Σελίδες

Σάββατο 9 Ιανουαρίου 2021

1)«Ἐφλεξε ρείθρῳ»2)«Σέ ζωγραφοῦσαν», 3)«Ἀπορραγ. τοῦ Ἰορδάνου» 4)«Ἴδμεν τό πρῶτον» ,Ἀρχιμ.Σάββα Ἁγιορείτου

 1)«Ἐφλεξε ρείθρῳ τῶν δρακόντων τάς κάρας...» (Ζ΄ ᾠδή), 2) «Σέ ζωγραφοῦσαν τήν Ἀσσύριον φλόγα...», 3) «Ἀπορραγέντος τοῦ Ἰορδάνου...» 4) «Ἴδμεν τό πρῶτον τήν πανώλεθρον κλύσιν...» (Ζ΄ᾠδή) Ἰαμβικοῦ Κανόνος Θεοφανείων (Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ), Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου, 9-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

1) «Ἐχθροῦ ζοφώδους καί βεβορβωρομένου..», 2)«Ἀθρῶν ὁ Πλάστης..», , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΚΗΡΥΓΜΑ-

ΟΡΘΡΟΣ- Θ. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ 1) «Ἐχθροῦ ζοφώδους καί βεβορβωρομένου...», 2)«Ἀθρῶν ὁ Πλάστης...», Ε΄ᾠδή Ἰαμβικοῦ Κανόνος Θεοφανείων (Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ), Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου, 8-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

1)«Ἐκ ποντίου λέοντος...», 2) «Ἀνειμένων Πόλοιο...», 9-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου (Κήρυγμα)

 Κήρυγμα-1)«Ἐκ ποντίου λέοντος...» (Στ΄ ᾠδή), 2) «Ἀνειμένων Πόλοιο...», (Στ΄ᾠδή) Ἰαμβικοῦ Κανόνος Θεοφανείων (Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ), Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου, 9-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου.

Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

1) «Μετ' εὐσεβείας προσδράμωμ..», 2)«Ἰμερτόν ἐξέφηνε σύν πανολβίῳ.», Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΑΠΟΔΕΙΠΝΟ-Κήρυγμα

1) «Μετ' εὐσεβείας προσδράμωμεν...» (Ε΄ ᾠδή), 2)«Ἰμερτόν ἐξέφηνε σύν πανολβίῳ...», (Στ΄ᾠδή) Ἰαμβικοῦ Κανόνος Θεοφανείων (Ἁγ. Ἰωάννου Δαμασκηνοῦ), Ἑορτοδρόμιον Ἁγ. Νικοδήμου, 8-1-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com

Kυριακή μετά τά Φῶτα. Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος. Ἑρμηνεία ἀποστολικῆς περικοπῆς.Μέρος Τρίτο



ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ[:Εφ.4,7-13] 

Ερμηνεία του Ιερού Χρυσοστόμου στην αποστολική περικοπή 

από την «Προς Εφεσίους» επιστολή του αποστόλου Παύλου, κεφ.4,εδαφ.4-16 

[Μέρος τρίτο,Εφ.4,15-16: Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΡΧΟΜΑΝΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΤΟΥ ΥΨΙΣΤΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΟΣΟΥΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΣΧΙΣΜΑΤΑ ΣΤΟΝ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΣΚΑΝΔΑΛΙΖΟΥΝ ΤΟΥΣ ΠΙΣΤΟΥΣ ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΠΙΣΤΗ

Εάν λοιπόν θέλουμε να απολαμβάνουμε το Πνεύμα το οποίο έρχεται από την κεφαλή, ας είμαστε στενά συνδεδεμένοι μεταξύ μας· διότι δύο τρόποι αποκοπής από το σώμα της Εκκλησίας υπάρχουν· ο ένας, όταν ψυχράνουμε την αγάπη, και ο δεύτερος, όταν τολμήσουμε πράγματα που είναι ανάξια να γίνονται σε εκείνο το σώμα· διότι και με τους δύο αυτούς τρόπους χωρίζουμε τους εαυτούς μας από το σώμα της Εκκλησίας. Εάν λοιπόν εμείς, που έχουμε ταχθεί να οικοδομούμε και άλλους σε αυτό, πρώτοι γινόμαστε εμείς αίτιοι για να αποσχίζονται από αυτήν, τι δεν πρόκειται να πάθουμε; Τίποτε δεν θα μπορέσει να διαιρέσει τόσο εύκολα την Εκκλησία όσο η φιλαρχία· τίποτε δεν παροξύνει τόσο τον Θεό, όσο το να διαιρεθεί η Εκκλησία. Και αν ακόμη έχουμε πράξει άπειρα καλά, δεν θα καταδικαστούμε λιγότερο από αυτούς οι οποίοι διαμέλισαν το σώμα Του, εμείς οι οποίοι διαιρούμε το εκκλησιαστικό πλήρωμα· διότι εκείνο μεν έγινε προς όφελος της οικουμένης, αν και δεν το έκαναν από αυτόν τον σκοπό· αυτό όμως σε τίποτε πουθενά δεν χρησιμεύει, αλλά είναι μεγάλη η βλάβη. 

Ἠ εὐαγγελική περικοπή τῆς Κυριακῆς μετά τά Φῶτα σέ ἑρμηνευτική ἀπόδοση Π. Τρεμπέλα

Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ 

ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ 

ΣΕ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Π. ΤΡΕΜΠΕΛΑ 

ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ, Δ΄12-17 

12 ᾿Ακούσας δὲ ὁ ᾿Ιησοῦς ὅτι ᾿Ιωάννης παρεδόθη, ἀνεχώρησεν εἰς τὴν Γαλιλαίαν, 13 καὶ καταλιπὼν τὴν Ναζαρὲτ ἐλθὼν κατῴκησεν εἰς Καπερναοὺμ τὴν παραθαλασσίαν ἐν ὁρίοις Ζαβουλὼν καὶ Νεφθαλείμ, 14 ἵνα πληρωθῇ τὸ ρηθὲν διὰ ῾Ησαΐου τοῦ προφήτου λέγοντος· 15 γῆ Ζαβουλὼν καὶ γῆ Νεφθαλείμ, ὁδὸν θαλάσσης, πέραν τοῦ ᾿Ιορδάνου, Γαλιλαία τῶν ἐθνῶν, 16 ὁ λαὸς ὁ καθήμενος ἐν σκότει εἶδε φῶς μέγα καὶ τοῖς καθημένοις ἐν χώρᾳ καὶ σκιᾷ θανάτου φῶς ἀνέτειλεν αὐτοῖς. 

17 ᾿Απὸ τότε ἤρξατο ὁ ᾿Ιησοῦς κηρύσσειν καὶ λέγειν· μετανοεῖτε· ἤγγικε γὰρ ἡ βασιλεία τῶν οὐρανῶν. 


Ερμηνευτική απόδοση Παν. Τρεμπέλα 

ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ Δ΄,12-17 

12 Όταν άκουσε ο Ιησούς ότι ο Ιωάννης παραδόθηκε στη φυλακή απ’ τον βασιλιά Αντίπα, αναχώρησε και πήγε στη Γαλιλαία. 13 Και αφού άφησε τη Ναζαρέτ, πήγε και κατοίκησε στην Καπερναούμ, η οποία ήταν κτισμένη κοντά στη λίμνη της Γαλιλαίας, στα σύνορα των φυλών Ζαβουλών και Νεφθαλείμ.

«Θέλεις νά γιορτάσεις ἀλλιώτικα Χριστούγεννα ἀπ’ αὐτά πού ξέρεις;».

Σπούδαζα μεταπτυχιακό μέ υποτροφία στο τότε Λένινγκραντ (Αγία Πετρούπολη), κατά τα έτη 1977-1980. Η ζωή εκεί κυλούσε με όλα τα συμπαρομαρτούντα του Σοβιετικού καθεστώτος.
Αυστηρό πρόγραμμα σπουδών, περιορισμός κινήσεων, απαγόρευση κυκλοφορίας απ’ τις 11 μέχρι τις πρωϊνές ώρες και καθόλου τρόπους διασκέδασης από αυτόν που ξέραμε στην πατρίδα μας. Συναυλίες, εκδρομές, διαλέξεις, βιβλιοθήκες ήταν τα μοναδικά που γέμιζαν την μοναξιά μας.
Η φοιτητική μας εστία ήταν ένα σταλινικό κτίριο με πολλές φθορές, μύριζε κλεισούρα και μούχλα. Οι συγκάτοικοι μου ήταν δύο πολλοί καλά παιδιά, τυπικές φιγούρες του τόπου, ως προς το ύψος, το χρώμα, τη σοβαρότητα και τη νοοτροπία.
Βέβαια τα βήματα και τα λόγια μου ήταν πολλοί μετρημένα και προσεκτικά καθότι τα «καλά παιδιά του συστήματος» ήταν οι κατάσκοποι, καταδότες, συνωμότες. Επίσης πολύν δύσκολο είναι να μιλάς με ανθρώπους άλλης νοοτροπίας, χαρακτήρα, εμπειριών.
Όμως άλλη επιλογή δεν υπήρχε. Έπρεπε υποχρεωτικά να συζήσω, να συνεργαστώ και να καταβάλω κάθε προσπάθεια προσαρμογής και επιβιώσεως σε κάθε πρόκληση.
Ένα Σάββατο βράδυ, τέλη Νοεμβρίου, που έριχνε πυκνό χιόνι γυρίζοντας από μια συναυλία απ’ την εστία, πέρασα έξω από μια επιβλητική Εκκλησία και αποφάσισα να μπω μέσα περισσότερο από περιέργεια.
Μισοσκόταδο βασίλευε παντού. Πολλά κεριά έκαιγαν μπροστά από κάθε εικόνα, σκορπίζοντας μελιχρό φώς. Εντύπωση μεγάλη μου έκανε ότι η Εκκλησία δεν είχε καθίσματα, όπως στην πατρίδα μου.

Ἀρχιμανδρίτης Παῦλος Ντανάς: Καλή μετάνοια πάτερ….


Αγρίνιο 30-12-2020

Προς τον αγαπητό Αρχιμανδρίτη Φίλιππο Χαμαργιά, Πρωτοσύγκελο Ιεράς Μητροπόλεως Μεσσηνίας.

ΚΑΛΗ ΜΕΤΑΝΟΙΑ ΠΑΤΕΡ…

Αγαπητέ μου πάτερ Φίλιππε,

Πολύ λυπάμαι για την αντιεκκλησιαστική, ανευλαβή και θυμώδη συμπεριφορά σας κατά την ιερότατη στιγμή της Θείας Ευχαριστίας στον Ι.Ν. Αγίου Νικολάου Φλαρίου Καλαμάτας, αλλά και για την έλλειψη πατρικής αγάπης προς τους Χριστιανούς και μάλιστα επικαλούμενος την επέμβαση της αστυνομίας, εάν δεν αποχωρούσαν από τον Ναό οι Χριστιανοί που δεν φορούσαν μάσκα. Αργότερα ζητήσατε συγγνώμη από τους εκκλησιαζομένους εκείνους που φορούσαν μάσκα, αλλά όχι και από τους ανθρώπους που ελέγξατε, επιπλήξατε και απειλήσατε με κάλεσμα της αστυνομίας, επειδή δεν φορούσαν μάσκα και δεν υπέκυπταν στην διαταγή και στην απειλή σας. Κατ’ επέκταση οφείλατε να ζητήσετε δημοσίως συγγνώμη και από όλους εκείνους τους πιστούς Χριστιανούς που αρνούνται να φορέσουν μάσκα στους ιερούς ναούς, τους οποίους λυπήσατε και κατασκανδαλίσατε, πληγώνοντας το Σώμα της Εκκλησίας. 

Λάβετε υπόψη πάτερ ότι η χρήση μάσκας εντός των ιερών ναών αλλά και κατά την διάρκεια όλων των ιερών ακολουθιών συνιστά άρνηση της χάριτος και της πρόνοιας του Θεού, βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος και αμφισβήτηση της παντοδυναμίας του Θεού. Σας καταθέτω μαρτυρίες δύο παιδιών, που πραγματικά θα πρέπει να συγκλονίσουν όλους μας.

«Τί μᾶς νοιάζει ἐμᾶς; Τί πρὸς ἡμᾶς; Σύ ὅψει».Πρός ἀρχιερεῖς τοῦ σήμερον Ἐπιφανέντος!


Γράφει ο Γεώργιος Τζανάκης

Ἀκρωτήρι Χανίων 6/1/2021 Τῶν Φώτων

Σεβασμιώτατοι,

Θεωρεῖτε ὅτι ἀντιστέκεστε στὸν καίσαρα στέλνωντας ἐπιστολὲς καὶ ἐκφράζοντας την δυσαρέσκειά σας καὶ ζητῶντας νὰ ἐφαρμοστῇ ἡ προηγούμενη ἀπόφασις τῶν κυβερνώντων γιὰ 25 ἄτομα κατὰ τὴν λειτουργία τῶν Θεοφανείων, καὶ μετὰ ὅλα πάλι κλειστά;
Ἐνῷ ἔχετε σκλαβώσει καὶ φυλακίσει τὴν ἐκκλησία νομίζετε ὅτι εἶναι ἀντίστασι νὰ ζητᾶτε πιὸ εὐρύχωρο κελί ἀπὸ τοὺς δεσμῶτες της ,τώρα ποὺ σᾶς ἔβαλαν σὲ στενώτερο; «Ἀφῆστε μας γιὰ μιὰ μέρα νὰ λειτουργήσουμε μὲ 25 πιστοὺς» δηλαδὴ νὰ παίξουμε ἄλλη μία μέρα τὸ θέατρό μας;
Αὐτὸ καὶ μόνον ἀποδεικνύει καὶ τὴν συνεργασία σας μὲ τοὺς διῶκτες, καὶ τὴν προδοσία τῆς ἀποστολῆς σας, καὶ πόσο σᾶς λογαριάζουν αὐτοὶ ποὺ σᾶς χρησιμοποιοῦν.
Ποτέ, κανεὶς, πουθενὰ δὲν ἐκτίμησε τοὺς δειλοὺς καὶ τοὺς προδότες.
Τοὺς λέτε ὅτι σᾶς κατηγοροῦν οἱ πιστοὶ ὅτι «μειδοτήσατε σὲ ζητήματα ποὺ ἀφοροῦν στὴν Λατρεία καὶ τὴν ζωή τῆς ἐκκλησίας» (Ἐκκλ Ἑλλάδος 15/12/2020) καὶ ὅτι «ἀρνηθήκατε τὴν εὐθύνη σας καὶ τὴν ἀποστολή σας κάνωντας ὑπερβολικὲς παραχωρήσεις» (Ἐκκλ Κρήτης 4/1/2021)

Ἀληθὴ εἶναι αὐτά. Γιατὶ δὲν ἀπαντᾶτε στὶς κατηγορίες;

Καὶ τί περιμένετε; Νὰ σᾶς λυπηθοῦν; Ὅταν ὁλοκληρώσουν τὸ ἔργο τους καὶ δὲν θὰ τοὺς εἶστε πλέρον χρήσιμοι, θὰ σᾶς πετάξουν στὰ σκουπίδια σὰν στυμένες λεμονόκουπες. Θὰ πάρετε τὴν ἴδια ἀπάντησι ποὺ πῆρε ὁ Ἰούδας ἀπὸ τοὺς Ἀρχιερεῖς, πρὶν πετάξει τὰ 30 ἀργύρια τῆς προδοσίας: «Τί μᾶς νοιάζει ἐμᾶς; Τί πρὸς ἡμᾶς; Σύ ὅψει».

Νά μή προδώσουμε ποτέ τὴν ἁγίαν και ἀμώμητον πίστιν μας, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου(Ἀπόσπασμα)

 Να μη προδώσουμε ποτέ τὴν ἁγίαν και ἀμώμητον πίστιν μας, 9-1-2021 Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου(Ἀπόσπασμα)

Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο http:// hristospanagia3.blogspot.gr γιά τίς 22-12-2020 ἕως 24-12-2020.

 

Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Πατέρες καί ἀδελφοί ΧΡΙΣΤΟΣ ΕΤΕΧΘΗ!

Δόξα τῇ Ἁγίᾳ καί ὁμουσίῳ καί ζωοποιῷ καί ἀδιαιρέτῳ Τριάδι πάντοτε νῦν καί ἀεί καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων

Εἴθε ὁ Πανάγιος Τριαδικός Θεός μας, ὁ Πατήρ, ὁ Υἱός καί τό Ἅγιον Πνεῦμα, νά εὐλογεῖ τήν ζωή μας.

Εἴθε καί ἐμεῖς νά ἀγωνιζόμαστε ζώντας ἀσκητικά καί μυστηριακά μέσα στήν μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία, τήν Μία, Ἅγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.

Ἔτσι θά μετέχουμε στήν θεία Του εὐλογία σ' ὅλη τήν διάρκεια τοῦ νέου ἔτους, ἀλλά καί στήν αἰωνιότητα.

 

Λαμβάνετε αὐτό τό μήνυμα ὡς ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο 

http://hristospanagia3.blogspot.gr, την ἱστοσελίδα https://www.hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr γιά τίς 22-12-2020 ἕως 24-12-2020.

 

1) Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο: http://hristospanagia3.blogspot.gr

Kυριακή μετά τά Φῶτα. Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος. Ἑρμηνεία ἀποστολικῆς περικοπῆς.Μέρος Δεύτερο


ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ [:Εφ.4,7-13] 

Ερμηνεία του Ιερού Χρυσοστόμου στην αποστολική περικοπή 

από την «Προς Εφεσίους» επιστολή του αποστόλου Παύλου, κεφ.4,εδαφ.4-16 

[Μέρος δεύτερο: Εφ.4,12-16] 

«Καὶ αὐτὸς ἔδωκε τοὺς μὲν ἀποστόλους, τοὺς δὲ προφήτας, τοὺς δὲ εὐαγγελιστάς, τοὺς δὲ ποιμένας καὶ διδασκάλους,πρὸς τὸν καταρτισμὸν τῶν ἁγίων εἰς ἔργον διακονίας, εἰς οἰκοδομὴν τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ (:και αυτός έδωσε διάφορα χαρίσματα και διακονίες. Άλλους έθεσε αποστόλους, άλλους προφήτες, άλλους ευαγγελιστές, άλλους ποιμένες και διδασκάλους, για να καταρτίζονται οι Χριστιανοί και να επιτελείται το έργο της διακονίας, με το οποίο οικοδομείται το σώμα του Χριστούγια να καταρτίζονται οι Χριστιανοί και να επιτελείται το έργο της διακονίας, με το οποίο οικοδομείται το σώμα του Χριστού)»[Εφ.4,11-12]. Βλέπεις το αξίωμα; Ο καθένας οικοδομεί, ο καθένας καταρτίζει, ο καθένας υπηρετεί· «μέχρι καταντήσωμεν οἱ πάντες εἰς τὴν ἑνότητα τῆς πίστεως καὶ τῆς ἐπιγνώσεως τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ(:Μέχρι να φθάσουμε να έχουμε όλοι μία και την ίδια αληθινή πίστη και τέλεια γνώση του Υιού του Θεού, και να προοδεύσουμε πνευματικά, έως ότου γίνουμε ένας τέλειος άνθρωπος και να αποκτήσουμε το μέτρο της πνευματικής ωριμότητας και τελειότητας του Χριστού, δηλαδή να έχουμε πλήρεις τις δωρεές και την πνευματική τελειότητά Του)»[Εφ.4,13]. «Τέλειο ανάστημα» ονομάζει εδώ την τέλεια επίγνωση·διότι όπως ακριβώς ο άνδρας ίσταται με σταθερότητα, ενώ οι νεαροί περιπλανώνται κατά τον νου, έτσι συμβαίνει και στους πιστούς. «Στην ενότητα», λέγει, «της πίστεως»· δηλαδή μέχρις ότου αποκτήσουμε όλοι μία πίστη. Διότι αυτό είναι ενότητα πίστεως, όταν όλοι είμαστε ένα, όταν όλοι αντιλαμβανόμαστε με τον ίδιο τρόπο τον σύνδεσμο· μέχρι τότε πρέπει να εργαζόμαστε. 

Εάν έλαβες χάρισμα για τον λόγο αυτόν, για να οικοδομείς άλλους, πρόσεχε μήπως καταστρέψεις τον εαυτό σου, φθονώντας κάποιον άλλο. Σε τίμησε ο Θεός και σε έταξε να οικοδομείς και να καταρτίζεις άλλον. Και ο απόστολος βέβαια για τον λόγο αυτόν ήταν απόστολος, και ο προφήτης για τον λόγο αυτόν προφήτευε και έπειθε, και ο ευαγγελιστής για τον λόγο αυτόν ευαγγελιζόταν και ο ποιμένας και ο διδάσκαλος· σε όλους ένα έργο ανατέθηκε. Μη μου πεις λοιπόν για τη διαφορά των χαρισμάτων, αλλά για το ότι όλοι είχαν ένα έργο. Όταν λοιπόν όλοι πιστεύουμε όμοια, τότε υπάρχει ενότητα. Διότι είναι φανερό ότι αυτόν ονομάζει άνδρα τέλειο. 

Ἀγάπη ...Τό κλειδί πού ἀνοίγει ὅλες τίς πόρτες τῆς ἀνθρώπινης συμπεριφορᾶς.

Ο Θεός είναι Αγάπη!
Αγάπη είναι το πιο όμορφο λουλούδι. 
Είναι το πιο όμορφο χρώμα στο ουράνιο τόξο. 
Το πιο ακριβό μαργαριτάρι στο στέμμα της αγάπης. Είναι Το κλειδί που ανοίγει όλες τις πόρτες της ανθρώπινης συμπεριφοράς. 
Το φάρμακο που γιατρεύει όλες τις αρρώστιες της ψυχής και του σώματος.
Ένας άγιος έλεγε: «Κύριε, κάνε με να βοηθήσω κι όχι να με βοηθήσουν. Κάνε με να αγαπήσω, κι όχι να με αγαπήσουν. Κάνε με να κατανοήσω κι όχι να με κατανοήσουν».
Η αγάπη δεν φαίνεται από το τι δίνεις αλλά από το πώς το δίνεις. 

9 Ἰανουαρίου. Σάββατον μετά τά Φῶτα. Τοῦ Ἁγίου Μάρτυρος Πολυεύκτου καί τοῦ ὁσίου Εὐστρατίου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Σαββάτου μετά τά Φῶτα. Κυρ. κζ΄ ἐπιστ. (Ἐφεσ. ς΄ 10-17).

Εφ. 6,10            Τὸ λοιπόν, ἀδελφοί μου, ἐνδυναμοῦσθε ἐν Κυρίῳ καὶ ἐν τῷ κράτει τῆς ἰσχύος αὐτοῦ.

Εφ. 6,10                    Λοιπόν, αδελφοί μου, γίνεσθε ισχυροί και δυνατοί πνευματικώς δια του Κυρίου και δια της ακατανικήτου αυτού δυνάμεως.

Ἡ ἀποστολική περικοπή τῆς Κυριακῆς μετά τά Φῶτα σέ ἑρμηνευτική ἀπόδοση Π. Τρεμπέλα


Η ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗ ΠΕΡΙΚΟΠΗ 

ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΚΗΣ ΜΕΤΑ ΤΑ ΦΩΤΑ 

ΣΕ ΕΡΜΗΝΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΔΟΣΗ Π. ΤΡΕΜΠΕΛΑ 

ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ, Δ’ 7-13 

7 ῾Ενὶ δὲ ἑκάστῳ ἡμῶν ἐδόθη ἡ χάρις κατὰ τὸ μέτρον τῆς δωρεᾶς τοῦ Χριστοῦ. 8 διὸ λέγει· ἀναβὰς εἰς ὕψος ᾐχμαλώτευσεν αἰχμαλωσίαν καὶ ἔδωκε δόματα τοῖς ἀνθρώποις. 9 τὸ δὲ ἀνέβη τί ἐστιν εἰ μὴ ὅτι καὶ κατέβη πρῶτον εἰς τὰ κατώτερα μέρη τῆς γῆς; 10 ὁ καταβὰς αὐτός ἐστι καὶ ὁ ἀναβὰς ὑπεράνω πάντων τῶν οὐρανῶν, ἵνα πληρώσῃ τὰ πάντα. 11 καὶ αὐτὸς ἔδωκε τοὺς μὲν ἀποστόλους, τοὺς δὲ προφήτας, τοὺς δὲ εὐαγγελιστάς, τοὺς δὲ ποιμένας καὶ διδασκάλους, 12 πρὸς τὸν καταρτισμὸν τῶν ἁγίων εἰς ἔργον διακονίας, εἰς οἰκοδομὴν τοῦ σώματος τοῦ Χριστοῦ, 13 μέχρι καταντήσωμεν οἱ πάντες εἰς τὴν ἑνότητα τῆς πίστεως καὶ τῆς ἐπιγνώσεως τοῦ υἱοῦ τοῦ Θεοῦ, εἰς ἄνδρα τέλειον, εἰς μέτρον ἡλικίας τοῦ πληρώματος τοῦ Χριστοῦ. 

Ερμηνευτική απόδοση Παν. Τρεμπέλα 

ΠΡΟΣ ΕΦΕΣΙΟΥΣ, Δ΄7-13 

7 Πρέπει λοιπόν να είμαστε όλοι ένα. Βέβαια όλοι οι πιστοί δεν έχουμε λάβει τα ίδια χαρίσματα, αλλά διάφορα και ποικίλα. Αυτή όμως η διανομή για κανένα λόγο δεν επιτρέπεται να γίνεται αιτία χωρισμού μεταξύ των πιστών· διότι η διανομή αυτή δεν είναι τυχαία, αλλά γίνεται απ’ τον ίδιο τον Χριστό.

Ἔτσι μᾶς συμπεριφέρεται καί ὁ πανάγαθος οὐράνιος Πατέρας μας...

 

Ένας πατέρας που αγαπά το παιδί του, όταν το βλέπει να κάνει αταξίες, το τιμωρεί·

 αλλά και όταν το βλέπει να είναι μικρόψυχο και να δυσανασχετεί με την τιμωρία, το παρηγορεί.