Σελίδες

Σάββατο 6 Απριλίου 2019

28. Ἡ ἀκατάκριτη συνείδηση, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη

28. Ἡ ἀκατάκριτη συνείδηση (Α΄ Ἰωαν. 3, 19-22), Ἁγ. Νικοδήμου Ἁγιορείτου καί Ἁγ. Ἰουστίνου Πόποβιτς, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη, 31-3-2019, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Κυριακή Δ Νηστειῶν [:Μαρκ.9,14-29], Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος (Θεραπεία τοῦ σεληνιαζόμενου νέου)


ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ [:Μαρκ.9,14-29]

                Ο ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
           ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΛΗΝΙΑΖΟΜΕΝΟΥ ΝΕΟΥ

  «Κα λθόντων ατν πρς τν χλον προσλθεν ατ νθρωπος γονυπετν ατν κα λέγων· Κύριε, λέησόν μου τν υόν, τι σεληνιάζεται κα κακς πάσχει· πολλάκις γρ πίπτει ες τ πρ κα πολλάκις ες τ δωρ. κα προσήνεγκα ατν τος μαθητας σου, κα οκ δυνήθησαν ατν θεραπεσαι.(: Και όταν έφθασαν στο πλήθος του λαού, Τον πλησίασε κάποιος άνθρωπος που γονάτισε μπροστά Του κι έλεγε: ‘’Κύριε, λυπήσου και σπλαχνίσου το παιδί μου, διότι σεληνιάζεται και υποφέρει άσχημα, αλλά και κινδυνεύει τον έσχατο κίνδυνο. Διότι πολλές φορές πέφτει στη φωτιά, και πολλές φορές στο νερό, και κινδυνεύει έτσι να καεί ή να πνιγεί. Και τον έφεραν στους μαθητές Σου, αλλά δεν μπόρεσαν να τον θεραπεύσουν)»[Ματθ.17,14-16].
   Αυτόν τον άνθρωπο η Γραφή μας τον παρουσιάζει πάρα πολύ ασθενή ως προς την πίστη· και τούτο είναι φανερό από πολλά σημεία, και από το ότι είπε ο Χριστός, «πάντα δυνατ τ πιστεύοντι (:σε εκείνον που πιστεύει όλα είναι δυνατά»[Μαρκ.9,23],και από το ότι είπε αυτός που Τον πλησίασε «βοήθει μου τ πιστί (:Πιστεύω, Κύριε, ότι έχεις τη δύναμη να με βοηθήσεις. Βοήθησέ με να απαλλαγώ απ’ την ολιγοπιστία μου και αναπλήρωσε εσύ την έλλειψη της πίστεώς μου)»[Μαρκ.9,24] και από το ότι έδωσε ο Χριστός εντολή στον δαίμονα να μην εισέλθει πλέον σε αυτόν, αλλά ακόμη και από το ότι είπε ο άνθρωπος εκείνος στον Χριστό «ε τι δύνασαι(:εάν μπορείς)»[Μαρκ.9,22].
    Και γιατί κατηγορεί τους μαθητές, εάν η απιστία του πατέρα αυτού υπήρξε η αιτία να μην εξέλθει ο δαίμονας; Για να δείξει ότι πολλές φορές είναι δυνατόν σε αυτούς που έχουν πίστη, να θεραπεύσουν τους ασθενείς και χωρίς να έχουν πίστη οι ίδιοι ασθενείς αυτοί που προσέρχονται για αποκατάσταση της υγείας τους. Διότι όπως ακριβώς πολλές φορές αρκούσε η πίστη εκείνου που προσερχόταν στο να εκπληρωθεί το αίτημά του και από πολύ κατώτερους ως προς το αξίωμα, έτσι πολλές φορές αποδείχτηκε αρκετή η δύναμη και η πίστη εκείνων που ενεργούσαν τις θαυματουργικές ιάσεις να θεραπεύσουν και χωρίς να πιστεύουν αυτοί που προσέρχονταν για να γιατρευτούν.
   Και τα δύο αυτά επιβεβαιώνονται από τις θείες Γραφές· διότι και όσοι ζούσαν μαζί με τον Κορνήλιο έλαβαν τη χάρη του Αγίου Πνεύματος εξαιτίας της πίστεώς τους[ βλ. Πραξ. 10,1-48], και στην περίπτωση του Ελισσαίου πάλι αναστήθηκε ο νεκρός, μολονότι δεν υπήρξε κάποιος που να δείξει πίστη[Δ΄Βασιλειών 13,21 «κα πέθανεν λισαιέ, κα θαψαν ατόν. κα μονόζωνοι Μωβ λθον ν τ γ λθόντος το νιαυτο· κα γένετο ατν θαπτόντων τν νδρα, κα δο εδον τν μονόζωνον κα ἔῤῥιψαν τν νδρα ν τ τάφ λισαιέ, κα πορεύθη κα ψατο τν στέων λισαι κα ζησε κα νέστη π τος πόδας ατο.(: Και πέθανε ο Ελισαίος και τον έθαψαν. Κατά δε το επόμενο έτος εισέβαλαν στη χώρα των Ισραηλιτών επιδρομείς Μωαβίτες. Και καθώς οι Ισραηλίτες πήγαιναν να θάψουν ένα νεκρό, φάνηκαν από μακριά ερχόμενοι επιδρομείς Μωαβίτες. Κατελήφθησαν από τρόμο οι Ισραηλίτες και έριξαν τον νεκρό άνδρα στον ανοικτό τάφο του προφήτη Ελισαίου και ετράπησαν σε φυγή.

Πρέπει νὰ ἐλέγχουμε ὁ ἕνας τὸν ἄλλον, ὅταν βλέπουμε κάποια σφάλματα; Ὑπάρχει διαφορά, ὅταν βρίζει κανεὶς ἢ ὅταν ἐλέγχει κάποιον;

Ἴσως μερικοὶ ἀπὸ σᾶς, ποὺ διαβάζουν τὴν Ἁγία Γραφή, προβληματίζονται, ὅταν βλέπουν πὼς ὁ Κύριος ἐνῶ μᾶς ἀπαγορεύει νὰ λέμε τὸν πλησίον μας “ἀνόητε” καὶ “ἠλίθιε”, καί αὐτὸς ποὺ τὸ κάνει, σύμφωνα μὲ τὸ λόγο Του, εἶναι ἔνοχος τῆς φωτιᾶς τῆς κολάσεως.
Ἐνῶ λοιπὸν λέει αὐτά, ὁ Ἴδιος πολλὲς φορὲς χρησιμοποιεῖ σκληρὰ λόγια γιὰ κάποιους ἀνθρώπους, ὅπως στὴν περίπτωση τοῦ ἀρχισυναγώγου, στὸν ὁποῖον εἶπε· “ὑποκριτά”. 
Ἐπίσης πολλὲς φορὲς ἔλεγε ὑποκριτὲς τοὺς γραμματεῖς καὶ τοὺς φαρισαίους. 
Αὐτοὺς ἔλεγε ἀκόμα· “ὄφεις, γεννήματα ἐχιδνῶν” (Μτθ. κγ´, 33).
Μιὰ φορά, ὅταν ὁ Κύριος Ἰησοῦς Χριστὸς ἦταν στὴν Ἰουδαία, Τὸν προειδοποίησαν ὅτι ὁ Ἡρώδης θέλει τὸ θάνατό του καὶ Τὸν συμβούλεψαν ὅσο γίνεται πιὸ γρήγορα νὰ φύγει ἀπὸ τὴν Ἰουδαία.
Καὶ τί ἀπάντησε τότε ὁ Χριστός; Πολὺ ἤρεμα εἶπε τὸ ἑξῆς· “Πορευθέντες εἴπατε τῇ ἀλώπεκι ταύτῃ· ἰδοὺ ἐκβάλλω δαιμόνια καὶ ἰάσεις ἐπιτελῶ σήμερον καὶ αὔριον, καὶ τῇ τρίτῃ τελειοῦμαι” (Λκ, 13, 32). Ἀλεποὺ εἶπε τὸν Ἡρώδη.

Μιὰ φορὰ ὀνόμασε “Σατανᾶ” τὸν μεγαλύτερο ἀπόστολο καὶ τὸν πιὸ ἀγαπητὸ φίλο του, τὸν Πέτρο· “ὕπαγε ὀπίσω μου, Σατανᾶ· σκάνδαλόν μου εἶ· ὅτι οὐ φρονεῖς τὰ τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ τὰ τῶν ἀνθρώπων” (Μτ. 16, 23).

Γνωρίζετε ὅτι μερικὲς φορὲς ὁ Κύριος ὀργιζόταν, δύο φορὲς ἔδιωξε ἐμπόρους ἀπὸ τὸ ναὸ καὶ ἀναποδογύρισε τὰ τραπέζια τῶν ἀργυραμοιβῶν. Ἐπίσης γνωρίζετε πὼς μιὰ φορὰ ἔφτιαξε μαστίγιο ἀπὸ σκοινιὰ καὶ ἔδιωξε ἀπὸ τὸ ναὸ αὐτοὺς ποὺ πουλοῦσαν ἐκεῖ ζῶα. Φοβερὴ ἦταν μερικὲς φορὲς ἡ ὀργὴ τοῦ Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ.

Ἰησοῦς Χριστός: Ὁ καθαιρέτης τῆς ἀνθρώπινης σαπίλας (Ἱερά Μητρόπολη Πειραιῶς)

ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ

ΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝ

Εν Πειραιεί τη 21η Μαρτίου 2019

ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ: Ο ΚΑΘΑΙΡΕΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΣΑΠΙΛΑΣ

Διανύουμε την Αγία και Μεγάλη Τεσσαρακοστή, κατά την οποία καλούμεθα όλοι μας να αγωνιστούμε ενάντια στα πάθη μας και να βιώσουμε την εν Χριστώ ζωή. Ασκούμαστε στην αποβολή του παλαιού ανθρώπου και την καλλιέργεια των αρετών, «άχρις ου μορφωθή Χριστός εν ημίν» (Γαλ.4,19). Τρέχουμε στο νοητό στάδιο των αρετών για να νικήσουμε τον «ανθρωποκτόνο απ’ αρχής» (Ιωάν.8,44), αποβάλλοντας τα σκοτεινά του έργα από τη ζωή μας, έτσι ώστε συσταυρούμενοι με τον Χριστό, να συναναστηθούμε μαζί Του και να μεταμορφωθούμε σε «καινή εν Χριστώ κτίση». Αυτό όμως δεν αρέσει στον επίβουλό μας διάβολο, ο οποίος ζητά να μας καταστρέψει.
 Ο όποιος αγώνας μας οδηγεί σε απομάκρυνση από την κυριαρχία του. Γι’ αυτό πασχίζει με όλες του τις δυνάμεις να ματαιώσει κάθε προσπάθειά μας αυτή την ιερή και κατανυκτική περίοδο. Σύμμαχοί του και πειθήνια όργανά του τραγικές ανθρώπινες υπάρξεις, οι οποίες, όχι μόνο δεν μπορούν να αντιληφτούν ότι καταστρέφονται από την σχέση τους με αυτόν, αλλά φτάνουν στην κατάντια να οδηγούν και άλλους στην καταστροφή. Επενδύουν και προβάλλουν τα σατανικά και ολέθρια και καταστροφικά τους έργα με το ένδυμα της προόδου, της τέχνης, της καλλιτεχνικής δημιουργίας, για να παραπλανήσουν όσο το δυνατόν περισσοτέρους. Το να υβρίζουν το πανάγιο όνομα του Κυρίου μας,ακόμη και με τις χυδαιότερες εκφράσεις, αυτό το θεωρούν αναφαίρετο δικαίωμά τους, που πηγάζει από τη δημοκρατία και την ελευθερία του λόγου και της σκέψης, ενώ παράλληλα αρνούνται το δικαίωμα του πιστού λαού του Θεούνα αντιδρά και να διαμαρτύρεται σε τέτοιες χυδαίες προκλήσεις!Μέχρι σημείου που δεν δουλεύει ακόμη και η κοινή λογική!
Αφορμή για την παρούσα ανακοίνωσή μας πήραμε από τον θόρυβο που προκλήθηκε, από ματαίωση μουσικής συναυλίας στην Πάτρα. Ο λόγος για το ελληνικό μουσικό συγκρότημα «RottingChrist», ονομασία η οποία στα ελληνικά μεταφρασμένη σημαίνει «Σαπίζων Χριστός»!Είναι ένα από τα πολλά BlackMetal συγκροτήματα, το οποίο παρουσιάζεται ως «ανατρεπτικό» και με σαφή εχθρικό προς τον Χριστιανισμό χαρακτήρα. Βέβαια το συγκρότημα εμφανίζεται επίσημα ως εχθρικό προς κάθε θρησκεία.Σύμφωνα με τον έντυπο και ηλεκτρονικό τύπο, (Ιστ. https://www.thepressroom .gr/ellada/patra-sfodres-antidraseis-gia-tin-akyrosi-metal-synaylias-ton rottingchrist), το εν λόγω μουσικό συγκρότημα προγραμμάτισε μουσική συναυλία στην αχαϊκή πρωτεύουσα, την Πάτρα, καθόλου τυχαία,αφού όπως είναι γνωστό, η πόλη αυτή έχει την θλιβερή πρωτιά από όλες τις άλλες πόλεις της Ελλάδος σε διοργανώσεις καρναβαλιών. Φαίνεται ότι εκείμαζεύονται κάθε χρόνο αυτές τις άγιες ημέρες του Τριωδίου όλα τα δαιμόνια, για να γιορτάσουν το δικό τους Τριώδιο!Όμως ο υποψήφιος Περιφερειάρχης Δυτικής Ελλάδος κ. Ανδρέας Νικολακόπουλος, μόλις αντιλήφθηκε τον προγραμματισμό της συναυλίας επισκέφτηκε τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Πατρών κ. Χρυσόστομο, από τον οποίο ζήτησε να παρέμβει για την ματαίωσή της. Πληροφορηθήκαμε ότι τελικά ο κ. Νικολακόπουλος με τέσσερις συνεργάτες του κατέθεσαν «αναφορά στην Εισαγγελία Πρωτοδικών ζητώντας να ματαιωθεί η εμφάνιση του συγκροτήματος επειδή όπως υποστηρίζουν προσβάλλει το θρησκευτικό αίσθημα των Χριστιανών».

Κυριακή Δ Νηστειῶν (Εβρ.6,13 έως 20 ).Ἅγιος Ἰωάννης ὁ Χρυσόστομος. Μέρος Δεύτερο


ΚΥΡΙΑΚΗ Δ΄ΝΗΣΤΕΙΩΝ (Εβρ.6,13 έως 20 )

 ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

[ΜΕΡΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ: Η ευπρόσδεκτη θυσία προς τον Θεό]

    Πρέπει λοιπόν και αυτοί στους οποίους είναι ιερέας, αυτοί που αποτελούν το ποίμνιό Του να είναι πολύ καλύτεροι. Και όπως είναι μεγάλη η διαφορά του Χριστού από τον Ααρών, τέτοια είναι και η δική μας διαφορά από τους Ιουδαίους. Πρόσεχε λοιπόν, στον ουρανό έχουμε το ιερό σφάγιο, στον ουρανό τον ιερέα, στον ουρανό τη θυσία. Επομένως ας προσφέρουμε τέτοιες θυσίες που μπορούν να προσφέρονται σε εκείνο το θυσιαστήριο· όχι πια πρόβατα και βόδια, όχι αίμα και κνίσα. Όλα αυτά έχουν καταργηθεί και έχει εισαχθεί στη θέση τους η λογική λατρεία. Τι όμως είναι η λογική λατρεία; Αυτά που προσφέρονται με την ψυχή, με το πνεύμα(γιατί λέγει: «πνεμα Θεός, κα τος προσκυνοντας ατν ν πνεύματι κα ληθεί δε προσκυνεν(:Ο Θεός είναι πνεύμα, γι’ αυτό και δεν περιορίζεται σε τόπους. Κι εκείνοι που τον λατρεύουν πρέπει να τον προσκυνούν με τις εσωτερικές τους πνευματικές δυνάμεις, με αφοσίωση της καρδιάς και του νου, αλλά και με αληθινή επίγνωση του Θεού και της λατρείας που του αρμόζει)»[Ιω.4,24]· όσα δεν έχουν ανάγκη από το σώμα, από όργανα, από τόπους. Και τέτοια είναι η πραότητα, η σωφροσύνη, η ελεημοσύνη, η ανεξικακία, η υπομονή, η ταπεινοφροσύνη.
    Τις θυσίες αυτές θα μπορούσε να τις δει κανείς και στην Παλαιά Διαθήκη να έχουν από την αρχή προεικονιστεί. Γιατί λέγει ο Δαβίδ «θύσατε θυσίαν δικαιοσύνης κα λπίσατε π Κύριον(:προσφέρετε ως θυσία όχι ζώα και υλικές προσφορές, αλλά δικαιοσύνη και αγαθότητα· και στηρίξτε όλη την ελπίδα και την εμπιστοσύνη σας στον Κύριο»[Ψαλμ. 4,6]. Και πάλι: «σο θύσω θυσίαν ανέσεως κα ν νόματι Κυρίου πικαλέσομαι(:σε σένα λοιπόν  και εγώ τώρα θα προσφέρω ευχαριστήρια θυσία για τη διάσωσή μου.

Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο http:// hristospanagia3.blogspot.gr γιά τίς 28-3-2019 ἕως 31-3-2019.e/

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

Αποτέλεσμα εικόνας για ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ


Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ ἀδελφοί
Εἴθε ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός νά μᾶς χαρίζει καλή καί Ἁγία Τεσσαρακοστή. Εἴθε νά εὐλογεῖ τή ζωή μας καί ἐμεῖς νά λάμβάνουμε τήν εὐλογία Του ζώντας μέ ταπείνωση, ἀδιάλειπτη προσευχή καί ἀγάπη μέσα στήν μία καί μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία, τήν Ἁγία Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.


Λαμβάνετε ατό τό μήνυμα ς νημέρωση πό τό στολόγιο 
http://hristospanagia3.blogspot.gr, τήν ἱστοσελίδα http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr γιά τίς 28-3-2019 ἕως 31-3-2019.

Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο: http://hristospanagia3.blogspot.gr

▼  2019 (1086)

Κάνουμε ὑπακοὴ παρ΄ ἐκτὸς αἱρέσεως καὶ ἁμαρτίας. Στὴν Ἐκκλησία δὲν ναρκώνουμε τοὺς ἀνθρώπους, δὲν θέλουμε ὑπακοὴ φυτῶν!

Ἀπομαγνητοφωνημένο ἀπόσπασμα ὁμιλίας τοῦ πατρὸς Κωνσταντίνου Στρατηγόπουλου, ἀπὸ τὴν 3η καλοκαιρινὴ ὁμιλία πού πραγματοποίησε 25/07/13.

Ἐρώτηση ἀπὸ ἀκροατὴ περὶ ὑπακοῆς στὸν Ἐπίσκοπο.
Θὰ θυμάστε αὐτὸ ποὺ λένε ὅλα τὰ κείμενα, εἰδικὰ τὸ Πηδάλιο, οἱ Κανόνες τῆς Ἐκκλησίας. Κάνουμε ὑπακοὴ παρ΄ ἐκτὸς αἱρέσεως καὶ ἁμαρτίας. Ἂν μᾶς πεῖ ὁ Ἐπίσκοπος ἢ ὁ Πνευματικός μας νὰ κάνουμε μία αἵρεση ἢ νὰ ἁμαρτήσουμε, δὲν κάνουμε ὑπακοή. Σ΄ὅλα τὰ ἄλλα κάνουμε ὑπακοή. Δὲν ἔχω νὰ πῶ κάτι ἄλλο. Γιατί ἄν σοῦ πεῖ νὰ κάνεις μία αἵρεση, ἀλλοίμονο. Ἄν σοῦ πεῖ νὰ κάνεις ἁμαρτία, ἐπίσης δὲν δέχεσαι. Κάνουμε ὑπακοή, παρ΄ ἐκτὸς αἱρέσεως καὶ ἁμαρτίας. Καὶ κάνουμε πάντοτε ὑπακοὴ ἔλλογη! Τὸ μυαλό μας τὸ πιάνει, δὲν εἴμαστε φυτά.
Καὶ αὐτὸ εἶναι ποὺ πονάει ὅταν λές, αὐτὸ εἶναι δύσκολο γιὰ μένα, ἐδῶ ἂν ἤσουν φυτὸ δὲν σὲ πιάνει τίποτα, εἶσαι φυτό. Ἂν σὲ ναρκώσουν καὶ κάνεις ὑπακοή, εἶσαι ναρκωμένος ἐ, δὲν εἶναι ἔτσι; Μοῦ λέει, τὸ παιδί μου εἶναι 16 χρονῶν καὶ εἶναι πάρα πολὺ ἄτακτο, μὲ βρίζει, μὲ κάνει… Τί νὰ κάνω; Καὶ λέει, βρῆκα ἕναν ψυχίατρο νὰ τὸ πάω. Λέω, συγγνώμη, θέλεις ἕνα παιδὶ ποὺ σὲ βρίζει (καὶ εἶναι ἔτσι, κακὸ πράγμα) ἀλλὰ εἶναι ζωντανό; Ἢ θέλεις ἕνα παιδὶ ποὺ κοιμᾶται ὄρθιο καὶ δὲν σὲ βρίζει, ἀλλὰ εἶναι ναρκωμένος; Μοῦ λέει, τὸ πρῶτο. Ἒ, κάτσε λέω νὰ σὲ βρίζει. Ἡ λύση δὲν ἦταν νὰ τὸν πάει σὲ ψυχίατρο, τί θὰ τὸν κάνει;

Τὸ ἀντρόγυνο ποὺ κάνει τόσα παιδιά, ὅσα τοὺς δώσει ὁ Θεός, κάνει ὁμολογία πίστης

 Δημήτριος Παναγόπουλος, Ἱεροκήρυκας †

Ὅσοι κάνουν σήμερα πολλὰ παιδιά, ἔχουν μεγάλο πόλεμο ἀπὸ τὸν κόσμο καὶ τοὺς συγγενεῖς τους. Λένε στὴν πολύτεκνη γυναίκα:
- Κουνέλα ἔγινες καὶ κάνεις τόσα παιδιά; Σὲ ποιὰ ἐποχὴ ζεῖς; Οἱ παλαιοὶ κάνανε πολλὰ παιδιά. Κοίτα νὰ διασκεδάσεις τὴν ζωή σου, μὴν πιαστεῖς κορόϊδο καὶ κάνεις πολλὰ παιδιά.
Ξέρετε πόσα μενταγιὸν θὰ βρεθοῦνε, στὴν ἄλλη ζωή, στὸ λαιμὸ ἐκείνων ποῦ συμβούλευουν στὶς γυναῖκες, νὰ μὴν κάνουν πολλὰ παιδιά;
Ὅταν ὁ ἄνθρωπος, ἀρνεῖται τὴν συνεργασία καὶ τὸν συνεταιρισμὸ μὲ τὸ Θεό, ὥστε νὰ μὴν κάνει τόσα παιδιά, ὅσα τοῦ δώσει ὁ Θεός, τότε ὁ ἄνθρωπος αὐτὸς πορεύεται μόνος στὴ ζωή, χωρὶς τὴν εὐλογία τοῦ Θεοῦ.
Πολλοὶ δὲν κάνουν παιδιά, μὲ τὸ πρόσχημα ὅτι δὲν ἐπαρκοῦν τὰ χρήματα. Ἂν ὁ Θεὸς γιὰ τὰ πουλιὰ καὶ τὰ ζῶα, δὲν ἔδωσε τίποτα, ὡστόσο τὰ τρέφει καὶ τὰ διατηρεῖ, γιὰ τὸν ἄνθρωπο ποὺ ἔδωσε τὸ Αἷμα Του καὶ Σταυρώθηκε, δὲν θὰ βρεῖ ἕναν τρόπο νὰ τὸν οἰκονομήσει;

Τά δικά μου σχέδια ἔχουν πάντα καταρρεύσει...

Τα δικά μου σχέδια έχουν πάντα καταρρεύσει. Ως εκ τούτου, αναθέτω τη ζωή μου στην Πρόνοια του Θεού. Αρχιμανδρίτης Επιφάνιος (Θεοδωρόπουλος)

  

6 Ἀπριλίου. Σάββατον δ΄ τῶν νηστειῶν. Εὐτυχίου πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Σαβ. δ΄ ἑβδ. νηστ. (Ἑβρ. ς΄ 9-12).
Εβρ. 6,9            Πεπείσμεθα δὲ περὶ ὑμῶν, ἀγαπητοί, τὰ κρείττονα καὶ ἐχόμενα σωτηρίας, εἰ καὶ οὕτω λαλοῦμεν.
Εβρ. 6,9                    Δια σας όμως, αδελφοί, αν και σας ομιλούμεν τόσον επιτιμητικά, έχομεν ακλόνητον την πεποίθησιν, ότι προοδεύετε προς τα καλύτερα και προς εκείνα, τα οποία συνδέονται με την αιωνίαν σωτηρίαν σας.