5. Χάνει τούς κόπους του ἐκεῖνος πού πεθαίνει ἀμετανόητος; Β΄, Ἐρωταποκρίσεις Ἁγ. Ἀναστασίου Σιναΐτου (Ἐρώτηση 3η), Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, 16-1-2019, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Ν. Αγίου Αθανασίου, Αμπελειές Πέλλας, http://hristospanagia3.blogspot.gr_ht... καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr
Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube σέ mp3 http://hristospanagia3.blogspot.gr/20...
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019
Κυριακή ΙΒ Λουκᾶ: [Λου,.17,11-19].Ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Παλαμᾶς γιά τή θεραπεία τῶν δέκα λεπρῶν, Μέρος Πρῶτο
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΛΟΥΚΑ:[Λουκ.17,11-19]
Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ Ο ΠΑΛΑΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΡΑΠΕΙΑ ΤΩΝ ΔΕΚΑ ΛΕΠΡΩΝ
[ΜΕΡΟΣ ΠΡΩΤΟ]
Όλα όσα όριζε ο παλαιός νόμος(ο μωσαϊκός) ήταν συμβολικά και τυπικά και σκιώδη· γι’ αυτό ο μωσαϊκός νόμος θεωρούσε και τη λέπρα εφάμαρτη και μιαρή και αποτρόπαια και ονόμαζε ακάθαρτους τους λεπρούς και όσους έπασχαν από βλεννόρροια και γενικά εκείνους που τους άγγιζαν[βλ. Λευίτ. 13,15: «καὶ ὄψεται ὁ ἱερεὺς τὸν χρῶτα τὸν ὑγιῆ, καὶ μιανεῖ αὐτὸν ὁ χρὼς ὁ ὑγιής, ὅτι ἀκάθαρτός ἐστι· λέπρα ἐστί (: ο ιερέας θα δει τα υγιή μέρη του δέρματος σε αντιπαραβολή προς τα ασθενή και θα κηρύξει αυτόν ακάθαρτο, διότι πρόκειται περί λέπρας)», καθώς και εκείνους που άγγιζαν κάθε νεκρό σώμα [Αριθ.19,11: «Ὁ ἁπτόμενος τοῦ τεθνηκότος πάσης ψυχῆς ἀνθρώπου ἀκάθαρτος ἔσται ἑπτὰ ἡμέρας(: εκείνος που θα αγγίξει το σώμα νεκρού ανθρώπου, θα είναι ακάθαρτος για επτά ημέρες)»], υποδεικνύοντας με γριφώδη και ασαφή τρόπο την ακαθαρσία εκείνων που αμάρταναν απέναντι στον Θεό και αυτών που συνέπρατταν με αυτούς και συναναστρέφονταν αυτούς.
Και μέσω της αποστροφής που όριζε προς τους λεπρούς, ο μωσαϊκός νόμος βέβαια υπαινισσόταν την αποστροφή προς τους ύπουλους και πανούργους, τους θυμώδεις και μνησίκακους· γιατί όπως η λέπρα καθιστά τραχύ και ποικιλόχρωμο το δέρμα του σώματος, έτσι η δολιότητα και η πονηριά και ο θυμός και η οργή καθιστούν ασταθές και τραχύ το λογιστικό μέρος της ψυχής. Μέσω των λεπρών λοιπόν υποδήλωνε τα αντίστοιχα πάθη της ψυχής που ήταν πολύ βαρύτερα από τη λέπρα· μέσω αυτού δηλαδή που έπασχε από βλεννόρροια υποδήλωνε τον ασελγή, ενώ μέσω εκείνων που άγγιζαν κάποιο νεκρό σώμα ο νόμος εκείνος ονόμαζε «ακάθαρτους» εκείνους που με οποιονδήποτε τρόπο επικοινωνούσαν ή και συναναστρέφονταν με τους αμαρτωλούς.
Νικόλαος Μάρτης: Τί μοῦ εἶχε πεῖ ὁ Ἅγιος Παΐσιος γιά τό θέμα τῆς Μακεδονίας!
ΠΟΙΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ.
ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΗΣ ΤΟΥ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΣΤΟ ΝΟΙΑΖΟΜΑΙ, Ο ΤΕΩΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ Κ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΑΡΤΗΣ (†) ΚΑΙ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΦΗΜΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΑΣΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ, ΑΝΑΦΕΡΘΗΚΕ ΣΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΤΟΥ ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΠΑΙΣΙΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ.
Διαβάστε το σχετικό απόσπασμα για όσα είχε πει τότε στον Νικόλαο Μάρτη ο Γέροντας Παΐσιος για το Μακεδονικό ζήτημα.
Ν- Κύριε Μάρτη, είχατε μιλήσει με το γνωστό Γέροντα Παΐσιο;
Μ – Βέβαια! Και είχε γράψει ένα ποίημα για μένα! (σ.σ. αυτούσιο το ποίημα με το γραφικό χαρακτήρα του Γέροντα, δημοσιεύεται στο βιβλίο του Νικολάου Ζουρνατζόγλου «Μαρτυρίες Προσκυνητών- Γέροντας Παΐσιος ο Αγιορείτης 1924-1994, Άθωνας» σελ. 272). Μου είχε πει μάλιστα «Μάρτη έγινε ο Ευαγγελισμός, Μάρτη η Επανάσταση του ΄21, Μάρτης αγωνίζεται και για το θέμα της Μακεδονίας»…
Ν – Είχε μεγάλη αγάπη για τη Μακεδονία ο Γέροντας!
Μ- Πολύ! Και σε κάποιους προσκυνητές που διένειμαν δωρεάν χριστιανικά βιβλία, τους έλεγε να αγοράζουν και να διανέμουν και το βιβλίο μου, για την Πλαστογράφηση της Ιστορίας της Μακεδονίας!
Ὁ μοναχός μέ τό ἰαματικό χάρισμα
Ο ΜΟΝΑΧΟΣ ΜΕ ΤΟ ΙΑΜΑΤΙΚΟ ΧΑΡΙΣΜΑ.
Θεωρούμε κατάλληλη τη στιγμή, χάριν νουθεσίας, να παραθέσουμε τη διήγηση για κάποιο μοναχό ό όποιος υπέταξε το δικό του θέλημα στο θέλημα τού Θεού και απόλαυσε μεγάλη ειρήνη στην ψυχή του, λαμβάνοντας από τον Θεό το ιαματικό χάρισμα. Πολλοί ασθενείς γίνονταν καλά μόνο με το άγγιγμα τού ενδύματος του. Παντού συναντούσε μεγάλο σεβασμό για το πρόσωπο του.
Μεταξύ αυτών, οι αδελφοί της μονής εκπλήττονταν πολύ με όσα γίνονταν από το συμμοναστή τους, επειδή δεν παρατηρούσαν σ' αυτόν κανένα ιδιαίτερα εξέχον ασκητικό αγώνισμα, ούτε αυστηρή νηστεία, ούτε υπερβολικούς κόπους, ούτε κάτι άλλο.
Ζούσε όπως όλοι οι άλλοι.
Ένα μόνο πράγμα κρατούσε με αυστηρότητα. Όλα όσα τού συνέβαιναν τα δεχόταν πρόθυμα και ευχαριστούσε γι' αυτά τον Θεό. Ένα τον διέκρινε: Είχε παραδοθεί ολοκληρωτικά στο θέλημα τού Θεού.
Κάποτε πού ό μοναχός αυτός θεράπευσε κάποιους άρρωστους χωρίς κανένα ιατρικό μέσο διά της ζώσης εν αύτω χάριτος και δυνάμεως, ό προεστώς τού κοινοβίου τον ρώτησε ποιά ήταν ή αιτία της θεραπείας, γιατί οι προσερχόμενοι σ' αυτόν λαμβάνουν την ίαση.
- Και εγώ ό ίδιος εκπλήττομαι πού μπορώ να τούς δίνω την υγεία τους, απάντησε ό μοναχός. Ντρέπομαι πού τα ενδύματα μου έχουν ιαματική δύναμη, γιατί εγώ ούτε με τη νηστεία, ούτε με άλλα ασκητικά, μοναστικά αγωνίσματα, αξιώθηκα να λάβω τέτοιο δώρο από τον Θεό.
- Αυτό είναι αλήθεια, είπε ό προεστώς. Εμείς βλέπουμε ότι είσαι ένας συνηθισμένος άνθρωπος και σε σένα δεν υπάρχει τίποτα πού να σε ξεχωρίζει από την τάξη των υπολοίπων πατέρων.
Ό προεστώς της μονής αποφάσισε πάση θυσία να αποκαλύψει την πραγματική αιτία του ζωντανού ιαματικού χαρίσματος πού είχε ό μοναχός. Έκανε μακρές συζητήσεις μαζί του, προσπαθώντας να μάθει όλα τα καλά στοιχεία του και να ξεσκεπάσει το μυστικό της καρδιάς του. Στα ερωτήματα τού ηγουμένου ό μακάριος μοναχός είπε:
Ἁγιορεῖτες μοναχοί: «Ὄχι» στή Συμφωνία τῶν Πρεσπῶν, θά εἴμαστε στό συλλαλητήριο
ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΜΕ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Την αντίθεσή της στη Συμφωνία των Πρεσπών εξέφρασε για ακόμα μία φορά η η Ιερά Κοινότητα του Αγίου Όρους.
Μάλιστα με ανακοίνωσή της αναφέρει πως η κυβέρνηση θα πρέπει να ακούσει των ελληνικό λαό και να προχωρήσει σε διεξαγωγή δημοψηφίσματος.
Μάλιστα ανακοινώνεται πως εκπρόσωποι της Ιεράς Κοινότητας του Αγίου Όρους θα κατέβουν στην Αθήνα την Κυριακή, 20 Ιανουαρίου, προκειμένου να συμμετάσχουν στο Συλλαλητήριο για την Μακεδονία.
Η ανακοίνωση
Η Ιερά Κοινότης του Αγίου Όρους εν συνεχεία της από 26ης Ιουνίου 2018 ανακοινώσεως αυτής, με την οποία είχε εκφρασθεί η αντίθεσίς της προς την υπογραφείσα Συμφωνία των Πρεσπών, μετά την επικείμενη κατάθεση της Συμφωνίας προς ψήφιση από το Ελληνικό Κοινοβούλιο, τονίζει εκ νέου ότι το Άγιον Όρος θεωρεί ως περιφρόνηση της ιστορίας και της αληθείας την αναγνώριση «μακεδονικής γλώσσης» και «μακεδονικής εθνικότητος» υπό της Ελληνικής Πολιτείας εις το γειτονικό Κράτος.
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΛΟΥΚΑ: Πρός Κορ.Β΄4,6-15, Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου,Μέρος τρίτο
ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΛΟΥΚΑ: Πρός Κορ.Β΄4,6-15
Ερμηνεία του Ιερού Χρυσοστόμου στην αποστολική περικοπή
από τη Β΄«Προς Κορινθίους» επιστολή του αποστόλου Παύλου, κεφ.4,εδαφ. 6-18
[ΜΕΡΟΣ ΤΡΙΤΟ: υπομνηματισμός του εδαφίου Προς Κορ. Β΄ 4,18]
Επειδή λοιπόν τα βλεπόμενα είναι πρόσκαιρα, ενώ τα μη βλεπόμενα αιώνια, προς εκείνα ας έχουμε στραμμένο το βλέμμα μας. Καθόσον ποια απολογία θα μπορούσαμε να έχουμε, προτιμώντας τα πρόσκαιρα αντί των αιωνίων; Γιατί, και αν ακόμα το παρόν είναι ευχάριστο, ωστόσο δεν είναι αιώνιο· όμως το οδυνηρό αυτού είναι αιώνιο και ασυγχώρητο. Ποια λοιπόν απολογία θα έχουν εκείνοι που καταξιώθηκαν να λάβουν το άγιο Πνεύμα και να απολαύσουν τόση μεγάλη δωρεά, όταν μετά από όλα αυτά και προσηλώνονται στη γη και απορροφώνται από τα γήινα; Καθόσον ακούω πολλούς που λέγουν αυτά τα άξια για γέλια, λόγια: «δώσε μου τη σημερινή μέρα, και πάρε εσύ την αυριανή». «Γιατί», όπως λένε, «αν τα εκεί είναι τέτοια που λέτε εσείς, θα συμβεί τότε ένα και ένα, αν όμως δεν υπάρχει το εκεί, τότε θα είναι δύο έναντι κανενός».
Τι πιο απρεπές υπάρχει από αυτά τα λόγια; Τι πιο ανόητο; Εμείς μιλάμε για τον ουρανό και τα απόρρητα εκείνα αγαθά, και εσύ μας παρουσιάζεις τα των ιπποδρομίων και δεν ντρέπεσαι ούτε πας να κρυφτείς από ντροπή λέγοντας τέτοια λόγια, που είναι λόγια των παραφρόνων; Δεν κοκκινίζεις από ντροπή με το να είσαι τόσο πολύ προσηλωμένος στα παρόντα; Δε θα σταματήσεις να παραφρονείς και να μωρολογείς, λέγοντας ανοησίες και στη νεότητά σου; Και το να τα λέγουν αυτά οι ειδωλολάτρες, δεν είναι καθόλου απορίας άξιο, το να λέγουν όμως πιστοί άνθρωποι τέτοιες ανοησίες, ποια συγνώμη έχει αυτό; Έχεις δηλαδή εξ ολοκλήρου υποψίες για τις αθάνατες εκείνες ελπίδες; Εξ ολοκλήρου νομίζεις ότι αυτά είναι αμφίβολα; Και πώς αυτά θα είναι άξια συγνώμης;
«Και ποιος», λέγει κάποιος άλλος, «ήρθε και μας τα είπε τα εκεί;». Από τους ανθρώπους κανένας, αλλά αυτά τα είπε ο Θεός, που είναι ο πιο αξιόπιστος από όλους. Αλλά δε βλέπεις τα εκεί; Ούτε τον Θεό βλέπεις· άραγε λοιπόν δε θα πιστέψεις ότι υπάρχει Θεός, επειδή δεν Τον βλέπεις; «Το πιστεύω», λέγει, «και μάλιστα υπερβολικά».
Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο http:// hristospanagia3.blogspot.gr γιά τίς 16-1-2019 ἕως 18-1-2019.
Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Πατέρες καί ἀδελφοί
Εἴθε ὁ ἐνανθρωπήσας δι' ἡμᾶς Κύριος Ἰησοῦς Χριστός νά μᾶς χαρίζει μετάνοια, κάθαρση ἀπό τά πάθη καί ἀληθινά ὀρθόδοξη πίστη καί ζωή.
Εἴθε καί ἐμεῖς νά ἀγωνιζόμαστε ζώντας ἀσκητικά καί μυστηριακά μέσα στήν μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία, τήν Μία, Ἅγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Ἔτσι θά μετέχουμε στήν θεία Του εὐλογία σ' ὅλη τήν διάρκεια τοῦ νέου ἔτους, ἀλλά καί στήν αἰωνιότητα.
Λαμβάνετε αὐτό τό μήνυμα ὡς ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο
http://hristospanagia3.blogspot.gr, τήν ἱστοσελίδα http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr γιά τίς 16-1-2019 ἕως 18-1-2019.
Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο: http://hristospanagia3.blogspot.gr
▼ 2019 (241)
- ▼ Ιανουαρίου (241)
- ▼ 18 Ιαν (15)
- 50. Ὁ Χριστός εἶναι ὁ Νυμφίος μας_Βίος καί λόγοι Ἁ...
- 49. Ὁ Χριστός μᾶς ἀγαπάει πάντα, Βίος καί λόγοι Ἁγ...
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΛΟΥΚΑ: Πρός Κορ.Β΄4,6-15, Ἑρμηνεία Ἁγίο...
- Ἡ μεταπατερική θεολογία εἶναι βλασφημία κατά τοῦ Ἁ...
- Ἀσκητές μέσα στόν Κόσμο Α΄ - Κωνσταντῖνος Σωτηρίου...
- Πρωτοπρ. Θεόδωρος Ζήσης: Θά σιωπήσει ἡ Ἱεραρχία γι...
- Πατρινοί ἑτοιμάζονται γιά τό συλλαλητήριο στήν πλα...
- ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΒ΄ΛΟΥΚΑ: Πρός Κορ.Β΄4,6-15, Ἑρμηνεία Ἁγίο...
- Καί οἱ Ἕλληνες τοῦ ἐξωτερικοῦ συντάσσονται στόν με...
- Εἶπε κάποιος Γέροντας: «Ἄνθρωπέ μου, για σένα γενν...
- Η ΣΥΜΦΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΡΕΣΠΩΝ
Ἡ Ἕνωση Θεολόγων Λέσβου καλεῖ τά μέλη της στό Συλλαλητήριο γιά τή Μακεδονία μας
Η Ένωση Θεολόγων Λέσβου καλεί τα μέλη της στο Συλλαλητήριο για τη Μακεδονία μας στις 20/01/2019 και ώρα 5 μ.μ., στην Πλατεία Σαπφούς Μυτιλήνης
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Συλλαλητήριο στην Πλατεία Σαπφούς Μυτιλήνης
στις 20/01/2019 και ώρα 5 μ.μ.,
για τη Μακεδονία μας
Το ΔΣ της Ένωσης Θεολόγων Λέσβου Παράρτημα της Πανελλήνιας Ένωσης Θεολόγων (ΠΕΘ) δηλώνει ότι οι Θεολόγοι από κοινού με τα Ορθόδοξα Χριστιανικά Σωματεία και με όλους τους άλλους φορείς του νησιού μας, συμμετέχουμε στο παλλαϊκό συλλαλητήριο της Κυριακής 20 Ιανουαρίου 2019 και ώρα 5 μ.μ., που θα πραγματοποιηθεί στην Πλατεία Σαπφούς στη Μυτιλήνη ενάντια στην εθνικά επιζήμια "Συμφωνία των Πρεσπών" και το οποίο πραγματοποιείται με τις ευλογίες του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μυτιλήνης κ.κ. Ιακώβου και τελεί υπό την αιγίδα της Ιεράς Μητροπόλεως Μυτιλήνης, Ερεσσού και Πλωμαρίου.
Μαγιά, πού δέν ξύνισε ποτέ
Γράφει ὁ Φώτης Μιχαήλ, ἰατρός
Γιά κάθε ἐναπομείνασα γρηγοροῦσα συνείδηση εἶναι ὁλοφάνερο πλέον, ὅτι οἱ ἀπόγονοι τοῦ Καρλομάγνου δέν τρέφουν καί τά καλύτερα αἰσθήματα γιά ἐμᾶς τούς Ἕλληνες. Ἡ Εὐρωπαϊκή ἱστορία βεβαιώνει, ὅτι ἐδῶ καί δώδεκα ὁλόκληρους αἰῶνες οἱ πρόγονοι τῶν σημερινῶν μας ἑταίρων δέν κάνουν τίποτε ἄλλο, ἀπό τό νά ἀπεργάζονται ἀσταμάτητα τόν ἀφανισμό τῆς ἀγιασμένης Ρωμηοσύνης. Μᾶς μισοῦν. Καί μάλιστα, γιά λόγους καθαρά πνευματικῆς καί ἐκκλησιολογικῆς τάξεως, μᾶς μισοῦν θανάσιμα καί δέν τό κρύβουν.
Ἀμέτρητα εἶναι τά παραδείγματα τοῦ ἄσβεστου αὐτοῦ μίσους τῶν Δυτικῶν ἐναντίον μας, ἐναντίον τῆς Ἑλληνικότητας καί τῆς Ὀρθοδοξίας. Καί γιά τοῦ λόγου τό ἀληθές ἄς ἀναφέρουμε δυό-τρία ἀπό τά πιό τελευταῖα καί πειστικά:
Πρῶτον, τήν φτωχοποίηση τῆς πανέμορφης καί πάμπλουτης Πατρίδας μας μέ τά λεγόμενα μνημόνια (δαιμονική ἐπινόηση τῆς ΕΕ, τοῦ ΔΝΤ καί τῆς ΚΕΤ...).
Δεύτερον, τήν ἀπόπειρα περιφρόνησης τῆς Ὀρθοδόξου Πατερικῆς μας Παραδόσεως μέσῳ τῶν ἀποφάσεων τῆς ψευδοσυνόδου τῆς Κρήτης (τά πρῶτα συγχαρητήρια ἦταν τοῦ αἱρεσιάρχη τοῦ πάπα...).
Καί τρίτον, τήν προδοσία τῆς Μακεδονίας μας μέ τήν παράσταση τοῦ θιάσου τῶν Πρεσπῶν (Βερολίνο, Βρυξέλλες καί Οὐάσιγκτον ἐπί ποδός...).
Ὁρίστε παρακάτω καί μερικά ἱστορικά γεγονότα ἀπό τίς διαχρονικές σχέσεις Δύσεως καί Ρωμηοσύνης, πρός διευκόλυνση τῆς ἐρμηνευτικῆς τῶν προαναφερθέντων παραδειγμάτων.
Στά 820, τά στρατεύματα τοῦ Καρλομάγνου μέ τήν δύναμη τῶν ὅπλων διώκουν τόν Ὀρθόδοξο τότε πάπα Ρώμης καί ἐγκαθιστοῦν Φράγκο πάπα, αἱρετικό, πρᾶγμα πού συνεχίζεται μέχρι καί σήμερα.
Στό συλλαλητήριο γιά τήν Μακεδονία ἡ μεγάλη σημαία τοῦ Κατσίφα
Μαζική αναμένεται να είναι και η συμμετοχή Βορειοηπειρωτών στο συλλαλητήριο της Κυριακής,
Η μεγάλη ελληνική σημαία του Κωνσταντίνου Κατσίφα, που μετά τη δολοφονία του από επίλεκτους της αλβανικής αστυνομίας έχει γίνει «κόκκινο» πανί για τα Τίρανα, θα κάνει και πάλι αισθητή την παρουσία της στο συλλαλητήριο της Κυριακής στην Αθήνα, κατά της Συμφωνίας των Πρεσπών.
Πρόκειται για τη σημαία που είχε ράψει ο ίδιος ο 35χρονος ομογενής, πριν από ένα χρόνο περίπου, την οποία στη συνέχεια μετέφερε από τους Βουλιαράτες της Βορείου Ηπείρου, μαζί με φίλους συμπατριώτες του στα συλλαλητήρια της Θεσσαλονίκης και των Αθηνών τον περασμένο Ιανουάριο και Φεβρουάριο αντίστοιχα.
Για το ράψιμο της σημαίας, ο αδικοχαμένος ομογενής είχε διαθέσει ένα ολόκληρο μηνιάτικο μισθό του, σύμφωνα με συγγενικά του πρόσωπα.
Τον περασμένο Νοέμβριο, στη διάρκεια της νεκρώσιμης ακολουθίας του Κατσίφα στην ιδιαίτερη πατρίδα του, η μεγάλη σημαία είχε κάνει και πάλι την εμφάνισή της προκαλώντας εκνευρισμό στις αλβανικές Αρχές που επιδόθηκαν σε “κυνήγι” μαγισσών, προκειμένου να την εντοπίσουν και να την κατασχέσουν, ως τεκμήριο... ελληνικού αλυτρωτισμού, χωρίς όμως να το καταφέρουν.
Ὅσιος Παῦλος ὁ Θηβαῖος.
Ο ερημικός και ήσυχος τόπος είναι από τους βασικούς παράγοντες ανάπτυξης της αυτοσυγκέντρωσης και προσευχής προς το Θεό. Αυτό φαίνεται καθαρά στη ζωή του Αγίου Παύλου του Θηβαίου.
Άνηκε σε πλούσια οικογένεια της Κάτω Θηβαίδας της Αιγύπτου. Όταν ο Δέκιος (249-251) κήρυξε τον τρομερό διωγμό κατά των χριστιανών, ο Παύλος, μόλις 15 χρονών, χάνει τους γονείς του.
Με εσωτερική παρακίνηση του Άγιου Πνεύματος (κατ' άλλους φοβούμενος μη παραδοθεί στους διώκτες των χριστιανών από τον έπ' αδελφή γαμπρό του, που του ζητούσε την περιουσία) φεύγει και ζητά καταφυγή σωτηρίας στην έρημο. Εκεί, μέσα στην ησυχία της φύσης, βρήκε καιρό για συστηματική μελέτη και προσευχή. Όταν πέρασε ο διωγμός του Δεκίου και επανήλθε η γαλήνη, ο Παύλος εξακολουθεί να μένει στην έρημο και, μάλιστα, αποφασίζει να μείνει μόνιμα. Τόσο δε ολοφάνερη είχε γίνει μέσα στην έρημο η πνευματική υπεροχή του και η ταπεινοφροσύνη του, ώστε, όπως κάποτε στον Κύριο μας, έρχονταν πλήθη λαού να Τον ακούσουν έτσι και στον Παύλο έρχονταν πολλοί αναχωρητές να τον ακούσουν και να τον συμβουλευθούν. Η φήμη του είχε φθάσει και στην ακοή του μεγάλου Αντωνίου, που κίνησε και τον συνάντησε μέσα σε ατμόσφαιρα ανέκφραστης χαράς. Οταν μετά από λίγους μήνες επανήλθε ο Άγιος Αντώνιος, βρήκε τον Όσιο Παύλο πεθαμένο, και δύο λιοντάρια έστεκαν κοντά στον τάφο του, τον όποιο είχαν σκάψει με τα νύχια τους. Ο μεγάλος ερημίτης ήταν τότε 113χρονών.
Μητροπολίτης Χίου: «Παρών» στό Σύνταγμα γιά τή Μακεδονία «μέ γλῶσσα καί ψυχή Κανάρη»
Με γραπτή δήλωσή του και μάλιστα στο πολυτονικό, ο Μητροπολίτης Χίου κ. Μάρκος, ανακοινώνει ότι θα είναι παρών την Κυριακή 20 Ιανουαρίου στο συλλαλητήριο για τη Μακεδονία που θα γίνει στο Σύνταγμα.
Στη νέα του παρέμβαση ο Σεβασμιώτατος Χίου αναφέρει:
«Τήν προσεχῆ Κυριακή, προσκεκλημένος τῆς Ἀδελφότητος Ψαριανῶν, θά λειτουργήσω στόν Ἱερό Ναό Ἁγίων Ἀποστόλων Κυψέλης καί θά τελέσω Μνημόσυνο τοῦ Ψαριανοῦ ἥρωος Πυρπολητοῦ Κωνσταντίνου Κανάρη. Θά σᾶς μιλήσω λοιπόν μέ γλῶσσα καί ψυχή Κανάρη.
Τίς ἡμέρες αὐτές τίθενται σέ διαπραγμάτευση τά ἀπαράγραπτα καί ἀδιαπραγμάτευτα δικαιώματά μας στό ὄνομα, τήν γλῶσσα, τήν ἱστορία, τόν πολιτισμό, τήν ταυτότητα τῆς μιᾶς καί μοναδικῆς Μακεδονίας, τῆς Ἑλληνικῆς. Τόσο ἀπό ἐθνικῆς, ὅσο καί ἀπό ἐπιστημονικῆς πλευρᾶς ἡ ἀπάντησή μας σ’αὐτή τήν ἐνέργεια εἶναι «ΟΧΙ».
Εἴμαστε νοικάρηδες μέ ἐνοίκιο σέ τούτη τήν ζωή.
Είμαστε νοικάρηδες με ενοίκιο σε τούτη την ζωη.
Ετσι και αλλιώς όλοι φεύγουμε.
Ολοι είμαστε περαστικοί απο εδώ.
Μακαριστός Γέροντας Σεραφείμ ο Κυθήριος.
Ιεράς Μονής Λαύρας του Αγίου Σάββα τουΗγιασμένου.
Ιεράς Μονής Λαύρας του Αγίου Σάββα τουΗγιασμένου.
http://apantaortodoxias.blogspot.com/2019/01/blog-post_209.html
19 Ιανουαρίου Συναξαριστής. Μακαρίου εξ Αιγύπτου, Μακαρίου του Αλεξανδρέως, Ευφρασίας Μάρτυρος, Ανάμνηση θαύματος Μεγάλου Βασιλείου, Ανακομιδή λειψάνων Αγίου Γρηγορίου, Μελετίου Γαλησιώτου, Μάρκου Ευγενικού, Κοσμά Χρυσοστόματου, Αρσενίου Αρχιεπισκόπου, Μακαρίου Επισκόπου Ιερισσού, των Αγίων Μαρτύρων Παύλου, Γεροντίου, Ιανουαρίου, Σατουρνίνου, Σακεσσίου, Ιουλίου, Κατίου, Πίου και Γερμανού, Θεοδότου Επισκόπου, Μακαρίου του Νηστευτού, Μακαρίου Διακόνου, Θεοδώρου δια Χριστόν Σαλού, Μακαρίου Ρωμαίου.
Ο Όσιος Μακάριος ο Αιγύπτιος ο Αναχωρητής
Ο Όσιος Μακάριος γεννήθηκε περί το 300 μ.Χ. σε κάποιο χωριό της Άνω Αιγύπτου και έζησε στα χρόνια του Θεοδοσίου του Μεγάλου (379-395 μ.Χ.). Σε ηλικία 30 χρόνων αποσύρθηκε στην έρημο της Νιτρίας και στη Συρία, όπου παρέμεινε για εξήντα ολόκληρα χρόνια και απέκτησε μεγάλη φήμη για τον ασκητικό του βίο και τις άλλες θαυμαστές αρετές του.
Επειδή, παρά το νεαρό της ηλικίας του, προέκοπτε στις αρετές ονομάσθηκε «παιδαριογέρων».
Στην έρημο γνώρισε τον Μέγα Αντώνιο του οποίου έγινε μαθητής. Σε ηλικία 40 ετών χειροτονήθηκε πρεσβύτερος και λόγω της ενάρετης ζωής του αξιώθηκε από τον Θεό να λάβει το χάρισμα της θεραπείας των ασθενών και της προφητείας. Λέγεται ότι συνεχώς επικοινωνούσε με τον Θεό «και μάλλον τω πλείονι χρόνω προσδιατριβείν Θεώ ή τοις υπ’ ουρανόν πράγμασιν».
Ο Όσιος Μακάριος ο Αιγύπτιος υπήρξε γέννημα θρέμμα της ερήμου. Για να είναι, λοιπόν, απερίσπαστος και να βρίσκεται σε συνεχή επικοινωνία με τον Θεό, έσκαψε ο ίδιος και άνοιξε μια υπόγεια στοά, που άρχιζε από το κελί του και είχε μήκος εκατό περίπου μέτρα.
Στην άκρη της στοάς διεύρυνε τον χώρο και διαμόρφωσε ένα σπήλαιο. Έτσι είχε την δυνατότητα όταν προσέρχονταν σε αυτόν πολλοί άνθρωποι και τον ενοχλούσαν, να κατεβαίνει στη στοά, χωρίς να τον παίρνουν είδηση και μέσω αυτής να πηγαίνει στο σπήλαιο και να κρύβεται, ώστε να μην μπορεί να τον βρει κανένας.
19 Ἰανουαρίου. Μακαρίου ὁσίου τοῦ Αἰγυπτίου. Μάρκου ἀρχιεπισκόπου Ἐφέσου τοῦ Εὐγενικοῦ. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Ἡμέρας. Σαβ. ιδ΄ ἑβδ. ἐπιστ. (Α΄ Κορ. δ΄ 1-5).
Α Κορ. 4,1 Οὕτως ἡμᾶς
λογιζέσθω ἄνθρωπος, ὡς ὑπηρέτας Χριστοῦ καὶ οἰκονόμους
μυστηρίων Θεοῦ.
Α Κορ. 4,1 Σκεφθήτε καλά αυτά που σας είπα και μη μας θεωρείτε
ως αρχηγούς παρατάξεων, αλλ' ο καθένας σας έτσι ας μας θεωρή, δηλαδή σαν
υπηρέτας του Χριστού, ως διαχειριστάς που μας διέταξεν ο Κυριος να
διαχειριζώμεθα τας υψηλάς και μυστηριώδεις αληθείας και δωρεάς, τας οποίας ο
ίδιος μας έχει δώσει.