Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 27 Μαΐου 2019

Πῶς θά σωθοῦμε, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη

Πῶς θά σωθοῦμε, Ὁμιλία σέ προσκυνητές, 18-5-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Διδάγματα ἀπό τά Σόδομα, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη

Διδάγματα ἀπό τά Σόδομα, Ὁμιλία σέ παιδιά προσκυνητές, 18-5-2019, Ἀρχιμ. Σάββα Ἁγιορείτη, ζωντανή μετάδοση, Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης, http://hristospanagia3.blogspot.gr, http://hristospanagia.gr καί τό νέο ἱστολόγιο http://agiapsychanalysi.blogspot.gr

Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος γιά τήν τεράστια ἀξία καί τά εἴδη τῆς ἐλεημοσύνης


   Αποτέλεσμα εικόνας για αγιοσ ιωάννησ ο χρυσόστομοσ

                                       Ο ΙΕΡΟΣ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ
        ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΑΞΙΑ ΚΑΙ ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΗΣ ΕΛΕΗΜΟΣΥΝΗΣ

     Τίποτε δεν υπάρχει ωραιότερο, τίποτε δεν υπάρχει υγιεινότερο από την ψυχή εκείνη που τρέφεται με την τροφή της ελεημοσύνης προς όσους έχουν ανάγκη· στέκεται πάνω από κάθε ασθένεια, από κάθε πείνα, από κάθε ανωμαλία και δύσκολη κατάσταση· κανένας δεν θα μπορέσει αυτήν να την νικήσει, αλλά όπως ακριβώς αδαμάντινο σώμα δεν μπορεί ο σίδηρος να το χαράξει, ούτε τίποτε άλλο, έτσι και η ψυχή, που έχει στερεοποιηθεί από την ελεημοσύνη, τίποτε απολύτως δεν θα μπορέσει να την καταλάβει.
   Διότι πες μου, τι θα μπορέσει ποτέ να την νικήσει αυτήν; Φτώχεια; Δεν είναι δυνατό· διότι φυλάσσεται μέσα στα βασιλικά ταμεία. Μήπως όμως ληστής και διαρρήκτης; Αλλά εκείνους τους τοίχους κανένας δεν μπορεί να τους διαρρήξει. Μήπως σκουλήκια; Αλλά ο θησαυρός αυτός είναι ανώτερος και από αυτήν την καταστροφή. Μήπως όμως η μοχθηρία και ο φθόνος; Αλλά ούτε από αυτά καταβάλλεται. Αλλά μήπως συκοφαντίες και επιβουλές; Ούτε αυτό· διότι είναι ασύλητος ο θησαυρός αυτός.
   Αλλά όμως είναι αισχρό να παρουσιάσω αυτά μόνο σαν προσόντα της ελεημοσύνης, όχι όμως και τα αντίθετα· διότι βέβαια ο ελεήμονας δεν απαλλάχθηκε μόνο από τον φθόνο, αλλά απολαμβάνει και μεγάλη ευλογία και από εκείνους που δεν ευεργετήθηκαν· όπως ακριβώς δηλαδή οι σκληροί και απάνθρωποι δεν έχουν εχθρούς μόνο εκείνους που έχουν αδικήσει, αλλά συμπάσχουν μαζί με αυτούς και τους κατηγορούν και εκείνοι που δεν έπαθαν κανένα κακό, έτσι και εκείνοι που διέπραξαν μεγάλα καλά έχουν επαινέτες όχι μόνο εκείνους που ευεργετήθηκαν, αλλά και εκείνους που δεν δέχθηκαν κανένα καλό από αυτούς.
   Και γιατί λέω ότι απαλλάχθηκε από τον φθόνο; Απαλλάχθηκε και από εκείνους που τον επιβουλεύονται, και από τους ληστές και από τους διαρρήκτες. Και δεν έχει αυτό μόνο το καλό, αλλά εκτός του ότι δεν ελαττώνεται, και αυξάνεται και πληθύνεται. Τι υπήρξε αισχρότερο από τον Ναβουχοδονόσορα; Τι απρεπέστερο; Τι παρανομότερο; Ασεβής ήταν ο άνθρωπος αυτός, αμέτρητες αποδείξεις και θαύματα είδε και δεν θέλησε να συνετισθεί, αλλά έριξε στο καμίνι τους δούλους του Θεού, αν και στην συνέχεια προσκύνησε τον Θεό. Τι λοιπόν λέει ο προφήτης; «Κα Ναβουχοδονόσορ κουσεν μνούντων ατν κα θαύμασε κα ξανέστη ν σπουδ κα επε τος μεγιστσιν ατο· οχ νδρας τρες βάλομεν ες τ μέσον το πυρς πεπεδημένους; κα επον τ βασιλε· ληθς, βασιλε (:Ο Ναβουχοδανόσορ, τους άκουσε αυτούς να υμνολογούν τον Θεό, κυριεύτηκε από θαυμασμό, αναπήδησε βιαστικά από το θρόνο του και είπε στους ανώτατους αξιωματούχους του· “τρεις άνδρας δεμένους δεν ρίξαμε εμείς στο μέσο του πυρακτωμένου καμινιού;” Εκείνοι απάντησαν στον βασιλέα: “πράγματι, βασιλιά μας, έτσι είναι [Δαν. 4,24]αυτό το είπε έτσι, όχι αμφιβάλλοντας (διότι πίστευε απόλυτα σε αυτό), αλλά θέλοντας να προξενήσει σε αυτόν μεγαλύτερο φόβο και να τον οδηγήσει σε μεγαλύτερη ανάγκη για να πράξει αυτά·  διότι αν τα έλεγε αυτά με φανερή βεβαιότητα, θα μπορούσε να φανεί εκείνος περισσότερο αδιάφορος.

Ἁγιορείτης Γέροντας π. Ἀπολλώ Δοχειαρίτης: Ἕνας σύγχρονος ἡσυχαστής καί ἱεραπόστολος τῶν ραδιοκυμάτων. Αἰωνία σου ἡ μνήμη ἀδελφέ SV2ASP! [5 Μαΐου 2019]


geron apollw 07
  
Ο Γέρων π. Απολλώ Δοχειαρίτης, έφυγε από κοντά μας. Εκοιμήθη εν Κυρίω στις 5 Μαΐου 2019,  Κυριακή του Θωμά. Υπήρξε άνθρωπος γεμάτος πλούσια αγάπη, ακέραιος αγωνιστής της Πίστεως, ακριβής στα μοναχικά του καθήκοντα, ακάματος σε όλες τις χειρωνακτικές εργασίες και μέγας Ιεραπόστολος.

Αξιοποίησε ένα ειδικό χάρισμα που του έδωσε ο Θεός:  να είναι ένας από τους πρώτους και καλά καταρτισμένους ραδιοερασιτέχνες στην Ελλάδα. Μετά τις απαιτούμενες Κρατικές εξετάσεις, του αποδόθηκε το διεθνές χαρακτηριστικό κλήσεως SV2ASP. 

Έφερε μέσω του ασυρμάτου του  κατόπιν  και μέσω διαδικτύου πολλούς αλλοδόξους στην Ορθοδοξία από όλο τον Πλανήτη, ώστε αρκετοί  εξ΄ αυτών να βαπτισθούν, είτε στην Ι. M. Δοχειαρίου, είτε στην Ι. Μ. Παναγίας Θεοσκεπάστου Σοχού (π.χ. Ο DL5EBE δεν είναι πια προτεστάντης… Ραδιοερασιτέχνης Γερμανός βαπτίζεται στο Άγιο Όρος).
Πολύ σημαντική για την ιεραποστολή και τον ραδιοερασιτεχνισμό υπήρξε και η συνεργασία του με την Καθηγήτρια Πανεπιστημίου του Λονδίνου Veronica de la Dora, Iταλίδα που κατηχήθηκε από τον π. Απολλώ και βαπτίστηκε Ορθόδοξη στην άνω Ι. Μονή στο Σοχό (Ένα βιβλίο για το Άγιο Όροςγραμμένο από γυναίκα. Συνέντευξη της συγγραφέως Veronica della Dora από τη Βενετία [Καθηγήτρια Ανθρωπογεωγραφίας στο Royal Holloway του Πανεπιστημίου του Λονδίνου)
Χάρις στον Γέροντα οι Ρώσοι Κοσμοναύτες  και όχι μόνο συνδέθηκαν με το Άγιον Όρος (βλ. SV2ASP/A, Η Αθωνική πολιτεία στον «αέρα» μαζί με σύντομο βιογραφικό) και γνώρισαν καλύτερα τους Ελληνες Ορθοδόξους. “Συγκλονιστικές εμπειρίες στο Κοσμοδρόμιο της Ρωσίας” (VIDEO) Όλη η εκδήλωση και των υλικό των Ρώσων Αστροναυτών (Шокирующий опыт в России в Байконуре) 
Στήριξε με τις προσευχές, τις συμβουλές του, τα contacts, τα άρθρα του και άλλους τρόπους αγάπης, πολλούς ραδιοερασιτέχνες SV2ASP sk  και Συλλόγους τους, κι έγινε παγκοσμίως γνωστός DX Voice from Mount Athos Monk Apollo, SV2ASP, SK

Ἡ μνημόνευση τῶν ὀνομάτων. ΑΠΟ ΤΟΝ ΑΘΕΙΣΜΟ ΣΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟ.



Η  μνημόνευση των ονομάτων

Ιδού και μία μεταστροφή άπό τό Σοβιετικό BLOCK.
Έφευγε ό νεαρός αξιωματικός μέ τή μονάδα του γιά τό Αφγανιστάν. Ενα βράδυ, τίς παραμονές της αναχωρήσεώς του, συγκεντρώθηκαν στό σπίτι του συγενείς και φίλοι νά τόν άποχαιρετίσουν. Μεταξύ των οπαοίων ήταν και ένα ιερέας, ξάδελφος του αξιωματικού.
Πρός το τέλος της οικογενειακής αυτής συγκεντρώσεως ό ιερέας ζήτησε με τρόπο άπό τόν αξιωματικό νά του γράψει τά ονόματα όλων των άνδρών, τους  οποιους διοικούσε, γιά νά τα μνημονεύει κάθε μέρα στή θ. Λειτουργία. Ό αξιωματικός στήν αρχή  αιφνιδιάστηκε και στή συνέχεια φάνηκε πώς πήγε να προβάλη κάποια άντίρρησι. "Ίσως από ευγένεια, ή βλέποντας τήν ήρεμη μα αποφασιστική ματιά
τού Ιερέα, συγκρατήθηκε. Έγραψε τα ονόματα των ανδρών  της μικρής μονάδος τήν όποια διοικούσε και, χωρίς  ενθουσιασμό, τα έδωσε στον ξάδελφο του ιερέα.

Ἡ ὑπέρβαση τοῦ ἐθνικισμοῦ (Σεβ. Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ἱερόθεος)

 Αποτέλεσμα εικόνας για ναυπάκτου ιερόθεοσ


 Ο εθνικισμός συνιστά μια διαίρεση, που καταστρατηγεί την ενότητα των ανθρώπων, ακριβώς γιατί προτάσσεται ο φυλετισμός σε βάρος της ενότητος του ανθρωπίνου γένους. Όμως πρέπει να παρατηρηθεί κάτι που δυστυχώς ξεφεύγει από την προσοχή εκείνων που αναφέρονται στον κίνδυνο του εθνικισμού. Και αυτό είναι ότι ο εθνικισμός, το να κλείνεται κανείς στο χώρο και το χρόνο, να περικλείεται στα φυλετικά όρια, είναι στην πραγματικότητα μια φυσική κατάσταση στην αφύσικη μεταπτωτική ζωή.

Ο Θεός δεν έπλασε τους ανθρώπους για να είναι άρχοντες και αρχόμενοι, κύριοι και δούλοι. Στην αρχή της δημιουργίας, ο άνθρωπος δεν ήταν χωρισμένος σε φυλές και εθνότητες, ούτε υπήρχε μεταξύ τους ανταγωνισμός. Όλα αυτά είναι καρποί και αποτελέσματα της πτώσεως του ανθρώπου, της εξόδου από τον Παράδεισο, της απωλείας της θεοκοινωνίας.
Στο βιβλίο της Γενέσως μετά τον κατακλυσμό του Νώε, αναφέρεται ότι οι άνθρωποι ομιλούσαν μία κοινή γλώσσα. «Και ην πάσα η γη χείλος εν, και φωνή μία πάσι» (Γεν. ια’, 1). Όταν όμως κατασκεύαζαν τον πύργο της Βαβέλ, που ήταν δείγμα αλαζονείας, τότε ο Θεός δημιούργησε σύγχυση στις γλώσσες και τους διασκόρπισε σε όλο το πρόσωπο της γης. Γράφεται στην Αγία Γραφή: «Και είπε Κύριος, ιδού γένος εν και χείλος εν πάντων, και τούτο ήρξανται ποιήσαι, και νυν ουκ εκλείψει απ’ αυτών πάντα, όσα αν επιθώνται ποιείν, δεύτε και καταβάντες συγχέωμεν αυτών εκεί την γλώσσαν, ίνα μη ακούσωσιν έκαστος την φωνήν του πλησίον. Και διέσπειρεν αυτούς Κύριος εκείθεν επί πρόσωπον πάσης της γης…» (Γεν. ια’, 6-8). Φαίνεται στο χωρίο αυτό ότι η διαίρεση των γλωσσών, η σύγχυση μεταξύ των ανθρώπων, η διαίρεσή τους, ήταν αποτέλεσμα της αμαρτίας του ανθρώπου. Ο Θεός τελικά συνεχώρησε και ευλόγησε αυτήν την απομάκρυνση, αποβλέποντας στο γενικότερο συμφέρον, αφού ήδη είχε προηγηθεί μια άλλη καταστροφή διά του κατακλυσμού.

Ἡ πολυπόθητη ἀγάπη (Ἅγιος Συμεών ὁ Νέος Θεολόγος)

Αποτέλεσμα εικόνας για ΣΥΜΕΩΝ Ο ΝΕΟΣ ΘΕΟΛΟΓΟΣ
Ας έχουμε εμείς έναν κοινό δρόμο, τις εντολές του Χριστού, που μας επαναφέρουν στον ουρανό και στον Θεό. Διότι, αν και ο λόγος υπονοεί διάφορους δρόμους, είναι βέβαιο ότι δεν λέγεται με την έννοια ότι χωρίζεται σε πολλούς δρόμους ως προς τη φύση του, αλλά ότι χωρίζεται σε πολλούς δρόμους ως προς τη δυνατότητα και την πρόθεση του καθενός. Διότι, αρχίζοντας εμείς από πολλά και διάφορα έργα και πράξεις, είναι σαν να αναχωρούμε καθένας από διαφορετικούς τόπους και από πολλές πόλεις, και σαν να αγωνιζόμαστε να φθάσουμε στο ίδιο κατάλυμα, στη βασιλεία των ουρανών δηλαδή. Άλλωστε πράξεις και δρόμους των ανθρώπων, που ζουν σύμφωνα με το θέλημα του Θεού, πρέπει να εννοούμε τις πνευματικές αρετές.


Γι’ αυτό, όσοι άρχισαν να βαδίζουν σ’ αυτούς τους δρόμους έχουν καθήκον να τρέχουν προς ένα σκοπό, ώστε, ενώ ξεκινούν από διάφορα μέρη και από διάφορους τόπους, να συναντηθούν, όπως είπαμε, στην ίδια πόλη, στη βασιλεία των ουρανών δηλαδή, και να αξιωθούν να βασιλεύσουν μαζί με τον Χριστό, με το να υποτάσσονται σε ένα Βασιλιά, στον Θεό και Πατέρα· πόλη μάλιστα να εννοήσεις εδώ μία και όχι πολλές, την αγία και αχώριστη τριάδα των αρετών (Α’ Κορ. 13:13), ή, μάλλον, την πρώτη απ’ αυτές, που την αναφέρουν τελευταία, επειδή είναι η κατάληξη των καλών, αλλά και επειδή είναι η μεγαλύτερη από όλες τις αρετές, εννοώ την αγάπη, που απ’ αυτή προήλθε, αλλά και σ’ αυτή έχει θεμελιωθεί όλη η πίστη και έχει οικοδομηθεί η ελπίδα, και που χωρίς αυτή δεν δημιουργήθηκε κανένα από τα όντα, ούτε πρόκειται ποτέ να δημιουργηθεί.
Τα ονόματα της αγάπης είναι βέβαια πολλά, τα έργα της είναι πολλά, τα γνωρίσματά της είναι περισσότερα, τα ιδιώματά της θεϊκά και πάρα πολλά, η φύση της όμως είναι μία και εντελώς κρυμμένη εξίσου από όλους, και από τους αγγέλους και από τους ανθρώπους, αλλά και από κάθε άλλο δημιούργημα, που ίσως να μην το γνωρίζουμε.

Ἀπόκρουση τῆς ἀπελπισίας

 

Ὁσίου Ἐφραίμ τοῦ Σύρου 

Πρόσεχε ἀδελφέ, γιατί ὁ ἐχθρός πολεμάει μέ διάφορους τρόπους τούς ἀγωνιστές. Καί πρίν νά πραγματοποιηθῆ ἡ ἁμαρτία, ὁ ἐχθρός τήν δείχνει στά μάτια τούς πολύ μικρή. Μετά τή διάπραξη τῆς ἁμαρτίας ὅμως, ὁ πονηρός τήν παρουσιάζει ὑπερβολικά βαρειά στά μάτια ἐκείνου πού ἁμάρτησε, σηκώνοντας ἐναντίον τοῦ μύρια κύματα λογισμῶν, ἔτσι ὥστε, πνίγοντας μέσα σ' αὐτά τή λογική σκέψη τοῦ ἀδελφοῦ, νά τόν καταποντίση στό βυθό τῆς ἀπελπισίας. 
Κι ἐσύ λοιπόν, ἀγαπητέ, γνωρίζοντας ἀπό πρίν αὐτές τίς πανουργίες τοῦ ἐχθροῦ, πρόσεχε μή σέ γελάσει καί ἁμαρτήσεις. Ἀλλά κι ἄν ἔχεις ἤδη πέσει σ' ἕνα παράπτωμα, μήν τό συνεχίζεις, ἀπελπισμένος γιά τή σωτηρία σου. Σήκω καί γύρνα πίσω στόν Κύριο καί Θεό σου. Κι Ἐκεῖνος θά σ' ἐλεήσει. Γιατί ὁ Δεσπότης μᾶς εἶναι οἰκτίρμων καί 

Τό ἱερό Σκήνωμα Τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Ρώσσου. Βοήθεια μας!

Η εικόνα ίσως περιέχει: ένα ή περισσότερα άτομα

Τό ἱερό Σκήνωμα Τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Ρώσσου. Βοήθεια μας!

 
Δεύτε προσκυνήσωμεν, πιστοί, και μετ' ευλαβείας και πόθου κατασπαζόμενοι, λείψανον περίσεπτον και πανυπέρτιμον, Ιωάννου θεόφρονος, αγνίσωμεν χείλη, όμματα και μέτωπα, και ικετεύσωμεν, όπως και ημάς αξιώση, τέλους σωτηρίου και θείου, ταις αυτού προς Κύριον δεήσεσι.

https://paraklisi.blogspot.com/2019/05/blog-post_44.html

27 Μαΐου. Ἰωάννου ὁμολογητοῦ τοῦ Ῥώσου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΟ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑ. Ἡμέρας. Δευτ. ε´ ἑβδ. Πράξ. (Πρξ. ιβ´ 12-17).
Πραξ. 12,12       συνιδών τε ἦλθεν ἐπὶ τὴν οἰκίαν Μαρίας τῆς μητρὸς Ἰωάννου τοῦ ἐπικαλουμένου Μάρκου, οὗ ἦσαν ἱκανοὶ συνηθροισμένοι καὶ προσευχόμενοι. 
Πραξ. 12,12              Και αφού είδε πλέον καλά που ευρίσκετο, ήλθε στο σπίτι της Μαρίας της Μητρός του Ιωάννου, ο οποίος ελέγετο και Μάρκος, όπου ήσαν συγκεντρωμένοι αρκετοί και προσηύχοντο. 

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible