ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
Σελίδες
- ΑΡΧΙΚΗ
- ΚΥΡΙΟΣ ΙΗΣΟΥΣ ΧΡΙΣΤΟΣ-ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟΣ
- ΑΓΙΟΙ ΝΕΟΜΑΡΤΥΡΕΣ
- ΕΞΟΜΟΛΟΓΗΣΗ-ΠΑΤΕΡΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ-ΠΡΟΣΕΥΧΕΣ
- ΘΑΥΜΑΤΑ ΠΟΥ ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΟΥΝ
- ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΪΣΙΟΥ ΛΟΓΟΙ ΚΑΙ ΘΑΥΜΑΤΑ
- ΟΣΙΟΣ ΓΕΡΩΝ ΠΟΡΦΥΡΙΟΣ- ΓΕΡΩΝ ΕΦΡΑΙΜ ΚΑΤΟΥΝΑΚΙΩΤΗΣ
- ΘΛΙΨΕΙΣ-ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ
- ΜΟΝΑΧΙΣΜΟΣ
- ΑΓΧΟΣ-ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΑ-ΘΕΙΑ ΠΡΟΝΟΙΑ
- ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΕΙΣ-ΔΩΡΕΑ ΟΡΓΑΝΩΝ-ΑΕΡΟΨΕΚΑΣΜΟΙ- ΝΕΑ ΤΑΞΗ ΠΡΑΓΜΑΤΩΝ- ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΚΑΙ ΕΠΙΚΑΙΡΑ
- ΕΘΝΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ-ΠΡΟΦΗΤΕΙΕΣ
- Μ. ΕΒΔΟΜΑΔΑ-ΑΓΙΟΝ ΠΑΣΧΑ
- ENGLISH- ROMANESC-FRANCAIS-DEUTSCH-EN ESPANOL
- ΤΑ ΒΙΒΛΙΑ ΜΑΣ- ΕΤΙΚΕΤΤΕΣ-ΟΜΙΛΙΕΣ- ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΠΟΛΥΤΟΝΙΚΑ- ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
- ΑΓΩΓΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΓΟΝΕΩΝ - ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ
- ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ : ΠΑΛΑΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΗ ΔΙΑΘΗΚΗ (ΚΕΙΜΕΝΟ)
- ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΙΣΤΟΡΙΕΣ
- ΩΡΑΙΟΤΑΤΕΣ ΔΙΔΑΧΕΣ ΓΕΡΟΝΤΩΝ
- ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ
- ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ-ΓΙΟΓΚΑ-ΒΕΛΟΝΙΣΜΟΣ-ΡΕΪΚΙ-ΠΙΛΑΤΕΣ
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2015
- ΟΜΙΛΙΕΣ 2013 ΚΑΙ 2014
- ΘΕΜΑΤΑ-ΛΕΞΕΙΣ ΚΛΕΙΔΙΑ ΤΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ
- ΠΕΙΡΑΣΜΟΙ-ΘΛΙΨΕΙΣ
- ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ π.ΣΑΒΒΑ ΑΓ.
- ΣΥΝ ΘΕῼ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ Ι.Μ. ΑΓ. ΤΡΙΑΔΟΣ (ΑΚΟΛΟΥΘΙΩΝ ΚΑΙ ΣΥΝΑΞΕΩΝ)
ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ
Πέμπτη 13 Νοεμβρίου 2025
Μήν δέχεσαι κατηγορίες κατά τοῦ πνευματικοῦ σου πατέρα- Ἡ ἀποστόμωση τοῦ κατάλαλου, Ἁγ. Μαξίμου Ὁμολογητοῦ- Α' Ἑκατοντάς Περί Ἀγάπης κεφ. 59-62 , 13-11-20, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου ,
Συμβουλές πρός νέους- Ὁ Θεός μας, ὁ φόβος Του, ὁ θάνατος καί ἡ ἀπολογία μας, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Ἡ ἀγάπη δέν σκέπτεται οὔτε καταλαλεῖ, οὔτε κάνει κακό στόν πλησίον, Ἁγ. Μαξίμου Ὁμολογητοῦ- Α' Ἑκατοντάς Περί Ἀγάπης κεφ. 49-58 , Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Πίσω ἀπό τόν Προσωπικό Ἀριθμό κρύβεται ἡ ἠλεκτρονική σκλαβιά, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
Αὐτή, εἶναι ἡ ἀγάπη τῶν Γερόντων: σ’ ἀγκαλιάζουν καὶ ζεσταίνουν, πραγματικά, τὴν ψυχή σου!...
Γεώργιος Παπαζάχος για τον Άγιο Αμφιλόχιο ΜακρήΤον συναντούσα στην Πάτμο, όπου αυτός μόναζε, αλλά και στην Αθήνα, –μάλιστα, μια φορά που είχε έρθει, είχα και την ιδιαίτερη «ευλογία» να τον φιλοξενήσω σπίτι μου. Ήταν γαλήνιος, ήπιος· χαιρόσουν και μόνο να τον βλέπεις!…Την πρώτη φορά που τον συνάντησα, μόλις με είδε από μακριά, χωρίς καν να με γνωρίζει, άνοιξε διάπλατα τα χέρια του και φώναξε εγκάρδια: «Ευλογημένος, ο ερχόμενος!». Μ’ αγκάλιασε κι’ ύστερα με φίλησε. Αυτή, είναι η αγάπη των Γερόντων: σ’ αγκαλιάζουν και ζεσταίνουν, πραγματικά, την ψυχή σου!…Μετά, γύρισε και μού ’πε:–Έλα να καθίσουμε έξω στον «πρωτογιό»* μου!…–Ποιόν, «πρωτογιό» σας, Γέροντα;!…–Αυτό, που βλέπεις εδώ πέρα, είναι ο «πρωτογιός» μου!…–Ποιό, παππούλη;!…–Να, αυτό το πεύκο!…Ήταν ένα πεύκο, κάτω από το οποίο είχε βάλει ένα μακρόστενο τραπέζι, όπου έτρωγε με διάφορους ανθρώπους, που πήγαιναν να τον επισκεφθούν.Και, συνέχισε:–Βλέπεις;!… Πάνω στον κορμό του έχω καρφώσει αυτόν τον σιδερένιο σταυρό. Το πεύκο, λοιπόν, είναι ο «πρωτογιός» μου· και τον έχω κάνει και …«μεγαλόσχημο»!!
Ὅταν ὁ παπα-Φώτης συνάντησε στὴ Νομαρχία Λέσβου τὸν Πρέσβη τῶν ΗΠΑ
Σχεδόν 24 χρόνια - ένα τέταρτο του αιώνα - πριν, Σεπτέμβριος 1998. Τη Μυτιλήνη επισκέπτεται για δεύτερη φορά στη θητεία του ο Πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής στην Ελλάδα Νίκολας Μπερνς. Ένας από τους προορισμούς του και η Νομαρχία Λέσβου για συνάντηση με τον τότε Νομάρχη Αλέκο Μαθιέλλη.Οι δημοσιογράφοι της εποχής σπεύσαμε όπως ήταν φυσικό στη Νομαρχία, αναμένοντες τον Αμερικανό Πρέσβη. Και τι δεν ήταν τότε στο προσκήνιο (και στο παρασκήνιο) της επικαιρότητας αν και οι περισσότεροι ζούσαμε στον έβδομο ουρανό μιας επίπλαστης ευημερίας από τον οποία λίγα χρόνια μετά απαξάπαντες κατακρημνίσαμε.Και τι δεν είχαμε λοιπόν στην επικαιρότητα. Από τις δηλώσεις του Τούρκου προέδρου Ντεμιρέλ περί «γκρίζων ζωνών» στο Αιγαίο και τους περιβόητους SS-300 μέχρι το σκάνδαλο Λιουίνσκι (το και Λεβίνσκι) αποκαλούμενο με πρωταγωνιστές τον Αμερικανό πρόεδρο Κλίντον, τη Γραμματέα του, τα πούρα του και το φόρεμα της. Αν και για να πούμε και την αλήθεια ο κ. Μπερνς για το τελευταίο θέμα είχε απαντήσει και στο αεροδρόμιο κατά την άφιξη του. Με ένα πλατύ χαμόγελο και δυο τρεις κουβέντες ««στις ΗΠΑ μιλούν πολλοί για το θέμα αυτό, ας μην μιλήσω και εγώ από την Ελλάδα» είχε πει σε ένα ρεσιτάλ διπλωματίας, της τέχνης δηλαδή του λέμε πολλά χωρίς να εννοούμε τίποτα. Τι να ‘γινε άραγε ο φέρελπις δημοσιογράφος της μικρής μας πόλης που τον είχε ρωτήσει σχετικά. Χρόνια έχουμε να ακούσουμε για τούτο το κορμί...
