Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τετάρτη 29 Οκτωβρίου 2025

Ὁ πόλεμος σύμφωνα μέ τούς Ἁγίους Πατέρες- Ἡ Ἁγία Σκέπη τῆς Θεοτόκου, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ὁ πόλεμος σύμφωνα μέ τούς Ἁγίους Πατέρες- Ἡ Ἁγία Σκέπη τῆς Θεοτόκου, 28-10-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ φυσική καί ἡ ὑπερφυσική γνώση καί ἀρετή- Πῶς ἀποκτοῦνται, Ἁγ. Θεοδώρου Ἐδέσσης-Θεωρητικόν, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ φυσική καί ἡ ὑπερφυσική γνώση καί ἀρετή- Πῶς ἀποκτοῦνται, Ἁγ. Θεοδώρου Ἐδέσσης-Θεωρητικόν, 27-10-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ ἀποστασία τοῦ ἔθνους μας καί ἡ ἀπουσία ἡγετῶν ὡς θεία παιδαγωγία- Τό νέο ΟΧΙ, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ ἀποστασία τοῦ ἔθνους μας καί ἡ ἀπουσία ἡγετῶν ὡς θεία παιδαγωγία- Τό νέο ΟΧΙ, 28-10-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

«Υἱέ, ἐὰν ἐγγυήσῃ σὸν φίλον, παραδώσεις σὴν χεῖρα ἐχθρῷ» Παροιμίαι Σολομῶντος, Κεφ. 6 Ἡ ἀποφυγή ἐγγυήσεων καί περί ὀκνηρίας. Εἰς τήν ἀρχήν τῶν Παροιμιῶν, Μ. Βασιλείου, , Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

«Υἱέ, ἐὰν ἐγγυήσῃ σὸν φίλον, παραδώσεις σὴν χεῖρα ἐχθρῷ»  Παροιμίαι Σολομῶντος, Κεφ. 6 Ἡ ἀποφυγή ἐγγυήσεων καί περί ὀκνηρίας. Εἰς τήν ἀρχήν τῶν Παροιμιῶν, Μ. Βασιλείου, 26-10-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ματαιότης

ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙ

Ματαιότης

Ὁ Ἀπόστολος Πέτρος (Β΄ Πέτρ. β΄, 18) μᾶς συμβουλεύει:

«Διότι μὲ ὑπερβολικὰ καὶ ἐντυπωσιακὰ λόγια γεμάτα ματαιότητα καὶ πλάνη δελεάζουν μὲ τὸ δόλωμα τῶν σαρκικῶν ἐπιθυμιῶν καὶ ἀκολασιῶν ἀστήρικτους πιστούς, οἱ ὁποῖοι εἶχαν πραγματικὰ ἐγκαταλείψει καὶ εἶχαν φύγει μακριὰ ἀπὸ τοὺς ἐθνικοὺς ποὺ ζοῦν μέσα στὴν πλάνη» .

Γράφει ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης στὸ βιβλίο του «Πνευματικὰ Γυμνάσματα»:

«Σκέψου πὼς ὁ θάνατος εἶναι τέλος τῆς ἀπάτης. Ἡ πλέον δὲ κοινὴ ἀπάτη ὅπου μᾶς πλανᾶ σὲ αὐτὴν τὴν ἄθλια ζωή εἶναι ὅπου νομίζουμε, τὰ μὲν γήϊνα πράγματα τοῦ κόσμου πὼς εἶναι μεγάλα, ἐπειδὴ εἶναι πιὸ κοντὰ στὶς αἰσθήσεις μας, τὰ δὲ οὐράνια νομίζουμε μικρά, διότι εἶναι πιὸ μακριὰ ἀπὸ τὶς αἰσθήσεις μας. Ὁμοίως καὶ οἱ θλίψεις καὶ τὰ βάσανα μᾶς φαίνονται βαρειὰ καὶ οἱ ἁμαρτίες μας φαίνονται ἐλαφριές. Γι’ αὐτὸ λέγομε καλὸ τὸ κακὸ καὶ τὸ κακὸ καλό, σὰν νὰ εἴμαστε μέσα σὲ ἕνα σπίτι γεμᾶτο ἀπὸ καπνό, ὅπου δὲν μᾶς ἀφήνει νὰ βλέπουμε καθαρά, οὔτε μέσα στὸ σπίτι, οὔτε ἔξω».

Γι’ αὐτὸ λοιπὸν μοναδικός μας σκοπὸς εἶναι ἡ σωτηρία τῆς ψυχῆς μας· πρέπει νὰ σκεπτώμεθα αἰώνια καὶ ὄχι μάταια καὶ παροδικά.Στὸ ἐξαιρετικὸ βιβλίο «Γιατί ζῆς» τοῦ π. Χαραλάμπους Βασιλοπούλου, Ἐκδ. «Ὀρθοδόξου Τύπου», ἐπισημαίνεται:

«Πολλοὶ λέγουν ὅτι ζοῦμε, γιὰ νὰ ἀποκτήσουμε χρήματα. Ἀλλὰ καὶ ὅσοι τὰ ἀποκτοῦν, μήπως τὰ χαίρονται; Κάθε ἄλλο! Διότι κόπους καὶ μόχθους ἔχουν, γιὰ νὰ τὰ ἀπο­κτήσουν, κόπους καὶ μόχθους, γιὰ νὰ τὰ κρα­τήσουν. Καὶ ὅταν ἔπειτα ἀπὸ μόχθους κατορ­θώσουν νὰ τὰ ἀποκτήσουν, φεύγουν ἀπὸ τὸν κόσμο αὐτὸν καὶ τὰ ἀφήνουν. Αὐτοὶ μάλιστα φεύγουν καὶ ἐνωρίτερα. Οἱ ἐπιχειρηματίες καὶ οἱ ἐργοστασιάρχες ζοῦν κατὰ τὴν στατιστική λίγα χρόνια. Ἐνῶ οἱ ἀκτήμονες ἀσκητὲς ζοῦν πολὺ περισσότερο. 105 χρόνια ἔζησε ὁ Ἅγιος Ἀντώνιος, 113 ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος, 120 ὁ Ἅγιος Μακάριος, 120 ὁ Ἅγιος Ἀρσένιος, 130 ὁ ἀναχωρητὴς Μᾶρκος ὁ ἐξ Ἀθηνῶν, ὁ φιλόσοφος.

Ἄλλοι ἔθεσαν ὡς σκοπὸ τῆς ζωῆς τους τὶς ἀπολαύσεις. Δὲν μποροῦν ὅμως ὅλοι νὰ τὶς ἀποκτήσουν, εἴτε ἀπὸ ἀρρώστιες, εἴτε ἀπὸ πτώ­χειες, εἴτε ἀπὸ δύσκολες καὶ ἀντίξοες περιστά­σεις. Ἑπομένως αὐτοὶ εἶναι χωρὶς προορισμό; ῾Ο προορισμὸς πρέπει νὰ εἶναι κατορθωτὸς ἀπὸ ὅλους ἀνεξαιρέτως τοὺς ἀνθρώπους. Ἀλλὰ καὶ ὅσοι τὶς ἀπολαμβάνουν δὲν ἱκανοποιοῦνται. Ἀπόδειξις ὅτι τρέχουν διαρκῶς σὰν δαιμονισμέ­νοι ἔξω σὲ ἐκδρομὲς, κέντρα, ἐξοχές, ταξίδια. Δὲν τοὺς χωρεῖ τὸ σπίτι. Μέσα τους διαρκῶς ὑπάρχει κενὸ καὶ τύψεις ἀόρατες τοὺς μαστί­ζουν. Ἐπέρχεται ὁ κάματος «καὶ ἀνάπαυσιν οὐκ ἔχουσιν ταῖς ψυχαῖς αὐτῶν».

Ὀκτώ εἰλικρινεῖς ἀπορίες ἁπλῶν πιστῶν πάνω στήν πρόσφατη ἀπόφαση τῆς Συνόδου τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου γιά τόν μητροπολίτη Πάφου κ.Τυχικό.

1. Ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ἡ ΑΛΗΘΕΙΑ. Ἡ πρόσφατη σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου συντάχθηκε μέ τήν Ἀλήθεια;

2. Ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ἡ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. Ἡ πρόσφατη σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου συντάχθηκε μέ τήν Δικαιοσύνη;

3. Τί χειρότερο ἔκανε ὁ Πόντιος Πιλᾶτος πού ἐνῶ γνώριζε τήν ἀθωότητα τοῦ Χριστοῦ, ἐπέλεξε νά "νίψει τάς χεῖρας του";

4. Γιατί τό Φανάρι δέν τόλμησε κἄν νά προτείνει τό ἐλάχιστο αὐτονόητο; Ἐφόσον ἡ διαδικασία τῆς δίκης ὑπῆρξε διάτρητη νομικά, γιατί δέν ἐπέστρεψε τήν ὑπόθεση στήν ἐκκλησία τῆς Κύπρου για νά γίνει σωστά ἡ ὅλη διαδικασία: Κατηγορητήριο, ἀπολογία, σωστή ἀνακριτική καί ἀκροαματική διαδικασία, αἰτιολογημένη ἀπόφαση μέ βάση τούς ἱερούς κανόνες;

Τὸ Boston Children’s Hospital διαγράφει τὸ διαδικτυακό του ἱστορικὸ ποὺ ἀφορᾶ τὸν ἀκρωτηριασμὸ «τρὰνς» παιδιῶν, καθὼς ἐπίκεινται ἀγωγές.

Από τον Jonathon Van Maren, για την ιστοσελίδα LifeSiteNews

Πριν από μερικά χρόνια, πολλοί ακτιβιστές βλέποντας πως όλο και περισσότερες αναφορές έρχονται στην επιφάνεια για τα αποτελέσματα των φιλοτράνς πρακτικών στα παιδιά που έλαβαν «θεραπείες» αλλαγής φύλου, πρόβλεψαν πως: «Μια μέρα, όλοι θα προσποιούνται ότι ήταν ανέκαθεν ενάντια σε όλα αυτά».

Οι πιο ριζοσπαστικοί ακτιβιστές ΛΟΑΤΚΙ+, φυσικά, δεν θα κάνουν ποτέ πίσω. Οι περισσότεροι γονείς που συμφώνησαν να κάνουν «μετάβαση» στα παιδιά τους, ίσως δεν θα μπορέσουν ποτέ να παραδεχτούν ότι όλα ήταν ένα ψέμα. Πώς μπορούν; Κάτι τέτοιο θα ισοδυναμούσε με παραδοχή ότι καταδίκασαν τα παιδιά τους σε μια ζωή στειρότητας, προβλημάτων υγείας και άλλων χειρότερων. Πολλοί από τους δράστες – οι επαγγελματίες υγείας που προώθησαν και εκτέλεσαν αυτές τις διαδικασίες – θα προσπαθήσουν ακόμη και να κατηγορήσουν όσους προειδοποιούσαν γι αυτές τις φρικαλεότητες.

Πίστις καί θαύματα

Πίστις καί θαύματα

Τοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου Τάτση

Μεταξὺ τῶν χριστιανῶν συχνὰ γίνονται συζητήσεις γιὰ τὴν πίστη καὶ τὰ θαύματα. Ἔχουν καλὴ προαίρεση, χωρὶς ὡστόσο οἱ περισσότεροι νὰ διαθέτουν καὶ τὴν ἀναγκαία πνευματικὴ ἐμπειρία, ἡ ὁποία προφυλάσσει ἀπὸ τὶς ὑπερβολὲς καὶ τὶς πλάνες. Γι’ αὐτὸ πολλὲς φορὲς δημιουργοῦνται ἐσφαλμένες ἐντυπώσεις γιὰ πρόσωπα καὶ πράγματα.
Κυκλοφοροῦν φῆμες γιὰ ἐνάρετους κληρικοὺς καὶ μοναχούς, ἀλλὰ καὶ γιὰ λαϊκούς, ποὺ ἔχουν ἐξωτερικὰ χαρακτηριστικὰ εὐσέβειας. Χρειάζεται προσοχὴ ἀπέναντι στοὺς συνανθρώπους μας, γιατί δὲν τοὺς γνωρίζουμε εὔκολα κι ἂς τοὺς συναντοῦμε καθημερινά, καὶ φυσικὰ νὰ μὴ δεχόμαστε ὡς ὀρθὲς τὶς πρῶτες ἐντυπώσεις μας ἀπὸ τὶς δραστηριότητές τους. Χρειάζεται χρόνος, στενὴ ἐπικοινωνία καὶ ἀξιόπιστες μαρτυρίες ἄλλων, γιὰ νὰ τοὺς γνωρίσουμε. Καὶ νὰ μὴ λησμονοῦμε ὅτι ἡ πνευματικότητα στοὺς σημερινοὺς ἀνθρώπους εἶναι δυσεύρετη, γιατί καὶ στοὺς καλοπροαίρετους ἀκόμα ὑπάρχει τὸ κοσμικὸ φρόνημα ποὺ ἐμποδίζει τὴν ἀπόκτηση τῶν ἀρετῶν. Ἐμπόδιο ἐπίσης εἶναι καὶ ἡ ὑποκρισία ποὺ ἐμφανίζει τὸν ἁμαρτωλὸ ὡς ἐνάρετο!

Ὁ ἴδιος ὁ Κύριός μας τηροῦσε μία στάση προσ­εκτικὴ σ’ ἐκείνους ποὺ πίστευαν στὴ διδασκαλία του, ἀφοῦ προηγουμένως εἶχαν δεῖ κάποιο θαῦμα του ἢ εἶχαν ἀκούσει κάτι σχετικό. Ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης σημειώνει ὅτι κάποτε ὁ Χριστὸς βρισκόταν στὸ Ἱεροσόλυμα γιὰ τὴν ἑορτὴ τοῦ Πάσχα καὶ «πολλοὶ πίστεψαν σ’ αὐτόν, βλέποντας τὰ θαύματα ποὺ ἔκανε. Ὁ Χριστὸς ὅμως δὲν τοὺς ἐμπιστευόταν, γιατί τοὺς ἤξερε ὅλους καλά. Καὶ δὲν χρειαζόταν νὰ τὸν ἐνημερώσει κανεὶς γιὰ ἕνα ἄνθρωπο, γιατί αὐτὸς ἤξερε καλά τί εἶχε καθένας μέσα του»[1].

Στὴν Μητρόπολη Αἰτωλίας καὶ Ἀκαρνανίας ἀπὸ πλήρωμα γίναμε βίδες...

Γράφει ο Βασίλειος Ξεσφίγγης

Πριν λίγες ημέρες ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ Δαμασκηνός συμμετείχε στην παρουσίαση της έναρξης εκπαιδευτικού προγράμματος της Ι.Μ Αιτωλίας και Ακαρνανίας.
Ο τίτλος του προγράμματος αυτού ήταν «Το πλοίο της ελευθερίας«.
Η παρουσίαση έγινε στο μουσικό σχολείο Αγρινίου.

29 Ὀκτωβρίου. Ἀναστασίας ὁσιομάρτυρος τῆς Ῥωμαίας (γ΄ αἰ.), Ἀβραμίου ὁσίου (†360). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετάρτης κα΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Κλσ. α΄ 18-23).

Κολ. 1,18           καὶ αὐτός ἐστιν ἡ κεφαλὴ τοῦ σώματος, τῆς ἐκκλησίας· ὅς ἐστιν ἀρχή, πρωτότοκος ἐκ τῶν νεκρῶν, ἵνα γένηται ἐν πᾶσιν αὐτὸς πρωτεύων,

Κολ. 1,18                   Και αυτός είναι η κεφαλή και ο αρχηγός του σώματος, δηλαδή της Εκκλησίας· η αρχή και η ζωοποιός δύναμις της Εκκλησίας, ο πρώτος που ανεστήθη εκ των νεκρών, δια να γίνη αυτός και ως άνθρωπος πρώτος εις όλα.

Κολ. 1,19           ὅτι ἐν αὐτῷ εὐδόκησε πᾶν τὸ πλήρωμα κατοικῆσαι

Κολ. 1,19                   Διότι εις αυτόν έχει ευαρεστηθή και ευχαριστηθή να κατοικήση ολόκληρος η θεότης.

Ποιός ἄνθρωπος στοιχειωδῶς εὐφυής καί μέ στοιχειῶδες ὀρθόδοξο κριτήριο μπορεῖ νά τούς πάρει πλέον στά σοβαρά;

Ποιός ἄνθρωπος στοιχειωδῶς εὐφυής καί μέ στοιχειῶδες ὀρθόδοξο κριτήριο μπορεῖ νά τούς πάρει πλέον στά σοβαρά;

Νεκτάριος Δαπέργολας

Ἀποθαυμάζοντας τό…συγκινητικά ἀγαπητικό ποιμαντικό ὕφος τοῦ ἐδῶ εἰκονιζομένου κυρίου (καί φερομένου ὡς Ὀρθοδόξου ἐπισκόπου) (βλ. το πρώτο βίντεο στο τέλος τοῦ κειμένου), νά ὑπενθυμίσουμε βεβαίως ὅτι δέν εἶναι ἡ πρώτη του φορά. Προχτές ἀποκάλεσε «ψυχασθενεῖς ζηλωτές» ὅλους ὅσους ἀντιδροῦμε στόν ψηφιακό ἐφιάλτη τῆς νέας ταυτότητας καί τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ (μέσα στούς ὁποίους ἐπίσης ὑπενθυμίζω ὅτι διαρρήδην συγκαταλέγονται δύο μητροπολῖτες, οἱ Κερκύρας καί Κυθήρων, πάνω ἀπό τό μισό Ἅγιο Ὅρος, πάμπολλα ἐπίσης μοναστήρια τοῦ ἑλλαδικοῦ χώρου καί ἀκόμη ἑκατομμύρια Ἑλλήνων πολιτῶν - πιστῶν ἀλλά καί...λιγότερο πιστῶν).

Οἱ λογισμοί ποῦ ἔρχονται ἀπό τούς δαίμονες πρῶτα εἶναι ταραγμένοι καί δεύτερον εἶναι μεμεστωμένοι λύπης


❈ Ζοῦμε κάποια κατάσταση. Θέλεις νά δεῖς ἄν εἶναι ἀπό τό Θεό ἤ ὄχι; Νά δεῖς ἄν σοῦ φέρνει λύπη ἤ χαρά. Οἱ δαίμονες φέρνουν λύπη, ταραχή καί ἄγχος.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible