Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 11 Αυγούστου 2025

Σπάνια συνέντευξη τοῦ π. Γεωργίου Κάλτσιου (1988) γιὰ τοὺς διωγμοὺς ποὺ ὑπέστη ἀπὸ τὸ κομμουνιστικὸ καθεστὼς Τσαουσέσκου.


ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΕΙΣΤΕ ΣΤΟ YOUTUBE

Συνέντευξη που δόθηκε στην Ουάσινγκτον πριν από 35 χρόνια, στις 13 Ιανουαρίου 1988 (έκανε πρεμιέρα στις 17 Ιαν 2023) για την εφημερίδα Η Άλλη Ευρώπη (The Other Europe). Ο πατήρ Γεώργιος Κάλτσιου περιγράφει την βιαιότητα των κομμουνιστικών φυλακών στις οποίες ήταν φυλακισμένος για 21 χρόνια και στη συνέχεια κάνει μια περιγραφή της σκληρής ζωής υπό το κομμουνιστικό καθεστώς του Τσαουσέσκου.

https://tasthyras.wordpress.com/2025/08/03/σπάνια-συνέντευξη-του-π-γεωργίου-κάλτ

Ἀρχιμ. Εἰρηναῖος Βαϊόπουλος,Τί σημαίνει γιὰ ἐμᾶς ἡ Μεταμόρφωση τοῦ Κυρίου;

Λίγες πατρικές νουθεσίες του Καθηγουμένου της Ιεράς Μονής Αγίου Νικοδήμου Αγιορείτου Πυργετού Λαρίσης, Αρχιμανδρίτου Ειρηναίου Βαϊοπούλου, στο τέλος της Ιεράς Αγρυπνίας επι τη Εορτή της Μεταμορφώσεως του Σωτήρος (6/8/25).

 

(youtube.com)

ΤΙ εἶναι ἡ Θεία Χάρη καί πώς φανερώνεται; , Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Τί κρύβεται πίσω ἀπό τήν "ἀγαπολογία"; Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Στήν ἐξομολόγηση γίνεται ἀληθινή ψυχοθεραπεία.

❈ Μέ τήν ἐξομολόγηση ἔχουμε πολλαπλά ὀφέλη. Πρῶτο καί σπουδαιότερο βέβαια ἔχουμε τήν ἄφεση τῶν ἁμαρτιῶν μας, τή συγχώρεση καί τήν εἰρήνευση τῆς συνειδήσεως, πού δέν μπορεῖ νά βρεῖ πουθενά ὁ ἄνθρωπος. Ἄν δέν ἐξομολογηθεῖ, δέν εἰρηνεύει. Ἡ συνείδηση εἶναι, θά λέγαμε, ἕνας ἄτεγκτος δικαστής, πού σοῦ λέει ὅτι ὄντως εἶσαι ἔνοχος καί δέν μπορεῖς νά ἠρεμήσεις, ὅ,τι καί ἄν κάνεις, σέ ὅσους ψυχολόγους καί ψυχιάτρους καί σέ χάπια καί ἄν καταφύγεις.

Καί τό δεύτερο βέβαια πολύ σημαντικό εἶναι ὅτι παίρνεις τή Χάρη τοῦ Θεοῦ, ἀφοῦ πάρεις τή συγχώρεση, ὥστε νά ἀρχίσεις μέ καινούριες δυνάμεις ἀπό τήν ἀρχή, νά βάλεις μιά καινούρια ἀρχή στήν πνευματική σου ζωή μέ τή Χάρη τοῦ Θεοῦ. Ὅπως ἔλεγε ὁ Ἅγιος Παΐσιος, κόβονται τά δικαιώματα τοῦ Διαβόλου, τά ὁποῖα τοῦ δώσαμε ἐμεῖς μέ τίς ἁμαρτίες μας.

Ἡ Κυρία τοῦ σπιτιοῦ μας, ἡ Παναγία

ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Ἡ Κυρία τοῦ σπιτιοῦ μας, ἡ Παναγία

Διαβάζουμε στὴν Παράκληση τῆς Παναγίας μας:

«Πρεσβεία θερμὴ καὶ τεῖχος ἀπροσμάχητον, ἐλέους πηγή, τοῦ κόσμου καταφύγιον, ἐκτενῶς βοῶμέν σοι· Θεοτόκε Δέσποινα, πρόφθασον, καί ἐκ κινδύνων λύτρωσαι ἡμᾶς, ἡ μόνη ταχέως προστατεύουσα.

Ἐπίβλεψον, ἐν εὐμενείᾳ, πανύμνητε Θεοτόκε, ἐπὶ τὴν ἐμὴν χαλεπὴν τοῦ σώματος κάκωσιν, καί ἴασαι τῆς ψυχῆς μου τὸ ἄλγος».Στὴν Δ΄ Οἰκουμενικὴ Σύνοδο οἱ Πατέρες ἐδογμάτισαν:

«…ἕνα καὶ τὸν αὐτὸν ὁμολογεῖν Υἱὸν τὸν Κύριον ἡμῶν Ἰησοῦν Χριστόν, πρὸ αἰώνων μὲν ἐκ τοῦ Πατρὸς γεννηθέντα κατὰ τὴν Θεότητα καὶ διὰ τὴν ἡμετέραν σωτηρίαν ἐκ Μαρίας τῆς Παρθένου τῆς Θεοτόκου κατὰ τὴν ἀνθρωπότητα…». Ἕνας εἶναι ὁ Κύριός μας, ὁ Ἰησοῦς Χριστός. Θεὸς καὶ Ἄνθρωπος. Θεός, ἀφοῦ γεννήθηκε ἀπὸ τὸν Πατέρα πρὸ πάντων τῶν αἰώνων. Ἄνθρωπος ἀφοῦ γεννήθηκε ἀπὸ τὴν Παναγία μας. Θεάνθρωπος!

Ὁ Ἀριθμός 144.000 στήν Ἀποκάλυψη καί αἱρετικές ἑρμηνεῖες

Πρωτ. Βασιλείου Ἀ. Γεωργόπουλου

Ἀναπλ. Καθηγητοῦ Θεολογικῆς Σχολῆς Α.Π.Θ.

Ὁ Ἀριθμός 144.000 στήν Ἀποκάλυψη καί αἱρετικές ἑρμηνεῖες

Ὁ ἀριθμός 144.000 ἀπό τό βιβλίο τῆς Ἀποκάλυψης ἔχει προκαλέσει ἔντονο θεολογικό, ἐσχατολογικό καί ἑρμηνευτικό ἐνδιαφέρον, καί ἔχει μελετηθεῖ ἀπό τήν ἀκαδημαϊκή βιβλική ἐπιστήμη. Ὁ ἀριθμός 144.000 (12x12x1000) θεωρεῖται συμβολικός ἀριθμός πληρότητας καί τελειότητας. Δέν δηλώνει συγκεκριμένα ἄτομα ἀλλά τό πλῆρες σύνολο τῶν πιστῶν πού ἀνήκουν στόν Θεό. Ὡστόσο, χρησιμοποιεῖται παραλλήλως καί ἀπό ποικίλα αἱρετικά καί παραχριστιανικά κινήματα. Οἱ εἰκόνες καί τά σύμβολα πού περιέχει ἡ Ἀποκάλυψη, ἀπό διαφορές αἱρετικές κινήσεις ἐκλαμβάνονται κυριολεκτικά, γεγονός πού ὁδηγεῖ σέ παρερμηνεῖες. Ἡ ἑρμηνεία καί ἡ χρήση αὐτοῦ τοῦ ἀριθμοῦ στίς διάφορες αἱρετικές κινήσεις ποικίλει καί εἶναι ἀμφιλεγόμενη.

Ἀντιπροσωπευτικά ἀναφέρουμε:

α) Ἀντβεντιστές τῆς Ἕβδομης Ἡμέρας. Οἱ Ἀντβεντιστές θεωροῦν τόν ἀριθμό 144.000 ὡς συμβολικό. Τόν ἐξισώνουν μέ τό «μεγάλο πλῆθος ἀπό κάθε ἔθνος καί φυλή καί λαό καί γλῶσσα» τοῦ Ἀποκ. 7:9. Πιστεύουν, ἐπίσης, ὅτι ὑποδηλώνει μία σαφῶς καθορισμένη ὁμάδα τοῦ «ὑπολοίπου» πού τηρεῖ πιστά τίς ἐντολές τοῦ Θεοῦ, καί σχετίζεται μέ τή σημασία τοῦ μηνύματος τῶν τριῶν Ἀγγέλων (Ἀποκ 14). Ἡ ἀποστολή τους εἶναι ἡ διακήρυξη τῆς «σφραγίδας τοῦ Θεοῦ», δηλαδή τοῦ μηνύματος τήρησης τῆς λατρείας τοῦ Σαββάτου ὡς διακριτικοῦ σημείου τῶν ἀληθινῶν πιστῶν οἱ ὁποῖοι, κατά τήν αἵρεση, δέν λαμβάνουν τό χάραγμα τοῦ Ἀντίχριστου. Συνεπῶς, οἱ 144.000 ταυτίζονται μέ τήν ἴδια τήν αἵρεση τῶν Ἀντβεντιστῶν τῆς Ἕβδομης Ἡμέρας. Μέ τήν ἐπιστροφή τοῦ Χριστοῦ, οἱ δίκαιοι –νεκροί καί ζωντανοί– θά δοξαστοῦν καί θά ἁρπαχθοῦν γιά νά εἶναι μαζί Του. Κατά τή διάρκεια τῆς χιλιετίας, ὁ Χριστός καί οἱ 144.000 θά βασιλέψουν στόν οὐρανό.

Ἡ θεωρία τοῦ Θεοῦ. +Επίσκοπος Αυγουστίνος Καντιώτης.

Σήμερα, ἀγαπητοί μου, εἶνε ἑορτὴ καὶ πανήγυρις. Εἶνε ἑορτὴ δεσποτική· ἑορτάζει ὁ Δεσπότης. Ποιός δεσπότης, ἐγώ; Κάθε ἄλλο. Τί θὰ πῇ δεσπότης; Δεσπότης θὰ πῇ αὐτὸς ποὺ δεσπόζει, ποὺ ἔχει ἐξουσία. Ἐξουσία ἔχει καὶ ὁ δάσκαλος στοὺς μαθητάς του, ὁ προϊστάμενος στοὺς ὑπαλλήλους του, ὁ ἀξιωματικὸς στοὺς στρατιῶτες του, ὁ ἄντρας στὴ γυναῖκα του, ὁ πατέρας στὰ παιδιά του, ὁ ἱερεὺς στὴν ἐνορία του, ὁ ἐπίσκοπος στὸ ποίμνιό του, ὁ βασιλεὺς στὸ βασίλειό του. Ἐξουσία ἔχουν στὸν οὐρανὸ καὶ οἱ ἄγγελοι. Ἀλλὰ πάνω ἀπ᾽ ὅλες τὶς ἐξουσίες (ἀνθρώπων, ἀγγέλων, ἀρχαγγέλων, ζώντων καὶ νεκρῶν, στοιχείων τῆς φύσεως), ἐξουσία ποὺ ὑπερέχει ὅλων, ἡ κορυφὴ τῶν ἐξουσιῶν, εἶνε ὁ Κύριος ἡμῶν Ἰησοῦς Χριστός. Αὐτὸς εἶνε ὁ Δεσπότης ποὺ ἑορτάζει σήμερα.

Ὁ Χριστός, ἐνῷ ἦταν Θεός, ἐν τούτοις κατὰ τὸ διάστημα τῆς ζωῆς του στὸν κόσμο αὐτὸν φαινόταν σὰν ὁ πιὸ φτωχὸς καὶ ἀδύναμος ἄνθρωπος. Σπίτι δὲν εἶχε. Ἐδῶ καὶ ὁ πιὸ φτωχὸς τὸ βραδάκι θὰ πάῃ νὰ κοιμηθῇ στὴν καλύβα του. Ὁ Χριστὸς δήλωνε ἄστεγος. Ἀλεποῦδες καὶ πουλιά, ἔλεγε, ἔχουν κάπου μιὰ φωλιά, «ὁ δὲ υἱὸς τοῦ ἀνθρώπου οὐκ ἔχει ποῦ τὴν κεφαλὴν κλίνῃ» (Ματθ. 8,20. Λουκ. 9,58). Ἦταν ὁ ἀληθινὰ ἀκτήμων· φράγκο δὲν ὑπῆρχε στὴν τσέπη του. Ὅποιος θὰ τὸν ἔβλεπε στὸ δρόμο μποροῦσε νὰ φανταστῇ, ὅτι αὐτὸς εἶνε ἐκεῖνος ποὺ ἐξουσιάζει τὰ σύμπαντα;

Καὶ ὅμως ἦταν Θεός. Καὶ τὸ ἔδειξε. Μία τρανὴ ἀπόδειξις ὅτι εἶνε Θεός, εἶνε καὶ ἡ σημερινὴ ἑορτὴ τῆς Μεταμορφώσεως. Δηλαδή; τί συνέβη σήμερα; ποιό γεγονὸς ἑορτάζουμε ποὺ ἀποδεικνύει ὅτι ὁ Χριστὸς εἶνε Θεός;

Τί ἰδιαίτερο ἔκαναν κάποιοι Ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας καί ὀνομάστηκαν Μεγάλοι;

Πρωτοπρεσβυτέρου Θεοδώρου Ζήση, ὁμοτίμου καθηγητοῦ τοῦ Α.Π.Θ

Τί εἶναι αἵρεση;
Ἡ αἵρεση σημαίνει ὅτι δέν ἀκολουθῶ τήν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας, ἀλλά αἱροῦμαι. Αἱροῦμαι στά ἀρχαῖα ἑλληνικά σημαίνει ἐκλέγω. Αἴρεση σημαίνει ἐκλογή. Διαλέγω μιά δική μου διδασκαλία, μιά δική μου γνώμη, καί αὐτή τήν γνώμη ἀκολουθῶ ἐγώ, καί δέν μέ ἐνδιαφέρει τί λέει ἡ Ἐκκλησία, τί λέει ἡ Ἁγία Γραφή καί τί λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες. Ἑπομένως ἡ αἵρεση εἶναι μιά προσωπική διδασκαλία κάποιου πατριάρχη, ἐπισκόπου, ἱερέως, μοναχοῦ, λαϊκοῦ.

Σήμερα ἔχουμε αἱρέσεις;
Ναί, σήμερα ἔχουμε πάρα πολλές αἱρέσεις, γύρω στίς 350-400. Οἱ περισσὀτερες εἶναι ἀπό τόν χῶρο τοῦ προτεσταντισμοῦ· καί πολλές βέβαια ἀπό τίς αἱρέσεις εἶναι καί αἱρέσεις τοῦ παπισμοῦ. Δηλαδή, ὁ παπισμός καί ὁ προτεσταντισμός εἶναι αἱρέσεις.

11 Αὐγούστου. Εὔπλου διακόνου (†304). Νήφωνος ΚΠόλεως (†1502)· ἀνάμνησις θαύματος τοῦ ἁγ. Σπυρίδωνος ἐν Κερκύρᾳ (1716). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Δευτέρας ι΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Α´ Κορ. ιε΄ 12-20).

Α Κορ. 15,12      Εἰ δὲ Χριστὸς κηρύσσεται ὅτι ἐκ νεκρῶν ἐγήγερται, πῶς λέγουσί τινες ἐν ὑμῖν ὅτι ἀνάστασις νεκρῶν οὐκ ἔστιν;

Α Κορ. 15,12             Εάν δε από όλους μας κηρύσσεται ότι ο Χριστός έχει αναστηθή, πως μερικοί, αντιλέγοντες στο ομόφωνον κήρυγμα των Αποστόλων, ισχυρίζονται ότι δεν υπάρχει ανάστασις νεκρών;

Ὁ Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης ἐξήγησε τί ἑνώνει τὸν Θεό, τὸν Ἀλλάχ, τὸν Μπράχμαν καὶ τὸ Φωτεινὸ Κενό.

Στις 29 Ιουλίου 2025, στην Κωνσταντινούπολη, ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος εκφώνησε προγραμματική ομιλία στη συνάντηση του Παγκοσμίου Συμβουλίου Θρησκειών για την Ειρήνη με τίτλο «Αντιφάσεις και προϋποθέσεις του διαθρησκειακού διαλόγου», στην οποία παρουσίασε ένα όραμα για τη δημιουργία μιας «κοινής ιερής κοσμοθεωρίας» ως απάντηση στις προκλήσεις του σύγχρονου κόσμου.

Ο Πατριάρχης Βαρθολομαίος εντόπισε το κύριο πρόβλημα της εποχής μας στην επικράτηση μιας «αναγωγικής υλιστικής κοσμοθεωρίας» η οποία, όπως τόνισε, «περιορίζει την ανθρώπινη ευημερία αποκλειστικά στη υλική της διάσταση και αποκλείει συστηματικά κάθε αναφορά στο Ιερό».

Κατά τον Πατριάρχη, αυτή η θεώρηση του κόσμου οδηγεί στη «διαστρέβλωση της έννοιας της ανθρώπινης πληρότητας», η οποία με τη σειρά της «προάγει την απομόνωση, την εκμετάλλευση και την περιβαλλοντική καταστροφή». Μέσα σε ένα τέτοιο παράδειγμα, «ο άνθρωπος παύει να νοείται ως ον σχέσης, θεμελιωμένο σε μια υπερβατική πραγματικότητα, και μετατρέπεται σε αυτόνομη μονάδα που διεκδικεί την ευημερία του εις βάρος των άλλων και του φυσικού κόσμου».

Οἱ Ἅγιοι δέν ἀρρώσταιναν;


*Ἐρώτηση*: Οἱ Ἅγιοι δέν ἀρρώσταιναν;

*Ἀπάντηση*: Δέν ἀρρώσταιναν. Ἀρρώσταιναν ὅταν ζητοῦσαν τήν ἀρρώστια γιά χάρη κάποιων ἄλλων. Ὁ Ἅγιος Παΐσιος, ἄς ποῦμε, πῆρε τόν καρκίνο μιᾶς μητέρας, ὄχι γιατί εἶχε ἁμαρτίες, ἀλλά γιά νά ξαλαφρώσει τή μητέρα. Ἐκεῖ εἶναι ἄλλη περίπτωση. Ὅταν ἀρρωσταίνουν οἱ Ἅγιοι, ἀρρωσταίνουν γιά τή δόξα τοῦ Θεοῦ, γιά νά δοξαστεῖ ὁ Θεός μέσα άπό τήν ἀρρώστια τους.

Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 18 – 6 – 2018)

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible