Ἄν ἀποχωρήσεις ἀπό μιά συζήτηση μέ κατακρίσεις εἶναι ἀπόρριψη καί ἁμαρτία; , Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
http://hristospanagia3.blogspot.com,
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Παρασκευῆς ιη´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Ἐφεσ. ς´ 18-24).
Εφ. 6,18 διὰ πάσης προσευχῆς καὶ δεήσεως, προσευχόμενοι ἐν παντὶ καιρῷ ἐν Πνεύματι, καὶ εἰς αὐτὸ τοῦτο ἀγρυπνοῦντες ἐν πάσῃ προσκαρτερήσει καὶ δεήσει περὶ πάντων τῶν ἁγίων,
Εφ. 6,18 Να παρακαλήτε δε με κάθε προσευχήν και δέησιν τον Κυριον να σας βοηθήση, δια να αξιοποιήσετε τον πνευματικόν αυτόν οπλισμόν, προσευχόμενοι εις κάθε καιρόν με τον φωτισμόν του Αγίου Πνεύματος. Να επιμένετε δε πολύ εις αυτό τούτο το έργον της προσευχής. Να είσθε άγρυπνοι με κάθε εγκαρτέρησιν και με δέησιν δι' όλους γενικώς τους Χριστιανούς.
❈ Νά εἴμαστε καλοπροαίρετοι. Ἡ καλῇ προαίρεση, εἶναι ἡ καλῇ θέληση. Προαιροῦμαι... αἱροῦμαι, σημαίνει ἐκλέγω. Προαιροῦμαι εἶναι ἡ πρώτη ἐκλογή. Αὐτό - ἡ πρώτη ἐκλογή - εἶναι στό χέρι μας, αὐτό εἶναι δικό μας. Αὐτό μποροῦμε νά τό κάνουμε ἐμεῖς μόνο. Τήν τέλεια ὅμως θέληση τήν δίνει ὁ Χριστός, ἀλλά τήν ἀρχική θέληση, τήν ἔχει ὁ ἄνθρωπος, τό πρῶτο βῆμα δηλαδή. Αὐτό τό περιμένει ὁ Θεός ἀπό ἐμᾶς.Ἄν δεῖ ὁ Θεός, ὅτι κάνουμε τό πρῶτο βῆμα, ἔχουμε αὐτήν τήν καλῇ προαίρεση, τήν πρώτη ἐκλογή... Δηλαδή ποιά εἶναι ἡ πρώτη ἐκλογή;- Θέλω νά εἶμαι μέ τόν Χριστό!Αὐτή εἶναι ἡ πρώτη ἐκλογή, μετά κάνει ὁ Χριστός τά ὑπόλοιπα, κάνει ἄπειρα βήματα μετά ὁ Χριστός καί σέ βοηθάει.Ἀλλά ὑπάρχει κάποιος, πού λέει:
Πρωτ. Στέφανος ΣτεφόπουλοςΤΟ ΝΑΒΑΡΑΤΡΙ: ΕΝΑ ΚΑΘΑΡΑ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΦΕΣΤΙΒΑΛΤο Ναβαράτρι, που κυριολεκτικά μεταφράζεται ως «εννέα νύχτες» από τα σανσκριτικά, δεν είναι απλώς ένα «πολιτιστικό φεστιβάλ» ή ένα «λαογραφικό δρώμενο». Στην πραγματικότητα, αποτελεί μία από τις σημαντικότερες και πιο ιερά εποχές του Ινδουισμού, αφιερωμένη εξ ολοκλήρου στη λατρεία της Θεϊκής Θηλυκής Ενέργειας (Σάκτι) και της θεάς Ντούργκα.Η κεντρική ιδέα της γιορτής είναι η θριαμβευτική νίκη της θεάς Ντούργκα επί του δαίμονα Μαχισασούρα, μια μάχη που διήρκεσε εννέα ημέρες και νύχτες. Κάθε μία από αυτές τις νύχτες είναι αφιερωμένη σε μία διαφορετική μορφή της Ντούργκα, η οποία αντιπροσωπεύει και μια ξεχωριστή πτυχή της θεϊκής δύναμης, από το θάρρος της Σαϊλπούτρι μέχρι την τρομακτική πολεμική μορφή της Κάλαρατρι. Οι πιστοί νηστεύουν, εκτελούν τελετουργίες (kanya puja), κάνουν προσευχές και προσφέρουν λουλούδια και φαγητό στους βωμούς των θεοτήτων.Πέραν της Ντούργκα, το φεστιβάλ τιμά και τις θεές Λάκσμι (της ευημερίας) και Σαρασβάτι (της σοφίας), αναγνωρίζοντας έτσι τις τρεις κύριες εκφάνσεις της Θεϊκής Μητέρας.
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣΓΡΑΦΕΙΟ ΕΠΙ ΤΩΝ ΑΙΡΕΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΑΡΑΘΡΗΣΚΕΙΩΝΕν Πειραιεί τη 29η Σεπτεμβρίου 2025Η ΠΕΡΙ «ΑΡΠΑΓΗΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ» ΠΡΟΤΕΣΤΑΝΤΙΚΗ ΚΑΚΟΔΟΞΙΑΒασικό γνώρισμα των αιρετικών, σε όλες τις εποχές, είναι η ψυχολογική βία, ο πνευματικός καταναγκασμός, η διασπορά φόβου, στους οπαδούς τους, προκειμένου να τους κρατούν εδραίους στις ομάδες τους. Οι αιρεσιάρχες, παρερμηνεύοντας και παραχαράσσοντας τις Άγιες Γραφές και διατυπώνοντας δικές τους αυθαίρετες δοξασίες, ως δήθεν «θείες αποκαλύψεις», τους κατατρομοκρατούν, επικεντρώνοντας συνήθως τη θεματολογία τους στην «εσχατολογία», δηλαδή στα όσα μέλλουν να συμβούν στο τέλος του κόσμου, τα οποία διεκτραγωδούν υπερβαλλόντως.Μια από αυτές τις λίαν σφοδρές εκβιαστικές και κακόδοξες δοξασίες, που διδάσκουν, είναι και αυτή της λεγόμενης «Αρπαγής της Εκκλησίας», παρερμηνεύοντας τα ιερά κείμενα, με συχνά αφελείς και παιδαριώδεις ερμηνείες.Αφορμή για την παρούσα ανακοίνωσή μας πήραμε από πρόσφατο δημοσίευμα, σύμφωνα με το οποίο, κάποιος προτεστάντης πάστορας – ψευδοπροφήτης, ονόματι Joshua Mhlakela, «ανακοίνωσε με ύφος βέβαιο πως γνωρίζει την ακριβή ημερομηνία της Δευτέρας Παρουσίας του Χριστού. Όχι, δεν πρόκειται για χιούμορ ούτε για σενάριο ταινίας επιστημονικής φαντασίας. Ο εν λόγω “προφήτης” μας ενημερώνει ότι στις 23 και 24 Σεπτεμβρίου 2025, με το ημερολόγιο στο χέρι και το ρολόι ρυθμισμένο, ο Χριστός θα επιστρέψει για την αρπαγή της Εκκλησίας»[1]. Μάλιστα για να γίνει πιστευτός ισχυρίστηκε πως αυτό του αποκαλύφτηκε από τον Ίδιο το Χριστό: « “Η αρπαγή είναι πάνω μας, είτε είστε έτοιμοι είτε όχι. Είδα τον Ιησού να κάθεται στο θρόνο του και τον άκουσα πολύ δυνατά και καθαρά να λέει, έρχομαι σύντομα”, είπε ο Mhlakela κατά τη διάρκεια της συνέντευξης στο CettwinzTV. “Μου είπε στις 23 και 24 Σεπτεμβρίου 2025, θα επιστρέψω στη Γη”»[2]. Και φυσικά η «αρπαγή» δε έγινε, αποδεικνύοντας τον ανωτέρω αιρετικό, ως ψευδοπροφήτη!
❈ Ἔλεγε ὁ Ἅγιος Σιλουανός ὁ Ἀθωνίτης, ὅτι ἡ ψυχή πού στεναχωριέται εἶναι σημάδι ὅτι δέν ἔχει παραδοθεῖ στό θέλημα τοῦ Θεοῦ ὁλοκληρωτικά.Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος πάλι μᾶς λέει: "θλιβόμενοι ἀλλ᾿ οὐ στενοχωρούμενοι" (Β' Κορ. 4,8). Ὑπάρχει μία διαφορά. Θλίψη εἶναι αὐτό πού μᾶς συμβαίνει ἀπ' ἔξω, οἱ διάφοροι πειρασμοί, οἱ διάφορες δυσκολίες.Ἀντίθετα, στενοχώρια εἶναι κάτι πού ἔρχεται ἀπό μέσα μας, τό δημιουργοῦμε ἐμεῖς, δηλαδή τό ὁποῖο μποροῦμε καί νά μήν τό δημιουργήσουμε.Αὐτή λοιπόν ἡ δὐναμη τῆς ψυχῆς πού λέγεται "λύπη" - "στενοχώρια" εἶναι ἕνα πάθος ἀδιάβλητο, ὅπως εἶναι ἡ πείνα, ἡ δίψα, ἡ διάθεση πού ἔχουμε γιά ὕπνο κλπ. Εἶναι κάτι πού μᾶς δόθηκε μετά τήν πτώση.Ἡ κακή διαχείριση τῆς λύπης, ὅπως καί τῆς πείνας, τῆς δίψας, τῆς διάθεσης γιά ἀνάπαυση, εἶναι ἁμαρτία. Ὅταν δηλαδή φᾶμε ὑπερβολικά ἤ φᾶμε ὄχι μέ σκοπό νά ζήσουμε, ἀλλά μέ σκοπό νά ἀπολαύσουμε, νά τρυφήσουμε, νά γεμίσουμε μέ σαρκική ἡδονή, τότε διαπράττουμε ἁμαρτία.
Ο νέος μεσάζοντας προς τον Θεό;ΚΗΡΥΓΜΑΤΑ ΜΕ Τ.ΝΗ εισβολή της τεχνητής νοημοσύνης (AI) στους χώρους λατρείας αποτελεί μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εξελίξεις της σύγχρονης εποχής, συνδυάζοντας την παράδοση με την καινοτομία. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, όπου η θρησκευτική ποικιλομορφία είναι έντονη, θρησκευτικοί ηγέτες πειραματίζονται με AI για να εκσυγχρονίσουν τις πρακτικές τους, προκαλώντας συζητήσεις για το αν η τεχνολογία μπορεί να αντικαταστήσει το ιερό δεσμό μεταξύ ανθρώπου και θεϊκού. Αυτή η τάση, παρόμοια με την εισαγωγή του ραδιοφώνου ή του διαδικτύου στις θρησκευτικές τελετές, φέρνει νέες δυνατότητες αλλά και ηθικά διλήμματα.
❈ Ὅταν ἐμεῖς Μεταλαμβάνουμε τοῦ Σώματος καί τοῦ Αἵματος τοῦ Χριστοῦ μας παίρνουμε (ἑνωνόμαστε μέ) τήν ἀνθρώπινη φύση τοῦ Χριστοῦ μας (ὄχι τήν Θεία φύση), ἡ ὁποία ὅμως εἶναι θεωμένη, εἶναι ἐμπλουτισμένη μέ τήν Θεία χάρη, μέ τό ἄκτιστο. Ἡ Θεία Χάρις εἶναι τό ἄκτιστο, εἶναι ἡ ἐνέργεια τοῦ Θεοῦ, τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ, ὁπότε μετέχουμε στό ἄκτιστο. Καί αὐτό τό ἄκτιστο, αὐτή ἡ Θεία Χάρις εἶναι πού μᾶς καθαρίζει, μᾶς φωτίζει καί μᾶς θεώνει.
❈ Τί θά πεῖ "Ἅγιος"; Εἶναι ὁ ἀφορισμένος ἀπό τόν κόσμο, αὐτός πού ἔχει ξεχωριστεῖ ἀπό τόν κόσμο, ἀπό τό κοσμικό φρόνημα, ἀπό τήν ἁμαρτία. Αὐτός εἶναι ὁ Ἅγιος.Ὁ Χριστιανός εἶναι ὁ ξεχωρισμένος ἀπό τήν ἁμαρτία, ἀπό τόν κόσμο.