Προσοχή γιά νά μήν χάνουμε/ἀπενεργοποιοῦμε τήν Θεία Χάρη- Μελέτη τοῦ θείου λόγου, δάκρυα, ἐπιμονή στήν προσευχή, Ἁγ. Ἰωάννου Καρπαθίου-Κεφάλαια παραμυθητικά, Κέφ. 5-6, Φιλοκαλία , 28-12-2024, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
Σάββατο 28 Δεκεμβρίου 2024
Προσοχή γιά νά μήν χάνουμε/ἀπενεργοποιοῦμε τήν Θεία Χάρη- Μελέτη τοῦ θείου λόγου, δάκρυα, ἐπιμονή στήν προσευχή, Ἁγ. Ἰωάννου Καρπαθίου-Κεφάλαια παραμυθητικά, Κέφ. 5-6, Φιλοκαλία , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἡ μετάνοια μᾶς σώζει- Ἀποδιώκει τήν ἀπελπισία, Ἁγ. Ἰωάννου Καρπαθίου-Κεφάλαια παραμυθητικά, Εἰσαγωγή/Κέφ. 1-4, Φιλοκαλία, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Γιά τό ψέμμα-οἱ 3 τρόποι ψεύδους, Ἁββᾶ Δωρόθεου-Ἀσκητικά (9η Διδασκαλία), Ὁμιλία Κη΄, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου, 27-12-2024 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com,
Ἡ ἐξάλειψη τῶν ἀκούσιων ἁμαρτημάτων μᾶς- Ὁ φόβος τῶν ἐντολῶν καί ὁ Ἅγιος Πρωτομάρτυς Στέφανος, Αγ. Διαδόχου Φωτικῆς-Λόγος Ἀσκητικός, Κεφ. 100, Φιλοκαλία, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Θά δώσουμε λόγο γιά τόν μετεωρισμό καί γιά ὅλα τά ἁμαρτήματα, Αγ. Διαδόχου Φωτικῆς-Λόγος Ἀσκητικός, Κεφ. 100, Φιλοκαλία, , Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου
Χριστούγεννα- Δόξα ἐν ὑψίστοις Θεῷ καί ἐπί γῆς εἰρήνη..., Ἁγ. Νικολάου Ἀχρίδος, Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου
Κυριακή μετά τήν Χριστοῦ γέννησιν. Ἑρμηνεία τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ [:Ματθ.2,13-23]ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ«Τότε Ἡρῴδης ἰδὼν ὅτι ἐνεπαίχθη ὑπὸ τῶν μάγων, ἐθυμώθη λίαν, καὶ ἀποστείλας ἀνεῖλε πάντας τοὺς παῖδας τοὺς ἐν Βηθλεὲμ καὶ ἐν πᾶσι τοῖς ὁρίοις αὐτῆς ἀπὸ διετοῦς καὶ κατωτέρω, κατὰ τὸν χρόνον ὃν ἠκρίβωσε παρὰ τῶν μάγων(:Τότε ο Ηρώδης, όταν είδε ότι οι μάγοι τον εξαπάτησαν και τον ξεγέλασαν, θύμωσε πολύ. Έστειλε λοιπόν στρατιώτες, οι οποίοι σκότωσαν όλα τα παιδιά που ήσαν στη Βηθλεέμ και σε όλα τα περίχωρα και τα σύνορά της, από ηλικία δύο ετών και κάτω, σύμφωνα με το χρονικό διάστημα που εξακρίβωσε από τους μάγους)»[Ματθ.2,13].Δεν έπρεπε βέβαια ο Ηρώδης να οργιστεί αλλά να φοβηθεί και να μαζευτεί και να εννοήσει ότι επιχειρεί ακατόρθωτα πράγματα. Δεν συγκρατείται όμως. Όταν η ψυχή είναι αχάριστη και ανεπίδεκτη δεν υποχωρεί σε κανένα από τα φάρμακα, που δίνει ο Θεός. Ιδού, παρατήρησε και τούτον πώς συναγωνίζεται τους προηγούμενούς του σε κακία· προσθέτει φόνο στους φόνους και παντού τρέχει κατά κρημνού. Σαν να ήταν κυριευμένος από κάποιον δαίμονα της οργής αυτής και του μίσους. Δεν υπολογίζει κανένα, μανιάζει και εναντίον των μάγων που τον γέλασαν, αφήνει την οργή του να ξεσπάσει κατά των παιδιών, που δεν τον είχαν σε τίποτε βλάψει και αποτολμά στην Παλαιστίνη ένα δράμα συγγενικό με όσα είχαν τότε συμβεί στην Αίγυπτο[:Αναφέρεται εδώ ο Ιερός Χρυσόστομος στην διαταγή του Φαραώ να θανατώνονται όλα τα αρσενικά παιδιά που γεννούσαν οι Ισραηλίτες: βλ. Εξοδ.1,15 κ.ε.]. Διότι λέγει: «Καὶ ἀποστείλας ἀνεῖλε πάντας τοὺς παῖδας τοὺς ἐν Βηθλεὲμ καὶ ἐν πᾶσι τοῖς ὁρίοις αὐτῆς ἀπὸ διετοῦς καὶ κατωτέρω, κατὰ τὸν χρόνον ὃν ἠκρίβωσε παρὰ τῶν μάγων(:Έστειλε λοιπόν στρατιώτες, οι οποίοι σκότωσαν όλα τα παιδιά που ήσαν στη Βηθλεέμ και σε όλα τα περίχωρα και τα σύνορά της, από ηλικία δύο ετών και κάτω, σύμφωνα με το χρονικό διάστημα που εξακρίβωσε από τους μάγους)»[Ματθ.2,16].
Τί δῶρα νά πᾶμε στόν Χριστό; Τί δῶρα μποροῦμε νά Τοῦ πᾶμε; Ἔχετε σκεφτεῖ;
❈ Σήμερα βλέπετε οἱ ἄνθρωποι γιορτάζουν Χριστούγεννα καί δέν λένε λέξη γιά τόν Χριστό, γιατί ὁ νοῦς τους εἶναι μόνο «τί θά φᾶμε, τί θά πιοῦμε, ποῦ θά χορέψουμε, πῶς θά πάρουμε δῶρα…». Ἀλλά τά δῶρα, ποιός θά πρέπει νά τά πάρει κανονικά; Τό ἔχετε σκεφτεῖ αὐτό; Ποιός γιορτάζει; Ἐμεῖς γιορτάζουμε, γιά νά πάρουμε δῶρο;- Ἐγώ!- Ποιός;... Ἐσύ γιορτάζεις; Μήπως κάνεις κανένα λάθος;... Ὁ Χριστός γιορτάζει τά Χριστούγεννα.- Ἐμένα μέ λένε Χρῆστο, θά πεῖ κάποιος.- Ἐσένα σέ λένε Χρῆστο, ἀλλά Ἐκεῖνος πού γιορτάζει τήν γιορτή τῶν Χριστουγέννων ποιός εἶναι; Ὁ Χριστός ἔχει γενέθλια, ἔτσι δέν εἶναι; Αὐτό δέν γιορτάζουμε τά Χριστούγεννα; Ὁπότε πρέπει νά πᾶμε στόν Χριστό δῶρα.Τί δῶρα νά πᾶμε στόν Χριστό; Τί δῶρα μποροῦμε νά Τοῦ πᾶμε; Ἔχετε σκεφτεῖ;
«Στήν ἧττα τῶν ματιῶν βρίσκεται ἡ ἀρχή τῆς ἁμαρτίας
Λέει, λοιπόν, ὁ Ἅγιος Ἐφραίμ στή συνέχεια: ὁ πόλεμος πού μᾶς κάνει ἡ ὅραση ἐξαπλώνεται καί στόν ὕπνο καί ὁ διάβολος μολύνει τόν ἄνθρωπο καί μέ αἰσχρά ὄνειρα καί μέ φαντασίες καί παρασύρει τόν ἄνθρωπο στή φιληδονία. «Στήν ἧττα τῶν ματιῶν βρίσκεται ἡ ἀρχή τῆς ἁμαρτίας, στήν ὁποία ὁπωσδήποτε θά κατρακυλήσει σιγά-σιγά ὁ νοῦς, ἄν δέν συνέλθει γρήγορα, ὅπως μᾶς τά ἔχει βεβαιώσει καί ὁ Κύριος: «Πᾶς ὁ βλέπων γυναῖκα πρός τό ἐπιθυμεῖσαι αὐτήν ἤδη ἐμοίχευσεν αὐτήν ἐν τῇ καρδίᾳ αὐτοῦ». Αὐτή ἡ μοιχεία ξεριζώνεται -λέει ὁ Ἅγιος Ἐφραίμ- ἄν ἔχουμε πάντα τό βλέμμα στραμμένο πρός τά κάτω καί τήν ψυχή πρός τά πάνω».
Κυριακή μετά τήν τοῦ Χριστοῦ γέννησιν. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
ΚΥΡΙΑΚΗ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΓΕΝΝΗΣΙΝ[: Γαλ.1,11-19]ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ«Γνωρίζω δὲ ὑμῖν, ἀδελφοί, τὸ εὐαγγέλιον τὸ εὐαγγελισθὲν ὑπ' ἐμοῦ ὅτι οὐκ ἔστι κατὰ ἄνθρωπον· οὐδὲ γὰρ ἐγὼ παρὰ ἀνθρώπου παρέλαβον αὐτὸ οὔτε ἐδιδάχθην, ἀλλὰ δι' ἀποκαλύψεως ᾿Ιησοῦ Χριστοῦ(:Σας γνωστοποιώ λοιπόν,αδελφοί, ότι το Ευαγγέλιο που σας κήρυξα δεν αποτελεί ανθρώπινη επινόηση· διότι όχι μόνο οι υπόλοιποι απόστολοι, αλλά κι εγώ δεν το παρέλαβα ούτε το διδάχθηκα από κάποιον άνθρωπο, αλλά το παρέλαβα με αποκάλυψη του Θεού, ο Οποίος απευθείας μου φανέρωσε και μου αποκάλυψε τον Κύριο Ιησού)»[Γαλ.1,11-12].Πρόσεξε ότι με κάθε τρόπο υποστηρίζει αυτό θερμώς, ότι έγινε μαθητής του Χριστού, όχι με την μεσολάβηση ανθρώπου, αλλά αφού ο Ίδιος αυτοπροσώπως τον έκρινε άξιο να αποκαλύψει σε αυτόν όλη την αλήθεια. Και ποια απόδειξη υπάρχει για όσους απιστούν, Παύλε, ότι ο Θεός σου αποκάλυψε αυτοπροσώπως, και όχι διαμέσου κάποιου άλλου, εκείνα τα απόρρητα μυστήρια; «Η μεταστροφή μου από την προηγούμενη κατάσταση στην οποία βρισκόμουν», λέγει· «διότι αν εκείνος που ενήργησε την αποκάλυψη δεν ήταν ο Θεός, δεν θα δεχόμουνα τόσο ακαριαία μεταβολή· διότι εκείνοι μεν οι οποίοι διδάσκονται από ανθρώπους, όταν είναι διακαείς και φανατικοί στα αντίθετα, χρειάζονται χρόνο και επινοητικότητα πολλή για να πενθούν· εκείνος όμως ο οποίος μεταβλήθηκε τόσο ακαριαία και ανένηψε και σε αυτό ακόμη το αποκορύφωμα της μανίας στο οποίο βρισκόταν καταδιώκοντας τους Χριστιανούς, είναι ολοφάνερο ότι επειδή αξιώθηκε θεϊκής οράσεως και διδασκαλίας, για τον λόγο αυτόν αμέσως επανήλθε στην τέλεια υγεία».
Σήμερα ὅλοι μιλᾶνε γιά Χριστούγεννα... Ἀκοῦτε ὅμως πουθενά νά μιλᾶνε γιά Χριστό;
Σήμερα ὅλοι μιλᾶνε γιά Χριστούγεννα... Ἀκοῦτε ὅμως πουθενά νά μιλᾶνε γιά Χριστό; Ὅλοι σκέφτονται αὐτόν τόν «χοντρο-βασίλη» μέ τά κόκκινα... «καί τί δῶρα θά μᾶς φέρει...». Αὐτός ὁ χοντρο-βασίλης ἔχει σχέση μέ τόν Ἅγιο Βασίλειο; Δέν ἔχει καμιά σχέση, ἔ;Ποιός τόν ἔχει φτιάξει αὐτόν τόν «χοντρο-βασίλη»; Αὐτή τήν καρικατούρα; Ἡ κόκα - κόλα. Ἕνας σχεδιαστής τῆς κόκα - κόλα ἔφτιαξε αὐτό τό ὄν, πού δέν εἶναι ὁ Ἅγιος Βασίλης.Ἔχετε δεῖ πῶς εἶναι ὁ Ἅγιος Βασίλης; Ὁ Ἅγιος Βασίλειος εἶναι ἀσκητικότατος, μοιάζει μέ τούς Ἁγίους Ἀποστόλους. Δέν ἔχει καμία σχέση μ’ αὐτά.
Παραχωρεῖ ἄδεια στόν Διάβολο γιά νά μᾶς πειράξει, ὅταν βλέπει ὅτι θά ὠφεληθοῦμε ἀπό αὐτό τόν πειρασμό
Ὁ Διάβολος δέν μποροῦσε νά κάμει τίποτε τον Ἰώβ καί ζήτησε τήν ἄδεια ἀπό τόν Θεό καί, μόλις τήν ἔλαβε, ἔκαμε ὅ,τι ἔκαμε ἐναντίον τοῦ Ἰώβ. Χωρίς ἄδεια δηλαδή, ὁ Διάβολος τίποτε δέν μπορεῖ νά μᾶς κάνει.
ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΓΙΩΝ ΔΙΣΜΥΡΙΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ, 28-12-2024
Ὁ Χριστός τά «οὐαί» δέν τά εἶπε στούς ἁμαρτωλούς...
Ὁ Χριστός τά «οὐαί» δέν τά εἶπε στούς ἁμαρτωλούς, στούς ὑποκριτές τά εἶπε, σ’ αὐτούς πού τά βολεύανε καί προσπαθοῦσαν νά κερδίσουν τήν καλή γνώμη τῶν ἀνθρώπων.
Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 29 – 4 – 2015)
28 Δεκεμβρίου. Σάββατον μετὰ τὰ Χριστούγεννα. Τῶν ἁγίων Δισμυρίων τῶν ἐν Νικομηδείᾳ καέντων μαρτύρων (†302). Γλυκερίου μάρτυρος. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Σαββάτου μετά τά Χριστούγεννα, Σαββάτου λδ΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Α΄ Τιμ. ς΄ 11-16).
Α Τιμ. 6,11 Σὺ δέ, ὦ ἄνθρωπε τοῦ Θεοῦ, ταῦτα φεῦγε· δίωκε δὲ δικαιοσύνην, εὐσέβειαν, πίστιν, ἀγάπην, ὑπομονήν, πρᾳότητα.
Α Τιμ. 6,11 Συ δε, ω άνθρωπε του Θεού, απόφευγε όλα αυτά τα αμαρτήματα και πάθη. Επιδίωκε δε να αποκτήσης την δικαιοσύνην, την ευσέβειαν, την πίστιν, την αγάπη, την υπομονήν, την πραότητα.
Α Τιμ. 6,12 ἀγωνίζου τὸν καλὸν ἀγῶνα τῆς πίστεως· ἐπιλαβοῦ τῆς αἰωνίου ζωῆς, εἰς ἣν καὶ ἐκλήθης καὶ ὡμολόγησας τὴν καλὴν ὁμολογίαν ἐνώπιον πολλῶν μαρτύρων.