Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τρίτη 8 Φεβρουαρίου 2011

Κάρτα τοῦ Πολίτη, διάλυση τῆς παιδείας, χωρισμός κράτους ἀπό Ἐκκλησία.

ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ!

Η ΥΠΟΚΡΙΣΙΑ ΤΕΛΕΙΩΝΕΙ! (1ον)
ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΠΕΣΟΥΝ ΟΙ ΜΑΣΚΕΣ! (1ον)
τοῦ Μητροπλ. Καλαβρύτων Ἀμβροσίου
.            Εἶναι φανερό, ὅτι στὶς σχέσεις μεταξὺ τῶν ἐκκλησιαστικῶν καὶ τῶν κυβερνητικῶν παραγόντων  ὑπάρχει ἕνα μυστήριο. Ἀπὸ τὴ μία πλευρὰ ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμος ἐφαρμόζει σταθερὰ καὶ ἀπαρέγκλιτα ἕνα μοντέλο ἠπίων τόνων στὶς σχέσεις Ἐκκλησίας καὶ Πολιτείας. Σοβαρὰ καὶ μεγάλα θέματα, τὰ ὁποῖα ἀναφύονται, ὅπως π.χ. τὸ θέμα τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη, τὰ παραπέμπει σὲ Ἐπιτροπὲς γιὰ μελέτη, ἀλλά με τὸν τρόπο αὐτὸ προσφέρει, ἄθελά Του ἴσως,  τὸν ἀπαιτούμενο χρόνο στὴν Κυβέρνηση, ὥστε ἀνενόχλητη νὰ προωθεῖ τὰ σχέδιά της. Δὲν μποροῦμε νὰ ὑποστηρίξουμε ὅτι αὐτὸ γίνεται συνειδητά, συντελεῖται ὅμως!

.        Ἀπὸ τὴν ἄλλη πλευρὰ ὁ Ἐξοχώτατος Πρωθυπουργὸς τῆς Ἑλλάδος κ. Γεώργ. Παπανδρέου δείχνει μία τιμὴ πρὸς τὸν Ἀρχιεπίσκοπο καὶ ἄρα πρὸς τὴν Ἐκκλησία ὡς θεσμό. Παρίσταται συχνὰ σὲ ἐκκλησιαστικὲς ἐκδηλώσεις, ἐξωτερικεύει δὲ καὶ ἐκφράζει ἕνα σεβασμὸ πρὸς τὸν “ φίλο”  Ἀρχιεπίσκοπο, ὅπως λέγει ὁ ἴδιος. Παρὰ ταῦτα ὁ κ. Πρωθυπουργὸς δὲν ἔχει ἀποκαλύψει τὶς πραγματικές του διαθέσεις ἔναντι τῆς Ἐκκλησίας, Στὰ μεγάλα ζητήματα, τὰ ὁποῖα ἔχουν τεθῆ ἐπὶ τάπητος σήμερα, ὁ Πρωθυπουργὸς δὲν ἐκφράζεται. Ἡ ἐφημερίδα “ Ἐλεύθερη Ὥρα” σὲ πρωτοσέλιδο δημοσίευμά της (16ης Ἰανουαρίου) ἔγραφε: “ ΞΕ-ΚΛΗΡΙΖΕΙ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ Ο ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ” Στὴν περιρρέουσα ἀτμόσφαιρα λοιπὸν κυριαρχεῖ μία καχυποψία, ὅτι Πρωθυπουργὸς καὶ Ἀρχιεπίσκοπος ἔχουν ἐγκαινιάσει μία μυστικὴ ἐπικοινωνία καὶ σχέση μεταξύ τους. Ὁ καιρὸς θὰ δείξει, ἐὰν ἡ σχέση αὐτὴ τελικὰ ἀποβαίνει ἐπ’ ὠφελείᾳ τῆς Ἐκκλησίας ἢ τοῦ ἴδιου Ἀρχιεπισκόπου, ὡς προσώπου.
.            Ἂς ἔλθουμε τώρα στὰ πραγματικὰ γεγονότα. Στὸ ζήτημα τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη  π.χ. ὁ Μακαριώτατος ἔχει παραπέμψει μέχρι σήμερα το ζήτημα  σὲ δύο Ἐπιτροπές:  Μιὰ Ἐπιτροπὴ ἀποφασίσθηκε τὸν περασμένο Ὀκτώβριο κατὰ τὴν τακτικὴ Συνοδο της Ἱεραρχίας.  Μία νεώτερη Ἐπιτροπὴ ἀποφασίσθηκε τον περασμένο Ἰανουάριο μὲ ἀπόφαση τῆς Διαρκοῦς Ἱεράς Συνόδου.  Ἐν τῷ μεταξὺ ἡ Κυβέρνηση προχωρεῖ ἀνενόχλητη στὴν ἐπεξεργασία τῶν σχεδίων της χωρὶς τὸ παραμικρὸ ἐμπόδιο ἀπὸ τὴν Διοίκηση τῆς Ἐκκλησίας. Ἀντιδράσεις πολλές,  καὶ μάλιστα δυναμικές,  ὑπάρχουν μόνον ἀπὸ τὸ ὀρθόδοξο Πλήρωμα. Χθὲς μόλις ἔλαβε χώρα μία μεγάλη συγκέντρωση διαμαρτυρίας μπροστὰ ἀπὸ τὸ Κοινοβούλιο κατὰ τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη. Ἱεράρχες ἐπίσης μεμονωμένως ἐκφράζονται καὶ ἀντιδροῦν. Ἡ Ἐκκλησία ὅμως ὡς θεσμὸς ….διασκέπτεται! Οἱ πιστοὶ διαποροῦν. Τί ἄραγε συμβαίνει; Μήπως ἡ παραπομπὴ τοῦ θέματος στὶς Ἐπιτροπὲς τῶν ἐμπειρογνωμόνων γίνεται γιὰ νὰ “ ροκανίζεται” ὁ χρόνος ὑπὲρ τῆς Κυβερνήσεως;  Μήπως ἡ σύσταση Ἐπιτροπῶν θὰ ἀποτελέσει “ ἄλλοθι” γιὰ τὴν Ἱερὰ Σύνοδο; Φοβούμεθα, ὅτι ὅταν ἡ Κυβέρνηση θὰ ψηφίσει τὸ σχετικὸ Νόμο γιὰ τὴν καθιέρωση τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη ἠ Εκκλησία θὰ ἐμφανισθῆ, ὅτι εὑρίσκεται σὲ ἀμηχανία. “ Μελετήσαμε, παρεκαλέσαμε, τί ἄλλο μπορούσαμε νὰ κάνουμε;”  θὰ μᾶς εἴπουν! Τότε, ὅπως ὑποθέτω,  θὰ  χύνωνται “ κροκοδείλια δάκρυα”. Ἡ ὑποτονικὴ τακτικὴ θὰ ἔχει ὠφελήσει τὴν Κυβέρνηση, ὄχι τὴν Ἐκκλησία. Εὔχομαι νὰ εἶναι λανθασμένοι οἱ ὑπολογισμοί μας. Θὰ ἀποδειχθῆ λιαν συντόμως.
.            Γιὰ νὰ πιστοποιηθῆ ἡ ἀλήθεια τῶν λόγων μας, σᾶς παρουσιάζουμε ἐδῶ τὴν τελευταία Ἀνακοίνωση τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς μὲ ἡμερομηνία 3 Φεβρουαρίου ἐ.ἔ. Ἀνακοίνωση τῆς Ἱερᾶς Ἀρχιεπισκοπῆς Ἀθηνῶν γιὰ τὸ θέμα τῆς “ Κάρτας τοῦ Πολίτη”: ”Ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος κ. Ἱερώνυμος παρακολουθεῖ μὲ ἀνύστακτο ἐνδιαφέρον τὸ θέμα τῆς “ Κάρτας τοῦ Πολίτη” καὶ συμμερίζεται τοὺς προβληματισμοὺς καὶ τὶς ἀνησυχίες τοῦ πιστοῦ λαοῦ, ἔχοντας δηλώσει ἤδη τὶς σχετικὲς ἐπιφυλάξεις του. Ἀναμένει δὲ τὴν διαμόρφωση ἀπὸ τὸ Ὑπουργεῖο Ἐσωτερικῶν, Ἀποκέντρωσης καὶ Ἠλεκτρονικῆς Διακυβέρνησης τοῦ ὅλου νομοθετικοῦ πλαισίου γιὰ τὴν τελικὴ τοποθέτησή του, διαβεβαιώνοντας ὅτι προέχει ὁ ἀπόλυτος σεβασμὸς στὸ ἀνεπανάληπτο καὶ τὴν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρωπίνου προσώπου…. Αὐτὴ ἄλλωστε εἶναι καὶ ἡ ξεκάθαρη στάση σύσσωμης τῆς Διαρκοῦς Ἱερᾶς Συνόδου, ἡ ὁποία, μὲ ἀπόφασή της, ἔχει ἀναθέσει στὴ Συνοδικὴ Ἐπιτροπὴ ἐπὶ τῶν Δογματικῶν καὶ Νομοκανονικῶν Ζητημάτων καὶ στὴν Εἰδικὴ Συνοδικὴ Ἐπιτροπὴ ἐπὶ τῶν Ἀνθρωπίνων Δικαιωμάτων τὴν ἀπὸ κοινοῦ μελέτη τῶν σχετικῶν ζητημάτων ποὺ ἀνακύπτουν μὲ τὴ συνδρομὴ εἰδικῶν ἐπιστημόνων τῆς Θεολογίας, τῆς Νομικῆς καὶ τῆς Πληροφορικῆς”. Τί σημαίνουν ὅλα αὐτά; Μήπως εναι “ στάχτη στ μάτια”;
.            Βεβαίως ἡ Ἱερὰ Σύνοδος δὲν μπορεῖ νὰ ὁμιλεῖ ἀνεύθυνα. Ὁ λόγος της πρέπει νὰ εἶναι τεκμηριωμένος. Αὐτὸ ὅμως δὲν σημαίνει, ὅτι εἶναι ἀναγκαῖο νὰ ἀναμένει τὶς διατάξεις τοῦ Νομοσχεδίου γιὰ νὰ καθορίσει τὴ στάση  της. Θ μποροῦσε προκαταρτικὰ ν χει προαναγγείλει κάποιες μετάκλητες θέσεις της, πως π.χ. τι Κάρτα δν μπορε ν περιέχει “ προσωπικ δεδομένα”, τ ποα μάλιστα κάτοχός της δν θ μπορε ν λέγξει, στε ο παρατηρήσεις τς ερς Συνόδου  ν ποτελέσουν ριοθετήσεις κα σημεα πρς ποφυγήν ἀπὸ τὴν Κυβέρνηση κατ τν πεξεργασία το σχετικο Νομοσχεδίου. Μεταξύ τν παγορευτικν ρων θ μποροσε πίσης ν εναι αριθμς 666  κα ,τι λλο δν θ θελε κκλησία. Γι΄ατ κα σα λλα στοιχεῖα δν χρειάζεται Γνωμοδότηση κάποιας εδικς πιτροπς μπειρογνωμόνων! Ὁ Μακαριώτατος Ἀρχιεπίσκοπος ὤφειλε νὰ καταστήσει σαφὲς τόσο στὴν Κυβέρνηση ὅσο καὶ στὸ “ φίλο” του κ. Πρωθυπουργὸ ὅτι ὁ Λαὸς ἐξεγείρεται καὶ ἀντιδρᾶ. Ἐξεγείρονται ὄχι μόνον οἱ πολλοὶ καὶ οἱ ἀνώνυμοι, ἀλλὰ καὶ προσωπικότητες τοῦ ἐπιστημονικοῦ κόσμου, ὅπως π.χ. ὁ Συμβολαιογράφος Θεσσαλονίκης κ. Ἰωάννης Τσάνης μὲ τὴν ἐμπεριστατωμένη ἀναφορὰ του πρὸς τὴν Διαρκῆ Ἱερὰ Σύνοδο,  ἡ ὁποία ἔχει δημοσιευθῆ ἤδη.  Οἱ Ἐμπειρογνώμονες θὰ μποροῦσαν, κατόπιν ἀναθέσεως τῆς Ἱερᾶς Συνόδου, νὰ παρακολουθοῦν ἁπλῶς ὡς παρατηρητὲς βῆμα πρὸς βῆμα τὴν πορεία τῆς Κάρτας τοῦ Πολίτη, ὥστε νὰ ἐνημερώνουν σχετικῶς τὴν Ἐκκλησία. Μᾶς ἐνοχλεῖ τὸ γεγονός, ὅτι ἡ κοινωνία εἶναι ἀναστατωμένη καὶ ἡ Ἐκκλησία σκέπτεται, μελετᾶ καὶ …..παραμένει σιωπηλή.
.            Ὁ Μακαριώτατος ἐκλήθη καὶ τελικὰ ἀποδέχθηκε τὴν πρόσκληση τοῦ κ. Πρωθυπουργοῦ γιὰ νὰ παραστῆ σὲ μία Συνεδρίαση τοῦ Ὑπουργικοῦ Συμβουλίου. Τὸ γεγονὸς αὐτὸ ἔδωσε τὸ στίγμα μιᾶς ἀγαστῆς συνεργασίας μεταξὺ Ἐκκλησίας καὶ Πολιτείας, ὅπως ἤδη τονίσθηκε παραπάνω. Ὀφείλει, λοιπόν, ὁ Ἀρχιεπίσκοπος νὰ ἐξαργυρώσει αὐτὴ τὴ φιλικὴ σχέση τόσο μὲ τὸν Πρωθυπουργὸ ὅσο καὶ μὲ τοὺς Ὑπουργοὺς τῆς Κυβερνήσεως ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ! ν δν συμβ ατό, τότε θ κατηγορηθ, πως δη τονίσθη, τι γίνεται γέφυρα, στε Κυβέρνησις ν περνάει τ σχέδιά της π ζημίᾳ τς κκλησίας.
.            Σοβαρὸ ἐπισης εἶναι τὸ ζήτημα τῆς καταργήσεως τοῦ μαθήματος τῶν Θρησκευτικῶν ἀπὸ τὰ σχολεῖα μας. Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος τῆς Ἱεραρχίας ἤδη ἀπὸ τὸν Ὀκτώβριο π.ἔ. ἔχει παραπέμψει τὸ ζήτημα σὲ μία πολυμελῆ Επιτροπη γιὰ νὰ τὸ μελετήσει “ σφαιρικά”, ὅπως χαρακτηριστικὰ εἶπε τότε ὁ Ἀρχιεπίσκοπος κ. Ἱερώνυμος. κκλησία λοιπν παραπέμπει να κόμη “ καθαρ” στν οσία του θέμα σ πιτροπ γι ν τ “ μελετήσει”; Τί ραγε ν μελετήσει; Πς θ καταπιομε κι᾽ ατ τ χάπι; Πῶς θὰ δεχθοῦμε δηλ. μία ἀκόμη ταπείνωση ἀπὸ τὴν Πολιτεία, ποὺ στοχεύει στὴν ἐγκαθίδρυση τοῦ “ κοσμικοῦ” Κράτους, δηλ.  ἑνὸς ἀθέου Κράτους; Τὴν ὥρα ποὺ ἡ Ἐκκλησία σκέπτεται καὶ διασκέπτεται ἡ Κυβέρνησις προωθεῖ τὰ σχέδιά της. κα Διαμαντοπούλου, πουργς τς Παιδείας, χωρς τ “ Θρησκευμάτων”, δν κρύβει τς σκέψεις της. Ἀπό τὸ Λονδίνο ἐδήλωσε: “ Ἐπίσης, ἡ κ. Διαμαντοπούλου ἀναφέρθηκε καὶ στὸ μάθημα τῶν θρησκευτικῶν ἐπισημαίνοντας, ὅτι τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν ἀπαλλάσσεται ἀπὸ ἐ-κ-κ-λ-η-σ-ι-α-σ-τ-ι-κ-ε-ς  ἐ-π-ι-ρ-ρ-ο-ές καὶ θὰ ἀναφέρεται πλέον σὲ ὅλες τὶς θρησκεῖες”
.            Σᾶς ἐρωτῶ, ἀγαπητοί μου φίλοι: Στὰ λόγια αὐτά, τὰ ὁποῖα πλήττουν ἄμεσα τὴν Ὀρθοδοξία καὶ τὴν Ἐκκλησία μας, εἴδατε κάποια ἀντίδραση; Τ Σύνταγμα τῆς λλάδος στ ρθρο 16 παράγρ. 5 ρίζει, τι παρεχόμενη παιδεία χει “ σκοπ τν θική, πνευματική…..γωγ τν λλήνων, τν νάπτυξη τς θνικς κα θρησκευτικς συνείδησης….¨. Χρειάζεται ραγε σύσταση κάποιας εδικς πιτροπς μπειρογνωμόνων, στε ν ποκρουσθ παράδεκτη  ατ τοποθέτηση τς κυρίας Διαμαντοπούλου; Τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν ἀποσκοπεῖ στὴν ἀνάπτυξη τῆς θρησκευτικῆς συνειδήσεως τῶν ἑλληνοπαίδων, ὅπως ἐπιτάσσει τὸ Σύνταγμα. Ἀντιθέτως τὸ μάθημα τῆς Θρησκειολογίας ἀποβλέπει ἀπερίφραστα στὴ στρέβλωση τῆς θρησκευτικῆς συνειδήσεως τοῦ ἀτόμου! Μὲ βεβαιότητα ὁδηγεῖ στὸν ἀθεϊσμό, δηλ. στὴν ἀπαλλαγὴ ἀπὸ “ἐκκλησιαστικὲς ἐπιρροές”, ὅπως εἶπε ἡ κα Ὑπουργός. Εἴδατε, λοιπόν, κάποια ἀντίδραση; Ἡ Ἱερὰ Σύνοδος, βεβαίως δὲ καὶ ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, τηροῦν αἰδήμονα σιωπήν!
.            Ἂς τὸ ποῦμε, λοιπόν, γιὰ ἀκόμη  φορά. Ὁ Ἀρχιεπίσκοπος κ. Ἱερώνυμος μὲ τὴν τακτικὴ τῶν ἠπίων τόνων, τῆς σιωπῆς καὶ τῆς παραπομπῆς τῶν “ ΑΥΤΟΝΌΗΤΩΝ¨ θεμάτων σὲ Ἐπιτροπές, χωρς σως ν τ θέλει, χωρς σως ν τ ντιλαμβάνεται, προσφέρει νερ στ μύλο τν Κυβερνώντων, γίνεται γέφυρα γι ν περννε χωρς ντίσταση τ βλαπτικ γι τν κκλησία νομοσχέδια τς Κυβερνήσεως κα τελικ φαίνεται σν ν πονομεύει τ μέλλον κα τ συμφέροντα τς κκλησίας. Ἐκτίθεται, χωρὶς νὰ τὸ ἀντιλαμβάνεται. Ἔχει παγιδευθῆ στὴν ἐφαρμογὴ τῆς τακτικῆς τῶν ἠπίων τόνων, προφανῶς γιὰ νὰ προβάλλεται στὸν ἀντίποδα τοῦ profil ποὺ εἶχε ὁ μακαριστὸς Χριστόδουλος. Αὐτὰ τὰ καταθέτω μόνο σὰν ὑποψία, ὄχι σὰν διαπίστωση! Εἶναι οἱ φόβοι καὶ οἱ φοβίες τῶν σκεπτομένων χριστιανῶν. Εἶναι οἱ ἀπορίες καὶ οἱ ἐρωτήσεις ποὺ δεχόμεθα τακτικὰ ἀπὸ τοὺς πιστούς μας. Στὴ συνείδηση τῆς Ἐκκλησίας ὁ Ἀρχιεπίσκοπος, παρὰ τὸ γεγονὸς ὅτι ἐμφανίζεται ὡς α-πολιτικός, ἐφαρμόζοντας μὲ ἀκρίβεια τοὺς διακριτοὺς ρόλους, ἔχει καταγραφῆ ὡς “ ὁ ἄνθρωπος τοῦ ΠΑΣΟΚ”. Ὅταν ἤμουνα στὴ Νέα Ὑόρκη τῶν ΗΠΑ πολλοί ἐχαρακτήρισαν τὸν κ. Ἱερώνυμο ὡς τὸν ἄνθρωπο “ τῆς Κλαδικῆς τοῦ ΠΑΣΟΚ”! Στὶς λιγοστὲς δηλώσεις, ποὺ ἔχει κάμει ἀπὸ τῆς ἐκλογῆς του μέχρι σήμερα ὁ Μακαριώτατος, εἶναι καὶ οἱ ἑξῆς δύο: α) “ οἰ Αριστεροὶ εἶναι πιὸ καλοὶ χριστιανοὶ ἀπὸ τοὺς Δεξιούς”! καὶ β) “ στὴν ἀνάγκη μπορῶ νὰ γίνω καὶ ἐγὼ κομμουνιστής”!  Αὐτὰ εἶναι πραγματικὰ περιστατικά, εἶναι δεδομένα. Παρὰ ταύτα δηλώνω ἀπερίφραστα, ὅτι ΔΕΝ ΑΠΟΔΕΧΟΜΑΙ καὶ δὲν ἐπικροτῶ τὶς κατηγορίες αὐτὲς οὔτε γιὰ τὸν Μακαριώτατο κ. Ἱερώνυμο, οὔτε γιὰ ὁποιονδήποτε  ἄλλο ὑπεροχικὸ παραγοντα τῆς Ἐκκλησίας, οὔτε ἐπίσης γιὰ ὁποιονδήποτε Ἀρχιερέα της Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος. Καταγράφω ὅμως τὴν περιρρέουσα ἀτμόσφαιρα τῆς σήμερον ὡς ἕνας ταπεινός  καὶ ἀσήμαντος ὑπηρέτης τοῦ ἁγίου Θυσιαστηρίου, στὸ ὁποῖον ὅμως ἱερουργῶ ἐπὶ πέντε ἤδη δεκαετίες (ἀπὸ τοῦ Μαΐου 1961).
.            Ἀναφερόμενος στὰ παραπάνω πραγματικὰ περιστατικά, τὰ ὁποῖα προσδιορίζουν τὸν Μακαριώτατο κ.Ἱερώνυμο,  θὰ πρέπει νὰ σημειώσω, ὅτι δὲν μὲ ἐνδιαφέρει ἂν ὁ κάθε Ἀρχιεπίσκοπος εἶναι Πράσινος ἢ Γαλάζιος ἢ ὁ,τιδήποτε ἄλλο, ἀρκεῖ τελικὰ αὐτό να ἀποβαίνει ἐπ᾽ ὠφελείᾳ τῆς Ἐκκλησίας. Ἂν καὶ κατὰ βάθος θὰ ἤθελα τὸν Ἀρχιεπίσκοπο καὶ τὸν κάθε Μητροπολίτη νὰ εἶναι α-πολιτικός, δηλ. χωρὶς χρῶμα καὶ ἔνταξη σὲ κάποιο πολιτικὸ σχηματισμό, διότι ἐξ ὁρισμοῦ εἶναι πνευματικὸς πατέρας καὶ ἡγέτης ὅλων τῶν χριστιανῶν, ὅλων τῶν ἀποχρώσεων.
.            Ἕνα ἄλλο ζήτημα ποὺ τρέχει καὶ εἶναι καυτὸ εἶναι τὸ περὶ τοῦ χωρισμοῦ Ἐκκλησίας καὶ Πολιτείας. Ὁ κ. Πρωθυπουργὸς ἔχει δηλώσει, ὅτι διεξάγεται ἤδη διάλογος μεταξὺ Ἐκκλησίας καὶ Πολιτείας γιὰ τὸ ζήτημα αὐτό. Ὁ Μακαριώτατος κ. Ἱερώνυμος δηλώνει, ὅτι οὐδέποτε συνεζήτησε τὸ θέμα αὐτὸ μὲ τὸν κ. Πρωθυπουργό. Τί ἄραγε συμβαίνει; Η Ὑπουργὸς Παιδείας- ὄχι πιὰ καὶ Θρησκευμάτων-  κα Διαμαντοπούλου,  εὑρεθεῖσα προσφάτως στὸ Λονδίνο καὶ ἐρωτηθεῖσα σχετικῶς, ἀπάντησε: “ Ἡ Ὑπουργὸς σὲ ἐρώτηση ποὺ δέχθηκε ὅσο ἀφορᾶ στὸν διαχωρισμὸ Ἐκκλησίας καὶ Κράτους, σχολίασε ὅτι ἡ σωστὴ ἀπάντηση στὸ δίλημμα εἶναι «ναί», ὅτι δηλαδὴ πρέπει νὰ ἐπέλθει διαχωρισμός, ἀλλὰ ὅπως εἶπε τὸ πρόβλημα εἶναι πῶς θὰ ἐφαρμοστεῖ αὐτὸς ὁ διαχωρισμὸς (βλ. Romfea.gr)” .
.            Ἀκούοντας τέτοιες κορῶνες ὁ πιστὸς Λαὸς διερωτᾶται: Τί λοιπὸν συμβαίνει;  Μαγειρεύεται κάτι στὸ παρασκήνιο; Παράλληλα μὲ τὴν μυστικὴ διπλωματία μεταξὺ τῶν Πρωθυπουργῶν Ἑλλάδος καὶ Τουρκίας κ.κ. Παπανδρέου καὶ Ἐρντογκάν, μήπως ὑπάρχει καὶ  κάποια ἄλλη μυστικὴ ”συμφωνία” μεταξὺ Ἀρχιεπισκόπου καὶ Πρωθυπουργοῦ; Ἡ δήλωση τοῦ Ἀρχιεπισκόπου, ὅτι “ δὲν συνεζήτησα ποτὲ τὸ ζήτημα αὐτὸ μὲ τὸν κ. Πρωθυπουργὸ” δὲν ἀποκλείει βέβαια μία συζήτηση μὲ κάποιο  ἄλλο κυβερνητικὸ πρόσωπο, “ ἐντολῇ τοῦ Πρωθυπουργοῦ”. Μᾶς προβληματίζουν δύο τινά:  ἀφ’ ἑνὸς μὲν ἡ κατὰ καιρούς, εὐκαίρως-ἀκαίρως,  ἀνακίνηση τοῦ ζητήματος ἀπὸ τῆς πλευρᾶς τῶν Κυβερνώντων, καὶ ἀφ’ ἑτέρου ἡ ἀπολυτος  σιωπὴ ἀπὸ τῆς πλευρᾶς τῶν ἐκκλησιαστικῶν παραγόντων.
.            Ἕνα ἀκόμη καυτὸ ἐπίκαιρο ζήτημα εἶναι αὐτὸ τοῦ Νομοσχεδίου περὶ Δημοσίων Ὑπαλλήλων, τὸ γνωστὸ “ ἕνας πρὸς πέντε”, ποὺ ἀφορᾶ στὸν διορισμὸ ὑπαλλήλων στὸν Δημόσιο Τομέα. Στ Νομοσχέδιο ατ Κυβέρνηση ντάσσει κα τς χειροτονίες τν νέων Κληρικν, παρ τ γεγονς τι ο Κληρικο δν εναι Δημόσιοι πάλληλοι λλ “ θρησκευτικο λειτουργοί”. Τὸν παρελθόντα Ἰανουάριο συνεδρίασε ἐκτάκτως ἡ Ἱεραρχία γιὰ νὰ ἀποφασίσει ποιά στάση θὰ τηρήσει στὸ καυτὸ αὐτὸ ζήτημα. Μὲ πόνο ψυχῆς τότε παρατηρήσαμε νὰ ἐπικρατεῖ στὴν Αἴθουσα τῆς Ἱεραρχίας μιὰ συγκαταβατικὴ στάση τῶν Ἱεραρχῶν ἔναντι τῆς Πολιτείας, μία διάθεση ὑποτονική. Κατ᾽ ἐξαίρεση ὁ Σεβ. Καρυστίας κ. Σεραφείμ, Ἀντιπρόεδρος τῆς Ἱεραρχίας, ἀπευθυνόμενος πρὸς τὸν Αρχιεπίσκοπο, Τὸν παρεκάλεσε νὰ ἀφήσει πιὰ τὸ πετραχήλι καὶ νὰ πάρει  στὰ χέρια του τὸ “ καρυοφύλλι”! Τὸ ἀπαιτοῦν οἱ καιροί, εἶπεν! Τότε νας ἐκ τν εραρχν, π κείνους πο πιδιώκουν ν κατασκευάσουν να γετικ profil στος κόλπους τς εραρχίας, ἀντέτεινε στὸν Σεβ. Καρυστίας, ὅτι σήμερα τὰ ζητήματα ”ἐπιλύονται μὲ τὸ διάλογο καὶ ὄχι μὲ τὰ καρυοφύλλια”. Γενικῶς μπροστὰ μας κατὰ τὸν περασμένο μήνα εἴχαμε  μια Ἱεραρχία μὲ ὑποτονικὴ διάθεση, δηλ. μιὰ στάση ζωῆς περίπου ὅπως τὸ “ ναὶ σὲ ὅλα”, ὅσον ἀφορᾶ τὴν Κυβέρνηση, γεγονὸς ποὺ ἰδιαίτερα μᾶς ἔθλιψε .
.            Θαρραλέα λοιπὸν καὶ μὲ σθένος ὑποστηρίξαμε ἐνώπιον τῶν Ἀδελφῶν μας Ἱεραρχῶν κατὰ τὸν περασμένο μήνα τὴν ἄποψη, ὅτι μὲ τὸ Νομοσχέδιο αὐτὸ “ ἕνα πρὸς πέντε” ἡ Πολιτεία εἰσέρχεται ἀπροκάλυπτα πλέον στὰ ἐσωτερικά τῆς Ἐκκλησίας, διότι μὲ τὴ διαταξη ”πέντε φεύγουν, ἕνας διορίζεται” πλήττονται καίρια τόσο ἡ αὐτονομία ὅσο καὶ τὸ αὐτοδιοίκητό της Ἐκκλησίας! Θὰ περιμένουμε δηλ. νὰ χηρεύσουν πέντε Ἐνορίες γιὰ νὰ διορίσουμε ἕνα ἱερέα; Πῆτε μου, παρακαλῶ, τί θὰ κάνουμε μὲ τὰ τέσσερα χωριά, ποὲ δὲν θὰ ἔχουν ἐφημέριο; Εἶναι λοιπὸν ἡλίου φαεινότερο, ὅτι ἡ Κυβέρνηση εἰσέρχεται στὰ ἐσωτερικά τῆς Ἐκκλησίας, δηλ. χωρὶς δισταγμοὺς καὶ προσχήματα  παρεμποδίζει τὴν Ἐκκλησία στην ὑψηλὴ ἀποστολή Της καὶ μάλιστα στὴν ἐπιτέλεση τοῦ λυτρωτικοῦ ἔργου Της. Εἴπαμε ἐπίσης ἐκεῖ,  ὅτι τώρα πλέον πίθεση τς Κυβερνήσεως κατά τῆς κκλησίας εναι μετωπικὴ κα ς τοιαύτη πρέπει ν ντιμετωπισθῆπὸ τν εραρχία!
.            Δυστυχῶς, ἀπευθυνόμασταν τότε εἰς ὦτα μὴ ἀκουόντων! Τὸ ἀποτέλεσμα ἦταν να εἰσπράξουμε ἀπὸ τὸν Μακαριώτατο Ἀρχιεπίσκοπο, (ὁ ὁποῖος κατὰ τὴ στιγμὴ ἐκείνη δὲν ἦταν “ μακαριώτατος, δηλ. ἀπαθέστατος, ἀλλὰ θυμωδέστατος) τὴν ἀπαράδεκτα ταπεινωτικὴ ἀπάντηση: “ Μὲ τὴ στάση σας αὐτή, Σεβασμιώτατε, τί ἐκερδίσατε μέχρι σήμερα; Ἁπλούστατα  ὁ ἅγιος Θεσσαλονίκης καὶ σεῖς, ἅγιε Καλαβρύτων, ἔχετε  ἀποδοκιμασθῆ ἀπὸ τὸ Λαὸ τῆς Ἐπαρχίας σας!” (Παρενθετικῶς: Στὴν ἀπαράδεκτη αὐτὴ προσβολὴ ἀπαντᾶμε μὲ παρρησίαν: Ἱερουργῶ τὸ ἅγιο Θυσιαστήριο ὡς ἕνας ταπεινός  καὶ ἀσήμαντος ὑπηρέτης τοῦ Κυρίου μας καὶ λειτουργός Του ἐπὶ πέντε ἤδη δεκαετίες (ἀπὸ τοῦ Μαΐου 1961), χωρὶς μέχρι σήμερα, μὲ τὴ Χάρι τοῦ Κυρίου μας,  νὰ ἔχω τύχει ἀποδοκιμασίας ἀπὸ τὸ Λαό, τὸν ὁποῖο ποιμαίνω. “ Ἔρχου καὶ ἴδε”, Μακαριώτατε!)
.            Νά, λοιπόν, τώρα “ ἔφθασε ὁ κόμπος στὸ χτένι”! Ὁ Ὑπουργὸς κ. Ραγκούσης, ὅπως ἀκούσθηκε, περιεφρόνησε τὴν ἐκ τριῶν Ἀρχιερέων Συνοδικὴ Ἀντιπροσωπεία, τὴν ὁποία δέχθηκε στὸ Γραφεῖο του ἐπὶ δύο (2) καὶ πλέον ὧρες. Ἐπιμελῶς ἀπέφυγε νὰ δεσμευθῆ, ὅτι ἀποδέχεται τὶς προτάσεις τῆς Ἱεραρχίας περὶ παραχωρήσεως 300 θέσεων  στὴν Ἐκκλησία γιὰ τὴν χειροτονία νέων κληρικῶν. Σήμερα πιὰ τὸ αἴνιγμα ἔχει λυθῆ! Ὁ Ὑφυπουργὸς Ἐσωτερικῶν κ. Ντόλιας, ὁμιλῶν στὴ Βουλὴ στὶς 3 Φεβρουαρίου, ἀνεκοίνωσε ὅτι “ καὶ ἡ Ἐκκλησία θὰ ὑπαχθῆ στὸ 1 πρὸς 5″. «Καὶ ἡ Ἐκκλησία θὰ ὑπαχθεῖ στὸν κανόνα τοῦ ἕνα πρὸς πέντε, σὲ ὅτι ἀφορᾶ στὶς προσλήψεις καὶ τὶς ἀποχωρήσεις στὸ δημόσιο τομέα, δήλωσε σήμερα στὴν Βουλὴ ὁ ὑφυπουργὸς Ἐσωτερικῶν Γιῶργος Ντόλιος, ἀπαντώντας σὲ ἐπίκαιρη ἐρώτηση τοῦ βουλευτῆ τοῦ ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρη Παπαδημούλη. Νὰ σημειωθεῖ, ὅτι ἀπὸ τὴν πλευρὰ του ὁ Βουλευτὴς κ. Παπαδημούλης κάλεσε τὴν Κυβέρνηση νὰ διαπραγματευτεῖ μὲ τὴν τρόικα γιὰ τὴν ἐξαίρεση κάποιων τομέων ὅπως ἡ ὑγεία καὶ ἡ παιδεία ἀπὸ τὸν «μπαλτὰ» -ὅπως εἶπε χαρακτηριστικά- τοῦ ἕνα πρὸς πέντε” (βλ. Romfea.gr).
.            Τώρα πι ο διαφορς τς κκλησίας μ τν Κυβέρνηση “ χοντραίνουν! Διαδίδεται, μετ᾽ ἐπιτάσεως μάλιστα, ὅτι ἡ Κυβέρνησις δὲν σκοπεύει να συμπεριλάβει τοὺς Κληρικοὺς τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος στὶς ρυθμίσεις ποὺ θὰ γίνουν μὲ τὸ Νομοσχέδιο γιὰ τὸ ἑνιαῖο μισθολόγιο τῶν Δημοσίων Ὑπαλλήλων. Διαδίδεται εὐρέως, ὅτι  μὲ τὸ νέο μισθολόγιο θὰ διακοπεῖ ἡ μισθοδοσία τῶν Κληρικῶν ἀπὸ τὸ Κράτος καὶ ὅτι ἀντὶ τοῦ μισθοῦ πρόκειται νὰ χορηγηθῆ στοὺς Κληρικοὺς ἁπλῶς  ἕνα ἐπίδομα, καὶ δή εὐτελές, εὐτελέστατο! Μακάρι να μὴ εἶναι ἀληθῆ ὅλα αὐτά! Ἂν ὅμως καὶ αὐτὸ εἶναι στὸ Πρόγραμμα τοῦ κ. Ὑπουργοῦ τῶν Οἰκονομικῶν, τότε ἔφθασε ἡ ὥρα νὰ πέσουν οἱ μάσκες!
.            Τὰ γεγονότα ἢ θὰ δικαιώσουν τὸν Μακαριώτατο γιὰ τὴν ἐκ μέρους Του ἐφαρμογὴ τῆς τακτικῆς τῶν ἠπίων τόνων πρὸς τὴν Κυβέρνηση ἢ θὰ Τὸν καταδικάσουν ἀνεπανόρθωτα στὴ συνείδηση τῆς Ἐκκλησίας! Ἐμεῖς εὐχόμεθα ὁλόψυχα νὰ δικαιωθῆ, ἐπειδὴ αὐτὸ ὠφελεῖ τὴν Ἐκκλησία.
.             Τά γεγονότα ἐπισης ἢ θὰ δικαιώσουν τὸν Πρωθυπουργὸ κ. Παπανδρέου γιὰ τὴ στάση Του καὶ θὰ ἐπιβεβαιώσουν τὸν σεβασμὸ καὶ τὴν προστατευτικὴ ἀγάπη Του πρὸς τὴν Ἐκκλησία ἢ θὰ Τὸν ἀναδείξουν ὡς πολέμιο τῆς Ἐκκλησίας. Τῆς Ἐκκλησίας, ποὺ εἶναι ἡ σώτειρα καὶ ἡ τροφὸς τοῦ Γένους!
.            Πολὺ σύντομα λοιπὸν θὰ δοῦμε  ποιός σέβεται τὴν Ἐκκλησία. Ποιός ἐργάζεται γιὰ τὰ συμφέροντα τῆς Ἐκκλησίας ἢ ποιός ὑπονομεύει τὰ τῆς Ἐκκλησίας. Θὰ μάθουμε ποιά τακτικὴ χρειάζεται τούτη τὴν ὥρα γιὰ νὰ ἀντιμετωπισθῆ ἡ λαίλαπα. Δηλ. τί θὰ χρειασθῆ, τὸ πετραχήλι ἢ τὸ καρυοφύλλι; Θὰ πληροφορηθοῦμε, ἴσως πολὺ ἀργὰ πλέον,  ποιές εἶναι οἱ πραγματικὲς διαθέσεις τῆς Κυβερνήσεως ἔναντι τῆς Ἐκκλησίας καὶ πολλὰ ἄλλα. Λέγω ἴσως ἀργὰ πλέον, διότι μὲ τὴν μέθοδο τοῦ σαλαμιοῦ οἱ Κυβερνῶντες τὴν Χώρα ἀπὸ τὴ μία μεριὰ  καὶ με τὴν τακτικὴ τῶν ἠπίων τόνων  ἐκ μέρους τοῦ Ἀρχιεπισκόπου μας ἀπὸ τὴν ἄλλη,  ἡ Κυβέρνηση τοῦ κ. Παπανδρέου ἔχει προωθήσει πολλὰ ἀπὸ τὰ σχέδιά της. Ὑπήγαγε π.χ. τοὺς ἐκκλησιαστικοὺς ὑπαλλήλους στὴ διαδικασία τοῦ ΑΣΕΠ, κατήργησε τὸ Ποιμαντικὸ Τμῆμα ἀπὸ τὶς Θεολογικὲς Σχολές, ἐπέβαλε μία δυσβάστακτη φορολογία στὴν ἐκκλησιαστικὴ περιουσία, φορολογεῖ πλέον τὶς δωρεὲς τῶν πιστῶν ὑπὲρ τῆς Ἐκκλησίας κα λα ατ γιναν χωρς ν κουσθ να “κίχ ἀπὸ τὴν πλευρὰ τῆς Ἐκκλησιαστικῆς Διοικήσεως! Ὁ κ. Παπανδρέου μᾶς θύμισε τὸν πρὸ ἐτῶν Δολοφόνο μὲ τὶς γλαδιόλες!  Ἦλθε λοιπὸν ἡ ὥρα νὰ πέσουν οἱ μάσκες! “ Κοντὸς ψαλμός, ἀλληλούϊα!” Ἡ ὥρα τῆς ὑποκρισίας τελειώνει! Γιὰ ὅλους μας, Ἐκκλησιαστικούς τε  καὶ Κυβερνητικούς!

+ Ο ΚΑΛΑΒΡΥΤΩΝ ΚΑΙ ΑΙΓΙΑΛΕΙΑΣ ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ
Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011
ΠΗΓΗ: mkka.blogspot.com
http://christianvivliografia.wordpress.com/2011/02/07/%CF%83%E1%BD%B2-%CE%BB%CE%AF%CE%B3%CE%BF-%CE%B8%E1%BD%B0-%CF%80%CE%AD%CF%83%CE%BF%CF%85%CE%BD-%CE%BF%E1%BC%B1-%CE%BC%CE%AC%CF%83%CE%BA%CE%B5%CF%82/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible