❈ Τώρα εἶναι καί οἱ ἐξετάσεις τῶν παιδιῶν, Πανελλήνιες κ.λπ. καί ἀγχώνονται τά καημένα τά παιδιά, τούς ἀγχώνουν καί οἱ καθηγητές καί οἱ φροντιστές...- Ξέρετε τί σημαίνει ἄγχος;Δαιμονική ἐνέργεια. Δαιμονισμός εἶναι τό ἄγχος. Μοῦ λέγανε, ὁ φροντιστής τώρα λέει στά παιδιά, νά ἀγχωθεῖτε γιά νά περάσετε στό "Πανεπιστήμιο"! Δηλαδή νά δαιμονιστεῖτε γιά νά περάσετε στό Πανεπιστήμιο.Ἔ, νά μοῦ λείπει τό πανεπιστήμιο, ἅμα εἶναι νά χάσω τήν ψυχή μου. Νά μοῦ λείπει! Ὄχι λοιπόν ἄγχος. Ἀλλά τί; Θεοπεποίθηση! Πεποίθηση στόν Θεό.- Ἄφησε παιδί μου τόν ἑαυτόν σου στόν Θεό. Δέν λέω νά μήν ἐργαστεῖς. Θά κάνεις τό ἀνθρώπινο, ἀλλά χωρίς ἄγχος.- Γιατί νά ἀγχωθεῖς; Δέν εἶναι ὁ Θεός Πατέρας σου; Δέν ξέρει ποιό εἶναι τό καλό σου; Ἄν ἐσύ ἔχεις βάλει στόχο νά περάσεις στήν Α σχολή καί δέν εἶναι γιά τό καλό σου; Δέν εἶναι καλύτερα νά μήν περάσεις, παρά νά περάσεις καί νά καταστραφεῖς ἀργότερα;Γιατί τά πράγματα στή ζωή ἀλλάζουν πολύ εὔκολα καί αὐτό πού τώρα σοῦ φαίνεται καλό, μετά μπορεῖ νά ἀποδειχθεῖ ὅτι εἶναι πολύ μεγάλο κακό. Ἄφησε λοιπόν τή ζωή σου στόν Θεό. Ἄφησε καί τό ἀποτέλεσμα στόν Θεό. Κάνε ἐσύ ὅ,τι μπορεῖς ἀνθρωπίνως, ἀλλά μή χάσεις ὅμως τήν ἐλπίδα σου, ὄχι στά μπράτσα σου καί στό μυαλό σου καί στό διάβασμά σου, ἀλλά στόν Θεό. Μήν ἐλπίζεις στή μελέτη σου, μήν ἐλπίζεις στούς καθηγητές, ἀλλά ποῦ; Στόν Θεό νά ἐλπίζεις. Ἡ τέλεια ἐλπίδα σου νά εἶναι στόν Θεό. Ἀπό μόνος σου δέν μπορεῖς νά κάνεις τίποτε.Αὐτό εἶναι μιά πτυχή. Ἀλλά τό σπουδαιότερο ἀπ' ὅλα εἶναι ἡ ψυχή μας. Δέν εἶναι ἀληθινή ἐπιτυχία νά περάσει κανείς στό Πανεπιστήμιο, πού πολλές φορές περνοῦν τά παιδιά, φεύγουν σέ ἄλλες πόλεις καί πέφτουν στήν ἀνηθικότητα, στή λεγόμενη φοιτητική ζωή, πού εἶναι μιά ζωή κατά κανόνα πολύ ἁμαρτωλή καί τά παιδιά καταστρέφονται. Πᾶνε τάχατες γιά καλό καί παθαίνουν μεγάλη ζημιά. Δέν λέω νά μή σπουδάσουν, ἀλλά λέω νά μή χάσουν τήν ψυχή τους μέ ὅλες αὐτές τίς προγαμιαῖες σχέσεις, τίς πορνεῖες καί ὅλα αὐτά πού κάνουν. Λοιπόν..- Εἶναι γιά καλό μου νά περάσω στό Πανεπιστήμιο;Μπορεῖ καί νά μήν εἶναι... Χίλιες φορές νά μήν περάσω, ἄν δέν εἶναι γιά τό καλό μου. Ἑπομένως, ποτέ ἄγχος. Ἀφηνόμαστε στόν Θεό, μέ ἐλπίδα στόν Θεό κάνουμε ἀνθρωπίνως ὅ,τι μποροῦμε καί προχωρᾶμε. Τό ἴδιο γιά ὅλα τά πράγματα. Γιά ὅλα τά πράγματα καί τά βιοτικά, ἀλλά κυρίως γιά τά πνευματικά. Γιατί αὐτό εἶναι τό σπουδαιότερο."Νά περάσουμε τίς ἐξετάσεις τῆς ἁγνότητος", ἔλεγε ὁ Ἅγιος Παΐσιος σέ κάποιες κοπέλες πού εἶχαν πάει στό μοναστήρι καί τοῦ λέγανε νά κάνει προσευχή γιά νά περάσουν τίς ἐξετάσεις. "Πρῶτα" λέει, "νά περάσετε τίς ἐξετάσεις τῆς ἁγνότητος, τῆς παρθενίας" κ.λπ.Ἔτσι καί ἐμεῖς, ὅλοι οἱ Χριστιανοί, νά περάσουμε τίς ἐξετάσεις τοῦ Οὐρανοῦ, αὐτό εἶναι τό βασικό, τό σπουδαῖο, νά περάσουμε στή Βασιλεία τοῦ Θεοῦ. Καί αὐτό θά γίνει ὅταν ἔχουμε τήν τέλεια ἐλπίδα μας στόν Θεό.Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 14 - 5 - 2018)
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼

Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου