…Ἐκεῖνο ποὺ πρέπει νὰ φοβόμαστε εἶναι ἡ ἁμαρτία καὶ νὰ εἴμαστε ταπεινὰ πάντοτε μὲς στὴν Ἐκκλησία. Καὶ ὁ Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος ὅταν τὸν καθαίρεσαν, τοὺς λέει, «ἐντάξει, δὲν θὰ ὑπογράψετε ἐναντίον μου τὶς ἀποφάσεις ἀλλὰ δὲν θὰ σχισθεῖτε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία, δὲν θὰ φύγετε ἀπὸ τὴν Ἐκκλησία· θὰ κάνετε ὑπακοὴ σ’ αὐτὸν ποὺ μπῆκε στὴ θέση μου. Δὲν θὰ φύγετε, δὲν θὰ κάνετε σχίσμα». Αὐτὸ εἶναι τὸ Ὀρθόδοξο. Καὶ σήμερα κάποιοι ποὺ κόβουν τὸ μνημόσυνο –νὰ τὸ ποῦμε κι αὐτὸ- αὐτὸ θέλει πολλὴ ὡριμότητα σκέψης καὶ πολλὴ ἁγιότητα γιὰ νὰ τὸ κάνει κανείς. Ἀλλὰ ἅπαξ καὶ τὸ κάνουν, θὰ πρέπει νά ‘χουν τὴ διάκριση τὴ στοιχειώδη, ὅπως πρὶν ἀπὸ χρόνια εἶχε ξαναγίνει μὲ τρεῖς ἀρχιερεῖς, νὰ συλλειτουργοῦν μὲ τοὺς ἄλλους ποὺ ἀκόμα δὲν ἔκοψαν τὸ μνημόσυνο. Οἱ τρεῖς ἀρχιερεῖς τότε ποὺ εἶχαν κόψει τὸ μνημόσυνο, ὁ Ἐλευθερουπόλεως Ἀμβρόσιος, ὁ μακαριστὸς Φλωρίνης Αὐγουστίνος καὶ ὁ Τίτος ὁ Παραμυθίας, αὐτοὶ οἱ τρεῖς λοιπὸν δὲν τὸν μνημόνευαν τότε τὸν Ἀθηναγόρα ποὺ ἦταν οἰκουμενιστὴς ἄκρως, ἀλλὰ συλλειτουργοῦσαν μὲ τοὺς ἄλλους ἀρχιερεῖς ποὺ ἀκόμα τὸν μνημόνευαν· αὐτὸ εἶναι τὸ σωστό. Ἡ διακοπὴ τοῦ μνημοσύνου δὲν σημαίνει σχίσμα. Προσέξτε το αὐτό! Σχίσμα σημαίνει νὰ φύγεις τελείως καὶ νὰ μὴν συλλειτουργεῖς μὲ κανένα καὶ νὰ κάνεις δική σου παντιέρα ποὺ λέμε, δικό σου κομματάκι, δική σου Ἐκκλησία. Αὐτὸ εἶναι λάθος! Τεράστιο λάθος! Αὐτὸ εἶναι χειρότερο κι ἀπ’ τὴν αἵρεση, λένε οἱ Πατέρες. Καὶ αὐτοὶ τώρα ποὺ κόβουν τὸ μνημόσυνο, δὲν πρέπει νὰ κόψουν τὴν ἐπικοινωνία μὲ τὴν ὑπόλοιπη Ἐκκλησία καὶ νὰ μὴ συλλειτουργοῦν καὶ νὰ μὴν κοινωνοῦν, γιατὶ ἀκόμα ὁ Οἰκουμενικὸς εἶναι καθαιρετέος· βέβαια εἶναι ἀφοῦ ἔχει παραβεῖ τοὺς Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας. Ἔβαλε τὸ 2006 τὸν πάπα στὸ Φανάρι μέσα νὰ πεῖ τὸ Πάτερ ἡμῶν. Καὶ ὑπάρχει ρητὸς Κανόνας τῆς Ἐκκλησίας ποὺ λέει κληρικὸς ποὺ θὰ ἐπιτρέψει σὲ ἕνα ἀκοινώνητο, σὲ ἕνα αἱρετικὸ νὰ κάνει κάτι μέσα στὸν ναὸ σὲ ὥρα Λειτουργίας, καθαιρεῖται. Ἀλλὰ δὲν εἶναι ἐν ἐνεργείᾳ καθῃρημένος, εἶναι ἐν δυνάμει· πρέπει νὰ γίνει Σύνοδος γιὰ νὰ καθαιρεθεῖ, καὶ ὅποιοι ἄλλοι συμπλέουν μαζί του. Μέχρι τότε ὅμως, δὲν πρέπει αὐτὸς ποὺ κόβει τὸ μνημόσυνο καὶ δὲν τὸν μνημονεύει νὰ πάψει νὰ συλλειτουργεῖ μὲ τοὺς ἄλλους ποὺ τὸν μνημονεύουν. Αὐτὴ εἶναι ἡ λεπτὴ διάκριση, τὸ λεπτὸ σημεῖο. Καὶ ἐπειδὴ δὲν τὴν ἔχουμε αὐτὴ τὴ διάκριση καὶ τὴν ὡριμότητα, γι’ αὐτὸ λέμε καλλίτερα περιμένετε ἀκόμα. Καὶ ὁ λαὸς δὲν μπορεῖ εὔκολα νὰ τὰ καταλάβει αὐτά, ἀκούει καὶ κάποιες ἄλλες ἰδέες ὅτι μολύνεσαι κλπ. Δὲν μολύνεσαι ἐφόσον αὐτὸς ποὺ μνημονεύεται δὲν ἔχει καθαιρεθεῖ. Τὰ Μυστήρια εἶναι ἔγκυρα.
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου