Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Δευτέρα 13 Οκτωβρίου 2025

Ἡ παραβολή τοῦ Σπορέως Γ' καί ἡ Ἁγία Νεομάρτυς Χρυσῆ-οἱ γεμᾶτες ἀγκάθια καρδιές καί οἱ ψυχές πού πνίγονται ἀπό τίς μέριμνες καί τίς ἐπιθυμίες γιά πλοῦτο καί ἡδονές, Ἁγ. Νικολάου Ἀχρίδος \Δ' Κυριακή Λουκᾶ, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ παραβολή τοῦ Σπορέως Γ' καί ἡ Ἁγία Νεομάρτυς Χρυσῆ-οἱ γεμᾶτες ἀγκάθια καρδιές καί οἱ ψυχές πού πνίγονται ἀπό τίς μέριμνες καί τίς ἐπιθυμίες γιά πλοῦτο καί ἡδονές, Ἁγ. Νικολάου Ἀχρίδος \Δ' Κυριακή Λουκᾶ, 12-10-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἀπάθεια Α'-Τί εἶναι, ποιές οἰ ἰδιότητές της καί πῶς ἀποκτᾶται, Εὐεργετινός Δ΄,Ὑπόθεσις ΚΒ΄- Ποὶον εἶναι τὸ μέτρον τῆς ἀπαθείας, ποῖαι αἳ ἰδιότητές της καὶ πὼς ἀποκτῶνται ἀπὸ τὸν ἄνθρωπον, Ἱερομ. Σάββας Ἁγιορείτης

Ἀπάθεια Α'-Τί εἶναι, ποιές οἰ ἰδιότητές της καί πῶς ἀποκτᾶται, Εὐεργετινός Δ΄,Ὑπόθεσις ΚΒ΄- Ποὶον εἶναι τὸ μέτρον τῆς ἀπαθείας, ποῖαι αἳ ἰδιότητές της καὶ πὼς ἀποκτῶνται ἀπὸ τὸν ἄνθρωπον, 12-10-2025, Ἱερομ. Σάββας Ἁγιορείτης 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ παραβολή τοῦ Σπορέως Β'-οι πέτρινες καρδιές καί οἱ ψυχές πού μοιάζουν μέ τό πετρῶδες χῶμα, Ἁγ. Νικολάου Ἀχρίδος \Δ' Κυριακή Λουκᾶ, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ παραβολή τοῦ Σπορέως Β'-οι πέτρινες καρδιές καί οἱ ψυχές πού μοιάζουν μέ τό πετρῶδες χῶμα, Ἁγ. Νικολάου Ἀχρίδος \Δ' Κυριακή Λουκᾶ, 12-10-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Περί τῆς καθολικῆς πρόνοιας καί τῆς πρόνοιας τοῦ Θεοῦ στούς δούλους του, Ἀββᾶ Ἰσαάκ- Ασκητικά, Κεφ. Α-6 καί Α-7, Ἀναδιαταταγμένο κείμενο καί μετάφραση ὑπο Μόν. Δαμασκηνοῦ Ἁγιορείτου, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Περί τῆς καθολικῆς πρόνοιας καί τῆς πρόνοιας τοῦ Θεοῦ στούς δούλους του, Ἀββᾶ Ἰσαάκ- Ασκητικά, Κεφ. Α-6 καί Α-7, Ἀναδιαταταγμένο κείμενο καί μετάφραση ὑπο Μόν. Δαμασκηνοῦ Ἁγιορείτου, 11-10-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου
 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης
 http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ παραβολή τοῦ Σπορέως-οἱ παραβολές τῆς καθημερινότητας καί οἱ ψυχές πού μοιάζουν μέ τό πατημένο χῶμα, Ἁγ. Νικολάου Ἀχρίδος \Δ' Κυριακή Λουκᾶ, , Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ παραβολή τοῦ Σπορέως-οἱ παραβολές τῆς καθημερινότητας καί οἱ ψυχές πού μοιάζουν μέ τό πατημένο χῶμα, Ἁγ. Νικολάου Ἀχρίδος \Δ' Κυριακή Λουκᾶ, 12-10-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Μακεδονικὸς Ἀγῶνας: Ἀγῶνας γιὰ Ἑλληνικὴ Ἐλεύθερη Μακεδονία.

Μυργιώτης Παναγιώτης, Μαθηματικός

Μακεδονικός αγώνας ονομάζεται ο ακήρυκτος πόλεμος μεταξύ Ελλήνων και Βουλγάρων, κυρίως, και άλλων σλαβόφωνων λαών κατά την περίοδο 1904 έως 1908 με το θέατρο των συγκρούσεων να είναι η τουρκοκρατούμενη τότε Μακεδονία.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Η λήξη της επανάστασης του 1821 δεν βρήκε ολόκληρη την Ελλάδα ελεύθερη. Τα βόρεια σύνορα της ελεύθερης Ελλάδας αποτελούσε η Θεσσαλία. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι ένα μεγάλο τμήμα του ελληνισμού παρέμεινε υποδουλωμένο στην οθωμανική αυτοκρατορία. Η Θεσσαλία του Ρήγα Φεραίου, η Μακεδονία του Μεγάλου Αλεξάνδρου και άλλες ένδοξες και ελληνικότατες περιοχές Ήπειρος, Κρήτη, Θράκη και πόλεις όπως Ιωάννινα, Θεσσαλονίκη, Μοναστήρι, Ρόδος , Βέροια στέναζαν κάτω από την μπότα του τούρκου δυνάστη.

Ο ελεύθερος ελληνισμός το έφερε βαρέως το γεγονός αυτό. Η περιοχή της Μακεδονίας μας ήταν εμπορικό σταυροδρόμι της εποχής και η ανάμειξη ανθρώπων διαφορετικών θρησκειών και γλωσσών ήταν γεγονός αναπόφευκτο. Ο τούρκος δυνάστης απαγόρευε την λειτουργία ελληνικών σχολείων για εκατοντάδες χρόνια. Αναμενόμενο ήταν κάποιοι άνθρωποι να αρχίζουν να μη μιλάν ελληνικά, να αναπτύσσονται τοπικοί διάλεκτοι και να παρεισφρέουν και σλαβικές λέξεις. Μήπως σήμερα που λειτουργούν σχολεία δεν παρατηρούμε την άναρχη εισβολή ξένων λέξεων εις το καθημερινό λεξιλόγιό μας;;.

Σινᾶ | Παλιοί ἀσκητές μιλοῦν σ’ ἐμᾶς. (βίντεο)

 
Ἱερὰ Μονὴ Ἁγίας Αἰκατερίνης, Θεοβαδίστου Ὄρους Σινᾶ. Προσκύνημα Αὔγουστος 2016.

 

Ξενάγηση ἀπὸ τὸν ἐντεταλμένο μοναχὸ Μιχαὴλ στὸ Ὀστεοφυλάκιο τῆς Ἱερᾶς Μονῆς:
– διήγηση ψυχωφελοῦς ἱστορίας καὶ – ἀπαγγελία ποιήματος :


Παλιοί ἀσκητές μιλοῦν σ’ ἐμᾶς

Σ’ αὐτὸ τὸ θεοβάδιστο καὶ ἅγιο Μοναστῆρι
ποὺ ἀσκητέψαμε παλιὰ χιλιάδες καλογῆροι
ζήσαμε ἄπειρες χαρές, πνευματικῷ τῷ τρόπῳ
ποὺ θέλουμε νὰ μάθουνε τὰ πλήθη τῶν ἀνθρώπων.
Προσκυνητές, ποὺ εἴσαστε τώρα σ’ αὐτὸ τὸ χῶρο,
μὴν πεῖτε πὼς ἀπ’ τὸ Θεό, δὲν ἤταν σὲ σᾶς δῶρο,
νά ‘ρθετε μὲς στὴν ἔρημο μὲ ἔξοδα καὶ κόπο,
μὲ πόδια ποὺ λύθηκαν μὲ τοῦ Θεοῦ τὸν τρόπο.
Λέτε πὼς τὸ ταξίδι σας μπορεῖ νά ‘ταν τυχαῖο;
Θεοῦ ἤτανε πρόγραμμα πάρα πολὺ σπουδαῖο∙

Δόλιες μεθοδεύσεις μέσα στὸ χῶρο τῆς οἰκουμενιστικῆς πλάνης.

ΔΟΛΙΕΣ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΛΑΝΗΣ.

Αρχ. Παύλου Δημητρακοπούλου, Θεολόγου- συγγραφέως Ι. Μ. Κυθήρων και Αντικυθήρων

Εν Κυθήροις τη 2α Οκτωβρίου 2025

Η διαστροφή της αλήθειας του Ευαγγελίου είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλία των αιρετικών για την προώθηση της πλάνης των. Ειδικότερα μέσα στο χώρο της παναιρέσεως του Οικουμενισμού, της φοβερότερης αιρέσεως που εφανίστηκε μέχρι σήμερα στην ιστορική πορεία της Εκκλησίας μας, όπως πολλές φορές έχουμε επισημάνει σε δημοσιεύσεις μας, ο νόμος της διαστροφής τείνει να κυριαρχήσει παντού, γεγονός που το βιώνει καθημερινά ο πιστός λαός του Θεού.

Κληρικοί όλων των βαθμίδων, αλλά και λαϊκοί, διαβρωμένοι από το δηλητήριο της πλάνης «εσκοτισμένοι τη διανοία όντες και απηλλοτριωμένοι της ζωής του Θεού», (Εφ.4,18) και «μη νοούντες μήτε ά λέγουσι μήτε περί τίνων διαβεβαιούνται», (Α΄ Τιμ. 1,7), δεν διστάζουν να καταφεύγουν σε δόλιες μεθοδεύσεις και να διαστρέφουν χωρία από την αγία Γραφή, χωρίς φυσικά να μπορούν να στηρίξουν τις πεπλανημένες ερμηνείες των στους αγίους Πατέρες της Εκκλησίας μας. Έτσι επαληθεύεται σ’ αυτούς ο θεόπνευστος λόγος του Αποστόλου: «Κύματα άγρια θαλάσσης επαφρίζοντα τας εαυτών αισχύνας», (Ιουδ. 13).

Είναι σημαντικό να τονιστεί εν προκειμένω ότι η μετάνοια αυτών των ανθρώπων είναι εξαιρετικά δύσκολη, αν όχι αδύνατη, δεδομένου ότι η υπερηφάνεια και ο εγωϊσμός από τον οποίον κατέχονται, σκοτίζει την ψυχή τους και δεν τους αφήνει να συνειδητοποιήσουν την πλάνη, στην οποία ευρίσκονται, ώστε να μετανοήσουν. Αν μάλιστα συμβαίνει να είναι και Επίσκοποι, τότε το κακό παίρνει τραγικές διαστάσεις, διότι τα τραγικά αυτά επισκοπίδια γίνονται αιτία καταστροφής και άλλων ψυχών. Και τότε βρίσκει πλήρη εφαρμογή ο θεόπνευστος λόγος της Γραφής: «Οδηγοί εισί τυφλοί τυφλών. Τυφλός δε τυφλόν εάν οδηγή, αμφότεροι εις βόθυνον πεσούνται», (Ματθ.15,14).

Ούτως εχόντων των πραγμάτων, τα όσα θα σημειώσουμε παρακάτω δεν απευθύνονται προς τα θύματα αυτά της αιρέσεως, προς τα οποία ισχύει ο λόγος του αποστόλου: «αιρετικόν άνθρωπον μετά μιάν και δευτέραν νουθεσίαν παραιτού», (Τιτ.3,10), αλλά προς τον πιστό λαό του Θεού και σκοπό έχουν τον επιστηριγμό του στις αλήθειες του Ευαγγελίου. Μια άλλη επιδίωξή μας είναι να καταστήσουμε σαφή

Οἱ Ἀναφορὲς τῆς Θ. Λειτουργίας τοῦ Μεγάλου Βασιλείου καὶ τοῦ Ἁγίου Ἰακώβου – Μία ἔρευνα γιὰ τὴν κοινή τους καταγωγὴ (John R. K. Fenwick, OCA 240, 1992)

John R K Fenwick, The Anaphoras of St. Basil and St. James. An Investigation into their Common Origin, OCA 240 [Orientalia Christiana Analecta 240], Rome, 1992.​

Οι Αναφορές του Μεγάλου Βασιλείου και του Αγίου Ιακώβου – Μία έρευνα για την κοινή τους καταγωγή

Αυτή η έρευνα του John R. K. Fenwick δημοσιεύτηκε το 1992 στο OCA 240, με Editor τον Robert F. Taft, S.J. και βοηθό τον Stefano Parenti.

Απουσιάζει ως αναφορά από την σύγχρονη μοντερνιστική έκδοση “Η Θεία Λειτουργία του Αγίου Αποστόλου Ιακώβου …” της Ιεράς Μεγίστης Μονής Βατοπαιδίου, αλλά και από την Λειτουργική του Γεωργίου Ν. Φίλια, στην ενότητα της Λειτουργίας του Ιακώβου.

Από μία μικρή έρευνα στο διαδίκτυο βρήκα μόνο μία “ελληνική” εργασία που την αναφέρει: John Joseph Strzelecki, “The Byzantine Liturgical Commentaries and their Usefulness in the Contemporary Liturgical Formation of the Faithful”, ΑΠΘ, 2019 (GRI-2022-33890), αλλά χρησιμοποιήθηκε σε αυτήν την εργασία ως προς την θεμελίωση της αναφοράς του Μεγάλου Βασιλείου.

Κατά την γνώμη μου, αυτή η εργασία του Fenwick θα πρέπει να μελετηθεί από τους Έλληνες Λειτουργιολόγους, για να αποκτήσουμε σαφέστερη γνώση επί του θέματος, και ίσως για να διορθωθούν ή και να επαληθευθούν οι θέσεις του από ελληνικής πλευράς. Όχι φυσικά για την επαναφορά της Λειτουργίας του Αγίου Ιακώβου (αυτήν την καταργήσανε εδώ και αιώνες οι Άγιοι Πατέρες μας δεν μας την παρέδωσαν), αλλά απλά για την λειτουργιολογική επιστήμη.

Προσοχή! Τὸ ΙΝΚΑ κατὰ τοῦ Προσωπικοῦ Ἀριθμοῦ καλεῖ σὲ μαζικὴ ἄρνηση: Δεῖτε τοὺς λόγους.

Το ΙΝΚΑ κατά του Προσωπικού Αριθμού, καλεί τους Έλληνες σε μαζική άρνηση. Το Ινστιτούτο Καταναλωτών στρέφεται με σφοδρότητα ενάντια στη νέα ταυτοποίηση πολιτών.

Η σκληρή στάση του ΙΝΚΑ

Σε μια έντονη ανακοίνωση, το Ινστιτούτο Καταναλωτών (ΙΝΚΑ) καταδικάζει τον Προσωπικό Αριθμό, χαρακτηρίζοντάς τον απειλή για την ανθρώπινη ταυτότητα.

Η οργάνωση τονίζει πως αυτή η αλλαγή σβήνει κάθε ίχνος προσωπικής ιδιαιτερότητας, μετατρέποντας τους πολίτες σε απλούς κωδικούς χωρίς ουσία.

Στερεί, λένε, την ελευθερία σε κάθε της έκφανση, από τις καθημερινές συναλλαγές μέχρι την ίδια την ύπαρξη.

Ως φορέας υπεράσπισης δικαιωμάτων, το ΙΝΚΑ βλέπει εδώ μια βαθιά υπονόμευση της ατομικότητας.

Παράλληλα, προτρέπουν τον ελληνικό λαό να μην τον αποδεχτεί. Καλούν σε πλήρη άρνηση, είτε πρόκειται για παραλαβή είτε για επιλογή ψηφίων στην πλατφόρμα του υπουργείου. Η θέση τους είναι ξεκάθαρη: καμία συμμετοχή σε αυτό το σύστημα.

Τι είναι ο Προσωπικός Αριθμός

Βίαιη κατάσχεση τεσσάρων ἀκόμα ναῶν στὴν Οὐκρανία

Φωτογραφία ἀρχείου

Το ουκρανικό κράτος και οι σχισματικοί-εθνικιστές συνεχίζουν την εκστρατεία διωγμού κατά της Ορθόδοξης Εκκλησίας. Εκατοντάδες εκκλησίες έχουν καταληφθεί βίαια τα τελευταία χρόνια, συχνά με κληρικούς και πιστούς να έχουν καταστραφεί και να έχουν ματώσει.

Από τα τέλη Σεπτεμβρίου, έχουν σημειωθεί τουλάχιστον τέσσερις ακόμη κατασχέσεις εκκλησιών.

Στις 28 Σεπτεμβρίου , στο χωριό Ναγκόριανι, στην επαρχία Τσερνόβτσι, μια ομάδα ανδρών εισέβαλε στην εκκλησία της Γεννήσεως της Θεοτόκου που ανήκει στην κανονική Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία χρησιμοποιώντας γωνιακούς τροχούς, λοστούς και άλλα εργαλεία. Η επίθεση επιβλέπονταν από τον κατά συρροή επιδρομέα εκκλησιών Ρόμαν Γκριτσούκ. Όταν ένας εκπρόσωπος της UOC προκάλεσε τους επιδρομείς να απαγγείλουν τον 50ό ή 90ό Ψαλμό για να αποδείξουν ότι ήταν πραγματικοί ενορίτες, κανείς δεν μπορούσε να το κάνει. Σημείωσε ότι κανένας από τους παρόντες δεν παρακολουθούσε τακτικά τις λειτουργίες στην εκκλησία.

Θάνατος εἶναι ἡ ἄρνηση...

❈ Ξέρετε, στά χρόνια τῆς Τουρκοκρατίας οἱ Νεομάρτυρες ἤτανε ἡ μεγάλη ντροπή τῶν κατακτητῶν, τῶν Ὀθωμανῶν. Μαζευόντουσαν Ὀρθόδοξοι ἀπ' τή μιά μεριά καί Ὀθωμανοί ἀπ' τήν ἄλλη καί παρακολουθοῦσαν τόν ἀγῶνα τοῦ Νεομάρτυρος! Γιατί τούς ἔκαναν, νομίζετε, τόσα μαρτύρια τούς Νεομάρτυρες; Γιατί τούς σκότωναν μέ τή βία; Γιατί θέλανε νά πετύχουν τήν ἄρνηση.
Ὅταν λοιπόν δέν τήν πετύχαιναν, ζητωκραύγαζαν οἱ Ὀρθόδοξοι:

13 Ὀκτωβρίου. Κάρπου, Παπύλου, Ἀγαθοδώρου καὶ Ἀγαθονίκης μαρτύρων (†251). Χρυσῆς νεομάρτυρος τῆς ἐκ Μογλενῶν (†1795), Μελετίου (Πηγᾶ) Ἀλεξανδρείας. Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Δευτέρας ιθ´ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Φιλιπ. α´ 1-7).

Φιλιπ. 1,1           Παῦλος καὶ Τιμόθεος, δοῦλοι Ἰησοῦ Χριστοῦ, πᾶσι τοῖς ἁγίοις ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ τοῖς οὖσιν ἐν Φιλίπποις σὺν ἐπισκόποις καὶ διακόνοις·

Φιλιπ. 1,1                   Ημείς, ο Παύλος και ο Τιμόθεος, δούλοι του Ιησού Χριστού, εις όλους τους εν Χριστώ Ιησού πιστούς Χριστιανούς, που ευρίσκονται στους Φιλίππους μαζή με τους επισκόπους και τους διακόνους,

Φιλιπ. 1,2           χάρις ὑμῖν καὶ εἰρήνη ἀπὸ Θεοῦ πατρὸς ἡμῶν καὶ Κυρίου Ἰησοῦ Χριστοῦ.

Φιλιπ. 1,2                  ευχόμεθα να είναι εις σας η χάρις και η ειρήνη από τον Θεόν και Πατέρα μας και από τον Κυριον Ιησούν Χριστόν.

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible