Σελίδες

Δευτέρα 15 Φεβρουαρίου 2021

'Ερωτήσεις καΊ ἀπαντήσεις (τηλεδιάσκεψη) ,Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Ερωτήσεις και ἀπαντήσεις (τηλεδιάσκεψη) ,14-02-2021, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο http:// hristospanagia3.blogspot.gr γιά τίς 28-1-2021 ἕως 31-1-2021.


 Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Πατέρες καί ἀδελφοί

Δόξα τῇ Ἁγίᾳ καί ὁμουσίῳ καί ζωοποιῷ καί ἀδιαιρέτῳ Τριάδι πάντοτε νῦν καί ἀεί καί εἰς τούς αἰῶνας τῶν αἰώνων

Εἴθε ὁ Πανάγιος Τριαδικός Θεός μας, ὁ Πατήρ, ὁ Υἱός καί τό Ἅγιον Πνεῦμα, νά εὐλογεῖ τήν ζωή μας.

Εἴθε καί ἐμεῖς νά ἀγωνιζόμαστε ζώντας ἀσκητικά καί μυστηριακά μέσα στήν μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία, τήν Μία, Ἅγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.

Ἔτσι θά μετέχουμε στήν θεία Του εὐλογία σ' ὅλη τήν διάρκεια τοῦ νέου ἔτους, ἀλλά καί στήν αἰωνιότητα.

 

Λαμβάνετε αὐτό τό μήνυμα ὡς ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο 

http://hristospanagia3.blogspot.gr, την ἱστοσελίδα https://www.hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr γιά τίς 28-1-2021 ἕως 31-1-2021.

 

1) Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο: http://hristospanagia3.blogspot.gr

▼  2021 (605)

Τά πάθη καί ἡ ἀντιμετώπισή τους κατά τούς Ἁγίους Πατέρες Στ' , Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

 ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΟΜΙΛΙΑ_Τά πάθη καί ἡ ἀντιμετώπισή τους κατά τούς Ἁγίους Πατέρες Στ' , 14-2-2021 Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

http://hristospanagia3.blogspot.com, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.com Κάνετε ἐγγραφή στό κανάλι μας "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός Kyrios Ihsous Hristos" τοῦ Youtube πατώντας ἐδῶ: https://www.youtube.com/channel/UCEtO...

Ἡ λιτὴ τροφὴ εἶναι μητέρα τῆς ὑγείας! ~ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου

