Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Σάββατο 9 Αυγούστου 2025

281. Τί ειναι η αδιάλειπτη προσευχή καί πώς κατορθώνεται Β΄, Εὐεργετινός...

Μακαρία ἡ πιστεύσασα ὅτι ἔσται τελείωσις τοῖς λελαλημένοις αὐτή παρά Κυρίου "- Ἡ πίστη στίς ὑποσχέσεις τοῦ Κυρίου καί ἡ συνεπής ὀρθόδοξη ζωή μέ καταπολέμηση ὅλων τῶν παθῶν μας Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Μακαρία ἡ πιστεύσασα ὅτι ἔσται τελείωσις τοῖς λελαλημένοις αὐτή παρά Κυρίου "- Ἡ πίστη στίς ὑποσχέσεις τοῦ Κυρίου καί ἡ συνεπής ὀρθόδοξη ζωή μέ καταπολέμηση ὅλων τῶν παθῶν μας (ὁμιλία σέ παιδιά-νέους κατά τήν μικρή Παράκληση στήν Ὑπεραγία Θεοτόκο), 8-8-2025,
 Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ὁ Καλός Ποιμένας καί ὁ Ἅγιος Καλλίνικος-τά χαρακτηριστικά τοῦ καλοῦ Ποιμένος (ὁμιλία σέ παιδιά-νέους), Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ Καλός Ποιμένας καί ὁ Ἅγιος Καλλίνικος-τά χαρακτηριστικά τοῦ καλοῦ Ποιμένος (ὁμιλία σέ παιδιά-νέους), 8-8-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ινα ὦσιν ἓν (Ιω. 17,11), Ἁγ. Πορφυρίου-Βίος καί Λόγοι, 7-8-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

 

Κυριακή Θ Ματθαίου. Ἑρμηνεία τῆς εὐαγγελικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Ματθ.14,22-34]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Καὶ εὐθέως ἠνάγκασεν ὁ Ἰησοῦς τοὺς μαθητὰς αὐτοῦ ἐμβῆναι εἰς τὸ πλοῖον καὶ προάγειν αὐτὸν εἰς τὸ πέραν, ἕως οὗ ἀπολύσῃ τοὺς ὄχλουςκαὶ ἀπολύσας τοὺς ὄχλους ἀνέβη εἰς τὸ ὄρος κατ᾿ ἰδίαν προσεύξασθαι. ὀψίας δὲ γενομένης μόνος ἦν ἐκεῖ. Τὸ δὲ πλοῖον ἤδη μέσον τῆς θαλάσσης ἦν, βασανιζόμενον ὑπὸ τῶν κυμάτων· ἦν γὰρ ἐναντίος ὁ ἄνεμος (:Και αμέσως ο Ιησούς, για να μην παρασυρθούν οι μαθητές Του από τον ενθουσιασμό του πλήθους που ήθελε να Τον ανακηρύξει βασιλιά [μετά από το θαύμα του χορτασμού των πεντακισχιλίων] τους ανάγκασε να εισέλθουν στο πλοίο και να περάσουν πριν από Αυτόν στο απέναντι μέρος της λίμνης, ωσότου Αυτός διαλύσει τα πλήθη του λαού. Και αφού διέλυσε τα πλήθη, ανέβηκε στο όρος, για να προσευχηθεί μόνος και απερίσπαστος. Και όταν άρχισε να νυκτώνει, ήταν μόνος Του εκεί. Το πλοίο όμως βρισκόταν πλέον στο μέσο της λίμνης και κλυδωνιζόταν πολύ από τα κύματα, διότι ήταν αντίθετος ο άνεμος)»[Ματθ.14,22-27]·[ερμην. απόδοση Παν. Τρεμπέλα].

Για ποιον λόγο ανεβαίνει στο όρος; Για να μας διδάξει ότι είναι καλό πράγμα η ερημιά και η μόνωση όταν πρέπει να επικοινωνήσουμε με τον Θεό. Για τον λόγο αυτόν βέβαια καταφεύγει συχνά στις ερήμους και εκεί πολλές φορές διανυκτερεύει προσευχόμενος για να μας διδάξει να επιδιώκουμε την απόλυτη ησυχία κατά την προσευχή και από τον χρόνο και από τον τόπο· διότι η έρημος είναι μητέρα της ησυχίας και τόπος γαλήνης και λιμάνι που μας απαλλάσσει από κάθε θόρυβο.

Κίρλιαν, Τσάκρας καὶ Ἐκτόπλασμα

ΤΟ ΤΣΙΡΚΟ ΤΗΣ ΨΕΥΔΟΕΠΙΣΤΗΜΗΣ

ΚΙΡΛΙΑΝ, ΤΣΑΚΡΑΣ ΚΑΙ ΕΚΤΟΠΛΑΣΜΑ

εισαγωγικό από entaksis: Η φωτογραφία Κίρλιαν, που παρουσιάζει φωτεινά περιγράμματα γύρω από αντικείμενα, βασίζεται σε ηλεκτρική εκκένωση υψηλής συχνότητας. Αν και πρόκειται για απολύτως φυσικό φαινόμενο –που επηρεάζεται από την υγρασία, τη θερμοκρασία και την αγωγιμότητα του αντικειμένου–, συχνά προβάλλεται ως απόδειξη της λεγόμενης «αύρας» των ζωντανών οργανισμών. Αυτή η ερμηνεία ενισχύθηκε από τη θεοσοφία της Μπλαβάτσκι, η οποία ήδη από τον 19ο αιώνα μιλούσε για «αιθερικά σώματα» και «αστρικά πεδία». Οι επιρροές της διαμόρφωσαν μεταφυσικές αντιλήψεις που συνδύασαν την τεχνολογία με τον αποκρυφισμό, εντάσσοντας τη φωτογραφία Κίρλιαν σε έναν ψευδοεπιστημονικό λόγο περί «ζωτικής ενέργειας».
Η φωτογραφία Κίρλιαν είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ψευδοεπιστημονικής παρερμηνείας ενός πραγματικού φυσικού φαινομένου. Συνήθως οι ψευδοεπιστήμονες δεν χρησιμοποιούν συσκευές ή όργανα, με εξαίρεση τους τσαρλατάνους της ιατρικής. Όταν όμως εμπλέκεται κάποιο αληθινό φυσικό φαινόμενο, αυτό συνήθως είναι ήδη γνωστό στην επιστημονική κοινότητα, αλλά σχεδόν άγνωστο στο ευρύ κοινό — γεγονός που επιτρέπει την παρουσίασή του ως “επαναστατική ανακάλυψη της Νέας Εποχής”.

Ο Ρώσος ηλεκτρολόγος Σεμιόν Κίρλιαν, το 1939, επανανακάλυψε κάτι που οι φυσικοί γνώριζαν ήδη από τις πρώτες ημέρες της φωτογραφίας: ότι ένας ηλεκτρικός σπινθήρας μπορεί να “φωτογραφηθεί” καθώς περνά μέσα από φωτοευαίσθητο υλικό. Όντας επιστημονικά αναλφάβητος, ο Κίρλιαν θεώρησε πως απαθανάτιζε κάτι υπερφυσικό — συγκεκριμένα, το ανθρώπινο ενεργειακό πεδίο ή την «αύρα».

Για να ληφθεί τέτοια φωτογραφία απαιτείται εναλλασσόμενο ρεύμα υψηλής τάσης και συχνότητας — παρόμοιο με εκείνο που είχε αναπτύξει ο Νίκολα Τέσλα. Το αντικείμενο τοποθετείται ανάμεσα σε δύο ηλεκτρόδια και η ηλεκτρική εκκένωση δημιουργεί μικρούς σπινθήρες (λεγόμενα “νήματα” ή streamers) οι οποίοι εκπέμπουν φως καθώς περνούν από τον αέρα και τη φωτογραφική επιφάνεια, αφήνοντας πίσω τους εντυπωσιακές φωτεινές εικόνες.

Κυριακή Θ Ματθαίου:«Ἡ ἀσφαλής διάβασις» π. Ἀθανάσιος Μυτιληναῖος

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[: Ματθ. 14,22-34]

Απομαγνητοφωνημένη ομιλία μακαριστού γέροντος Αθανασίου Μυτιληναίου

με θέμα:

«Η ΑΣΦΑΛΗΣ ΔΙΑΒΑΣΙΣ»

[εκφωνήθηκε στην Ιερά Μονή Κομνηνείου Λαρίσης στις 20-8-2000]

(Β420) (Έκδοσις β΄)

Μετά τον χορτασμό των πεντακισχιλίων, αγαπητοί μου, μας διδάσκει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, μας διηγείται ένα συγκλονιστικό γεγονός. Αφού ο Κύριος ηνάγκασε, έχει πολλή σημασία αυτό το «ἠνάγκασε», τους μαθητάς να επιβιβαστούν στο πλοιάριο, Εκείνος διέλυσε τους όχλους, δηλαδή έδιωξε τους μαθητάς, να διαλύσει μόνος Του τους όχλους, γιατί λέγανε οι άνθρωποι: «Α, ο διδάσκαλός σας είναι θαυμάσιος· μπορεί να μας δίνει ψωμί να τρώμε, χωρίς να δουλεύουμε; Θαυμάσιος. Αυτόν θα κάνομε Μεσσία. Και βέβαια εσείς θα γίνετε οι υπουργοί του». Τα άκουγαν αυτά οι μαθηταί και δεν ήθελαν να ξεκολλήσουν από το πλήθος. Γι'αυτό, το ρήμα «ἠνάγκασε», φανερώνει μία ολόκληρη κατάσταση. «Όχι. Θα μπείτε στο πλοίο και θα περάσετε στην απέναντι μεριά της λίμνης». Κι έμεινε ο Κύριος, αγαπητοί μου, διέλυσε τους όχλους κι ανέβηκε σε ένα παρακείμενο βουνό για να προσευχηθεί.

Μετά την επιβίβαση των μαθητών, κατέβηκε άνεμος ισχυρός στην λίμνη και σήκωσε πελώρια κύματα. Έτσι που το πλοιάριο κινδύνευε να καταποντιστεί. Τότε, κάπου στις 3 τα ξημερώματα, μετά τις 3, δηλαδή η «τετάρτη» -λεγομένη- «φυλακή», ήταν η ώρα, το τρίωρο, που άλλαζε η σκοπιά, γι'αυτό λέγεται «φυλακὴ τῆς νυκτός», είδαν οι μαθηταί τον Κύριον να περιπατεί επάνω στα κύματα! Αυτοί δε, φοβήθηκαν. Λέγουν: «Βλέπομε φάντασμα». Και από τον φόβο τους έκραξαν, έβαλαν φωνή. Είναι τρομερό πράγμα να έχεις να αντιμετωπίσεις ένα φάντασμα, ε; Ποιος δεν φοβάται ένα φάντασμα; Βέβαια «φάντασμα» θα πει προϊόν της φαντασίας. Αλλά «φάντασμα» λέμε και ό,τι μπορούμε να δούμε έξω από τα κανονικά όρια και τους όρους και τους νόμους της φύσεως. Το λέμε «φάντασμα». Λοιπόν, τρόμαξαν οι μαθηταί. Και τότε ο Κύριος τους λέγει, που ήταν λίγα μέτρα πιο πέρα από το πλοιάριό τους. «Θαρσεῖτε, ἐγώ εἰμι· μὴ φοβεῖσθε». «Πάρετε θάρρος. Εγώ είμαι. Ο διδάσκαλός σας. Μη φοβόσαστε».

Κυριακή Θ Ματθαίου. Ἐρμηνεία τῆς ἀποστολικῆς περικοπῆς ἀπό τόν Ἱερό Χρυσόστομο

ΚΥΡΙΑΚΗ Θ΄ΜΑΤΘΑΙΟΥ[:Α΄Κορ.3,9-17]

ΕΡΜΗΝΕΙΑ ΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΚΟΠΗΣ

ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

«Θεοῦ γάρ ἐσμεν συνεργοί· Θεοῦ γεώργιον, Θεοῦ οἰκοδομή ἐστε(:Είμαστε και οι δύο [:και ο Παύλος και ο Απολλώς] ένα, διότι και εκείνοι που φυτεύουν και εκείνοι που ποτίζουν, είμαστε συνεργάτες του Θεού στο έργο Του που αποβλέπει στην σωτηρία σας. Είστε αγρός που ανήκει στον Θεό και καλλιεργείται από Αυτόν. Είστε οικοδομή του Θεού που κτίζεται από Αυτόν με όργανά Του και κτίστες Του εμάς)»[Α΄Κορ.3,9].

Πρόσεξε ότι αποδίδει και σε αυτούς έργο όχι μικρό, αφού προηγουμένως απέδειξε ότι το παν είναι έργο του Θεού. Επειδή δηλαδή πάντοτε συμβουλεύει πειθαρχία στους άρχοντες, για τον λόγο αυτόν δεν υποτιμά απόλυτα τους διδασκάλους. «Θεοῦ γεώργιον(:Είστε αγρός που ανήκει στον Θεό και καλλιεργείται από Αυτόν)». Επέμεινε δηλαδή στη μεταφορά, επειδή είπε «φύτεψα» [βλ. Α΄Κορ. 3,6: «Ἐγὼ ἐφύτευσα, Ἀπολλὼς ἐπότισεν, ἀλλ᾿ ὁ Θεὸς ηὔξανεν(:Εγώ ο Παύλος φύτεψα σε σας την πίστη με το κήρυγμά μου, ο Απολλώς πότισε τη νεοφυτεμένη πίστη σας, αλλά ο Θεός την αύξανε. Χωρίς όμως την αύξηση αυτή, η σπορά ούτε θα φύτρωνε, ούτε θα ριζοβολούσε, ούτε θα καρποφορούσατε)»]. «Εφόσον είστε αγρός του Θεού, είναι δίκαιο να ονομάζεστε όχι από το όνομα αυτών, που τον καλλιεργούν, αλλά από το όνομα του Θεού· διότι ένας αγρός δεν παίρνει το όνομά του από αυτόν που το καλλιεργεί, αλλά από τον ιδιοκτήτη».

«Θεοῦ οἰκοδομή ἐστε(:Είστε οικοδομή του Θεού που κτίζεται από Αυτόν με όργανά Του και χτίστες Του εμάς)». Επίσης η οικοδομή δεν είναι του τεχνίτη, αλλά του ιδιοκτήτη. «Και αν είστε οικοδομή, δεν πρέπει να έχετε διάσπαση, διότι τούτο δεν θα ήταν οικοδομή. Εάν είστε αγρός, δεν πρέπει να έχετε διαιρέσεις, αλλά να περιτειχίζεστε με ένα φράκτη, τον φράκτη της ομόνοιας».

«Κατὰ τὴν χάριν τοῦ Θεοῦ τὴν δοθεῖσάν μοι ὡς σοφὸς ἀρχιτέκτων θεμέλιον τέθεικα (:Σύμφωνα με την χάρη του Θεού που μου δόθηκε για να θεμελιώνω εκκλησίες ανάμεσα στα έθνη, σαν έμπειρος αρχιτέκτονας έχω βάλει θεμέλιο στερεό)»[Α΄Κορ.3,10]. Σοφό αποκάλεσε εδώ τον εαυτό του, όχι από έπαρση, αλλά δίνοντας σε αυτούς πρότυπο και δείχνοντας ότι τούτο είναι χαρακτηριστικό του σοφού, το να θέτει ένα θεμέλιο. Πρόσεξε λοιπόν πώς ομιλεί με μετριοφροσύνη. Αφού δηλαδή είπε τον εαυτό του σοφό, δεν άφησε να εννοηθεί ότι η σοφία είναι δική του, αλλά αφού προηγουμένως απέδωσε όλο τον εαυτό του στον Θεό, τότε αποκάλεσε σοφό τον εαυτό του· διότι λέγει «κατά τη χάρη του Θεού που μου δόθηκε». Δηλαδή δείχνει συγχρόνως ότι και το παν είναι του Θεού και ότι τούτο προπαντός είναι χάρις, το να μη γίνονται διαιρέσεις, αλλά το όλο έργο να στηρίζεται σε ένα θεμέλιο.

Σὺν Θεω γιὰ ἀκρόαση τῶν ὁμιλιῶν μας χωρὶς διαφημίσεις καὶ σὲ συνεχῆ ροή:



Κανάλι "Κύριος Ἰησοῦς Χριστός» στο Spotify

- για κινητές συσκευές *Αndroid* εγκαταστήστε την εφαρμογή *πατώντας *στον σύνδεσμο* ----->* https://play.google.com/store/apps/details?id=com.spotify.music

-για κινητές συσκευές *iPhone* εγκαταστήστε την εφαρμογή *πατώντας *στον σύνδεσμο* ----->* https://apps.apple.com/us/app/spotify-music-and-podcasts/id324684580

-*έπειτα* μπείτε στο κανάλι *πατώντας *στον σύνδεσμο* ----->*

Πὼς μπορεῖς νὰ προστατευθεῖς ἀπὸ τὶς σέκτες/αἱρέσεις

Ο νους σου είναι η κύρια άμυνα απέναντι στον ψυχολογικό χειρισμό. Προστάτευσέ τον!

ΠΩΣ ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΤΕΙΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΕΚΤΕΣ/ΑΙΡΕΣΕΙΣ

Πώς μπορούν οι νέοι να προστατευθούν από τις αιρέσεις;
Αντιμετώπιση του άγχους; Όταν το άγχος μας καταβάλλει, είναι πιο πιθανό να «δελεαστούμε» από κάποιον που υπόσχεται «ευτυχία». Αν δυσκολεύεσαι να αντεπεξέλθεις, ζήτησε βοήθεια από αξιόπιστα και έντιμα πρόσωπα.

ΠΟΤΕ να μην φοβάσαι να θέτεις ερωτήματα.

ΝΑ ΕΙΣΑΙ ΠΑΝΤΑ επιφυλακτικός απέναντι σε όποιον προσπαθεί να σε αποτρέψει ή να σε εμποδίσει από το να κάνεις ερωτήσεις.

Μάθε να αναγνωρίζεις τις συνηθισμένες τακτικές προσηλυτισμού των αιρέσεων και τις καταστάσεις που ευνοούν την στρατολόγηση.

Να είσαι επιφυλακτικός απέναντι σε:Άτομα που είναι υπερβολικά ή ακατάλληλα φιλικά. Οι αληθινές φιλίες χρειάζονται χρόνο για να χτιστούν.
Άτομα που προσφέρουν απλοϊκές απαντήσεις ή λύσεις σε πολύπλοκα παγκόσμια προβλήματα.
Άτομα που σε προσκαλούν σε δωρεάν γεύματα, ομιλίες και σεμινάρια.

Περί Θρησκείας

❈ Διαμαρτυρόμαστε γιά τά ἀπαράδεκτα θρησκευτικά πού ἐπιβάλλουν στά σχολεῖα οἱ ἰνστρούχτουρες τῆς Νέας Ἐποχῆς μέ τή συνεργία - δυστυχῶς - τοῦ Ὀρθοδόξου Κράτους καί, νά τό ποῦμε καί αὐτό - δυστυχῶς-, καί μέ κάποια ὀλιγωρία(;), ὑπαναχώρηση(;), προδοσία(;) κάποιων ἐκ τῆς Ἱεραρχίας. Διαμαρτυρόμαστε καί τί ἀκοῦμε; «Καλά, κακό εἶναι νά μάθει τό παιδί καί τίς ἄλλες θρησκεῖες;».

Φαίνεται, δηλαδή, στήν ἀρχή σάν κάτι καλό, ἀλλά ὅταν τό δοῦμε στό βάθος του, θά διαπιστώσουμε ὅτι πράγματι εἶναι κακό, γιατί τό παιδάκι τῶν 7 - 8 χρονῶν δέν ἔχει τήν κρίση, ὅπως λέει ἡ ψυχολογία, νά διακρίνει τό καλό ἀπό τό κακό καί ἁπλῶς μιμεῖται, ἀντιγράφει καί υἱοθετεῖ αὐτά πού τό διδάσκεις καί κάνει ἔτσι μία τελετουργία πολλές φορές ἀκριβῶς μιμούμενο αὐτό πού βλέπει νά τοῦ διδάσκει ἡ δασκάλα στό σχολεῖο ἤ ἡ μητέρα ἤ ὁ πατέρας.

Ἑπομένως, δέν εἶναι κάτι καλό νά γνωρίσει κανείς τό κακό παράλληλα μέ τό καλό καί νά διαλέξει. Γιατί δέν μπορεῖ πολλές φορές νά διαλέξει.

Ἐμπρός ἀπό τόν πειρασμό τρέχει ἡ ὑπερηφάνεια

❈Λέει ὁ Ἀββᾶς Ἰσαάκ: "Στόμα πού εὐχαριστεῖ πάντοτε τόν Θεό, δέχεται ἀπό τόν Θεό εὐλογία. Καί στήν καρδιά πού διαμένει στή συνεχή πρός τόν Θεό εὐχαριστία, αὐξάνει διαρκῶς ἐντός αὐτῆς ἡ Θεία Χάρη. Ἀπό τή Χάρη προηγεῖται ἡ ταπείνωση, ὅπως ἐμπρός ἀπό τόν πειρασμό τρέχει ἡ ὑπερηφάνεια".

Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου (Ὁμιλία 8 - 10 - 2017)

9 Αὐγούστου. Σάββατον μετά τήν ἑορτήν. Ματθίου τοῦ ἀποστόλου (†63). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἀποστόλου, Δευτέρας διακινησίμου (Πρξ. α´ 12-17, 21-26).

Πραξ. 1,12         Τότε ὑπέστρεψαν εἰς Ἱερουσαλὴμ ἀπὸ ὄρους τοῦ καλουμένου ἐλαιῶνος, ὅ ἔστιν ἐγγὺς Ἱερουσαλήμ, σαββάτου ἔχον ὁδόν.

Πραξ. 1,12                Τοτε οι μαθηταί επέστρεψαν εις την Ιερουσαλήμ από το όρος, που ελέγετο Ελαιών και το οποίον είναι πλησίον της Ιερουσαλήμ, εις απόστασιν ενός και κάτι χιλιομέτρου, όσον δηλαδή επετρέπετο στους Ισραηλίτας να βαδίσουν κατά την ημέραν του Σαββάτου.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible