Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2025

Πῶς κόβονται τά πάθη καί ἔρχεται ὁ θεῖος φωτισμός, Ἁγ. Μαξίμου Ὁμολογητοῦ- Α' Ἑκατοντάς Περί Ἀγάπης κεφ. 76-80, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Πῶς κόβονται τά πάθη καί ἔρχεται ὁ θεῖος φωτισμός, Ἁγ. Μαξίμου Ὁμολογητοῦ- Α' Ἑκατοντάς Περί Ἀγάπης κεφ. 76-80, 3-12-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com,

 

Τὰ Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου

ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

ΤΑ ΕΙΣΟΔΙΑ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ

Λέγει ἕνα τροπάριο τῆς λιτῆς τῶν Εἰσοδίων: «Σήμερον ὁ Θεοχώρητος Ναός, ἡ Θεοτόκος, ἐν ναῷ Κυρίου προσάγεται, καὶ Ζαχαρίας ταύτην ὑποδέχεται».
Γεννᾶται μία ἀπορία. Ἐνῷ ἀπαγορευόταν ἡ εἴσοδος στὰ Ἁγία τῶν Ἁγίων σὲ ὅλους καὶ μόνο στὸν Ἀρχιερέα ἐπιτρεπόταν μία φορὰ τὸν χρόνο καὶ μετὰ ἀπὸ προηγουμένη πρὸς τὸν Θεὸ ἐξιλαστήριο θυσία, ἐπιτράπηκε στὴ μικρὴ Μαριάμ; Ἀφοῦ ἡ εἴσοδος ἀπαγορευόταν σὲ ὅλους στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων, ἄρα οὔτε καὶ στὴν Μαριὰμ ἐπιτρεπόταν· ἀλλὰ ἡ Μαριὰμ ἦταν ἡ πρὸ τῶν αἰώνων προορισμένη καὶ ἀπὸ τῶν προφητῶν προαγγελθεῖσα νὰ γίνη μητέρα τοῦ ἐνανθρωπήσαντα Υἱοῦ τοῦ Θεοῦ καὶ διὰ τοῦτο ὁ Θεὸς κατὰ θαυμαστὸ τρόπο ἐπέτρεψε σ’αὐτὴ νὰ εἰσέλθη στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων.

Τὴν εἴσοδο τῆς Μαριὰμ στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων ἀποκάλυψε ὁ Θεὸς στὸν Ἀρχιερέα Ζαχαρία, τὸν πατέρα τοῦ Ἰωάννη τοῦ Προδρόμου, διὰ τοῦ κρεμασμένου Λογείου ἢ Ἐφώδ (ποὺ σημαίνει λύτρωση) ἐπὶ τοῦ στήθους αὐτοῦ καὶ ἔτσι πείσθηκαν οἱ ἱερεῖς καὶ ὁ λαός, ὅτι ὁ Θεὸς ἐπιτρέπει τὴν εἴσοδο τῆς Μαριὰμ στὰ Ἅγια τῶν Ἁγίων.

Ἡ Παναγία λοιπὸν προσφέρεται στὸν Ναὸ σὰν τριετὴς κόρη, ποὺ θὰ κατοικήση στὰ ἄβατα τοῦ Ναοῦ, γιὰ νὰ προμηνύση καὶ προγράψη τὸ μέλλον, ὅτι μόνο αὐτὴ μὲ παράδοξο καὶ καινούργιο τρόπο θὰ γεννήση τὸ ἕνα πρόσωπο τῆς Ἁγίας Τριάδας καὶ ἀπὸ ὅλους τοὺς ἁγίους μόνο αὐτὴ θὰ γίνη μονὴ καὶ σεβάσμιο κατοικητήριο τῆς Ἁγίας Τριάδας, σημειώνει ὁ Ἰσίδωρος Θεσσαλονίκης. Τὸ ἐπίγειο κατοικητήριο τοῦ Παντάνακτος Θεοῦ γίνεται κατοικία τῆς πιὸ ἐκλεκτῆς καὶ πιὸ ἁγνῆς ὕπαρξης ποὺ προῆλθε ποτέ, ἀπὸ τὸ ἀνθρώπινο γένος. Ἡ Παναγία δὲν εἰσέρχεται στὸν Ναὸ μόνον, γιὰ νὰ προσφέρη μὲ τοὺς γονεῖς της τὸ δῶρο της καὶ νὰ ὑψώση τὴν εὐχαριστήρια προσ­ευχή της. Εἰσέρχεται, γιὰ νὰ γίνη ἡ ἴδια «καὶ ἀνάθημα καὶ εὐῶδες θυμίαμα». Κατοικεῖ στὰ ἄδυτα τοῦ Ναοῦ, γιὰ νὰ γίνη «τοῦ Ἰησοῦ οἰκητήριον, τερπνὸν καὶ ὡραῖον». Ἡ εἰκόνα τῆς Παναγίας στὸν Ναὸ συμβολίζει τὴν εἴσοδο τῶν ἀνθρώπων στὴν καινούρια ζωὴ καὶ Βασιλεία τῶν Οὐρανῶν.

Αἱ κύριαι θέσεις τῆς θεωρίας τοῦ πρωτείου τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως καὶ ἡ κριτική τους

Αἱ κύριαι θέσεις τῆς θεωρίας τοῦ πρωτείου τοῦ Πατριάρχου Κωνσταντινουπόλεως καὶ ἡ κριτική τους*

Γράφει ὁ Ἡγούμενος π. Διονύσιος (Σλένωφ), Προϊστάμενος τῆς Ἱ. Μ. Ἁγίου Ἀνδρέου, Διευθυντὴς τῆς Συνοδικῆς Βιβλιοθήκης

1ον

Στὴν παροῦσα ἀνακοίνωση θὰ ἀναλυθοῦν οἱ κύριες θέσεις ἢ τὰ ἀξιώματα τῆς θεωρίας τοῦ πρωτείου τοῦ Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, τὸ ὁποῖο ἔχει ἐντατικοποιηθεῖ τὰ τελευταῖα χρόνια μὲ σκοπὸ νὰ δικαιολογήσει τὶς ἀντικανονικὲς καὶ ἐξω-εδαφικὲς ἐνέργειες τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως στὴν Οὐκρανία καὶ σὲ ἄλλες περιοχὲς (Ἐσθονία, Λετονία, Λιθουανία) καὶ περιπτώσεις (ἔκδοση ἐπικαλυπτικῶν ἀποφάσεων σὲ ὑποθέσεις κληρικῶν ἄλλων δικαιοδοσιῶν). Μὲ ἄλλα λόγια, ἡ θεωρία τοῦ πρωτείου ἔχει ἀρχίσει νὰ ὑποστηρίζει τὴν πρακτική τοῦ πρωτείου – εἰς βάρος τῆς ἑνότητας τῆς παγκόσμιας Ὀρθοδοξίας.

Οἱ θέσεις ἢ τὰ ἀξιώματα τῆς θεωρίας τοῦ πρωτείου μποροῦν νὰ ἐντοπιστοῦν ξεκάθαρα σὲ δηλώσεις, ἄρθρα καὶ βιβλία ἀντιπροσώπων τοῦ ἀνωτάτου κλήρου τοῦ Πατριαρχείου Κωνσταντινουπόλεως, καθηγητῶν θεολογικῶν σχολῶν πανεπιστημίων στὴν Ἑλλάδα, μεμονωμένων ἐπιστημόνων, θεολόγων καὶ δημοσιογράφων ἀπὸ τὸν χῶρο τοῦ Ἑλληνικοῦ Ὀρθόδοξου κόσμου.

Κατὰ τὴ διάρκεια μελέτης τοῦ πεδίου τῆς σύγκρουσης καὶ τῶν αἰτιῶν της, ἐντοπίστηκαν ὀκτὼ βασικὲς θέσεις:

1. Τὸ Πατριαρχεῖο Κωνσταντινουπόλεως διαθέτει οἰκουμενικὸ χαρακτήρα.

2. Ὁ Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως ἀπέκτησε τὰ δικαστικὸ-διοικητικὰ δικαιώματα τῶν Παπῶν τῆς Ρώμης.

Γεώργιος Ἀποστολάκης: Ψηφιακὴ ἀκεραιότητα, δικαίωμα στὴν «ἐκτὸς δικτύου ζωὴ» καὶ τὸ συνταγματικὸ πείραμα τῆς Ἑλβετίας

Α.- Τι είναι η “ψηφιακή ακεραιότητα”

Ο όρος digital integrity (γερμ. digitale Unversehrtheit, γαλλ. intégrité numérique) αναφέρεται στην αντίληψη ότι κάθε άτομο έχει θεμελιώδες δικαίωμα, όχι μόνο στην ιδιωτικότητα και στην προστασία των δεδομένων του, αλλά και στην προστασία της “ψηφιακής του υπόστασης”, δηλαδή της συνολικής του ταυτότητας και ύπαρξης στον ψηφιακό κόσμο. Η έννοια αυτή περιλαμβάνει στοιχεία όπως:πρωτίστως, δικαίωμα σε “offline ζωή”, δηλαδή το δικαίωμα να μην εξαρτάται κανείς αποκλειστικά από ψηφιακές υπηρεσίες, να μην υποχρεούται να είναι διαρκώς συνδεδεμένος, προστασία από κατάχρηση, αδιάκριτη ή ανεξέλεγκτη επεξεργασία δεδομένων που αφορούν την «ψηφιακή ζωή» του ατόμου,
ακεραιότητα και ασφάλεια δεδομένων στον ψηφιακό χώρο,
δικαίωμα στη “λήθη” (right to be forgotten), δηλαδή να μπορεί να διαγράφει ή να ελέγχει τα ίχνη του στον ψηφιακό χώρο,
έλεγχο ότι οι αποφάσεις που τον αφορούν, ειδικά όταν βασίζονται σε αλγορίθμους, αυτοματισμούς, ή τεχνητή νοημοσύνη, δεν λαμβάνονται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση και χωρίς διαφάνεια.

Με άλλα λόγια, η ψηφιακή ακεραιότητα αντιπροσωπεύει έναν διευρυμένο πυρήνα ατομικών δικαιωμάτων, που αναγνωρίζει πως «η ζωή μας» πλέον δεν είναι μόνο υλική ή φυσική, είναι και ψηφιακή.

Ειδικότερα, η διάσταση του δικαιώματος σε “offline ζωή” (offline life) αποκτά ριζική σημασία: στην εποχή της πληροφορίας, της τεχνητής νοημοσύνης, της κοινωνικής δικτύωσης, της ψηφιακής ταυτοποίησης, η δυνατότητα να υπάρχω χωρίς να μετριέμαι, να μη χρειάζεται να είμαι συνεχώς διασυνδεδεμένος και «ελέγξιμος» είναι βασική προϋπόθεση της ελευθερίας και της αυτονομίας.

Τὸ «δικαίωμα» τῆς αὐθαιρεσίας

ΤΟ «ΔΙΚΑΙΩΜΑ» ΤΗΣ ΑΥΘΑΙΡΕΣΙΑΣ

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Ἡ φωνὴ τῆς Ἐκκλησίας πάντα ἐνοχλεῖ τοὺς πολιτικούς, τοὺς ἀνθρώπους τῶν γραμμάτων καὶ τῶν τεχνῶν, τοὺς ἐπιστήμονες καὶ φυσικά τούς εἰδωλολάτρες καὶ ἄθεους. Δὲν ἀναγνωρίζουν στοὺς κληρικοὺς τὸ δικαίωμα νὰ ἐλέγχουν μὲ βάση τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ τὰ κακῶς κείμενα καὶ γενικὰ τὰ ἀντιχριστιανικά τους ἔργα. Οἱ ἴδιοι ὅμως ἔχουν κάθε δικαίωμα νὰ κρίνουν τοὺς πάντες καὶ τὰ πάντα! Ἀπὸ τοὺς κρινόμενους ὅμως ἀπαιτοῦν σιωπή.
Οἱ πολιτικοί, γιὰ παράδειγμα, ψηφίζουν νόμους ἀντίθετους μὲ τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ, ἀλλὰ δὲν θέλουν τὴν ἀντίδραση τῶν κληρικῶν, γιατί ὑπάρχει ὁ λαὸς ποὺ θρησκεύει κι ἐπηρεάζεται ἀπὸ τὶς διαμαρτυρίες τους. Αὐτὸ σημαίνει ὅτι δὲν δέχονται τὴν ἐλευθερία στοὺς ἀντιφρονοῦντες, θεωροῦν ὅτι τὰ ὅσα ὑποστηρίζουν οἱ ἴδιοι εἶναι ὀρθὰ καὶ δὲν ἐπιδέχονται καμιὰ ἀμφισβήτηση!

Μερικοὶ βέβαια ὑποκρίνονται πώς τάχα μπορεῖ ἡ Ἐκκλησία νά ὑπερασπίζεται τὴ διδασκαλία της, χωρὶς ὡστόσο νὰ τῆς ἐπιτρέπουν νὰ ἔχει τὴ δυνατότητα νὰ κρίνει τοὺς πολεμίους της. Λὲς καὶ περιμένουν οἱ κληρικοὶ τὴν ἄδεια τῆς πολιτικῆς ἐξουσίας, γιὰ νὰ μιλήσουν γιὰ τὸ λόγο τοῦ Θεοῦ, γιὰ τὰ καθήκοντα τῶν χριστιανῶν καὶ φυσικὰ γιά τὴν ἀθλιότητα ποὺ ἐπικρατεῖ στὴν κοινωνία μὲ πρωταγωνιστὲς τοὺς ἀνθρώπους ποὺ ἀρνοῦνται τὸ Θεό.
Στὴν ἐποχή μας τὰ ἤθη ἔχουν χαλαρώσει τόσο πολύ, γεγονὸς ποὺ ἀπογοητεύει τοὺς συνειδητοὺς χριστιανούς. Διερχόμαστε ἡμέρες ποὺ ἡ κυριαρχία τοῦ διαβόλου ὑπάρχει σχεδὸν παντοῦ!

Εἰσόδια τῆς Θεοτόκου- Ἡ νοητὴ περιστερά (+Μητροπολίτου Φλωρίνης Αὐγουστίνου Καντιώτου)

Ἡ νοητὴ περιστερὰ
(Ομιλία του †Επισκόπου Φλωρίνης Αυγουστίνου Καντιώτου) 
«…Ἡ περιστερὰ ἡ ἀμόλυντος… ἐν σκηνώματι ἁγίῳ κατοικεῖν ᾑρε- τίσατο» (ᾠδὴ γ΄, β΄ καν. Εἰσοδ., δ΄ τροπ.). «Ἡ …ἁγνὴ περιστερὰ προσηνέχθη κατοικεῖν ἐν τῷ οἴκῳ τοῦ Θεοῦ…» (ᾠδὴ στ΄, β΄ καν. Εἰσοδ., γ΄ τροπ.
Σήμερα, ἀγαπητοί μου, 21 Νοεμβρίου εἶνε μεγάλη θεομητορικὴ ἑορτή· ἡ Ἐκκλησία μας ἑορτάζει τὰ Εἰσόδια τῆς ὑπεραγίας Θεοτόκου.

Ὁ Θεὸς ἀπαντᾶ μὲ τρεῖς τρόπους. Γέρων Γαβριήλ.


https://apantaortodoxias.blogspot.com/2025/11/blog-post_847.html

4 Δεκεμβρίου. † Βαρβάρας μεγαλομάρτυρος (†306), Ἰωάννου ὁσίου τοῦ Δαμασκηνοῦ (†760). Σεραφεὶμ Φαναρίου ἱερομάρτυρος (†1601). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Πέμπτης ιε´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Γαλ. γ´ 23 - δ´ 5).

Γαλ. 3,23           Πρὸ δὲ τοῦ ἐλθεῖν τὴν πίστιν ὑπὸ νόμον ἐφρουρούμεθα συγκεκλεισμένοι εἰς τὴν μέλλουσαν πίστιν ἀποκαλυφθῆναι.

Γαλ. 3,23                   Πριν δε να έλθη η δια της πίστεως λύτρωσις και σωτηρία, όλοι εφρουρούμεθα από τον Νομον, κλεισμένοι και περιμανδρωμένοι, προοριζόμενοι δια την πίστιν, που έμελλε εν καιρώ να αποκαλυφθή.

Γαλ. 3,24           ὥστε ὁ νόμος παιδαγωγὸς ἡμῶν γέγονεν εἰς Χριστόν, ἵνα ἐκ πίστεως δικαιωθῶμεν·

Γαλ. 3,24                  Ωστε ο Νομος έγινε παιδαγωγός μας, ο οποίος μας εξεπαίδευε και μας προπαρασκευάζε να ποθήσωμεν και γνωρίσωμεν τον Χριστόν, ώστε να πάρωμεν την δικαίωσιν από την πίστιν.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible