Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τρίτη 12 Αυγούστου 2025

Ποιά εἶναι ἡ σωστή ἀγάπη , Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

"Ἁπλοποιῆστε τήν ζωή σας"(Ἁγίου Παϊσίου καί Πορφυρίου) , Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Εἴμαστε ὅλοι ἕνα σῶμα μέ κεφαλή τόν Χριστό (Α' Κόρ. Ἰβ, 26-27)-Η ἀναίδεια ὁδηγεῖ στήν βλασφημία, Ἁγ. Παϊσιου , Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Εἴμαστε ὅλοι ἕνα σῶμα μέ κεφαλή τόν Χριστό (Α' Κόρ. Ἰβ, 26-27)-Η ἀναίδεια ὁδηγεῖ στήν βλασφημία, Ἁγ. Παϊσιου (ὁμιλία σέ παιδιά-νέους), 11-8-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Πρέπει νά προσευχώμεθα ἀδιάλειπτα. Τί εἶναι ἡ ἀδιάλειπτη προσευχή καί πῶς κατορθώνεται Β΄, Εὐεργετινός Τόμος Δ΄ Ὑπόθεσις Η΄, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

 Πρέπει νά προσευχώμεθα ἀδιάλειπτα. Τί εἶναι ἡ ἀδιάλειπτη προσευχή καί πῶς κατορθώνεται Β΄, Εὐεργετινός Τόμος Δ΄ Ὑπόθεσις Η΄, 10-8-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ ἁπλῆ πίστη πού θαυματουργεί, Εὐαγγέλιο τῆς ξηρανθείσης ἀπο τόν Κύριο συκῆς, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἁπλῆ πίστη πού θαυματουργεί, Εὐαγγέλιο τῆς ξηρανθείσης ἀπο τόν Κύριο συκῆς, 11-8-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Οἱ ἅγιες Μάρθα, Μαρία καί ἡ ἀναίδεια (ὁμιλία σέ παιδιά-νέους), Ἁγ. Παϊσιου, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Οἱ ἅγιες Μάρθα, Μαρία καί ἡ ἀναίδεια (ὁμιλία σέ παιδιά-νέους), Ἁγ. Παϊσιου, 10-8-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου [Ἑρμηνεία Εὐαγγελίου Μεγάλης Παρακλήσεως] Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Πῶς μποροῦμε νά ἔχουμε τέλεια ἀγάπη γιά τούς ἐχθρούς μας; -Ποιούς ἐννοεῖ ὡς ἐχθρούς ὁ Δαυίδ;

 

Ἡ Θεία Κοινωνία γιά νά μᾶς ὠφελήσει, θέλει νά ἔχουμε κάποιες προϋποθέσεις.

Ἡ συχνή Θεία Κοινωνία εἶναι πολύ ὠφέλιμη, ὅταν γίνεται μέ τίς σωστές προϋποθέσεις. Γιατί, δυστυχῶς, πολλοί Κοινωνοῦν, ἀλλά ἀπροετοίμαστοι. Κοινωνοῦνε ἀπροϋπόθετα ἤ μέ μιά στοιχειώδη νηστεία ἀπό τροφές, ἡ ὁποία νομίζουν ὅτι τούς ἐξασφαλίζει καί τό δικαίωμα νά Κοινωνήσουν. Καί τό βλέπουμε στήν ἐξομολόγηση, πού ἔρχονται καί μᾶς λένε πολλές φορές οἱ ἄνθρωποι, ἀπό ἄγνοια βέβαια: «ἔκανα νηστεία πάτερ, πότε νά Κοινωνήσω;». Γιατί νομίζουν ὅτι μόνο αὐτό εἶναι ἡ προϋπόθεση γιά νά Κοινωνήσουνε. Διότι οὔτε ἡ νηστεία εἶναι ἀρκετή, ἄν δέν κάνεις νηστεία ἀπό ὅλες τίς ἁμαρτίες καί νηστεία ἀπ’ τά πάθη καί ἀπόφαση νά μήν τά ξανακάνεις ποτέ. Ὄχι μόνο στόν καιρό τῆς νηστείας δηλαδή νά μήν κάνεις ἁμαρτίες, ἀλλά καί μετά.

Ὑπάρχουν καί ἄλλοι πού κἄν δέν πᾶνε στόν Πνευματικό καί Κοινωνᾶνε ἀνεξομολόγητοι καί αὐτό βέβαια εἶναι ἀκόμα πιό μεγάλο λάθος.

❈ Ἡ Θεία Κοινωνία λοιπόν, γιά νά μᾶς ὠφελήσει, θέλει νά ἔχουμε κάποιες προϋποθέσεις. Ὑπάρχουν, ἄς ποῦμε, κάποιες ἁμαρτίες πού δέν σοῦ ἐπιτρέπουν νά Κοινωνήσεις. Τέτοιου εἴδους ἁμαρτίες εἶναι οἱ σαρκικές ἁμαρτίες. Ὅταν κανείς δέν μετανοεῖ γι’ αὐτές, δέν ἐπιτρέπεται νά Κοινωνήσει, ὅταν δέν διορθώνεται.

Τά πάθη εἶναι φιλεπίστροφα...ἡ μετάνοια εἶναι μία διαρκής προσπάθεια

❈ Ἡ μετάνοια εἶναι μία διαρκής προσπάθεια, μιά διαρκής κατάσταση. Δέν εἶναι μία πράξη πού κάνουμε μιά στιγμή. Τώρα λ.χ. εἶναι Χριστούγεννα, νά μετανοήσω, νά πάω νά ἐξομολογηθῶ καί τελειώσαμε. Ὄχι, εἶναι μιά συνεχής προσπάθεια. Καί πρίν νά πᾶς νά ἐξομολογηθεῖς, ἀλλά καί, ἀφοῦ ἐξομολογηθεῖς, πρέπει νά εἶσαι σ’ αὐτή τήν προσπάθεια νά βλέπεις πρός τόν Θεό, γιατί ναί μέν θά πάρεις τήν ἄφεση - ὅποιος ἐξομολογεῖται, συγχωρεῖται - ἀλλά αὐτό δέν σημαίνει ὅτι θεραπεύτηκες κιόλας.

Τά πάθη εἶναι φιλεπίστροφα, λένε οἱ Πατέρες, ἀγαπᾶνε νά ἐπιστρέφουν. Τά εἶπες καί ἔφυγε ἡ ἐνοχή, δηλαδή μπροστά στόν Θεό εἶσαι καθαρός, ἀλλά αὐτό δέν σημαίνει ὅτι ἔφυγε καί ἡ κακή συνήθεια. Ὅλος ὁ ἀγῶνας εἶναι νά ἐξαλείψεις τήν κακή συνήθεια.

Ἀπάντηση σὲ δημοσιογραφήματα ποὺ ὑποβοήθησαν τὸ πραξικόπημα (2/8/25) εἰς βάρος τῆς Μονῆς στὸ Σινᾶ.

Ο κ. Ανδρέας Λουδάρος στο άρθρο με τίτλο «Αυτή τη φορά η Βάτος του Σινά καίγεται κανονικότατα»[1], φαίνεται να διαμηνύει στους Μοναχούς της Μονής της Αγίας Αικατερίνης στο Σινά ότι εδώ που έφτασαν τα πράγματα θα πρέπει να πιαστούν από την ‘σωτήρια λέμβο’ του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου (Ν.Π.Δ.Δ.) για να μην χειροτερέψουν. Αυτό παίζει ως ψυχολογικό «επιχείρημα» ή «δίλημμα» στο παρασκήνιο του άρθρου. Για αρχή θα πούμε ότι ένας τέτοιος τρόπος σκέψης ακυρώνει την ανθρώπινη βούληση και σίγουρα δεν συνάδει με το αγωνιστικό πνεύμα των Μοναχών που επιβίωσαν όλα αυτά τα χρόνια στην αρχαιότερη Μονή της Ορθοδοξίας. Όλοι εμείς που ζούμε στην ασφάλεια της Πατρίδας μας και αναλογιζόμενοι ότι οι Μοναχοί στο Σινά μπορεί τώρα να δέχονται πιέσεις, ακόμη και απειλές, θα έπρεπε, αντί να τους κόβουμε τα πόδια με καταστροφολογίες να τους ενδυναμώναμε, λόγω και έργω, για να αντιστασθούν. Χρειάζονται πολλή βοήθεια διότι δυστυχώς ο τρόπος με τον οποίον εξελίσσονται τα πράγματα δείχνει ότι προηγήθηκε κάποιος σχεδιασμός και ότι τώρα βρισκόμαστε στην φάση «εκποίησης» του «φιλέτου» με την δημιουργία Ν.Π.Δ.Δ.. Δεν εξηγείται αλλιώς αυτή η επιθετικότητα στους Μοναχούς, οι οποίοι, έστω και αργά, κάνουν το αυτονόητο να σώσουνε το Μοναστήρι τους.

Μεταμόρφωση τοῦ Σωτῆρος: Νὰ ἀνεβοῦμε κι ἐμεῖς στὸ δικό μας «Θαβὼρ» μεταμορφώνοντας τὴν ψυχὴ μὲ μετάνοια

Μεταμόρφωση του Σωτήρος: Να ανεβούμε κι εμείς στο δικό μας «Θαβώρ» μεταμορφώνοντας την ψυχή με μετάνοια

Τα ουράνια νοήματα που αστραποβόλησαν στο Θαβώρ μας καλούν να βάλουμε αρχή για τη δική μας ανάβαση στον δρόμο της Σωτηρίας

Συντάκτης: Ελευθέριος Ανδρώνης

«Ἰδοὺ νεφέλη φωτεινὴ ἐπεσκίασεν αὐτούς, καὶ ἰδοὺ φωνὴ ἐκ τῆς νεφέλης λέγουσα· οὗτός ἐστιν ὁ υἱός μου ὁ ἀγαπητός, ἐν ᾧ εὐδόκησα· αὐτοῦ ἀκούετε» (Ματθ. ιζ’ 5, Μάρκ. θ’ 7, Λουκ. θ’ 35).

Η Μεταμόρφωση του Σωτήρος είναι η μεγάλη δεσποτική εορτή ενός υπερθαύμαστου γεγονότος που φανέρωσε τη θεϊκή φύση του Χριστού, προβάλλοντας πάνω στο όρος Θαβώρ το ανέσπερο φως της δόξας Του. Ο κεκρυμμένος και ζωντανός προφήτης Ηλίας και ο τετελειωμένος προφήτης Μωυσής εμφανίστηκαν να συνομιλούν με τον Χριστό ακτινοβολώντας την αλήθεια ότι ζώντες και κεκοιμημένοι είναι αδιαίρετες καταστάσεις στην αιώνια θωριά του Θεού. Γιατί όπως ο ίδιος ο Κύριος μας διαβεβαίωσε: «ουκ έστιν ο Θεός – Θεός νεκρών, αλλά ζώντων».

Μπροστά στον Πέτρο, τον Ιωάννη και τον Ιάκωβο, φανερώθηκε μεγαλοπρεπώς ο Κύριος του Μωσαϊκού νόμου και ο αναμενόμενος Μεσσίας που επρόκειτο να υπογράψει με το τίμιο αίμα Του την Καινή Διαθήκη. Η Βασιλεία των Ουρανών είναι ήδη εδώ, ξεπροβάλλει από τις χαραμάδες της αιωνιότητας για να την δουν οι καθαροί οφθαλμοί και οι καθαρές καρδιές. Η πλάση λαμποκοπά εκτυφλωτικά με την ευλογία του άκτιστου φωτός, σε ένα μεγαλειώδες προοίμιο της Ανάστασης.

Ὁ ἔπαινος κάνει κούφιο τόν ἄνθρωπο καί διώχνει τή Χάρη τοῦ Θεοῦ".

❈ Ἔλεγε ὁ μακαριστός Ἅγιος Πορφύριος: "Ποτέ δέν πρέπει νά ἐπαινοῦμε τούς συνανθρώπους μας καί νά τούς κολακεύομε, ἀλλά νά τούς ὁδηγοῦμε στήν ταπείνωση καί στήν ἀγάπη τοῦ Θεοῦ. Ὁ ἔπαινος κάνει κούφιο τόν ἄνθρωπο καί διώχνει τή Χάρη τοῦ Θεοῦ".

Γιατί; Γιατί νομίζεις ὅτι τρέφεσαι, ἐνῶ δέν τρέφεσαι καί μένεις ἄδειος. Καί ὅμως, δυστυχῶς, ζοῦμε ἔτσι, ζοῦμε ὑποκριτικά, γιά νά ἔχουμε αὐτούς τούς κούφιους ἐπαίνους. Νά μή μᾶς ποῦνε, πώς εἴμαστε κολλημένοι, πώς εἴμαστε ἐκτός μόδας, ἐκτός ἐποχῆς... Σήμερα εἶναι "in" ἡ ἀθεΐα καί ἡ ἀσέβεια.

12 Αὐγούστου. Φωτίου καὶ Ἀνικήτου τῶν μαρτύρων (†305-306). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τρίτης ι΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Α´ Κορ. ιε΄ 29-38).

Α Κορ. 15,29      Ἐπεὶ τί ποιήσουσιν οἱ βαπτιζόμενοι ὑπὲρ τῶν νεκρῶν, εἰ ὅλως νεκροὶ οὐκ ἐγείρονται; τί καὶ βαπτίζονται ὑπὲρ τῶν νεκρῶν;

Α Κορ. 15,29            Εάν άλλως συνέβαινε και οι νεκροί δεν ανασταίνονται, τι θα κάμουν και τι έχουν να κερδήσουν όσοι βαπτίζονται με την πίστιν και την προσδοκίαν να ενωθούν με τους άλλους αποθανόντας πιστούς, τους οποίους πιστεύουν ζώντας εις την εν ουρανοίς Εκκλησίαν, εάν κατά κανένα τρόπον δεν ανασταίνωνται οι νεκροί; (Δια ποίον λόγον και βαπτίζονται, αφού δεν πρόκειται να εισέλθουν εις καμμίαν κοινωνίαν αποθαμμένων, αφού αυτοί δεν ζουν πλέον, όχι μόνον εις την γην, αλλ' ούτε και στους ουρανούς;)

Περί Ἑορτῆς

❈ Ποιός εἶναι ὁ σωστός τρόπος γιά νά γιορτάσουμε τή γιορτή μας; Θά πρέπει νά λειτουργηθοῦμε στήν Ἐκκλησία. Νά ἔχουμε φροντίσει νά ἐξομολογηθοῦμε ἀπό πρίν, νά πάρουμε τήν ἄδεια τοῦ Πνευματικοῦ μας καί νά κοινωνήσουμε τήν ἡμέρα τῆς γιορτῆς μας.

Ἐπίσης πρέπει νά κάνουμε ἀρτοκλασία. Νά φέρουμε ἄρτους, νά τούς εὐλογήσει ὁ ἱερέας καί νά τούς μοιράσουμε σέ ὅσους βρίσκονται στήν Ἐκκλησία.

Θέλεις νά καλέσεις τούς φίλους σου, ὅταν γιορτάζεις; Πρῶτα νά τούς καλέσεις στήν Ἐκκλησία. Μόλις τελειώσει ἡ Θεία Λειτουργία, νά τούς κεράσεις.

Ἐπαύθη ἀπὸ ἀρχιεπίσκοπος Σινᾶ ὁ ἀρχ. Δαμιανός


orthopraxia.gr στο βάιμπερ

https://tasthyras.wordpress.com/2025/07/31/επαύθη-από-αρχιεπίσκοπος-σινά-ο-αρχ-δα

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible