Ὁ πόλεμος σύμφωνα μέ τούς Ἁγίους Πατέρες- Ἡ Ἁγία Σκέπη τῆς Θεοτόκου, 28-10-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com
ΑΦΙΕΡΩΜΕΝΟ ΣΤΟΝ ΚΥΡΙΟ ΜΑΣ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΟ
ΠΑΤΕΡΙΚΑΙ ΔΙΔΑΧΑΙΜαταιότηςὉ Ἀπόστολος Πέτρος (Β΄ Πέτρ. β΄, 18) μᾶς συμβουλεύει:«Διότι μὲ ὑπερβολικὰ καὶ ἐντυπωσιακὰ λόγια γεμάτα ματαιότητα καὶ πλάνη δελεάζουν μὲ τὸ δόλωμα τῶν σαρκικῶν ἐπιθυμιῶν καὶ ἀκολασιῶν ἀστήρικτους πιστούς, οἱ ὁποῖοι εἶχαν πραγματικὰ ἐγκαταλείψει καὶ εἶχαν φύγει μακριὰ ἀπὸ τοὺς ἐθνικοὺς ποὺ ζοῦν μέσα στὴν πλάνη» .Γράφει ὁ Ἅγιος Νικόδημος ὁ Ἁγιορείτης στὸ βιβλίο του «Πνευματικὰ Γυμνάσματα»:«Σκέψου πὼς ὁ θάνατος εἶναι τέλος τῆς ἀπάτης. Ἡ πλέον δὲ κοινὴ ἀπάτη ὅπου μᾶς πλανᾶ σὲ αὐτὴν τὴν ἄθλια ζωή εἶναι ὅπου νομίζουμε, τὰ μὲν γήϊνα πράγματα τοῦ κόσμου πὼς εἶναι μεγάλα, ἐπειδὴ εἶναι πιὸ κοντὰ στὶς αἰσθήσεις μας, τὰ δὲ οὐράνια νομίζουμε μικρά, διότι εἶναι πιὸ μακριὰ ἀπὸ τὶς αἰσθήσεις μας. Ὁμοίως καὶ οἱ θλίψεις καὶ τὰ βάσανα μᾶς φαίνονται βαρειὰ καὶ οἱ ἁμαρτίες μας φαίνονται ἐλαφριές. Γι’ αὐτὸ λέγομε καλὸ τὸ κακὸ καὶ τὸ κακὸ καλό, σὰν νὰ εἴμαστε μέσα σὲ ἕνα σπίτι γεμᾶτο ἀπὸ καπνό, ὅπου δὲν μᾶς ἀφήνει νὰ βλέπουμε καθαρά, οὔτε μέσα στὸ σπίτι, οὔτε ἔξω».Γι’ αὐτὸ λοιπὸν μοναδικός μας σκοπὸς εἶναι ἡ σωτηρία τῆς ψυχῆς μας· πρέπει νὰ σκεπτώμεθα αἰώνια καὶ ὄχι μάταια καὶ παροδικά.Στὸ ἐξαιρετικὸ βιβλίο «Γιατί ζῆς» τοῦ π. Χαραλάμπους Βασιλοπούλου, Ἐκδ. «Ὀρθοδόξου Τύπου», ἐπισημαίνεται:«Πολλοὶ λέγουν ὅτι ζοῦμε, γιὰ νὰ ἀποκτήσουμε χρήματα. Ἀλλὰ καὶ ὅσοι τὰ ἀποκτοῦν, μήπως τὰ χαίρονται; Κάθε ἄλλο! Διότι κόπους καὶ μόχθους ἔχουν, γιὰ νὰ τὰ ἀποκτήσουν, κόπους καὶ μόχθους, γιὰ νὰ τὰ κρατήσουν. Καὶ ὅταν ἔπειτα ἀπὸ μόχθους κατορθώσουν νὰ τὰ ἀποκτήσουν, φεύγουν ἀπὸ τὸν κόσμο αὐτὸν καὶ τὰ ἀφήνουν. Αὐτοὶ μάλιστα φεύγουν καὶ ἐνωρίτερα. Οἱ ἐπιχειρηματίες καὶ οἱ ἐργοστασιάρχες ζοῦν κατὰ τὴν στατιστική λίγα χρόνια. Ἐνῶ οἱ ἀκτήμονες ἀσκητὲς ζοῦν πολὺ περισσότερο. 105 χρόνια ἔζησε ὁ Ἅγιος Ἀντώνιος, 113 ὁ Ἅγιος Χαράλαμπος, 120 ὁ Ἅγιος Μακάριος, 120 ὁ Ἅγιος Ἀρσένιος, 130 ὁ ἀναχωρητὴς Μᾶρκος ὁ ἐξ Ἀθηνῶν, ὁ φιλόσοφος.Ἄλλοι ἔθεσαν ὡς σκοπὸ τῆς ζωῆς τους τὶς ἀπολαύσεις. Δὲν μποροῦν ὅμως ὅλοι νὰ τὶς ἀποκτήσουν, εἴτε ἀπὸ ἀρρώστιες, εἴτε ἀπὸ πτώχειες, εἴτε ἀπὸ δύσκολες καὶ ἀντίξοες περιστάσεις. Ἑπομένως αὐτοὶ εἶναι χωρὶς προορισμό; ῾Ο προορισμὸς πρέπει νὰ εἶναι κατορθωτὸς ἀπὸ ὅλους ἀνεξαιρέτως τοὺς ἀνθρώπους. Ἀλλὰ καὶ ὅσοι τὶς ἀπολαμβάνουν δὲν ἱκανοποιοῦνται. Ἀπόδειξις ὅτι τρέχουν διαρκῶς σὰν δαιμονισμένοι ἔξω σὲ ἐκδρομὲς, κέντρα, ἐξοχές, ταξίδια. Δὲν τοὺς χωρεῖ τὸ σπίτι. Μέσα τους διαρκῶς ὑπάρχει κενὸ καὶ τύψεις ἀόρατες τοὺς μαστίζουν. Ἐπέρχεται ὁ κάματος «καὶ ἀνάπαυσιν οὐκ ἔχουσιν ταῖς ψυχαῖς αὐτῶν».
1. Ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ἡ ΑΛΗΘΕΙΑ. Ἡ πρόσφατη σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου συντάχθηκε μέ τήν Ἀλήθεια;2. Ὁ Θεάνθρωπος Ἰησοῦς Χριστός εἶναι ἡ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ. Ἡ πρόσφατη σύνοδος τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου συντάχθηκε μέ τήν Δικαιοσύνη;3. Τί χειρότερο ἔκανε ὁ Πόντιος Πιλᾶτος πού ἐνῶ γνώριζε τήν ἀθωότητα τοῦ Χριστοῦ, ἐπέλεξε νά "νίψει τάς χεῖρας του";4. Γιατί τό Φανάρι δέν τόλμησε κἄν νά προτείνει τό ἐλάχιστο αὐτονόητο; Ἐφόσον ἡ διαδικασία τῆς δίκης ὑπῆρξε διάτρητη νομικά, γιατί δέν ἐπέστρεψε τήν ὑπόθεση στήν ἐκκλησία τῆς Κύπρου για νά γίνει σωστά ἡ ὅλη διαδικασία: Κατηγορητήριο, ἀπολογία, σωστή ἀνακριτική καί ἀκροαματική διαδικασία, αἰτιολογημένη ἀπόφαση μέ βάση τούς ἱερούς κανόνες;
Από τον Jonathon Van Maren, για την ιστοσελίδα LifeSiteNewsΠριν από μερικά χρόνια, πολλοί ακτιβιστές βλέποντας πως όλο και περισσότερες αναφορές έρχονται στην επιφάνεια για τα αποτελέσματα των φιλοτράνς πρακτικών στα παιδιά που έλαβαν «θεραπείες» αλλαγής φύλου, πρόβλεψαν πως: «Μια μέρα, όλοι θα προσποιούνται ότι ήταν ανέκαθεν ενάντια σε όλα αυτά».Οι πιο ριζοσπαστικοί ακτιβιστές ΛΟΑΤΚΙ+, φυσικά, δεν θα κάνουν ποτέ πίσω. Οι περισσότεροι γονείς που συμφώνησαν να κάνουν «μετάβαση» στα παιδιά τους, ίσως δεν θα μπορέσουν ποτέ να παραδεχτούν ότι όλα ήταν ένα ψέμα. Πώς μπορούν; Κάτι τέτοιο θα ισοδυναμούσε με παραδοχή ότι καταδίκασαν τα παιδιά τους σε μια ζωή στειρότητας, προβλημάτων υγείας και άλλων χειρότερων. Πολλοί από τους δράστες – οι επαγγελματίες υγείας που προώθησαν και εκτέλεσαν αυτές τις διαδικασίες – θα προσπαθήσουν ακόμη και να κατηγορήσουν όσους προειδοποιούσαν γι αυτές τις φρικαλεότητες.
Πίστις καί θαύματαΤοῦ Πρωτοπρεσβυτέρου π. Διονυσίου ΤάτσηΜεταξὺ τῶν χριστιανῶν συχνὰ γίνονται συζητήσεις γιὰ τὴν πίστη καὶ τὰ θαύματα. Ἔχουν καλὴ προαίρεση, χωρὶς ὡστόσο οἱ περισσότεροι νὰ διαθέτουν καὶ τὴν ἀναγκαία πνευματικὴ ἐμπειρία, ἡ ὁποία προφυλάσσει ἀπὸ τὶς ὑπερβολὲς καὶ τὶς πλάνες. Γι’ αὐτὸ πολλὲς φορὲς δημιουργοῦνται ἐσφαλμένες ἐντυπώσεις γιὰ πρόσωπα καὶ πράγματα.Κυκλοφοροῦν φῆμες γιὰ ἐνάρετους κληρικοὺς καὶ μοναχούς, ἀλλὰ καὶ γιὰ λαϊκούς, ποὺ ἔχουν ἐξωτερικὰ χαρακτηριστικὰ εὐσέβειας. Χρειάζεται προσοχὴ ἀπέναντι στοὺς συνανθρώπους μας, γιατί δὲν τοὺς γνωρίζουμε εὔκολα κι ἂς τοὺς συναντοῦμε καθημερινά, καὶ φυσικὰ νὰ μὴ δεχόμαστε ὡς ὀρθὲς τὶς πρῶτες ἐντυπώσεις μας ἀπὸ τὶς δραστηριότητές τους. Χρειάζεται χρόνος, στενὴ ἐπικοινωνία καὶ ἀξιόπιστες μαρτυρίες ἄλλων, γιὰ νὰ τοὺς γνωρίσουμε. Καὶ νὰ μὴ λησμονοῦμε ὅτι ἡ πνευματικότητα στοὺς σημερινοὺς ἀνθρώπους εἶναι δυσεύρετη, γιατί καὶ στοὺς καλοπροαίρετους ἀκόμα ὑπάρχει τὸ κοσμικὸ φρόνημα ποὺ ἐμποδίζει τὴν ἀπόκτηση τῶν ἀρετῶν. Ἐμπόδιο ἐπίσης εἶναι καὶ ἡ ὑποκρισία ποὺ ἐμφανίζει τὸν ἁμαρτωλὸ ὡς ἐνάρετο!Ὁ ἴδιος ὁ Κύριός μας τηροῦσε μία στάση προσεκτικὴ σ’ ἐκείνους ποὺ πίστευαν στὴ διδασκαλία του, ἀφοῦ προηγουμένως εἶχαν δεῖ κάποιο θαῦμα του ἢ εἶχαν ἀκούσει κάτι σχετικό. Ὁ εὐαγγελιστὴς Ἰωάννης σημειώνει ὅτι κάποτε ὁ Χριστὸς βρισκόταν στὸ Ἱεροσόλυμα γιὰ τὴν ἑορτὴ τοῦ Πάσχα καὶ «πολλοὶ πίστεψαν σ’ αὐτόν, βλέποντας τὰ θαύματα ποὺ ἔκανε. Ὁ Χριστὸς ὅμως δὲν τοὺς ἐμπιστευόταν, γιατί τοὺς ἤξερε ὅλους καλά. Καὶ δὲν χρειαζόταν νὰ τὸν ἐνημερώσει κανεὶς γιὰ ἕνα ἄνθρωπο, γιατί αὐτὸς ἤξερε καλά τί εἶχε καθένας μέσα του»[1].
Γράφει ο Βασίλειος ΞεσφίγγηςΠριν λίγες ημέρες ο σεβασμιώτατος μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ Δαμασκηνός συμμετείχε στην παρουσίαση της έναρξης εκπαιδευτικού προγράμματος της Ι.Μ Αιτωλίας και Ακαρνανίας.Ο τίτλος του προγράμματος αυτού ήταν «Το πλοίο της ελευθερίας«.Η παρουσίαση έγινε στο μουσικό σχολείο Αγρινίου.
Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετάρτης κα΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Κλσ. α΄ 18-23).
Κολ. 1,18 καὶ αὐτός ἐστιν ἡ κεφαλὴ τοῦ σώματος, τῆς ἐκκλησίας· ὅς ἐστιν ἀρχή, πρωτότοκος ἐκ τῶν νεκρῶν, ἵνα γένηται ἐν πᾶσιν αὐτὸς πρωτεύων,
Κολ. 1,18 Και αυτός είναι η κεφαλή και ο αρχηγός του σώματος, δηλαδή της Εκκλησίας· η αρχή και η ζωοποιός δύναμις της Εκκλησίας, ο πρώτος που ανεστήθη εκ των νεκρών, δια να γίνη αυτός και ως άνθρωπος πρώτος εις όλα.
Κολ. 1,19 ὅτι ἐν αὐτῷ εὐδόκησε πᾶν τὸ πλήρωμα κατοικῆσαι
Κολ. 1,19 Διότι εις αυτόν έχει ευαρεστηθή και ευχαριστηθή να κατοικήση ολόκληρος η θεότης.
Ποιός ἄνθρωπος στοιχειωδῶς εὐφυής καί μέ στοιχειῶδες ὀρθόδοξο κριτήριο μπορεῖ νά τούς πάρει πλέον στά σοβαρά;Νεκτάριος ΔαπέργολαςἈποθαυμάζοντας τό…συγκινητικά ἀγαπητικό ποιμαντικό ὕφος τοῦ ἐδῶ εἰκονιζομένου κυρίου (καί φερομένου ὡς Ὀρθοδόξου ἐπισκόπου) (βλ. το πρώτο βίντεο στο τέλος τοῦ κειμένου), νά ὑπενθυμίσουμε βεβαίως ὅτι δέν εἶναι ἡ πρώτη του φορά. Προχτές ἀποκάλεσε «ψυχασθενεῖς ζηλωτές» ὅλους ὅσους ἀντιδροῦμε στόν ψηφιακό ἐφιάλτη τῆς νέας ταυτότητας καί τοῦ προσωπικοῦ ἀριθμοῦ (μέσα στούς ὁποίους ἐπίσης ὑπενθυμίζω ὅτι διαρρήδην συγκαταλέγονται δύο μητροπολῖτες, οἱ Κερκύρας καί Κυθήρων, πάνω ἀπό τό μισό Ἅγιο Ὅρος, πάμπολλα ἐπίσης μοναστήρια τοῦ ἑλλαδικοῦ χώρου καί ἀκόμη ἑκατομμύρια Ἑλλήνων πολιτῶν - πιστῶν ἀλλά καί...λιγότερο πιστῶν).
❈ Ζοῦμε κάποια κατάσταση. Θέλεις νά δεῖς ἄν εἶναι ἀπό τό Θεό ἤ ὄχι; Νά δεῖς ἄν σοῦ φέρνει λύπη ἤ χαρά. Οἱ δαίμονες φέρνουν λύπη, ταραχή καί ἄγχος.