Σελίδες

Πέμπτη 29 Αυγούστου 2024

Ἐγκώμιο στόν Ἅγιο Μεγαλομάρτυρα Δημήτριο (Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἐγκώμιο στόν Ἅγιο Μεγαλομάρτυρα Δημήτριο (Ἁγ. Γρηγορίου Παλαμᾶ), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 26-10-2013

 

Ἡ ἱεραποστολή ὡς ἔργο τοῦ κάθε χριστιανοῦ (Ἁγ. Ἰωάν. Χρυσοστόμου), Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἱεραποστολή ὡς ἔργο τοῦ κάθε χριστιανοῦ (Ἁγ. Ἰωάν. Χρυσοστόμου), Ἀρχ. Σάββα Ἁγιορείτου, 30-10-2013

 

Ἀποτελέσματα καί θεραπεία τῆς λύπης, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 16-05-2010

Ἀποτελέσματα καί θεραπεία τῆς λύπης, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 16-05-2010

 

Θεολογικά σχόλια στήν ἑορτή τῆς Πεντηκοστῆς, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Θεολογικά σχόλια στήν ἑορτή τῆς Πεντηκοστῆς, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 22-05-2010

 

Ἡ ἀλλαγή τοῦ νοῦ, τῆς καρδιᾶς καί τῆς γλώσσας ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα (Πνευματικά Γυμνάσματα). Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ἡ ἀλλαγή τοῦ νοῦ, τῆς καρδιᾶς καί τῆς γλώσσας ἀπό τό Ἅγιο Πνεῦμα (Πνευματικά Γυμνάσματα), 23-05-2010

 

Ἡ φιλαργυρία καί ἡ ἀντιμετώπισή της (Ἁγ.Ἰωάννου Χρυσοστόμου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ φιλαργυρία καί ἡ ἀντιμετώπισή της (Ἁγ.Ἰωάννου Χρυσοστόμου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 02-11-2013

 

Ἡ ὑπερηφάνεια καί ἡ ἀμέλεια ὡς αἰτίες ἄρνησης τοῦ Χριστοῦ μας ἀπό τόν Πέτρο (Πνευματικά Γυμνάσματα Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ὑπερηφάνεια καί ἡ ἀμέλεια ὡς αἰτίες ἄρνησης τοῦ Χριστοῦ μας ἀπό τόν Πέτρο (Πνευματικά Γυμνάσματα Ἁγίου Νικοδήμου Ἁγιορείτου),  Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 10-04-2011 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Γέροντας Ἰάκωβος Βαλαδῆμος «Μὲ μιὰ μπουκιὰ ψωμὶ δὲ χορταίνεις καὶ ἡ εὐχὴ εἶναι ὁ ἄρτος τῆς ψυχῆς»


Όταν προς το τέλος της ζωής του ο Όσιος Γέροντας Ιάκωβος βρισκόταν στο νοσοκομείο των Ιωαννίνων τον επισκέφθηκε μιά λόγια και ευσεβής ψυχή, η οποία ποθούσε να γίνει και νύμφη Χριστού ακολουθώντας την μοναχική πολιτεία. Ο Γέροντας κατά την ψυχωφελή συζήτηση την ρώτησε:
- Προσεύχεσαι καθημερινά, κόρη, στον γλυκύτατό μας Ιησού;
- Προσεύχομαι Γέροντα, του απάντησε με κατεβασμένο από συστολή κεφάλι.
- Την ευχή την λές; Συνέχισε.
- Την λέω Γέροντα!
- Πόσες φορές την λές;
- Την λέω, Γέροντα, επανέλαβε αμήχανα.

Μνἠμη τῆς ἀποτομῆς τῆς κεφαλῆς τοῦ Τιμίου Προδρόμου. Ἁγίου Γρηγορίου τοῦ Παλαμᾶ

ΜΝΗΜΗ ΤΗΣ ΑΠΟΤΟΜΗΣ ΤΗΣ ΚΕΦΑΛΗΣ ΤΟΥ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ

ΑΓΙΟΥ ΓΡΗΓΟΡΙΟΥ ΤΟΥ ΠΑΛΑΜΑ

ΣΤΟΝ ΠΑΝΣΕΠΤΟ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΠΡΟΦΗΤΗ ΚΑΙ ΠΡΟΔΡΟΜΟ ΚΑΙ ΒΑΠΤΙΣΤΗ ΙΩΑΝΝΗ

Εάν ο θάνατος των οσίων είναι άξιος τιμής και η μνήμη δικαίων πρέπει να συνοδεύεται με εγκώμια[Παρ. 10,7: «Μνήμη δικαίων μετ᾿ ἐγκωμίων, ὄνομα δὲ ἀσεβοῦς σβέννυται(:Η ανάμνηση των δικαίων συνοδεύεται πάντοτε από επαίνους και εγκώμια, ενώ το όνομα κάθε ασεβούς ανθρώπου σβήνει, λησμονείται διαπαντός)»], πόσο μάλλον πρέπει να τελούμε με εγκώμια τη μνήμη της ακροτάτης κορυφής των οσίων και δικαίων, του Ιωάννη, που προεσκίρτησε και προέτρεξε και προεκήρυξε τον λόγο του Θεού που σαρκώθηκε για μας, από τον οποίο πάλι ο ίδιος ανακηρύχθηκε και μαρτυρήθηκε ανώτερος από τους αιώνες προφητών και οσίων και δικαίων; Όμως το γεγονός ότι τα σχετικά με αυτόν υπερβαίνουν κάθε ανθρώπινο λόγο και το γεγονός ότι έλαβε την μαρτυρία και την απόδοση τιμής από τον Ίδιο τον μονογενή Υιό του Θεού, και δεν χρειάζεται από μας δώρο τιμής, δεν είναι λόγος να σιωπήσομε εμείς και να τον αφήσομε ατίμητο με λόγια, όσο εξαρτάται από μας, αυτήν την φωνή του ανωτάτου Λόγου, σύμφωνα με τα γεγραμμένα[ βλ. Ησ. 40,3: «Φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ· ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου. Εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους τοῦ Θεοῦ ἡμῶν(: Ακούστηκε φωνή ανθρώπου, ο οποίος βοά στην έρημο και λέγει: ‘’ Ετοιμάστε την οδό μέσω της οποίας θα διέλθει ο προς απελευθέρωση και σωτηρία σας ερχόμενος Κύριος, ευθείς και ίσιους κάνετε τους δρόμους, δια των οποίων θα περάσει ο προς εσάς ερχόμενος Θεός μας’’)»· επίσης, πρβ. Ματθ. 3,3: «Οὗτος γάρ ἐστιν ὁ ῥηθεὶς ὑπὸ Ἡσαΐου τοῦ προφήτου λέγοντος· φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, ἑτοιμάσατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, εὐθείας ποιεῖτε τὰς τρίβους αὐτοῦ(:Έπρεπε, λοιπόν, εκείνες τις ημέρες να εμφανιστεί ο Ιωάννης και να ακουστεί το κήρυγμά του αυτό, διότι αυτός ήταν ο άνθρωπος για τον οποίο προφήτευσε ο προφήτης Ησαΐας, όταν φωτισμένος από το Πνεύμα του Θεού είχε πει: «Φωνή ανθρώπου ο οποίος κράζει στην έρημο και λέει: ‘’Ετοιμάστε τον δρόμο απ’ τον οποίο θα έλθει σε εσάς ο Κύριος˙ κάνετε ίσιους και ομαλούς τους δρόμους απ’ τους οποίους θα περάσει. Ξεριζώστε, δηλαδή, απ’ τις ψυχές σας τις αγκαθιές των αμαρτωλών παθών και ρίξτε μακριά τις πέτρες του εγωισμού και της σκληρότητας. Και καθαρίστε με τη μετάνοια το εσωτερικό σας, για να δεχθεί τον Κύριο’’)»· πρβ. και Ιω.1,23: «ἔφη· ἐγὼ φωνὴ βοῶντος ἐν τῇ ἐρήμῳ, εὐθύνατε τὴν ὁδὸν Κυρίου, καθὼς εἶπεν Ἡσαΐας ὁ προφήτης(:Τότε είπε ο Ιωάννης: ‘’Εγώ είμαι η φωνή κάποιου που κραυγάζει δυνατά στην έρημο και λέει τα εξής, όπως είπε ο προφήτης Ησαΐας: ‘’Κάνετε ίσιο το δρόμο από τον οποίο πρόκειται να περάσει ο Κύριος. Προετοιμάστε, δηλαδή, τις ψυχές σας για να δεχθείτε τον Κύριο, που πρόκειται να έλθει’’)»].

Αντιθέτως, για τον λόγο ότι αναγορεύθηκε και μαρτυρήθηκε από τον δεσπότη των όλων Χριστό ότι είναι τόσο σπουδαίος[Ματθ. 11,11: «Ἀμὴν λέγω ὑμῖν, οὐκ ἐγήγερται ἐν γεννητοῖς γυναικῶν μείζων Ἰωάννου τοῦ βαπτιστοῦ(:Αληθινά σας λέω, δεν έχει αναφανεί μεταξύ των ανθρώπων που γεννήθηκαν μέχρι τώρα από γυναίκες άλλος μεγαλύτερος ως προς την αξία από τον Ιωάννη τον Βαπτιστή)»], πρέπει να κινείται κάθε γλώσσα πιστών προς εξύμνηση, κατά δύναμη. Κι αυτό, όχι για να προσθέσομε κάτι στη δόξα εκείνου(πώς θα μπορούσε να γίνει αυτό;), αλλά για να εκπληρώσομε εμείς την οφειλή, ανυμνώντας και διηγούμενοι τα σχετικά με αυτόν θαυμάσια πράγματα ο καθένας χωριστά και όλοι μαζί.

Συγκρητισμός : Ὁ μεγαλύτερος δαιμονικὸς πειρασμὸς τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας


Πρωτ. Στέφανος Στεφόπουλος

Συγκρητισμός :

Ο μεγαλύτερος δαιμονικός πειρασμός της Ορθοδόξου Εκκλησίας

Τελικά, φαίνεται πως είναι πολλοί αυτοί που είτε δεν γνωρίζουν, είτε γνωρίζουν και ύποπτα σιωπούν όταν η συζήτηση έρχεται στο θέμα του συγκρητισμού και μάλιστα του διαχριστιανικού.

Τι ακριβώς είναι ο συγκρητισμός όμως;
Είναι η προσπάθεια να τονίζονται τα κοινά σημεία μεταξύ των Χριστιανικών Ομολογιών και να παραθεωρούνται οι διαφορές.

Στην εποχή μας, επισημαίνει εύστοχα ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγ. Βλασίου κ.κ. Ιερόθεος, “υπάρχει ο λεγόμενος διαχριστιανικός συγκρητισμός, σύμφωνα με τον οποίο θεωρείται ότι όλες οι χριστιανικές ομολογίες πιστεύουν στο ίδιο Ιησού Χριστό. Όμως αν μελετήσουμε καλά την παπική θεολογία, θα διαπιστώσουμε ότι έχει εσφαλμένη και πεπλανημένη Τριαδολογία αφού εισήγαγε μέσα στο Θεό την δυαρχία, επίσης έχει και εσφαλμένη Χριστολογία. Το ίδιο παρατηρούμε και στις άλλες χριστιανικές προτεσταντικές θεολογίες, οι οποίες φθάνουν στο σημείο να αρνηθούν ακόμα και την ανάσταση του Χριστού. Επομένως, όταν κάνουμε συγκρίσεις μεταξύ Ορθοδοξίας και άλλων Χριστιανικών Ομολογιών, γιά να μη υποπέσουμε στον πειρασμό του συγκρητισμού, δεν πρέπει να εξετάζουμε τα κοινά τους σημεία, αλλά τις διαφορές τους. ΓΙΑΤΙ ΣΤΟΝ ΤΟΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΔΙΑΦΟΡΩΝ ΦΑΙΝΕΤΑΙ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ Η ΠΛΗΡΟΤΗΤΑ (“Εκκλησιαστική Παρέμβαση”, 12/2022)

Σχέσεις Ἐκκλησίας καὶ πολιτείας στὴν ἐποχὴ τοῦ ὑπερήφανου μετανθρώπου

Π. Ἀρσενίου Βλιαγκόφτη,
Δρ Θεολογίας, Πτυχ. Φιλοσοφίας

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΗΜΕΡΙΔΑ 30-06-24 ΤΗΣ ΕΣΤΙΑΣ ΠΑΤΕΡΙΚΩΝ ΜΕΛΕΤΩΝ: Ἐκκλησία καί Πολιτεία στήν ἐποχή τῆς Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης

Μέρος Α´

Ὁ λεγόμενος μετανθρωπισμός εἶναι μιά προσπάθεια τῆς Νέας Τάξεως Πραγμάτων ἤ Μεγάλης Ἐπανεκκίνησης (Great Reset) νά δημιουργήσει ἕνα νέο ὄν καί μιά νέα κατάσταση στήν κοινωνία, οἰκονομία καί πολιτική, πού θά προκύψει ἀπό τήν οὐσιώδη ἕνωση τοῦ σώματος τοῦ ἀνθρώπου μέ τούς ἠλεκτρονικούς ὑπολογιστές.
Ὅπως διαβάζουμε, «ὁ πρῶτος πού εἰσήγαγε τόν ὅρο ῾῾μετανθρωπισμός᾽᾽ ἦταν ὁ ἰνδουϊστής, πνευματιστής, εὐγονιστής καί δαρβινιστής Τζούλιαν Χάξλεϋ, τό μακρινό 1957. Ὁ Χάξλεϋ βασιζόμενος στόν εὐγονισμό καί τόν δαρβινισμό, διατύπωσε τή νέα κατ᾽ αὐτόν ἐξέλιξη τοῦ ἀνθρώπου μέ τή βοήθεια τῶν μηχανῶν.
»Νωρίτερα τό 1883-1885 ὁ Νίτσε, βασιζόμενος καί ἐκεῖνος στή θεωρία... τῆς ἐξέλιξης, εἶχε μιλήσει γιά τόν ὑπεράνθρωπο.

»Ἐμπόδιο στόν ὑπερανθρωπισμό στάθηκε ἡ χριστιανική διδασκαλία. Γι᾽ αὐτό ὁ Νίτσε ἔβλεπε τίς ἀρχές τοῦ χριστιανισμοῦ ὡς τό μεγαλύτερο ἐμπόδιο στήν ἰδέα τοῦ ὑπερανθρώπου, ὅπως τή διατύπωσε στό προαναφερόμενο ἔργο του [Τάδε ἔφη Ζαρατούστρας].

»Μία φυσική συνέχεια τοῦ ὑπερανθρωπισμοῦ εἶναι ὁ μετανθρωπισμός. Ἔχει τήν ἴδια ἀθεϊστική ἀφετηρία καί τούς ἴδιους σκοπούς. Ὥστε θά ἦταν σωστότερο νά ποῦμε ὅτι πατέρας τοῦ μετανθρωπισμοῦ εἶναι ὁ Νίτσε καί ὄχι ὁ Χάξλεϋ, ὁ ὁποῖος ἁπλά ἐπεξέτεινε τή σκέψη τοῦ Νίτσε στήν ἐποχή του».[1]

Οἱ ἰνστρούχτορες, πού προωθοῦν τόν μετανθρωπισμό, μέ πολύ χρῆμα καί ἐπικοινωνιακή ὑποστήριξη σέ παγκόσμιο ἐπίπεδο, δίνουν σαφῶς σ᾽ αὐτόν πνευματική διάσταση.

Εἶναι ἀποκαλυπτικά αὐτά πού δηλώνει ὁ παρουσιαζόμενος ὡς φιλόσοφος Γιουβάλ – Νῶε Χαράρι, ἰσραηλινός στήν καταγωγή, στό βιβλίο του Homο Deus (=Ἀνθρωπο-Θεός). Ὁ κ. Χαράρι εἶναι ὁ βασικός σύμβουλος τοῦ γνωστοῦ Κλάους Σβάμπ, ὁ ὁποῖος ἵδρυσε τό «Παγκόσμιο Οἰκονομικό Φόρουμ» τοῦ Νταβός, τό ὁποῖο προσπαθεῖ νά ὁδηγήσει τίς παγκόσμιες ἐξελίξεις πρός αὐτό πού ὀνομάζει «Μεγάλη Ἐπανεκκίνηση». Εἶναι ταυτόσημο μέ αὐτό πού λέγαμε μέχρι πρότινος Νέα Τάξη Πραγμάτων.

Νέζιν Κλήμης: ''Ἀντιεκκλησιαστικὸ τὸ νομοσχέδιο 8371'' - Λεγκόϊντα: ''θὰ ὁδηγήσει σὲ πράξεις βίας κατὰ ἑκατομμυρίων πιστῶν''


Νέζιν Κλήμης: ''Αντιεκκλησιαστικό το νομοσχέδιο 8371''

Έντονη ήταν η αντίδραση του Μητρολίτη Νέζιν κ. Κλήμη σχετικά με την ψήφιση του νομοσχεδίου 8371, κάνοντας λόγο για έναν αντιεκκλησιαστικό νόμο.

Ο Πρόεδρος του Συνοδικού Τμήματος Πληροφορίας και Εκπαίδευσης, αμέσως μετά την ψήφιση του εν λόγω νομοσχεδίου, τόνισε ότι "απάντηση σε αυτό το έργο της Βερχόβνα Ράντα θα δοθεί από το Νομικό Τμήμα του Κοινοβουλίου, το οποίο αναλύει όλα τα νομοσχέδια".

"Οι δικηγόροι της Βερχόβνα Ράντα υποστηρίζουν ότι το κείμενο του νόμου που μόλις εγκρίθηκε δεν συμμορφώνεται με θεμελιώδη άρθρα του ουκρανικού Συντάγματος και με ορισμένες αρχές που η Ουκρανία έχει επικυρώσει στις διεθνείς συνθήκες ως δημοκρατικό κράτος" - πρόσθεσε ο Μητροπολίτης Κλήμης.

Κλείνοντας ο Σεβασμιώτατος πρόσθεσε: "Αυτό αφορά την νομική πλευρά του νόμου! Υπάρχει όμως και το ηθικό μέρος. Εάν τα εκατομμύρια πιστοί Ουκρανοί πολίτες γνώριζαν ότι το σημερινό Κοινοβούλιο θα ψήφιζε αυτόν τον νόμο τότε θα υπήρχε μια εντελώς διαφορετική σύνθεση στις εκλογές".

Του Θάνου Θανόπουλου στην romfea.gr

Ὄρθια ἡ προτομὴ τοῦ Ἁγίου Σοφιανοῦ μετὰ τὴν πυρκαγιὰ τῆς Βορειοανατολικῆς Ἀττικῆς !!!!







Όρθια η προτομή του Αγίου Σοφιανού μετά την πυρκαγιά της Βορειοανατολικής Αττικής

Από την μανία της πυρκαγιάς, που ξεκίνησε το μεσημέρι της Κυριακής 12 Αυγούστου 2024 από το Βαρνάβα Αττικής,

και επεκτάθηκε σε περιοχές της Βορειοανατολικής Αττικής, δεν γλίτωσε, ούτε το εργαστήριο του καταξιωμένου Ηπειρώτη γλύπτη κ. Βαγγέλη Ηλία στην οδό Αναπαύσεως στο Χαλάνδρι.

Περί Δανείου...



Περί Δανείου

❈ Λέει ὁ Μέγας Βασίλειος: «Εἶσαι πλούσιος; Μήν δανείζεσαι. Εἶσαι φτωχός; Μήν δανείζεσαι». Ἄρα, κανένας νά μήν δανείζεται! Νά ἀρκούμαστε σ’ αὐτά πού ἔχουμε. Ἐμεῖς συνεχῶς καί ὡς πρόσωπα καί ὡς ἔθνος βάζουμε χρέη. Μετά φυσικά θά ἔρθουν οἱ συνέπειες…

Ἱερομονάχου Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 8 – 7 – 2015)

29 Αὐγούστου. † Μνήμη τῆς ἀποτομῆς τῆς τιμίας κεφαλῆς τοῦ Προδρόμου καὶ βαπτιστοῦ Ἰωάννου. Θεοπίστης ὁσίας τῆς ἐξ Αἰγίνης. Ἁγιογραφικό ανάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ Προδρόμου, 29 Αὐγούστου (Πρξ. ιγ΄ 25-32).

Πραξ. 13,25       ὡς δὲ ἐπλήρου ὁ Ἰωάννης τὸν δρόμον, ἔλεγε· τίνα με ὑπονοεῖτε εἶναι; οὐκ εἰμὶ ἐγώ, ἀλλ᾿ ἰδοὺ ἔρχεται μετ᾿ ἐμὲ οὗ οὐκ εἰμὶ ἄξιος τὸ ὑπόδημα τῶν ποδῶν λῦσαι.

Πραξ. 13,25             Κατά τον καιρόν δε που ο Ιωάννης εξεπλήρωνε την αποστολήν του και ακολουθούσε τον δρόμον, που του είχεν ορίσει ο Θεός, έλεγε· Ποίον με νομίζετε ότι είμαι; Δεν είμαι εγώ ο Μεσσίας, αλλ' ιδού, ύστερα από εμέ έρχεται εκείνος, του οποίου εγώ δεν είμαι άξιος να λύσω το υπόδημα των ποδών.