Μνήμη τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου. Ἑρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο
ΜΝΗΜΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΤΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΥ[:Εβρ.7,26-28 και 8,1-2]ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ«Τοιοῦτος γὰρ ἡμῖν ἔπρεπεν ἀρχιερεύς, ὅσιος, ἄκακος, ἀμίαντος, κεχωρισμένος ἀπὸ τῶν ἁμαρτωλῶν καὶ ὑψηλότερος τῶν οὐρανῶν γενόμενος(:Aντικαταστάθηκε λοιπόν η λευιτική ιεροσύνη. Διότι τέτοιος και με τέτοιες ιδιότητες Αρχιερέας μάς χρειαζόταν· ευσεβής και άγιος, απαλλαγμένος από κακία και πονηρία, αμόλυντος, χωρισμένος από τους αμαρτωλούς και ανέγγιχτος από την αμαρτία. Και όσο ζούσε στη γη, ήταν τελείως χωρισμένος και ανέγγιχτος από τις αμαρτίες των ανθρώπων, επειδή ήταν απόλυτα αναμάρτητος· επιπλέον όμως τώρα και επειδή ανυψώθηκε πάνω από τους ουρανούς και κάθεται στα δεξιά του Θεού)»[Εβρ.7,26].Βλέπεις ότι όλα έχουν λεχθεί για την ανθρώπινη φύση του Κυρίου; Όταν όμως λέγω «ανθρώπινη φύση», εννοώ αυτήν που έχει θεότητα· δεν τη χωρίζω, αλλά αφήνω να σκέπτεται κανείς αυτά που πρέπει. Είδες τη διαφορά του αρχιερέα; Ανακεφαλαίωσε όσα λέχθηκαν παραπάνω, λέγοντας : « Οὐ γὰρ ἔχομεν ἀρχιερέα μὴ δυνάμενον συμπαθῆσαι ταῖς ἀσθενείαις ἡμῶν, πεπειραμένον δὲ κατὰ πάντα καθ᾿ ὁμοιότητα χωρὶς ἁμαρτίας(: Και να μην περάσει ποτέ από τον νου μας ότι αφού Αυτός είναι τώρα στους ουρανούς, δε θα δείξει ενδιαφέρον για μας· διότι δεν έχουμε αρχιερέα που να μην μπορεί να μας συμπαθήσει στις ηθικές και φυσικές αδυναμίες μας, επειδή τάχα δεν γνωρίζει τα όσα μας συμβαίνουν ή επειδή υψώθηκε τόσο πολύ· αλλά έχουμε αρχιερέα ο οποίος έχει αντιμετωπίσει πειρασμούς, με όλους τους τρόπους που μπορεί να δοκιμαστεί η ανθρώπινη φύση. Έχει αντιμετωπίσει πειρασμούς εξ ολοκλήρου όμοια με εμάς, χωρίς όμως να υποπέσει σε καμία αμαρτία)»[Εβρ.4,15].
«Ὁ Ἅγιος Πορφύριος μίλησε πρὶν 40 χρόνια γιὰ τὸν προσωπικὸ ἀριθμό, καὶ ὁ Ἅγιος Παΐσιος...» ΄ Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης. (Βίντεο)
‘Ο Άγιος Πορφύριος μίλησε πριν 40 χρόνια για τον προσωπικό αριθμό του πολίτη. Και ο Άγιος Παΐσιος, επίσης, είχε πει ότι αυτή η κάρτα που θα τα έχει όλα δεν πρέπει να την πάρετε…»~ Αρχ. Σάββας Αγιορείτης:Ο δε αριθμός του χαράγματος αυτού χξς’ (666) λέει η αποκάλυψις για τον αριθμό αυτού το χάραγμα, το οποίο θα βάλει ο αντίχριστος στα μέτωπα και στα χέρια και θα σφραγίσει όλους τους δικούς του. Και αυτό φυσικά δεν πρέπει να το πάρει κανένας ορθόδοξος χριστιανός.Αλλά υπάρχουν και αυτά τα προσφραγίσματα, τα προετοιμαστικά, όπως όλα αυτά τα συστήματα, τα ηλεκτρονικά, με τις κάρτες, τα οποία προετοιμάζουν… Και τελευταίο αυτό που προβάλλει η κυβέρνηση, ότι θα αρχίσει να δίνει από τον Σεπτέμβριο τον αριθμό αυτό, τον προσωπικό λεγόμενο αριθμό.Και εδώ μας κάνει εντύπωση που ο Άγιος Πορφύριος περίπου 40 χρόνια πριν, σύμφωνα με μια μαρτυρία που διασώζεται σε ένα από τα βιβλία που έβγαλαν τελευταία πατέρες από το Άγιον Όρος, μαρτυρίες για τον Άγιο Πορφύριο, είχε πει ότι θα σας δώσoυν ένα προσωπικό αριθμό. (ονομαστικά)
Μία ἄλλου εἴδους μορφή γενοκτονίας μέσα στό νεοταξικό δυστοπικό σχέδιο…
Νεκτάριος Δαπέργολας
Καί μέσα σέ ὅλα τά ἄλλα ἐφιαλτικά πού ἐκτυλίσσονται γύρω μας, δέν γίνεται ἀσφαλῶς νά μείνει ἀσχολίαστη ἡ ἀναίτια μαζική θανάτωση τῶν κοπαδιῶν πού παρακολουθοῦμε ἐδῶ καί καιρό καί πού εἶναι πολύ ἁπλά μία ἀκόμη (ἄλλου εἴδους) μορφή γενοκτονίας πού διεκπεραιώνει ἡ τρισάθλια ἐλλαδίτικη χούντα. Ἡ ὁποία χούντα, ὡς ἀπολύτως πειθήνιο, ἐλεγχόμενο καί δεδομένο γιουσουφάκι τῶν ἀφεντικῶν, ἔχει βαλθεῖ νά ἐφαρμόσει στήν πατρίδα μας ἐδῶ καί τώρα (καί χωρίς προσχήματα ἤ τίς ὁποιεσδήποτε μεταβατικές φάσεις προσαρμογῆς) ὅλη τήν νεοταξική ἀτζέντα. Καί γιά ὅσους ἀκόμη ἀναρωτιοῦνται, αὐτή ἡ ἀτζέντα – μεταξύ πολλῶν ἄλλων – προβλέπει γιά τά ἑπόμενα χρόνια καί σπανιότητα ἀγαθῶν, τρομακτική ἀκρίβεια, συνθετικές τροφές, ἐντομοφαγία, παγκόσμια πεῖνα καί ἐξαθλίωση, καθώς καί ἐντατικοποίηση τοῦ ἀσφυκτικοῦ ἐλέγχου τῶν κοινωνιῶν μέσῳ τῆς ἀστυνόμευσης καί τοῦ ψηφιακοῦ ἐφιάλτη (πού φυσικά θά κορυφωθεῖ γιά τό…καλό μας καί τήν ἀσφάλειά μας).Καί βεβαίως ἡ ἴδια ἀτζέντα προβλέπει καί ἐντατικοποίηση τῆς διασπορᾶς τοῦ φόβου, μέσα ἀπό τά γνωστά γελοῖα παραμύθια τῆς κλιματικῆς ἀλλαγῆς καί τῆς βιοτρομοκρατίας μέ τίς δῆθεν ἐπιδημίες πού πλήττουν εἴτε τούς ἀνθρώπους, εἴτε τά ζῶα. Τό αἶσχος πού ζοῦμε ἐδῶ καί μερικές ἑβδομάδες μέ τήν θρασύτατη ἐξόντωση τῶν κοπαδιῶν ἀπό τίς ἀσπροφορεμένες «ὑγειονομικές» λεγεῶνες τοῦ καθεστῶτος (οἱ ὁποῖες δέν μποροῦν νά μήν μᾶς ξυπνοῦν ἐφιαλτικές ἀναμνήσεις ἀπό τίς ἀντίστοιχες ἀσπροφορεμένες δολοφονικές στρατιές τοῦ καιροῦ τῆς ψευτοπανδημίας) εἶναι ἕνα ἀκόμη κεφάλαιο τοῦ συνολικοῦ στημένου καί προκατασκευασμένου ἐφιάλτη.
Πολλοὶ χριστιανοὶ δὲν ἀγαποῦν τὸν ναό, δὲν συμμετέχουν στὴ λατρεία. Γιατί; Ἁγίου Ἰωάννη της Κροστάνδης
Πολλοί χριστιανοί δεν αγαπούν τον ναό, δεν συμμετέχουν στη λατρεία. Γιατί;Διότι από μικροί δεν εγαλουχήθηκαν με τα λυτρωτικά της νάματα, αλλά και δεν γνώρισαν την ανακαινιστική της δύναμη!Και γενικά δεν κατανόησαν ποτέ την θεία και ανθρωποσωτήριο αποστολή της Εκκλησίας του Χριστού.
Ποιά εἶναι ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐπί τῆς γῆς;
Ποιά εἶναι ἡ Βασιλεία τοῦ Θεοῦ ἐπί τῆς γῆς;Εἶναι ἡ Θεία Λειτουργία, ἡ ζωή μέσα στήν Ἐκκλησία καί ἡ μετοχή διά τῆς Θείας Κοινωνίας στόν Χριστό. Μπαίνουμε στήν Θεία Λειτουργία, μπαίνουμε στήν Βασιλεία, μπαίνουμε στόν τρόπο νά ζοῦμε τόν Παράδεισο. Πόσοι, ὅμως, ζοῦνε τόν Παράδεισο μέσα στήν Θεία Λειτουργία;
13 Νοεμβρίου. † Ἰωάννου ἀρχιεπισκόπου Κωνσταντινουπόλεως τοῦ Χρυσοστόμου (†407). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Τοῦ ἱεράρχου, 13 Νοεμβρίου (Ἑβρ. ζ´ 26 - η´ 2).
Εβρ. 7,26 Τοιοῦτος γὰρ ἡμῖν ἔπρεπεν ἀρχιερεύς, ὅσιος, ἄκακος, ἀμίαντος, κεχωρισμένος ἀπὸ τῶν ἁμαρτωλῶν καὶ ὑψηλότερος τῶν οὐρανῶν γενόμενος,
Εβρ. 7,26 Διότι τέτοιος τέλειος και αιώνιος Αρχιερεύς μας εχρειάζετο, όσιος, χωρίς κανένα ίχνος κακίας και πονηρίας, αμόλυντος από κάθε σπίλον αμαρτίας, χωρισμένος και εντελώς διάφορος με την αγιότητά του από τους αμαρτωλούς και ο οποίος έχει ανυψωθή πάρα πάνω από τους ουρανούς, εις τα δεξιά του Πατρός και Θεού,
Εβρ. 7,27 ὃς οὐκ ἔχει καθ᾿ ἡμέραν ἀνάγκην, ὥσπερ οἱ ἀρχιερεῖς, πρότερον ὑπὲρ τῶν ἰδίων ἁμαρτιῶν θυσίας ἀναφέρειν, ἔπειτα τῶν τοῦ λαοῦ· τοῦτο γὰρ ἐποίησεν ἐφάπαξ ἑαυτὸν ἀνενέγκας.
Εβρ. 7,27 και δεν έχει ανάγκην, όπως οι Αρχιερείς του Νομου, να προσφέρη πρώτον θυσίας δια τας ιδικάς του αμαρτίας και έπειτα δια τας αμαρτίας του λαού. Αφ' ενός μεν διότι είναι απολύτως αναμάρτητος, αφ' ετέρου δε διότι προσέφερε μίαν φοράν υπέρ του λαού την υψίστην λυτρωτικήν θυσίαν, θυσιάσας τον εαυτόν του επάνω στον σταυρόν.
ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ
2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.
3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς
4.Ἐπικοινωνία: Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό Kyria.theotokos@gmail.com .







