77. Ἡ πίστη στήν εὐχή τοῦ Πνευματικοῦ μας πατέρα Α΄ (Εὐεργετινός τόμ. Α΄- ὑπόθ. ΛΘ΄), 11-7-2018, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτου, http://hristospanagia3.blogspot.gr/ , http://www.hristospanagia.gr/ , http://agiapsychanalysi.blogspot.gr , Κατέβασμα ὁμιλιῶν ἀπό τό YouTube:
http://hristospanagia3.blogspot.gr/2017/12/youtube.html
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
▼
Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019
Ἡ ἐλπίδα στόν Θεό (Ἅγιος Τύχων, ἀρχιεπίσκοπος Βορονέζ καί Ζαντόνσκ)
Πρόλογος
ΟΛΗ Η ΚΤΙΣΗ εἶναι ἕνα θαῦμα, τό θαῦμα τῆς θείας Πρόνοιας, πού φροντίζει καί συντηρεῖ τή δημιουργία Της. Ὁ ἄνθρωπος, ὡστόσο, πού εἶναι πλασμένος «κατ’ εἰκόνα Θεοῦ» (Γεν. 1:26) καί πού λίγο διαφέρει ἀπό τούς ἀγγέλους (βλ. Ψαλμ. 8:6), συνήθως δέν βλέπει αὐτό τό ὁλοφάνερο θαῦμα. Ἔχοντας ἐξορίσει ἀπό τήν καρδιά του τόν Πλάστη του καί Κύριο τοῦ σύμπαντος, περιορίζει τό νόημα καί τόν σκοπό τῆς ζωῆς του στήν ἐφήμερη γήινη ἐγκοσμιότητα. Ἔτσι, μέ χαμένη τήν ἐλπίδα πού συνδέει τόν πιστό ἄνθρωπο μέ τόν Θεό καί τήν αἰωνιότητα, κατατρώγεται ἀπό τό σαράκι τῆς ἐναγώνιας μέριμνας γιά τήν ἐξασφάλιση ἐπίγειας εὐμάρειας καί καταβάλλεται ἀπό τήν ἀλόγιστη θλίψη σέ κάθε συμφορά τοῦ βίου.
Ἀπ’ αὐτή τήν ἐναγώνια μέριμνα κι ἀπ’ αὐτή τήν ἀλόγιστη θλίψη σώζει τόν ἄνθρωπο ἡ χριστιανική ἐλπίδα, πού γεννιέται ἀπό τή ζωντανή πίστη στόν Θεό καί συντηρεῖται ἀπό τήν προσδοκία τῆς ἐκπληρώσεως τῶν ἐπαγγελιῶν Του. «Γι’ αὐτό ὑπομένουμε κόπους καί ὀνειδισμούς», ἐξηγεῖ ὁ ἀπόστολος Παῦλος, «ἐπειδή στηρίξαμε τήν ἐλπίδα μας στόν ἀληθινό Θεό, πού εἶναι σωτήρας ὅλων τῶν ἀνθρώπων καί ἰδιαίτερα τῶν πιστῶν» (Α΄ Τιμ. 4:10). Ἡ ἐλπίδα τοῦ πιστοῦ ἀπορρέει ἀπό τή βεβαιότητα τῆς παρουσίας τοῦ Κυρίου στήν καρδιά του καί στή ζωή του. Σ’ Ἐκεῖνον ἐμπιστεύεται τό παρόν καί τό μέλλον του, τό ἐπίγειο καί τό ἐπουράνιο, γνωρίζοντας ὅτι «ὁ Θεός κάνει τά πάντα νά συντελοῦν στό καλό του» (Ρωμ. 8:28).
Ἡ χριστιανική ἐλπίδα εἶναι ἄγκυρα στίς τρικυμίες τοῦ βίου, ἀντίδοτο στό ἄγχος, βάλσαμο στόν πόνο, παρηγοριά στόν θάνατο· εἶναι, λέει ὁ ἱερός Χρυσόστομος, κάστρο ἄπαρτο, τεῖχος ἀκαταμάχητο, συμμαχία ἀνίκητη, λιμάνι γαλήνιο, πύργος ἀπόρθητος, ὅπλο ἀήττητο, δύναμη ἀκατάβλητη. Αὐτή φέρνει μπροστά μας τή μακάρια ἀλήθεια τοῦ δρόμου τῆς σωτηρίας, πού ἀρχίζει ἀπό τή γῆ καί καταλήγει στούς «καινούργιους οὐρανούς» (Β΄ Πέτρ. 3:13).
Ὁ ἅγιος Τύχων ὁ Θαυματουργός (1724-1783), ἀρχιεπίσκοπος Βορονέζ καί Ζαντόνσκ, ὁ ὁποῖος γιά τά σοφά συγγράμματά του καί τήν ἔνδοξη ρητορεία του ἀποκλήθηκε “Χρυσόστομος τῆς Ρωσικῆς Ἐκκλησίας”, μᾶς παρουσιάζει στίς ἑπόμενες σελίδες τήν ἀληθινή ἐλπίδα, τήν ἐλπίδα πού στηρίζεται στόν Θεό, ἀντιπαραθέτοντάς την στήν ψεύτικη, τήν ἐλπίδα πού στηρίζεται στούς ἀνθρώπους καί στά ἐπίγεια πράγματα. Μᾶς διδάσκει πῶς θά ἐνισχύσουμε τήν ἐλπίδα μας στόν Κύριο καί μᾶς πληροφορεῖ ποιές εἶναι οἱ συνέπειες τῆς ἐλλείψεώς της καί ποιές οἱ προϋποθέσεις τῆς καρποφορίας της. Πιστεύουμε ὅτι τό μικρό ἀλλά περιεκτικό αὐτό κείμενο θά βοηθήσει τούς καλοπροαίρετους ἀναγνῶστες νά μείνουν «ἀκλόνητοι καί ἀμετακίνητοι ἀπό τήν ἐλπίδα τοῦ Εὐαγγελίου» (Κολ. 1:23).
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
Η ελπίδα στον Θεό
Ο ΠΡΟΦΗΤΗΣ Ἱερεμίας λέει: «Καταραμένος ὁ ἄνθρωπος πού σέ ἄνθρωπο ἐλπίζει, πού στηρίζει τήν ἀδυναμία του σ’ αὐτόν καί πού ἡ καρδιά του ἔχει ἀπομακρυνθεῖ ἀπό τόν Κύριο. Θά εἶναι σάν τόν ἄγριο θάμνο στήν ἔρημο. Ποτέ του δέν θά δεῖ καλό. Θά μένει ἐκεῖ, σέ τόπο ἄγονο καί ἔρημο, σέ περιοχή ἁλμυρή καί ἀκατοίκητη. Εὐλογημένος, ἀπεναντίας, ὁ ἄνθρωπος πού ἐμπιστεύεται τόν Κύριο καί ἐλπίζει σ’ Αὐτόν. Θά εἶναι σάν τό δένδρο τό φυτεμένο κοντά στά νερά, πού ἁπλώνει τίς ρίζες του στό ὑγρό ἔδαφος καί δέν ἀνησυχεῖ, ὅταν ἔρχεται ὁ καύσωνας. Πυκνά θά εἶναι τά κλαδιά του. Δέν θά φοβηθεῖ τόν καιρό τῆς ξηρασίας καί δέν θά πάψει νά δίνει καρπούς» (Ἱερ. 17:5-8).
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΕΓΑΤΟΝΩΝ τοῦ πρώην Προέδρου τοῦ Ἀρείου Πάγου πρός τόν Παυλόπουλο γιά τήν ὁνομασία τῶν Σκοπίων: «Δέν θά γίνετε συνένοχος σέ μία τόσο ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ!»
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΕΓΑΤΟΝΩΝ του πρώην Προέδρου του Αρείου Πάγου προς τον Παυλόπουλο για την ονομασία των Σκοπίων: «Δεν θα γίνετε συνένοχος σε μια τόσο ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ!»
Βαρυσήμαντη επιστολή προς τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας Προκόπη Παυλόπουλο έστειλε ο πρών Πρόεδρος του Αρείου Πάγου κ. Βασίλειος Νικόπουλος με αφορμή τις εξελίξεις στο ζήτημα της ονομασίας των Σκοπίων. Ο τίτλος της επιστολής είναι »ΔΕΝ ΘΑ ΓΙΝΕΤΕ ΣΥΝΕΝΟΧΟΣ ΣΕ ΜΙΑ ΤΟΣΟ ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΔΟΣΙΑ.»
ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΕΠ. ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ,ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ ΝΙΚΟΠΟΥΛΟΥ,
ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΣΚΟΠΙΑΝΟΥ
Προς τον Εξοχότατο Πρόεδρον της Ελληνικής Δημοκρατίας.
Εξοχότατε και σεβαστέ κε Πρόεδρε,
ως διατελέσας πρόεδρος του Αρείου Πάγου, του αρχαιότερου οργανωμένου δικαστηρίου ολόκληρης της Ευρώπης, ως Έλληνας δικαστής με υπερτεσσαρακονταετή υπηρεσία και συνακολουθούσα με την από αυτήν πείρα, αλλά και ως απλός Ελληνας πολίτης με πλήρη συναίσθηση των δικαιωμάτων και υποχρεώσεών μου, απευθύνομαι τούτη την κρίσιμη ώρα, κατά την οποίαν διέρχεται άμεσον κίνδυνον η ίδια η εθνική μας υπόσταση λόγω της διαφαινομένης ενδοτικής στάσης της Ελληνικής Κυβέρνησης στην επίλυση του προβλήματος της ονοματοδοσίας του κρατιδίου των Σκοπίων το οποίο σφετερίζεται προκλητικότατα και εξοφθάλμως ανιστόρητα το όνομα Μακεδονία, προς την εξοχότητά σας και τολμώ να σας παρακαλέσω και ως παλαιός σας γνώριμος και περιστασιακός συνεργάτης σας, όταν εσείς κατά την δική μου θητεία στον Άρειο Πάγο ήσασταν υπουργός Δημοσίας διοίκησης, περιβαλλόμενοι τότε αμοιβαίως με ιδιαίτερη εκτίμηση, όχι μόνο λόγω των αξιωμάτων μας αλλά κυρίως λόγω των εντίμων και ειλικρινών προσωπικοτήτων μας για τα εξής:
Ψήφισμα Ἱερατικῆς Συνάξεως τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Κυθήρων
Katanixis miden
https://www.katanixis.gr/2019/01/blog-post_412.html?m=1
Ἀνοιχτή ἐπιστολή ἀρχιεπισκόπου Σινᾶ Δαμιανοῦ
ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΣΙΝΑ ΔΑΜΙΑΝΟΥ
ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ,
ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΒΟΥΛΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΛΛΑΪΚΟ ΣΥΛΛΑΛΗΤΗΡΙΟ
Ἀγαπητοί Συνέλληνες,
Ἄρχοντες καί Λαέ εὐλογημένε τῆς Πατρίδας μας !
Ἄς ξυπνήσουμε ἐπιτέλους! Γιατί καθεύδομεν ἐπαναπαυόμενοι, σάν ἄλλοι νά εἶναι οἱ ἁρμόδιοι; Πολλά μποροῦμε νά πράξουμε ὅλοι μαζί καί καθένας χωριστά μέ τίς δυνάμεις του. Οἱ νέοι, οἱ ὑγιεῖς, τά παιδιά, ὅλοι στήν εἰρηνική διαδήλωση. Οἱ γέροντες, οἱ ἀσθενεῖς, οἱ μή δυνάμενοι νά κινηθοῦν, νά χρησιμοποιήσουν τήν φωνή τους, τήν νουθεσία, τήν προσευχή, τήν συγγραφή, ἰδίως τώρα πού ὑπάρχουν τά ἠλεκτρονικά μέσα ἐπικοινωνίας. Πολλά μποροῦν νά γίνουν γιά τήν πληροφόρηση γιά τό μεγάλο θέμα τῆς Μακεδονίας, ὥστε νά ἀποφευχθῆ, ἔστω τήν τελευταία στιγμή, τό «ἔγκλημα» τῆς ἐπικύρωσης τῆς «συμφωνίας τῶν Πρεσπῶν, πού ἀπό τώρα ἤδη παραβιάζονται σημαντικά της ἄρθρα, ἀπό τήν γείτονα χώρα.
Νά ἀναλάβουμε ὅλοι ἐπικοινωνιακά μέ δημοσιεύσεις, μέ e-mail, μέ συνθήματα, μέ ἱστορικά καί ἄλλα τόσα λογικά ἐπιχειρήματα, μέ σύνεση καί εὐπρέπεια, μέ ἐνθουσιασμό καί προσευχή. Πολλά μποροῦν νά γίνουν γιά τήν ἀφύπνιση καί ὁ Οὐρανός νά μιλήσει. Πολλά ἰσχύει δέησις λαοῦ «ἐν πίστει ἐνεργουμένη».
Τά συλλαλητήρια ἀναμφιβόλως, εὐπρεπῶς καί νομίμως ἐνεργούμενα, ἔχουν τήν δική τους δυναμική, «Φωνή λαοῦ, ὀργή Θεοῦ». Τό ἄδικον οὐκ εὐλογεῖται. Καί τί ποιό ἄδικο ἀπ’αὐτό πού συντελεῖται, μέ τόν ἀφελληνισμό τῆς Μακεδονίας μας;
Μακεδονία, Ἑλλάς ἐστί! (Στράβων) Καί ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος, ὁ γίγαντας τῆς Ἀρχαίας Ἑλλάδος καί πνευματικός πρόδρομος τοῦ Χριστοῦ, «Μακεδών ἐστί καί Βασιλεύς Ἑλλήνων», ἀναφέρεται προφητικῶς στήν Παλαιά Διαθήκη, στό βιβλίοΒασιλειῶν κατά τόν 4ον π.Χ. αἰ. Μήπως καί τοῦτος εἶναι Σκοπιανός καί μιλοῦσε τήν σλαβοβουλγαρική διάλεκτο τῶν Σκοπιανῶν πρίν ἀκόμη ἐμφανιστοῦν ἱστορικά;
Ἔντεχνη καλλιέργεια τῆς προσευχῆς τοῦ Ἰησοῦ γιά ἀρχάριους, (Ἁγ. Ἰγνατίου Μπριαντσιανίνωφ)
Ο ΑΣΦΑΛΗΣ ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ ΓΙΑ ΑΡΧΑΡΙΟΥΣ
τοῦ Ἁγ. Ἰγνατίου Μπριαντσιανίνωφ
Ἀπὸ τὸ βιβλίο: «Υἱέ μου δός μοι σὴν καρδίαν…»
(ἔκδ. Ὀρθοδόξου Πνευματικοῦ Κέντρου Λεμεσοῦ, Ἀθήνα 1989,
μετάφρ. Ἀρχιμ. Ἐπιφανίου Εὐθυβούλου – Χαραλ. Ἀσσιώτη)
Ἀναφέρεται στοὺς ἀρχαρίους λαϊκούς ἢ μοναχούς
καὶ δίνει ἁπλὲς συμβουλές, βασισμένες στὴν διδασκαλία τοῦ Ἁγ. Ἰωάννου τῆς Κλίμακος.
(σελ. 128-133)
. Θεωροῦμε καθῆκον μας νὰ ἐξηγήσουμε ἐδῶ, ὅσο μᾶς ἐπιτρέπει ἡ φτωχή μας ἀντίληψη καὶ πείρα, τὴν διδασκαλία τῶν «ἁγίων Πάτερων πάνω στὴν ἔντεχνη καλλιέργεια τῆς προσευχῆς τοῦ Ἰησοῦ. Θὰ ἐξηγήσουμε καθαρὰ πῶς πρέπει νὰ γίνεται ἡ προσευχὴ καὶ ποιά μορφή της εἶναι κατάλληλη γιὰ ὅλους ἀνεξαίρετα τοὺς ἀρχαρίους, εἴτε μοναχοὺς εἴτε λαϊκούς, ὅπως καὶ ποιά μορφή της εἶναι κατάλληλη γιὰ τοὺς ἐμπείρους καὶ εἰδήμονες, ποὺ ἀνέβηκαν τὰ σκαλιὰ τῶν ἐμπειριῶν μὲ τοῦ Θεοῦ τὸ θέλημα καὶ τὴ Χάρη.
. Χωρὶς ἀμφιβολία, ἀπ’ ὅλους τοὺς τρόπους ἡ πρώτη θέση πρέπει νὰ δοθεῖ στὸν τρόπο ποὺ πρότεινε ὁ ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος, γιατί εἶναι ἰδιαίτερα εὔκολος, ἀσφαλής, ὅπως καὶ ἀναγκαῖος καὶ ἀπαραίτητος, ἂν πρόκειται ἡ προσευχὴ νὰ ἔχει ἀποτελέσματα· καὶ εἶναι αὐτὸς ὁ τρόπος κατάλληλος γιὰ ὅλους τοὺς Χριστιανοὺς ποὺ ζοῦν μὲ εὐσέβεια καὶ ἀναζητοῦν τὴ λύτρωση, εἴτε εἶναι μοναχοὶ εἴτε λαϊκοί. Ὁ μεγάλος καθοδηγητὴς τῶν μοναχῶν κάνει δύο φορὲς λόγο γι’ αὐτὸ τὸν τρόπο στὴν Κλίμακά του, ποὺ ὁδηγεῖ ἀπὸ τὴν γῆ στὸν οὐρανό, στὸν λόγο του γιὰ τὴν ὑπακοὴ καὶ στὸν λόγο του γιὰ τὴν προσευχή. Αὐτὸ τὸ ἴδιο τὸ γεγονός, πὼς ἐκθέτει τὸν τρόπο του μέσα στὰ πλαίσια τῆς διδασκαλίας του γιὰ τὴν ὑπακοὴ γιὰ μοναχοὺς ποὺ ζοῦν σὲ κοινόβιο, δείχνει καθαρὰ πὼς ὁ τρόπος αὐτὸς προορίζεται ἀκόμα καὶ γιὰ δοκίμους. Αὐτὸς ὁ τρόπος περιγράφεται καὶ πάλιν σὲ ἔκταση στὴ χωριστὴ διδασκαλία του γιὰ τὴν προσευχή, ὕστερα ἀπὸ τὴν διδασκαλία γιὰ ἡσυχαστές.25 Κατὰ συνέπειαν, ἐπαναλαμβάνεται γιὰ τοὺς ἐμπείρους μοναχούς. Αὐτὸ δείχνει καθαρὰ πὼς ὁ τρόπος εἶναι πολὺ καλὸς καὶ γιὰ ἡσυχαστὲς καὶ γιὰ ἐμπείρους μοναχούς. Ἐπαναλαμβάνουμε πὼς τὸ μεγαλύτερο πλεονέκτημα αὐτοῦ τοῦ τρόπου βρίσκεται στὸ γεγονὸς ὅτι καὶ τέλεια ἱκανοποιητικὸς εἶναι καὶ ἀπόλυτα ἀσφαλής. Στὸ κεφάλαιό του γιὰ τὴν προσευχὴ ὁ ἅγιος Ἰωάννης τῆς Κλίμακος λέει: «Προσπάθησε νὰ ἐπαναφέρεις, μᾶλλον νὰ ἐγκλείεις τὴν σκέψη σου στὰ λόγια τῆς προσευχῆς.
ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ Φωνή ἀγωνίας Κλήρου καί Λαοῦ γιά τήν ἁγιοτόκο καί αἱματοβαμμένη Μακεδονία μας.
Μέ ἀφορμή τήν προδοσία πού ἐξυφαίνεται σέ βάρος τῆς Μακεδονίας μας, δηλαδή, σέ βάρος ὁλοκλήρου τῆς Ἑλλάδος, άπευθύνει ΕΚΚΛΗΣΗ στήν ἀγάπη σας ἕνα βραχύ κείμενο, τό ὁποῖο ξεπηδάειἀπό τίς καρδιές Κλήρου καί Λαοῦ καί τό ὁποῖο καταληκτικῶςἀπευθύνεται στούς σεπτούς μας Ἱεράρχες καί στούς ΣεβασμίουςἩγουμένους τῶν Ἱερῶν μας Μονῶν.
Τό κείμενο εἶναι γραμμένο ἀπό τό χτυποκάρδι Ἑλληνορθοδόξων Μακεδόνων. Πρόκειτα καθαρά γιά ''ἆσμα δημοτικό''. Τό γράφει ὁλαός. Μέ τόν ἱδρῶτα του καί τό δάκρυ του.
Ἡ ἀνάγκη νά δημοσιευθεῖκαί νά διαδοθεῖ εἶναι ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΑ...
ΚΑΤΕΠΕΙΓΟΥΣΑ ΕΚΚΛΗΣΗ ΠΡΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙΣ ΚΑΙ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ Φωνή ἀγωνίας Κλήρου καί Λαοῦ γιά τήν ἁγιοτόκο καί αἱματοβαμμένη Μακεδονία μας.
Ὁ προφήτης Ἰωνᾶς ἔζησε κατά τόν ὄγδοο π.Χ αἰῶνα. Κατά τά χρόνια ἐκεῖνα, ἠ πόλις Νινευή ἦταν μιά πόλις βουτηγμένη μέσα στήν ἁμαρτία. Οἱ κάτοικοί της, ἄρχοντες καί λαός μαζί, εἶχαν ἐγκαταλείψει τό θέλημα τοῦ Θεοῦ καί εἶχαν παραδοθεῖ στίς μάταιες ὑλικές ἀπολαύσεις καί στήν ανθρωποκτόνο λατρεία τῆς σάρκας. Μέ τρόπο θαυμαστό, ὁ προφήτης Ἰωνᾶς καταφθάνει στήν Νινευή καί μέ ἐντολή τοῦ Θεοῦ προφητεύει τήν καταστροφή της πόλεως, διδάσκοντας ταυτοχρόνως στούς Νινευίτες τήν δύναμη καί τήν ἀξία τῆς ἐσωτερικῆς συντριβῆς καί τῆς μετάνοιας.
Οἱ Νινευίτες ἄκουσαν μέ προσοχή τόν προφήτη Ἰωνᾶ. Φοβήθηκαν ἀπό τόν προφητικό του λόγο καί συνετίσθηκαν. Λούστηκαν στά δάκρυα γιά τίς ἁμαρτίες τους. Νήστεψαν σαράντα ἡμέρες καί ἐπέδειξαν εἰλκρινή καί φιλότιμη μετάνοια.
Ὁ Θεός εἶδε τήν μεταστροφή τους, εἶδε τόν κόπο τῆς ἐσωτερικῆς συντριβῆς καί τῆς μετανοίας τους, καί ὡς φιλεύσπλαχνος καί δίκαιος Πατέρας πῆρε ἀμέσως τόν λόγο Του πίσω. Συγχώρεσε καί μέ τά δυό Του χέρια τούς μετανοημένους Νινευίτες καί ἔτσι ἠ πόλις τῆς Νινευή σώθηκε άπό τήν προαναγγελθεῖσα καταστροφή.
Οἱ Ἕλληνες οἱ σημερινοί, πόσο ἄραγε ἀπέχουμε ἀπό τήν ἀκόλαστη καί ἁμαρτωλή ζωή τῶν τότε Νινευιτῶν; Καί πόσο μακριά μπορεῖ νά εἴμαστε ἀπό μιά καταστροφή τῆς Πατρίδας μας, γιά τούς ἴδιους λόγους, πού προφητεύτηκε τότε καί ἡ καταστροφή τῆς Νινευή;
Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο http:// hristospanagia3.blogspot.gr γιά τίς 19-1-2019 ἕως 21-1-2019
Ἀγαπητοί ἐν Χριστῷ Πατέρες καί ἀδελφοί
Εἴθε ὁ ἐνανθρωπήσας δι' ἡμᾶς Κύριος Ἰησοῦς Χριστός νά μᾶς χαρίζει μετάνοια, κάθαρση ἀπό τά πάθη καί ἀληθινά ὀρθόδοξη πίστη καί ζωή.
Εἴθε καί ἐμεῖς νά ἀγωνιζόμαστε ζώντας ἀσκητικά καί μυστηριακά μέσα στήν μόνη ἀληθινή Ἐκκλησία, τήν Μία, Ἅγία, Καθολική καί Ἀποστολική Ὀρθόδοξη Ἐκκλησία μας.
Ἔτσι θά μετέχουμε στήν θεία Του εὐλογία σ' ὅλη τήν διάρκεια τοῦ νέου ἔτους, ἀλλά καί στήν αἰωνιότητα.
Λαμβάνετε αὐτό τό μήνυμα ὡς ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο
http://hristospanagia3.blogspot.gr, τήν ἱστοσελίδα http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr γιά τίς 19-1-2019 ἕως 21-1-2019.
Ἐνημέρωση ἀπό τό ἱστολόγιο: http://hristospanagia3.blogspot.gr
▼ 2019 (289)
- ▼ Ιανουαρίου (289)
- ▼ 21 Ιαν (11)
- Ψηφιακά Βιβλία - Αρχιμ. π.Σάββα Αγιορείτη
- ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ ΓΙΑ ΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ ΠΛΗΣΙΟΝ ΚΑΙ ΠΩΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧ...
- Ὁ Ἅγιος Ἰωάννης, Ἀρχιεπίσκοπος Κωνσταντινουπόλεως ...
- Τελικά ὁ διάβολος μέ τήν κακία του, χωρίς νά τό θέ...
- Νηπτικός Αὐξέντιος Γρηγοριάτης
- Κυριακή ΙΒ’ Λουκᾶ: Διδαχή γιά τήν εὐχαριστία καί τ...
- Ἡ μεταπατερική θεολογία εἶναι θεολογία προτεσταντι...
- Ἔρχεται καιρός πού οἱ ἄνθρωποι θά παραλογίζονται.....
- Ὁ Ἰησοῦς πειραζόμενος ὑπό τοῦ διάβολου
- 21 Ιανουαρίου Συναξαριστής. Μαξίμου Ομολογητού, Αν...
- 21 Ἰανουαρίου. Μαξίμου ὁσίου τοῦ ὁμολογητοῦ. Ἁγιογ...
Ὁ Μέγας Ἀντώνιος καί ἡ αἵρεση τοῦ Ἀρείου...
Σε ηλικία 100 ετών (!), ο Μέγας Αντώνιος εγκατέλειψε το ερημητήριο του, και κατέβηκε στην Αλεξάνδρεια, για να αντιμετωπίσει την αίρεση του Αρείου. Δεν μπορούσε να μείνει αμέτοχος και μόνο προσευχόμενος, μπροστά στο πρόβλημα...
Αποστρεφόταν την αλλίωση της Ορθόδοξης πίστης, απο όπου και αν προερχόταν... Δίδασκε οτι η φιλία και η συναναστροφή με όσους εισάγουν καινοτομίες είναι βλάβη, και φθορά πρός απώλεια της ψυχής.
Ὅλη τή νύχτα προσεύχομαι καί φωνάζω:
Όλη τη νύχτα προσεύχομαι και φωνάζω: "Κύριε ή σώσε όλους τους αδελφούς, ή σβήσε και μένα. Δεν θέλω τον παράδεισο μόνος". Γέροντας Ιωσήφ Ησυχαστής
http://apantaortodoxias.blogspot.com/2019/01/blog-post_649.html
23 Ἰανουαρίου. Κλήμεντος ἱερομάρτυρος ἐπισκόπου Ἀγκύρας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ - Παραληφθέν. Κυρ. ε΄ ἐπιστ. (Ῥωμ. ι΄ 1-10).
Ρωμ. 10,1 Ἀδελφοί, ἡ μὲν
εὐδοκία τῆς ἐμῆς καρδίας καὶ ἡ δέησις ἡ
πρὸς τὸν Θεὸν ὑπὲρ τοῦ Ἰσραήλ ἐστιν
εἰς σωτηρίαν·
Ρωμ. 10,1 Αδελφοί, παρ' όλην την απιστίαν που μέχρι σήμερον
έχουν δείξει οι Ισραηλίται, η θερμή επιθυμία μου και η ευμενής διάθεσις της
καρδίας μου και η δέησίς μου προς τον Θεόν είναι υπέρ των Ισραηλιτών, δια να
δεχθούν και αυτοί την σωτηρίαν.