Ιωάννης ΜηλιώνηςΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΑΣ ΤΟΥ ΘΕΟΥ(α’ μέρος)Τό ἐρέθισμα γιά τήν ἔρευνα αὐτή ἀπετέλεσε ἡ διανομή (τόν Ὀκτώβριο 2013), πολυτελοῦς φυλλαδίου μέ τίτλο: «Οἰκογενειακή Συγκέντρωση στό πόδι τοῦ Σταυροῦ», πού ἐξήγγειλε συγκέντρωση γιά «συμπροσευχή» στίς 20/10/2013, 6 μ.μ. στόν Πειραιά. Διοργανωτής τῆς ἐκδήλωσης, τό «Κέντρο Βοήθειας (UCKG Help Center) Ἑλλάδας», παράρτημα τῆς «Παγκόσμιας Ἐκκλησίας τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ»1.Ἡ Παγκόσμια Ἐκκλησία τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ» (UCKG)2, εἶναι μιά Πεντηκοστιανή χριστιανική ὁμολογία, πού ἱδρύθηκε στό Ρίο ντέ Τζανέϊρο τῆς Βραζιλίας. Μέχρι τό 1999 ἡ ὀργάνωση, λέγεται ὅτι, ἀριθμοῦσε 8 ἑκατομμύρια μέλη στή Βραζιλία σέ σύνολο 12 ἑκατομμυρίων παγκοσμίως μέ ναούς καί στό Ἡνωμένο Βασίλειο, ἐνῶ διατηροῦσε ναούς στήν Ἀφρική καί στήν Ἰνδία ἀπό τό 1992. Μέχρι τό 2013, ἡ UCKG διατηρεῖ θρησκευτικές κοινότητες καί στίς Ἡνωμένες Πολιτεῖες (Μπρούκλιν, Νέα Ὑόρκη κ.ἀ.).Ἱστορικά στοιχεῖαἩ «ἐκκλησία» ἱδρύθηκε τό 1977 ἀπό τόν, βραζιλιανῆς καταγωγῆς ἐπιχειρηματία, Edir Macedo3, πού γεννήθηκε τό 1945 καί ἔζησε μᾶλλον στερημένα παιδικά χρόνια. Ο Macedo ἄν καί Ρωμαιοκαθολικός ἀρχικά, προσχώρησε στόν Πεντηκοστιανισμό κι ἀπό τό 1970 ἄρχισε εὐαγγελικό κήρυγμα στούς δρόμους τοῦ Ρίο ντέ Τζανέϊρο. Ἀπό τή δεκαετία τοῦ 1990 ἡ «ἐκκλησία» τοῦ Macedo ἐπεκτάθηκε γρήγορα καί μέχρι τό 2009 ὑπῆρχαν περίπου 4.500 «ναοί» στή Βραζιλία μέ περισσότερα ἀπό 8 ἑκατομμύρια μέλη. Ἡ ὀργάνωση ὀνομάζει τά κτίριά της «ναούς», ὁ μεγαλύτερός τῶν ὁποίων, στό Ρίο, χωράει 11.000 ἄτομα.Ἐξάπλωση… μετά μουσικῆςΤό 1989 ὁ Macedo καί ἡ «ἐκκλησία» του ἔγιναν ἰδιοκτῆτες τοῦ «Rede Record», πού ἀπό τό 2013 θεωρεῖται τό δεύτερο μεγαλύτερο τηλεοπτικό δίκτυο στή Βραζιλία. Τό 2009 τό «Ἐργατικό Κόμμα» τῆς Βραζιλίας (PT) ἀποφάσισε νά ἀγοράσει «διαφημιστικό χρόνο», ἀπό νέους παρόχους, κάτι πού στό παρελθόν περιοριζόταν σέ Ρωμαιοκαθολικά μέσα ἐνημέρωσης καί πλήρωσε στήν UCKG γιά μηνύματα «δημοσίου συμφέροντος» ὄχι εὐκαταφρόνητα ποσά.Ἡ UCKG ταυτίζεται μέ τή λεγόμενη «Θεολογία τῆς Εὐημερίας»4 καί στά τέλη τῆς δεκαετίας τοῦ 1990 ἄρχισε νά προσπαθεῖ νά ἀλλάξει τήν εἰκόνα της πού συνδεόταν μέ τίς φτωχότερες τάξεις. Τό 1998 ὁ Macedo διόρισε «ἐπίσκοπο» τῆς UCKG τόν ἀνιψιό τοῦ Marcelo Crivella. Ἦταν τότε πού ὁ Crivella δήλωσε: «Θέλουμε νά κερδίσουμε τή μεσαία τάξη». Μετά τήν ἀποστολή του στήν Ἀφρική, τό 1992, πού εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα τήν ἵδρυση πολλῶν «ναῶν», ὁ Crivella ἐπέστρεψε στή Βραζιλία τό 1998 ὅπου τοῦ δόθηκε ἕνα διαμέρισμα τεσσάρων ὑπνοδωματίων σέ πολυτελές οἰκοδομικό συγκρότημα, ὅπου καί ἡ κατοικία τοῦ Macedo. Στήν «ἐκκλησία» ἀνήκουν ἀκόμη, ἐπίσημα τά δύο πανάκριβα αὐτοκίνητα τοῦ Crivella, ὁ ὁποῖος εἶναι παντρεμένος μέ τήν Sylvia Jane κι ἔχουν τρία παιδιά πού φοιτοῦν σέ σχολεῖο Μεθοδιστῶν στό Ρίο ντέ Τζανέϊρο.Ὁρισμένοι, ἐκείνη τήν ἐποχή, θεώρησαν ὅτι ἡ προαγωγή τοῦ Crivella ἦταν ἡ ἀπάντηση τῆς UCKG στόν δημοφιλῆ παπικό παπά τραγουδιστή, Marcelo Rossi5, πού εἶχε πουλήσει πάνω ἀπό 4 ἑκατομμύρια ἄλμπουμ. Τό 1999 ἀκούστηκε ὅτι ὁ Crivella εἶχε ὑπογράψει συμβόλαιο μέ τή Sony γιά τρία ἄλμπουμ, τό ἕνα στά ἱσπανικά. Τό πρῶτο CD, τό «Ὁ Ἀγγελιαφόρος τῆς Ἀλληλεγγύης» («The Messenger of Solidarity»), πούλησε 1,3 ἑκατομμύρια ἀντίτυπα ἐκείνη τή χρονιά.Ο Crivella ἦταν ὁ μόνος πάστορας πού εἶχε ἄδεια ἀπό τόν Macedo νά πραγματοποιεῖ μεγάλες συγκεντρώσεις σέ στάδια. Ἔχει ἀποδειχτεῖ ἡ ἀποτελεσματικότητά του στό νά προσελκύει τά πλήθη: τήν πρώτη φορά ἐμφανίστηκε στό γυμναστήριο Nilson Nelson στή Μπραζίλια6, χωρητικότητας 25.000 ἀτόμων. Γέμισε τό Estadio Fonte Nova στό Σαλβαδόρ, καί τό Mineiro στό Belo Horizonte7. Τόν Ὀκτώβριο 1999, ὁ Crivella γέμισε τό Maracana8 στό Ρίο ντέ Τζανέιρο. Μέχρι τό τέλος τοῦ ἔτους, ὁ Crivella προγραμματίστηκε νά τραγουδήσει «στά μεγαλύτερα γήπεδα ποδοσφαίρου τῆς χώρας», σύμφωνα μέ τό ἑβδομαδιαῖο εἰδησεογραφικό περιοδικό Veja.Συμμετοχή στήν ΠολιτικήΤό 2002 ὁ «ἐπίσκοπός» Crivella, ὡς ὑποψήφιος τοῦ κόμματος τῶν Φιλελευθέρων, ἐπέτυχε νά ἐκλεγεῖ Ὁμοσπονδιακός Γερουσιαστής στήν πολιτεία τοῦ Ρίο ντέ Τζανέϊρο. Τό 2005 ἦταν ἕνας ἀπό τούς ἱδρυτές τοῦ Ρεπουμπλικανικοῦ Κόμματος τῆς Βραζιλίας. Τό κόμμα θεωρήθηκε ὡς ὄχημα γιά τήν προώθηση μελῶν τῆς UCKG στήν πολιτική σκηνή. Ἐπικεφαλῆς τοῦ κόμματος εἶναι ὁ Vitor Paulo dos Santos, ἐνῶ ἄλλα ἐξέχοντα μέλη εἶναι ὁ «ἐπίσκοπός» Edir Macedo τοῦ UCKG, ὁ Jose Alencar9, πρώην ἀντιπρόεδρος τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Κυβέρνησης τῆς Βραζιλίας καί ὁ δημοσιογράφος Celso Russomanno. Ὁ Crivella ὑπῆρξε ἐπίσης δύο φορές ἀνεπιτυχῶς ὑποψήφιος δήμαρχος τοῦ Ρίο ντέ Τζανέϊρο, τό 2004 καί τό 2008 καί ὑποψήφιος κυβερνήτης τῆς πολιτείας τοῦ Ρίο ντέ Τζανέϊρο, τό 2006.Ἡ ἐπιρροή τῆς «ἐκκλησίας»Ἡ συνεχής ἀνάπτυξη τῆς UCKG, ἀλλά καί οἱ ἀλλοπρόσαλλες ἐνέργειες τοῦ Macedo, μετά τήν ἀγορά τῆς Rede Record, ἔφεραν συχνά τήν «ἐκκλησία» στό στόχαστρο τῶν ΜΜΕ. Ἐπιπλέον, διεκδικήσεις καί ἀπαιτήσεις τρίτων κατά τῆς «ἐκκλησίας», ἀλλά καί σχετικές ἔρευνες τῆς κυβέρνησης, συχνά προκάλεσαν ἀναστολές καί ἀναθεώρηση τῶν δραστηριοτήτων της.Ἔκθεση Κυβερνητικῆς ἔρευνας, γιά ξέπλυμα χρήματος, τό 2009, ἐκτιμᾶ ὅτι ἡ «ἐκκλησία» συγκέντρωσε 1,4 δισ. δολάρια ἐτησίως ἀπό τή δεκάτη10, πού συλλέχθηκαν ἀπό 4.500 «ναούς», σέ 1.500 πόλεις στή Βραζιλία. Ἀπό τό 2003 ὡς τό 2008, οἱ καταθέσεις τῆς «Παγκόσμιας Ἐκκλησίας τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ» στή Βραζιλία ἔφθασαν τά 3,9 δισ. δολάρια.ΔόγματαΤά περισσότερα ἀπό τά δόγματα τῆς UCKG εἶναι ἴδια μέ τά δόγματα τῶν πιό συντηρητικῶν Πεντηκοστιανῶν ὁμάδων. Πιό συγκεκριμένα, μερικά δόγματα εἶναι:Τό βάπτισμα τοῦ Ἁγίου Πνεύματος, πού ἐνδυναμώνει τούς πιστούς ὡς πρός τίς ὑπηρεσίες καί τούς προικίζει μέ ὑπερφυσικά χαρίσματα.Τά ἀξιώματα τῶν ἀποστόλων, προφητῶν, εὐαγγελιστῶν, ποιμένων καί διδασκάλων πού ἀποκτῶνται ὑπερφυῶς.Οἱ δύο διαθῆκες πού ὁ Ἰησοῦς Χριστός καθόρισε ὡς τήρηση ὑπακοῆς: τό βάπτισμα (βύθιση τοῦ πιστοῦ στό νερό) καί ἡ εὐχαριστία (ὁ Μυστικός Δεῖπνος τοῦ Κυρίου), ἡ συμβολική λήψη τοῦ σώματος καί τοῦ αἵματος τοῦ Ἰησοῦ, εἰς ἀνάμνηση τῆς θυσίας Του καί μέ τήν προσδοκία τῆς ἐπιστροφῆς Του.Ἡ ὑπερφυής θεραπεία, ὅπως περιγράφεται στήν Ἁγία Γραφή.Οἱ ἄνθρωποι μποροῦν νά θεωθοῦν (ἅγιοι γίγνεσθε) κατά τή διάρκεια τῆς ζωῆς τους.Η UCKG θεωρεῖ ἐπίσης ὅτι «σκληρή δουλειά, ἐπιμονή καί πίστη στό Θεό» παράγουν κέρδη στούς ἀνθρώπους καί ὅτι τό ἕνα δέκατο τῶν ἀναμενόμενων κερδῶν θά πρέπει νά δοθεῖ στήν Ἐκκλησία. Γνωστό δόγμα ἐξ ἄλλου ἀποτελεῖ «ἡ θεολογία τῆς εὐημερίας», πού ἐπιχειρεῖται νά στηριχθεῖ στόν 22ο Ψαλμό (Κύριος ποιμαίνει με καί οὐδέν με ὑστερήσει). Σ’ αὐτή τή βάση ἡ UCKG ὑπόσχεται: Γαλήνη, θεραπεία, προστασία, εὐημερία καί τήν εὔνοια τοῦ Θεοῦ.Διαμάχες, κατηγορίες γιά ἀπάτη, ξέπλυμα χρήματος, φοροδιαφυγήἩ «ἐκκλησία» ἔχει συχνά κατηγορηθεῖ γιά παράνομες δραστηριότητες, ὅπως ξέπλυμα χρήματος, τσαρλατανισμό καί μαγεία. Πολλοί ἀνησυχοῦν γιά τήν ἔλλειψη ἀνοχῆς της ἀπέναντι σέ ἄλλες θρησκεῖες ἤ ἀκόμα καί ἄλλες χριστιανικές ὁμολογίες.Ἡ UCKG κατηγορεῖται γιά τήν οἰκονομική ἀφαίμαξη πτωχῶν πιστῶν της, γιά νά ἐνισχύσει οἰκονομικά τούς ἡγέτες της, ἀντί νά βοηθᾶ τούς ἀπόρους. Οἱ κατηγορίες γιά τσαρλατανισμό εἶναι οἱ πιό συχνές. Ἡ ἐκκλησία εὑρίσκεται ὑπό ἐπίσημο ἔλεγχο στό Βέλγιο, ἐνῶ στίς Η.Π.Α., στό Ἡνωμένο Βασίλειο, στή Βραζιλία καί στή Ζάμπια ὁ Τύπος ἔχει ἀναφερθεῖ σχετικά μέ αὐθαιρεσίες πού καταλογίζονται στήν «ἐκκλησία».Ἡ UCKG ἀναφέρει στήν ἱστοσελίδα της ὅτι ἔχει ἀντικρούσει τά ἀναφερόμενα στά ΜΜΕ, καθώς καί ὅτι πολλές φορές διάφοροι φορεῖς ἀναγκάστηκαν νά ἀνακαλέσουν ὁρισμένες κατηγορίες.Παρ’ ὅλ’ αὐτά, τόν Αὔγουστο τοῦ 2009, δικαστήριο ἄσκησε ἀγωγή σέ βάρος τοῦ «ἐπισκόπου» Edir Macedo καί ἄλλων ἐννέα στελεχῶν τῆς UCKG, πού κατηγοροῦνταν γιά ἀπάτη κατά τῆς «ἐκκλησίας» καί τῶν ὀπαδῶν της. Σύμφωνα μέ τήν ἐφημερίδα The Guardian, οἱ ἀνωτέρω κατηγορήθηκαν ὅτι στήν περίοδο 2001-2009 διακίνησαν πάνω ἀπό 2 δισ. δολ. Η.Π.Α., προερχόμενα ἀπό δωρεές, μεγάλο μέρος τῶν ὁποίων χρησιμοποίησαν γιά προσωπικό ὄφελος, στήν ἀγορά ἀκινήτων, κοσμημάτων καί αὐτοκινήτων. Ἕνα ἀεροσκάφος, ἀξίας 45 ἑκατ. δολαρίων, πού φέρεται νά ἀνήκει στόν «ἐπίσκοπο» Macedo, ἀποτελεῖ καί τό πιό ὁρατό σύμβολο αὐτοῦ τοῦ σκανδάλου.Μετά ἀπό 10 χρόνια ἔρευνας, εἰσαγγελέας τοῦ Σάο Πάολο11 ἀνέφερε ὅτι ἡ ἐπιχείρηση λειτουργοῦσε μέ τόν ἀκόλουθο τρόπο: Οἱ δωρεές πού συγκεντρώνονταν ἀπό τούς ὀπαδούς ἐπενδύονταν σέ ἰδιωτικές τράπεζες στή Νέα Ὑόρκη καί στό Λονδῖνο, μέσῳ μιᾶς ἰδιωτικῆς τράπεζας, τῆς Invest Holding. Στή συνέχεια, τά χρήματα ἀποστέλλονταν, μέσῳ ἄλλης ἰδιωτικῆς τράπεζας, τῆς Cable Invest, πού βρίσκεται στά νησιά Cayman. Τέλος, τά χρήματα ἐπέστρεφαν στή Βραζιλία μέσῳ δύο βραζιλιάνικων τραπεζῶν, τῶν «Cremo» καί «Unimetro», πού διαμοίραζαν τά κεφάλαια μεταξύ τῶν στελεχῶν τῆς Rede Record τοῦ τηλεοπτικοῦ δικτύου πού ἀνήκει στήν UCKG, πού μέ τή σειρά τους διοχέτευαν χρήματα στά στελέχη τῆς UCKG.Στίς 19 Ὀκτωβρίου 2010, τό Δικαστήριο τοῦ Σάο Πάολο, ἀπέρριψε κατά πλειοψηφία τίς κατηγορίες τῆς Πολιτικῆς Ἀγωγῆς κατά τῆς UCKG καί τῶν βασικῶν ἐκπροσώπων της. Οἱ δικαστές ἔκριναν ὅτι οἱ εἰσαγγελεῖς ἦταν ἀναρμόδιοι νά διερευνήσουν τήν ὑπόθεση, καθώς ἡ περίπτωση ὑπαγόταν στή δικαιοδοσία τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Δικαιοσύνης.__________________________http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Church_of_the_Kingdom_of_God.U.C.K.G., Universal Church of the Kingdom of God.Edir Macedo Bezerra (1945) βραζιλιανός καί ἰδιοκτήτης τοῦ Rede Record, δεύτερου μεγαλύτερου τηλεοπτικοῦ δικτύου στή Βραζιλία. Βλ. καί: http://en.wikipedia.org/wiki/Edir_MacedoὉ ἐκτός Ἐκκλησίας παγκόσμιος Χριστιανισμός ἔχει ἀρχίσει νά μολύνεται ἀπό μιά ὕπουλη ἀρρώστια πού ἀποκαλεῖται «εὐαγγέλιο τῆς εὐημερίας καί τῆς ὑγείας», τή διδασκαλία ὅτι δῆθεν «ὁ Θεός εὐλογεῖ τούς δικούς Του», σ’ αὐτήν ἐδῶ τή ζωή. Βλ. καί: http://www.oodegr.com/oode/protestant/evimeria1.htmBrasília, ἡ πρωτεύουσα τῆς Βραζιλίας.Ἡ πρωτεύουσα καί μεγαλύτερη πόλη τῆς ἐπαρχίας τῆς Minas Gerais, πού βρίσκεται στήν νοτιοανατολική περιοχή τῆς Βραζιλίας.Estádio do Maracanã: Ἡμιυπαίθριο γήπεδο στό Ρίο ντέ Τζανέϊρο, Βραζιλία, μέ πάνω ἀπό 80.000 θέσεις.(17 Ὀκτωβρίου 1931 – 29 Μαρτίου 2011) http://en.wikipedia.org/wiki/Jos%C3%A9_AlencarΦόρος ἤ προσφορά σέ ἱερό, πού ἀποτελεῖται ἀπό τό ἕνα δέκατό τῆς παραγωγῆς ἤ τοῦ εἰσοδήματος.Σάο Πάολο (Ἅγιος Παῦλος). Πρωτεύουσα τῆς πολιτείας τοῦ Σάο Πάολο στή νοτιοανατολική Βραζιλία(β’ μέρος)Ὅπως εἴδαμε στό προηγούμενο τεῦχος, ἡ «Παγκόσμια Ἐκκλησία τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ» (UCKG), εἶναι πεντηκοστιανή χριστιανική ὁμολογία.Κατηγορίες στίς Ἡνωμένες Πολιτεῖες1Στίς Η.Π.Α. ἡ UCKG ἐγκαταστάθηκε γιά πρώτη φορά στήν περιοχή τῆς Pasadena, κοντά στό Χιοῦστον, στήν Πολιτεία τοῦ Τέξας, τό 1992. Μέσα σέ λιγότερο ἀπό ἕνα χρόνο ἡ ὀργάνωση ἄνοιξε ἄλλον εὐκτήριο οἶκο στήν εὐρύτερη περιοχή τοῦ Χιοῦστον, στό North Shepard/Garden Oaks στήν περιοχή Heights. Ἐναντίον της ὅμως ἔγιναν καταγγελίες ἀπό πρώην μέλη της: Τό 1995, ὁ Francisco Martinez, μέλος τῆς UCKG, ἀποφάσισε νά ἐργασθεῖ ἐθελοντικά γιά τήν «ἐκκλησία». Ξεκίνησε μοιράζοντας «φυλλάδια εὐαγγελισμοῦ» στό δρόμο. Λόγω τῆς δράσης του αὐτῆς, ἡ διοίκηση τόν προήγαγε σέ «συνεργάτη τῆς ἐκκλησίας», ὑπό τόν πάστορα Carlos Moncada. Κάποτε ὁ Martinez ἐστάλη σέ παντοπωλεῖο τῆς πόλεως νά ἀγοράσει τά χρειώδη γιά τίς ἀνάγκες τῆς «ἐκκλησίας» καί συγκεκριμένα ἐλαιόλαδο. Ὅμως, στό ἐκκλησίασμα ἀνακοινώθηκε ὅτι αὐτό ἦταν «Ἅγιο Μύρο» εἰσαγόμενο ἀπό τό Ἰσραήλ. Ἀνέφερε ἀκόμη ὅτι ἀγόρασε ξύλινους σταυρούς κατασκευασμένους σέ κάποιο τοπικό κατάστημα καί ὅτι ὁ «ἁγιασμός» τῆς «ἐκκλησίας» παραδιδόταν ἀπό φορτηγά πού μετέφεραν φυσικό, ἐμφιαλωμένο νερό. Ὁ Martinez συμμετεῖχε στίς ἐξορμήσεις τῆς «ἐκκλησίας» γιά μελλοντικά ἔργα. Τόν Ἰούλιο τοῦ 1998 συνεισέφερε περίπου 30.000 δολάρια Η.Π.Α., πού κατατέθηκαν σέ «ἰδιωτικό» λογαριασμό τῆς «ἐκκλησίας». Ἀνέφερε ὅτι οἱ διαχειριστές τοῦ πάστορα Moncada ὑποσχέθηκαν νά ἐπιστρέψουν ὅλα τά χρήματα σέ μιά περίοδο 2 ἕως 6 μηνῶν, ὅμως δέν τούς ξαναεῖδε, οὔτε ποτέ κλήθηκε ἀπό τήν τράπεζα. Εἶπε στούς δημοσιογράφους ὅτι εἶχε δεχθεῖ πίεση ἀπό τήν «ἐκκλησία» γιά μιά τέτοια σημαντική «δωρεά». Τόν Φεβρουάριο, 1999, ὁ Martinez κατέθεσε ἀγωγή ἐναντίον τῆς «ἐκκλησίας» σέ δικαστήριο τοῦ Χιοῦστον μέ ἀπαίτηση ἀποζημίωσης 2,1 ἑκατ. δολαρίων Η.Π.Α. γιά τό ἀρχικό κεφάλαιο, τόκους καί ζημίες. Τό δικαστήριο ἀποφάνθηκε ὑπέρ του κι ἔδωσαν στήν «ἐκκλησία» προθεσμία 90 ἡμερῶν γιά νά προβεῖ στή ρύθμιση τῆς ὀφειλῆς. Μέχρι τό Μάιο τοῦ 1999, ἡ «ἐκκλησία» τοῦ εἶχε καταβάλει τά 1.400.000 δολάρια τῆς ἀπόφασης. Τόν Μάϊο τοῦ 2000, ὁ Martinez μίλησε στά τοπικά ΜΜΕ. Δήλωσε ὅτι ἡ «ἐκκλησία» τόν εἶχε ἐξαναγκάσει σέ παράνομες πράξεις καί ἐνέργειες μή ἐκκλησιαστικές, πού σχετίζονταν μέ ξέπλυμα χρήματος, ἀπάτες καί χρήση φραστικῆς βίας πρός ἄλλα μέλη τῆς ἐκκλησίας. Ὅταν ὁ Carlos Moncada ἔδωσε συνέντευξη καί ρωτήθηκε γιά τό λάδι, ἰσχυρίστηκε ὅτι ὁ ναός χρησιμοποιεῖ ἐλαιόλαδο πού εἰσάγεται ἀπό τό Ἰσραήλ. Ἐρωτηθείς σχετικά μέ τή χρησιμοποίηση τῶν εἰσφορῶν τῆς «ἐκκλησίας», ἀρνήθηκε να ἀπαντήσει.Ἔχει δημοσιευθεῖ στόν τύπο ὅτι ἡ «ἐκκλησία» τελεῖ ἐξορκισμούς γιά τούς πιστούς της, ὅμως κατά δηλώσεις τοῦ Martinez «πρόκειται γιά θεατρική παράσταση». Πρώην μέλη τῆς «ἐκκλησίας» ἀπό τό Χιοῦστον κατηγόρησαν τό παράρτημα τοῦ Χιοῦστον γιά παρόμοια ἀτοπήματα. Οἱ ἀναφορές αὐτές ἔχουν γίνει πρωτοσέλιδα παντοῦ στίς Ἡνωμένες Πολιτεῖες. Ἄλλο σκάνδαλο ἀποτελεῖ ἡ περίπτωση τοῦ ζεύγους Victoria καί Jesus Lorenzo πού ἐντάχθηκαν στήν UCKG τοῦ Χιοῦστον τό 1996. Ὅταν τόν Αὔγουστο τοῦ 1999 ἔθεσαν ἐρωτήματα μαζί μέ ἐκπροσώπους τῆς εἰσαγγελικῆς ἀρχῆς σχετικά μέ τίς μεθόδους συγκέντρωσης κεφαλαίων τῆς «ἐκκλησίας», πῆραν ἀπό τούς ὑπεύθυνους τῆς UCKG τήν ἀπάντηση ὅτι τά μέλη τῆς «ἐκκλησίας» κάνουν τίς δωρεές τους ἐθελοντικά, ὁπότε δέν ἐγείρεται νομικό θέμα. Ἡ Victoria καί ὁ Jesus Lorenzo ἐγκατέλειψαν τήν UCKG στά τέλη τοῦ 1999, ἀφοῦ εἶχαν καταβάλει ὡς μέλη τῆς «ἐκκλησίας» 60.000 δολάρια σέ μιά περίοδο 3 ἐτῶν. Ἔχασαν τό σπίτι τους καί τήν ἐργασία τους – μιά προσωπική ἑταιρεία καθαρισμοῦ κτιρίων – καί ἀναγκάστηκαν νά κηρύξουν πτώχευση. Τό παράπονό τους ἦταν ὅτι στήν ὥρα τῆς ἀνάγκης, ἡ «ἐκκλησία» δέν τούς προσέφερε καμία βοήθεια.Σχετικά μέ τό «Ἅγιο Μύρο», πού ἀναφέρεται καί παραπάνω, τό «εὐλογημένο σέ ἕξι ἱερές περιοχές στό Ἰσραήλ», ἀξίζει νά ἀναφερθεῖ ὅτι ἐξακολουθεῖ νά χρησιμοποιεῖται ἀπό τήν UCKG ἀκόμη καί σήμερα. Προβάλλεται μάλιστα ἀπό τήν ἱστοσελίδα τῆς ὀργάνωσης στό Ἡνωμένο Βασίλειο, ὅπου ἐγκωμιάζεται καί διατίθεται στό τοπικό «Κέντρο Παροχῆς Βοήθειας», τῆς UCKG στό Λονδίνο2.ΦοροδιαφυγήΤό 1992, ὁ ἱδρυτής καί ἡγέτης τῆς «ἐκκλησίας», «ἐπίσκοπος» Macedo, διώχθηκε γιά φοροδιαφυγή στήν πολιτεία τοῦ Σάο Πάολο καί φυλακίστηκε γιά 11 ἡμέρες. Παρά ταῦτα, λόγω τοῦ ὅτι δέν προέκυψαν κατηγορίες ἐναντίον του, ἡ ὑπόθεση τέθηκε στό ἀρχεῖο.Ἐξορκισμοί καί θάνατος παιδιῶνἩ Victoria Climbie ἦταν ἕνα ὀκτάχρονο κοριτσάκι τοῦ ὁποίου ὁ σκληρός θάνατος ὁδήγησε σέ σημαντικές ἀλλαγές στίς πολιτικές γιά τήν προστασία τῶν παιδιῶν στό Ἡνωμένο Βασίλειο. Πέθανε ἀπό τήν κακοποίηση καί τήν παραμέληση, ἐνῶ ζοῦσε μέ τή θεία της Marie-Therese Kouao καί τόν φίλο τῆς θείας της. Ἡ περίπτωση τῆς Victoria ἀντιμετωπίστηκε ἀπό κοινωνικούς λειτουργούς, νοσηλευτές, γιατρούς καί ἀστυνομικούς πρίν πεθάνει, ἀκόμη κι ἀπό ἕναν πάστορα τῆς UCKG, ὅλοι ὅμως ἀπέτυχαν νά ἐντοπίσουν ἤ νά σταματήσουν τήν κακοποίηση. Γιά τό βασανισμό καί τή δολοφονία τοῦ παιδιοῦ κατηγορήθηκαν ἡ Kouao καί ὁ φίλος της. Στή διάρκεια ἀνακρίσεων τῆς ἀστυνομίας, οἱ δύο ὑποστήριξαν ὅτι ἡ Victoria εἶχε καταληφθεῖ ἀπό δαιμονικά πνεύματα. Καί οἱ δύο καταδικάστηκαν σέ ἰσόβια κάθειρξη γιά τό φόνο. Ἡ δολοφονία τῆς Victoria ὁδήγησε σέ δημόσια ἔρευνα ἡ ὁποία διερεύνησε τό ρόλο καί τίς εὐθύνες τῶν κοινωνικῶν ὑπηρεσιῶν, τῆς «Ἐθνικῆς Ὑπηρεσίας Ὑγείας», τῆς ἀστυνομίας καί τῆς «Παγκόσμιας Ἐκκλησίας τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ» σχετικά μέ τό θάνατο τοῦ κοριτσιοῦ. Ἀπό τήν ἔρευνα προέκυψε ὅτι τό Φεβρουάριο τοῦ 2000 ὁ πάστορας Alvaro Lima τῆς UCKG, εἶδε τό κορίτσι καί ἐξέφρασε τήν ἄποψη ὅτι εἶχε καταληφθεῖ ἀπό πονηρό πνεῦμα, ἀναφέροντας σέ γραπτή δήλωσή του ὅτι ἡ Victoria τοῦ εἶχε πεῖ ὅτι «ὁ Σατανᾶς ἔλεγχε τή ζωή της» κι ὅτι ὁ Σατανᾶς τῆς εἶχε πεῖ «νά κάψει τό σῶμα της». Ὁ Lima συμβούλευσε τήν Kouao νά ἐπαναφέρει τή Victoria στήν «ἐκκλησία» μετά μιά ἑβδομάδα. Ἀργότερα ὁ Lima ὁμολόγησε ὅτι ὑποψιάστηκε τήν κακοποίηση, ἀλλά δέν ἐνημέρωσε κανέναν ἁρμόδιο. Ὁ Alvaro Lima προσευχήθηκε γιά τό κορίτσι μέ ἕναν βοηθό του, τό ξαναεῖδε ἀρκετές ἡμέρες ἀργότερα μέ τή μητέρα του, καί συμβούλευσε τήν Kouao νά πάει τό παιδί στό νοσοκομεῖο, ὅπου καί τό κορίτσι πέθανε ἀπό τήν κακοποίηση. Ἡ UCKG εἶχε προγραμματίσει μία λειτουργία γιά νά «ἐκβάλει τόν διάβολο» ἀπό τό παιδί, ἀκριβῶς τήν ἡμέρα πού τό κορίτσι πέθανε.Βελγική Κοινοβουλευτική ἜρευναΣτή «Βελγική Διερευνητική Ἐπιτροπή σχετικά μέ τίς Αἱρέσεις» (Belgian Parliament Inquiry Committee on Cults), ἡ UCKG περιγράφεται, τό 1997, ὡς ἐπικίνδυνη αἵρεση (cult). Ἡ ἔκθεση ἀνέφερε ὅτι: « ἰσχυρίζεται ὅτι ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ εἶναι ἐδῶ κάτω καί ὅτι μπορεῖ νά προσφέρει μιά λύση σέ κάθε πιθανό πρόβλημα, κατάθλιψη, ἀνεργία, οἰκογενειακά καί οἰκονομικά προβλήματα. Στήν πραγματικότητα, εἶναι προφανῶς μιά πραγματικά ἐγκληματική ὀργάνωση (a truly criminal association), μοναδικός σκοπός τῆς ὁποίας εἶναι ὁ πλουτισμός»3 . Ἡ ἔκθεση τῆς «Βελγικῆς Διερευνητικῆς Ἐπιτροπῆς» προκάλεσε διαμάχες γιά ποικίλους λόγους. Τό Κοινοβούλιο τελικά ἀπέρριψε τό μεγαλύτερο μέρος της.Μιά «κλωτσιά… στήν ἁγία»Ἕνα ἐπεισόδιο, τό 1995, γνωστό στή Βραζιλία ὡς ἡ «κλωτσιά στήν ἁγία» (“Kicking of the Saint”) συνέτεινε στήν ἐπιδείνωση τῆς εἰκόνας τῆς «ἐκκλησίας». Στίς 12 Ὀκτωβρίου 1995, στά πλαίσια τῆς παπικῆς ἑορτῆς τῆς «Παναγίας τῆς Ἐμφανισθείσας» (Our Lady Aparecida)4 , ἐθνικῆς πολιούχου τῆς πόλεως τῆς Aparecida καί γενικά τῆς Βραζιλίας, ὁ Sergio von Helde, «ἐπίσκοπός» τῆς UCKG κλώτσησε, χαστούκισε καί προσέβαλε τό ἄγαλμα τῆς «Ἁγίας Μαρίας» σέ μιά ἐκπομπή τοῦ Rede Record (TV Record) κανάλι ἰδιοκτησίας τῆς UCKG. Σέ ἀπάντηση, ὑπῆρξαν βίαιες δημόσιες διαμαρτυρίες καί βομβιστικές ἀπειλές κατά ναῶν τῆς UCKG. Ὁ von Helde κατηγορήθηκε γιά τήν παραβίαση τοῦ νόμου περί ἀπαγόρευσης τῶν «δημοσίων διακρίσεων» καί τῆς «περιφρόνησης ἄλλης θρησκείας» καί ἐπικρίθηκε ἀπό τόν ἀνώτατο ἐκπρόσωπο τῆς χώρας, τόν Πρόεδρο τῆς Ὁμοσπονδιακῆς Δημοκρατίας τῆς Βραζιλίας (President of the Federative Republic of Brazil). Ὁ von Helde ἔφυγε ἀπό τή χώρα. Ἀργότερα δικάστηκε καί καταδικάστηκε σέ δύο χρόνια φυλάκιση γιά «θρησκευτικές διακρίσεις καί βεβήλωση ἐθνικοῦ λατρευτικοῦ συμβόλου». Ὁ Edir Macedo ζήτησε συγγνώμη γιά τίς ἐνέργειες τοῦ von Helde, ἀλλά κατηγόρησε τό Rede Globo, τό μεγαλύτερο τηλεοπτικό δίκτυο τῆς χώρας, ὅτι «χειραγωγεῖ τήν κοινή γνώμη» προβάλλοντας κατ’ ἐπανάληψη τό βίντεο τοῦ σχετικοῦ συμβάντος.Κατηγορίες στίς ἀφρικανικές χῶρεςΤό 1998, ἡ λειτουργία τῆς UCKG εἶχε ἀπαγορευτεῖ στή Ζάμπια μέ τήν κατηγορία τῆς τέλεσης «μή χριστιανικῶν πρακτικῶν». Ἡ ἀπαγόρευση ἤρθη ὅταν ἡ «ἐκκλησία» προσέφυγε στό Ἀνώτατο Δικαστήριο τῆς χώρας. Τό Νοέμβριο τοῦ 2005, ἡ λειτουργία της ἀπαγορεύθηκε καί πάλι στή Ζάμπια μέ τήν κατηγορία ὅτι προωθοῦσε σατανιστικές τελετουργίες. Ἡ ἀπαγόρευση ἤρθη καί πάλι μετά νέα προσφυγή τῆς UCKG στή δικαιοσύνη. Ἡ Ζάμπια κατά τή νομοθεσία της εἶναι χριστιανική χώρα. Ἡ λειτουργία τῆς UCKG εἶχε ἀπαγορευτεῖ καί στή Μαδαγασκάρη, ὅταν μέλη της συνελήφθησαν, τό 2005, γιά τή δημόσια καύση τῆς Βίβλου. Ἡ λειτουργία τῆς «ἐκκλησίας» ἀπαγορεύθηκε μέ τό αἰτιολογικό ὅτι εἶχε πάρει ἄδεια ἐγκατάστασης τό 1998 ὡς «ἀλλοδαπή ἑταιρεία» καί ὄχι ὡς «λατρευτικό σωματεῖο» (cult society). Ἀκόμη, ἡ λειτουργία τῆς UCKG εἶχε ἀπαγορευτεῖ καί στήν Ἀγκόλα, τό Φεβρουάριο 2013, μετά ἀπό ἕνα περιστατικό στό Citadela Desportiva5, τό Δεκέμβριο 2012, πού εἶχε ὡς ἀποτέλεσμα τό θάνατο πολλῶν ἀνθρώπων.Τά συμβουλευτικά ὄργανα τῆς Προεδρίας τῆς Δημοκρατίας τῆς χώρας συνέστησαν μάλιστα ὅτι καί ἄλλες «ἐκκλησίες», πού περιμένουν ἀναγνώριση ἀπό τό κράτος τῆς Ἀγκόλας, δέν θά πρέπει νά ἀναγνωρισθοῦν6 . Στή Βραζιλία, τά νέα δημοσιεύθηκαν μαζί μέ μιά «ἀπάντηση» ἀπό τούς τοπικούς θρησκευτικούς ἡγέτες. Ὁλοκληρώνοντας τήν ἔρευνά μας αὐτή, ὑπενθυμίζουμε αὐτό πού γράψαμε καί στήν ἀρχή ὅτι ἡ ὀργάνωση «Παγκόσμια Ἐκκλησία τῆς Βασιλείας τοῦ Θεοῦ» (UCKG), εἶναι πλέον ἐδῶ καί ἕνα χρόνο ἐγκαταστημένη καί στή χώρα μας μέ παράρτημά της, πράγμα πού μᾶς ὑποχρεώνει σέ ἰδιαίτερη ἐπιφυλακή. Γιά τόν λόγο αὐτό, παραθέτουμε κατωτέρω μία σύντομη ἀνακεφαλαίωση, ὅπως αὐτή δημοσιεύθηκε, τόν Ἰούλιο 2010, ὅταν ἡ UCKG ἦταν ἀκόμη ἄγνωστη στήν Ἑλλάδα, σέ γνωστή ἱστοσελίδα7 . Ἡ εἴδηση εἶχε τόν χαρακτηριστικό τίτλο: «Κήρυξαν τόν πόλεμο στό “Σταθμό Διοδίων” τοῦ Θεοῦ»! «Ὁ Edir Macedo, ὁ ἡγέτης μιᾶς ἀπό τίς μεγαλύτερες «Εὐαγγελικές» (μᾶλλον, πεντηκοστιανές) «ἐκκλησίες» τῆς Βραζιλίας (Universal Church of the Kingdom of God) θεώρησε ὅτι τοῦ κήρυξαν «πόλεμο», μετά τίς κατηγορίες, ὅτι ἡ ὀργάνωσή του ἔχει μαζέψει τρισεκατομμύρια δολάρια ἀπό δωρεές πού προορίζονταν γιά φιλανθρωπικούς σκοπούς. Τόν Αὔγουστο τοῦ 2009 – καί ὕστερα ἀπό ἔρευνα 10 χρόνων – ἀπαγγέλθηκαν κατηγορίες σέ 10 ἡγετικά στελέχη τῆς «ἐκκλησίας» – συμπεριλαμβανομένου τοῦ ἱδρυτῆ καί ἡγέτη, πάστορα Edir Macedo -, πού ἀφοροῦσαν ἀπάτη καί νομιμοποίηση ἐσόδων ἀπό παράνομες δραστηριότητες, σύμφωνα μέ ἀναφορά τοῦ εἰσαγγελέα τοῦ Σάο Πάολο. Σύμφωνα μέ τό κατηγορητήριο, οἱ δωρεές τῶν πιστῶν χρησιμοποιοῦνταν γιά τήν ἀγορά κοσμημάτων, ἀκινήτων καί αὐτοκινήτων. «Ὑπάρχουν ἀποδεικτικά στοιχεῖα ὅτι χρησιμοποιοῦσαν τά χρήματα ἀπό τίς δωρεές γιά προσωπικά συμφέροντα» εἶπε ὁ εἰσαγγελέας. Ὁ «ἐπίσκοπος» Macedo τύπωσε ἕνα φυλλάδιο καί τό μοίρασε στούς πιστούς τῆς τεράστιας «ἐκκλησίας» χωρητικότητας 11.000 ἀτόμων στό Ρίο ντέ Τζανέιρο, μέ τίτλο «ὁ διωγμός μᾶς δίνει ἐμπειρίες». Ἡ εἴδηση κυριάρχησε σέ ὅλα τά πρωτοσέλιδα τῆς Βραζιλίας, ἐνῶ μία ἐφημερίδα τοῦ Ρίο εἶχε ὡς τίτλο της: «Εἶναι ἁμαρτία νά κλέβεις». Τό τζέτ τοῦ ἐπισκόπου, ἀξίας $ 45 ἑκατ., ἔχει γίνει τό πιό ὁρατό σύμβολο τοῦ σκανδάλου…http://en.wikipedia.org/wiki/Universal_Church_of_ the_Kingdom_of_Godhttp://www.cesnur.org/testi/bryn/br_farias.htm«Our Lady Aparecida», Saint Mary, «the Lady Who Appeared».Τό στάδιο Estadio da Cidadela εὑρίσκεται στή Luanda, πρωτεύουσα τῆς Angola.Πρόκειται γιά τίς: “Igrejas Mundial do Poder de Deus”, “Mundial do Reino de Deus”, “Mundial Internacional”, “Mundial da Promessa de Deus”, “Mundial Renovada” και “Igreja Evangelica Pentecostal Nova Jerusalem”.http://redskywarning.blogspot.gr/2010/07/blog-post_27.html καί http://www. theguardian.com/world/2009/aug/13/brazil-evangelicalleader-charged-fraudΠεριοδικό Διάλογος Τεύχη 76 – 77https://aktines.blogspot.com/2025/07/e-uckg.html#more
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου