Σελίδες

Τετάρτη 5 Δεκεμβρίου 2012

Οἱ μοναχοί Ἀθανάσιος καί Κύριλλος Παβαλούκα. Μέρος Γ'. Τελευταῖο

 Οἱ μοναχοί Ἀθανάσιος καί Κύριλλος Παβαλούκα
Ἁγιασμένες μορφές τῆς Ὀρθοδόξου Ρουμάνικης Ἐκκλησίας
 Μέρος Γ'

 Ἐάν ἄκουγε ὁ Γέροντας ὅτι συνέβαιναν κἄπου ἁμαρτωλά ἔργα, ἐστενοχωρεῖτο πολύ. Ἐνίοτε τολμοῦσε νά συμβουλεύη τέτοιου εἴδους ἐπιλήψιμα πρόσωπα μέ δάκρυα στά μάτια, ὑπενθυμίζοντάς τους τόν φόβο τῶν κολάσεων στήν ἄλλη ζωή.
Ὅταν κάποτε ἄκουσε ὅτι ὑπάρχουν σκάνδαλα στό σεμινάριο τῆς Μονῆς Νεάμτς, ἔλαβε τό θάρρος, παρουσιάσθηκε στόν Μητροπολίτη καί τοῦ εἶπε.
-Σεβασμιώτατε, εἶμαι κι ἐγώ ἕνας πτωχός μοναχός τῆς μονῆς Νεάμτς. Ὅμως ἀκούω νά γίνωνται κάτι πράγματα στό θεολογικό σεμινάριο καί φρίττω. Ἄς σταθοῦμε καλά, ἄς σταθοῦμε μετά φόβου. Σᾶς παρακαλῶ νά ἔλθετε καί νά κατευθύνετε σωστά τίς ὑποθέσεις τοῦ σεμιναρίου, πρίν νά ἔλθη ἡ ὀργή τοῦ Θεοῦ.
-Καί ποιός εἶσαι ἐσύ καί μιλᾶς μέ τόση παρρησία; Τόν ἐρώτησε ὁ Μητροπολίτης.
- Ἐγώ εἶμαι τσοπάνης στό μοναστήρι Νεάμτς καί ὀνομάζομαι Ἀθανάσιος ἁμαρτωλός.
-Γιά τήν παρρησία σου αὐτή, σοῦ δίνω κανόνα καί σέ ἐξορίζω στό μοναστήρι Βορόνα, γιά νά μάθης ἄλλη φορά νά σιωπᾶς...

Tό ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα της Τετάρτης 05-12-12.

Ἡ καθημερινή μελέτη τῆς Ἁγίας Γραφῆς εἶναι ἀπαραίτητη γιά τόν Χριστιανό. Ὅπως ὁ ἄρτος γιά τό σῶμα ἔτσι καί ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ γιά τήν ψυχή ἀποτελεῖ ζωτική ἀνάγκη. Ὁ Κύριος μᾶς εἶπε ὅτι ὁ ἄνθρωπος δέν ζεῖ μόνο μέ ψωμί. ἀλλά καί μέ κάθε λόγο πού ἐκπορεύεται ἀπό τό στόμα τοῦ Θεοῦ (Ματθ. 4, 4): «Οὐκ ἐπ' ἄρτῳ μόνο ζήσεται ἄνθρωπος ἀλλ' ἐπί παντί ρήματι ἐκπορευομένῳ διά στόματος Θεοῦ». Εἴθε καθημερινά νά μελετοῦμε τό λόγο Του καί νά τρέφουμε τήν ψυχή μας μ' αὐτόν. Μαζί μέ τά Ἅγια Μυστήρια καί τόν Πνευματικό ἀγῶνα, ὁ λόγος τοῦ Θεοῦ συντηρεῖ ἀναμμένη τήν λαμπάδα τῆς πίστεως μέσα μας καί μᾶς καθιστᾶ ζωντανά κυτταρα τοῦ Σώματος τοῦ Χριστοῦ, πού εἶναι ἡ Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας. Σύν Θεῷ θά ἀναρτῶνται τά ἀναγνώσματα πού ἔχει ὁρίσει ἡ Ἁγία Μας Ἐκκλησία νά ἀναγινώσκονται καθημερινά ἀπό τούς Χριστιανούς γιά τό 2012. Κάνετε κλίκ πάνω στήν εἰκόνα καί μεγενθύνετε γιά νά διαβάσετε τό κείμενο.

Απόστολος: Προς Γαλάτας κεφ. ιγ΄ 17 - 21

ιγ΄ 17 - 21

Ευαγγέλιον: Κατά Λουκάν κεφ. Στ΄ 17 - 23

Στ΄ 17 - 23

Ευχαριστοῦμε τήν ἀδελφότητα Θεολόγων «Ὁ Σωτήρ» γιά τήν ὁλοπρόθυμη ἄδεια χρήσης καί ἀναδημοσίευσης τοῦ κειμένου μετά τῆς συντόμου ἑρμηνείας, πού ἔχει ἐκπονήσει ὁ μακαριστός Θεολόγος Π. Τρεμπέλας.

Μπορεῖ νά ἀμφισβητηθεῖ πλέον ἡ ἱστορικότητα τοῦ Ἰησοῦ;

ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΑΜΦΙΣΒΗΤΗΘΕΙ ΠΛΕΟΝ
Η ΙΣΤΟΡΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ;
Μιχαήλ Χούλη, Θεολόγου

   Αρκετές φορές διαβάζουμε στο διαδίκτυο ή σε βιβλία και άρθρα «μορφωμένων» ερευνητών ότι ο Ιησούς Χριστός στην πραγματικότητα δεν υπήρξε, αλλά ήταν το δημιούργημα Ιουδαϊκών θρησκευτικών ομάδων ή προήλθε από συνθέσεις εθνικών μύθων και διάφορες άλλες ανιστόρητες εικασίες. Σε επίπεδο πανεπιστημιακών καθηγητών κανείς σοβαρός ειδικός στα πρωτοχριστιανικά χρόνια δεν μπορεί να αγνοήσει πλέον την μοναδικά σημαντική ιστορική προσωπικότητα του Ιησού από την Ναζαρέτ, που χώρισε τα ημερολόγια του κόσμου στα χρόνια πριν και μετά Χριστόν. Ούτε η διδασκαλία, ούτε τα θαύματα του Ιησού, ούτε η ανάστασή του έχει κάτι το αντίστοιχο με την γενικότερη θρησκευτική ιστορία των Εβραίων ή τη φιλοσοφία του εθνικού κόσμου, για να ισχυριστεί κάποιος ότι προήλθε τάχα από μια παρόμοια σύνθεση. 

Ὁ γέροντας Γεώργιος Λαζάρ. Μέρος Γ'

 Ὁ γέροντας Γεώργιος Λαζάρ (1846-1916)
 Ἁγιασμένες μορφές τῆς Ὀρθοδόξου Ρουμάνικης Ἐκκλησίας
Μέρος Γ'

π.Ἰωαννίκιος Μπάλαν


Κανείς δέν γνωρίζει πότε ἔφυγε ἀπό τήν Παλαιστίνη ὁ Γέρο-Γεώργιος. Μετά ἀπό τήν θαυμαστή αὐτή συνομιλία, ἐξαφανίσθηκε. Μερικοί ἀπό τούς ντόπιους λέγουν ὅτι ἐπέρασε τόν Ἰορδάνη καί ἐκεῖ προσευχόταν καί ἐνήστευε.
 Ὅμως οἱ περισσότεροι ἀπό τούς γέροντες μαρτυροῦν ὅτι τούς εἶπε ὁ Γέρο-Γεώργιος, ὅταν ἐπέστρεψε στήν Ρουμανία, ὅτι εἶχε πάει στήν ἔρημο Σαχάρα.
Γεγονός εἶναι ὅτι, ἐπειδή ἀπουσίασε πολλούς μῆνες ἀπό τήν Παλαιστίνη, μᾶς κάνει νά πιστεύσουμε ὅτι πράγματι αὐτός ἔφθασε στά ἄνω μέρη τῆς Αἰγύπτου, στό μέσον τοῦ Νείλου ποταμοῦ, ὅπου κάποτε εἶχαν ἀσκηθῆ φημισμένοι ἐρημῖτες.

Πέτρος ὁ ἁπλός καί ἀπονήρευτος


Όταν ήδη συνάντησα τους δύο ανωτέρω αδελφούς μου διηγήθηκε ο Γέροντας το εξής:
«M’ επεσκέφθη πρόσφατα ο Πέτρος και ζήτησε να εξομολογηθή. Μα έκαμε τόσον καθαρή, τόσον ειλικρινή εξομολόγησιν, που δεν μου ξανάτυχε. Μεταξύ άλλων μου λέγει με όλην του την ειλικρίνειαν:
-       Εγώ Γέροντα είμαι ο πιο αμαρτωλός, αλλά είμαι και γεμάτος  αρρώστιες και τέλος πάντων είμαι ένας άχρηστος άνθρωπος. Θέλω να γίνω μοναχός, αλλά μ’ αυτά τα χάλια αισθάνομαι ανάξιος.
Τέτοιαν περίπτωσιν πρώτη φορά συνάντησα. Μη γνωρίζοντας τι να τον συμβουλέψω, του λέω:

Δέν θά πάρουμε μόνο τήν Πόλη, Γιῶργο, ἀλλά καί...

Παναγούδα, Ιούνιος 1990

Καθώς ο π. Παΐσιος μιλούσε απευθυνόμενος προς όλους τους παρευρισκόμενους, προσφώνησε κάποιον με τ' όνομά του, λέγοντας:

"Γιώργο, παιδί μου, έλα 'δώ!"

Ο περί ου ο λόγος Γιώργος, επίσης λοχαγός και συνάδελφος του φίλου μου, δεν απάντησε καν, υποθέτοντας ότι ο Γέροντας απευθυνόταν σε κάποιον άλλο.

Τότε, ο π. Παΐσιος επανέλαβε, λέγοντας συγκεκριμένα:

"Εσένα, λέω, κύριε λοχαγέ, έλα 'δώ", αφήνοντάς τους όλους έκπληκτους, καθώς οι δύο λοχαγοί επισκέπτονταν για πρώτη φορά την Παναγούδα (και, επιπλέον, φορούσαν πολιτικά, μην έχοντας κάποιο διακριτικό της ιδιότητάς τους).

Ο Γιώργος, λοιπόν, πλησίασε διστακτικά τον π. Παΐσιο, του φίλησε το χέρι και στάθηκε δίπλα του, οπότε ο π. Παΐσιος ξεκίνησε αμέσως να συζητά μαζί του:

"Πως είναι ο στρατός μας, Γιώργο;"

1. Ἀξιοποίησις θείας κλήσεως. 2.Οἱ Ἐντολές. Ὁμιλίες π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στήν Κυριακή ΙΓ΄ Λουκᾶ


1.Ἀξιοποίησις θείας κλήσεως
Ὁμιλία π. Ἀθανασίου Μυτιληναίου στήν Κυριακή ΙΓ΄ Λουκᾶ. (Λουκ. 18, 18-27)
Πραγματοποιήθηκε στίς 27-11-1983

Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς)

Ἡγετικό Στέλεχος τῶν Γκρίζων Λύκων ἔγινε Ὀρθόδοξος!


Απίστευτο και όμως Ορθόδοξο.
Κυρίες και Κύριοι, η ιστορία, που θα διαβάσετε, είναι 100% αληθινή και εκτυλίχθηκε σε γυναικείο μοναστήρι της Κρήτης, στα Χανιά. Για λόγους προστασίας, δεν θα αναφερθούν κάποια ευαίσθητα στοιχεία.

κείμενο Γ.Θ : Μετά το πέρας της Κυριακάτικης Θείας Λειτουργίας, οι προσκυνητές περνώντας στο αρχονταρίκι της Μονής άκουσαν με ενδιαφέρον την ηγουμένη να τους ανακοινώνει:
«Σήμερα θα ακούσουμε την καταπληκτική ιστορία ενός πρώην μουσουλμάνου, που έγινε Χριστιανός. Όμως ας τα πει καλύτερα ο ίδιος. Γιώργο, θα μας μιλήσεις;», είπε η Γερόντισσα και το λόγο πήρε ο πρώην μουσουλμάνος.

Ἅγιος Σάββας

Άγιος Σάββας
1. Παιδική Ηλικία του Αγίου Σάββα, και αποταγή του κόσμου. Ασκητικοί αγώνες εις την Μονήν των Φλαβιανών (439-456)
Ο Όσιος Πατήρ ημών Σάββας ο Ηγιασμένος εγεννήθη κατά το έτος 439 από της Χριστού Γεννήσεως υπό γονέων ευσεβών και πλουσίων, του Ιωάννου και της Σοφίας, εις την κώμην Μουταλάσκην της Καππαδοκίας. Ο πατήρ του, στρατιωτικός ων και αναγκασθείς να μεταβή μετά της συζύγου του Σοφίας εις την Αλεξάνδρειαν δια υπηρεσιακούς λόγους, ανέθεσε την ανατροφήν του μικρού Σάββα εις τον εκ μητρός θείον του Ερμίαν, ότε ο Άγιος ήτο πέντε μόλις ετών.

Θεολογικαί παρατηρήσεις ἐπί τεσσάρων εἰσηγήσεων τοῦ Μητροπολίτου Δαμιέττης κ. Bishoy περί τῶν κοινῶν δηλώσεων τοῦ θεολογικοῦ διαλόγου Ὀρθοδόξων καί Ἀντιχαλκηδονίων. Εἰσαγωγή, Πρόλογος, Μέρος Α'

  Θεολογικαί παρατηρήσεις ἐπί τεσσάρων εἰσηγήσεων τοῦ Μητροπολίτου Δαμιέττης κ. Bishoy περί τῶν κοινῶν δηλώσεων τοῦ θεολογικοῦ διαλόγου Ὀρθοδόξων καί Ἀντιχαλκηδονίων
 
Εισαγωγή

Δημοσιεύεται στις "Αναβάσεις" για πρώτη φορά η συνάντηση μεταξύ αντιπροσωπειών των Αγιορειτών Πατέρων, με επικεφαλής τον Γέροντα και Ηγούμενο της Ιεράς Μονής Οσίου Γρηγορίου Αγίου Όρους, π.Γεώργιο Καψάνη, και των Κοπτών, Μονοφυσιτών, με επικεφαλής τον τότε γραμματέα της συνόδου της Κοπτικής Εκκλησίας Μητροπολίτη Bishoy.
Διερμηνέας σε αυτή την συνάντηση ήταν ο τότε προϊστάμενος της Κοπτικής Εκκλησίας των Αθηνών π.Αθανάσιος Χενείν.
Το θαυμαστό είναι πως μέσα από αυτή την συνάντηση (όπως ο ίδιος μας εξηγεί στον πρόλογο που ακολουθεί) ξεκίνησε η θαυμαστή μεταστροφή του π. Αθανασίου Χενείν στην Ορθόδοξη Εκκλησία.

Ὁμιλία Μητροπολίτου Πειραιῶς Σεραφείμ σέ νεοφώτιστους Ὀρθοδόξους (πρώην Κόπτες). 17/11/2012 Μεταμόρφωση Σωτῆρος Παλαιᾶς Κοκκινιᾶς.

Στις 17-11-2012 στόν παλαιό ἱερό ναό τῆς Μεταμορφώσεως Τοῦ Σωτῆρος ( Ἁγία Σωτήρα) Παλαιᾶς Κοκκινιᾶς, παραβρέθηκε ο Μητροπολίτης Πειραιώς κ.κ. Σεραφείμ και ευλόγησε τους νεοφώτιστους (πρώην Κόπτες [βλέπετε εδώ]) και το παρόν εκκλησίασμα. Ο Μητροπολίτης Πειραιώς μίλησε για την Ορθοδοξία, τις Αιρέσεις, το Πρόσωπο του Κυρίου ημών Ιησού Χριστού. Το ρόλο του διερμηνέα στα αραβικά ανέλαβε ο π. Αθανάσιος Χενείν.

Περί τῆς κοινῆς τελέσεως μνημοσύνων κατά τά Σάββατα καί τίς Κυριακές

Ένα μεγάλο πρόβλημα που τακτικά παρατηρείται σε ορισμένους ναούς κι εκκλησιαστικές περιφέρειες είναι: α) η υιοθέτηση τελέσεως μνημοσύνων ξεχωριστά κατά την ίδια ημέρα, γνωστών ως «ιδιωτικών» μνημοσυνών και β) η απόσπαση των μνημοσύνων από τον αρραγή σύνδεσμο τους με τη θεία Ευχαριστία.
Και οι δύο περιπτώσεις σχετίζονται πρωτίστως με την απομάκρυνση μας από τις Παραδόσεις της Εκκλησίας μας. Για την Ορθόδοξη Εκκλησία η έννοια «ιδιωτικής Θείας Λειτουργίας» ή ακόμη «ιδιωτικών μνημοσύνων» και μυστηρίων δεν υφίσταται. Άρα η υιοθέτηση μιας τέτοιας νεοφανούς συνήθειας είναι ξένη στην καθ' ημάς Παράδοση1.
Έξαλλου η ξεχωριστή τέλεση των μνημοσύνων και μάλιστα η αποσύνδεση τους από τη Θ. Λειτουργία συνιστά επίσης ένα υπαρκτό λειτουργικό πρόβλημα. Κατά καιρούς έγιναν προσπάθειες, ούτως ώστε να περιορισθεί το πρόβλημα αυτό.

Περί μετανοίας καί γνώσης τοῦ Θεοῦ_1o μέρος_Ἁγίου Σιλουανοῦ_mp3


Π. Σάββας 2012-10-13_Περί μετανοίας καί γνώσης τοῦ Θεοῦ_1o μέρος_Ἁγίου Σιλουανοῦ_mp3

Ὁμιλία τοῦ π. Σάββα στίς 13-10-2012 (Συνάξη νέων).
Γιά νά κατεβάσετε καί νά ἀποθηκεύσετε τήν ὁμιλία πατῆστε ἐδῶ (δεξί κλίκ, 'Ἀποθήκευση προορισμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Interntet Explorer ἤ Ἀποθήκευση δεσμοῦ ὡς, ἄν ἔχετε Mozilla. Στή συνέχεια δῶστε τό ὄνομα πού θέλετε καί πατῆστε ΟΚ γιά νά ἀποθηκευθεῖ ἡ ὁμιλία

Ἅγιος Ἰουστίνος Πόποβιτς: «Ἡ ἐκκλησία εἶναι ὀντολογικῶς ἀδύνατον νά διαιρεθῆ» !

Ἅγιος Ἰουστίνος Πόποβιτς: «Ἡ ἐκκλησία εἶναι ὀντολογικῶς ἀδύνατον νά διαιρεθῆ» !

Ἡ Ὀρθόδοξη πατερικὴ ἐκκλησιολογία εἶναι σαφέστατη καὶ κατηγορηματική, ἡ Ἐκκλησία τοῦ Χριστοῦ εἶναι μία καὶ ἀεὶ ἀδιαίρετη! Ὅσοι πιστεύουν καὶ διδάσκουν γιὰ δῆθεν «ἐκκλησιαστικὲς διαιρέσεις» καὶ γιὰ ἄλλες «ἐκκλησίες» ἐκτός τῆς Ὀρθοδοξίας, βρίσκονται σὲ οἰκτρὴ πλάνη καὶ φρικτὴ αἵρεση.
Παραθέτουμε ἕνα ἀπόσπασμα τοῦ ἁγίου Ἰουστίνου Πόποβιτς, ὁ ὁποῖος συγκαταλέγεται στὶς μεγάλες πατερικὲς μορφὲς τῆς Ἐκκλησίας μας, γιὰ νὰ δείξουμε τὸ μέγεθος τῆς πλάνης τῶν ἀνωτέρω, πόσο μακριὰ βρίσκονται ἀπὸ τὴν ὀρθόδοξη ἐκκλησιολογία: «Ἡ Ἐκκλησία δὲν εἶναι μόνον μία, ἀλλὰ καὶ μοναδική.

Ἁπλότητα

  • ·        Δόξαζε τον Θεό για όλα, ευχαριστώντας Τον όχι μόνο για τις δωρεές Του, μα και για τις ποινές Του∙ τόσο για τα χρόνια της δυστυχίας όσο και για τις ώρες της ευτυχίας…

Ο πόθος σου να  κάνεις προσευχές για τον άρρωστο κύριό σου είναι θεάρεστος. Αλλά οι φόβοι και οι ενδοιασμοί σου, για το αν τις κάνεις όπως πρέπει, είναι υπερβολικοί και αβάσιμοι. Να προσεύχεσαι απλά: «Κύριε Ιησού Χριστέ, ελέησε τον κύριό μου και την οικογένειά του. Αξίωσέ τον να γυρίσει στο σπίτι γερός, υγιής και ειρηνικός».