Σελίδες

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ

ΚΥΡΙΕ ΙΗΣΟΥ ΧΡΙΣΤΕ ΕΛΕΗΣΟΝ ΜΕ
ΥΠΕΡΑΓΙΑ ΘΕΟΤΟΚΕ ΣΩΣΟΝ ΗΜΑΣ

ΟΙ ΟΜΙΛΙΕΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ





ΟΔΗΓΙΕΣ: ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΟΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΥΝΔΕΣΜΟ:

Δίπλα από το όνομα Κύριος Ιησούς Χριστός που υπάρχει ένα μικρό βελάκι , πατάμε εκεί και μας βγάζει διάφορες επιλογές από τις οποίες πατάμε το Download .
Και γίνεται η εκκίνηση να κατέβουν όλες οι ομιλίες.

Τετάρτη 25 Ιουνίου 2025

Ὁ πνευματικός ἀγῶνας σύμφωνα μέ τήν Ἁγία Γραφή καί τούς Ἅγιους Πατέρες, Ἱερομ. Σάββας Ἁγιορείτης , The Spiritual Struggle according to Holy Scripture and the Holy Fathers, Hieromonk Savvas of Mount Athos."

Ὁ πνευματικός ἀγῶνας σύμφωνα μέ τήν Ἁγία Γραφή καί τούς Ἅγιους Πατέρες, Ἱερομ. Σάββας Ἁγιορείτης , The Spiritual Struggle according to Holy Scripture and the Holy Fathers, Hieromonk Savvas of Mount Athos.", 6-6-2025
 Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ προσευχή Β'- Τό δ΄ θεμελιῶδες πνευματικό ὅπλο, Ἁγ. Νικοδήμου- Ἀόρατος πόλεμος Α΄ μέρος, Κεφ. Με΄, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Ἡ προσευχή Β'- Τό δ΄ θεμελιῶδες πνευματικό ὅπλο, Ἁγ. Νικοδήμου- Ἀόρατος πόλεμος Α΄ μέρος, Κεφ. Με΄, 15-6-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Οἱ συναναστροφές μας ἐπηρεάζουν- οἱ καλές στό καλό καί οἱ κακές στό κακό- Ὁ ἁγ. Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος, Ἁγ. Ἰωάννου Καρπαθίου-Κεφάλαια παραμυθητικά, Κεφ. 88, Φιλοκαλία Α' τόμος, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

Οἱ συναναστροφές μας ἐπηρεάζουν- οἱ καλές στό καλό καί οἱ κακές στό κακό- Ὁ ἁγ. Ἰωάννης ὁ Πρόδρομος, Ἁγ. Ἰωάννου Καρπαθίου-Κεφάλαια παραμυθητικά, Κεφ. 88, Φιλοκαλία Α' τόμος, 24-6-2025, Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου 
Ἱ.Μ. Ἁγίας Τριάδος Ἐδέσσης 
http://hristospanagia3.blogspot.com

 

Ἡ ξενομανία μας

Φώτης Κόντογλου

Η ΞΕΝΟΜΑΝΙΑ ΜΑΣ

Από τα άρθρα που έγραψα τελευταία για την παράδοση και για την εκκλησιαστική μουσική, έ­γινε κάποια αναταραχή στα πνεύματα, όπως κάθε φο­ρά που γράφουνται κάποια παρόμοια πράγματα. Άλλοι δυσαρεστηθήκανε κι άλλοι ευχαριστηθήκανε.
Δυσαρεστηθήκανε όσοι θέλουνε τους νεωτερισμούς, κινη­μένοι από την μανία να φαίνονται προοδευτικοί και μοντέρνοι. Αυτοί θυμώνουνε σαν ακούνε τέτοια πράγ­ματα που γράφω. «Τί θα πει παράδοση και βυζαντινή μουσική, στην εποχή που βρισκόμαστε; Σκουριασμέ­νες ιδέες! Καθυστερημένα μυαλά!». Κάποιοι μάλιστα με βρίζουνε. Εγώ το έχω πάρει απόφαση. Βέβαια στεναχωριέμαι, που βλέπω ομοεθνείς μας να μην χωνεύουνε τα ελληνικά πράγματα, επειδή η ματαιοδοξία τους είναι πιο δυνατή από την αγάπη που έχουνε για τον τόπο τους, αλλά τί να απαντήσω στις βρισιές τους; «Άφες αυτοίς, Πάτερ, ότι εμίσησάν με δωρεάν».
Η ξενομανία είναι θαρρώ κι αυτή μια αρρώστεια. Αυτοί οι δυστυχισμένοι είναι σαν τα μικρά παιδιά, που τους αρέσει το ξένο ψωμί και το ξένο φαγητό, κι ας είναι το δικό τους καλύτερο. Δεν πας να τους λες πως ξεγελούν τον εαυτό τους και πως θρέφουνται με ψευτιές! Τους φαίνεται πως με τα λόγια σου τους προσβάλλεις, πως τους βγάζεις τα παράσημα του μοντερνισμού, πως τους κατεβάζεις από κει που τους ανέβασε η περηφάνεια τους κι η περιφρόνηση για την δική μας παράδο­ση.
Τη μουσική μας την περιφρονούνε γιατί είναι, κατά τη γνώμη τους, πρωτόγονη, βάρβαρη και παλιωμένη, μ’ έναν λόγο «βλάχικη», ανάξια για ανθρώπους που ζούνε «στην εποχή των μεγάλων κατακτήσεων της επιστήμης». Εμείς, οι αμόρφωτοι κ’ οι καθυστερημέ­νοι, ζαρώνουμε μπροστά σ’ αυτούς τους βαθυστόχα­στους Έλληνες, που πίνουνε το μουσικό νέκταρ της εποχής μας, καμωμένο από λογιών-λογιών βιδάνια, από τις νερουλιασμένες καντάδες και τις βαρκαρόλες (που ακούγονται σε πολλές εκκλησίες όπου λέγονται εκκλησιές ελληνικές κι ορθόδοξες), ως τα ουρλιάσμα­τα των αραπάδων, των Μεξικάνων και τα κακομοιρια­σμένα κι ανούσια τραγούδια των νοτιαμερικάνων. Με τέτοια μουσικά νεροβράσματα κι αποφάγια θέλουνε να θρέφουνται αυτοί οι λεγόμενοι Έλληνες, που κληρονομήσανε τον τόπο που γεννήθηκε ο Τέρπανδρος κι ο Αρίωνας, δηλ. οι αρχαιότερες ρίζες της μουσικής στον κόσμο.

Τὸ μεγαλύτερον ἔγκλημα

Τὸ μεγαλύτερον ἔγκλημα

Γράφει ὁ Ἀρχιμ. π. Θεόκλητος Τσίρκας

Ἂν ρωτήσουμε ἕνα ποινικολόγο ποιὸ εἶναι τὸ μεγαλύτερο ἔγκλημα, ἡ ληστεία μίας τραπέζης ἢ ἡ παρακράτησις μέρους τοῦ μισθοῦ ἑνὸς μισθωτοῦ; Ὁ Νομικὸς θὰ ἀνοίξει τὸ Βιβλίο τῆς Ἐγκληματολογίας καὶ θὰ ἀποφανθεῖ.
Γιὰ νὰ σᾶς διευκολύνω θὰ σᾶς ἀναφέρω ἕνα προσωπικὸ παράδειγμα. Ὅταν τὸ 1963 πῆρα τὸν πρῶτο μου μισθό, εἶδα ἐκτὸς τῶν ἄλλων Νόμιμων Κρατήσεων ἦταν καὶ ἄλλες δύο παρανόμως νομίμως (κατὰ τὴ γνώμη μου, ποὺ δὲν προβλέπονται ἀπὸ τὸ ΣΥΝΤΑ­ΓΜΑ, κατὰ 0,50%, γιὰ τὸ Περιοδικὸ τοῦ Κλάδου μου καὶ κατὰ 0,50% γιὰ ἕνα ΜΕΓΑΡΟ τῶν Διοικούντων τὸν Κλάδο μου.

Ὡς Λογιστής, ποὺ ἤμουν τότε, ὕστερα ἀπὸ ἀρκετὰ χρόνια ἔκανα ἕνα ὑπολογισμὸ καὶ βρῆκα ὅτι πλήρωνα 100 (ἑκατὸ) δραχμὲς τὸ Χρόνο!!! Ποιοὶ ἄλλοι Ἐπιστήμονες πληρώνουν τόσα πολλὰ γιὰ δώδεκα τεύχη τὸ χρόνο; καὶ ἐδῶ δὲν πρόκειται μόνο γιὰ μένα, ἀλλὰ γιὰ Δέκα χιλιάδες συν- Ἀδελφούς!!!

Βεβαίως τὸ Περιοδικὸ τὸ ἐλάμβανα καὶ ἀκόμα τὸ λαμβάνω, Ταχυδρομικῶς- Δωρεάν, κάθε μήνα.

Τὸ τραγικὸ εἶναι ὅτι τοὺς τελευταίους μῆνες ἄκουσα ἀπὸ τὸ Ρ/Σ, ποὺ ὁ Κλάδος μου λειτουργεῖ (Σταθμὸς Ἐκκλησίας), ὅτι τὸ Περιοδικό μου τὸ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΕ, διαφημίζοντάς τα καὶ παραπέμποντας σέ ὁρισμένα μέρη πρὸς προμήθειά του.

Μητροπολίτης Τυχικός: Πάφου ἢ πρώην Πάφου;

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΤΥΧΙΚΟΣ: ΠΑΦΟΥ ή πρώην ΠΑΦΟΥ

Γράφει ο Γεώργιος Αναστασίου, Θεολόγος-Αθήνα

Α. Είναι γνωστό: Μητροπολίτης της Αποστολικής Εκκλησίας της Κύπρου, ο Μητροπολίτης Πάφου Τυχικός, με συνοπτικές διαδικασίες που θα ζήλευαν ολοκληρωτικά καθεστώτα κηρύχθηκε έκπτωτος και μαζί με τον Μητροπολίτη καταδικάστηκε στο πρόσωπό του η εκκλησιαστική τάξη και πληγώθηκε το κύρος της Αποστολικής Εκκλησίας της Κύπρου.
Για να γίνει αντιληπτό το ήθος απονομής της Εκκλησιαστικής Δικαιοσύνης εν τη Εκκλησία της Κύπρου αρκεί να προσέξουμε ότι ένα και το αυτό πρόσωπο ανέλαβε τους εξής ρόλους: Αρχικά, για πολλούς μήνες, λειτούργησε ως διαμορφωτής της κοινής γνώμης με επανειλημμένες συνεντεύξεις και απαξιωτικές δηλώσεις εναντίον του συνεπισκόπου του, και στη συνέχεια: Κατήγορος, Ανακριτική Επιτροπή, Ανακριτής, Εκκλησιαστικός Εισαγγελέας, μάρτυρας κατηγορίας, Δικαστής, Πρόεδρος Δικαστηρίου και κυρίως λαλίστατος εκπρόσωπος Τύπου! Πιστοί ρώτησαν τον Αρχιεπίσκοπο, πώς είναι δυνατόν ένα πρόσωπο να έχει όλες αυτές τις ιδιότητες αλλά ο Αρχιεπίσκοπος, τώρα αποφάσισε να… σιωπήσει. Το ίδιο και οι εκπρόσωποί του… Επιβλήθηκε σιγή…

Χωρίς να ακολουθηθεί η παραμικρή διαδικασία που απαιτούν οι ιεροί κανόνες, ο Καταστατικός Χάρτης και οι Διεθνείς Συμβάσεις περί δίκαιης δίκης, με διαδικασία που απαξιώνει την Αρχιερατική Τιμή και Αξια και συνεπώς την ίδια την Εκκλησία της Κύπρου, ο Μακαριώτατος επέβαλε την επιθυμία του και ο Μητροπολίτης Τυχικός κηρύχθηκε έκπτωτος ενώ ο Αρχιεπίσκοπος ανέλαβε Τοποτηρητής της Μητροπόλεως Πάφου.

Τά φθειρόμενα τερπνά αὐτοῦ τοῦ κόσμου καί ἡ ἀπέραντη ἀγάπη τοῦ οὐράνιου Πατέρα

Τά φθειρόμενα τερπνά αὐτοῦ τοῦ κόσμου καί ἡ ἀπέραντη ἀγάπη τοῦ οὐράνιου Πατέρα

Παναγιώτης Ν. Γκουρβέλος, θεολόγος καθηγητής - Πάτρα 18 Ἰουνίου 2025

«Τα αίτια λοιπόν της αμαρτίας είναι αυτά: ο οίνος, οι γυναίκες, ο πλούτος και η ευεξία του σώματος. Όχι ότι αυτά είναι αμαρτίες από τη φύση τους, αλλά η ανθρώπινη φύση επηρεάζεται απ’ αυτά και κλίνει εύκολα προς τα πάθη της αμαρτίας. Γι’ αυτό οφείλει κάθε άνθρωπος να προφυλάγεται απ’ αυτά με ιδιαίτερη φροντίδα».

Αύτά γράφει σχετικά μέ τήν ἁμαρτία καί τή μετάνοια, ὁ μυστικός καί μέγας Ἅγιος Ἰσαάκ ὁ Σῦρος, στά περίφημα «Ἀσκητικά» του. Καί βέβαια ὁ Ὅσιος Ἰσαάκ δέν ἀποφαίνεται ἰδίᾳ γνώμει, ἀλλά στοιχίζεται πλήρως στήν ἀποκαλυμμένη διδασκαλία καί Ἁγιοπνευματική ἐμπειρία τῆς Ἁγίας Ἐκκλησίας τοῦ Χριστοῦ, ἡ ὁποία διδασκαλία βρίσκεται διά παντός ἀποθησαυρισμένη στήν θεόπνευστη Ἁγία Γραφή καί στά συγγράμματα τῶν Ἁγίων μας Πατέρων. Ἔτσι διαβάζουμε στήν Καινή Διαθήκη:

Α Ιω. 2,15 μὴ ἀγαπᾶτε τὸν κόσμον μηδὲ τὰ ἐν τῷ κόσμῳ. ἐάν τις ἀγαπᾷ τὸν κόσμον, οὐκ ἔστιν ἡ ἀγάπη τοῦ πατρὸς ἐν αὐτῷ·

Α Ιω. 2,15 Μη αγαπάτε τον αμαρτωλόν κόσμον ούτε τας ματαίας απολαύσεις και τας αμαρτωλάς τέρψεις, που υπάρχουν στον κόσμον και αι οποίαι χωρίζουν τον άνθρωπον από τον Θεόν. Εάν κανείς αγαπά τον κόσμον της αμαρτίας, η αγάπη του Θεού Πατρός, δεν υπάρχει μέσα του.

Α Ιω. 2,16 ὅτι πᾶν τὸ ἐν τῷ κόσμῳ, ἡ ἐπιθυμία τῆς σαρκὸς καὶ ἡ ἐπιθυμία τῶν ὀφθαλμῶν καὶ ἡ ἀλαζονεία τοῦ βίου, οὐκ ἔστιν ἐκ τοῦ πατρός, ἀλλ᾿ ἐκ τοῦ κόσμου ἐστί.

Α Ιω. 2,16 Διότι κάθε τι που υπάρχει μέσα στον μακράν του Θεού κόσμον, όπως παραδείγματος χάριν είναι η διεφθαρμένη σαρκική επιθυμία, η αμαρτωλή επιθυμία που εισέρχεται εις την καρδίαν από τα απρόσεκτα μάτια και η αλαζονεία του βίου, αυτά δεν είναι από τον Θεόν και Πατέρα, αλλά προέρχονται από τον αμαρτωλόν κόσμον.

Α Ιω. 2,17 καὶ ὁ κόσμος παράγεται καὶ ἡ ἐπιθυμία αὐτοῦ· ὁ δὲ ποιῶν τὸ θέλημα τοῦ Θεοῦ μένει εἰς τὸν αἰῶνα.

Οἰκουμενικὸς Πατριάρχης: «Ἀναμένω μὲ ἀνυπομονησία τὸν Πάπα στὸ Φανάρι»


Στη σημασία της Α’ Οικουμενικής Συνόδου της Νικαίας, που εφέτος συμπληρώνονται 1700 χρόνια από τη σύγκλησή της, αναφέρθηκε η Α.Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, το απόγευμα της Τρίτης, 17 Ιουνίου 2025, υποδεχόμενος στο Φανάρι πολυμελή όμιλο Γραμματέων των ΡΚαθολικών Επισκοπικών Συνελεύσεων Ευρώπης, με επί κεφαλής τον Σεβ. Καρδινάλιο κ. Mario Grech, Γενικό Γραμματέα της Συνόδου των Επισκόπων (Secretary General of the Synod of Bishops).

Όπως είπε, ο Πατριάρχης, η Σύνοδος της Νίκαιας καθιέρωσε ένα όραμα συνοδικότητας που συνεχίζει να διαμορφώνει τη χριστιανική εκκλησιαστική ζωή και μας υπενθυμίζει ότι η ενότητα δεν είναι ζήτημα στρατηγικής, αλλά πίστης στην αλήθεια που αποκαλύφθηκε εν Χριστώ και διακηρύχθηκε μέσω της ζωής της Εκκλησίας.

Μιλώντας για τον διάλογο ανάμεσα στην Ορθόδοξη και τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία, σημείωσε ότι οι δύο Εκκλησίες έχουν διανύσει μια σταθερή και υπεύθυνη πορεία συνάντησης, η οποία, πρόσθεσε, δεν είναι χωρίς προκλήσεις, αλλά χαρακτηρίζεται επίσης από στιγμές χάριτος, εμβάθυνσης της κατανόησης και ειλικρινούς επιθυμίας για την ενότητα που θέλει ο Χριστός.

25 Ἰουνίου. Ἀπόδοσις τοῦ γενεσίου τοῦ Προδρόμου. Φεβρωνίας ὁσιομάρτυρος (†304). Ἁγιογραφικό ἀνάγνωσμα.

Ἀποστολικό ἀνάγνωσμα. Ἡμέρας, Τετάρτης γ΄ ἑβδ. ἐπιστολῶν (Ῥωμ. η΄ 2-13).

Ρωμ. 8,2            ὁ γὰρ νόμος τοῦ πνεύματος τῆς ζωῆς ἐν Χριστῷ Ἰησοῦ ἠλευθέρωσέ με ἀπὸ τοῦ νόμου τῆς ἁμαρτίας καὶ τοῦ θανάτου.

Ρωμ. 8,2                   Διότι ο Νομος του Πνεύματος, η χάρις, ο φωτισμός και η δύναμις του Αγίου Πνεύματος, που μεταδίδει και καλλιεργεί και αναπτύσσει την κατά Χριστόν ζωήν, με απηλευθέρωσε από τον νόμον και την κυριαρχίαν της αμαρτίας και του θανάτου.

Συνεχίζουν οἱ αἱματηροὶ ξυλοδαρμοὶ ἱερέων ἀπὸ τοὺς ὑποστηρικτὲς τοῦ διαβολικοῦ μορφώματος τῶν σχισματικῶν στὴν Οὐκρανία.

σ.σ. Ξεκάθαρα ΣΥΝΥΠΕΥΘΥΝΟΙ για αυτά τα εγκλήματα εις βάρος των αθώων ιερέων της κανονικής Εκκλησίας του Ονουφρίου είναι και οι Έλληνες Μητροπολίτες που ήλθαν και έρχονται σε κοινωνία με τους σχισματικούς. Όσοι μνημονεύουν, συλλειτουργούν και συμπροσεύχονται με τους σχισματικούς και με τον ΨευδοΟλβίας Επιφάνιο, συμφωνούν και επιβραβεύουν τους διωγμούς των κληρικών της κανονικής Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας. Να μην απορήσουν όταν το ίδιο νόμισμα πέσει και στα κεφάλια τους. Κι εμείς το ποίμνιο, όπως λέει ο Γέροντας Γαβριήλ, φέρουμε ευθύνη ενώπιον του Θεού εάν πηγαίνουμε σε αυτούς. Μακριά από τους δολιοφθορείς της Εκκλησίας.
Εμφανίστηκε νέο βίντεο ξυλοδαρμού ιερέων στη Τσερνιβτσί από μαχητές της OCU

Μια ομάδα μαχητών επιτέθηκε σε τρεις κληρικούς της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας κοντά στον φράχτη του Καθεδρικού Ναού του Αγίου Πνεύματος.

Περί Ἀγῶνα

❈ Θά σᾶς πῶ ἕναν μύθο! Ἦταν ἕνας ποντικός καί ἔπεσε μέσα στό γάλα καί θά πνιγόταν.
- Ἔ, λέει, δέν θά τό βάλω κάτω, θά χτυπάω τά πόδια μου. Ἔπηξε τό γάλα, ἔγινε γιαούρτι καί βγῆκε ἔξω!
Θέλω νά πῶ ὅτι ὀφείλουμε νά κάνουμε αὐτό πού μποροῦμε.

Ἱερομ. Σάββα Ἁγιορείτου

(Ὁμιλία στίς 14 -11 - 2015)

ΤΕΣΣΕΡΙΣ ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ

1.Μπορεῖτε νά δεῖτε τίς προηγούμενες δημοσιεύσεις τοῦ ἱστολογίου μας πατώντας τό: Παλαιότερες ἀναρτήσεις (δεῖτε δεξιά)

2.Καλλίτερη θέαση τοῦ ἱστολογίου μέ τό Mozilla.

3.Ἐπιτρέπεται ἡ ἀναδημοσίευση τῶν ἀναρτήσεων μέ τήν προϋπόθεση ἀναγραφῆς τῆς πηγῆς

4.Ἐπικοινωνία:
Kyria.theotokos@gmail.com .
Γιά ἐνημέρωση μέσῳ ἠλεκτρονικοῦ ταχυδρομείου στεῖλτε μας τό e- mail σας στό
Kyria.theotokos@gmail.com .
Home of the Greek Bible