Δὲν προκαλοῦν τόση διάβρωση καὶ καθίζηση στὶς ὄχθες τὰ ὁρμητικὰ ρεύματα τῶν ποταμῶν, ὅσο ὑποσκάπτουν εὔκολα ὅλα τὰ στηρίγματα τῆς ὑγείας ἡ ἀπόλαυση ἀπὸ τὴν πολυφαγία καὶ ἡ σπάταλη ζωή.
Ἂν ἐπισκεφθεῖς γιατρὸ καὶ θελήσεις νὰ ρωτήσεις, θὰ μάθεις ὅτι ὅλες σχεδὸν οἱ ἀρρώστιες ἔχουν αἰτία τὴν πολυφαγία. Ἡ ἁπλὴ δηλαδὴ καὶ λιτὴ τροφὴ εἶναι μητέρα τῆς ὑγείας. Γι' αὐτὸ καὶ οἱ γιατροὶ τὴν ὀνόμασαν ἔτσι· ὀνόμασαν δηλαδὴ ὑγεία τὸν μὴ κορεσμό, τὴ λιτότητα. «Ἀκορίη γὰρ τροφῆς, ὑγιείη» (Ὑγεία εἶναι ἡ λιτότητα στὴν τροφή). Καὶ τὴ λιτότητα στὴ δίαιτα τὴ θεώρησαν μητέρα τῆς ὑγείας. Ἐφόσον λοιπὸν ἡ λιτότητα εἶναι μητέρα τῆς ὑγείας, εἶναι ὁλοφάνερο ὅτι ἡ πολυφαγία εἶναι μητέρα τῶν νοσημάτων καὶ τῆς καχεξίας καὶ δημιουργεῖ παθήσεις, ποὺ (μερικὲς φορὲς ) δὲν μπορεῖ νὰ θεραπεύσει οὔτε ἡ ἰατρικὴ ἐπιστήμη. Γιατί οἱ ποδαλγίες καὶ οἱ πονοκέφαλοι καὶ οἱ ἀμβλυωπίες καὶ οἱ πόνοι τῶν χεριῶν καὶ οἱ σπασμοὶ καὶ ἡ πάρεση καὶ ὁ ἴκτερος καὶ οἱ ἐπίμονοι καὶ ὑψηλοὶ πυρετοὶ καὶ ἄλλες ἀπὸ αὐτὲς τὶς ἀρρώστιες πολὺ περισσότερες (ποὺ δὲν ἔχουμε τὸν καιρὸ νὰ τὶς ἀπαριθμήσουμε), δὲν ἔχουν αἰτία τὴ στέρηση καὶ τὴ φιλοσοφημένη δίαιτα καὶ λιτότητα, ἀλλὰ τὴν πολυφαγία καὶ τὴν κατάχρηση.
Ἂν τώρα θέλεις νὰ δεῖς καὶ τὰ ψυχικὰ νοσήματα ποὺ προέρχονται ἀπὸ τὴν ἴδια αἰτία, θὰ δεῖς ὅτι ἡ πλεονεξία, ἡ διανοητικὴ καθυστέρηση, ἡ μελαγχολία, ἡ νωθρότητα, ἡ ἀκολασία καὶ ἡ ἀμάθεια γενικὰ ἐκεῖ ἔχουν τὴ ρίζα τους, στὴν πολυφαγία... Νὰ μιλήσω καὶ γιὰ τὴ μεγάλη λύπη καὶ τὴν ἀηδία ποῦ δοκιμάζουν ὅσοι ἐπιμένουν στὴν ἀπόλαυση τῶν φαγητῶν;... Αὐτὸ τὸ τραπέζι, καὶ ἐννοῶ τὸ πλούσιο τραπέζι, ποτὲ δὲν τὸ ἀπολαμβάνουν μὲ εὐχαρίστηση.

Ὅσιος Ἄνθιμος ὁ Βαγιάνος ὁ ἐν Χίω 15.2 [Ἀντίδοτο στό φόβο τοῦ κορωνοϊοῦ!]


Όσιος Άνθιμος ο Βαγιάνος ο εν Χίω 15.2

[Αντίδοτο στο φόβο του κορωνοϊού!]

από τον Κων/νο Αθ. Οικονόμου δάσκαλο

Ο Όσιος Άνθιμος, κατά κόσμο Αργύριος Κ. Βαγιάνος, γεννήθηκε την 1η Ιουλίου 1869 μ.Χ. στην περιοχή του Αγίου Λουκά Λιβαδίων Χίου. Οι ευσεβείς και ενάρετοι γονείς του, Κωνσταντίνος και Αργυρώ, φρόντισαν να του δώσουν Χριστιανική αγωγή. Και ο νεαρός Αργύριος έχοντας πνεύμα σοφίας, ήταν προορισμένος από τον Θεό να αναδειχθεί σκεύος εκλογής Του και να γίνει μέγας παιδαγωγός εις Χριστόν. Γράμματα δεν έμαθε πολλά. Περιορίσθηκε στις απλές γνώσεις του δημοτικού σχολείου. Έτσι χωρίς την θύραθεν παιδεία, αλλά με ευφυΐα και διεισδυτικότητα στις θείες αναζητήσεις του, έχοντας μάλιστα έντονη την επιθυμία για βίο πνευματικό, προχωρούσε αταλάντευτα στην κατά Χριστόν ενάρετη ζωή.

ΣΤΟ ΜΟΝΑΧΙΚΟ ΣΤΑΔΙΟ: Ο θείος έρωτας τον οδηγεί στην απάρνηση της τύρβης του κόσμου και στη μοναχική πολιτεία, όπου και τελικά έλαμψαν οι αρετές του. Αφορμή για να ακολουθήσει την μοναχική οδό υπήρξε η επίσκεψή του στη Σκήτη των Αγίων Πατέρων της Χίου για την επισκευή ιδιόκτητης εικόνας της Παναγίας. Με αυτή την εικόνα έκτοτε συνέδεσε άρρηκτα ολόκληρη την ζωή του. Η Θεοτόκος έγινε για εκείνον πηγή ανεξάντλητης δύναμης στους μετέπειτα σκληρούς αγώνες του, αλλά και πηγή αναψύξεως και παραμυθίας. Οδηγός του στον ασκητικό βίο υπήρξε ο σεβάσμιος Γέροντας της Σκήτης Παχώμιος, από τον οποίο εκάρη μικρόσχημος μοναχός και μετονομάσθηκε Άνθιμος. Στο κελί του αυτό με αδιάλειπτη προσευχή και μελέτη του βίου των μεγάλων ασκητών έπαιρνε δύναμη, αλλά προκαλούσε και τη δαιμονιώδη λύσσα των δαιμόνων. Ο Όσιος αγωνιζόταν σκληρά και αποτελεσματικά, διεξήγαγε πολυμέτωπους αλλά νικηφόρους αγώνες κατά του πονηρού με την πύρινη προσευχή και καθημερινά ανερχόταν την ευλογημένη κλίμακα των αρετών και της αγιότητας. Σε ηλικία 40 ετών, το έτος 1909, εκάρη μεγαλόσχημος μοναχός από τον διάδοχο του Παχωμίου, Ιερομόναχο Ανδρόνικο.

“Ἐχθροί τοῦ λαοῦ” οἱ ἀγωνιστές Ἱερεῖς; (Μέρος 2ο)


Το πρώτο μέρος εδώ

Τα πράγματα ζορίζουν… Οι μέρες είναι σκοτεινές και ο διωγμός αυτός …παραείναι ύπουλος. Και αυτό γιατί δεν έχουμε να κάνουμε με τόσο φανερούς διωγμούς, όπως στο παρελθόν…
Με πρόσχημα την …υγεία, η εκκλησία έχει μπει στο στόχαστρο και οι ευλαβείς ιερείς σε λίγο θα θεωρούνται εχθροί του λαού (από έναν ιερέα στη Σαντορίνη πήραν δαχτυλικά αποτυπώματα και από τα 10 του δάχτυλα) – την ίδια ώρα που άνθρωποι της πραγματικής εξουσίας (είτε είναι αριστεροί, είτε είναι πρωθυπουργοί, είτε είναι Πακιστανοί) ζουν με άλλους κανόνες.
Το δεύτερο μέρος (και ευχόμαστε το τελευταίο) γράφεται επειδή μάθαμε κάποια πράγματα παραπάνω για τον Ιερομόναχο από την περιοχή του Λαγκαδά (Άγιος Βασίλειος), ο οποίος συνελήφθη την ίδια μέρα που συνελήφθη και ο ιερέας από την Ευκαρπία – στο τέλος της Θείας Λειτουργίας.
Ο πατήρ Αθανάσιος είναι αγωνιστής και ανυποχώρητος σε θέματα πίστεως. Στην τηλεφωνική επικοινωνία μας δε, άφησε την εντύπωση ανθρώπου με μαρτυρικό φρόνημα.

Ἡ μετάνοια ὡς μονόδρομος γιά τήν ἀντιμετώπιση τῆς σύγχρονης ἀποστασίας (Ἀρχιμ. Ἀθανάσιος Ἀναστασίου, Προηγούμενος Ι.Μ. Μεγάλου Μετεώρου)

Ἡ καθαρότητα τῆς ψυχῆς εἶναι ἡ φυσική κατάσταση τοῦ ἀνθρώπου, καθώς ἔτσι δημιουργήθηκε ἐξ ἀρχῆς ἀπό τόν Θεό. Ὅπως ἀναφέρει ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Δαμασκηνός: «Ἐποίησεν οὖν ὁ Θεός τόν ἄνθρωπον ἄκακον, εὐθύν, ἐνάρετον, ἄλυπον, ἀμέριμνον, πάσῃ ἀρετῇ κατηγλαϊσμένον, πᾶσιν ἀγαθοῖς κομῶντα..»[1]Μέ τήν παρακοή, ὅμως, τῶν Πρωτοπλάστων ἀρχίζει διαρκῶς νά φθείρεται καί νά ἀμαυρώνεται αὐτή ἡ θεία εἰκόνα καί τή θέση τῶν ἀρετῶν, πού κοσμοῦσαν τήν ἀνθρώπινη ψυχή, κατέλαβαν οἱ παντοειδεῖς κακίες, μέ ἀποτέλεσμα ὅλο καί περισσότερο ὁ ἄνθρωπος νά χάνει τό πρωτόκτιστο κάλλος καί νά περιπίπτει στήν παρά φύσιν κατάσταση, πού εἶναι ἡ ἁμαρτία καί τά πάθη.

Ἔτσι ἀμβλύνεται διαρκῶς ἡ συνείδηση -ὁ ἔμφυτος ἠθικός νόμος μέσα στόν ἄνθρωπο- καί ἐπέρχεται βαθμηδόν ἡ λησμόνηση τοῦ Θεοῦ καί ἡ δαιμονική κυριαρχία. Ἐπέρχεται ἡ τρα­γι­κή ἄρ­νη­ση τοῦ ἴ­διου τοῦ ἑ­αυ­τοῦ μας, τῆς φύ­σε­ώς μας, τῆς ἀν­θρω­πιᾶς μας, τοῦ προ­ο­ρι­σμοῦ μας. Ἐπέρχεται ὁ ἀ­παν­θρω­πι­σμός τοῦ ἀν­θρώ­που, ἡ ἀ­μαύ­ρω­ση τοῦ κα­τ’ εἰ­κό­να, ἡ ἀ­προ­σπά­θειά μας γιά τό κα­θ’ ὁ­μοί­ω­σιν, ἡ ἀ­πο­στα­σί­α μας ἀ­πό τόν Θε­ό, ἡ ἄρ­νη­ση τοῦ Θε­οῦ καί ἡ θε­ο­ποί­η­ση τοῦ ἀν­θρώ­που. Ἐπέρχεται ἡ ἀ­να­στρο­φή (τό ἀ­να­πο­δο­γύ­ρι­σμα) τῆς πυ­ρα­μί­δος Θε­ός-ἄν­θρω­πος-κό­σμος.

Αὐτό ἀκριβῶς τό ἀναποδογύρισμα βιώνουμε στήν ἐποχή μας. Ζοῦμε πραγματικά, καί μέ τόν πιό ἔντονο τρόπο, ἕναν τεράστιο παραλογισμό, μία ἀνισορροπία, μία ἀντιστροφή καί μία διαστροφή τῶν πάντων. Καθημερινά βρισκόμαστε, ὁλοένα καί περισσότερο, ἀντιμέτωποι μέ τό ὀξύμωρο καί τό ἀντιφατικό. Ἀμφισβητεῖται καί ἀντιστρέφεται καί αὐτό τό ἴδιο τό αὐτονόητο, ἡ κοινή λογική, τό ἀντικειμενικά ἰσχύον καί τό κοινῶς ἀποδεκτό.

Ἀπό τό Συναξάρι – Ὁ ἅγιος Βαάστ, ἐπίσκοπος Ἀράς

Όταν ο Χλοδοβίκος μπήκε θριαμβευτής στη Γαλατία μετά τη νίκη του επί των Αλαμανών στο Τολμπιάκ (490), πέρασε από την πόλη Τουλ της Λωραίνης· και καθώς επιθυμούσε να εκπληρώσει το τάμα που είχε κάνει να ασπασθεί τον χριστιανισμό, ζήτησε να συναντήσει κάποιον άνθρωπο ικανό να τον διδάξει. Του συνέστησαν τότε τον ιερέα Βαάστ (Βεντάστ ή Γκαστόν) που είχε αρχικά ζήσει σαν ερημίτης και που όλοι θεωρούσαν έναν αληθινό άγγελο επί της γης. Ο Χλοδοβίκος τον πήρε μαζί του και όπως συνέβη με τον Φίλιππο και τον ευνούχο της βασίλισσας της Αιθιοπίας (βλ. Πράξ. 8), ο Βαάστ κατήχησε τον βασιλιά καθ’ οδόν, επιβεβαιώνοντας τη διδαχή του με τη θεραπεία ενός τυφλού.
Μετά τη βάπτιση του Χλοδοβίκου στη Ρενς (25 Δεκ. 496), ο βασιλιάς συνέστησε τον κατηχητή του στον άγιο Ρεμίγιο (1 Οκτ.), ο οποίος τον απέστειλε στα χωριά για να διδάξει τους πιστούς, να βοηθήσει τους φτωχούς και τους ασθενείς και να διαδώσει σε όλους την αγάπη και την ευσπλαχνία του Θεού. Είχε τόση επιτυχία στο έργο του που ο Απόστολος των Φράγκων τον χειροτόνησε επίσκοπο του Αράς, πρωτεύουσας του Αρτουά, που είχε παλιότερα ευαγγελισθεί, αλλά ήταν ολοσχερώς σχεδόν καταστραμμένη μετά τις εισβολές των βαρβάρων και όπου η ειδωλολατρία είχε πάρει τη θέση της λατρείας του αληθινού Θεού.

Γίνου μωρός γιά τήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ

Γίνου μωρός για την αγάπη του Θεού και θα είσαι σοφότερος και από τον Σολομώντα! (Άγιος Νικόδημος ο Αγιορείτης)

Μακάριοι και τρις μακάριοι οι πολύ γνωστικοί που κάνουν τον τρελό για την αγάπη του Χριστού και κοροϊδεύουν όλη την ματαιότητα του κόσμου, που η δια Χριστόν αυτή τους τρέλα αξίζει περισσότερο απ' όλη την γνώση και την σοφία των σοφών όλου του κόσμου τούτου. Διότι οι μεν φιλόσοφοι ξεγελιούνται από τον μάταιο κόσμο και τις δόξες του, ενώ αυτοί, κοροϊδέυουν όλη την ματαιότητα του κόσμου και ζουν στην πραγματικότητα, κρυμμένοι στην αγία υποκρισία τους. 

Ὁ Θεός εἶναι ἀμέριστα εὔσπλαχνος πρός ὅλους μας, ἀφοῦ...

Ο Θεός είναι αμέριστα εύσπλαχνος προς όλους μας, αφού σε κάθε πλασμένο άνθρωπο έχει δώσει και κάποιο χάρισμα. Είναι αλήθεια πως σε μερικούς έχει δώσει περισσότερα και σε άλλους λιγότερα, αυτό όμως δεν αλλάζει με κανένα τρόπο την κατάσταση, αφού ο Θεός απαιτεί περισσότερα από εκείνον που έλαβε πολλά και λιγότερα από αυτόν που έλαβε λίγα.Σε όλους όμως δόθηκαν αρκετά για να σωθούν οι ίδιοι, αλλά και να βοηθήσουν στη σωτηρία των άλλων. 


Ἅγιος Νικόλαος Βελιμίροβιτς

15 Φεβρουαρίου. Τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Ὀνησίμου, μαθητοῦ τοῦ Ἁγίου Ἀποστόλου Παύλου, καί τοῦ Ὁσίου Πατρός ἡμῶν Ἀνθίμου τοῦ Γέροντος, τοῦ ἐν Χίῳ. Τοῦ ἐν Ἁγίοις Πατρός ἡμῶν Ὀνησίμου, Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἀποστόλου. 22 Νοεμ. (Φιλήμ. 1-25).

Φιλημ. 1,1          Παῦλος, δέσμιος Χριστοῦ Ἰησοῦ, καὶ Τιμόθεος ὁ ἀδελφός, Φιλήμονι τῷ ἀγαπητῷ καὶ συνεργῷ ἡμῶν

Φιλημ. 1,1                 Εγώ ο Παύλος, δέσμιος και φυλακισμένος εις την Ρωμην δια το Ευαγγέλιον του Ιησού Χριστού και Τιμόθεος ο αδελφός, προς τον Φιλήμονα, τον αγαπητόν δια την αρετήν του και συνεργάτην μας στο κήρυγμα