Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2024

What distinguishes heresy as a greater violation compared to other sins? , Archim. Savvas Agioreitis

 

What is the first step to controlling one's tongue? , Archim. Savvas Agioreitis

 

How can one retain silence while fulfilling their daily responsibilities, work & social obligations? , Archim. Savvas Agioreitis

 

ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΑΓΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ, 17-1-2024

ΙΕΡΑ ΑΓΡΥΠΝΙΑ ΑΓΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΟΥ ΜΕΓΑΛΟΥ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΟΥ ΤΗΣ ΕΡΗΜΟΥ, 17-1-2024 
https://www.youtube.com/live/IUm694LOfM4?si=hyg21XEt3yqw_W5q

Can antidoron, holy water, kolyva or other blessings be distributed to the non-Orthodox?

 

How can we prevent the temptation of familiarity from negatively impacting our relationships with others? , Archim. Savvas Agioreitis

 

How do we interpret Abba Agathon's instruction relating to the discovery of lost objects?

 

What are your impressions of the Orthodox spiritual life in Romania? , Archim. Savvas Agioreitis

 

Can an Orthodox Christian receive the benedictions of the Heterodox? , Archim. Savvas Agioreitis

 

Commentary on the importance of dispelling fear during worship, kissing the priest's hand, liturgical integrity, order, local practices, etc.

 

Why is antidoron given to the Orthodox right after they commune? , Archim. Savvas Agioreitis

 

Is silence justified when the Orthodox faith is insulted? , Archim. Savvas Agioreitis

Abba Arsenios taught : "I've always regretted after having spoken, but never while remaining silent" Is silence justified when the Orthodox faith is insulted? , Archim. Savvas Agioreitis

 

Μέγας ὁ Ἀγάθων ἀπό τούς ἀββάδες τοῦ Γεροντικοῦ....


Μέγας ο Αγάθων από τους αββάδες του Γεροντικού, για τον οποίο το Βιβλίο «Αποφθέγματα Γερόντων» αφιερώνει τριάντα τον αριθμό λόγια και περιστατικά. Περιβόητος μεταξύ των Πατέρων της ερήμου αναχωρητής και αββάς, έζησε πιθανότατα κατά το δεύτερο μισό του τέταρτου αιώνα και τις αρχές του πέμπτου. Θεωρείται ως τύπος του ταπεινού και πράου ανθρώπου. Κατά το 390, όταν ο όσιος μέγας Αρσένιος βγήκε στην έρημο, ο Αγάθων είχε ήδη σχηματίσει γύρω του ένα όμιλο μαθητών, από τους οποίους κατεξοχήν γνωστοί είναι ο Αλέξανδρος και ο Ζωῒλος. Σύμφωνα με τα κοπτικά συναξάρια, εορτάζει την 11η Σεπτεμβρίου, ενώ τα ίδια τον χαρακτηρίζουν ως στυλίτη, πράγμα απίθανο [Θ.Η.Ε. 1, 105 (1962)].


Ενδεικτικά από τα αναφερόμενα σε αυτόν στα Αποφθέγματα καταγράφουμε τα παρακάτω:
- Είπε ο αββάς Αγάθων: «Πρέπει ο μοναχός να μην αφήνει τή συνείδησή του να τον κατηγορήσει για οποιοδήποτε πράγμα».

- Είπε πάλι: «Χωρίς φύλαξη των θείων εντολών δεν προοδεύει ο άνθρωπος ούτε σε μία αρετή».

- Είπε πάλι: «Ποτέ δεν κοιμήθηκα έχοντας κάτι εναντίον οποιουδήποτε, ούτε άφησα κανένα να κοιμηθεί έχοντας κάτι εναντίον μου, όσον εξαρτιόταν από μένα».

- Έλεγαν για τον αββά Αγάθωνα ότι πήγαν κάποιοι προς αυτόν, επειδή άκουσαν ότι έχει μεγάλη διάκριση, και θέλοντας να τον δοκιμάσουν αν πράγματι την ασκεί στη ζωή του τού λένε:
Εσύ είσαι ο Αγάθων; Ακούμε για σένα ότι είσαι πόρνος και υπερήφανος.
Κι αυτός είπε: Ναι, έτσι είναι.
Και του λένε: Εσύ είσαι ο Αγάθων ο φλύαρος και καταλάλος;
Κι αυτός είπε: Εγώ είμαι.
Του λένε πάλι: Εσύ είσαι ο Αγάθων ο αιρετικός;

Ἐγώ εἶμαι ἡ φωνή ὅμως Ἐκεῖνος εἶναι ὁ Λόγος τοῦ Θεοῦ.


Τριάντα χρόνια νηστείας και σιωπής!
Αυτό, ούτε τα θηρία του δρυμού δεν μπορούν να το αντέξουν.
Το λιοντάρι ξεγελάει την πείνα του με τους ήχους του βρυχηθμού του,και το δέντρο θροΐζει, όταν πλησιάζει ο άνεμος
Εσύ όμως ούτε θροΐζεις ούτε βρυχάσαι ούτε βογγας,ούτε θρηνείς, ούτε το τραγούδι σου ηχεί μέσα στην ερημιά!
Πες μου, είσαι άνθρωπος; Ποιο είναι το όνομά σου;Θα θελήσεις ποτέ με κάποιον να μιλήσεις;
Η Φωνή, η φωνή, η φωνή:
Εγώ είμαι η φωνή όμως Εκείνος είναι ο Λόγος του Θεού.
Απεσταλμένος είμαι στα παιδιά του Ισραήλ, για να τους φωνάξω:
Μετανοείτε, ω άνθρωποι, δείτε, έρχεται Εκείνος!Καλούς καρπούς ποιείτε, ο καθένας κατά τη δύναμή του.Ιδού, ιδού έρχεται Αυτός-ώ Θαύμα Θαυμάτων, καταμεσής των υδάτων κρύβεται το πυρ εξ ουρανού!
Ιδού, ο Αμνός του Θεού, βαδίζει εν μέσω λύκων.Λύκοι, καθαρίστε στο νερό τη θηριώδη φύση σας!
Τριάντα χρόνια σιωπής και νηστείας,τι απομένει από το σώμα σου, εκτός από τη φωνή σου;
Το ξεραμένο σώμα σου δεν είναι παρά μια σκιά της φωνής σου,η οποία κηρύσσει το νέο: Ιδού, ο Θεός έρχεται σε εμάς!

«Ἡ ἡσυχία τῶν λογισμῶν ὡς προϋπόθεση τῆς ἀγάπης». Ἀρχ. Σάββας Ἁγιορείτης




«Ὅς δ᾿ ἄν ποιήσῃ καί διδάξῃ»[1], ὅποιος δηλαδή θά ποιήσει καί θά διδάξει, αὐτός θά κληθεῖ μέγας στή βασιλεία τῶν οὐρανῶν. Καί τέτοιοι ἀνεδείχθησαν, ἀγαπητοί ἀδελφοί, οἱ Ἅγιοι Πατέρες, οἱ ὁποῖοι ἐξεπλήρωσαν ὅλες τίς ἐντολές. Ἐποίησαν ὅλες τίς ἐντολές, καί μάλιστα τίς δύο κορυφαῖες, πού οὐσιαστικά εἶναι μία ἀλλά διπλή, ἡ ἐντολή τῆς ἀγάπης∙ τῆς ἀγάπης πρός τόν Θεό καί τῆς ἀγάπης πρός τόν πλησίον. Καί πῶς ἐξεπλήρωσαν αὐτή τήν διπλή ἐντολή; Μέ τό νά καθαρισθοῦν ἀπό τά πάθη καί ἔτσι νά γίνουνε δοχεῖα κατάλληλα τῆς Χάριτος τοῦ Θεοῦ. Γιατί ἄν κανείς δέν καθαρισθεῖ, δέν μπορεῖ νά φωτιστεῖ, ὅπως μᾶς λένε οἱ Ἅγιοι Πατέρες. Θά πρέπει νά ἀδειάσει ὁ ἄνθρωπος ἀπό τήν βρωμερά ὕλη τῶν παθῶν, τοῦ παλαιοῦ ἀνθρώπου, καί ἔτσι νά δεχθεῖ τόν καινό ἄνθρωπο καί νά γίνει καινή (καινούρια) κτίσις. Καί μόνο ἔτσι μπορεῖ ὁ ἄνθρωπος νά γίνει καινούριος καί νά γίνει κι αὐτός «φῶς τοῦ κόσμου»[2], ὅπως εἶπε ὁ Κύριος εἰς τούς Ἀποστόλους, γιατί δέχθηκαν τό φῶς τοῦ Θεοῦ, τό ὁποῖο εἶναι τό μόνο ἀληθινό φῶς, καί ἔτσι ἐφώτισαν κι αὐτοί μέ αὐτό τό φῶς τοῦ Χριστοῦ ὅλη τήν οἰκουμένη.

Πῶς μπορεῖ ὅμως κανείς νά καθαρισθεῖ; Θά μᾶς ποῦνε οἱ Ἅγιοι Πατέρες ὅτι γιά νά μπορέσει κανείς ν’ ἀρχίσει νά καθαρίζεται, πρέπει νά ἡσυχάσει. Λέει ὁ Μέγας Βασίλειος, ὅτι «ἡ ἡσυχία εἶναι ἀρχή τῆς καθάρσεως»[3]. Καί ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Ἀσκητής στό σύγγραμμά του «Περί τῶν οἰομένων ἐξ ἔργων δικαιοῦσθαι»[4], δηλαδή στό σύγγραμμά του πού ὑπάρχει στή Φιλοκαλία καί ἔχει αὐτό τόν τίτλο: Γιά τούς ἀνθρώπους πού νομίζουν ὅτι θά δικαιωθοῦν ἀπό τά ἔργα τους καί πού λένε ὅτι ἐγώ κάνω καλές πράξεις καί ἐλεημοσύνες καί εἶμαι ἄνθρωπος τῆς Ἐκκλησίας καί πηγαίνω στήν ἐκκλησία καί ἀνάβω τό κερί μου.. γι’ αὐτούς γράφει ὁ Ἅγιος καί λέγει, ὅτι δέν πρέπει νά ἔχουμε αὐτή τήν πλανεμένη θέση, ὅτι θά σωθοῦμε ἀπό τά ἔργα μας. Δέν μᾶς σώζουν τά ἔργα μας, ὅσο καλά κι ἄν εἶναι ἤ μαρτυροῦν οἱ ἄλλοι ἄνθρωποι ὅτι εἶναι. Μᾶς σώζει ἡ Χάρις τοῦ Θεοῦ καί μᾶς σώζει δωρεάν. Δέν μπορεῖ νά κάνει τίποτα ὁ ἄνθρωπος πού νά δώσει ὡς ἀντάλλαγμα αὐτῆς τῆς Χάρης. Μπορεῖ μόνο νά καταθέσει τόν ἑαυτό του, τό αὐτεξούσιό του, τήν ἐλευθερία του, τό εἶναι του στόν Θεό καί νά παραδώσει ἔτσι τήν ἐλεύθερη βούλησή του στόν Θεό καί ἔτσι νά δεχθεῖ τήν κάθαρση ἀπό τόν Θεό, νά ἑτοιμαστεῖ ἀπό τόν Θεό νά γίνει σκεῦος κατάλληλο γιά νά δεχθεῖ τόν Θεό καί νά γίνει κατοικητήριο τοῦ Θεοῦ.

Λέγει ὁ Ἅγιος Μᾶρκος ὁ Ἀσκητής, ὅτι ὁ Θεός «τήν ἑαυτοῦ ἐμφάνειαν ἐν ταῖς ἐντολαῖς ἐνέκρυψε»[5]. Ὁ Θεός ἔκρυψε τήν παρουσία Του καί τήν φανέρωσή Του τήν ἐπιφύλαξε σ’ αὐτούς οἱ ὁποῖοι τηροῦν τίς ἐντολές Του. Γιατί Αὐτός μᾶς εἶπε: «ὁ ἀγαπῶν με τάς ἐντολάς μου τηρήσει καί ἀγαπηθήσεται ὑπό τοῦ πατρός μου, κἀγώ ἀγαπήσω αὐτόν καί ἐμφανίσω αὐτῷ ἐμαυτόν»[6]. Ἐκεῖνος πού Μέ ἀγαπᾶ, θά τηρήσει τίς ἐντολές Μου καί θά ἀγαπηθεῖ ἀπό τόν Πατέρα Μου, καί Ἐγώ θά τόν ἀγαπήσω καί θά ἐμφανίσω τόν ἑυατό Μου σ’ αὐτόν.

Ἡ ὁνομασία « Φ ῶ τ α »

Γιατί φέρει το όνομα του φωτός μια εορτή όπου κυριαρχεί το νερό; Και για την οποία δεν μαρτυρείται στην ευαγγελική αφήγηση κάποια φωτοχυσία ή άλλη αναφορά σε φως;

Η ονομασία "Φώτα" συνδέεται με τις μαζικές βαπτίσεις κατηχουμένων, που γίνονταν την Παραμονή της εορτής. Και είναι τόσο παλαιά, όσο και η ίδια η εορτή, δηλ. περίπου από τον 4ο αιώνα. Πρέπει να είχε επικρατήσει ως όνομα πρώτα στο στόμα του απλού λαού, και μετά να έγινε και επίσημος όρος.

Πάντως φέρεται ως υπαρκτή ονομασία σε σχετικές ομιλίες ήδη τον 4ο αι., με κυριότερη την Ομιλία ΙΖ του Γρηγορίου Θεολόγου «Eἰς τὰ ἅγια Φῶτα» (PG 36. 336. 8-23), όπου διαβάζουμε, ανάμεσα σε άλλα, τα εξής χαρακτηριστικά:

16 Ἰανουαρίου. Ἡ προσκύνησις τῆς τιμίας ἁλύσεως τοῦ ἀποστόλου Πέτρου. Πευσίσππσυ, Ἐλασίππου κλπ. μαρτύρων (β' αἱ.). Νικολάου νεομάρτυρος τοῦ Μυτιληναἰου. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

ποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἀποστόλου, Σαβ. δ΄ ἑβδ. Πράξ. (Πρξ. ιβ΄ 1-11).

Πραξ. 12,1         Κατ᾿ ἐκεῖνον δὲ τὸν καιρὸν ἐπέβαλεν Ἡρῴδης ὁ βασιλεὺς τὰς χεῖρας κακῶσαί τινας τῶν ἀπὸ τῆς ἐκκλησίας.

Πραξ. 12,1                Κατά τον καιρόν εκείνον, ο βασιλεύς Ηρώδης Αγρίππας, άπλωσε τα χέρια και επιασε μερικούς από τους πιστούς της Εκκλησίας, δια να τους κακοποιήση.

«Νά, τά ἡνία Θεέ μου. Ὁδήγα ἐσύ. Ἐγώ δέν ἔχω δύναμη. Ὅπου θέλεις πάρε με».


Να λες: «Να, τα ηνία Θεέ μου. Οδήγα εσύ. Εγώ δεν έχω δύναμη. Όπου θέλεις πάρε με».
Κι αν έλθουν έτσι τα γεγονότα που δεν τα λογάριασες, μην πεις πως άλλως πως τα λογάριαζα και διαφορετικά μου ήλθαν. Εκείνος τα έκαμε έτσι για το συμφέρον σου και να το δέχεσαι.
Πόσες δοκιμασίες μας στέλνει ο Θεός προς το συμφέρον μας!

Ψηφιδωτό μέ τήν Κοίμηση τῆς Θεοτόκου τοῦ 14ου αἰῶνα


Ψηφιδωτό με την Κοίμηση της Θεοτόκου του 14ου αιώνα (Παλαιολόγεια Αναγέννηση) από τη Μόνη της Χώρας στην Κωνσταντινούπολη.

https://proskynitis.blogspot.com/2024/01/14.html

Μετάδοση ακολουθιών

Εὐλογεῖτε. Γιὰ τὸ χρονικὸ διάστημα 13/1 ἕως καὶ 20/1 ὅλες οἱ ακολουθίες και κάποιες ομιλιες μας θὰ μεταδίδονται ἀπὸ τὸ κανάλι Κύριος Ἰησοῦς Χριστός *2*. 
Γιὰ ἐγγραφὴ ἐπισκεφθεῖτε τὸν παρακάτω σύνδεσμο https://www.youtube.com/channel/UC8AGAhZvkGYVH-hOSmaQtHw?sub_confirmation=1
Επίσης. Συν Θεω ομιλίες μας θὰ ἀνεβαίνουν καὶ στὸ κανάλι *Ἀρχιμ. Σάββας Ἁγιορείτης, Ὀρθόδοξες ὁμιλίες* στὸ YouTube. 
Γιὰ ἐγγραφὴ ἐπισκεφθεῖτε τὸν παρακάτω σύνδεσμο https://www.youtube.com/@user-wn4cv4fj5j?sub_confirmation=1

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/Η ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΙΣ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΑΛΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΕΤΡΟΥ, 16-1-2024

ΜΕΣΟΝΥΚΤΙΚΟΝ-ΟΡΘΡΟΣ-ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ/Η ΠΡΟΣΚΥΝΗΣΙΣ ΤΗΣ ΤΙΜΙΑΣ ΑΛΥΣΕΩΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΕΤΡΟΥ, 16-1-2024
https://www.youtube.com/live/S9rV4Cu-POY?si=w2fxHe3wFFAaXwej

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible