο Αβραάμ, όταν εδοκιμάζετο από τον Θεόν. Και αυτός ο οποίος προηγουμένως είχε δεχθή και πιστεύσει ολοψύχως εις τας υποσχέσστου Θεού, ότι δια του Ισαάκ θα εγεννάτο αναρίθμητος λαός, επρόφερε με πίστιν τον μονάκριβον υιόν του.