Σελίδες

Κυριακή 14 Νοεμβρίου 2010

Τά Ἀρχαῖα Ἑλληνικά βελτιώνουν τήν ἀνθρώπινη νοημοσύνη καί εὐφυΐα.


Ἡ Ἀρχαία Ἑλληνική γλῶσσα ἐνεργοποιεῖ καί αὐξάνει τήν ἀντίληψη - ἐξυπνάδα τοῦ ἀνθρώπινου ἐγκεφάλου καί ἐμπλουτίζει τόν ψυχισμό του!

 Μετά ἀπό ἐπιστημονικές ἔρευνες ἀποδείχθηκε ὅτι ἡ Ἀρχαία Ἑλληνική γλῶσσα βελτιώνει τήν ἀνθρώπινη νοημοσύνη καί ἐπιδρᾶ θετικά  στόν ψυχισμό τοῦ ἀνθρώπου.
Σημαντικά στοιχεῖα πού τήν χαρακτηρίζουν:
  1. Τό τεράστιο εὖρος καί πλῆθος λέξεων πού μποροῦν νά ἀποδόσουν μέ λεπτομέρεια καί ἀκρίβεια πολύ λεπτές ἔννοιες καί νοηματικές ἀποχρώσεις (ἑπομένως καί πολυσύνθετες σκέψεις, καταστάσεις, βιώματα, συναισθήματα )!
  2. Ἡ πολυσύνθεση μεγάλου ὄγκου λέξεων (στοιχεῖο εὑρηματικότητας – εὐφευρετικότητας – πολυμηχανίας )!
  3. Τά διαφορετικά φωνήεντα ( πού σημειωτέον στήν ἀρχαιότητα εἶχαν διαφορά καί στήν προφορική τους ἐκφορά )!
  4. Ἡ σύνθεση τῶν διπλῶν φωνηέντων καί συμφώνων!
  5. Ὁ πολυτονισμός!
Ὅλα αὐτά ἐνεργοποιοῦν τόν ἐγκέφαλο γιατί ἔχει νά ἐπεξεργαστεῖ πολλές συνιστῶσες ταυτόχρονα. Παράλληλα ἐμπλουτίζουν τόν ψυχισμό τοῦ ἀνθρώπου καί  αὐξάνουν τήν  ἱκανότητα ἐπικοινωνίας. Πόσο τυχαῖο εἶναι τό ὅτι ὁ διάλογος γεννήθηκε στήν ἀρχαία Ἑλλάδα καί πέθανε στή Νέα Ἑλλάδα ὅπου οἱ Νεοέλληνες δέ συζητᾶνε πιά, άλλά μαλώνουν!
  • Μᾶς βάζει λοιπόν σέ σκέψεις τό γεγονός ὅτι ἐπιβλήθηκε τό μονοτονικό σύστημα πρίν τρεῖς δεκαετίες τουλάχιστον!
  • Μᾶς βάζει σέ σκέψεις ὅτι κάποιοι Πανεπιστημιακοί καί πολιτικοί κύκλοι σκέπτονται νά καταργήσουν κάποια ἀπό τά φωνήεντα ( τά η, ι, ει, οι, υ, υι καί τά ο, ω  ), διατηρώντας μόνο δύο ( τό ι καί τό ο ), μέ πρόφαση τήν ἁπλοποίηση καί εὐχρηστία τῆς γλῶσσας!
  • Μᾶς βάζει σέ σκέψεις τό γεγονός ὅτι μπαίνουν τά Ἀγγλικά ἀπ’ τήν πρώτη δημοτικοῦ καί ὄχι τά Ἀρχαῖα Ἑλληνικά, ἐνῶ στἠν Ἀγγλία γίνεται τό ἀντίθετο μετά ἀπό τά ἀποκαλυπτικά ἀποτελέσματα τῶν ἐρευνῶν γύρω ἀπό τά Ἀρχαῖα Ἑλληνικά!
  • Μᾶς βάζει σέ σκέψεις τό γεγονός ὅτι κάποιοι πολιτικοί ὅπως ἐπίσης καί κάποιοι ἀμφιλεγόμενοι «θρησκευτικοί» κύκλοι, θέλουν νά ἐξοβελίσουν τήν ἀρχαία γλώσσα (τήν κοινή ἑλληνιστική) ἀπό τήν Ἁγία Γραφή, καθώς κι ἀπό τήν Ἐκκλησιαστική Λατρεία. Θέλουν νά εἰσαγάγουν τήν δημοτική ὡς λειτουργική γλῶσσα στήν Ἑκκλησία!
  • Παράλληλα μέ τη νοημοσύνη, εὐκαιρία νά «πειραχθεῖ» καί ἡ Πίστη! Στίς νεοελληνικές μεταφράσεις καί ἀποδόσεις, σίγουρα δέ θά εἶναι δυνατόν νά ἀποδοθοῦν μέ ἀκρίβεια λεπτά νοήματα ( πρᾶγμα πού γίνεται ἤδη ), οὐσιαστικῆς ὅμως σημασίας. Ταυτοχρόνως καραδοκοῦν μεταφραστικές ἀλλοιώσεις - μαγειρέματα μείζονος δογματικῆς σημασίας! Ἐξαφανίζοντας τό πρωτότυπο κείμενο, θά ἐξαφανιστοῦν καί τά ὀρθά δογματικά νοήματα διά παντός! Ὁ νοῶν, νοείτω… 
  • Ὅμως δυστυχῶς κυκλοφοροῦν πολλές φαινομενικά εὔλογες προοφάσεις ἐν ἁμαρτίαις… γιά τίς προωθούμενες ἀλλαγές στήν γλώσσα μας.
  • Θέλουν οἱ γνωστοί νεοεποχίτες, νά «ἀποβλακώσουν καί ἀποκτηνώσουν» τούς Ἕλληνες!!!
  • Ἡ γλῶσσα εἶναι ἡ σκέψη τοῦ ἀνθρώπου! Ἡ γλῶσσα εἴμαστε ἐμεῖς οἱ ἴδιοι
  • Σκοτώνοντας τή γλῶσσα, σκοτώνουμε τόν ἴδιο μας τόν ἑαυτό: Τήν πίστη μας, τήν Ἁγία Γραφή, τήν Πατερική Γραμματεία 2000 ἐτῶν, τήν δογματική καί θεολογική ἀκρίβεια, τήν εὐφυία μας, τήν ἐπικοινωνιακή μας ἱκανότητα, τήν ἐκφραστική μας δύναμη! Γινόμαστε μία ἀμόρφωτη, ἀποβλακωμένη, χειραγωγίσιμη, ἀμίλητη μάζα πού ἐξυπηρετεῖ πάρα πολύ καλά τά σχέδια τοῦ πονηροῦ καί τῶν ὀργάνων του πού θέλουν νά ἐγκαθιδρύσουν τό παγκόσμιο ἀπολυταρχικό καθεστώς.

Αρχαῖα ῾Ελληνικά καί ὁ ᾿Εγκέφαλος τοῦ Σταύρου Π. Παπαμαρινόπουλου Καθηγητῆ Πανεπιστημίου Πατρῶν



Κύριε Διευθυντά,
Σύμφωνα με την θεωρία, του Καθηγητού της Φιλολογίας Eric Havelock η οποία στηρίζεται στον Πλάτωνα, το αρχαίο ελληνικό αλφάβητο προκάλεσε πακτωλό αφηρημένων εννοιών στον αρχαίο ελληνικό κόσμο, λόγω ενεργοποίησης του εγκεφάλου των χρηστών του. Στον συνεδριακό τόμο των τετρακοσίων σελίδων «Alphabet and the Brain, έκδοση Springer του 1988» παρουσιάζονται τα συμπεράσματα πλήθους κορυφαίων επιστημόνων φιλολόγων, γλωσσολόγων και άλλων ειδικοτήτων πλην Ελλήνων αντιστοίχων ειδικοτήτων. Επιμελητές της έκδοσης ήταν ο Καθηγητής της Ιατρικής Charles Lumsden του Πανεπιστημίου του Τορόντο και ο Διευθυντής του Κέντρου Θεωρίας της Επικοινωνίας “Marchal McLuhan” Derrick De Kerckhove. Tα επιστημονικά αποτελέσματα τα οποία υποστηρίζουν την θεωρία του Havelock είναι τα εξής:
1.Η περιοχή Broca, που βρίσκεται στην αριστερή πλευρά του εγκεφάλου, ενεργοποιήθηκε λίγο περισσότερο, λόγω του ελληνικού αλφαβήτου διότι χρησιμοποιήθηκαν επιτυχώς φωνήεντα σε γραφή για πρώτη φορά. 2.Ο ανθρώπινος εγκέφαλος επαναπρογραμματίστηκε ριζικώς. 3.Η πιο πάνω αναφερθείσα συγκλονιστική μεταβολή στην λειτουργία του εγκεφάλου προκάλεσε μία ουσιώδη αλλαγή στην ψυχολογία των χρηστών του αλφαβήτου από την οποία προέκυψε η ανάγκη επικοινωνίας των πολιτών δια της λειτουργίας του θεάτρου.
Οι δημοσιευμένες έρευνες της επιστημονικής ομάδας του Ιωάννη Τσέγκου παρουσιάζονται στο βιβλίο «Η εκδίκηση των τόνων». Σε αυτές, αλλά και σε νεώτερες έρευνες 1999-2010, απέδειξαν ότι οι μετρήσιμοι δείκτες της Λεκτικής Νοημοσύνης και της Αφαιρετικής Σκέψης με αποδεκτές τεχνικές επιταχύνθηκαν σε ομάδα 25 μη-δυσλεξικών παιδιών. Η διδασκαλία στα παιδιά αυτά καθώς και οι μετρήσεις των δεικτών άρχισαν από την ηλικία των 8 ετών και συνεχίστηκαν μέχρι και τα 12 χρόνια τους. Οι ίδιοι δείκτες επιβραδύνθηκαν στην ισάριθμη ομάδα μη-δυσλεξικών παιδιών τα οποία δεν διδάχθηκαν εβδομαδιαίως και εξωσχολικώς επί δίωρο την Αρχαία Γλώσσα. Ας σημειωθεί ότι οι δύο ομάδες διδάχθηκαν τα ίδια προγραμματισμένα μαθήματα στο κανονικό ωράριο η δε στατιστική ανάλυση των αποτελεσμάτων έγινε με γενικώς αποδεκτό πρότυπο. Ωστόσο, η Αυστραλή Πανεπιστημιακή ερευνήτρια Kate Chanock έκανε ένα βήμα παράλληλο ως προς τον Ιωάννη Τσέγκο διότι στο έργο της «Help for a dyslexic learner from an unlikely source: the study of Ancient Greek, Literacy 2006» περιγράφει πως κατέστησε ένα αγγλομαθή δυσλεξικό σε μη-δυσλεξικό με τα Αρχαία Ελληνικά! Εν τούτοις, από φέτος, τα μεν παιδιά της Αγγλίας του Δημοτικού στην περιοχή της Οξφόρδης, με επιστημονική πρόταση, επιπροσθέτως των μαθημάτων τους θα μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά, τα δε αντίστοιχης ηλικίας Ελληνόπουλα, μόνον με πολιτική απόφαση, δεν θα διδάσκονται την Αρχαία Γλώσσα ενώ θα έπρεπε, αλλά Αγγλικά!!
Σταύρος Π. Παπαμαρινόπουλος
Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών
Μέλος του Εθνικού Συμβουλίου
Έρευνας και Τεχνολογίας 2004-2010

Πηγή: http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_columns_1_16/10/2010_418864
http://www.zoiforos.gr 
http://klision.blogspot.com/2010/11/blog-post_14.html
πηγή είκόνας: http://www.indiktos.gr/images/Cd_pedikosti.jpg

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου